Topic: Achiziții de tramvaie noi de 27-36m în perioada 2017-2022
1658 posts, 445886 views
📖 Pagination options
- IK4
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
IK4
La flexity sunt niste capace mici de vizitare in dreptul fiecarei roti, nu un capac sau mai bine zis o masca pe toata suprafata prinsa de boghiu care sa se miste solidar cu el. Se vad si cele 4 gauri de surub prin care masca e prinsa direct de boghiu.
La flexity sunt niste capace mici de vizitare in dreptul fiecarei roti, nu un capac sau mai bine zis o masca pe toata suprafata prinsa de boghiu care sa se miste solidar cu el. Se vad si cele 4 gauri de surub prin care masca e prinsa direct de boghiu.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
1689
1689 wrote:
[...]Cit despre cele 100 de tramvaie noi, in primul rind sint ca o picatura de ploaie in desert la stadiul la care este parcul, in al doilea rind nu sint decit o metoda de arde banii, nu dintr-un impuls de a moderniza parcul (si daca va-ndoiti, comparati cu viteza cu care s-a desfasurat licitatia de autobuze Diesel) si - in al treilea rind - sa vedem ce va iesi. Eu am o premonitie...[...]
1689 wrote:
[....]
Si ? Ce se mai aude cu hala aia de la URAstra ?
Mai tocam niste bani pe BLF-uri (nemaipomenite tramvaie, nu le merita Bucurestiul) si dupa aia ne apucam voiosi de V3A 19 ?
- IK4
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
IK4
Eu cred ca, cele 100 de tramvaie noi, indiferent cine le va livra, vor face diferenta intre a mai avea sau nu tramvai in Bucuresti ca si mijloc de transport rapid si modern, pe care sa te poti baza, chiar si numai pe liniile principale. Altfel, vom ramane cu cateva linii "de muzeu" pe care azi le retragem ca se mai intampla nu stiu ce si bagam autobuze, maine le punem la loc si tot asa. Nu doar Tatra este problema, tot parcul de V3A este la pamant, arata de parca dimineata le scot dintr-un scrapyard nu de la depou. Sunt putrede.
Eu cred ca, cele 100 de tramvaie noi, indiferent cine le va livra, vor face diferenta intre a mai avea sau nu tramvai in Bucuresti ca si mijloc de transport rapid si modern, pe care sa te poti baza, chiar si numai pe liniile principale. Altfel, vom ramane cu cateva linii "de muzeu" pe care azi le retragem ca se mai intampla nu stiu ce si bagam autobuze, maine le punem la loc si tot asa. Nu doar Tatra este problema, tot parcul de V3A este la pamant, arata de parca dimineata le scot dintr-un scrapyard nu de la depou. Sunt putrede.
- micutzu
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
micutzu
In contextul actual mi-ar placea sa castige Astra.Decat sa le dam inca 180 de milioane la turci,mai bine sa ramana in tara.Dar sincer nu stiu cum vor putea sa onoreze toate aceste comenzi, ce insumeaza peste 150 de tramvaie in cazul in care vor castiga si licitatia asta.
In contextul actual mi-ar placea sa castige Astra.Decat sa le dam inca 180 de milioane la turci,mai bine sa ramana in tara.Dar sincer nu stiu cum vor putea sa onoreze toate aceste comenzi, ce insumeaza peste 150 de tramvaie in cazul in care vor castiga si licitatia asta.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
WT_fan06
Mai e vreo contestație pe rol acum care să poată schimba CS-ul astfel încât să se poată înscrie mai mulți? Mi se pare halucinant că la o licitație de o asemenea anvergură să se înscrie doar doi. Sunt fan Astra, dar nu e normal să avem doar doi!
Mai e vreo contestație pe rol acum care să poată schimba CS-ul astfel încât să se poată înscrie mai mulți? Mi se pare halucinant că la o licitație de o asemenea anvergură să se înscrie doar doi. Sunt fan Astra, dar nu e normal să avem doar doi!
- 1689
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
1689
In final, cite contestatii au fost / cine a contestat ?
In final, cite contestatii au fost / cine a contestat ?
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
punmeister
Doua, una facuta de Alstom respinsa de CNSC+CAB si una facuta de Skoda la care au renuntat.
Alstom se plangea de:
- termenul scurt pentru depunerea ofertelor;
- termenul mult prea scurt pentru livrarea si omologarea primului tramvai, justificandu-se ca in majoritatea oraselor din Europa livrarea se face la aprox. 2 ani de la semnarea contractului iar omologarea dureaza inca un an;
- cerinta privind temperatura exterioara minima (se cere modificarea de la -33 grade la -25);
- utilizarea motoarelor asincrone. Se cere si acceptarea motoarelor cu magneti permanenti;
- latimea culoarului (de la 60 cm se cere acceptarea latimii de 50 cm);
- cerinta privind boghiurile pivotante.
Skoda se plangea de termenii foarte scurti.
Doua, una facuta de Alstom respinsa de CNSC+CAB si una facuta de Skoda la care au renuntat.
Alstom se plangea de:
- termenul scurt pentru depunerea ofertelor;
- termenul mult prea scurt pentru livrarea si omologarea primului tramvai, justificandu-se ca in majoritatea oraselor din Europa livrarea se face la aprox. 2 ani de la semnarea contractului iar omologarea dureaza inca un an;
- cerinta privind temperatura exterioara minima (se cere modificarea de la -33 grade la -25);
- utilizarea motoarelor asincrone. Se cere si acceptarea motoarelor cu magneti permanenti;
- latimea culoarului (de la 60 cm se cere acceptarea latimii de 50 cm);
- cerinta privind boghiurile pivotante.
Skoda se plangea de termenii foarte scurti.
- 1689
-
Posted:
-
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
punmeister
punmeister wrote:
Apropo, ofertantul trebuie sa aiba tramvaiul omologat intr-o tara UE incepand cu 2013, deci asta plus cerinta cu boghiurile pivotante s-ar putea 99,9% sa o descalifice pe Durmazlar.
Screenshot_20190316-153356_Drive.jpg (471.07 KB; downloaded 2258 times)
Screenshot_20190316-153403_Drive.jpg (476.54 KB; downloaded 2256 times)
Screenshot_20190316-153408_Drive.jpg (288.52 KB; downloaded 2256 times)
Screenshot_20190316-153412_Drive.jpg (223.2 KB; downloaded 2255 times)
- IK4
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
IK4
Este omologat in UE. Altfel nu castigau contractul in Polonia:
http://www.durmaray.com/proud-to-export-our-trams-to-the-europe-for-the-first-time/21/5/3
Cred ca aveau omologare deja de prin 2016 cand au fost cu el la InnoTrans.
Este omologat in UE. Altfel nu castigau contractul in Polonia:
http://www.durmaray.com/proud-to-export-our-trams-to-the-europe-for-the-first-time/21/5/3
Cred ca aveau omologare deja de prin 2016 cand au fost cu el la InnoTrans.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Albert
Pai la noi trebuie sa vina repede tramvaiele ca sa avem cu ce sa ne lăudam in campania electorală.Cat despre faptul ca nu s-au înscris decât 2 ofertanți,acest lucru arată incompetenta(sau reaua voința ) PMB de a face un caiet de sarcini ca la carte.Sa poată sa participe si producătorii mici si cei mari,iar in final sa câștige cel mai bun.Faptul ca nu participa nume grele precum Bombardier,Alstom,Skoda,Stadler spune un mare lucru.Chiar si pentru ei,termenele de livrare au fost nerealiste si nu are sens sa comparam cu Otokar care au livrat si 70 de mașini pe luna(chiar si la ei se vede ca s-au grăbit prin unele finisaje,dar nu are sens sa intru in detalii).Iar tramvaiele nu sunt autobuze...Si mai e si cerința cu boghiuri pivotante,care le-a închis porțile la mai mulți producători.Stiu ca nu prea ai ce face cu boghiuri fixe in Bucuresti in momentul de fata,dar mai bine refaci infrastructura decât sa aduci tramvaie noi pe mizeria de rețea din momentul de fata...
punmeister wrote:
Alstom se plangea de:
- termenul scurt pentru depunerea ofertelor;
- termenul mult prea scurt pentru livrarea si omologarea primului tramvai, justificandu-se ca in majoritatea oraselor din Europa livrarea se face la aprox. 2 ani de la semnarea contractului iar omologarea dureaza inca un an.
Pai la noi trebuie sa vina repede tramvaiele ca sa avem cu ce sa ne lăudam in campania electorală.Cat despre faptul ca nu s-au înscris decât 2 ofertanți,acest lucru arată incompetenta(sau reaua voința ) PMB de a face un caiet de sarcini ca la carte.Sa poată sa participe si producătorii mici si cei mari,iar in final sa câștige cel mai bun.Faptul ca nu participa nume grele precum Bombardier,Alstom,Skoda,Stadler spune un mare lucru.Chiar si pentru ei,termenele de livrare au fost nerealiste si nu are sens sa comparam cu Otokar care au livrat si 70 de mașini pe luna(chiar si la ei se vede ca s-au grăbit prin unele finisaje,dar nu are sens sa intru in detalii).Iar tramvaiele nu sunt autobuze...Si mai e si cerința cu boghiuri pivotante,care le-a închis porțile la mai mulți producători.Stiu ca nu prea ai ce face cu boghiuri fixe in Bucuresti in momentul de fata,dar mai bine refaci infrastructura decât sa aduci tramvaie noi pe mizeria de rețea din momentul de fata...
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
punmeister
Daca aduci tramvaie cu boghiuri fixe la Bucuresti vor ajunge in aceeasi stare in care au ajuns Variobahn-urile ale HSL Helsinki de au ajuns sa le dea inapoi la Bombardier.
Daca aduci tramvaie cu boghiuri fixe la Bucuresti vor ajunge in aceeasi stare in care au ajuns Variobahn-urile ale HSL Helsinki de au ajuns sa le dea inapoi la Bombardier.
In service, the Variotrams were found to be ill-suited for Helsinki's tram network, having suffered from numerous technical problems, including cracks in the bogies and vehicle body shells. Before 2009 often less than half of the trams have been in working condition. HKL considered returning the trams to Bombardier as unsatisfactory, but after a long series of negotiations a compromise was reached in May 2007, when the responsibility for maintaining the trams was transferred to Bombardier. The contract agreed in May 2007 states that, from May 2008 onwards, if more than four Variotrams in Helsinki are not in operational condition, Bombardier must pay a daily fine to the HKL for every non-operational tram. If more than eight trams are in non-operational condition, HKL has the right to cancel the contract and return the trams to Bombardier, who are obliged to return the €76 million that HKL paid for the trams. In order to cope with the requirements of the agreement, Bombardier established its own maintenance workshop in Helsinki in mid-2008, located in the premises of the former VR Group electric locomotive workshop in Pasilan Konepaja.
In August 2017 a contract was agreed after long negotiations between HKL and Bombardier to cancel the purchase of the Variotrams. Bombardier will pay HKL 33 million euros in compensation for the shorter than originally contractually agreed 40 year lifetime of the trams. HKL will return the trams to Bombardier from 2018 on.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Albert
Ce nu înțeleg e de ce nu au participat cei de la Solaris-Stadler...Văzusem ca au un model care se potrivea caietului de sarcini...
Ce nu înțeleg e de ce nu au participat cei de la Solaris-Stadler...Văzusem ca au un model care se potrivea caietului de sarcini...
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
punmeister
N-au depus oferta din cauza termenilor foarte scurti.
N-au depus oferta din cauza termenilor foarte scurti.
📖 Pagination options