Topic: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
658 posts, 203011 views
📖 Pagination options
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40 de tramvaie noi din gama 18 metri
Nenea_titi
Repet, 40 tramvaie de 18 m pot deservi : 25 (parțial), 35, 44, 47. Chiar și 7 ar merge. Multe V3A ar trebui convertite în CA-PPC...tot ce intră la rk, ar trebui să iasă CA-PPC. Și ar trebui văzut și cu FAUR și EPC ce e de făcut.
Kt4 sunt destul de mici, dar acestea se puteau cupla...asemeni T4. Se obținea ceva mai mare. La astea noi se poate face extensie modulară dacă permite. Ar fi bine să fie modulare, și mai mult de atât, bidirecționale. Dacă le ia unisens și nemodulare, le ia degeaba.
Repet, 40 tramvaie de 18 m pot deservi : 25 (parțial), 35, 44, 47. Chiar și 7 ar merge. Multe V3A ar trebui convertite în CA-PPC...tot ce intră la rk, ar trebui să iasă CA-PPC. Și ar trebui văzut și cu FAUR și EPC ce e de făcut.
Kt4 sunt destul de mici, dar acestea se puteau cupla...asemeni T4. Se obținea ceva mai mare. La astea noi se poate face extensie modulară dacă permite. Ar fi bine să fie modulare, și mai mult de atât, bidirecționale. Dacă le ia unisens și nemodulare, le ia degeaba.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40 de tramvaie noi din gama 18 metri
Puss in Boots
40 tramvaie noi sunt totusi 40 de tramvaie NOI si daca sunt luate de vreo marca mai acatarii si nu cu 70-80% criteriu pret atunci e poate un castig pentru STB, mai mult decat ar fi scurtarea de V3A-uri si mai stiu eu ce in regie proprie, adica la URAC, care de o vreme incoace nu scoate produse cu care chiar sa faci treaba. Un V3A scurtat la URAC e aceeasi tabla ca inainte spoita putin si extrem de slab calitativa. Ok, dai un ban mai putin si fix putin face. Eu nu vad chiar asa o problema sa se ia tramvaie mai mici, poate nu 18m era cifra ideala (poate un 25 sau undeva intre, daca e posibil, nu visez toate tipurile de tramvaie) dar pentru unele linii astfel de vagoane chiar sunt fezabile.
Evident la pachet cu refacerea de linii acolo unde e nevoie. Tramvaie noi de orice metri ar fi se fac praf pe linii de 2 lei.
40 tramvaie noi sunt totusi 40 de tramvaie NOI si daca sunt luate de vreo marca mai acatarii si nu cu 70-80% criteriu pret atunci e poate un castig pentru STB, mai mult decat ar fi scurtarea de V3A-uri si mai stiu eu ce in regie proprie, adica la URAC, care de o vreme incoace nu scoate produse cu care chiar sa faci treaba. Un V3A scurtat la URAC e aceeasi tabla ca inainte spoita putin si extrem de slab calitativa. Ok, dai un ban mai putin si fix putin face. Eu nu vad chiar asa o problema sa se ia tramvaie mai mici, poate nu 18m era cifra ideala (poate un 25 sau undeva intre, daca e posibil, nu visez toate tipurile de tramvaie) dar pentru unele linii astfel de vagoane chiar sunt fezabile.
Evident la pachet cu refacerea de linii acolo unde e nevoie. Tramvaie noi de orice metri ar fi se fac praf pe linii de 2 lei.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40 de tramvaie noi din gama 18 metri
Nenea_titi
Eu fix asta am zis. Sunt linii pe care aceste tramvaie ar fi perfecte.
Scurtarea V3A în V2A nu e o soluție, același cazan, capacitate mai mică, imposibil de făcut PPC. A mai existat V2A clasic, și știm cu toții că făcea doar umplutură, cam cum fac tatrele azi. Îmi mențin părerea legat de : modularitate și bidirecțional. Altfel, nu facem nimic. Legat de linii, aici ai 100 % dreptate. De pomană avem tramvaie noi, dacă rețeaua e cum e. Momentan, V3A 93 și tatrele sunt singurele tramvaie apte de astfel de linii, cu riscurile de rigoare (deraieri, roți pătrate, disconfort călători și cel fonic, uzură rapidă tramvaie). Sunt multe combinații însă, de linii bune cu linii proaste... Vezi liniile 24 și 45, 23, 11...etc. Liniile specificate de mine și mai înainte ( cu precădere 7, 8, 25, 44 și 47, 35 și 11 în mai mică măsură) sunt bune de la un cap la altul, refăcute, deci risc minim de distrugere a tramvaiului. Trimite-le pe 55, 36, 46, 56, 23, 27, 19, 24,45 și le faci țăndări în câteva ore. Am senzația că vor veni tramvaie noi, dar multe linii tot în ultimul hal vor rămâne. Și uite așa se va ajunge la un soi de discriminare...că Drumul Taberei are tramvaie noi dar Ion Mihalache și Balta albă nu.... Dau un exemplu.
Eu fix asta am zis. Sunt linii pe care aceste tramvaie ar fi perfecte.
Scurtarea V3A în V2A nu e o soluție, același cazan, capacitate mai mică, imposibil de făcut PPC. A mai existat V2A clasic, și știm cu toții că făcea doar umplutură, cam cum fac tatrele azi. Îmi mențin părerea legat de : modularitate și bidirecțional. Altfel, nu facem nimic. Legat de linii, aici ai 100 % dreptate. De pomană avem tramvaie noi, dacă rețeaua e cum e. Momentan, V3A 93 și tatrele sunt singurele tramvaie apte de astfel de linii, cu riscurile de rigoare (deraieri, roți pătrate, disconfort călători și cel fonic, uzură rapidă tramvaie). Sunt multe combinații însă, de linii bune cu linii proaste... Vezi liniile 24 și 45, 23, 11...etc. Liniile specificate de mine și mai înainte ( cu precădere 7, 8, 25, 44 și 47, 35 și 11 în mai mică măsură) sunt bune de la un cap la altul, refăcute, deci risc minim de distrugere a tramvaiului. Trimite-le pe 55, 36, 46, 56, 23, 27, 19, 24,45 și le faci țăndări în câteva ore. Am senzația că vor veni tramvaie noi, dar multe linii tot în ultimul hal vor rămâne. Și uite așa se va ajunge la un soi de discriminare...că Drumul Taberei are tramvaie noi dar Ion Mihalache și Balta albă nu.... Dau un exemplu.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40 de tramvaie noi din gama 18 metri
Puss in Boots
Sa fie asta ultima grija, discriminarea intre cartiere. Eu ma duc si dau un acatist daca vad 140 de tramvaie noi de aici pana in 2025-2030 cu totul.
Sa fie asta ultima grija, discriminarea intre cartiere. Eu ma duc si dau un acatist daca vad 140 de tramvaie noi de aici pana in 2025-2030 cu totul.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40 de tramvaie noi din gama 18 metri
punmeister
Daca trimiti tramvaie noi pe OR te poti trezi cu DNA la usa.
Daca trimiti tramvaie noi pe OR te poti trezi cu DNA la usa.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40 de tramvaie noi din gama 18 metri
Tom
Am dat ca exemplu scurtatea V3A în V2A ca soluție pentru tramvaie scurte de peste 18m pentru linii puțin solicitate. Avantajul era că erau tot din gama URAC, ușor de întreținut la calitatea pe care deja o știm, iar pentru capacitate sporită și accesibilitate, se putea intercala pe traseu câte un PPC. Tramvaiele noi, în loc de acelea mici, s'ar fi luat de medie și/sau mare capacitate, care ar fi intrat pe linii ca 1,10,41, poate 21 și altele cu cale de rulare bună și cât de cât să atingă zona centrală (preferabil, nu e o condiție sine qua non).
Sau de ce nu, o licitație în stilul Șîkîdîmurilor? 100 de tramvaie, din care 30 de capacitate mică, 40 de capacitate medie și 30 de capacitate mare (sau orice altă combinație din asta). Și după aceea, nu repezit la tăiat V3A-uri sau Tatre, ci păstrat ce e modernizat în ultima vreme, iar cazanele (între)ținute ca rezerve până nu mai pot fi folosite sau devin surplus valorificabil. Nu la modul: de mâine scoatem Tatrele pentru că sunt Tatre și 50% din ele sunt terminate. 50% nu sunt încă.
Dar priortiatea ar fi modernizarea căii de rulare și dispariția șinelor OR. Acestea sunt mai periculaose decât Tatrele. Dacă putem spune așa, șina OR este un "cazan" de infrastructură.
Însă nu prea înțeleg ce treabă are DNA cu șina. Faptul că tramvaiele se fac praf pe astfel de linie, este o realitate, dar dacă licitația în sine este corectă și nu există elemente de corupție în desfășurarea ei, atribuțiile DNA în acest caz sunt ZERO. Bine, nu într'o țară în care ești vinovat până la proba contrarie și nu invers.
Am dat ca exemplu scurtatea V3A în V2A ca soluție pentru tramvaie scurte de peste 18m pentru linii puțin solicitate. Avantajul era că erau tot din gama URAC, ușor de întreținut la calitatea pe care deja o știm, iar pentru capacitate sporită și accesibilitate, se putea intercala pe traseu câte un PPC. Tramvaiele noi, în loc de acelea mici, s'ar fi luat de medie și/sau mare capacitate, care ar fi intrat pe linii ca 1,10,41, poate 21 și altele cu cale de rulare bună și cât de cât să atingă zona centrală (preferabil, nu e o condiție sine qua non).
Sau de ce nu, o licitație în stilul Șîkîdîmurilor? 100 de tramvaie, din care 30 de capacitate mică, 40 de capacitate medie și 30 de capacitate mare (sau orice altă combinație din asta). Și după aceea, nu repezit la tăiat V3A-uri sau Tatre, ci păstrat ce e modernizat în ultima vreme, iar cazanele (între)ținute ca rezerve până nu mai pot fi folosite sau devin surplus valorificabil. Nu la modul: de mâine scoatem Tatrele pentru că sunt Tatre și 50% din ele sunt terminate. 50% nu sunt încă.
Dar priortiatea ar fi modernizarea căii de rulare și dispariția șinelor OR. Acestea sunt mai periculaose decât Tatrele. Dacă putem spune așa, șina OR este un "cazan" de infrastructură.
Însă nu prea înțeleg ce treabă are DNA cu șina. Faptul că tramvaiele se fac praf pe astfel de linie, este o realitate, dar dacă licitația în sine este corectă și nu există elemente de corupție în desfășurarea ei, atribuțiile DNA în acest caz sunt ZERO. Bine, nu într'o țară în care ești vinovat până la proba contrarie și nu invers.
- 3mil
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40 de tramvaie noi din gama 18 metri
3mil
Daca tot s-a ajuns pe aratura... asa, ca idee: ce castigi cu scurtarea unui V3A in V2A? Ca noul vagon va avea aceleasi doua motoare ca si cel vechi, deci consumul de energie va fi acelasi. In acest caz nu ajuta cu nimic scurtarea... nici cu accesul pe niste stradute mai inguste ca in cazul autobuzelor, nici consum de energie (sau scuzati-ma, consumul va scadea cu cateva procente, ca avem niste tone in minus), ci doar vom vedea vehiculele mai incarcate ca sa dea bine in statistici. Atat.
Daca tot s-a ajuns pe aratura... asa, ca idee: ce castigi cu scurtarea unui V3A in V2A? Ca noul vagon va avea aceleasi doua motoare ca si cel vechi, deci consumul de energie va fi acelasi. In acest caz nu ajuta cu nimic scurtarea... nici cu accesul pe niste stradute mai inguste ca in cazul autobuzelor, nici consum de energie (sau scuzati-ma, consumul va scadea cu cateva procente, ca avem niste tone in minus), ci doar vom vedea vehiculele mai incarcate ca sa dea bine in statistici. Atat.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40 de tramvaie noi din gama 18 metri
Tom
Toată discuția cu scurtatul a pornit de la faptul că 18 metri înseamnă mai puțin decât un Bucur V2A-T (care puteau fi acum o grămadă transformate din Tatre) sau decât un ipotetic V3A scurtat.
Părerea mea pe care mi-am exprimat-o este că prioritare ar fi fost tramvaie de mare sau medie capacitate pentru linii ca 1,10,41 și poate 21 sau numiți voi linii importante pentru oraș, cu linie modernizată sau măcar în stare foarte bună, nu OR și improvizații de tristă amintire. Iar pentru restul linilor, V3A-urile și poate ceva Tatre care sunt scoase de pe alte linii care vor avea tramvaie noi. Nu vorbim nici de o "discriminare" a unor cartiere, dar e cam aiurea a aduce tramvaie noi la periferie (linii ca 44, chiar și 25), în timp ce niște tramvaie cam vechi și foarte prost întreținute merg prin buricul târgului.
Toată discuția cu scurtatul a pornit de la faptul că 18 metri înseamnă mai puțin decât un Bucur V2A-T (care puteau fi acum o grămadă transformate din Tatre) sau decât un ipotetic V3A scurtat.
Părerea mea pe care mi-am exprimat-o este că prioritare ar fi fost tramvaie de mare sau medie capacitate pentru linii ca 1,10,41 și poate 21 sau numiți voi linii importante pentru oraș, cu linie modernizată sau măcar în stare foarte bună, nu OR și improvizații de tristă amintire. Iar pentru restul linilor, V3A-urile și poate ceva Tatre care sunt scoase de pe alte linii care vor avea tramvaie noi. Nu vorbim nici de o "discriminare" a unor cartiere, dar e cam aiurea a aduce tramvaie noi la periferie (linii ca 44, chiar și 25), în timp ce niște tramvaie cam vechi și foarte prost întreținute merg prin buricul târgului.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40 de tramvaie noi din gama 18 metri
Nenea_titi
Când mergeau Bucur LF pe Șerban Vodă nu s-a sesizat DNA UL.
@Tom
41 e la fel de periferică precum 41. 44 nu e nici ea foarte periferică. Consider că tramvaiele noi ar trebui trimise în primul rând pe linii bune de la un capăt la celălalt. De exemplu linia 44 e mult mai sigură pentru tramvaie decât linia 14. Referitor la fauna din ele, deja nu mai contează. Și colo și dincolo sunt aceeași specie. Asta e altă discuție. Așa și 21 e periferic... Km 0 - periferia de Est.
Trasee bune de la un capăt la celălalt fără 1 m de tronson OR sunt :
7, 8, 21, 25, 32, 34, 41, 44, 47, și ar putea și 46...mutat pe traseul Granitul - Banu Manta. Sunt singurele trasee perfecte. Fără linie OR. Cam 1/3 din trasee. Puțin. Foarte puțin.
punmeister wrote:
Daca trimiti tramvaie noi pe OR te poti trezi cu DNA la usa.
Când mergeau Bucur LF pe Șerban Vodă nu s-a sesizat DNA UL.
@Tom
41 e la fel de periferică precum 41. 44 nu e nici ea foarte periferică. Consider că tramvaiele noi ar trebui trimise în primul rând pe linii bune de la un capăt la celălalt. De exemplu linia 44 e mult mai sigură pentru tramvaie decât linia 14. Referitor la fauna din ele, deja nu mai contează. Și colo și dincolo sunt aceeași specie. Asta e altă discuție. Așa și 21 e periferic... Km 0 - periferia de Est.
Trasee bune de la un capăt la celălalt fără 1 m de tronson OR sunt :
7, 8, 21, 25, 32, 34, 41, 44, 47, și ar putea și 46...mutat pe traseul Granitul - Banu Manta. Sunt singurele trasee perfecte. Fără linie OR. Cam 1/3 din trasee. Puțin. Foarte puțin.
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40 de tramvaie noi din gama 18 metri
Goldmund
Am gasit tramvaie de cca 18m lungime/(Combino Duo, Siemens, 20m lungime!.....) intr-un orasel de 42mii loc. cu doua linii de tramvai(linie ingusta) - nu arata rau, dar pentru orase mici si nu pt. metropole!
https://www.youtube.com/watch?v=pDy0AIBNNBA
Exista si Siemens Avenio care fabrica un tip de tram in diferite lungimi si ghiciti care e cel mai scurt tramvai din marea paleta?
"Von 18 bis 72 Meter", adica fiecare tramvai are cel putin doua vagoane(18m lungime)si pana la 72m lungime, adica 8 vagoane...2, 4, 6, sau opt vagoane pentru orase mai mari
Am gasit tramvaie de cca 18m lungime/(Combino Duo, Siemens, 20m lungime!.....) intr-un orasel de 42mii loc. cu doua linii de tramvai(linie ingusta) - nu arata rau, dar pentru orase mici si nu pt. metropole!
https://www.youtube.com/watch?v=pDy0AIBNNBA
Exista si Siemens Avenio care fabrica un tip de tram in diferite lungimi si ghiciti care e cel mai scurt tramvai din marea paleta?
"Von 18 bis 72 Meter", adica fiecare tramvai are cel putin doua vagoane(18m lungime)si pana la 72m lungime, adica 8 vagoane...2, 4, 6, sau opt vagoane pentru orase mai mari
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40 de tramvaie noi din gama 18 metri
andrei11
Colega, aici te înșeli, în București sunt rute mai slab solicitate. Îți spun eu cel puțin patru : 24, 44, 46, 56. Pe astea le știu. De aceea le-am și scris.
Colega, aici te înșeli, în București sunt rute mai slab solicitate. Îți spun eu cel puțin patru : 24, 44, 46, 56. Pe astea le știu. De aceea le-am și scris.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40 de tramvaie noi din gama 18 metri
Nenea_titi
Alea văd că sunt bidirecționale. Ce bine ar fi să ia bidirecționale și în București.
Sunt linii în București care necesită astfel de tramvaie. Și nu prin prisma capacității și lungimii, cât viteza de deplasare, mai ales dacă linia e bună. Exemplu clar este 47. Unde astfel de tramvaie ar fi binevenite. Nu știu de 46 și 56, dar eu pot spune de 35, 44, 47. Pe 24 traficul e destul de variabil, sunt momente din zi când (asemeni 45) e destul de aglomerat, în weekend e destul de liber... Însă dacă ar veni mai repede, ar fi un ajutor serios pentru 300, însă ar face bine să repare linia pe Mihalache deoarece e dezastru (a fost reparată ultima oară prin 1994 sau 1996...nu mai știu, cu devierea tramvaielor prin Expoziției, când exista și macazul fostului 3 de la Miciurin) . După ce face dreapta spre Dămăroaia, e mai mult gol, dar trebuie să întoarcă undeva. Repet însă, la STB o linie nu e rentabilă dacă tramvaiul nu e plin ochi, ce contează confortul călătorului. Pe Buzești și alte zone nu are călători deoarece vine greu, dacă ar suplimenta linia și cu tramvaie mai noi, ar avea mai multă priză la public. Sunt multe orășele în Germania și nu numai, unde tramvaiele de 18-20 m sunt suficiente. Acele orașe au în general 2-4 linii maxim, e cazul fostei DDR. Doar că acolo sunt și puține linii de autobuz, care de regulă ies din oraș. Orașe unde ar fi bune astfel de tramvaie sunt Botoșani, Reșița (viitoarea) , Craiova. Rețele mici. Sunt utile și în București pe anumite linii, deci e bine dacă se iau. Dacă le văd și în 2020, pe cuvânt de nu mă îmbăt de fericire...
Mai întâi de toate trebuie reparate liniile cu sistem OR, mai ales cele principale (Mihalache, Dudesti, Basarabiei, Călărași, Chișinău)... Astea sunt un pericol public. Și restul.
Alea văd că sunt bidirecționale. Ce bine ar fi să ia bidirecționale și în București.
Sunt linii în București care necesită astfel de tramvaie. Și nu prin prisma capacității și lungimii, cât viteza de deplasare, mai ales dacă linia e bună. Exemplu clar este 47. Unde astfel de tramvaie ar fi binevenite. Nu știu de 46 și 56, dar eu pot spune de 35, 44, 47. Pe 24 traficul e destul de variabil, sunt momente din zi când (asemeni 45) e destul de aglomerat, în weekend e destul de liber... Însă dacă ar veni mai repede, ar fi un ajutor serios pentru 300, însă ar face bine să repare linia pe Mihalache deoarece e dezastru (a fost reparată ultima oară prin 1994 sau 1996...nu mai știu, cu devierea tramvaielor prin Expoziției, când exista și macazul fostului 3 de la Miciurin) . După ce face dreapta spre Dămăroaia, e mai mult gol, dar trebuie să întoarcă undeva. Repet însă, la STB o linie nu e rentabilă dacă tramvaiul nu e plin ochi, ce contează confortul călătorului. Pe Buzești și alte zone nu are călători deoarece vine greu, dacă ar suplimenta linia și cu tramvaie mai noi, ar avea mai multă priză la public. Sunt multe orășele în Germania și nu numai, unde tramvaiele de 18-20 m sunt suficiente. Acele orașe au în general 2-4 linii maxim, e cazul fostei DDR. Doar că acolo sunt și puține linii de autobuz, care de regulă ies din oraș. Orașe unde ar fi bune astfel de tramvaie sunt Botoșani, Reșița (viitoarea) , Craiova. Rețele mici. Sunt utile și în București pe anumite linii, deci e bine dacă se iau. Dacă le văd și în 2020, pe cuvânt de nu mă îmbăt de fericire...
Mai întâi de toate trebuie reparate liniile cu sistem OR, mai ales cele principale (Mihalache, Dudesti, Basarabiei, Călărași, Chișinău)... Astea sunt un pericol public. Și restul.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
- Daddy
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40 de tramvaie noi din gama 18 metri
Daddy
Pana la urma este reala aceasta achizitie sau e doar o greseala de redactare? Exista vreun raspuns oficial sau se discuta degeaba?
Pana la urma este reala aceasta achizitie sau e doar o greseala de redactare? Exista vreun raspuns oficial sau se discuta degeaba?
📖 Pagination options