Topic: Linia 401: Ilva Mica - Dej - Cluj Napoca
6 posts, 4522 views- Elful
-
Posted:
-
Linia 401: Ilva Mica - Dej - Cluj Napoca
Elful
Submagistrala 401 -> Ilva Mică - Salva - Dej - Apahida - Cluj Napoca - 131 km
Submagistrala 401 -> Ilva Mică - Salva - Dej - Apahida - Cluj Napoca - 131 km
- Elful
-
Posted:
-
Re: Submagistrala 401
Elful
Trenuri de calatori Apahida - nodul dintre 300 si 401.
EA-701 cu A1633 la Apahida.
Trenuri de calatori Apahida - nodul dintre 300 si 401.
EA-701 cu A1633 la Apahida.
- Elful
-
Posted:
-
Re: Submagistrala 401
Elful
Gherla, Halta Livada si Iclod.
Gherla, Halta Livada si Iclod.
IMG_6913.jpg (325.58 KB; downloaded 4174 times)
IMG_6911.jpg (428.17 KB; downloaded 4175 times)
IMG_6910.jpg (342.36 KB; downloaded 4173 times)
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Linia 401: Ilva Mica - Dej - Cluj Napoca
TibiV
http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2017/3690-14-iulie-2017-sectia-cf-apahida-dej-calatori-in-reparatii-pentru-ridicarea-restrictiilor-de-viteza
Comunicatul apare si pe FB, unde au si 7 poze interesante...
https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/1658030100898518
http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2017/3690-14-iulie-2017-sectia-cf-apahida-dej-calatori-in-reparatii-pentru-ridicarea-restrictiilor-de-viteza
COMUNICAT DE PRESĂ
Secția CF Apahida - Dej-Călători în reparații pentru ridicarea restricțiilor de viteză!
București, 14 iulie 2017
Regionala CF Cluj a demarat programul de reparații și consolidare a infrastructurii feroviare pe secția Apahida - Jucu - Gherla - Iclod pentru ridicarea restricțiilor de viteză, sursa de finanțare a programului fiind asigurată din surse proprii și de la bugetul de stat. Lucrările de reparații pe intervalul Cluj - Apahida au fost finalizate în luna aprilie, viteza maximă de circulație a trenurilor pe acest interval fiind de 120 km/h.
Lucrările de reparații și consolidare sunt executate în regie proprie cu personalul SRCF Cluj (în proporție de 85%) și cu firme specializate (în proporție de 15%) și au drept scop restabilirea vitezei de circulație a trenurilor de călători la 100 km/h, lucrările fiind programate etapizat pe intervale de stații.
♦ Obiective - stadiul execuție
◘Cluj – Apahida - lucrări finalizate
◘ Apahida - Jucu - Bonțida, fir I (km 0+727-16+300)
Etapa I: lucrări de înlocuire a prinderii și a traverselor din lemn la capetele de poduri, completarea prismei de piatră spartă, buraj de întreținere, consolidarea trecerilor la nivel, prin montare de dale din beton – finalizată
Etapa a II-a: lucrări de sudură și înlocuirea prinderii indirecte K cu prindere modernă elastică SKL între Apahida și Jucu – pregătire lansare licitație
◘ Apahida - Jucu, fir II (km 0+727-8+483)
Etapa I - în execuție lucrări de înlocuire a sistemului clasic de prindere șină-traversă cu sistem de prindere elastică KS SKL 24 – termen de finalizare august 2017
Etapa II - lucrări de sudură aluminotermică pentru refacerea căii fără joante - termen de finalizare septembrie 2017
◘ Stația Gherla
Etapa I - liniile 4 și 5 - s-au finalizat lucrările de refacere a prismei de patră spartă, de înlocuire a suprastructurii liniei I cu șină tip 49 pe traverse din beton, în execuție lucrări de reparații la peron, prin montare dale de beton
Etapa a II-a - lucrări la liniile 1, 2 și 3 - termen de finalizare octombrie 2017
◘ Gherla – Iclod, fir I - lucrări de înlocuire traverse din lemn, buraje de întreținere și completarea prismei de piatră spartă - în pregătire șantier de lucru, termen de finalizare octombrie 2017
◘ Iclod - Dej-Călători: semestrul I 2018
♦ Scop
◘ creșterea gradului de siguranță și a vitezei de circulație de la 50 km/h la 100 km/h, reducerea costurilor de operare și de întreținere a infrastructurii feroviare
♦ Perioadă de execuție
◘ iulie - octombrie 2017
♦ Executant
◘ Sucursala Regionala CF Cluj - Secția L7 Dej și SRLU Dej
◘ Firme specializate
În perioada de execuție a lucrărilor de reparații și consolidare, circulația trenurilor pe secția Apahida - Jucu - Gherla - Iclod se desfășoară alternativ pe câte un fir de circulație unde sunt deschise șantierele de lucru.
Comunicatul apare si pe FB, unde au si 7 poze interesante...
https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/1658030100898518
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Linia 401: Ilva Mica - Dej - Cluj Napoca
TibiV
O informatie despre aceasta cale ferata, postata la benzinari, a initiat o discutie interesanta....
Au incurcat liniile?
O informatie despre aceasta cale ferata, postata la benzinari, a initiat o discutie interesanta....
razvan96 wrote:
Anunt de participare:[CN1010285]-Consolidare linie CF intre statiile Bontida - Iclod, fir II, linia CF 412, de la km. 16+789 la km. 22+360
Valoare estimata:4.599.997 RON
Termen limita de depunere a ofertelor:06.05.2019
Durata:250 de zileConsolidare suprastructura linie CF între stațiile Bontida -Iclod, fir II de la km 16+789 la km. 22+360, pentru ridicarea vitezei de circulatie, de la 50km/h la 100 km/h, prin lucrari de inlocuire a tipului de sina de la 65 la 60 si efectuarea sudurii si înlocuirea traverselor de lemn si beton necorespunzatoare, conform specificatiilor caietului de sarcini atasat documentatiei.
Ionut wrote:
Cum CF412? Aia este Jibou-Zalau-Carei. Bontida-Iclod este pe CF401 Cluj-Dej. Imi scapa mie ceva?
Au incurcat liniile?
frunzaverde wrote:
Nu a incurcat nimeni nimic.
Exista doua sisteme diferite de numaratoare la calea ferata in Romania, una bazata pe liniile fizice, folosita in principal pentru a descrie infrastructura si alta bazata pe sectiile de circulatie, si folosita cu precadere in activitatile de miscare-comercial.
Cele doua sisteme sunt foarte asemanatoare ca idee, dar nu sunt identice, si ambele au propria ratiune de a exista. Cand exista risc de confuzie, se foloseste expresia "linia 412, sectia 401" sau "infra 412, calatori 401". Linia 412, in sistem "infra" e Apahida - Dej - Casei - Baia Mare.
A se observa ca linia 412 acopera sectiile CFR Calatori 401 si parti din 400. Sunt foarte multe asemenea exemple. Linia 100 este Bucuresti - Craiova - Timisoara - Jimbolia, pe cand sectia 900 se opreste la Timisoara. Linia 800 este Bucuresti - Constanta, sectia 800 este Bucuresti - Constanta - Mangalia (Constanta - Mangalia e 813). E plin de exemple.
TibiV wrote:
Pai si 412 Jibou-Zalau-Carei ce numar are la Infra?....
frunzaverde wrote:
Jibou - Zalau e 409 si Zalau - Carei e 408.
Sunt cazuri in care linia si sectia (infra si calatori) au indicative foarte, foarte diferite. De exemplu:
Brasov - Deda - Beclean pe Somes - Dej e sectia 400 in sistemul "calatori". Ei bine, Brasov - Deda e parte din linia 316 (care continua spre Tg. Mures - Razboieni), Deda - Beclean pe Somes e 418, Beclean pe Somes - Dej e 416, care 416 e de fapt Ilva Mica - Beclean - Dej, deci complet "pe dos" perechea magistrala-racord intre cele doua sisteme. Si, linia 400 este... Episcopia Bihor - Halmeu.
Brasov - Sibiu - Vintu este sectia 200 in sistemul "calatori". La infra, Brasov - Fagaras - Podu Olt e 205, Podu Olt - Sibiu e parte din 203 Piatra Olt - Rm. Valcea - Podu Olt - Sibiu - Copsa Mica, Sibiu - Vintu de Jos e 210. Linia 200 incepe la Coslariu Pod Mures, nu la Brasov in sistem "infra".
La fel, Timisoara - Arad e 310 in Mersul Trenurilor dar 218 in sistem "infra".
Si cum au domenii de aplicare complet distincte, nu e risc de confuzie. E o situatie similara si Germania, si in Franta, si in Suedia, cu doua sisteme paralele. Si in aviatie e la fel, aeroporturile si aeronavele au doua seturi de coduri distincte (IATA si ICAO). Si de vreo 50 de ani se discuta daca sa le unifice.
Si da, initial sistemul "pentru calatori" a fost gandit ca o simplificare a celui intern. Sistemul intern este facut pentru management de retea; fiecare muchie in graf poate avea un indicativ unic (de exemplu 500 incepe la Ploiesti Sud), la calatori exista chestii gen 300+500+1000 Bucuresti Nord - Ploiesti Sud / Vest. Sistemul asta (cu tabele pornind din Bucuresti pentru toate magistralele astea) e mult mai logic ca unul in care sa ai nevoie sa cauti prin toate racordurile "de mana".
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Linia 401: Ilva Mica - Dej - Cluj Napoca
TibiV
La aproape 2 (doi) ani de la precedenta postare, avem vesti noi...
Nu va lasati pacaliti de data comunicatului. De fapt a fost dat astazi, 11 februarie 2021, la ora 9 AM...
http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2021/5570-10-februarie-2021-cfr-sa-a-lansat-licitatia-pentru-elaborarea-studiului-de-fezabilitate-si-a-proiectului-tehnic-pentru-modernizarea-liniei-cf-intre-apahida-si-ilva-mica
La aproape 2 (doi) ani de la precedenta postare, avem vesti noi...
Nu va lasati pacaliti de data comunicatului. De fapt a fost dat astazi, 11 februarie 2021, la ora 9 AM...
CFR SA a lansat licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru modernizarea liniei CF între Apahida și Ilva Mică
Bucureşti, 10 februarie 2021
Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a lansat licitaţia deschisă pentru realizarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic necesar modernizării liniei de cale ferată Apahida - Ilva Mică (subsecțiunea I a tronsonului Apahida - Suceava), pentru viteza maximă de circulație de 160 km/hpentru trenurile de călători, respectiv de 120 km/h pentru trenurile de marfă.
Studiul de fezabilitateși Proiectul Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată pe subsecțiunea I Apahida - Ilva Mică, în lungime de 119 km, au drept scop identificarea soluției optime din punct de vedere tehnic, operațional, economic, financiar, al impactului asupra mediului.și al schimbărilor climatice.
Obiectivul general al contractului de prestări servicii este modernizarea infrastructurii feroviare între Apahida și Ilva Mică, pentru integrarea unui transport durabil între regiunea Centrală și Nord-Estică a țării, asigurarea dezvoltării socio-economice a zonelor traversate, îmbunătățirea competitivității economice a României și asigurarea condițiilor necesare pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate pe rețeaua TEN-T. De asemenea, contractul prevede și atingerea unor importante obiective specifice, printre care menționăm:
► creșterea vitezei de circulație și, implicit, reducerea duratei de călătorie pe subsecțiunea analizată și pe întreaga secțiune Apahida - Suceava;
►îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu cerințele europene.
Studiul de fezabilitateși Proiectul Tehnicvor respecta legile, reglementările, directivele, standardele, instrucțiile specifice și metodele în vigoare, cu respectarea conformității standardelor impuse pentru Coridoarele TEN-T și asigurarea specificațiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României.
Valoarea estimată a contractului este de 34.088.600 RON, sursa de finanţare fiind asigurată în procent de 85%, din fonduri europene nerambursabile și 15% fonduri naționale. Durata contractului este de 23 de luni.
Anunţul de participare la procedura licitaţie deschisă şi documentaţia de atribuire sunt disponibile în în Sistemul informatic colaborativ pentru mediu performant de desfasurare al achizitiilor publice(SICAP), la adresa www.e-licitatie.ro. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 15.03.2021.
http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2021/5570-10-februarie-2021-cfr-sa-a-lansat-licitatia-pentru-elaborarea-studiului-de-fezabilitate-si-a-proiectului-tehnic-pentru-modernizarea-liniei-cf-intre-apahida-si-ilva-mica