Topic: Știri feroviare din România
1286 posts, 449149 views
📖 Pagination options
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
WT_fan06
O poveste de succes din Oltenia. Cum a renăscut Reloc Craiova după ce a fost preluată de Grampet Group
În urmă cu aproape șapte ani de zile, când a fost preluată de Grampet Group, compania omului de afaceri Gruia Stoica, prin hale bătea vântul – mai erau doar câțiva angajați pentru pază. Apoi, a renăscut Reloc Craiova, căci despre ea este vorba, din propria-i cenușă. Acum este o poveste de succes.
La finele lui 2012, Gruia Stoica, proprietarul Grampet Grup, a preluat producătorul de locomotive Electroputere Craiova și Reloc SA, cea mai importantă companie din zona reparațiilor și modernizării de locomotive din România. La vremea respectivă, Grampet Group a achiziționat activitatea de producție de locomotive de la Electroputere Craiova, fosta Divizie de Vehicule Feroviare și Urbane- DVFU care a fabricat peste 1.000 locomotive electrice și peste 3.000 locomotive Diesel electrice de-a lungul timpului. Noua entitate se numește acum Electroputere VFU SA. Totodată, Grampet Group a achiziționat și fabrica Reloc SA Craiova, tranzacție ce i-a permis să-și consolideze activitatea de reparații de locomotive și material rulant.
Nimeni nu mai credea pe atunci că Reloc se va mai pune pe picioare. Cei câțiva angajați care mai veneau la serviciu și intrau în halele fabricii se îngrijeau să nu se fure componentele din metal rămase pe acolo. Toată lumea era convinsă că, după modelul altor centre industriale, și aici se va rade totul de pe fața pământului și va apărea fie vreun centru comercial, fie vreun cartier rezidențial. Și totuși, de data asta a fost cu noroc. A renăscut Reloc după ce a fost privatizată, iar afacerile au început să meargă strună.
Pe poarta fabricii a ieșit prima locomotivă
În 2014, are loc o premieră: a fost prezentată prima locomotivă proiectată şi realizată integral la Craiova după 24 de ani de stagnare. Este vorba despre o locomotivă Diesel de 1250 CP, construită de Electroputere VFU şi Reloc SA, în parteneriat cu corporaţia americană Caterpillar, unul dintre cei mai mari constructori de motoare Diesel din lume. Grațian Călin, preşedintele Reloc SA, spunea atunci că noua locomotivă, numită Terranova, nu are nicio legătură cu vechile locomotive din România.
Fabrica de la Craiova avea o capacitate de trei locomotive pe lună, existând deja un precontract în Europa de Vest pentru opt unități. Locomotiva Terranova este destinată serviciului de manevră grea şi transportului de marfă şi poate rula pe linii cale ferată cu ecartament îngust, normal sau larg, putând fi utilizată în majoritatea sistemelor feroviare.
Reloc Craiova în cifre
Fabrica din Craiova a ajuns acum, la aproape șapte ani de la privatizare, la un nivel de invidiat în business-ul feroviar. Potrivit ultimelor date disponibile la Ministerul Finanțelor, în 2017 Reloc Craiova a înregistrat o cifră de afaceri de aproape 65 milioane de lei (peste 15 milioane de euro) și un profit de 2,16 milioane de lei. Numărul mediu de salariați era de 693.
“Reloc SA și Electroputere VFU Craiova sunt un stindard al tradiției feroviare românești, sunt un simbol al economiei românești, reprezintă interesele naționale peste graniță, culegând recunoștința și aprecierea clienților internaționali prin calitatea și capabilitățile produselor ce ies pe porțile celor două fabrici”, spune Grațian Călin, președintele Consiliului de Administrație.
Grupul format de Electroputere VFU și Reloc SA reprezintă cea mai mare unitate de fabricare și reparații de locomotive din România și din întreaga Europă Centrală și de Sud-Est. Reloc găzduiește un centru de proiectare și cercetare în domeniul tracțiunii feroviare, care va continua la Craiova tradiția locomotivelor Electroputere.
Clienți din România și din Europa Centrală și de Est
Reloc este specializată în proiectarea, construcția, repararea și modernizarea vehiculelor feroviare și a materialului rulant, precum și în producția de piese de schimb pentru industria feroviară. Fabrica din Craiova execută toată gama de reparații și lucrări de întreținere pentru locomotive, de orice tip ar fi acestea.
Beneficiarii serviciilor Reloc sunt cele mai mari societăți feroviare private sau de stat din România, Polonia, Serbia, Macedonia, Slovacia, Ungaria sau Bulgaria, dar și numeroase alte companii private. La Reloc s-au făcut cu succes peste 8.500 de reparații planificate, peste 800 reparații accidentale și nenumărate reparații de agregate (motoare de tracțiune, osii, generatoare, transformatoare etc.) și recondiționări de subansamble pentru locomotive, relatează Club Feroviar.
Sursa: https://clubferoviar.ro/a-renascut-reloc/
O poveste de succes din Oltenia. Cum a renăscut Reloc Craiova după ce a fost preluată de Grampet Group
În urmă cu aproape șapte ani de zile, când a fost preluată de Grampet Group, compania omului de afaceri Gruia Stoica, prin hale bătea vântul – mai erau doar câțiva angajați pentru pază. Apoi, a renăscut Reloc Craiova, căci despre ea este vorba, din propria-i cenușă. Acum este o poveste de succes.
La finele lui 2012, Gruia Stoica, proprietarul Grampet Grup, a preluat producătorul de locomotive Electroputere Craiova și Reloc SA, cea mai importantă companie din zona reparațiilor și modernizării de locomotive din România. La vremea respectivă, Grampet Group a achiziționat activitatea de producție de locomotive de la Electroputere Craiova, fosta Divizie de Vehicule Feroviare și Urbane- DVFU care a fabricat peste 1.000 locomotive electrice și peste 3.000 locomotive Diesel electrice de-a lungul timpului. Noua entitate se numește acum Electroputere VFU SA. Totodată, Grampet Group a achiziționat și fabrica Reloc SA Craiova, tranzacție ce i-a permis să-și consolideze activitatea de reparații de locomotive și material rulant.
Nimeni nu mai credea pe atunci că Reloc se va mai pune pe picioare. Cei câțiva angajați care mai veneau la serviciu și intrau în halele fabricii se îngrijeau să nu se fure componentele din metal rămase pe acolo. Toată lumea era convinsă că, după modelul altor centre industriale, și aici se va rade totul de pe fața pământului și va apărea fie vreun centru comercial, fie vreun cartier rezidențial. Și totuși, de data asta a fost cu noroc. A renăscut Reloc după ce a fost privatizată, iar afacerile au început să meargă strună.
Pe poarta fabricii a ieșit prima locomotivă
În 2014, are loc o premieră: a fost prezentată prima locomotivă proiectată şi realizată integral la Craiova după 24 de ani de stagnare. Este vorba despre o locomotivă Diesel de 1250 CP, construită de Electroputere VFU şi Reloc SA, în parteneriat cu corporaţia americană Caterpillar, unul dintre cei mai mari constructori de motoare Diesel din lume. Grațian Călin, preşedintele Reloc SA, spunea atunci că noua locomotivă, numită Terranova, nu are nicio legătură cu vechile locomotive din România.
Fabrica de la Craiova avea o capacitate de trei locomotive pe lună, existând deja un precontract în Europa de Vest pentru opt unități. Locomotiva Terranova este destinată serviciului de manevră grea şi transportului de marfă şi poate rula pe linii cale ferată cu ecartament îngust, normal sau larg, putând fi utilizată în majoritatea sistemelor feroviare.
Reloc Craiova în cifre
Fabrica din Craiova a ajuns acum, la aproape șapte ani de la privatizare, la un nivel de invidiat în business-ul feroviar. Potrivit ultimelor date disponibile la Ministerul Finanțelor, în 2017 Reloc Craiova a înregistrat o cifră de afaceri de aproape 65 milioane de lei (peste 15 milioane de euro) și un profit de 2,16 milioane de lei. Numărul mediu de salariați era de 693.
“Reloc SA și Electroputere VFU Craiova sunt un stindard al tradiției feroviare românești, sunt un simbol al economiei românești, reprezintă interesele naționale peste graniță, culegând recunoștința și aprecierea clienților internaționali prin calitatea și capabilitățile produselor ce ies pe porțile celor două fabrici”, spune Grațian Călin, președintele Consiliului de Administrație.
Grupul format de Electroputere VFU și Reloc SA reprezintă cea mai mare unitate de fabricare și reparații de locomotive din România și din întreaga Europă Centrală și de Sud-Est. Reloc găzduiește un centru de proiectare și cercetare în domeniul tracțiunii feroviare, care va continua la Craiova tradiția locomotivelor Electroputere.
Clienți din România și din Europa Centrală și de Est
Reloc este specializată în proiectarea, construcția, repararea și modernizarea vehiculelor feroviare și a materialului rulant, precum și în producția de piese de schimb pentru industria feroviară. Fabrica din Craiova execută toată gama de reparații și lucrări de întreținere pentru locomotive, de orice tip ar fi acestea.
Beneficiarii serviciilor Reloc sunt cele mai mari societăți feroviare private sau de stat din România, Polonia, Serbia, Macedonia, Slovacia, Ungaria sau Bulgaria, dar și numeroase alte companii private. La Reloc s-au făcut cu succes peste 8.500 de reparații planificate, peste 800 reparații accidentale și nenumărate reparații de agregate (motoare de tracțiune, osii, generatoare, transformatoare etc.) și recondiționări de subansamble pentru locomotive, relatează Club Feroviar.
Sursa: https://clubferoviar.ro/a-renascut-reloc/
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
PTMZ
A apărut o petiție online cu privire la introducerea unui număr limitat de călătorii gratis pentru studenți. Iată site-ul: https://www.petitieonline.com/vrem_numr_limitat_de_cltorii_pe_tren_pentru_studeni. Vă prezint și un articol al DC News pe această temă:https://m.dcnews.ro/studenti-gratuitate-pe-tren-alternative-care-ar-putea-sa-inlocuiasca-sistemul-nelimitat-de-calatorii_630794.html
A apărut o petiție online cu privire la introducerea unui număr limitat de călătorii gratis pentru studenți. Iată site-ul: https://www.petitieonline.com/vrem_numr_limitat_de_cltorii_pe_tren_pentru_studeni. Vă prezint și un articol al DC News pe această temă:https://m.dcnews.ro/studenti-gratuitate-pe-tren-alternative-care-ar-putea-sa-inlocuiasca-sistemul-nelimitat-de-calatorii_630794.html
Studenți, gratuitate pe tren. Alternative care ar putea să înlocuiască sistemul NELIMITAT de călătorii
După lansarea petiției ”Vrem număr limitat de călătorii GRATUITE pe tren pentru studenți”, au urmat foarte multe mesaje din partea românilor care sunt de acord cu această propunere.
În timp ce studenții, indiferent de vârstă, călătoresc cu trenul nelimitat oricând, oriunde, la orice oră, în sistemul "fără număr", oamenii cu handicap sunt umiliți, că despre altceva nu poate fi vorba. Oamenii cu handicap au dreptul la doar 12 călătorii gratuite pe an! 12, în timp ce pentru studenți nu există nicio limită.
Iată ce ne-au scris românii după ce au semnat petiția ”Vrem număr limitat de călătorii GRATUITE pe tren pentru studenți”. Printre aceste mesaje găsiți și câteva propuneri la actualul sistem gratuitate:
1. Semnez pentru ca m-am confruntat cu aceeasi situatie chiar mai rau, toti studentii din bucuresti bat Valea Prahovei (pleaca dimineata si se intorc seara) iar toti studentii din provincie (~200km) fac zilnic naveta la cursuri.
2. Nu consider normal o gratuitate nelimitata pe alte rute decat cea catre domiciliul din buletin sau spre locul unde invata. Pentru alte rute sa se plateasca bilet integral sau la 50%. Daca se ramane la aceeasi varianta nelimitatat, orice rezervare neonorata sa aduca o amenda egala cu suma ce s-ar plati pe un bilet.
3. Călătoriile trebuie făcute în vacanțe sau în zilele legal libere, altfel pot fi un îndemn de absențe de la cursuri în favoarea absenței pregătirii științifice.
4. Studenților sa li se acorde de către Universitatea la care învață foi de drum doar pentru perioada vacantei, dus-întors de la localitate de domiciliu la orașul în care este universitatea pe care o urmează și cu condiția sa fie bursieri. Așa vom susține pregătirea de calitate nu chiulul și mediocritate. Cei mai nepregătiti și cu pretenții nu produc nimic.
5. Studentii nu trebuie sa aiba mai mult de 6 calatorii gratuite pe an, doar de la locul de domiciliu la locul de studiu. Nicaieri in Occident nu exista asemenea gratuitati nelimitate.
6. In afara de cele spuse aici, studentii au posibilitatea sa faca rezervari multiple, blocând locurile care par putea fi vandute pe bani unor calatori. credeti-ma, e fapt real, un student si-a rezervat calatorie spre Bucuresti in fiecare zi a saptamanii, spunând ca nu stie "cand are chef sa ajung ala gara".
7. Un salariat plateste biletul integral, un pensionar are dreptul la 3 calatorii gratuite dus-intors/an, in rest plateste integral. M-am confruntat cu situatia de a sta in picioare pe relatia Fetesti, sotia pe relatia Ucea_Sibiu. O calatorie dus-intors/luna catre localitatea de bastina este suficient.
8. Este O MARE BATAIE DE JOC, DE 1000 DE ORI MI S-A INTAMPLAT SI MIE, FAMILIEI SI SOTIEI, SA AM BANI SI SA NU FIE BILETE (CA LE-AU LUAT STUDENTII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ESTE REVOLTATPARE SITUATIA! Sa le dea gratuitate, dar nu oricand si oriunde!!!!!!!
9. Este o porcărie care discriminează restul populației.
10. În timpul studentiei mele, aveam gratuitate dus-intors la facultate, din localiatea de domiciliu. Insa, doar la inceputul anului universitar, la sfarsitul anului universitar si in vacantele legale.
11. Sunt studenta, insa mi se pare o măsură stupida. Trenurile sunt supra aglomerate, si asa cu vagoane putine, condițiile sunt execrabile si asta pentru ca nu mai intra niciun ban in CFR.
12. Eu sunt o persoana cu handicap grav și sunt direct afectat! Cei cu handicap de ce nu au călătorii nelimitate?!...Este bătaie de joc!
13. Situația de acum e revoltătoare. Trebuie schimbată urgent!
14. Trebuie un echilibru... Trebuie să fie o măsură. Am platit bilet, am loc. Studentul vrea să meargă gratis? Foarte bine! Mediile peste nouă.... Daca nu, plătește redus... Iar locul, suplimentar.... Părerea mea. Pâine fără muncă, nu ! Muncă fără pâine, nu! Simplu.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
cris_m
In mod normal trebuia sa fie oferita gratuitate pe ruta pe care o frecventeaza studentul in cauza, pentru a merge acasa. Atat.
In mod normal trebuia sa fie oferita gratuitate pe ruta pe care o frecventeaza studentul in cauza, pentru a merge acasa. Atat.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
PTMZ
Azi, a avut loc un protest al Alianței Federațiilor Tehnice Feroviare și a Federației Naționale "Drum de Fier" în fața Ministerului Transporturilor. Articolul se găsește aici:
https://m.realitatea.net/protest-al-salariatilor-feroviari-in-fata-ministerului-transporturilor_2187096.html?utm_source=Cub-Homepage&utm_medium=Clicks&utm_campaign=trkweb
Azi, a avut loc un protest al Alianței Federațiilor Tehnice Feroviare și a Federației Naționale "Drum de Fier" în fața Ministerului Transporturilor. Articolul se găsește aici:
https://m.realitatea.net/protest-al-salariatilor-feroviari-in-fata-ministerului-transporturilor_2187096.html?utm_source=Cub-Homepage&utm_medium=Clicks&utm_campaign=trkweb
Alianţa Federaţiilor Tehnice Feroviare şi Federaţia Naţională "Drum de Fier" organizează joi un protest în faţa Ministerului Transporturilor. Organizatorii spun că la miting urmează să participe circa 1.500 de persoane.
Principalele revendicări pentru care se organizează acţiunea de protest sunt: adoptarea proiectului de Lege privind statutul personalului feroviar în forma dorită de salariaţii feroviari, salarizare decentă la societăţile feroviare, îmbunătăţirea condiţiilor de muncă, reorganizarea societăţilor feroviare într-un sistem integrat de tip holding şi investiţii urgente în infrastructura feroviară şi în materialul rulant.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
PTMZ
Modificări ale circulației trenului 1645/1646 în zilele de 7 și 8 mai, între stațiile Bixadu Oltului și Malnaș Băi (magistrala 400). Comunicatul se găsește aici:
https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/modificari-in-circulatia-trenurilor-intre-statiile-bixadu-oltului-si-malnas-bai/
Modificări ale circulației trenului 1645/1646 în zilele de 7 și 8 mai, între stațiile Bixadu Oltului și Malnaș Băi (magistrala 400). Comunicatul se găsește aici:
https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/modificari-in-circulatia-trenurilor-intre-statiile-bixadu-oltului-si-malnas-bai/
Pentru efectuarea de către CNCF CFR SA a unor lucrări la infrastructura feroviară, CFR Călători informează că în zilele de 7 și 8 mai 2019 între staţiile Hm Bixadu Oltului și stația Malnaș Băi vor interveni următoarele modificări în circulaţia trenurilor, astfel:
• trenul IR 1645 București Nord – Târgu Mureș va circula ca tren IR 12645 pe ruta București Nord (pl. 12:15) – Malnaș Băi (sos. 16:08). Între stațiile Malnaș Băi și Hm Bixadu Oltului se asigură transbordarea călătorilor cu mijloace auto. Pe distanța Băile Tușnad (pl. 17:24) – Târgu Mureș (sos. 21:42) va circula ca tren IR 12649.
• trenul IR 1646 Târgu Mureș – București Nord va circula ca tren IR 12646 pe ruta Târgu Mureș (pl. 12:45) – Băile Tușnad (sos. 16:54). Între stațiile Hm Băile Tușnad și Malnaș Băi Hm se asigură transbordarea călătorilor cu mijloace auto. Pe distanța Malnaș Băi (pl. 18:12) – București Nord (sos. 22:00) va circula ca tren IR 12648.
De asemenea, intervin modificări și în circulația trenurilor Regio din zonă, acestea fiind anunțate la nivel local în stațiile de cale ferată.
CFR Călători își cere scuze pasagerilor pentru neplăcerile create.
Înainte de efectuarea călătoriei, rugăm pe toți pasagerii să se asigure că au achiziționat bilet pentru evitarea taxării suplimentare în tren și/sau suportarea costurilor amenzii conform reglementărilor în vigoare.
Pentru informații actualizate despre circulația trenurilor, călătorii sunt rugați să consulte pagina de internet a companiei www.cfrcalatori.ro, să ne contacteze la numerele de telefon din stațiile CFR, 021/9521 (pentru traficul intern plecări/sosiri din București Nord) sau să se adreseze personalului nostru din stații.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
Utilizator anonim
Am realizat o sinteza a celor mai importante investitii si licitatii ale CFR Calatori.
Materialul e foarte amplu, inclusiv cu imagini, asa ca las mai simplu linkul aici - https://mobilitate.eu/documentar-cfr-ca ... nvestitii/
Am realizat o sinteza a celor mai importante investitii si licitatii ale CFR Calatori.
Materialul e foarte amplu, inclusiv cu imagini, asa ca las mai simplu linkul aici - https://mobilitate.eu/documentar-cfr-ca ... nvestitii/
Documentar: CFR Călători mobilizează industria feroviară pentru reparația și modernizarea a peste 1100 vagoane și 220 locomotive
După mai mulți ani de pauză și sute de vagoane conservate din cauza reviziilor expirate, împreună cu termenele de reparație capitală depășite, CFR Călători a lansat și atribuit în ultimul an o serie importantă de licitații pentru reparația și modernizarea vagoanelor. De asemenea, locomotivele au intrat de asemenea pe lista de priorități a companiei, mai multe licitații pentru reparații capitale și modernizări având loc în paralel cu cele de vagoane. Astfel, marile uzine reparatoare din România au reușit să își reia activitatea la capacitate crescută în urma atribuirii noilor contracte pentru operatorul de stat. În planul de buget pe anul 2019, investițiile CFR Călători ajung la 340 milioane lei, fonduri din care mare parte vor fi orientate către plata contractelor de reparații și modernizări ale materialului rulant. Odată cu toate aceste contracte, cele 5 mari uzine feroviare din România beneficiază de contracte importante fiind mobilizate în amplul proces de reparații. Astra Vagoane Arad, Electroputere VFU Pașcani, Remarul “16 Februarie” Cluj Napoca, Atelierele Grivița și Reloc Craiova sunt locurile unde CFR Calatori își repune în circulație parcul circulant. De asemenea, instalațiile de măsurare a vitezei, echipamentele electronice și electrice, precum și partea de instalații de alimentare și control ale vagoanelor și locomotivelor angrenează secundar companiile ICPE-SAERP București și Softronic Craiova, pe lângă mulți alți producători de materiale și piese auxiliare. Înafară de contractele menționate, mai există proiecte și contracte mai vechi în derulare, sau cu sume și valori mai puțin reprezentative.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
PTMZ
Modificări în circulația unor trenuri CFR:
https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/modificari-temporare-in-circulatia-unor-trenuri-5/
Modificări în circulația unor trenuri CFR:
https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/modificari-temporare-in-circulatia-unor-trenuri-5/
În zilele de 21 și 22 mai, pentru efectuarea unor lucrări de către CNCF CFR SA la infrastructura feroviară dintre stațiile Voșlăbeni – Gheorgheni (pe secția Siculeni – Gheorgheni), au loc următoarele modificări în circulația trenurilor operate de CFR Călători:
IR 1645, București Nord – Brașov – Gheorgheni – Târgu Mureș, circulă ca tren IR 12645 pe ruta București Nord (plecare 11.15) – Brașov – Miercurea Ciuc – Voșlăbeni (sosire 16.45). Pe distanța Gheorgheni (plecare 18.07) – Deda – Târgu Mureș (sosire 21.18) circulă ca tren IR 12649. Legătura de la trenul 12645 la trenul 12649 este asigurată cu mijloace auto pe distanța Voșlăbeni – Gheorgheni.
IR 1539 (ramură de la tren 1645), București Nord – Ploiești Vest – Brașov, circulă ca tren IR 12539 (ramură de la tren 12645) pe ruta Brașov (plecare 14.04) – Sighișoara – Cluj Napoca (sosire 20.33).
IR 1646, Târgu Mureș – Gheorgheni – Brașov – București Nord, circulă ca tren IR 12646 pe ruta Târgu Mureș (plecare 13.33) – Deda – Gheorgheni (sosire 16.14). Pe distanța Voșlăbeni (plecare 17.06) – Miercurea Ciuc – Brașov – București Nord (sosire 22.49) circulă ca tren IR 12648. Legătura de la trenul 12646 la trenul 12648 este asigurată cu mijloace auto pe distanța Gheorgheni – Voșlăbeni.
R 4507, Miercurea Ciuc – Deda, circulă ca tren R 13527 pe ruta Miercurea Ciuc (plecare 11.38) – Voșlăbeni (sosire 12.42). Pe distanța Gheorgheni (plecare 13.44) – Deda (sosire 15.50) circulă ca tren R 13529. Legătura de la trenul 13527 la trenul 13529 este asigurată cu mijloace auto pe distanța Voșlăbeni – Gheorgheni.
R 4508, Gheorgheni – Brașov, circulă ca tren IR 13526 pe ruta Voșlăbeni (plecare 13.02) – Brașov (sosire 17.03). Legătura la trenul 13527 pe distanța Gheorgheni – Voșlăbeni este asigurată cu mijloace auto.
R 4509, Brașov – Gheorgheni, circulă ca tren IR 13531 pe ruta Brașov (plecare 12.46) – Voșlăbeni (sosire 15.46). Legătura de la trenul 13531 pe distanța Voșlăbeni – Gheorgheni este asigurată cu mijloace auto.
R 4510, Deda – Brașov, circulă ca tren R 13528 pe ruta Deda (plecare 12.55) – Gheorgheni (sosire 14.54). Pe distanța Voșlăbeni (plecare 15.23) – Brașov (sosire 18.44) circulă ca tren R 13530. Legătura de la trenul 13528 la trenul 13530 este asigurată cu mijloace auto pe distanța Gheorgheni – Voșlăbeni.
R 4511, Miecurea Ciuc – Târgu Mureș, circulă ca tren R 13535 pe ruta Miercurea Ciuc (plecare 15.52) – Voșlăbeni (sosire 16.59). Pe distanța Gheorgheni (plecare 17.2) – Târgu Mureș (sosire 20.54) circulă ca tren R 13537. Legătura de la trenul 13535 la trenul 13537 este asigurată cu mijloace auto pe distanța Voșlăbeni – Gheorgheni.
R 4512, Deda – Brașov, circulă ca tren R 13532 pe ruta Deda (plecare 16.20) – Gheorgheni (sosire 18.20). Pe distanța Voșlăbeni (plecare 18.36) – Brașov (sosire 22.02) circulă ca tren R 13534. Legătura de la trenul 13532 la trenul 13534 este asigurată cu mijloace auto pe distanța Gheorgheni – Voșlăbeni.
Înainte de efectuarea călătoriei, rugăm pe toți pasagerii să se asigure că au achiziționat bilet pentru evitarea taxării suplimentare în tren și/sau suportarea costurilor amenzii conform reglementărilor în vigoare.
Pentru informații actualizate despre circulația trenurilor, călătorii sunt rugați să consulte pagina de internet a companiei www.cfrcalatori.ro, să ne contacteze la numerele de telefon din stațiile CFR, 021/9521 (pentru traficul intern plecări/sosiri din București Nord) sau să se adreseze personalului nostru din stații.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
WT_fan06
România pierde 1,3 miliarde de euro de la UE din cauza disputei pentru linia Apața – Cața
Banii erau alocați de către Uniunea Europeană pentru modernizarea liniei Apața – Cața, prin mecanismul CEF (Connecting Europe Facility). România riscă să piardă peste câteva zile o linie de finanțare cifrată în jurul a 1,1-1,3 miliarde euro, dacă nu rezolvă situația unui contract important de modernizare a căii ferate, aflat în prezent în fază de contestație. Informația a fost furnizată vineri de către Lucian Bode, președintele Comisie de Transporturi și Infrastructură din Camera Deputaților. El a spus că inițial s-a convenit cu Comisia Europeană să se finanțeze șapte proiecte însă ulterior acestea au fost înlocuite de un singur proiect, cel contestat în prezent. El nu a numit cu precizie proiectul în cauză. Cel mai probabil însă, referirea președintelui Comisiei de Transporturi este făcută la secțiunea Apața – Cața.
În ianuarie 2019 CFR SA a desemnat Asocierea Alsim Alarko-Makiol Insaat (Turcia) drept câștigătoare a licitației privind reconstrucția secțiunii Apața-Cața, parte din tronsonul Brașov-Sighișoara de pe Coridorul Feroviar Rin-Dunăre, cu suma de 2,85 miliarde RON (fără TVA), adică 99,4% din costul estimat. Finanțarea este asigurată în proporție de 81,74% din fonduri europene (prin CEF, Mecanismul pentru Interconectarea Europei) și restul de la bugetul de stat. Lucrările sunt consistente: din cei 28,1 km ai căii ferate, 12 km (43% din distanță) vor fi realizați în două tuneluri. Execuția în teren ar trebui să dureze 48 de luni, iar garanția este de 5 ani.
Firma franceză Alstom, lider al asocierii RailWorks a depus contestație urmare a faptului că oferta sa a fost cu 27 de milioane de euro mai bună decât cea a turcilor. Și în licitația capetelor sectorului Brașov-Sighișoara (85 km), Asocierea RailWorks a contestat și a câștigat, în urma unei decizii definitive a Curții de Apel București (CAB). Într-o declarație făcută Club Feroviar deputatul a precizat că a obținut informațiile în urma unor discuții cu oficiali ai Comisiei Europene.
Finanțarea pentru reînnoirea căii ferate, doar 3%
Totodată, Lucian Bode a criticat subfinanțarea căii ferate în ultimii ani. Potrivit datelor prezentate de el în perioada 2012-2017 a fost asigurat doar 23% din necesarul mediu de finanțare pentru lucrările de reparații pe calea ferată și doar 3% din necesarul pentru reînnoirea infrastructurii feroviare.
Club Feroviar a arătat în mai multe rânduri starea în care se găsește calea ferată. În urmă cu o săptămână, președintele Federației Sindicale Drum de Fier, Florin Dobrescu, afirma că infrastructura feroviară se găsește în al 12-lea ceas. Din 13.500 km, cât măsoară rețeaua de cale ferată din România, 9.800 sunt restanți la reparații capitale. Pe de altă parte, pe rețea există 1.373 de ”puncte negre” cu restricții de viteză, în creștere cu peste o sută, în numai un an de zile. Și aceasta, spunea liderul sindical, pentru că în cursul anului trecut nu s-a făcut nicio reparație la infrastructura feroviară.
Cele mai multe puncte periculoase pe calea ferată sunt pe marile magistrale, cum ar fi București – Craiova – Timișoara – Arad sau București – Iași, a menționat el.
Potrivit unor estimări făcute zilele trecute de către Asociația Pro Infrastructura (API) pe rețeaua feroviară există „mii de restricții care abia încap într-o carte groasă de 173 de pagini, fiecare pagină având câte 10 restricții”. ”Pe magistrale sunt restricții de zeci de kilometri, nici nu mai vorbim de liniile secundare”, spunea asociația pe pagina sa de socializare.
De exemplu, pe București-Craiova se circulă cu 60 km/oră (în loc de 140 de kilometric la oră) pe o distanță de 25 de km pentru că linia și terasamentul sunt degradate profund, în mai multe puncte viteza scăzând până la 20 km/h.
În gările principale se intră cu viteze foarte mici (15 km/oră în Brașov și 10-15 kilometri la oră la București) din cauza „macazurilor putrede care stau să se rupă sub locomotive”. Lucrările minore abia dacă avansează din lipsă de finanțare și grijă, cum este cazul podului de la intrarea în Ploiești Sud unde toate trenurile de Moldova se târăsc cu 5 km/oră prin triaj, mai spunea API.
Sursa: Club Feroviar https://clubferoviar.ro/romania-pierde- ... pata-cata/
România pierde 1,3 miliarde de euro de la UE din cauza disputei pentru linia Apața – Cața
Banii erau alocați de către Uniunea Europeană pentru modernizarea liniei Apața – Cața, prin mecanismul CEF (Connecting Europe Facility). România riscă să piardă peste câteva zile o linie de finanțare cifrată în jurul a 1,1-1,3 miliarde euro, dacă nu rezolvă situația unui contract important de modernizare a căii ferate, aflat în prezent în fază de contestație. Informația a fost furnizată vineri de către Lucian Bode, președintele Comisie de Transporturi și Infrastructură din Camera Deputaților. El a spus că inițial s-a convenit cu Comisia Europeană să se finanțeze șapte proiecte însă ulterior acestea au fost înlocuite de un singur proiect, cel contestat în prezent. El nu a numit cu precizie proiectul în cauză. Cel mai probabil însă, referirea președintelui Comisiei de Transporturi este făcută la secțiunea Apața – Cața.
În ianuarie 2019 CFR SA a desemnat Asocierea Alsim Alarko-Makiol Insaat (Turcia) drept câștigătoare a licitației privind reconstrucția secțiunii Apața-Cața, parte din tronsonul Brașov-Sighișoara de pe Coridorul Feroviar Rin-Dunăre, cu suma de 2,85 miliarde RON (fără TVA), adică 99,4% din costul estimat. Finanțarea este asigurată în proporție de 81,74% din fonduri europene (prin CEF, Mecanismul pentru Interconectarea Europei) și restul de la bugetul de stat. Lucrările sunt consistente: din cei 28,1 km ai căii ferate, 12 km (43% din distanță) vor fi realizați în două tuneluri. Execuția în teren ar trebui să dureze 48 de luni, iar garanția este de 5 ani.
Firma franceză Alstom, lider al asocierii RailWorks a depus contestație urmare a faptului că oferta sa a fost cu 27 de milioane de euro mai bună decât cea a turcilor. Și în licitația capetelor sectorului Brașov-Sighișoara (85 km), Asocierea RailWorks a contestat și a câștigat, în urma unei decizii definitive a Curții de Apel București (CAB). Într-o declarație făcută Club Feroviar deputatul a precizat că a obținut informațiile în urma unor discuții cu oficiali ai Comisiei Europene.
Finanțarea pentru reînnoirea căii ferate, doar 3%
Totodată, Lucian Bode a criticat subfinanțarea căii ferate în ultimii ani. Potrivit datelor prezentate de el în perioada 2012-2017 a fost asigurat doar 23% din necesarul mediu de finanțare pentru lucrările de reparații pe calea ferată și doar 3% din necesarul pentru reînnoirea infrastructurii feroviare.
Club Feroviar a arătat în mai multe rânduri starea în care se găsește calea ferată. În urmă cu o săptămână, președintele Federației Sindicale Drum de Fier, Florin Dobrescu, afirma că infrastructura feroviară se găsește în al 12-lea ceas. Din 13.500 km, cât măsoară rețeaua de cale ferată din România, 9.800 sunt restanți la reparații capitale. Pe de altă parte, pe rețea există 1.373 de ”puncte negre” cu restricții de viteză, în creștere cu peste o sută, în numai un an de zile. Și aceasta, spunea liderul sindical, pentru că în cursul anului trecut nu s-a făcut nicio reparație la infrastructura feroviară.
Cele mai multe puncte periculoase pe calea ferată sunt pe marile magistrale, cum ar fi București – Craiova – Timișoara – Arad sau București – Iași, a menționat el.
Potrivit unor estimări făcute zilele trecute de către Asociația Pro Infrastructura (API) pe rețeaua feroviară există „mii de restricții care abia încap într-o carte groasă de 173 de pagini, fiecare pagină având câte 10 restricții”. ”Pe magistrale sunt restricții de zeci de kilometri, nici nu mai vorbim de liniile secundare”, spunea asociația pe pagina sa de socializare.
De exemplu, pe București-Craiova se circulă cu 60 km/oră (în loc de 140 de kilometric la oră) pe o distanță de 25 de km pentru că linia și terasamentul sunt degradate profund, în mai multe puncte viteza scăzând până la 20 km/h.
În gările principale se intră cu viteze foarte mici (15 km/oră în Brașov și 10-15 kilometri la oră la București) din cauza „macazurilor putrede care stau să se rupă sub locomotive”. Lucrările minore abia dacă avansează din lipsă de finanțare și grijă, cum este cazul podului de la intrarea în Ploiești Sud unde toate trenurile de Moldova se târăsc cu 5 km/oră prin triaj, mai spunea API.
Sursa: Club Feroviar https://clubferoviar.ro/romania-pierde- ... pata-cata/
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
WT_fan06
ANALIZĂ: Cu investiții minime, în scurt timp vom avea trenuri mai rapide spre Craiova, Constanța și Brașov
Prin eliminarea unor restricții de viteză și în urma lucrărilor care se desfășoară în aceste zile în Gara de Nord din București, vom avea trenuri mai rapide spre Craiova, Constanța și Brașov. Totul, cu investiții minime și, mai ales, cu ”voință politică”.
Două ore și jumătate până la Craiova (față de trei ore și două minute, cât face acum cel mai rapid tren), o oră și 40 de minute până la Constanța (o oră și 58 de minute în prezent) și nici două ore până la Brașov (două ore și 23 de minute acum). Așa se va putea circula într-un viitor foarte apropiat, în urma unor investiții minime care au început deja să se deruleze, relevă o analiză realizată de Club Feroviar pe baza datelor puse la dispoziție de CFR SA, gestionarul infrastructurii feroviare.
Totul pleacă de la schimbătoarele de cale (macazuri, în limbaj comun) de la intrarea/ieșirea din Gara de Nord din București, din cauza cărora trenurile pierd aproximativ zece minute din durata călătoriei. Aici, lucrurile au început deja să se miște. ”Pentru îmbunătățirea condițiilor de circulație și creșterea gradului de siguranță în traficul feroviar, Sucursala Regională CF București execută în aceste zile lucrări de reparații curente, în regie proprie, pe aparatele de cale la intrarea în Gara de Nord, lucrări în urma cărora viteza va crește de la 15 km/h la 30 km/h. De asemenea, pentru îmbunătățirea condițiilor de circulație, pe termen lung, vom promova un studiu de fezabilitate care să definească/stabilească o soluție optimă pentru modernizarea întregii zone a aparatelor de cale din Gara de Nord”, au declarat oficialii CFR SA, la solicitarea Club Feroviar. Din start, vom elimina deci cele zece minute suplimentare la trenurile către orice destinație.
Scăpăm de restricțiile de viteză și avem trenuri mai rapide spre Craiova
Pe relația București Nord – Craiova sunt în momentul de față 43 de restricții de viteză, respectiv 19 restricții pe Firul I și 24 de restricții pe firul II. Așa se face că, destul de des, trenurile trebuie să reducă viteza și, după ce au depășit zona cu restricție, să accelereze la loc, ceea ce înseamnă timp pierdut. Călătorii se enervează, operatorii de marfă pierd bani.
Compania de infrastructură a început deja să acționeze pentru eliminarea acestor restricții. ”CFR SA execută, în limita alocațiilor financiare pe care le are la dispoziție, atât cu personal propriu cât și cu societăți autorizate, lucrări de reparație la infrastructura feroviară pentru eliminarea restricțiilor de viteză. Costurile estimate pentru eliminarea restricțiilor de viteză pe secția de circulație București Nord – Craiova sunt de aproximativ 41 milioane de lei. Prin eliminarea celor 43 de restricții de viteză, timpul de parcurs estimat la ora actuală pentru un tren de călători pe relația București Nord – Craiova va scădea cu 14,5 minute pe firul I și 21 minute pe firul II”, se arată în răspunsul CFR SA.
În momentul de față, cel mai rapid tren de la Craiova la București este IR 1590, care străbate cei 209 km în trei ore și șase minute. Dacă scădem cele 21 de minute obținute prin eliminarea restricțiilor de viteză, dar și cele 10 minute pierdute ”la ace” la intrarea în București Nord, rezultă o economie de 31 de minute. Rezultă o durată a călătoriei de două ore și 35 de minute. Adică vom avea trenuri mai rapide spre Craiova.
Și la Constanța vom ajunge mai repede
Club Feroviar a arătat recent că, în urma unor investiții minime, CFR poate să introducă un tren rapid spre Constanța, care să ajungă din Gara de Nord la malul mării în doar o oră și 40 de minute. În prezent, cea mai rapidă garnitură este IR 1681, care străbate cei 225 km într-o oră și 58 de minute. A demonstrat-o pe 30 aprilie trenul IR 1682, perechea celui care l-a dus dimineața pe ministrul Tranporturilor, Răzvan Cuc, de la București la Constanța. Trenul care a plecat din Constanța la 13,00 a sosit la destinație după doar o oră și 45 de minute, dintre care 10 minute le-a pierdut la macazurile de la intrarea în Gara de Nord din București. Problemă care, așa cum am arătat mai sus, va fi în curând rezolvată, așa că trenurile fără opriri intermediare vor putea să ajungă la malul mării într-o oră și 35 sau 40 de minute.
Experimentul Brașov, uitat în sertare timp de patru ani
În ianuarie 2015, un tren de probă cu cinci vagoane a parcurs distanța dintre București și Brașov în mai puțin de două ore, o premieră pentru tronsonul de 166 km. În prezent, cel mai rapid tren este IR 346, care pleacă din Gara de Nord la ora 14,00 cu destinația Viena și care ajunge la Brașov în două ore și 23 de minute.
Acum patru ani de zile, CFR Călători a organizat un tren de probă dus-întors între București Nord și Brașov. Această garnitură cu indicativul 12347 la dus și 12346 la întors a fost compusă din două vagoane clasa I și trei de clasa a II-a. La tracțiunea trenului s-a aflat locomotiva Softronic “Transmontana” 480-001. La dus au fost făcute tre opriri: Ploiești Vest, Câmpina (oprire neprevăzută de șase minute) și la Sinaia. În total, durata călătoriei a fost de două ore și 13 minute, cu un timp efectiv de circulație de două ore și cinci minute. La întors, trenul a circulat fără oprire, durata călătoriei fiind de doar o oră și 58 de minute.
Între timp, Regionala Brașov a eliminat mai multe restricții de viteză între Predeal și Brașov, acolo unde linia nu este modernizată. Un tren rapid pe relația București Brașov ar trebui să aibă doar trei opriri intermediare (așa cum este cazul IR 346) – Ploiești Vest, Sinaia și Predeal, așa că din cele două ore și 13 minute obținute în 2015 mai scădem 10 minute la ieșirea din Gara de Nord și rezultă că putem ajunge sub Tâmpa în două ore.
Acum, trebuie doar ca responsabilii de la Transporturi să-și asume această decizie, de a avea trenuri mai rapide spre Craiova, Constanța și Brașov.
Sursa: Club Feroviar https://clubferoviar.ro/trenuri-mai-rap ... e-craiova/
ANALIZĂ: Cu investiții minime, în scurt timp vom avea trenuri mai rapide spre Craiova, Constanța și Brașov
Prin eliminarea unor restricții de viteză și în urma lucrărilor care se desfășoară în aceste zile în Gara de Nord din București, vom avea trenuri mai rapide spre Craiova, Constanța și Brașov. Totul, cu investiții minime și, mai ales, cu ”voință politică”.
Două ore și jumătate până la Craiova (față de trei ore și două minute, cât face acum cel mai rapid tren), o oră și 40 de minute până la Constanța (o oră și 58 de minute în prezent) și nici două ore până la Brașov (două ore și 23 de minute acum). Așa se va putea circula într-un viitor foarte apropiat, în urma unor investiții minime care au început deja să se deruleze, relevă o analiză realizată de Club Feroviar pe baza datelor puse la dispoziție de CFR SA, gestionarul infrastructurii feroviare.
Totul pleacă de la schimbătoarele de cale (macazuri, în limbaj comun) de la intrarea/ieșirea din Gara de Nord din București, din cauza cărora trenurile pierd aproximativ zece minute din durata călătoriei. Aici, lucrurile au început deja să se miște. ”Pentru îmbunătățirea condițiilor de circulație și creșterea gradului de siguranță în traficul feroviar, Sucursala Regională CF București execută în aceste zile lucrări de reparații curente, în regie proprie, pe aparatele de cale la intrarea în Gara de Nord, lucrări în urma cărora viteza va crește de la 15 km/h la 30 km/h. De asemenea, pentru îmbunătățirea condițiilor de circulație, pe termen lung, vom promova un studiu de fezabilitate care să definească/stabilească o soluție optimă pentru modernizarea întregii zone a aparatelor de cale din Gara de Nord”, au declarat oficialii CFR SA, la solicitarea Club Feroviar. Din start, vom elimina deci cele zece minute suplimentare la trenurile către orice destinație.
Scăpăm de restricțiile de viteză și avem trenuri mai rapide spre Craiova
Pe relația București Nord – Craiova sunt în momentul de față 43 de restricții de viteză, respectiv 19 restricții pe Firul I și 24 de restricții pe firul II. Așa se face că, destul de des, trenurile trebuie să reducă viteza și, după ce au depășit zona cu restricție, să accelereze la loc, ceea ce înseamnă timp pierdut. Călătorii se enervează, operatorii de marfă pierd bani.
Compania de infrastructură a început deja să acționeze pentru eliminarea acestor restricții. ”CFR SA execută, în limita alocațiilor financiare pe care le are la dispoziție, atât cu personal propriu cât și cu societăți autorizate, lucrări de reparație la infrastructura feroviară pentru eliminarea restricțiilor de viteză. Costurile estimate pentru eliminarea restricțiilor de viteză pe secția de circulație București Nord – Craiova sunt de aproximativ 41 milioane de lei. Prin eliminarea celor 43 de restricții de viteză, timpul de parcurs estimat la ora actuală pentru un tren de călători pe relația București Nord – Craiova va scădea cu 14,5 minute pe firul I și 21 minute pe firul II”, se arată în răspunsul CFR SA.
În momentul de față, cel mai rapid tren de la Craiova la București este IR 1590, care străbate cei 209 km în trei ore și șase minute. Dacă scădem cele 21 de minute obținute prin eliminarea restricțiilor de viteză, dar și cele 10 minute pierdute ”la ace” la intrarea în București Nord, rezultă o economie de 31 de minute. Rezultă o durată a călătoriei de două ore și 35 de minute. Adică vom avea trenuri mai rapide spre Craiova.
Și la Constanța vom ajunge mai repede
Club Feroviar a arătat recent că, în urma unor investiții minime, CFR poate să introducă un tren rapid spre Constanța, care să ajungă din Gara de Nord la malul mării în doar o oră și 40 de minute. În prezent, cea mai rapidă garnitură este IR 1681, care străbate cei 225 km într-o oră și 58 de minute. A demonstrat-o pe 30 aprilie trenul IR 1682, perechea celui care l-a dus dimineața pe ministrul Tranporturilor, Răzvan Cuc, de la București la Constanța. Trenul care a plecat din Constanța la 13,00 a sosit la destinație după doar o oră și 45 de minute, dintre care 10 minute le-a pierdut la macazurile de la intrarea în Gara de Nord din București. Problemă care, așa cum am arătat mai sus, va fi în curând rezolvată, așa că trenurile fără opriri intermediare vor putea să ajungă la malul mării într-o oră și 35 sau 40 de minute.
Experimentul Brașov, uitat în sertare timp de patru ani
În ianuarie 2015, un tren de probă cu cinci vagoane a parcurs distanța dintre București și Brașov în mai puțin de două ore, o premieră pentru tronsonul de 166 km. În prezent, cel mai rapid tren este IR 346, care pleacă din Gara de Nord la ora 14,00 cu destinația Viena și care ajunge la Brașov în două ore și 23 de minute.
Acum patru ani de zile, CFR Călători a organizat un tren de probă dus-întors între București Nord și Brașov. Această garnitură cu indicativul 12347 la dus și 12346 la întors a fost compusă din două vagoane clasa I și trei de clasa a II-a. La tracțiunea trenului s-a aflat locomotiva Softronic “Transmontana” 480-001. La dus au fost făcute tre opriri: Ploiești Vest, Câmpina (oprire neprevăzută de șase minute) și la Sinaia. În total, durata călătoriei a fost de două ore și 13 minute, cu un timp efectiv de circulație de două ore și cinci minute. La întors, trenul a circulat fără oprire, durata călătoriei fiind de doar o oră și 58 de minute.
Între timp, Regionala Brașov a eliminat mai multe restricții de viteză între Predeal și Brașov, acolo unde linia nu este modernizată. Un tren rapid pe relația București Brașov ar trebui să aibă doar trei opriri intermediare (așa cum este cazul IR 346) – Ploiești Vest, Sinaia și Predeal, așa că din cele două ore și 13 minute obținute în 2015 mai scădem 10 minute la ieșirea din Gara de Nord și rezultă că putem ajunge sub Tâmpa în două ore.
Acum, trebuie doar ca responsabilii de la Transporturi să-și asume această decizie, de a avea trenuri mai rapide spre Craiova, Constanța și Brașov.
Sursa: Club Feroviar https://clubferoviar.ro/trenuri-mai-rap ... e-craiova/
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
WT_fan06
Licitații blocate la CFR de șase miliarde lei. Explicațiile miniștrilor de Finanțe și Transporturi
Doi miniștri, același Guvern, explicații diferite ale faptului că licitațiile pentru proiecte de infrastructură stau blocate luni bune, până când proiectele intră pe făgașul lor normal. În cazul CFR, doar două proiecte blocate în contestații anume modernizarea Brașov – Sighișoara, trei sectoare, valorează șase miliarde lei.
Este cert că ministrul de Finanțe, Eugen Teodorovici, și cel al Transporturilor, Răzvan Cuc, văd diferit problema licitațiilor contestate în infrastructura de transporturi, fie feroviară, fie rutieră. Dacă ministrul Cuc pune blocajele pe seama neseriozității și lăcomiei constructorilor, dornici să facă rău statului, cel al Finanțelor a vorbit zilele trecute de proiectele prost pregătite la Ministerul Transporturilor, în principal.
Una dintre probleme este însărcinarea constructorului să facă, spre exemplu, lucrări care stau mai degrabă în puterea sectorului public, cum ar fi mutările de utilități. „Relocarea de utilități e o problemă veche în special la Transporturi. Incă este o dispută ce trebuie să facă o companie de cale ferată sau rutier vis – a – vis de relocarea utilităților. Dacă îl voi lăsa pe constructor să relocheze utilitățile încep blocajele. La mutarea utilităților electrice sunt companii care dețin monopolul și care au listele lor cu alte companii care doar acelea pot face lucrurările. Astfel apar blocaje și asta durează de ani de zile”, a spus ministrul de Finanțe.
Pe partea de licitație, proiectele trebuie pregătite din timp, înainte de licitații. Sunt proiecte în alte țări care se pregătesc timp de șapte ani și în doi ani se fac lucrările, a spus Teodorovici care în anii 90 a fost și director general la Transporturi.
Pe partea de licitații contează documentațiile bine făcute. „Contează capacitatea de a face documentații de atribuire bune. Dacă începi să le faci și ai o mie de solicitări de clarificări, CE va spune: aici am o problemă și vreau să mă uit cu atenție, nu cumva s-a schimbat tot și asta s-a făcut pe parcurs pentru cineva? Dacă ai o mie și ceva de clarificări, este evident că documentația e făcută prost. Nimeni nu v-a putea prezenta oferta în mod clar, coerent și cu termene asumate clar”, spune Teodorovici.
Cele două cerințe ale unei achiziții bine pregătite
În opinia lui sunt două lucruri importante: felul în care statul elaborează documentația și cel în care comisiile de licitație își fac treaba. „Dacă documentația este făcută prost, normal că nu vei avea elemente prin care o ofertă făcută de râsul lumii să fie dată afară. Normal că spui tu lasă să intre ca să nu ne complicăm dar de obiecei cel care intră în acest fel e și cel care câștigă. Logic că pe parcurs apar blocajele deci calitatea administrației este ceea ce contează”, afirmă ministrul de Finanțe.
De toate aceste lucruri, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, pare a nu fi conștient.
Supărarea mea mare e pe toate firmele care contestă fără fundament. De aceea am iniţiat această ordonanţă de urgenţă, ca să terminăm cu aceste contestaţii.
În urmă cu o lună, ministrul a menționat realizarea unui OUG care ar permite ca, după prima contestaţie, un contract să poată fi semnat. Cel care contestă e liber să se ducă mai departe să conteste. OUG în cauză ar micşora şi perioada de evaluare prin această OUG. „Am iniţiat un proiect de ordonanţă de urgenţă, prin care venim să rezolvăm problema contestaţiilor, astfel încât, după cele 30 de zile de deliberare la CNSC, când avem o hotărâre, să putem semna contractul şi să lăsăm mai departe contestatarii de meserie, care vor să blocheze proiectele, să se ducă în instanţă, dar noi să finalizăm proiectele. Nu se mai poate să aşteptăm tot timpul, după tot fel de contestaţii (…) Sper ca în două săptămâni să fie în Guvern şi nu o să mai avem probleme cu niciun contestatar. Ei pot să îşi facă treaba lor, să blocheze, noi mergem mai departe cu proiectele, fiindcă sunt nenumărate proiecte mari de infrastructură, care au fost licitate în 2015 şi a trebui să aşteptăm doi ani şi jumătate hotărârea instanţei ca să putem să începem contractul de proiectare şi execuţie. Aşa ceva e inadmisibil”, a declarat ministrul Cuc.
Ministrul Transporturilor a precizat că în această ordonanţă de urgenţă au fost introduse şi amendamente din partea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), în sensul stabilirii unor termene privind procedurile de licitaţie.
„Sper ca în două săptămâni să fie în Guvern. Singura problemă este legată de amendamentele pe care le va avea Ministerul Justiţiei pe această ordonanţă. Am introdus şi nişte amendamente din partea CNSC, în sensul că pe de o parte semnăm contractele şi nu va mai plana niciun fel de teamă asupra funcţionarilor să semneze contractele, dar pe de altă parte trebuie ca şi evaluările pe care le fac beneficiarii la procedurile de licitaţie să se termine mai repede, să facă evaluarea în 30 de zile. Doar în situaţii temeinic justificate termenul se mai poate prelungi cu încă 60 de zile. Nu mai aşteptăm, grăbim semnarea, eu nu mai pot sta după funcţionari să evalueze în 6-7 luni un proiect”, a completat Răzvan Cuc.
Sursa: Club Feroviar https://clubferoviar.ro/licitatii-bloca ... nsporturi/
Licitații blocate la CFR de șase miliarde lei. Explicațiile miniștrilor de Finanțe și Transporturi
Doi miniștri, același Guvern, explicații diferite ale faptului că licitațiile pentru proiecte de infrastructură stau blocate luni bune, până când proiectele intră pe făgașul lor normal. În cazul CFR, doar două proiecte blocate în contestații anume modernizarea Brașov – Sighișoara, trei sectoare, valorează șase miliarde lei.
Este cert că ministrul de Finanțe, Eugen Teodorovici, și cel al Transporturilor, Răzvan Cuc, văd diferit problema licitațiilor contestate în infrastructura de transporturi, fie feroviară, fie rutieră. Dacă ministrul Cuc pune blocajele pe seama neseriozității și lăcomiei constructorilor, dornici să facă rău statului, cel al Finanțelor a vorbit zilele trecute de proiectele prost pregătite la Ministerul Transporturilor, în principal.
Una dintre probleme este însărcinarea constructorului să facă, spre exemplu, lucrări care stau mai degrabă în puterea sectorului public, cum ar fi mutările de utilități. „Relocarea de utilități e o problemă veche în special la Transporturi. Incă este o dispută ce trebuie să facă o companie de cale ferată sau rutier vis – a – vis de relocarea utilităților. Dacă îl voi lăsa pe constructor să relocheze utilitățile încep blocajele. La mutarea utilităților electrice sunt companii care dețin monopolul și care au listele lor cu alte companii care doar acelea pot face lucrurările. Astfel apar blocaje și asta durează de ani de zile”, a spus ministrul de Finanțe.
Pe partea de licitație, proiectele trebuie pregătite din timp, înainte de licitații. Sunt proiecte în alte țări care se pregătesc timp de șapte ani și în doi ani se fac lucrările, a spus Teodorovici care în anii 90 a fost și director general la Transporturi.
Pe partea de licitații contează documentațiile bine făcute. „Contează capacitatea de a face documentații de atribuire bune. Dacă începi să le faci și ai o mie de solicitări de clarificări, CE va spune: aici am o problemă și vreau să mă uit cu atenție, nu cumva s-a schimbat tot și asta s-a făcut pe parcurs pentru cineva? Dacă ai o mie și ceva de clarificări, este evident că documentația e făcută prost. Nimeni nu v-a putea prezenta oferta în mod clar, coerent și cu termene asumate clar”, spune Teodorovici.
Cele două cerințe ale unei achiziții bine pregătite
În opinia lui sunt două lucruri importante: felul în care statul elaborează documentația și cel în care comisiile de licitație își fac treaba. „Dacă documentația este făcută prost, normal că nu vei avea elemente prin care o ofertă făcută de râsul lumii să fie dată afară. Normal că spui tu lasă să intre ca să nu ne complicăm dar de obiecei cel care intră în acest fel e și cel care câștigă. Logic că pe parcurs apar blocajele deci calitatea administrației este ceea ce contează”, afirmă ministrul de Finanțe.
De toate aceste lucruri, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, pare a nu fi conștient.
Supărarea mea mare e pe toate firmele care contestă fără fundament. De aceea am iniţiat această ordonanţă de urgenţă, ca să terminăm cu aceste contestaţii.
În urmă cu o lună, ministrul a menționat realizarea unui OUG care ar permite ca, după prima contestaţie, un contract să poată fi semnat. Cel care contestă e liber să se ducă mai departe să conteste. OUG în cauză ar micşora şi perioada de evaluare prin această OUG. „Am iniţiat un proiect de ordonanţă de urgenţă, prin care venim să rezolvăm problema contestaţiilor, astfel încât, după cele 30 de zile de deliberare la CNSC, când avem o hotărâre, să putem semna contractul şi să lăsăm mai departe contestatarii de meserie, care vor să blocheze proiectele, să se ducă în instanţă, dar noi să finalizăm proiectele. Nu se mai poate să aşteptăm tot timpul, după tot fel de contestaţii (…) Sper ca în două săptămâni să fie în Guvern şi nu o să mai avem probleme cu niciun contestatar. Ei pot să îşi facă treaba lor, să blocheze, noi mergem mai departe cu proiectele, fiindcă sunt nenumărate proiecte mari de infrastructură, care au fost licitate în 2015 şi a trebui să aşteptăm doi ani şi jumătate hotărârea instanţei ca să putem să începem contractul de proiectare şi execuţie. Aşa ceva e inadmisibil”, a declarat ministrul Cuc.
Ministrul Transporturilor a precizat că în această ordonanţă de urgenţă au fost introduse şi amendamente din partea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), în sensul stabilirii unor termene privind procedurile de licitaţie.
„Sper ca în două săptămâni să fie în Guvern. Singura problemă este legată de amendamentele pe care le va avea Ministerul Justiţiei pe această ordonanţă. Am introdus şi nişte amendamente din partea CNSC, în sensul că pe de o parte semnăm contractele şi nu va mai plana niciun fel de teamă asupra funcţionarilor să semneze contractele, dar pe de altă parte trebuie ca şi evaluările pe care le fac beneficiarii la procedurile de licitaţie să se termine mai repede, să facă evaluarea în 30 de zile. Doar în situaţii temeinic justificate termenul se mai poate prelungi cu încă 60 de zile. Nu mai aşteptăm, grăbim semnarea, eu nu mai pot sta după funcţionari să evalueze în 6-7 luni un proiect”, a completat Răzvan Cuc.
Sursa: Club Feroviar https://clubferoviar.ro/licitatii-bloca ... nsporturi/
- misterr
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
misterr
Motivul pentru care CFR trimite trenuri cu 2 vagoane pe rute supraaglomerate. “E teroare”
Click pe imagine pentru video:
Suntem în plin sezon estival, şi când ar fi mai multă nevoie de ele, trenurile din România circulă arhipline şi sunt de cele mai multe ori, mizerabile.
Călătorii sunt nevoiţi de multe ori să stea în picioare, în vagoane fără aer condiţionat şi să folosească toalete murdare. Duminică seara, sute de oameni au ajuns din Braşov în Bucureşti, înghesuiţi în doar două vagoane, în condiţii de speriat. “Am atins capacitatea maximă de transport”, a fost răspunsul oferit cu nonşalanţă, de reprezentanţii CFR.
Trenul a ajuns în Capitală după ora 22, iar oamenii au povestit supăraţi că s-au simţit ca într-o cutie încinsă în care nu au putut să respire. Unora li s-a făcut rău.
Femeie: ”Foarte aglomerat, foarte cald în tren, aerul condiţionat nu face faţă pentru că este foarte aglomerat.”
Călătorii susţin că ruta este extrem de aglomerată mai ales duminică seara. Cu toate acestea trenul este format doar din 2 vagoane.
Tânăr: “Groaznic, am stat ca sardinele în conservă.”
Tânăr: “2 vagoane şi am stat 4 ore. A fost groaznic. Erau persoane care stăteau pe jos în tren ca să nu stea în picioare.”
Şi cursa Galaţi - Bucureşti a fost una cu probleme. Locomotiva s-a stricat la Brăila, aşa că trenul a întârziat foarte mult.
Tânăr: “Este teroare. Suntem morţi de oboseală. Îngrozitor, nici aerul condiţionat nu a făcut faţă”
Potrivit avocaţilor pasagerii care au avut de suferit, fie din cauza întârzierilor fie din cauza condiţiilor de călătorie, ar trebui să se adreseze Protecţiei Consumatorului. În cazul în care nu li se face dreptate, pot face plângere în instanţă.
Daniela Victoria Zurini, avocat: ”Spune că în funcţie de ce li s-a întâmplat, cât de rău s-au simţit, ar putea să ceară despăgubiri în instanţă.”
În acest moment, cei de la CFR nu sunt obligaţi să plătească despăgubiri la cerere.
Recunosc însă că în cazul supraaglomerării sistemul de aer condiţionat nu reuşeşte să răcorească vagoanele. Anunţă totuşi că aseară au suplimentat cu peste 300 de locuri capacitatea a trei trenuri între Brasov-Bucuresti, deşi capacitatea maximă de transport a fost demult atinsă.
Explicații CFR
”Instalația de climatizare în condiții de surpaaglomerare are un randament scăzut. A fost suplimentată cu 323 de locuri capacitatea a trei trenuri. CFR Călători are în circulație capacitatea maximă”.
De ce nu pune mai multe vagoane în componenţa trenurilor? Pentru că nu are. Ultimele vagoane noi au fost cumpărate în 2011.
În prezent, CFR Călători are aproape 800 de vagoane şi 500 de locomotive sau automotoare. Ca să ofere condiţii civilizate de călătorie, ar trebui să-şi dubleze flota. Din păcate, s-a împotmolit în licitaţii.
Motivul pentru care CFR trimite trenuri cu 2 vagoane pe rute supraaglomerate. “E teroare”
Click pe imagine pentru video:
Suntem în plin sezon estival, şi când ar fi mai multă nevoie de ele, trenurile din România circulă arhipline şi sunt de cele mai multe ori, mizerabile.
Călătorii sunt nevoiţi de multe ori să stea în picioare, în vagoane fără aer condiţionat şi să folosească toalete murdare. Duminică seara, sute de oameni au ajuns din Braşov în Bucureşti, înghesuiţi în doar două vagoane, în condiţii de speriat. “Am atins capacitatea maximă de transport”, a fost răspunsul oferit cu nonşalanţă, de reprezentanţii CFR.
Trenul a ajuns în Capitală după ora 22, iar oamenii au povestit supăraţi că s-au simţit ca într-o cutie încinsă în care nu au putut să respire. Unora li s-a făcut rău.
Femeie: ”Foarte aglomerat, foarte cald în tren, aerul condiţionat nu face faţă pentru că este foarte aglomerat.”
Călătorii susţin că ruta este extrem de aglomerată mai ales duminică seara. Cu toate acestea trenul este format doar din 2 vagoane.
Tânăr: “Groaznic, am stat ca sardinele în conservă.”
Tânăr: “2 vagoane şi am stat 4 ore. A fost groaznic. Erau persoane care stăteau pe jos în tren ca să nu stea în picioare.”
Şi cursa Galaţi - Bucureşti a fost una cu probleme. Locomotiva s-a stricat la Brăila, aşa că trenul a întârziat foarte mult.
Tânăr: “Este teroare. Suntem morţi de oboseală. Îngrozitor, nici aerul condiţionat nu a făcut faţă”
Potrivit avocaţilor pasagerii care au avut de suferit, fie din cauza întârzierilor fie din cauza condiţiilor de călătorie, ar trebui să se adreseze Protecţiei Consumatorului. În cazul în care nu li se face dreptate, pot face plângere în instanţă.
Daniela Victoria Zurini, avocat: ”Spune că în funcţie de ce li s-a întâmplat, cât de rău s-au simţit, ar putea să ceară despăgubiri în instanţă.”
În acest moment, cei de la CFR nu sunt obligaţi să plătească despăgubiri la cerere.
Recunosc însă că în cazul supraaglomerării sistemul de aer condiţionat nu reuşeşte să răcorească vagoanele. Anunţă totuşi că aseară au suplimentat cu peste 300 de locuri capacitatea a trei trenuri între Brasov-Bucuresti, deşi capacitatea maximă de transport a fost demult atinsă.
Explicații CFR
”Instalația de climatizare în condiții de surpaaglomerare are un randament scăzut. A fost suplimentată cu 323 de locuri capacitatea a trei trenuri. CFR Călători are în circulație capacitatea maximă”.
De ce nu pune mai multe vagoane în componenţa trenurilor? Pentru că nu are. Ultimele vagoane noi au fost cumpărate în 2011.
În prezent, CFR Călători are aproape 800 de vagoane şi 500 de locomotive sau automotoare. Ca să ofere condiţii civilizate de călătorie, ar trebui să-şi dubleze flota. Din păcate, s-a împotmolit în licitaţii.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
PTMZ
Gratuitatea studenților la călătoria cu trenul ar putea fi limitată în curând, datorită rectificări bugetare. Iată un fragment de articol pe această temă:
https://m.realitatea.net/rectificarea-bugetara-mu-ca-din-pensiile-speciale-i-limiteaza-calatoriile-cu-trenul_2206574.html?utm_source=Cub-Homepage&utm_medium=Clicks&utm_campaign=trkweb
Gratuitatea studenților la călătoria cu trenul ar putea fi limitată în curând, datorită rectificări bugetare. Iată un fragment de articol pe această temă:
https://m.realitatea.net/rectificarea-bugetara-mu-ca-din-pensiile-speciale-i-limiteaza-calatoriile-cu-trenul_2206574.html?utm_source=Cub-Homepage&utm_medium=Clicks&utm_campaign=trkweb
[...]
De asemenea, Eugen Teodorovici vrea să limiteze călătoriile gratuite cu trenul. Statul ar urma să asigure doar 12 călătorii gratuite cu trenul.
[...]
- shoppy
-
Posted:
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
shoppy
Este greva la BC, si ieri la ora 9 erau iesiti in curte dar azi erau mai multi, faceau galagie, aveau si vuvuzele, era venita si televiziunea.
Este greva la BC, si ieri la ora 9 erau iesiti in curte dar azi erau mai multi, faceau galagie, aveau si vuvuzele, era venita si televiziunea.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare
•
Choose destination