Topic: Otokar Kent C - 12
1489 posts, 459232 views
📖 Pagination options
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
anndrei
Eu sunt curios ce consum au. Am impresia ca papa cam mult motoarele americane. Iar la relanti stau mai turate fata de Citaro.
Eu sunt curios ce consum au. Am impresia ca papa cam mult motoarele americane. Iar la relanti stau mai turate fata de Citaro.
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
Valentin
Asta asa ca sa avem la ce sa ne raportam.. Am citit niste mesaje care am crezut ca o sa dispara dupa toate explicatiile scrise aici si dincolo(topicul cu achizitia) de catre ceilalti utilizatori.
1. Daca in loc de firma Otokar am fi sters si am fi pus Mercedes ar fi fost mai "calitative" sunt sigur pentru unii colegi , care au uitat sa fie mai putin subiectivi. Un exemplu concret sunt motoarele autobuzelor (culmea ale unor firme consacrate) care cu siguranta sunt mai noi si ca generatie si ca norma decat Mercedesurile PREZENTE ACUM aici, in Bucuresti, euro 3, euro 4 . Deci cel putin din punctul asta de vedere putem spune ca au ceva in plus fata de MBEURO 3, EURO 4 si special ingros ca sa nu aud de Mercedesurile noi, de generatie noua, dar care nu circula AICI.
2. Singurul incident serios a fost cel cu antigelul sau ce a fost, restul au fost niste probleme izolate. Ati mai vazut voi soferi blocati in autobuze? Eu nu si nici n-am mai auzit de asa ceva de atunci de la incident. De asemenea, nici de faza cu avariile si tractarea n-am mai auzit sau vazut asa ceva. Bara desprinsa intr-adevar e o problema cel mai probabil cauzata de viteza cu care s-au grabit sa le asambleze turcii.
3. Cum adica lumina de interior e prea puternica si nu poti sa vezi afara? Ce vrei sa vezi afara? Traficul? Sunt socat n-am ce zice, e mai bine in MB unde abia vezi pe unde calci (asta in unele din ele). Intr-atat de mult conteaza ce e in exteriorul autobuzului incat hai sa stingem luminile seara ca n-avem nevoie de ele, exista iluminat stradal . Pe bune? Care e interesul tau de calator? sa vezi pe unde calci sau sa-i calci la rand pe toti pana cobori, dar sa vezi cand se face verde la semafor?
4. Luminozitatea monitoarelor - intr-adevar nu sunt foarte puternice, dar eu n-am avut probleme in a citi ce statie urmeaza in mijlocul zilei . Cum adica sunt puse prea sus? Serios acum, mai bine e intr-un MB euro 3 , euro 4 in care nu merge deloc sistemul de informare, nu? Sau in cele care merg, dar sunt cu X statii in urma/ inainte si se aude/ nu se mai aude ce statie urmeaza. Hai sa le mutam mai jos ca sa ne lovim cu capul de ele
Mie imi plac ambele tipuri de autobuze, nu sunt fanul niciuneia si asta ma face sa pot fi obiectiv. Ma intereseaza sa ma duca din punctul A in B in conditii bune si acest lucru e indeplinit cu succes de catre ambele firme. Faptul ca ne-am obisnuit cu MB si avem altceva acum nu justifica o critica exagerata.
PS: Mie imi plac ramele de metrou IVA care vorba aia, exista si acum.
IK4 wrote:
In ceea ce priveste finisajele interioare, ele chiar sunt de calitate insa graba in care s-a lucrat pentru a satisface cerinta de a livra neaparat 100 de masini in doar cateva luni, a dus probabil la mici imperfectiuni de montaj vizibile unui ochi foarte critic.
Scaunele sunt Kiel Ideo, cu posibilitatea montarii ulterioare de perne de sezut sau complete cu spatar (desi nu cred ca va fi cazul in Bucuresti). Barele de sustinere sunt din inox iar panourile laterale superioare sunt din aluminiu "brushed metal". Manerele de pe bare sunt de calitate, nu se compara cu cele care au fost pe Citaro. Tunelul luminos LED interior cu intensitate reglabila (gen avion) cred ca va fi pe placul tuturor. Nu au fost uitate nici scaunele din spatele ultimei usi, aici fiind montate spoturi LED si dispersoare de aer conditionat.
Partea de propulsie si rulare este de top de la Cummins si ZF. Pe fata s-au montat punti ZF cu semiaxe independente pentru un confort mai bun al calatorilor si soferului (MAN inca foloseste punti rigide, cum sunt pe Citaro Euro 3 si Irisbus).
In cabina soferului exista frigider, iar dupa cum arata compresorul instalatiei de AC, la vara cred ca trebuie sa ne imbracam bine
Abia le astept pe strada si sper ca utilizatorii sa se poarte frumos cu ele, pentru ca garantia de 8 ani acopera doar problemele tehnice nu si intretinerea salonului. Cum le vom pastra, asa le vom avea.
Asta asa ca sa avem la ce sa ne raportam.. Am citit niste mesaje care am crezut ca o sa dispara dupa toate explicatiile scrise aici si dincolo(topicul cu achizitia) de catre ceilalti utilizatori.
1. Daca in loc de firma Otokar am fi sters si am fi pus Mercedes ar fi fost mai "calitative" sunt sigur pentru unii colegi , care au uitat sa fie mai putin subiectivi. Un exemplu concret sunt motoarele autobuzelor (culmea ale unor firme consacrate) care cu siguranta sunt mai noi si ca generatie si ca norma decat Mercedesurile PREZENTE ACUM aici, in Bucuresti, euro 3, euro 4 . Deci cel putin din punctul asta de vedere putem spune ca au ceva in plus fata de MBEURO 3, EURO 4 si special ingros ca sa nu aud de Mercedesurile noi, de generatie noua, dar care nu circula AICI.
2. Singurul incident serios a fost cel cu antigelul sau ce a fost, restul au fost niste probleme izolate. Ati mai vazut voi soferi blocati in autobuze? Eu nu si nici n-am mai auzit de asa ceva de atunci de la incident. De asemenea, nici de faza cu avariile si tractarea n-am mai auzit sau vazut asa ceva. Bara desprinsa intr-adevar e o problema cel mai probabil cauzata de viteza cu care s-au grabit sa le asambleze turcii.
3. Cum adica lumina de interior e prea puternica si nu poti sa vezi afara? Ce vrei sa vezi afara? Traficul? Sunt socat n-am ce zice, e mai bine in MB unde abia vezi pe unde calci (asta in unele din ele). Intr-atat de mult conteaza ce e in exteriorul autobuzului incat hai sa stingem luminile seara ca n-avem nevoie de ele, exista iluminat stradal . Pe bune? Care e interesul tau de calator? sa vezi pe unde calci sau sa-i calci la rand pe toti pana cobori, dar sa vezi cand se face verde la semafor?
4. Luminozitatea monitoarelor - intr-adevar nu sunt foarte puternice, dar eu n-am avut probleme in a citi ce statie urmeaza in mijlocul zilei . Cum adica sunt puse prea sus? Serios acum, mai bine e intr-un MB euro 3 , euro 4 in care nu merge deloc sistemul de informare, nu? Sau in cele care merg, dar sunt cu X statii in urma/ inainte si se aude/ nu se mai aude ce statie urmeaza. Hai sa le mutam mai jos ca sa ne lovim cu capul de ele
Mie imi plac ambele tipuri de autobuze, nu sunt fanul niciuneia si asta ma face sa pot fi obiectiv. Ma intereseaza sa ma duca din punctul A in B in conditii bune si acest lucru e indeplinit cu succes de catre ambele firme. Faptul ca ne-am obisnuit cu MB si avem altceva acum nu justifica o critica exagerata.
PS: Mie imi plac ramele de metrou IVA care vorba aia, exista si acum.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
aztec
Zgomotul motorului...?
Nu l-am auzit...de la zgomotul ventilatiei...
Au AC...dar e ceva ciudat cu sistemul de ventilatie.. nu are trepte cred, e ori ON ori OFF pe automat, cel putin impresia asta a lasat zilele trecute...
Ori frig si zgomot...ori liniste si cald...fara trepte intermediare..
Zgomotul motorului...?
Nu l-am auzit...de la zgomotul ventilatiei...
Au AC...dar e ceva ciudat cu sistemul de ventilatie.. nu are trepte cred, e ori ON ori OFF pe automat, cel putin impresia asta a lasat zilele trecute...
Ori frig si zgomot...ori liniste si cald...fara trepte intermediare..
- Andrei4509
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
Andrei4509
Așa cum Mercedes-urile au problena cu sistemul de informare, așa vor ajunge și aceste mașini. Pentru că avem o mentenanță "foarte bună", și vom avea grijă de acest aspect. Dacă se avea grijă de Mercedes, nu se ajungea în situația în care sunt acum și anume: firme defecte, sistem de informare eronat, aspect interior/exterior deplorabil. Deja am observat aseară la #6310[/b:mk4ofr8s] că are urme de motorină pe caroserie în dreptul rezervorului, scursă în jos până la prag, plus că la colțarul spate stânga deja este "șters" de ceva anume (probabil gard) la cum arată. De #6444[/b:mk4ofr8s] ce se mai știe? Din punctul meu de vedere, ar fi necesară introducerea limitări la 60 km/h cum au Mercedes-urile. De ce spun asta? Pentru că după acel accident în care a fost implicat #4892[/b:mk4ofr8s], toate autobuzele au fost limitate la 50 km/h. Și în cazul lui #6444[/b:mk4ofr8s] a fost viteza. Poate STB-ul va lua în calcul și ideea asta pentru a nu exista victime și pagube materiale însemnate.
Așa cum Mercedes-urile au problena cu sistemul de informare, așa vor ajunge și aceste mașini. Pentru că avem o mentenanță "foarte bună", și vom avea grijă de acest aspect. Dacă se avea grijă de Mercedes, nu se ajungea în situația în care sunt acum și anume: firme defecte, sistem de informare eronat, aspect interior/exterior deplorabil. Deja am observat aseară la #6310[/b:mk4ofr8s] că are urme de motorină pe caroserie în dreptul rezervorului, scursă în jos până la prag, plus că la colțarul spate stânga deja este "șters" de ceva anume (probabil gard) la cum arată. De #6444[/b:mk4ofr8s] ce se mai știe? Din punctul meu de vedere, ar fi necesară introducerea limitări la 60 km/h cum au Mercedes-urile. De ce spun asta? Pentru că după acel accident în care a fost implicat #4892[/b:mk4ofr8s], toate autobuzele au fost limitate la 50 km/h. Și în cazul lui #6444[/b:mk4ofr8s] a fost viteza. Poate STB-ul va lua în calcul și ideea asta pentru a nu exista victime și pagube materiale însemnate.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
- IK4
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
IK4
Daca e sa discutam despre calitate, hai sa lasam subiectivismul. Si Mercedes Citaro livrat in Bucuresti a fost de o calitate net inferioara celor livrate in alte tari. Un exemplu este covorul "antiderapant" de pe podea, de o calitate atat de proasta incat la unele masini s-a uzat pana la lemn in doar cativa ani de exploatare, iar la altele s-a dezlipit pana la perete si s-a rupt fiind pericol de accidentare pentru calatori. Si cel folosit de URAC la TATRA a fost de calitate mai buna. Noroc cu unii oameni mai inventivi de prin autobaze care l-au "fixat" batand cuisor langa cuisor in podea
Daca e sa discutam despre calitate, hai sa lasam subiectivismul. Si Mercedes Citaro livrat in Bucuresti a fost de o calitate net inferioara celor livrate in alte tari. Un exemplu este covorul "antiderapant" de pe podea, de o calitate atat de proasta incat la unele masini s-a uzat pana la lemn in doar cativa ani de exploatare, iar la altele s-a dezlipit pana la perete si s-a rupt fiind pericol de accidentare pentru calatori. Si cel folosit de URAC la TATRA a fost de calitate mai buna. Noroc cu unii oameni mai inventivi de prin autobaze care l-au "fixat" batand cuisor langa cuisor in podea
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
Nenea_titi
Și dupa ce or veni noile autobuze care vor înlocui Otokar, când vor veni, să vezi ce va zice lumea că Otokar era mai bun...nu mai bine rămâneam noi la DAC-112 și 117 pe 783, 780? Oricum la ce nesimțire e în publicul călător, care nu achită călătoria, dar scrie diverse pe autobuze...
Personal, nu mi se par nici sub nici peste Mercedes Citaro, mi se par riguros la fel din punct de vedere calitativ. Dar eu am mers cu Citaro în Germania, Luxemburg, Italia, și alea au o calitate mult mai bună ca ale noastre. Autobuze identice cu ale noastre (același tip,model).
Și dupa ce or veni noile autobuze care vor înlocui Otokar, când vor veni, să vezi ce va zice lumea că Otokar era mai bun...nu mai bine rămâneam noi la DAC-112 și 117 pe 783, 780? Oricum la ce nesimțire e în publicul călător, care nu achită călătoria, dar scrie diverse pe autobuze...
Personal, nu mi se par nici sub nici peste Mercedes Citaro, mi se par riguros la fel din punct de vedere calitativ. Dar eu am mers cu Citaro în Germania, Luxemburg, Italia, și alea au o calitate mult mai bună ca ale noastre. Autobuze identice cu ale noastre (același tip,model).
- Andrei4509
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
Andrei4509
Cele din afară, sunt mult mai bune calitativ față de ale noastre. Din motivul că nu au haosul de la noi, nu au mentenanța ca a noastră, public călător care să își bată joc de acele mașini. În loc să ne ridicăm la standarde UE (cum de altfel se cere) noi parcă mergem înapoi. În Germania, Italia și alte orașe cu renume, n-ai să vezi autobuze mâzgălite/lovite ieșind la traseu sau cu elemente lipsă ale caroseriei, lămpi etc. Noi trăim în evul mediu.
Cele din afară, sunt mult mai bune calitativ față de ale noastre. Din motivul că nu au haosul de la noi, nu au mentenanța ca a noastră, public călător care să își bată joc de acele mașini. În loc să ne ridicăm la standarde UE (cum de altfel se cere) noi parcă mergem înapoi. În Germania, Italia și alte orașe cu renume, n-ai să vezi autobuze mâzgălite/lovite ieșind la traseu sau cu elemente lipsă ale caroseriei, lămpi etc. Noi trăim în evul mediu.
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
anndrei
@Valentin, nu mai fi asa socat. Daca un calator circula pe timp de noapte si nu cunoaste foarte bine zona si nici statia unde trebuie sa coboare nu este normal sa vada si afara pe unde se afla?
Citaro a fost ,,obturat" de cei de la Evobus ca asa a vrut RATB, sa faca economie la tuburi fluorescente. Din soft se putea aprinde si al doilea rand de lampi.
@Valentin, nu mai fi asa socat. Daca un calator circula pe timp de noapte si nu cunoaste foarte bine zona si nici statia unde trebuie sa coboare nu este normal sa vada si afara pe unde se afla?
Citaro a fost ,,obturat" de cei de la Evobus ca asa a vrut RATB, sa faca economie la tuburi fluorescente. Din soft se putea aprinde si al doilea rand de lampi.
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
Valentin
Sincer acum, pe ce lume trebuie sa traiesti sa nu stii unde vrei sa ajungi? Tinerii ca tinerii, ca vorba aia avem smartphone si putem intra pe gmaps sau mai nou pe InfoSTB sa vedem unde vrem sa ajungem, insa batranii sa zicem ca au o scuza din punctul asta de vedere, si fix aspectul asta e indeplinit de monitorul cu urmatoarele statii. Ca idee, chiar cu "puternica" lumina tot poti sa vezi afara . eu vad doar un nod in papura pe care il cauti, sincer.
Sincer acum, pe ce lume trebuie sa traiesti sa nu stii unde vrei sa ajungi? Tinerii ca tinerii, ca vorba aia avem smartphone si putem intra pe gmaps sau mai nou pe InfoSTB sa vedem unde vrem sa ajungem, insa batranii sa zicem ca au o scuza din punctul asta de vedere, si fix aspectul asta e indeplinit de monitorul cu urmatoarele statii. Ca idee, chiar cu "puternica" lumina tot poti sa vezi afara . eu vad doar un nod in papura pe care il cauti, sincer.
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
anndrei
Imi pare rau dar nu cat niciun nod in papura. O alta teapa este si cu geamurile culisante. Se deschide o singura parte. Daca stau pe primele scaune din spatele soferului eu nu pot deschide nicium geam deoarece este fix. Doar cei care stau in spatele meu pot deschide...Avand AC nu este o mare problema dar peste niste ani cand se va defecta va fi o problema.
Recunosc ca si Citaro la vremea lui a avut cateva minusuri iar euro 3 a fost o bataie de joc pentru calatori. Nici AC in salon si nici geamuri mari. Dar asta nu a tinut de MB ci de inteligentii din Romania care l-au configurat foarte prost. Au mai cumparat si 500...
Imi pare rau dar nu cat niciun nod in papura. O alta teapa este si cu geamurile culisante. Se deschide o singura parte. Daca stau pe primele scaune din spatele soferului eu nu pot deschide nicium geam deoarece este fix. Doar cei care stau in spatele meu pot deschide...Avand AC nu este o mare problema dar peste niste ani cand se va defecta va fi o problema.
Recunosc ca si Citaro la vremea lui a avut cateva minusuri iar euro 3 a fost o bataie de joc pentru calatori. Nici AC in salon si nici geamuri mari. Dar asta nu a tinut de MB ci de inteligentii din Romania care l-au configurat foarte prost. Au mai cumparat si 500...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
andrei11
Din partea moderatorului:
Stimați colegi, o parte din off topic a migrat spre << Diverse autobuze >>. Dacă vă interesează ce ați scis despre retardere / etc găsiți acolo comentariile.
O parte din postări au fost șterse cu totul, fiind off topic total, așadar nu se încadrau nicăieri iar o parte din postări au fost editate.
Din partea moderatorului:
Stimați colegi, o parte din off topic a migrat spre << Diverse autobuze >>. Dacă vă interesează ce ați scis despre retardere / etc găsiți acolo comentariile.
O parte din postări au fost șterse cu totul, fiind off topic total, așadar nu se încadrau nicăieri iar o parte din postări au fost editate.
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
anndrei
Pai despre retarder era vorba aici, la sectiunea Otokar Kent 12 ca despre ele am vorbit.
Pai despre retarder era vorba aici, la sectiunea Otokar Kent 12 ca despre ele am vorbit.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
andrei11
Discuția s-a dus în altă parte. Reiau eu, ca să rezolvăm problema.
Colegulanndrei a pus o întrebare. Noile autobuze K12 au sau nu au retarder, și dacă au este el eficient sau nu ?
Către # anndrei, acum e bine ?
Discuția s-a dus în altă parte. Reiau eu, ca să rezolvăm problema.
Colegulanndrei a pus o întrebare. Noile autobuze K12 au sau nu au retarder, și dacă au este el eficient sau nu ?
Către # anndrei, acum e bine ?
📖 Pagination options