Topic: Stiri despre proiect
1308 posts, 552039 views
📖 Pagination options
- orex
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
orex
Pe site-ul dedicat, www.metrorexm5.ro, au fost "actualizate" informatiile cu privire la avansul lucrarilor. Chestiunea este ca, in pofida datei de referinta afisate, 01.04.2019, se poate lesne constata ca toate celelalte informatii relevante sunt la nivelul lunii ianuarie a.c., pe semne ca progresele inregistrate insumate, pe ici pe colo, se incadreaza neverosimil sub 1%, ceea ce denota ca mobilizarea resurselor executantului, pe santier, a fost nesemnificativa, si asta doar in ultimele trei luni.
Pe site-ul dedicat, www.metrorexm5.ro, au fost "actualizate" informatiile cu privire la avansul lucrarilor. Chestiunea este ca, in pofida datei de referinta afisate, 01.04.2019, se poate lesne constata ca toate celelalte informatii relevante sunt la nivelul lunii ianuarie a.c., pe semne ca progresele inregistrate insumate, pe ici pe colo, se incadreaza neverosimil sub 1%, ceea ce denota ca mobilizarea resurselor executantului, pe santier, a fost nesemnificativa, si asta doar in ultimele trei luni.
- subway guru
-
Posted:
-
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
bercenicity
Dacă ajunge aluminiul sa se înmoaie de la incendiu cred ca deja avem "dauna totala" cu morți/răniți chiar și la un vagon de otel.
Dacă ajunge aluminiul sa se înmoaie de la incendiu cred ca deja avem "dauna totala" cu morți/răniți chiar și la un vagon de otel.
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
BodoMinea
De acord cu @bercenicity...
Nu cred că trebuie să ne ancorăm de niște standarde descrise în vremuri de mult apuse... Lumea s-a îndreptat spre construcții de caroserii și fuzelaje (după caz) din ce în ce mai „light”. E o tendință inginerească firească, iar contestația celor de la Stadler cred că este foarte bine fondată și nu „de dragul de a contesta”.
P.S.: nu sunt expert și nu activez nici în domeniul ingineriei materialelor și nici al achizițiilor publice, deci se prea poate să greșesc, dar sincer mie așa mi se pare normal.
De acord cu @bercenicity...
Nu cred că trebuie să ne ancorăm de niște standarde descrise în vremuri de mult apuse... Lumea s-a îndreptat spre construcții de caroserii și fuzelaje (după caz) din ce în ce mai „light”. E o tendință inginerească firească, iar contestația celor de la Stadler cred că este foarte bine fondată și nu „de dragul de a contesta”.
P.S.: nu sunt expert și nu activez nici în domeniul ingineriei materialelor și nici al achizițiilor publice, deci se prea poate să greșesc, dar sincer mie așa mi se pare normal.
- orex
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
orex
Lectureaza CS si o sa te convingi, cel putin in cazul unuia dintre "capete" nu exista subiectul!
PS
Din "sesizarea" depusa la CNSC, conform textului postat in SICAP, n-are cum sa fie ceva productiv, ci doar o simpla taraganare/tergiversare a situatiei de facto!
Lectureaza CS si o sa te convingi, cel putin in cazul unuia dintre "capete" nu exista subiectul!
PS
Din "sesizarea" depusa la CNSC, conform textului postat in SICAP, n-are cum sa fie ceva productiv, ci doar o simpla taraganare/tergiversare a situatiei de facto!
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
subway guru
Nu e vorba ca se inmoaie, e mult mai grav in caz de incendiu puternic, e <flash over>, nu scapa nici musca...n-o mai luati asa <pe fenta> atunci cand e vorba de lucruri extrem de serioase...si ce poate fi mai serios decat vietile omenesti???
Asa ca fapt divers, cate firme de automobile confectioneaza caroseriile din aluminium?
bercenicity wrote:
Dacă ajunge aluminiul sa se înmoaie de la incendiu cred ca deja avem "dauna totala" cu morți/răniți chiar și la un vagon de otel.
Nu e vorba ca se inmoaie, e mult mai grav in caz de incendiu puternic, e <flash over>, nu scapa nici musca...n-o mai luati asa <pe fenta> atunci cand e vorba de lucruri extrem de serioase...si ce poate fi mai serios decat vietile omenesti???
Asa ca fapt divers, cate firme de automobile confectioneaza caroseriile din aluminium?
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
zapacitu
Tesla S, Jaguar XE, Corvette-urile noi, BMW i8 pe structura si in rest... FOARTE multe modele cu caroseria din aluminiu.
...dar astea de regula nu merg intr-un tunel ingust la 10 metri sub pamant cu iesiri din 500 in 500 de metri.
subway guru wrote:
Asa ca fapt divers, cate firme de automobile confectioneaza caroseriile din aluminium?
Tesla S, Jaguar XE, Corvette-urile noi, BMW i8 pe structura si in rest... FOARTE multe modele cu caroseria din aluminiu.
...dar astea de regula nu merg intr-un tunel ingust la 10 metri sub pamant cu iesiri din 500 in 500 de metri.
- punmeister
-
Posted:
-
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
TibiV
Mai oameni buni, sa ne pastram simtul realitatii....
1. NU face nimeni nici o structura din Aluminiu(m).
Aluminiul (ca atare) este un metal un pic mai tare decat plastilina cu care ne-am jucat toti la gradinita.
2. In ingineria de toate felurile se foloseste DurAluminiul.
Este un aliaj cu peste 95% Al, dar corcit cu niste Cu, Mg si doze mici de Mn si Si. (In functie de proportii, exista si SiLuminu...)
DurAl-ul este ”materia prima” in aviatie.
Dar daca fuselajul avionului cu care ati zburat in vacanta NU s-a facut ”armonica”, asta nu se datoreaza (numai) tablei de DurAl...
Ci unei ”structuri” foarte elaborate (lise si nervuri, facute tot din DurAl...) ascunse in spatele ”tablei de aluminiu” aflate la vedere...
3. Structurile din DurAl sunt mult mai usoare decat cele facute din orice alt metal (nu bag in discutie compozitele, ca ne legam la cap desi nu ne doare...)
Asta este motivul pentru care se folosesc pe scara larga in aviatie. Greutate mica, rezistenta satisfacatoare.
Dar rezistenta lor este obtinuta prin tot felul de operatii de ranforsare suplimentare, de multe ori manuale...
Cat timp nu trebuie sa zboare, majoritatea vehiculelor din otel vor avea un raport cost/performante net superior celor construite pe baza de aliaje de aluminiu.
(OK, daca vrei sa dai banii pe automobile sport de X sute de mii de euro - no problem. Dar in acele cazuri, adoptarea aluminiului nu are ca motiv rezistenta fizica a materialului. Alea sunt masini la care conteaza in cate secunde - sub 6-7 secunde, ca sa nu te faci de ras - atingi 100 km/h. Iar aici se aplica legea lui Newton: a=F/m. Caroseriile din aliaje de Al reduc mult m, deci cresc a....)
4. DurAl-ul are si doua defecte majore...
4a. FUNCTIONAL
Desi NU ruginesc, aliajele de aluminiu NU sunt imune la mediu. Nu au nici o problema cu apa/umezeala, dar au o problema majora cu apa sarata...
Apa sarata corodeaza puternic aluminiul.
Daca va uitati atent, in ultimii 60 de ani nu au fost decat vreo 3-4 modele acceptate atat de US Air Force cat si de US Navy/US Marines. Conditii de axploatare diferite, cerinte diferite, deci nu, multumim, nu urci taraboanta ta terestra pe portavioanele noastre....
Iar atunci cand au fost acceptate, versiunile ”navalizate” (F-4 Phantom) au fost cu pana la 30% mai scumpe decat cele terestre.
Tarile mai sarantoace (Franta, UK...) nu si-au permis aeronave dedicate, asa ca au ”navalizat” ce aveau disponibil. Cu diferenta de pret mentionata mai sus... (Navalizarea inseamna printre altele cresterea de la 3 la 7 a numarului de straturi de ”coating”)
4b. TEHNOLOGIC
Se sudeaza foaaaarte greu, si doar prin WIG/MIG. Basca sudorii capabili de asa ceva sunt foarte putini, deci foarte scumpi....
Asta este motivul pentru care, desi in industria navala sudura s-a generalizat in anii 40-50, in aviatie inca SE NITUIESTE! Adica se foloseste tehnologia navala de la Titanic...
Mai oameni buni, sa ne pastram simtul realitatii....
1. NU face nimeni nici o structura din Aluminiu(m).
Aluminiul (ca atare) este un metal un pic mai tare decat plastilina cu care ne-am jucat toti la gradinita.
2. In ingineria de toate felurile se foloseste DurAluminiul.
Este un aliaj cu peste 95% Al, dar corcit cu niste Cu, Mg si doze mici de Mn si Si. (In functie de proportii, exista si SiLuminu...)
DurAl-ul este ”materia prima” in aviatie.
Dar daca fuselajul avionului cu care ati zburat in vacanta NU s-a facut ”armonica”, asta nu se datoreaza (numai) tablei de DurAl...
Ci unei ”structuri” foarte elaborate (lise si nervuri, facute tot din DurAl...) ascunse in spatele ”tablei de aluminiu” aflate la vedere...
3. Structurile din DurAl sunt mult mai usoare decat cele facute din orice alt metal (nu bag in discutie compozitele, ca ne legam la cap desi nu ne doare...)
Asta este motivul pentru care se folosesc pe scara larga in aviatie. Greutate mica, rezistenta satisfacatoare.
Dar rezistenta lor este obtinuta prin tot felul de operatii de ranforsare suplimentare, de multe ori manuale...
Cat timp nu trebuie sa zboare, majoritatea vehiculelor din otel vor avea un raport cost/performante net superior celor construite pe baza de aliaje de aluminiu.
(OK, daca vrei sa dai banii pe automobile sport de X sute de mii de euro - no problem. Dar in acele cazuri, adoptarea aluminiului nu are ca motiv rezistenta fizica a materialului. Alea sunt masini la care conteaza in cate secunde - sub 6-7 secunde, ca sa nu te faci de ras - atingi 100 km/h. Iar aici se aplica legea lui Newton: a=F/m. Caroseriile din aliaje de Al reduc mult m, deci cresc a....)
4. DurAl-ul are si doua defecte majore...
4a. FUNCTIONAL
Desi NU ruginesc, aliajele de aluminiu NU sunt imune la mediu. Nu au nici o problema cu apa/umezeala, dar au o problema majora cu apa sarata...
Apa sarata corodeaza puternic aluminiul.
Daca va uitati atent, in ultimii 60 de ani nu au fost decat vreo 3-4 modele acceptate atat de US Air Force cat si de US Navy/US Marines. Conditii de axploatare diferite, cerinte diferite, deci nu, multumim, nu urci taraboanta ta terestra pe portavioanele noastre....
Iar atunci cand au fost acceptate, versiunile ”navalizate” (F-4 Phantom) au fost cu pana la 30% mai scumpe decat cele terestre.
Tarile mai sarantoace (Franta, UK...) nu si-au permis aeronave dedicate, asa ca au ”navalizat” ce aveau disponibil. Cu diferenta de pret mentionata mai sus... (Navalizarea inseamna printre altele cresterea de la 3 la 7 a numarului de straturi de ”coating”)
4b. TEHNOLOGIC
Se sudeaza foaaaarte greu, si doar prin WIG/MIG. Basca sudorii capabili de asa ceva sunt foarte putini, deci foarte scumpi....
Asta este motivul pentru care, desi in industria navala sudura s-a generalizat in anii 40-50, in aviatie inca SE NITUIESTE! Adica se foloseste tehnologia navala de la Titanic...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
subway guru
Si ca sa pun si eu bomboana pe coliva, ultimele studii spun ca de fapt aluminiul topit a pus la pamant turnurile gemene de la New York!
Si ca sa pun si eu bomboana pe coliva, ultimele studii spun ca de fapt aluminiul topit a pus la pamant turnurile gemene de la New York!
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
bercenicity
E vorba de teoria conform careia a luat foc aluminiul topit al fuselajului avioanelor si a generat explozii in cladiri inainte de prabusirea acestora - din nou, daca aveam un incendiu atat de puternic la metrou, si cu un vagon de otel e cu Si pentru vagon si pentru calatori.
Dar da, dupa incendiu arata mai urat decat un vagon de otel; trebuie folosita spuma la stingerea incendiului - cu apa la temperaturi mari avem 2Al + 3H2O = Al2O3 + 3H2
Eurostar si DB trebuie sa fie iresponsabili ca folosesc Siemens Velaro din aluminiu in tuneluri. /s
E vorba de teoria conform careia a luat foc aluminiul topit al fuselajului avioanelor si a generat explozii in cladiri inainte de prabusirea acestora - din nou, daca aveam un incendiu atat de puternic la metrou, si cu un vagon de otel e cu Si pentru vagon si pentru calatori.
Dar da, dupa incendiu arata mai urat decat un vagon de otel; trebuie folosita spuma la stingerea incendiului - cu apa la temperaturi mari avem 2Al + 3H2O = Al2O3 + 3H2
Clipboard-1.jpg (62.52 KB; downloaded 3414 times)
Eurostar si DB trebuie sa fie iresponsabili ca folosesc Siemens Velaro din aluminiu in tuneluri. /s
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
punmeister
De la benzinari:
De la benzinari:
v.ghiorghica wrote:
In data de 9 Aprilie s-a semnat contractul cu Alstom.
In data de 10 si 11 au fost si au masurat toata sina de pe M5, urmand sa inceapa proiectarea.
Ei au demarat studiile inca din Februarie.
Sina e montata in totalitate, dar nu este sudata.
Sina a 3-a e montata in totalitate, exceptie facand depoul si Raul Doamnei (unde se lucreaza la montarea ei).
Era activitate destul de ridicata la statiile ramase in urma: Raul Doamnei si Parc Drumul Taberei, unde s-a inceput lucrul la finisaje.
- orex
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
orex
Sa speram ca Alstrom va demonstra ca poate surmonta toata aceasta perioada in care contracandidatul i-a facut sicane.
Appo.!
1) DIMETROMICUL (de pe M4) in ce stadiu este? Stimabili de la Siemens au terminat de implementat proiectul/lucrarea?
2) Acum, ca s-a constatat ca atribuirea s-a facut, fara putere de tagada, celui care a intrunit toate conditiile tehnice ale proiectului nu ar fi de interes sa se indrepte METROREX, prin initierea unei actiuni in justitie, pentru obtinerea de daune-interese pentru tergiversarea lucrarilor? Cred ca poate demonstra paguba produsa de intarzierile inregistrate in PIF M5.1 si, n-as crede ca-i imposibil! S-o gandi la asta, sau ca mai toate autoritatile nationale implicate in proiecte majore, accepta tacit, ifosele fiecarui antreprenor de "specialitate" care n-a pus "mana" pe-o lucrare vizata? Sper sa nu!
Sa speram ca Alstrom va demonstra ca poate surmonta toata aceasta perioada in care contracandidatul i-a facut sicane.
Appo.!
1) DIMETROMICUL (de pe M4) in ce stadiu este? Stimabili de la Siemens au terminat de implementat proiectul/lucrarea?
2) Acum, ca s-a constatat ca atribuirea s-a facut, fara putere de tagada, celui care a intrunit toate conditiile tehnice ale proiectului nu ar fi de interes sa se indrepte METROREX, prin initierea unei actiuni in justitie, pentru obtinerea de daune-interese pentru tergiversarea lucrarilor? Cred ca poate demonstra paguba produsa de intarzierile inregistrate in PIF M5.1 si, n-as crede ca-i imposibil! S-o gandi la asta, sau ca mai toate autoritatile nationale implicate in proiecte majore, accepta tacit, ifosele fiecarui antreprenor de "specialitate" care n-a pus "mana" pe-o lucrare vizata? Sper sa nu!
- abc_XC
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
abc_XC
Chiar daca e duminica guvernantii lucreaza pentru binele poporului. Oficial, contractul de semnalizare pentru M5 a fost semnat.
Sursa informatiei:https://www.facebook.com/cnadnr/posts/2228025970790803
Nu copiez tot mesajul din motive de propaganda politica si campanie electorala.
Chiar daca e duminica guvernantii lucreaza pentru binele poporului. Oficial, contractul de semnalizare pentru M5 a fost semnat.
Sursa informatiei:https://www.facebook.com/cnadnr/posts/2228025970790803
Al treilea contract pe care l-am semnat astăzi, la sediul Guvernului, este cel privind “Sistemul de siguranță și automatizare a traficului, inclusiv echipamentul de siguranță îmbarcat pe tren și sistemul de informare dinamică, pentru magistrala M5”. Este un proiect extrem de așteptat de către toți locuitorii Bucureștiului, dar și de către toți cei care tranzitează capitala. Așa cum mi-a promis, domnul director al Metrorex va depune toate eforturile ca acest proiect să fie gata în acest an. Eu, în calitatea mea de ministru, o să-l sprijin cu tot ce este necesar, din punct de vedere administrativ, să fie gata așa cum și-a asumat conducerea Metrorex. De aceea, i-am zis domnului director, că pentru acest obiectiv și pentru promisiunea făcută, atât mie, cât și românilor, va sta cu mandatul său pe masa mea de lucru.
Tot cu această ocazie le-am atras atenția antreprenorilor că toate obligațiile asumate prin contractele respective trebuie realizate, pentru că știu la ce se înhamă când participă la licitații și că nu vom accepta întârzieri cu privire la termenele asumate. Iar la claim-uri nici să nu se gândească! Le am zis sa respecte mediul antreprenorial romanesc. Așa cum statul îi plătește pe ei, așa și ei să-și respecte subcontractorii români.
Nu copiez tot mesajul din motive de propaganda politica si campanie electorala.
📖 Pagination options