Topic: Vederi vechi din istoria transportului în București
470 posts, 175647 views
📖 Pagination options
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
rosetti61
A fost odata. Intai a disparut linia pe care venea 2 de pe Uranus (1983) - ea a mai ramas fizic dar ciuntita pana a fost scoasa si au ramas doar urmele, doi ani mai tarziu s-a facut racord in ambele sensuri Tudor Vladimirescu-Rahovei, pentru liniile 8 si 37 (se terminase cu tramvaiul in cartierul Izvor. Celei de pe Cosbuc i s-a facut felul in doua etape, in 1986 si 1987, cand se racordeaza dublu directia Rahovei -Viilor. Tramvaiele dispar de la Chirgiu in 1988 cand se da in folosinta Trafic Greu, dar revin spre Piata Unirii in 1990.
A fost odata. Intai a disparut linia pe care venea 2 de pe Uranus (1983) - ea a mai ramas fizic dar ciuntita pana a fost scoasa si au ramas doar urmele, doi ani mai tarziu s-a facut racord in ambele sensuri Tudor Vladimirescu-Rahovei, pentru liniile 8 si 37 (se terminase cu tramvaiul in cartierul Izvor. Celei de pe Cosbuc i s-a facut felul in doua etape, in 1986 si 1987, cand se racordeaza dublu directia Rahovei -Viilor. Tramvaiele dispar de la Chirgiu in 1988 cand se da in folosinta Trafic Greu, dar revin spre Piata Unirii in 1990.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
1689
Tin minte insa ca - la un moment dat (la inceputul anilor '90) - a existat macaz la Chirigiu pentru o viitoare linie pe Tudor Vladimirescu.
A disparut insa (cred) odata cu modernizarea liniei 32.
Are cineva detalii despre istoria acestui proiect ?
Tin minte insa ca - la un moment dat (la inceputul anilor '90) - a existat macaz la Chirigiu pentru o viitoare linie pe Tudor Vladimirescu.
A disparut insa (cred) odata cu modernizarea liniei 32.
Are cineva detalii despre istoria acestui proiect ?
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
Gabi23
A disparut recent în urmă cu 2-3 ani. Erau macaze montate la modernizarea liniei 32 în 2003.
A disparut recent în urmă cu 2-3 ani. Erau macaze montate la modernizarea liniei 32 în 2003.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
rosetti61
In perioada lui Traian Basescu a fost un proiect de reintroducere a liniei pe vechiul traseu dar s-a opus lumea, n-au mai vrut tramvai pe Tudor Vladimirescu-Panduri ca se strica spatiul verde median. Se facusera racordui si la intersectia Istrati cu Viilor dar liniile aratau intr-un mare fel, "estetica" macazelor lasa de dorit, parca o luau otova prin intersectie.
In perioada lui Traian Basescu a fost un proiect de reintroducere a liniei pe vechiul traseu dar s-a opus lumea, n-au mai vrut tramvai pe Tudor Vladimirescu-Panduri ca se strica spatiul verde median. Se facusera racordui si la intersectia Istrati cu Viilor dar liniile aratau intr-un mare fel, "estetica" macazelor lasa de dorit, parca o luau otova prin intersectie.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
andrei11
Tramvai cu Cai pe Calea Griviței colț cu Berzei...
Tramvai cu Cai pe Calea Griviței colț cu Berzei...
Gr.jpg (117.72 KB; downloaded 4607 times)
- linia 69
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
linia 69
.... era in 1982 ...
84.JPG (156.66 KB; downloaded 4519 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
andrei11
....
....
1.jpg (150.25 KB; downloaded 4354 times)
2.jpg (52.72 KB; downloaded 4353 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
andrei11
....
....
SP.jpg (24.13 KB; downloaded 4188 times)
59978444_685106568576744_912692572013461504_o.jpg (136.8 KB; downloaded 4195 times)
59832209_685106221910112_2293948170301865984_o.jpg (182.36 KB; downloaded 4191 times)
59774740_685106661910068_2123272221567746048_o.jpg (115.55 KB; downloaded 4188 times)
59695492_685106355243432_5865343253657681920_o.jpg (126.52 KB; downloaded 4190 times)
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
Andrei98
Calea Văcărești prin anii 90.
Are cineva idee ce model este autobuzul?
Calea Văcărești prin anii 90.
Are cineva idee ce model este autobuzul?
Sursa: Pagina de Facebook "Berceni - cartierul copilăriei noastre"
FB_IMG_1557431977495.jpg (112.33 KB; downloaded 4083 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
- ikarus13
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
ikarus13
Mie imi pare ca seamana cu un Layland dar nu stiu ce model
Mie imi pare ca seamana cu un Layland dar nu stiu ce model
- Costin
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
Costin
Leyland din Geneva. Probabil adus de vreun privat?
Sursa foto (si multe altele similare): https://hiveminer.com/Tags/geneva%2Cleyland
Leyland din Geneva. Probabil adus de vreun privat?
Sursa foto (si multe altele similare): https://hiveminer.com/Tags/geneva%2Cleyland
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
PTMZ
Conform userului @bucsan de pe Tramclub, ar fi un SAURER-LEYLAND-DB 560, unicat în București, ce nu a circulat niciodată cu pasageri, ci a fost folosit doar pentru cursele interne RATB. A venit împreună cu un articulat SAURER-LEYLAND-DB G620, articulat, tot unicat, destinate aceluiași scop. Acestea două au venit odată cu Saurer-urile luate la mâna a doua din Geneva în '92, convertite, după cum mulți bine știți, în troleibuze. Iată mesajul (am făcut abstracție de partea în care se referea că "marii specialiști de pe metrouușor își dau cu părerea, de cele mai multe ori pe lângă subiect"; Tramclub a cam ajuns un forum mort pe București, odată cu venirea lui ADK pe acolo s-a mai trezit la viață pe partea de istorie, în rest...):
http://tramclub.org/viewtopic.php?p=200707#200707
Conform userului @bucsan de pe Tramclub, ar fi un SAURER-LEYLAND-DB 560, unicat în București, ce nu a circulat niciodată cu pasageri, ci a fost folosit doar pentru cursele interne RATB. A venit împreună cu un articulat SAURER-LEYLAND-DB G620, articulat, tot unicat, destinate aceluiași scop. Acestea două au venit odată cu Saurer-urile luate la mâna a doua din Geneva în '92, convertite, după cum mulți bine știți, în troleibuze. Iată mesajul (am făcut abstracție de partea în care se referea că "marii specialiști de pe metrouușor își dau cu părerea, de cele mai multe ori pe lângă subiect"; Tramclub a cam ajuns un forum mort pe București, odată cu venirea lui ADK pe acolo s-a mai trezit la viață pe partea de istorie, în rest...):
http://tramclub.org/viewtopic.php?p=200707#200707
bucsan wrote:
Să ne întoacem puțin în timp.
În anul 1992, RATB achiziționează, la mâna a doua, de la CGTE Geneva, 22 autobuze SAURER 5-DUK-A HESS, construite pe șasiu ADOLF SAURER S.A. și caroserie construită de CARROSSERIE HESS A.G., echipate cu motor orizontal DIESEL, tip VOLVO, având 184 kW/250 CP.
Ulterior, acestea vor fi convertite, la URAC RATB, în troleibuze.
Împreună cu acestea, sunt achiziționate și un autobuz solo SAURER LEYLAND-DB 560 (ce apare în fotografia postată pe respectivul forum) și un autobuz articulat SAURER LEYLAND-DB G620.
Acestea nu au circulat nici o dată cu pasageri, fiind folosite numai pentru curse interne ale RATB.
Autobuzul SAURER LEYLAND DB-560 are șasiu LEYLAND DAB fabricat, sub licență, la uzinele DAB din Danemarca.
Este echipat cu motor orizontal DIESEL, tip SAURER D2-KUT.01, având 176 kW/240 CP.
Autobuzul articulat SAURER LEYLAND-DB G620 are șasiu LEYLAND DAB, fabricat, sub licență la uzinele DAB din Danemarca.
Este echipat cu motor orizontal DIESEL, tip SAURER D2-KUT.02, având 206 kW/280 CP.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
1689
Am, totusi, o rezerva ca ar fi apartinut RATB...
Vehiculele de transport in comun aveau - conform standardizarii la vremea respectiva - numere de tipul 3x-B-uywz.
Autobuzul din poza are 2-B-12965.
Astfel de numere erau alocate vehiculelor personale.
Am, totusi, o rezerva ca ar fi apartinut RATB...
Vehiculele de transport in comun aveau - conform standardizarii la vremea respectiva - numere de tipul 3x-B-uywz.
Autobuzul din poza are 2-B-12965.
Astfel de numere erau alocate vehiculelor personale.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Istoria transportului în comun din București şi Ilfov
•
Choose destination