Topic: Dispecerizarea automată a transportului public
946 posts, 324006 views
📖 Pagination options
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
ByOnu
Si mai propunea cineva de aici: posibilitatea setarii unor rute favorite. Mi-ar fi super util sa pot customiza si selecta home-work / work-home samd. Decat sa stai mereu sa selectezi locatia curenta si destinatia...
Si mai propunea cineva de aici: posibilitatea setarii unor rute favorite. Mi-ar fi super util sa pot customiza si selecta home-work / work-home samd. Decat sa stai mereu sa selectezi locatia curenta si destinatia...
- Victor92
-
Posted:
-
- Albert
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
Albert
Probabil mai întâi lansează aplicația in varianta finala pe Android,iar apoi se apuca si de IOS.Pe IOS e mai greu de publicat o aplicatie,sunt mai multe certificări si verificări de facut...
Probabil mai întâi lansează aplicația in varianta finala pe Android,iar apoi se apuca si de IOS.Pe IOS e mai greu de publicat o aplicatie,sunt mai multe certificări si verificări de facut...
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
PTMZ
Se pare că la ei pe listă apare linia 641:
Se pare că la ei pe listă apare linia 641:
Screenshot_20190309-213406.png (83.6 KB; downloaded 2937 times)
- Costin
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
Costin
Au nevoie de un MAC ca sa faca dezvoltarea pt iOS. Ma indoiesc ca au.
Au nevoie de un MAC ca sa faca dezvoltarea pt iOS. Ma indoiesc ca au.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
Utilizator anonim
In caietul de sarcini era prevazuta si pentru iOS. Dar evident e mai simplu pentru Android in prima faza.
In caietul de sarcini era prevazuta si pentru iOS. Dar evident e mai simplu pentru Android in prima faza.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
Albert
Mie mi-ar fi placut ca STB sa puna la dispoziție infrastructura si datele necesare,iar acestea sa fie folosite de aplicații gen Moovit/Google Maps.Ma gandesc ca ar fi fost mult mai util asa,mai ales ca Google Maps(poate si Moovit )are date despre trafic si ar putea oferi o data de sosire in stație mai precisa.Las un link si o poza pentru a vedea cum funcționează acest sistem.Poate nici nu era nevoie de atâtea cablaje si conexiuni la compostoare,ci doar de un smartphone cu o aplicatie de șofer,pe care acesta sa-si înregistreze si intrarea in tura,diverse evenimente de pe traseu,probleme cu vehiculul s.a.m.d.
-aici se arată si plata cu cod QR
Mie mi-ar fi placut ca STB sa puna la dispoziție infrastructura si datele necesare,iar acestea sa fie folosite de aplicații gen Moovit/Google Maps.Ma gandesc ca ar fi fost mult mai util asa,mai ales ca Google Maps(poate si Moovit )are date despre trafic si ar putea oferi o data de sosire in stație mai precisa.Las un link si o poza pentru a vedea cum funcționează acest sistem.Poate nici nu era nevoie de atâtea cablaje si conexiuni la compostoare,ci doar de un smartphone cu o aplicatie de șofer,pe care acesta sa-si înregistreze si intrarea in tura,diverse evenimente de pe traseu,probleme cu vehiculul s.a.m.d.
-aici se arată si plata cu cod QR
3448B44B-E832-4A30-BEA6-EC1D9B54BEFB.png (284.06 KB; downloaded 2874 times)
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
BodoMinea
Aceste aplicații consumă GTFS Realtime, un format/protocol standardizat introdus de cei de la Google pentru preluarea de date în flux continuu de la operatorii cu sisteme de urmărire a vehiculelor. Acest format a fost adoptat și de Moovit pentru integrări mai ușoare. Sistemul Futar, folosit de operatorul maghiar BKK (Budapesta), are interfață cu aplicațiile consumatoare de GTFS și GTFS real-time, plecările vehiculelor fiind afișate în timp real pe Google Maps.
STB nu a cerut în caietul de sarcini aceste funcționalități, deși sunt de mult standardizate, deci cel mai probabil nu vom vedea aceste opțiuni, cel puțin nu prea curând.
Totuși, nu este neapărat o situație de „nu se va face niciodată”. Aplicația Info STB este totuși construită cute tehnologii relativ moderne și folosește API endpoint-uri GeoJSON, un standard „inspirat” de GTFS.
Mai pe românește, e APROAPE compatibilă cu ce spui tu acolo și cineva destul de determinat, dacă nu echipa curentă, o va putea face la un moment dat. Interfațarea cu alte aplicații este oricum teoretic posibilă chiar și acum prin simpla conectare a lor la sursa de date a versiunii web a Info STB (operațiune pe care un programator curios o face în sub o jumătate de oră doar cu un browser la dispoziție), însă fără corelarea cu orarele statice și fără un demers oficial în acest sens nu ar ieși ceva spectaculos.
Cât despre varianta de iOS, eu vă spun cum aș fi procedat eu - în anul 2019 se pot programa aplicații „hibride”. Practic programezi o dată și merge pe toate platformele. De exemplu limbajele de programare Kotlin sau chiar JavaScript (prin Cordova/PhoneGap) se pot compila pentru multiple platforme dintr-un singur cod de bază. Iar singura diferență care poate întârzia lansarea pe iOS e obținerea licenței de dezvoltator, mai scumpă, mai strictă în termeni de utilizare, mai neprietenoasă cu beta-testerii și mai greu de obținut. Nu știu dacă așa au procedat, dar două aplicații separate complet sigur nu vor face, deci o vom vedea și pe cea de iOS, probabil cam în același timp cu ieșirea din teste pe Android dacă dezvoltatorul e serios.
Totuși, câteva lucruri parcă... sper să se îmbunătățească: ar trebui să apară mai multe vehicule pentru o linie, nu doar primul. La 41 poate mă interesesază al treilea din moment ce vin rapid și sunt pline. Trebuie neapărat selectată o rută pentru a vedea plecările „overall” din stație. Nu există reverse geocoding - mai precis trebuie căutat numele stației exact, nu un punct de interes din apropiere. Toate acestea ar fi fost rezolvate dacă se integrau direct în Google Maps și nu se mai complicau cu propria aplicație, dar asta a cerut beneficiarul, asta avem...
Aceste aplicații consumă GTFS Realtime, un format/protocol standardizat introdus de cei de la Google pentru preluarea de date în flux continuu de la operatorii cu sisteme de urmărire a vehiculelor. Acest format a fost adoptat și de Moovit pentru integrări mai ușoare. Sistemul Futar, folosit de operatorul maghiar BKK (Budapesta), are interfață cu aplicațiile consumatoare de GTFS și GTFS real-time, plecările vehiculelor fiind afișate în timp real pe Google Maps.
STB nu a cerut în caietul de sarcini aceste funcționalități, deși sunt de mult standardizate, deci cel mai probabil nu vom vedea aceste opțiuni, cel puțin nu prea curând.
Totuși, nu este neapărat o situație de „nu se va face niciodată”. Aplicația Info STB este totuși construită cute tehnologii relativ moderne și folosește API endpoint-uri GeoJSON, un standard „inspirat” de GTFS.
Mai pe românește, e APROAPE compatibilă cu ce spui tu acolo și cineva destul de determinat, dacă nu echipa curentă, o va putea face la un moment dat. Interfațarea cu alte aplicații este oricum teoretic posibilă chiar și acum prin simpla conectare a lor la sursa de date a versiunii web a Info STB (operațiune pe care un programator curios o face în sub o jumătate de oră doar cu un browser la dispoziție), însă fără corelarea cu orarele statice și fără un demers oficial în acest sens nu ar ieși ceva spectaculos.
Cât despre varianta de iOS, eu vă spun cum aș fi procedat eu - în anul 2019 se pot programa aplicații „hibride”. Practic programezi o dată și merge pe toate platformele. De exemplu limbajele de programare Kotlin sau chiar JavaScript (prin Cordova/PhoneGap) se pot compila pentru multiple platforme dintr-un singur cod de bază. Iar singura diferență care poate întârzia lansarea pe iOS e obținerea licenței de dezvoltator, mai scumpă, mai strictă în termeni de utilizare, mai neprietenoasă cu beta-testerii și mai greu de obținut. Nu știu dacă așa au procedat, dar două aplicații separate complet sigur nu vor face, deci o vom vedea și pe cea de iOS, probabil cam în același timp cu ieșirea din teste pe Android dacă dezvoltatorul e serios.
Totuși, câteva lucruri parcă... sper să se îmbunătățească: ar trebui să apară mai multe vehicule pentru o linie, nu doar primul. La 41 poate mă interesesază al treilea din moment ce vin rapid și sunt pline. Trebuie neapărat selectată o rută pentru a vedea plecările „overall” din stație. Nu există reverse geocoding - mai precis trebuie căutat numele stației exact, nu un punct de interes din apropiere. Toate acestea ar fi fost rezolvate dacă se integrau direct în Google Maps și nu se mai complicau cu propria aplicație, dar asta a cerut beneficiarul, asta avem...
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
bercenicity
Acum se afiseaza doar minutele.
bercenicity wrote:
Precizie de minut este suficienta.
Acum se afiseaza doar minutele.
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
bercenicity
Acum avem sosiri si la captele/dincolo de capete fara stationare.
Interval pentru 44 la ora de varf....
Acum avem sosiri si la captele/dincolo de capete fara stationare.
Capture.PNG (37.14 KB; downloaded 3544 times)
Interval pentru 44 la ora de varf....
Clipboard-3.png (31.52 KB; downloaded 3536 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
Utilizator anonim
Treaba cu sosirile si plecarile la liniile "fara capat" este o problema pe care am discutat-o saptamana trecuta cu conducerea ADTPBI, legata in special de capatul ala virtual al liniilor 1/10 de la Banu Manta. De asemenea in aplicatie ar trebui sa apara marcate si vehiculele cu PPC/LF. Daca sunt si alte sugestii le voi da mai departe.
Treaba cu sosirile si plecarile la liniile "fara capat" este o problema pe care am discutat-o saptamana trecuta cu conducerea ADTPBI, legata in special de capatul ala virtual al liniilor 1/10 de la Banu Manta. De asemenea in aplicatie ar trebui sa apara marcate si vehiculele cu PPC/LF. Daca sunt si alte sugestii le voi da mai departe.
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
bercenicity
Si pentru cele cu AC.
Iar la traseele cu frecventa mare ar fi utile si urmatorele cateva sosiri, nu numai prima - de exemplu urmatoarele 3, sau vehiculele care ajung in mai putin de 10 min.
Utilizator anonim wrote:
De asemenea in aplicatie ar trebui sa apara marcate si vehiculele cu PPC/LF.
Si pentru cele cu AC.
Iar la traseele cu frecventa mare ar fi utile si urmatorele cateva sosiri, nu numai prima - de exemplu urmatoarele 3, sau vehiculele care ajung in mai putin de 10 min.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
Tom
Nu neapărat PPC, mai curând să apară cu semnul pentru persoanele cu dizabilități. Că e sau nu cu podea joasă, nu e important, însă posibilitatea accesului anumitor categorii de călători, este. Și aici includem și dizabilități legate de dificultatea de deplasare (bătrâni &c), nu neapărat cei în cărucior.
Nu neapărat PPC, mai curând să apară cu semnul pentru persoanele cu dizabilități. Că e sau nu cu podea joasă, nu e important, însă posibilitatea accesului anumitor categorii de călători, este. Și aici includem și dizabilități legate de dificultatea de deplasare (bătrâni &c), nu neapărat cei în cărucior.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination