Topic: Titluri de călătorie și sisteme de acces
1845 posts, 448754 views
📖 Pagination options
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
cris_m
Bun si daca infrastructura permite si nu au prevazut initial in caietul de sarcini, ce ii opreste sa adauge ulterior noi functionalitati?
Bun si daca infrastructura permite si nu au prevazut initial in caietul de sarcini, ce ii opreste sa adauge ulterior noi functionalitati?
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
Cristi N
Sincer nu cred ca este posibil sa folosesti acelasi echipament atat pentru plati bancare contactless cat si pentru incarcarea de carduri STB/Metrorex. Pentru plati bancare echipamentul trebuie sa fie certificat/avizat de Mastercard sau Visa. Nu cred ca lasa ei pe un tert sa isi bage nasul in securitatea lor. Probabil dezvoltatorul AVC-ului a folosit doar hardware-ul cititorului de carduri fiind cea mai ieftina varianta si a pus propriul soft aruncand practic la gunoi tot softul original si eventualele certificari.
O varianta optima din punctul meu de vedere ar fi fost sa foloseasca 2 cititoare dar neaparat cel pentru cardurile de calatorie trebuia dezbracat de carcasa si introdus in AVC iar pe exteriorul AVC sa avem o inscriptie clara in zona respectiva. In varianta de acum este dificil pentru utilzator sa inteleaga pentru ce e respectivul cititor si de ce nu merge pentru folosit la ce vrea el.
Sincer nu cred ca este posibil sa folosesti acelasi echipament atat pentru plati bancare contactless cat si pentru incarcarea de carduri STB/Metrorex. Pentru plati bancare echipamentul trebuie sa fie certificat/avizat de Mastercard sau Visa. Nu cred ca lasa ei pe un tert sa isi bage nasul in securitatea lor. Probabil dezvoltatorul AVC-ului a folosit doar hardware-ul cititorului de carduri fiind cea mai ieftina varianta si a pus propriul soft aruncand practic la gunoi tot softul original si eventualele certificari.
O varianta optima din punctul meu de vedere ar fi fost sa foloseasca 2 cititoare dar neaparat cel pentru cardurile de calatorie trebuia dezbracat de carcasa si introdus in AVC iar pe exteriorul AVC sa avem o inscriptie clara in zona respectiva. In varianta de acum este dificil pentru utilzator sa inteleaga pentru ce e respectivul cititor si de ce nu merge pentru folosit la ce vrea el.
- lecter
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
lecter
La AVC-urile de la metrou a functionat plata contactless la inceput...dupa care n-a mai functionat.
Poate intr-adevar e un singur cititor NFC si vor sa-l foloseasca pt. cartele RATB, habar n-am, dar va zic sigur ca la inceput (de tot, de ordinul saptamanilor) se putea plati cu cardul contactless la AVC.
La AVC-urile de la metrou a functionat plata contactless la inceput...dupa care n-a mai functionat.
Poate intr-adevar e un singur cititor NFC si vor sa-l foloseasca pt. cartele RATB, habar n-am, dar va zic sigur ca la inceput (de tot, de ordinul saptamanilor) se putea plati cu cardul contactless la AVC.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
misterr
Iar ce spune #lecter confirmă și mai mult ce spun și eu, e clar că problema nu e hard ci soft (dacă era hard era la un singur AVC). Probabil s-a făcut un upgrade soft cu un bug și de atunci nu mai merge (nu avea nimeni motiv să-l dezactiveze intenționat), iar acum nu mai știu să-i dea de cap (și nici nu vor să facă downgrade pînă se rezolvă și apare următoarea versiune bună).
Cristi N wrote:Cititorul are pe el siglele Visa și Mastercard, deci e certificat. De asta spun că în mod normal trebuie să meargă.
Pentru plati bancare echipamentul trebuie sa fie certificat/avizat de Mastercard sau Visa.
Iar ce spune #lecter confirmă și mai mult ce spun și eu, e clar că problema nu e hard ci soft (dacă era hard era la un singur AVC). Probabil s-a făcut un upgrade soft cu un bug și de atunci nu mai merge (nu avea nimeni motiv să-l dezactiveze intenționat), iar acum nu mai știu să-i dea de cap (și nici nu vor să facă downgrade pînă se rezolvă și apare următoarea versiune bună).
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
Cristi N
Eu nu l-am vazut functionand niciodata si intelegerea de pe forum era ca este destinat cardurilor de calatorie contactless. Informatia lui lecter ca a functionat la un moment dat pentru plati bancare schimba datele problemei, inseamna ca pentru asta era destinat.
S-ar putea pana la urma ca dezvoltatorul/Metrorex sa vrea sa il foloseasca pentru ambele tipuri de carduri.
Acum mi-am dat seama ca am mai vazut ceva asemanator la benzinariile Mol. Acolo se foloseste POS-ul atat pentru plata cu cardul bancar cat si pentru citirea cardurilor Multibonus, asta ar fi dovada ca se poate. Singura diferenta e ca la Mol cardurile Multibonus au doar banda magnetica nu si Chip sau conexiune contactless.
Eu nu l-am vazut functionand niciodata si intelegerea de pe forum era ca este destinat cardurilor de calatorie contactless. Informatia lui lecter ca a functionat la un moment dat pentru plati bancare schimba datele problemei, inseamna ca pentru asta era destinat.
S-ar putea pana la urma ca dezvoltatorul/Metrorex sa vrea sa il foloseasca pentru ambele tipuri de carduri.
Acum mi-am dat seama ca am mai vazut ceva asemanator la benzinariile Mol. Acolo se foloseste POS-ul atat pentru plata cu cardul bancar cat si pentru citirea cardurilor Multibonus, asta ar fi dovada ca se poate. Singura diferenta e ca la Mol cardurile Multibonus au doar banda magnetica nu si Chip sau conexiune contactless.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
misterr
Sigur că se poate, cardurile sînt standardizate.
De exemplu am introdus într-un ATM BCR cardul de acces la Metro (sau Selgros) și mi-a apărut „Bine ai venit Mister R.” etc., dar evident că nu puteam face plăți cu el pentru că nu avea sold.
Sigur că se poate, cardurile sînt standardizate.
De exemplu am introdus într-un ATM BCR cardul de acces la Metro (sau Selgros) și mi-a apărut „Bine ai venit Mister R.” etc., dar evident că nu puteam face plăți cu el pentru că nu avea sold.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
subway guru
Problema majora e una singura, lipsa de integrare intre ticketingul Mrex si STB + ilfoveni, desi infrastructura si softul o permit cu o simpla apasare de buton.
Problema majora e una singura, lipsa de integrare intre ticketingul Mrex si STB + ilfoveni, desi infrastructura si softul o permit cu o simpla apasare de buton.
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
Cristi N
Totusi ar putea si Metrorex sa treaca la contactless, parca la un moment dat chiar au cumparat un lot intreg de cartele sau au lansat o achizitie in sensul asta. Cred ca treaba asta ar merge si fara integrarea cu STB-ul.
Totusi ar putea si Metrorex sa treaca la contactless, parca la un moment dat chiar au cumparat un lot intreg de cartele sau au lansat o achizitie in sensul asta. Cred ca treaba asta ar merge si fara integrarea cu STB-ul.
- spikebrain
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
spikebrain
Cu siguranta vor trece. Sunt multe lucruri birocratice care trebuie rezolvate. In momentul de fata se pot valida carduri contactless dar doar cele comune STB+MTX valabile 60 minute. Problema nu este tehnica. In primul rand stiu ca e in pregatire licitatia pentru ultimele 10 statii ca sa fie si ele modernizate. Fara modernizarea acestora nu se poate renunta la magnetic pentru ca nu ai putea folosi si acolo abonamentele. Din cate stiu in vreo luna va incepe si vanzarea de contactless la MTX prin casierii. Sa vedem cum se obtin toate hartiile si aprobarile...
Cu siguranta vor trece. Sunt multe lucruri birocratice care trebuie rezolvate. In momentul de fata se pot valida carduri contactless dar doar cele comune STB+MTX valabile 60 minute. Problema nu este tehnica. In primul rand stiu ca e in pregatire licitatia pentru ultimele 10 statii ca sa fie si ele modernizate. Fara modernizarea acestora nu se poate renunta la magnetic pentru ca nu ai putea folosi si acolo abonamentele. Din cate stiu in vreo luna va incepe si vanzarea de contactless la MTX prin casierii. Sa vedem cum se obtin toate hartiile si aprobarile...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
shoppy
Si cand era inainte card comun intre RATB si Mrex nu exista birocratie?
Este doar o decizie politica de a aminti bucurestenilor ca Mrex este la MT care o sa fie mereu la PSD si sa nu le vina ideea de a avea la PMB un primar anti-PSD.
Si cand era inainte card comun intre RATB si Mrex nu exista birocratie?
Este doar o decizie politica de a aminti bucurestenilor ca Mrex este la MT care o sa fie mereu la PSD si sa nu le vina ideea de a avea la PMB un primar anti-PSD.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
misterr
La cele 10 stații nemodernizate nu este cîte un turnichet cu cititor contactless (gen RATB), cum era și înainte de modernizarea porților în celelalte stații? RATB și-a strîns cititoarele de peste tot?
E greu de crezut că vor renunța la cartelele magnetice pentru titlul de două călătorii, pentru că suportul e mai ieftin decît cardul contactless.
La cele 10 stații nemodernizate nu este cîte un turnichet cu cititor contactless (gen RATB), cum era și înainte de modernizarea porților în celelalte stații? RATB și-a strîns cititoarele de peste tot?
E greu de crezut că vor renunța la cartelele magnetice pentru titlul de două călătorii, pentru că suportul e mai ieftin decît cardul contactless.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
subway guru
Si cine-i impiedica sa recupereze si sa ramburseze <suportul>? Iar reinventam apa calda???
Si cine-i impiedica sa recupereze si sa ramburseze <suportul>? Iar reinventam apa calda???
- sab
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
sab
Hai sa luam exemplul RATB. Pana la urma ce s-a facut la RATB a fost o porcarie, cu trecerea fortata la card contactless. Daca nu calatoresti des, platesti suportul (3.7 lei Card Activ nenonimal sau 1.6 lei Cardul Multiplu albastru), ca nici ei nu-si permit sa suporte costul mare al suportului. Daca totusi calatoresti ceva mai des, dar nu ai nevoie de abonament , poti sa ceri card nominal gratuit, insa trebuie sa incarci minim 15 lei la emitere. Adica un fel de creditare gratis...
P.S.. Sunt multe tari mai bogate ca noi si nu au carduri contactless. Si nici metrouri de 1 mil euro vagonul. Asta cu recuperarea suportului este buna. Si ce sa faca cu el ? Sa-l duca la un centru de de reciclare ? Sau sa-l dea urmatorului doritor ?
Hai sa luam exemplul RATB. Pana la urma ce s-a facut la RATB a fost o porcarie, cu trecerea fortata la card contactless. Daca nu calatoresti des, platesti suportul (3.7 lei Card Activ nenonimal sau 1.6 lei Cardul Multiplu albastru), ca nici ei nu-si permit sa suporte costul mare al suportului. Daca totusi calatoresti ceva mai des, dar nu ai nevoie de abonament , poti sa ceri card nominal gratuit, insa trebuie sa incarci minim 15 lei la emitere. Adica un fel de creditare gratis...
P.S.. Sunt multe tari mai bogate ca noi si nu au carduri contactless. Si nici metrouri de 1 mil euro vagonul. Asta cu recuperarea suportului este buna. Si ce sa faca cu el ? Sa-l duca la un centru de de reciclare ? Sau sa-l dea urmatorului doritor ?
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
shoppy
Sa inteleg ca nu ai fost niciodata la ski in Prahova sau Brasov, suportul este 20ron garantie, evident ca se da la urmatorul.
Sa inteleg ca nu ai fost niciodata la ski in Prahova sau Brasov, suportul este 20ron garantie, evident ca se da la urmatorul.
📖 Pagination options