Topic: Diverse (transporturi, infrastructură, urbanism etc)
690 posts, 196798 views
📖 Pagination options
- Daddy
-
Posted:
-
Re: Sectorul 4
Daddy
Raspundeam la ce zicea primarul:
Nu s-a intervenit pe trotuare. Iar strazile secundare daca sunt blocate astfel incat sa nu poate trece o masina de salvare/pompieri, sa ardem ca sobolanii la un incendiu, DA - la Inter / Straulesti / pe camp. Cu tot respectul..
Raspundeam la ce zicea primarul:
misterr wrote:
Primarul sectorului 4, Daniel Băluţă, a anunţat înfiinţarea Patrulei Stradale pentru a readuce normalitatea în trafic şi “a reda trotuarele cetăţenilor”.
Nu s-a intervenit pe trotuare. Iar strazile secundare daca sunt blocate astfel incat sa nu poate trece o masina de salvare/pompieri, sa ardem ca sobolanii la un incendiu, DA - la Inter / Straulesti / pe camp. Cu tot respectul..
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Sectorul 4
andrei11
Tot nu-ți iese socoteala !
Adică vreau să-ți spun că noaptea NU poți parca TOATE mașinile legal...Este imposibil.
Eu sunt acoperit, am la aproximativ 2,5 km o curte unde la o adică pot lăsa mașina.
ATENȚIE :
Fără autovehicule pe trotuare !
Tot nu-ți iese socoteala !
Adică vreau să-ți spun că noaptea NU poți parca TOATE mașinile legal...Este imposibil.
Eu sunt acoperit, am la aproximativ 2,5 km o curte unde la o adică pot lăsa mașina.
ATENȚIE :
Fără autovehicule pe trotuare !
...şi “a reda trotuarele cetăţenilor”.
- Daddy
-
Posted:
-
Re: Sectorul 4
Daddy
Asa este, aveti dreptate din acest punct de vedere. Insa in locul unor masuri gen parcari supratejate, la inmatriculare sa se ceara dovada parcarii platite, etc (care ar diminua in mod real efectele, nu si cauza) se continua cu masurile pompieristice, de fatada, dau bine la presa dar care fac mai mult rau. Serios, era mai bine cu parcare pe banda 1 a marilor bulevarde decat mutarea problemei in spatele blocurilor, pe stradutele inguste pe care le blocam, unde abia intra masina de gunoi. Ma rog, o astfel de discutie ar fi foarte lunga si nu cred ca si-ar avea locul aici.
Asa este, aveti dreptate din acest punct de vedere. Insa in locul unor masuri gen parcari supratejate, la inmatriculare sa se ceara dovada parcarii platite, etc (care ar diminua in mod real efectele, nu si cauza) se continua cu masurile pompieristice, de fatada, dau bine la presa dar care fac mai mult rau. Serios, era mai bine cu parcare pe banda 1 a marilor bulevarde decat mutarea problemei in spatele blocurilor, pe stradutele inguste pe care le blocam, unde abia intra masina de gunoi. Ma rog, o astfel de discutie ar fi foarte lunga si nu cred ca si-ar avea locul aici.
- MikeT
-
Posted:
-
Re: Sectorul 4
MikeT
Nu primesti parcare daca nu ai masina. Deci nu ai cum sa prezinti dovada parcarii platite la inmatricularea primei masini.
Nu primesti parcare daca nu ai masina. Deci nu ai cum sa prezinti dovada parcarii platite la inmatricularea primei masini.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Sectorul 4
andrei11
Și mai e o treabă, e ceva ce ține de libertatea de.... habar n-am cum îi spune. Deci ceva de genul :De ce vecinul are mașină și eu nu. De aici apare o altă idee tâmpită, din 6 în 6 luni să se scoată la licitație locurile de parcare, cine pierde își casează mașina. Ajungem la o nebunie de Spitalul nr 9 ( pentru București ) pentru provincie Spitalul de Psihiatrie. Deci nu se poate condiționa cumpărarea unei mașini de existența locului de parcare.
Și mai e o treabă, e ceva ce ține de libertatea de.... habar n-am cum îi spune. Deci ceva de genul :De ce vecinul are mașină și eu nu. De aici apare o altă idee tâmpită, din 6 în 6 luni să se scoată la licitație locurile de parcare, cine pierde își casează mașina. Ajungem la o nebunie de Spitalul nr 9 ( pentru București ) pentru provincie Spitalul de Psihiatrie. Deci nu se poate condiționa cumpărarea unei mașini de existența locului de parcare.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Sectorul 4
Costin
Acum că la noi sunt putine, sa zicem ca nu. Dar prin alte parti chiar asta se intampla, n-ai parcare, nu iti iei masina.
Acum că la noi sunt putine, sa zicem ca nu. Dar prin alte parti chiar asta se intampla, n-ai parcare, nu iti iei masina.
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Sectorul 4
Valentin
Sigur se gasesc solutii, numai sa se doreasca acest lucru. De exemplu nu trebuie sa cumperi locul de parcare / inchiriezi , dar poti sa il rezervi pe o perioada determinata (adica sa nu poata fi inchiriat/cumparat de altcineva), iar in acea perioada tu ai obligatia sa dobandesti masina legal si sa te prezinti cu acea dovada de rezervare pentru a putea sa o inmatriculezi.
Nu ai fost in stare sa zicem intr-o luna sau un orizont de timp rezonabil sa faci aceste lucruri? Iti pierzi "rezervarea" si platesti si timpul cat parcarea a stat goala ....
Eu sunt de acord cu ideea asta pentru toate sectoarele, e absurd sa iti cumperi o masina si sa nu iti pui problema unde o parchezi. Si ca sa se evite situatiile de tipul "imi inmatriculez masina pe IF , pentru ca nu are chestia asta administrativa" ar trebui obligatoriu ca masinile din IF sa nu poata dobandi loc de parcare in Bucuresti asta in conditiile in care primaria din IF nu se impaca cu ideea de mai sus.
Sigur se gasesc solutii, numai sa se doreasca acest lucru. De exemplu nu trebuie sa cumperi locul de parcare / inchiriezi , dar poti sa il rezervi pe o perioada determinata (adica sa nu poata fi inchiriat/cumparat de altcineva), iar in acea perioada tu ai obligatia sa dobandesti masina legal si sa te prezinti cu acea dovada de rezervare pentru a putea sa o inmatriculezi.
Nu ai fost in stare sa zicem intr-o luna sau un orizont de timp rezonabil sa faci aceste lucruri? Iti pierzi "rezervarea" si platesti si timpul cat parcarea a stat goala ....
Eu sunt de acord cu ideea asta pentru toate sectoarele, e absurd sa iti cumperi o masina si sa nu iti pui problema unde o parchezi. Si ca sa se evite situatiile de tipul "imi inmatriculez masina pe IF , pentru ca nu are chestia asta administrativa" ar trebui obligatoriu ca masinile din IF sa nu poata dobandi loc de parcare in Bucuresti asta in conditiile in care primaria din IF nu se impaca cu ideea de mai sus.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Sectorul 4
andrei11
Am mai spus, e ceva care ține de libertatea de deplasare. Te dau în judecată eu ca individ pe tine ca stat / ca primărie / etc că-mi îngrădești libertatea de mișcare, că discriminezi pe criterii false, vecinul are mașină că și-a cumpărat-o înaintea mea, etc. Mai apoi aduc dovadă că mă obturezi să-mi exercit profesia / să merg în concediu cu automobilul, etc, etc. Părerea mea este că nu se poate aplica o asemenea lege. Apropo, unde se aplică ?
Costin wrote:
Acum că la noi sunt putine, sa zicem ca nu. Dar prin alte parti chiar asta se intampla, n-ai parcare, nu iti iei masina.
Am mai spus, e ceva care ține de libertatea de deplasare. Te dau în judecată eu ca individ pe tine ca stat / ca primărie / etc că-mi îngrădești libertatea de mișcare, că discriminezi pe criterii false, vecinul are mașină că și-a cumpărat-o înaintea mea, etc. Mai apoi aduc dovadă că mă obturezi să-mi exercit profesia / să merg în concediu cu automobilul, etc, etc. Părerea mea este că nu se poate aplica o asemenea lege. Apropo, unde se aplică ?
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
Valentin
Nu stiu cum vine asta, dar daca n-ai masina nu poti sa ai libertate de miscare? Exista tren, mersul pe jos, transport public. Nu vad sensul in a da in judecata pe astfel de considerente.. plus, daca e asa, il dau si eu in judecata pe sofer ca a parcat pe trotuar si imi ingradeste libertatea de miscare si ma pune in pericol direct, pentru ca trebuie sa ocolesc pe carosabil(sau a parcat in fata trecerii de pietoni si reduce vizibilitatea soferilor deci creste exponential riscul sa ajung in pamant).. tot acolo ajungem..
Nu stiu cum vine asta, dar daca n-ai masina nu poti sa ai libertate de miscare? Exista tren, mersul pe jos, transport public. Nu vad sensul in a da in judecata pe astfel de considerente.. plus, daca e asa, il dau si eu in judecata pe sofer ca a parcat pe trotuar si imi ingradeste libertatea de miscare si ma pune in pericol direct, pentru ca trebuie sa ocolesc pe carosabil(sau a parcat in fata trecerii de pietoni si reduce vizibilitatea soferilor deci creste exponential riscul sa ajung in pamant).. tot acolo ajungem..
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
andrei11
Uite, de exemplu, eu și partenerul meu avem de cărat cam în fiecare zi un bagaj de 20 kg la 3 - 4 - 5 adrese în București. Cum facem cu STB - ul ? Foloim taxiul ?
Apoi mergem de câteva ori pe an în zona Mânăstirii Agapia / Sihăstria cu diverse treburi ( bagajul de 20 kg ) plus cu persoane cu diverse dizabilități locomotorii sau de altă natură.
Situația e reală, explică-mi cum mă descurc ? Trimit bagajul prin poștă la Agapia, apoi închiriez un taxi pentru Sihăstria ?
Și apoi de ce vecinul să aibă voie să dețină mașină și eu nu ? Numai că a cumpărat-o mai devreme ca și mine ?
Vreau să ajung în stațiune la Sinaia. Ok, tren, dar apoi ce fac ? Mă plimb prin alte stațiuni cu taxiul ? Apoi vreau să ajung de la Sinaia la Bacău, folosesc IRTA ? Și cu bagajul meu ce fac ?
Uite, de exemplu, eu și partenerul meu avem de cărat cam în fiecare zi un bagaj de 20 kg la 3 - 4 - 5 adrese în București. Cum facem cu STB - ul ? Foloim taxiul ?
Apoi mergem de câteva ori pe an în zona Mânăstirii Agapia / Sihăstria cu diverse treburi ( bagajul de 20 kg ) plus cu persoane cu diverse dizabilități locomotorii sau de altă natură.
Situația e reală, explică-mi cum mă descurc ? Trimit bagajul prin poștă la Agapia, apoi închiriez un taxi pentru Sihăstria ?
Și apoi de ce vecinul să aibă voie să dețină mașină și eu nu ? Numai că a cumpărat-o mai devreme ca și mine ?
Vreau să ajung în stațiune la Sinaia. Ok, tren, dar apoi ce fac ? Mă plimb prin alte stațiuni cu taxiul ? Apoi vreau să ajung de la Sinaia la Bacău, folosesc IRTA ? Și cu bagajul meu ce fac ?
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
Cristi N
Mi se pare ca avem tendinta sa cautam solutii extreme si asta in conditiile in care acum nu se aplica nici cele mai elementare metode de a face putina ordine. Hai sa vedem intai cum facem sa aplicam reglementarile in vigoare si dupa aia vedem daca nu cumva problema este mult diminuata.
Ma refer aici la:
- ridicarea rablelor,
- ridicarea masinilor fara itp/asigurare RCA
- eliminarea vehiculelor de marfa, dube, microbuze din zonele rezidentiale
- aplicarea reglementarilor de urbanism pentru constructiile noi
- constructia unor parcari subterane in zonele centrale
- in zonele cu blocuri construite ante '90 identificarea unor terenuri/achizitia pentru construirea de parcari supraterane
- parteneriate primarii - centre comerciale pentru oferirea de abonamente cu plata pentru parcarea pe timpul noptii
Astea sunt cateva idei care se pot implementa de maine dar cele 7 primarii din Bucuresti nu sunt interesate de rezolvarea problemei.
Mi se pare ca avem tendinta sa cautam solutii extreme si asta in conditiile in care acum nu se aplica nici cele mai elementare metode de a face putina ordine. Hai sa vedem intai cum facem sa aplicam reglementarile in vigoare si dupa aia vedem daca nu cumva problema este mult diminuata.
Ma refer aici la:
- ridicarea rablelor,
- ridicarea masinilor fara itp/asigurare RCA
- eliminarea vehiculelor de marfa, dube, microbuze din zonele rezidentiale
- aplicarea reglementarilor de urbanism pentru constructiile noi
- constructia unor parcari subterane in zonele centrale
- in zonele cu blocuri construite ante '90 identificarea unor terenuri/achizitia pentru construirea de parcari supraterane
- parteneriate primarii - centre comerciale pentru oferirea de abonamente cu plata pentru parcarea pe timpul noptii
Astea sunt cateva idei care se pot implementa de maine dar cele 7 primarii din Bucuresti nu sunt interesate de rezolvarea problemei.
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
Valentin
Andrei, sunt de acord cu exemplul dat de tine in care nu ai alta solutie, dar totusi depinde si incerc sa explic:
Daca trebuie sa cari acel bagaj in interes de serviciu , trebuie ca firma respectiva sa-ti puna la dispozitie un vehicul de la sediu (adica parcata acolo)
Daca trebuie sa cari acel bagaj in interes personal, nu ai solutie intr-adevar, dar aici intervine o problema locala si anume "eu iau masina sa ma duc la munca" / "eu iau masina ca sa muncesc" , adica e destul de complicat sa ii diferentiezi pe cei care muncesc cu masina lor personala si cei care doar sunt comozi.. Mai exact, ar trebui sa aiba prioritate in a ocupa un loc de parcare, ce-i care au o slujba ce presupune o mobilitate obligatorie , dar si aici intervin mai multe probleme, cum ar fi "si ce daca el ia masina sa munceasca, eu nu iau masina pana la munca sa muncesc?"
Cu alte cuvinte, ajungem sa ne invartim in jurul cozii si putem sa gasim argumente pro/contra pana la nesfarsit.
Andrei, sunt de acord cu exemplul dat de tine in care nu ai alta solutie, dar totusi depinde si incerc sa explic:
Daca trebuie sa cari acel bagaj in interes de serviciu , trebuie ca firma respectiva sa-ti puna la dispozitie un vehicul de la sediu (adica parcata acolo)
Daca trebuie sa cari acel bagaj in interes personal, nu ai solutie intr-adevar, dar aici intervine o problema locala si anume "eu iau masina sa ma duc la munca" / "eu iau masina ca sa muncesc" , adica e destul de complicat sa ii diferentiezi pe cei care muncesc cu masina lor personala si cei care doar sunt comozi.. Mai exact, ar trebui sa aiba prioritate in a ocupa un loc de parcare, ce-i care au o slujba ce presupune o mobilitate obligatorie , dar si aici intervin mai multe probleme, cum ar fi "si ce daca el ia masina sa munceasca, eu nu iau masina pana la munca sa muncesc?"
Cu alte cuvinte, ajungem sa ne invartim in jurul cozii si putem sa gasim argumente pro/contra pana la nesfarsit.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
andrei11
De acord cu tine. A spus Costin puțin mai sus că știe orașe unde se aplică regula. Unde ?
Apropo de firme, sunt multe firme cu sediul în apartamente de blocuri, mașinile parcate pe unde apucă...
_______________________________
Ridic o altă problemă.
După părerea voastră criteriul de bază este cine vine primul cumpără locul de parcare.
Logica nu e corectă.
Cineva vine înaintea mea, cumpără ultimul loc de parcare dar folosește mașina odată pe an când pleacă în concediu.
Eu nu am loc de parcare că am venit mai târziu dar aș avea nevoie de mașină - din diverse motive - aproape zilnic.
Cum rezolvi problema ? Așteptăm să se caseze o mașină, să moară proprietarul locului de parcare, etc ?
Criteriul primul venit primul servit nu mi se pare prea democratic...
De acord cu tine. A spus Costin puțin mai sus că știe orașe unde se aplică regula. Unde ?
Apropo de firme, sunt multe firme cu sediul în apartamente de blocuri, mașinile parcate pe unde apucă...
_______________________________
Ridic o altă problemă.
După părerea voastră criteriul de bază este cine vine primul cumpără locul de parcare.
Logica nu e corectă.
Cineva vine înaintea mea, cumpără ultimul loc de parcare dar folosește mașina odată pe an când pleacă în concediu.
Eu nu am loc de parcare că am venit mai târziu dar aș avea nevoie de mașină - din diverse motive - aproape zilnic.
Cum rezolvi problema ? Așteptăm să se caseze o mașină, să moară proprietarul locului de parcare, etc ?
Criteriul primul venit primul servit nu mi se pare prea democratic...
- misterr
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
misterr
Cealaltă variantă era licitația periodică, tocmai ca să aibă șanse toți la locurile de parcare (cererea fiind mai mare decît oferta).
Cealaltă variantă era licitația periodică, tocmai ca să aibă șanse toți la locurile de parcare (cererea fiind mai mare decît oferta).
📖 Pagination options