Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Achiziții de tramvaie noi de 27-36m în perioada 2017-2022

1658 posts, 443909 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 25 26 27 28 29 30 31  ... 119
 
 

📖 Pagination options
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 WT_fan06

Dar ce înseamnă mai exact parteneriatul cu firma chinezească? O să vină Astra cu un alt model decât Imperio redesigned pentru Bucureşti?

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Razvan021

Posibil.Nu stie nimeni momentan, poate se afla pe surse sau dintr-un interviu al lui Blidar, ca Astra nu comunica deloc.

 


  • IK4
  • Posted:
  •  

Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 IK4

Voi sunteti absolut siguri ca Astra Imperio au boghiuri pivotante?
Dupa cum scrie aici (https://mobilitate.eu/siemens-astra-imperio-echipamente/) Imperio este bazat pe platforma Combino Plus care NU are boghiuri pivotante ci fixe (vazute de mine prin 2008). Aceste tramvaie in variantele livrate initial au avut chiar probleme grave din cauza boghiurilor fixe.

Wikipedia: On March 12, 2004, Siemens admitted to problems concerning the stability of the car bodies and, as a precautionary measure, instructed all public transportation services to take all Combinos with a service distance of more than 120,000 kilometres (74,565 mi) out of service.[4] Torsion forces generated in S-curves were much higher than anticipated, leading to cracks around the articulations between the car modules. Subsequently, hairline cracks were found in the joints of the aluminium bodies, which could cause the roof to collapse in the case of an accident.


Iata boghiul fix al Combino in aceste prospecte la pagina 3:
http://www.trampicturebook.de/tram/download/siemens/combino-mst-almada-en.pdf
https://www.mobility.siemens.com/mobility/global/SiteCollectionDocuments/en/rail-solutions/trams-and-light-rail/combino-plus-budapest-en.pdf

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 bercenicity

Combino Plus are boghiuri pivotante. Suspensia elastica hourglass permite rotirea lor in limita a 4.5 grade. Iar in functie de unghiul unui boghiu fata de caroserie sunt actionati niste cilindri hidrauluici care rotesc boghiul din sectiunea alturata pentru inscrierea optima in curba. Fiecare unitate de 2 segmente a unui Combino Plus se comporta aproximativ ca o Tatra KT4.

Clipboard-1.gif (7.45 KB; downloaded 3130 times)

Poza de la  http://villamosok.hu/nza/kurz/

Citatul se refera la varianta simpla de Combino (cu boghiuri fixe), cea care este in Amsterdam, Potsdam, etc.

Deci boghiurile sunt pivotante, dar "liber pivotante" - poate este discutabil. Din punctul meu de vedere intentia sintagmei din caietului de sarcini este sa evite un tramvai cu boghiuri fixe care este dur cu infrastructura si da un tramvai rigid care trebuie sa abordeze curbele cu viteza sensibil redusa; iar platforma GTx rezolva problema asta.

O istorie si explicatie a platformei GTX aici http://villamosok.hu/nza/kurz/

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 punmeister

bercenicity wrote:
Din punctul meu de vedere intentia sintagmei din caietului de sarcini este sa evite un tramvai cu boghiuri fixe care este dur cu infrastructura si da un tramvai rigid; iar platforma GTx rezolva problema asta.

Si platforma NGT8 poate rezolva problema.
Cat despre boghiurile liber pivotante:
Contestatia Skoda
Screenshot_20190318-211816_Drive.jpg (187.37 KB; downloaded 3102 times)

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 bercenicity

Intr-adevar. Dar la versiunile initiale la boghiurile extreme nu era podea LF. Pentru a avea podea LF 100% si a se inscrie in curbele noastre de minim 18m (mai sunt 15m minim in depou?) sectiunile de la capete trebuie sa fie nu foarte lungi - de exemplu Skoda Artic care este 100%LF si in Helsinki trebuie sa supote curbe minime de 15m are doar 27.8m.

Si da, Skoda are ceva argmente, caietul de sarcini nu e foarte clar.

Chiar si tramvaiele cu boghiuri fixe permit rotirea in limita a ceva de gen 2 grade. Vezi cum se comporta CAF-ul in Budapesta la o frana mai brusca in curba la minutul 3:20 https://www.youtube.com/watch?v=k6vZnC9Qqt0

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 punmeister

Articul il puteau face si de 37 de metri cum e cel pentru Tampere.
Render initial
Tampere.jpg (180.03 KB; downloaded 3060 times)
Design final
photo-ct-4095-1200-.jpg (60.67 KB; downloaded 3059 times)

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 bercenicity

Da, dar cu cat creste lungimea cu atat scade raza minima a curbei in care se poate inscrie. Tampere este o retea noua cu tarmvaie de 2.65m si curbe relativ largi. Nu m-ar mira ca curba minima sa fie de 25m.

Ambele platforme GTx si "NGT8" imi plac. Dar NGT8 este mai scumpa la aceeasi lungime si caracteristici.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Goldmund

"Imagini din tramvaiele turceşti care ar putea circula în Bucureşti. Vatman: Şi turcii fac de-astea?...
..."


Cert este ca:

"Peste 80% dintre tramvaiele care circulă în Capitală sunt mai vechi de 50 de ani"(!!)

Restul din articol:

"Nici şoferii de autobuz nu văd cu ochi buni achiziţia modelelor turceşti, pentru că, spun ei, şi autovehiculele turcoaz, din aceeaşi ţară, stau mai mult stricate.

Peste 80 la sută dintre tramvaiele care circulă în Capitală sunt mai vechi de 50 de ani. Municipalitatea recunoaşte că este nevoie de modernizări. Se gândesşte însă mai mult la cosmetizări.

Gabriela Firea, primarul general al Capitalei: „Totuşi, în mijloacele de transport în comun vechi trebuie acţionat constant şi activ. Curăţenie maximă"."..???(daca n-ar fi de plans,...)
https://www.digi24.ro/stiri/economie/tr ... ea-1100028

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Nenea_titi

Turcii fac orice. Dacă atâta le critică, să pună mâna și mintea la contribuție URAC și să facă măcar 1 %din ce fac turcii...să criticăm atunci... Nici măcar BLF nu suntem în stare să facem. Știi... Vorba aia.... Stai la casă cu wc în fundu curții și critici scama de pe jos din toaleta palatului. Nu cred că otokar stau mai mult stricate... Eu văd că circulă. Și Mercedes când erau noi se zicea că era mai bun DACul. Că se putea lega cu sârmă. 50 ani? V3A-93 nu au nici 30, tatrele abia 46 cele mai vechi. Aaaa se refereau cumva la EP V3A, Thomson V09 și ITB V56... Alea da...dar,ca orice marca digi24 e o aberație... La fel și antena 3, realitatea, rtv și b1.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Cristy

Tramvaiele care vor fi livrate de Durmazlar la Olsztyn vor avea boghiuri pivotante:
The Olsztyn tram will not be built from scratch. - It will be modeled on the Panorama model - says Karwowski. - But two elements will definitely be modified. The first is the introduction of steering bogies, which will facilitate cornering, the second - reduction in width from 2.65 m to 2.5 m.

Sursa: http://olsztyn.wyborcza.pl/olsztyn/7,48 ... rects=true
downloadfile.jpg (36.95 KB; downloaded 2662 times)

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 bercenicity

Ceva este in neregula - modelul de tramvai din macheta are boghiuri pivotante doar daca vin cu o inovatie cum a avut Koncar cu Crotram.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 punmeister

Crotram-ul are boghiurile pivotante pe module similare cu cele GTx.
1200px-Crotram_NT_2200.jpg (151.12 KB; downloaded 2616 times)

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 bercenicity

Ma gandeam ceva gen pivotare boghiului inteligenta (in functie de goemetria caii).. altfel cum arata macheta si boghiuri pivotante nu se pupa.

 


Go to page:  1  ... 25 26 27 28 29 30 31  ... 119
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2429 forum members have written 434787 posts in 5412 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use