Topic: Stiri despre proiect
1308 posts, 552529 views
📖 Pagination options
- orex
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
orex
E, totuși, o veste buna! Sa speram ca nu se încadrează în categoria farse, ținând cont ca suntem fix pe întâi aprilie. Dacă e reala știrea, cat țin lucrările la sistemul de semnalizare, cred ca executantul s-ar putea mobiliza și sa realizeze cel puțin CV de la Drumul Taberei, fără de care chiar nu poate fi PIF M5.1.
E, totuși, o veste buna! Sa speram ca nu se încadrează în categoria farse, ținând cont ca suntem fix pe întâi aprilie. Dacă e reala știrea, cat țin lucrările la sistemul de semnalizare, cred ca executantul s-ar putea mobiliza și sa realizeze cel puțin CV de la Drumul Taberei, fără de care chiar nu poate fi PIF M5.1.
- punmeister
-
Posted:
-
- misterr
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
misterr
Vești bune pentru locuitorii din Drumul Taberei. Linia de metrou M5 va fi gata anul acesta
Vești bune pentru locuitorii din Drumul Taberei, dar și pentru linia de metrou M5, Drumul Taberei - Eroilor!
Pe 9 aprilie, conducerea Metrorex va semna contractul pentru automatizare, absolut necesar pentru a da în folosință noua linie de metrou.
Compania a primit de la instanță motivarea deciziei de respingere a contestație, iar lucrările pot începe.
Astfel noua linie de metrou Drumul Taberei - Eroilor ar putea fi dată în folosință chiar în acest an.
Informația a fost confirmată oficial și de conducerea metroului din București. Dumitru Șodolescu, directorul Metrorex i-a declarat corespondetului Pro TV Vitalie Cojocari: ”Vom finaliza anul acesta M5.”
Aşteptat de 4 ani de sute de mii de oameni, metroul din cartierul bucureştean Drumul Taberei ar putea fi dat în exploatare perste câteva luni.
În urmă cu paroximativ o lună, șeful companiei a promis că magistrala 5 va fi gata până în octombrie.
Fără sistemul de automatizare, care opreşte garniturile şi deschide uşile, trenurile nu pot transporta pasagerii prin subteran.
Construcţia Metroului din Drumul Taberei trebuia să înceapă în 2011, dar abia în 2012 au demarat săpăturile. Devizul de cheltuieli pentru lucrări este de peste 800 de milioane de euro.
Metrorex va achiziţiona 13 trenuri noi de metrou pentru secţiunea Drumul Taberei - Eroilor şi opţional şi-a rezervat dreptul de a contracta încă maxim 17 trenuri noi de acelaşi tip, destinate operării pe secţiunea Eroilor - Iancului, conform unui comunicat al companiei.
https://www.facebook.com/cojocarivitalie/posts/10157250216499533
Vești bune pentru locuitorii din Drumul Taberei. Linia de metrou M5 va fi gata anul acesta
Vești bune pentru locuitorii din Drumul Taberei, dar și pentru linia de metrou M5, Drumul Taberei - Eroilor!
Pe 9 aprilie, conducerea Metrorex va semna contractul pentru automatizare, absolut necesar pentru a da în folosință noua linie de metrou.
Compania a primit de la instanță motivarea deciziei de respingere a contestație, iar lucrările pot începe.
Astfel noua linie de metrou Drumul Taberei - Eroilor ar putea fi dată în folosință chiar în acest an.
Informația a fost confirmată oficial și de conducerea metroului din București. Dumitru Șodolescu, directorul Metrorex i-a declarat corespondetului Pro TV Vitalie Cojocari: ”Vom finaliza anul acesta M5.”
Aşteptat de 4 ani de sute de mii de oameni, metroul din cartierul bucureştean Drumul Taberei ar putea fi dat în exploatare perste câteva luni.
În urmă cu paroximativ o lună, șeful companiei a promis că magistrala 5 va fi gata până în octombrie.
Fără sistemul de automatizare, care opreşte garniturile şi deschide uşile, trenurile nu pot transporta pasagerii prin subteran.
Construcţia Metroului din Drumul Taberei trebuia să înceapă în 2011, dar abia în 2012 au demarat săpăturile. Devizul de cheltuieli pentru lucrări este de peste 800 de milioane de euro.
Metrorex va achiziţiona 13 trenuri noi de metrou pentru secţiunea Drumul Taberei - Eroilor şi opţional şi-a rezervat dreptul de a contracta încă maxim 17 trenuri noi de acelaşi tip, destinate operării pe secţiunea Eroilor - Iancului, conform unui comunicat al companiei.
https://www.facebook.com/cojocarivitalie/posts/10157250216499533
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
cris_m
Si acum revine intrebarea, cu ce trenuri? Adica na, stiu ca altii sunt mai avansati dpdv tehnic, dar nu am auzit sa aiba vreo inventie sa se faca trenurile de metrou cat ai bate din palme. Sau daca stiti ceva ce eu nu stiu, sa-mi spuneti, va rog
Si acum revine intrebarea, cu ce trenuri? Adica na, stiu ca altii sunt mai avansati dpdv tehnic, dar nu am auzit sa aiba vreo inventie sa se faca trenurile de metrou cat ai bate din palme. Sau daca stiti ceva ce eu nu stiu, sa-mi spuneti, va rog
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
punmeister
13 trenuri Bombardier imbarcate cu sistemul Alstom Urbalis 400 CBTC.
13 trenuri Bombardier imbarcate cu sistemul Alstom Urbalis 400 CBTC.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
subway guru
Ramane sa vedem cine ia leapsa, Astaldi, Alstom, Tiab sau Metrorex...
Ramane sa vedem cine ia leapsa, Astaldi, Alstom, Tiab sau Metrorex...
- punmeister
-
Posted:
-
- aztec
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
aztec
https://www.g4media.ro/metrorex-acuzata ... ehnic.html
Metrorex, acuzată că vrea să cumpere pentru Magistrala 5 trenuri fără aer condiționat, cu design învechit și depășite tehnic
ARTICOLE • 4 APRILIE 2019 • CRISTINA SBIRN • 6
Una dintre firmele interesate de licitația de achiziționare de trenuri pentru Magistrala 5 de metrou, Drumul Taberei-Eroilor, acuză Metrorex că vrea să cumpere trenuri “cu design învechit și cost operațional ridicat”. Compania care administrează rețeaua de metrou a Capitalei vrea să cumpere inițial 13 trenuri noi pentru a circula în Drumul Taberei, urmând ca ulterior să mai fie achiziționate încă 17 unități. Valoarea maximă a contractului este de 1,2 miliarde lei.
“Parcurgând specificațiile tehnice și cerințele concrete ale fișei de date, specialiștii noștri au observat o similitudine ce frizează identitatea între prezenta licitație și cele anterioare din anii 2011 și 2014 (cu atât mai mult în cadrul licitației din 2014, urmare a intervenirii unor serioase aspecte de nelegalitate cu valențe penale, licitația a fost anulată), licitații ce au ridicat serioase semne de întrebare cu privire la imparțialitatea și echidistanța procedurilor față de toți participanții la procedură”, scrie în documentul publicat în sistemul de achiziții publice. Documentul publicat nu este atribuit nici unei companii pentru că procedura din sistemul de achiziții publice nu permite acest lucru, însă firma elvețiană Stadler a contestat la CNSC procedura de licitație.
Practic, Metrorex este acuzată că a lansat din nou o licitație cu dedicație pentru spaniolii de la Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF).
Potrivit documentului citat, Metrorex este acuzată că vrea să achiziționeze trenuri în a căror construcție trebuie folosit oțelul când există înlocuitori tehnici şi calitativi superiori, precum aluminiul. De asemenea, trenurile care ar urma să fie achiziționate:
“Din motive de neînţeles din punct de vedere comercial, se acordă prioritate unui produs care, dintr-o perspectivă tehnică şi comercială este de o calitate inferioară, dar este oferit la un preţ egal sau comparabil cu un produs mai avansat”, scrie în documentul citat.
Prin urmare, compania cere modificarea caietului de sarcini, care “este conceput într-un mod defectuos, tinde să profite un singur candidat și pare că se dorește să se impună un produs ce, din punct de vedere tehnic și comercial, nu respectă standardele actuale și cele mai bune practici din industria feroviară”.
Procedura de licitație a fost contestată deja de elvețienii de la Stadler Rail Management AG. Aceștia s-au adresat Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor pe 2 aprilie.
Metrorex a lansat pe 22 martie licitaţia pentru achiziţia a 30 de trenuri care vor circula pe Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei – Iancului. În primă fază vor fi cumpărate 13 trenuri, urmând ca ulterior să mai fie achiziţionate încă 17.
Valoarea contractului este estimată între 520,15 milioane lei și 1,2 miliarde lei. Finanțarea va fi asigurată de fonduri europene și un împrumut de la Banca Europeană de Investiții.
Metrorex operează în prezent trei tipuri diferite de trenuri de metrou: Bombardier, CAF și rame IVA produse la Arad.
În iunie 2014 Metrorex a lansat o licitație pentru achiziționarea a minim 43 si maxim 51 de trenuri noi care să circule pe Magistrala 5. Ofertele au fost deschise pe 16 octombrie 2014. Cinci firme au depus atunci oferte:
ASTRA Vagoane Călători – 5,1 mil euro euro/tren de metrou
CSR (China)- 5,22 mil euro/tren de metrou
CAF – 6,06 mil euro/tren de metrou
Alstom – 6,31 mil euro/tren de metrou
Pesa – 6,5 mil euro/tren de metrou
În martie 2015, Metrorex anunța că licitația a fost câștigată de spaniolii de la Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), care au livrat și trenurile care circulă în prezent pe Magistrala 2 Berceni-Pipera în baza unui contract semnat în 2011.
Licitația a fost anulată după ce pe fir a intrat DNA, care a a deschis un dosar penal acuzând presupuse înțelegeri între CAF și Metrorex.
https://www.g4media.ro/metrorex-acuzata ... ehnic.html
Metrorex, acuzată că vrea să cumpere pentru Magistrala 5 trenuri fără aer condiționat, cu design învechit și depășite tehnic
ARTICOLE • 4 APRILIE 2019 • CRISTINA SBIRN • 6
Una dintre firmele interesate de licitația de achiziționare de trenuri pentru Magistrala 5 de metrou, Drumul Taberei-Eroilor, acuză Metrorex că vrea să cumpere trenuri “cu design învechit și cost operațional ridicat”. Compania care administrează rețeaua de metrou a Capitalei vrea să cumpere inițial 13 trenuri noi pentru a circula în Drumul Taberei, urmând ca ulterior să mai fie achiziționate încă 17 unități. Valoarea maximă a contractului este de 1,2 miliarde lei.
“Parcurgând specificațiile tehnice și cerințele concrete ale fișei de date, specialiștii noștri au observat o similitudine ce frizează identitatea între prezenta licitație și cele anterioare din anii 2011 și 2014 (cu atât mai mult în cadrul licitației din 2014, urmare a intervenirii unor serioase aspecte de nelegalitate cu valențe penale, licitația a fost anulată), licitații ce au ridicat serioase semne de întrebare cu privire la imparțialitatea și echidistanța procedurilor față de toți participanții la procedură”, scrie în documentul publicat în sistemul de achiziții publice. Documentul publicat nu este atribuit nici unei companii pentru că procedura din sistemul de achiziții publice nu permite acest lucru, însă firma elvețiană Stadler a contestat la CNSC procedura de licitație.
Practic, Metrorex este acuzată că a lansat din nou o licitație cu dedicație pentru spaniolii de la Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF).
Potrivit documentului citat, Metrorex este acuzată că vrea să achiziționeze trenuri în a căror construcție trebuie folosit oțelul când există înlocuitori tehnici şi calitativi superiori, precum aluminiul. De asemenea, trenurile care ar urma să fie achiziționate:
“Din motive de neînţeles din punct de vedere comercial, se acordă prioritate unui produs care, dintr-o perspectivă tehnică şi comercială este de o calitate inferioară, dar este oferit la un preţ egal sau comparabil cu un produs mai avansat”, scrie în documentul citat.
Prin urmare, compania cere modificarea caietului de sarcini, care “este conceput într-un mod defectuos, tinde să profite un singur candidat și pare că se dorește să se impună un produs ce, din punct de vedere tehnic și comercial, nu respectă standardele actuale și cele mai bune practici din industria feroviară”.
Procedura de licitație a fost contestată deja de elvețienii de la Stadler Rail Management AG. Aceștia s-au adresat Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor pe 2 aprilie.
Metrorex a lansat pe 22 martie licitaţia pentru achiziţia a 30 de trenuri care vor circula pe Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei – Iancului. În primă fază vor fi cumpărate 13 trenuri, urmând ca ulterior să mai fie achiziţionate încă 17.
Valoarea contractului este estimată între 520,15 milioane lei și 1,2 miliarde lei. Finanțarea va fi asigurată de fonduri europene și un împrumut de la Banca Europeană de Investiții.
Metrorex operează în prezent trei tipuri diferite de trenuri de metrou: Bombardier, CAF și rame IVA produse la Arad.
În iunie 2014 Metrorex a lansat o licitație pentru achiziționarea a minim 43 si maxim 51 de trenuri noi care să circule pe Magistrala 5. Ofertele au fost deschise pe 16 octombrie 2014. Cinci firme au depus atunci oferte:
ASTRA Vagoane Călători – 5,1 mil euro euro/tren de metrou
CSR (China)- 5,22 mil euro/tren de metrou
CAF – 6,06 mil euro/tren de metrou
Alstom – 6,31 mil euro/tren de metrou
Pesa – 6,5 mil euro/tren de metrou
În martie 2015, Metrorex anunța că licitația a fost câștigată de spaniolii de la Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), care au livrat și trenurile care circulă în prezent pe Magistrala 2 Berceni-Pipera în baza unui contract semnat în 2011.
Licitația a fost anulată după ce pe fir a intrat DNA, care a a deschis un dosar penal acuzând presupuse înțelegeri între CAF și Metrorex.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
punmeister
Motivul pentru care ei le vor din otel (adica inox ca la BM2/BM3 sau DT5 in Hamburg si C20 in Stockholm) este ca se curata instant de graffiti la spalatorie.
Potrivit documentului citat, Metrorex este acuzată că vrea să achiziționeze trenuri în a căror construcție trebuie folosit oțelul când există înlocuitori tehnici şi calitativi superiori, precum aluminiul.
Motivul pentru care ei le vor din otel (adica inox ca la BM2/BM3 sau DT5 in Hamburg si C20 in Stockholm) este ca se curata instant de graffiti la spalatorie.
- orex
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
orex
"Odată cu decizia Tribunalului București de a respinge ultima contestație depusă care viza achiziția sistemului de automatizare și siguranță, proiectul Magistralei 5 de metrou Drumul Taberei-Eroilor a fost deblocat. Astfel, oficialii Metrorex și cei ai Ministerului Transporturilor promit că în decembrie noua linie de metrou va fi funcțională.
„Constructorul m-a asigurat că la sfârșitul acestui an va finaliza tot ce ține de finisaje și de structura fizică. Contractul de automatizare va fi semnat săptămâna viitoare, iar automatizarea va fi practic realizată până la finalul acestui an. Domnul director (directorul general al Metrorex, Dumitru Șodolescu, n.r.) și-a pus mandatul la bătaie că va termina acest obiectiv și în luna decembrie se va circula pe Magistrala 5”, a declarat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, care s-a aflat astăzi într-o vizită pe șantierul liniei de metrou Drumul Taberei-Eroilor.
“Nu există nicio scuză să nu fie finalizată”, a adăugat acesta. Șeful de la Transporturi a cerut celor de la Astaldi și FCC să-și plătească subcontractanții deoarece Metrorex le-a lor achitat facturile la zi.
Termenul de realizare a sistemului de automatizare este de nouă luni, însă oficialii Metrorex spun că acest termen poate fi scurtat până undeva la șase luni, cu condiția să se lucreze în trei schimburi, inclusiv sâmbăta și duminica.
Potrivit șefilor de la Metrorex, treptat, începând de luna viitoare și până în august vor fi ridicate și restricțiile de trafic de la suprafață, cu excepția zonei Academia Militară – Șoseaua Panduri, unde restricțiile vor fi menținute și în primele trei luni ale anului viitor. Tot anul viitor, în mai, vor fi gata și lucrările la pasajul de legătură al metroului cu tramvaiul 41.
Când va fi gata, pe noua magistrală de metrou Drumul Taberei-Eroilor vor circula 10 din cele 44 de trenuri Bombardier, care se află deja în flota Metrorex, până la achiziționarea a 13 garnituri noi, licitație care a fost lansată luna trecută și care este deja contestată.
Magistrala de metrou Drumul Taberei Eroilor are aproape 7 kilometri, 10 stații, un depou și va transporta când va fi gata 19 milioane de călători pe an, potrivit estimărilor Metrorex.
Lucrările la linia de metrou M5 au fost licitate în 2008, au început patru ani mai târziu şi ar fi trebuit să fie gata în 2015. Valoarea proiectului este de peste 728 milioane euro."
Asta a declarat dl. Cuc, astazi 04.04.2019, conform https://www.g4media.ro/decembrie-2019-n ... ataie.html
PS
Avand in vedere ca s-au inceput, timid, lucrarile si pt. acces B la DT, inca de pe acum, de ce trebuie sa dureze UN AN DE ZILE o subtraversare de circa 35m latime? Se sapa la cazma?
"Odată cu decizia Tribunalului București de a respinge ultima contestație depusă care viza achiziția sistemului de automatizare și siguranță, proiectul Magistralei 5 de metrou Drumul Taberei-Eroilor a fost deblocat. Astfel, oficialii Metrorex și cei ai Ministerului Transporturilor promit că în decembrie noua linie de metrou va fi funcțională.
„Constructorul m-a asigurat că la sfârșitul acestui an va finaliza tot ce ține de finisaje și de structura fizică. Contractul de automatizare va fi semnat săptămâna viitoare, iar automatizarea va fi practic realizată până la finalul acestui an. Domnul director (directorul general al Metrorex, Dumitru Șodolescu, n.r.) și-a pus mandatul la bătaie că va termina acest obiectiv și în luna decembrie se va circula pe Magistrala 5”, a declarat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, care s-a aflat astăzi într-o vizită pe șantierul liniei de metrou Drumul Taberei-Eroilor.
“Nu există nicio scuză să nu fie finalizată”, a adăugat acesta. Șeful de la Transporturi a cerut celor de la Astaldi și FCC să-și plătească subcontractanții deoarece Metrorex le-a lor achitat facturile la zi.
Termenul de realizare a sistemului de automatizare este de nouă luni, însă oficialii Metrorex spun că acest termen poate fi scurtat până undeva la șase luni, cu condiția să se lucreze în trei schimburi, inclusiv sâmbăta și duminica.
Potrivit șefilor de la Metrorex, treptat, începând de luna viitoare și până în august vor fi ridicate și restricțiile de trafic de la suprafață, cu excepția zonei Academia Militară – Șoseaua Panduri, unde restricțiile vor fi menținute și în primele trei luni ale anului viitor. Tot anul viitor, în mai, vor fi gata și lucrările la pasajul de legătură al metroului cu tramvaiul 41.
Când va fi gata, pe noua magistrală de metrou Drumul Taberei-Eroilor vor circula 10 din cele 44 de trenuri Bombardier, care se află deja în flota Metrorex, până la achiziționarea a 13 garnituri noi, licitație care a fost lansată luna trecută și care este deja contestată.
Magistrala de metrou Drumul Taberei Eroilor are aproape 7 kilometri, 10 stații, un depou și va transporta când va fi gata 19 milioane de călători pe an, potrivit estimărilor Metrorex.
Lucrările la linia de metrou M5 au fost licitate în 2008, au început patru ani mai târziu şi ar fi trebuit să fie gata în 2015. Valoarea proiectului este de peste 728 milioane euro."
Asta a declarat dl. Cuc, astazi 04.04.2019, conform https://www.g4media.ro/decembrie-2019-n ... ataie.html
PS
Avand in vedere ca s-au inceput, timid, lucrarile si pt. acces B la DT, inca de pe acum, de ce trebuie sa dureze UN AN DE ZILE o subtraversare de circa 35m latime? Se sapa la cazma?
- orex
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
orex
Stadler este prima companie care s-a adresat Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) în cadrul licitaţiei Metrorex pentru achiziţia a până la 30 de trenuri noi pentru Magistrala 5 de metrou, tronsonul Drumul Taberei – Iancului.
Sesizarea Stadler, transmisă marţi CNSC, a fost publicată miercuri şi pe platforma de achiziţii publice SICAP.
În sesizarea lor, elveţienii susţin că "din motive de neînţeles din punct de vedere comercial, se acordă prioritate unui produs care, dintr-o perspectivă tehnică şi comercială este de o calitate inferioară, dar este oferit la un preţ egal sau comparabil cu un produs mai avansat".
Astfel, reprezentanţii Stadler afirmă că trenurile solicitate de Metrorex: https://www.economica.net/trenuri-metro ... 67011.html
Elveţienii mai spun că, în cadrul acestei licitaţii, la construcţia corpului vagoanelor de tren este obligatorie utilizarea oţelului, în timp ce industria actuală, de vârf, oferă înlocuitori tehnici şi calitativi superiori, precum aluminiul.
Reprezentanţii Stadler consideră că prevederile menţionate limitează participarea la licitaţie şi solicită modificarea documentaţiei.
Metrorex a lansat pe 22 martie 2019 licitaţia pentru achiziţia a 30 de trenuri care vor circula pe tronsonul Drumul Taberei – Iancului al Magistralei 5. În primă fază vor fi cumpărate 13 trenuri pentru secţiunea Eroilor – Râul Doamnei, urmând ca ulterior să mai fie achiziţionate încă 17.
Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon are trei secţiuni: Eroilor – Drumul Taberei, Eroilor – Iancului, respectiv Iancului – Pantelimon.
Stadler este prima companie care s-a adresat Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) în cadrul licitaţiei Metrorex pentru achiziţia a până la 30 de trenuri noi pentru Magistrala 5 de metrou, tronsonul Drumul Taberei – Iancului.
Sesizarea Stadler, transmisă marţi CNSC, a fost publicată miercuri şi pe platforma de achiziţii publice SICAP.
În sesizarea lor, elveţienii susţin că "din motive de neînţeles din punct de vedere comercial, se acordă prioritate unui produs care, dintr-o perspectivă tehnică şi comercială este de o calitate inferioară, dar este oferit la un preţ egal sau comparabil cu un produs mai avansat".
Astfel, reprezentanţii Stadler afirmă că trenurile solicitate de Metrorex: https://www.economica.net/trenuri-metro ... 67011.html
Elveţienii mai spun că, în cadrul acestei licitaţii, la construcţia corpului vagoanelor de tren este obligatorie utilizarea oţelului, în timp ce industria actuală, de vârf, oferă înlocuitori tehnici şi calitativi superiori, precum aluminiul.
Reprezentanţii Stadler consideră că prevederile menţionate limitează participarea la licitaţie şi solicită modificarea documentaţiei.
Metrorex a lansat pe 22 martie 2019 licitaţia pentru achiziţia a 30 de trenuri care vor circula pe tronsonul Drumul Taberei – Iancului al Magistralei 5. În primă fază vor fi cumpărate 13 trenuri pentru secţiunea Eroilor – Râul Doamnei, urmând ca ulterior să mai fie achiziţionate încă 17.
Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon are trei secţiuni: Eroilor – Drumul Taberei, Eroilor – Iancului, respectiv Iancului – Pantelimon.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
subway guru
In realitate au dificultati in a se incadra in sarcina maxima admisibila pe osie, de aceea cer/vor aluminum...
In realitate au dificultati in a se incadra in sarcina maxima admisibila pe osie, de aceea cer/vor aluminum...
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
bercenicity
Si care ar fi avantajele obiective ale otelului inoxidabil fata de aluminiu (în afara de tabla corugată de pe lateral anti-graffiti).
Si care ar fi avantajele obiective ale otelului inoxidabil fata de aluminiu (în afara de tabla corugată de pe lateral anti-graffiti).
- misterr
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
misterr
Greutate mai mare a ramei nu înseamnă consum mai mare de energie electrică? N-au cîștigat încă destul „băieții deștepți” (firmele de apartament) care vînd energie electrică Metrorex, nu și-au umplut conturile? Cam bate la ochi de la distanță...
Greutate mai mare a ramei nu înseamnă consum mai mare de energie electrică? N-au cîștigat încă destul „băieții deștepți” (firmele de apartament) care vînd energie electrică Metrorex, nu și-au umplut conturile? Cam bate la ochi de la distanță...
📖 Pagination options