Topic: Dispecerizarea automată a transportului public
951 posts, 328426 views
📖 Pagination options
- BGP2597
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
BGP2597
Așa cum s-a mai tot spus aici, poți vedea în momentul în care îți planifici un traseu A-B DOAR vehiculul cel mai apropiat de tine, adică cel pe care urmează să-l iei pentru traseul planificat.
Așa cum s-a mai tot spus aici, poți vedea în momentul în care îți planifici un traseu A-B DOAR vehiculul cel mai apropiat de tine, adică cel pe care urmează să-l iei pentru traseul planificat.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
Costin
Inteleg de ce vreti sa le vedeti pe toate, dar tineti si voi cont ca e aplicatie pentru calatori si nu pentru pasionati. Toate vehiculele de pe o linie e o informatie complet inutila calatorilor.
Inteleg de ce vreti sa le vedeti pe toate, dar tineti si voi cont ca e aplicatie pentru calatori si nu pentru pasionati. Toate vehiculele de pe o linie e o informatie complet inutila calatorilor.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
Utilizator anonim
Este foarte bine cum e acum, sa vezi toate vehiculele de pe o linie ar incarca total aiurea sistemul. Si cu siguranta acest lucru este posibil doar pentru a fi aplicat intern.
Este foarte bine cum e acum, sa vezi toate vehiculele de pe o linie ar incarca total aiurea sistemul. Si cu siguranta acest lucru este posibil doar pentru a fi aplicat intern.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
Albert
Da,dar dacă mergi pe o ruta pe care au traseu comun mai multe autobuze e inutila.De exemplu,dacă am traseul Perla-Piața Charles de Gaulle și merg 131/301/331/331BIS/335/330 eu ce linie ar trebui sa selectez ca sa urmăresc vehiculul când vine? Util ar fi sa-ti arate in câte minute vine primul autobuz care poate sa te ducă la destinație. Tot utila ar fi și o secțiune de rating in care călătorul sa poate sa dea note in funcție de cât de curat/vandalizat este vehiculul sau de felul in care a condus șoferul/vatmanul. Eu inca sper ca intr-o zi vor face API-ul pubilic și vor avea acces la el și Moovit/Google Maps.
Da,dar dacă mergi pe o ruta pe care au traseu comun mai multe autobuze e inutila.De exemplu,dacă am traseul Perla-Piața Charles de Gaulle și merg 131/301/331/331BIS/335/330 eu ce linie ar trebui sa selectez ca sa urmăresc vehiculul când vine? Util ar fi sa-ti arate in câte minute vine primul autobuz care poate sa te ducă la destinație. Tot utila ar fi și o secțiune de rating in care călătorul sa poate sa dea note in funcție de cât de curat/vandalizat este vehiculul sau de felul in care a condus șoferul/vatmanul. Eu inca sper ca intr-o zi vor face API-ul pubilic și vor avea acces la el și Moovit/Google Maps.
- Beaver_27
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
Beaver_27
Poți să vezi în câte minute vine următorul vehicul dacă selectezi o linie care trece prin acea stație (din lista de linii) și apeși pe stație.
Poți să vezi în câte minute vine următorul vehicul dacă selectezi o linie care trece prin acea stație (din lista de linii) și apeși pe stație.
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
Cristi N
Aplicatia are mai multe probleme:
prima - nu te lasa sa iti alegi statia. Intotdeauna va alege cea mai apropiata statie de locatia utilizatorului chiar daca timpul total este mai mare comparativ cu o statie putin mai departata.
Al doilea neajuns - imposibilitatea de a vedea urmatorul vehicul atunci cand esti la capat de linie sau in apropierea capatului.
Al treilea - nu avem o integrare cu Google Maps si imiplicit Metrorex.
Daca m-as apuca sa fac o lista cu ce au semnalizat colegii ar iesi o lista mult mai lunga.
Aplicatia are mai multe probleme:
prima - nu te lasa sa iti alegi statia. Intotdeauna va alege cea mai apropiata statie de locatia utilizatorului chiar daca timpul total este mai mare comparativ cu o statie putin mai departata.
Al doilea neajuns - imposibilitatea de a vedea urmatorul vehicul atunci cand esti la capat de linie sau in apropierea capatului.
Al treilea - nu avem o integrare cu Google Maps si imiplicit Metrorex.
Daca m-as apuca sa fac o lista cu ce au semnalizat colegii ar iesi o lista mult mai lunga.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
Albert
O sa o mai imbunatateasca pe parcurs.Momentan aplicatia este in teste si asteapta pareri de la cetateni.Poate asociatia ar putea sa faca o lista cu tot ceea ce am spus noi mai sus si sa isi spuna un punct de vedere.Daca am reusi integrare cu Google Maps/Moovit ar fi perfect.
O sa o mai imbunatateasca pe parcurs.Momentan aplicatia este in teste si asteapta pareri de la cetateni.Poate asociatia ar putea sa faca o lista cu tot ceea ce am spus noi mai sus si sa isi spuna un punct de vedere.Daca am reusi integrare cu Google Maps/Moovit ar fi perfect.
- BGP2597
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
BGP2597
De îmbunătățit sunt sigur că o vor face, dar cât timp aplicația este a STB și nu a ADTPBI / PMB sau cuiva mai general va fi cum îi spune și numele STB-only, fără metrou, fără regionalele altor operatori. Dacă ar face un API public cum a spus și colegul Albert, aș fi cel mai fericit.
De îmbunătățit sunt sigur că o vor face, dar cât timp aplicația este a STB și nu a ADTPBI / PMB sau cuiva mai general va fi cum îi spune și numele STB-only, fără metrou, fără regionalele altor operatori. Dacă ar face un API public cum a spus și colegul Albert, aș fi cel mai fericit.
- adrian buda
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
adrian buda
Am observat in ultimele zile un bug destul de serios al aplicatiei: apar curse fictive. Mi s-a intamplat astazi de 3 ori, atat la orele diminetii, cat si dupa-amiaza, pe linia 312 si pe 24/45, dar si zilele trecute pe alte linii din zona Berceni. Timpul de sosire in statie era afisat ca si cum ar sosi un vehicul, dar in realitate absolut nimic. Numaratoarea ajungea la 0 si se reseta imediat cu urmatorul vehicul.
Am observat in ultimele zile un bug destul de serios al aplicatiei: apar curse fictive. Mi s-a intamplat astazi de 3 ori, atat la orele diminetii, cat si dupa-amiaza, pe linia 312 si pe 24/45, dar si zilele trecute pe alte linii din zona Berceni. Timpul de sosire in statie era afisat ca si cum ar sosi un vehicul, dar in realitate absolut nimic. Numaratoarea ajungea la 0 si se reseta imediat cu urmatorul vehicul.
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
BodoMinea
Da!
Și au actualizat sigla..... într-un mare fel. Zici că au făcut transparența din PAINT!
Nu zice nimeni să ai o hartă publică cu pozițiile tuturor vehiculelor (deși se practică, a se vedea http://futar.bkk.hu) unde putem vedea oricâte vehicule, modelul lor și nivelul de accesibilizare, linia, capătul, toate plecările cunoscute din stație... Și desigur, FUTAR-ul ungurilor este integrat și pe Google Maps, atât ca orar static cât și datele în timp real. C I V I L I Z A Ț I E
Datele despre toate vehiculele unei linii sunt oricum permanent cunoscute de aplicație în vederea arhivării și afișării lor în back-end. Iar astfel de aplicații oricum folosesc mai multe nivele de CACHE, astfel încât datele servite sunt adesea oricum „statice”, de la ultimul ciclu de procesare/interogare efectuat. Încărcarea suplimentară a infrastructurii pentru a afișa mai multe vehicule / plecări din stație este 0, efortul constă în programarea acestor funcții.
Cât despre „e ok așa cum e acum”, nu, NU este ok deloc. Informația respectivă poate fi utilă într-o mulțime de cazuri pe care nu are rost să le enumăr. Eu de cele mai multe ori ajung să folosesc o combinație de Google Maps și InfoSTB, pentru că aceasta din urmă nu marchează tronsoanele comune care se pot parcurge cu alte linii și nu afișează mai multe plecări din stație. Vă invit pe toți să folosiți minim o dată Google Maps, Moovit, CityMapper sau FUTAR-ul de mai sus și să vedeți dacă vreunul se mai bazează pe STRICT URMĂTOAREA PLECARE DIN STAȚIE și pe „căutarea” (identificarea) următorului vehicul la momentul căutării. Pentru a fi totul cât mai simplu și intuitiv datele sunt pre-procesate, pre-afișate și se EVITĂ necesitatea apăsării pe butoane gen „caută”, „încarcă”, „start”, „refresh” etc. Toate aceste filozofii de design aplicate de peste 10 ani în lume sunt complet ignorate de dezvoltatorul InfoSTB, fapt explicabil prin criteriul „prețul cel mai scăzut”.
Problema a pornit din caietul de sarcini și nu se va rezolva prin upgrade-uri, vom rămâne cu un sistem incomplet pentru STB, deoarece nu s-a angajat un consultant care chiar știe ce face și care să ceară ceva de actualitate (standarde GTFS și GTFS realtime, transmiterea datelor automat către Google Maps, integrarea fluxului de introducere a datelor cu site-ul și programele pentru generat orare și hărți STB).
De folosit am folosit-o și o voi folosi în continuare, dar haideți să nu ne culcăm pe o ureche pentru că „într-un final avem și noi ceva”. Trebuie să scriem ce nu ne convine cât mai detaliat și coerent, pentru a putea înainta sugestiile persoanelor responsabile... Doar așa se pot obține rezultate favorabile.
De acord, situația single-operator este regretabilă, dar problema pornește din „organigramă”. Adică nici măcar pe plăcuțele din stații nu sunt semnalizat rutele regionalelor „oficiale” operate de terți. Este logic că odată cu trecerea la această schemă multi-operator și alocare prin licitație, ar trebui ca informarea, atât online cât și la nivel de stații să fie preluată de autoritatea care a și creat și alocat traseele.
Cele scrise „neîngroșat” pe vederea de plecări din stație sunt bazate pe ORARUL TEORETIC și lipsesc datele GPS pentru semicursa respectivă (ori... nu circulă, cum probabil era cazul tău, ori este stricat echipamentul GPS iar poziția pe traseu a vehiculului este necunoscută). În planificarea de rută (de la A la B), acest fapt este marcat printr-o STELUȚĂ ( * ) în dreptul numărului de linie pentru care nu se cunosc informațiile următoarei plecări.
1689 wrote:
Apropo, conform contractului, cind ar (fi) trebuit sa fie operationala aplicatia ? 30 noiembrie 2018 cumva ?
Da!
V2A wrote:
Au modificat adresa, acum este https://online.stbsa.ro/.
Și au actualizat sigla..... într-un mare fel. Zici că au făcut transparența din PAINT!
chrome_cdBZaNj9s0.png (103.76 KB; downloaded 4291 times)
Costin wrote:
Inteleg de ce vreti sa le vedeti pe toate, dar tineti si voi cont ca e aplicatie pentru calatori si nu pentru pasionati. Toate vehiculele de pe o linie e o informatie complet inutila calatorilor.
Nu zice nimeni să ai o hartă publică cu pozițiile tuturor vehiculelor (deși se practică, a se vedea http://futar.bkk.hu) unde putem vedea oricâte vehicule, modelul lor și nivelul de accesibilizare, linia, capătul, toate plecările cunoscute din stație... Și desigur, FUTAR-ul ungurilor este integrat și pe Google Maps, atât ca orar static cât și datele în timp real. C I V I L I Z A Ț I E
chrome_bMNfYpI998.png (353.02 KB; downloaded 4292 times)
Utilizator anonim wrote:
Este foarte bine cum e acum, sa vezi toate vehiculele de pe o linie ar incarca total aiurea sistemul. Si cu siguranta acest lucru este posibil doar pentru a fi aplicat intern.
Datele despre toate vehiculele unei linii sunt oricum permanent cunoscute de aplicație în vederea arhivării și afișării lor în back-end. Iar astfel de aplicații oricum folosesc mai multe nivele de CACHE, astfel încât datele servite sunt adesea oricum „statice”, de la ultimul ciclu de procesare/interogare efectuat. Încărcarea suplimentară a infrastructurii pentru a afișa mai multe vehicule / plecări din stație este 0, efortul constă în programarea acestor funcții.
Cât despre „e ok așa cum e acum”, nu, NU este ok deloc. Informația respectivă poate fi utilă într-o mulțime de cazuri pe care nu are rost să le enumăr. Eu de cele mai multe ori ajung să folosesc o combinație de Google Maps și InfoSTB, pentru că aceasta din urmă nu marchează tronsoanele comune care se pot parcurge cu alte linii și nu afișează mai multe plecări din stație. Vă invit pe toți să folosiți minim o dată Google Maps, Moovit, CityMapper sau FUTAR-ul de mai sus și să vedeți dacă vreunul se mai bazează pe STRICT URMĂTOAREA PLECARE DIN STAȚIE și pe „căutarea” (identificarea) următorului vehicul la momentul căutării. Pentru a fi totul cât mai simplu și intuitiv datele sunt pre-procesate, pre-afișate și se EVITĂ necesitatea apăsării pe butoane gen „caută”, „încarcă”, „start”, „refresh” etc. Toate aceste filozofii de design aplicate de peste 10 ani în lume sunt complet ignorate de dezvoltatorul InfoSTB, fapt explicabil prin criteriul „prețul cel mai scăzut”.
Problema a pornit din caietul de sarcini și nu se va rezolva prin upgrade-uri, vom rămâne cu un sistem incomplet pentru STB, deoarece nu s-a angajat un consultant care chiar știe ce face și care să ceară ceva de actualitate (standarde GTFS și GTFS realtime, transmiterea datelor automat către Google Maps, integrarea fluxului de introducere a datelor cu site-ul și programele pentru generat orare și hărți STB).
De folosit am folosit-o și o voi folosi în continuare, dar haideți să nu ne culcăm pe o ureche pentru că „într-un final avem și noi ceva”. Trebuie să scriem ce nu ne convine cât mai detaliat și coerent, pentru a putea înainta sugestiile persoanelor responsabile... Doar așa se pot obține rezultate favorabile.
BogdanPetrini wrote:
De îmbunătățit sunt sigur că o vor face, dar cât timp aplicația este a STB și nu a ADTPBI / PMB sau cuiva mai general va fi cum îi spune și numele STB-only, fără metrou, fără regionalele altor operatori. Dacă ar face un API public cum a spus și colegul Albert, aș fi cel mai fericit.
De acord, situația single-operator este regretabilă, dar problema pornește din „organigramă”. Adică nici măcar pe plăcuțele din stații nu sunt semnalizat rutele regionalelor „oficiale” operate de terți. Este logic că odată cu trecerea la această schemă multi-operator și alocare prin licitație, ar trebui ca informarea, atât online cât și la nivel de stații să fie preluată de autoritatea care a și creat și alocat traseele.
adrian buda wrote:
Am observat in ultimele zile un bug destul de serios al aplicatiei: apar curse fictive. Mi s-a intamplat astazi de 3 ori, atat la orele diminetii, cat si dupa-amiaza, pe linia 312 si pe 24/45, dar si zilele trecute pe alte linii din zona Berceni. Timpul de sosire in statie era afisat ca si cum ar sosi un vehicul, dar in realitate absolut nimic. Numaratoarea ajungea la 0 si se reseta imediat cu urmatorul vehicul.
Cele scrise „neîngroșat” pe vederea de plecări din stație sunt bazate pe ORARUL TEORETIC și lipsesc datele GPS pentru semicursa respectivă (ori... nu circulă, cum probabil era cazul tău, ori este stricat echipamentul GPS iar poziția pe traseu a vehiculului este necunoscută). În planificarea de rută (de la A la B), acest fapt este marcat printr-o STELUȚĂ ( * ) în dreptul numărului de linie pentru care nu se cunosc informațiile următoarei plecări.
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
BodoMinea
Completare notabilă, am uitat acest exemplu când scriam mesajul de mai sus. Până și în Sofia, la vecinii bulgari, care au un sistem mult mai vechi, făcut înaintea noastră, au mai multe plecări afișate pentru fiecare linie și detalii despre accesul cu cărucioare și climatizare...
Observați, vă rog și codul unic al stației...
Completare notabilă, am uitat acest exemplu când scriam mesajul de mai sus. Până și în Sofia, la vecinii bulgari, care au un sistem mult mai vechi, făcut înaintea noastră, au mai multe plecări afișate pentru fiecare linie și detalii despre accesul cu cărucioare și climatizare...
Screenshot_20190407-205239__01.jpg (94.33 KB; downloaded 4180 times)
Observați, vă rog și codul unic al stației...
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
cris_m
Pe mine nu ma mai mira "capacitatea" programatorilor care fac softurile publice de la Politie, Posta, STB, Primarii etc.
Pe mine nu ma mai mira "capacitatea" programatorilor care fac softurile publice de la Politie, Posta, STB, Primarii etc.
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
BodoMinea
Proiectul Info STB e făcut de un contractor din domeniul privat, desemnat prin licitație pe criteriul CEL MAI MIC PREȚ.
Echipamentele și softul sunt la nivelul cerințelor și alocării bugetare a STB, adică scăzute.
Proiectul Info STB e făcut de un contractor din domeniul privat, desemnat prin licitație pe criteriul CEL MAI MIC PREȚ.
Echipamentele și softul sunt la nivelul cerințelor și alocării bugetare a STB, adică scăzute.
- punmeister
-
Posted:
-
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination