Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Ştiri, proiecte, perspective

1886 posts, 604727 views
 
Go to page:  1  ... 119 120 121 122 123 124 125  ... 135
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, proiecte, perspective misterr

In loc sa repare un pod, autoritatile lasa sute de bucuresteni sa traiasca izolati, de aproape un an





Fie vara, fie iarna, sute de bucuresteni din zona Chitila Triaj a Sectorului 1 sunt nevoiti sa strabata, zilnic, pe jos, aproape un kilometru pana la cea mai apropiata statie de autobuz. Motivul: podul pe care mijloacele de transport in comun ajungeau pana in micul lor cartier s-a degradat in asemenea hal, in ultimii ani, incat a devenit impracticabil pentru autobuze.

Din pacate, in loc sa rezolve problema, autoritatile incearca sa isi paseze una alteia reponsabiltatea si sa acopere intreaga situatie cu hartii, lansandu-i pe oamenii din zona sa se descurce asa cum pot.

Singura sosea pe care autobuzele ar putea ajunge pana la cartierul dinspre Chitila Triaj - unde traiesc vreo cateva sute de bucuresteni - strabate podul Sabareni, ridicat peste calea ferata Bucuresti-Videle.

Acest pod a fost construit in anul 1963 si, inca de atunci, se afla in administrarea CFR. Se pare, insa, ca institutia n-a prea avut grija nici de de pod si nici de pasaj (partea inferioara a podului- n.red.) . In consecinta, intreaga constructie s-a degradat, incetul cu incetul, pana cand a ajuns o ruina.

Abia in anul 2015 a fost comandata o expertiza tehnica a podului. Asa cum era de asteptat, aceasta expertiza arata ca podul se afla, inca de la acel moment, intr-o stare avansata de degradare. Printre altele, expertiza arata ca parti importante ale podului, desi construite din beton, se deformasera. In plus, parte din armatura era corodata, iar stalpii inclinati care sustin podul erau atat de afectati incat puneau "in pericol iminent atat rezistenta, cat si stabilitatea pasajului superior".




Asa arata Podul Sabareni, care trece peste carea ferata Bucuresti-Videle. Sursa foto: Arhiva Facebook/Cristian Bulfon


Aceeasi expertiza avertiza ca - in cazul in care nu va fi reperat de urgenta - podul risca sa se degradeze si mai mult, intr-un timp scurt "cu posibilitatea producerii unor accidente feroviare, care pot ajunge pana la pierderi de vieti omenesti". Cu alte cuvinte, din cate intelegem, n-ar fi exclus ca bucati din pod sa cada peste trenurile care circula pe ruta Bucuresti-Videle.

In consecinta, documentul continea si recomandari privind lucrarile care trebuiau efectuate cat mai repede pentru reabilitarea podului.

Mai multe puteti afla citind integral expertiza:

Expertiza care arata cat de subred era, inca din 2015, Podul Sabareni

Daca CFR o fi luat vreo masura de consolidare a Podului Sabareni, rezultatele ei nu se vad. Motivul: desi inca din 2015 s-a limitat accesul masinilor mari pe pod, acesta s-a degradat in continuare, in ritm accelerat. Asa se face ca, in aprilie 2018, Comitetul Municipiului Bucuresti pentru Situatii de Urgenta a fost nevoit sa ia decizia inchiderii unui sens de mers pe pod. Tot atunci, autoritatile le-au interzis sa tranziteze Podul Sabareni tuturor masinilor cu greutate de peste 3,5 tone, inslusiv autobuzelor care transportau oamenii inspre si dinspre micul cartier care se intinde spre Chitila Triaj.

Iar de la acel moment, adica de mai bine de 10 luni, sutele de oameni din zona au ramas fara statie de autobuz in cartier. In aceste conditii, trebuie sa mearga aproape un kilometru pana la urmatoarea statie de autobuz de pe Linia 162, situata pe Soseaua Sabareni.

Potrivit consilierului local al Sectorului 1 Cristian Bulfon - care a readus de curand problema in atentia publicului - pentru multi dintre oamenii din zona acest drum pana la statie a ajuns sa reprezinte un cosmar.

"Va dati seama ce viata amarata au oamenii care trebuie, pe vreme rea, cu ninsoare sau ploaie inghetata, sa care bagaje pana in statia de autobuz de pe Soseaua Sabareni. Sau de la statie pana acasa. In plus, dintre cele peste 100 de familii care locuiesc in zona, unele au copii pe care trebuie sa-i duca pana la statie", a declarat pentu Ziare.com Cristian Bulfon.




Podul Sabareni de care nicio autoritate nu are grija. Sursa foto: Arhiva Facebook Cristian Bulfon


Cine ar trebui sa repare podul

Consilierul local Cristian Bulfon spune ca societatea CFR Infrastructura, in administrarea careia se afla podul, nu vrea sa il reabiliteze.

"Cei de la CFR au spus clar ca nu au ca obiect intretinerea pasajelor si nu pot aloca fonduri in acest sens. Cu toate acestea, CFR si-a exprimat disponibilitatea de a transfera podul in administrarea autoritatilor locale din Capitala.

Procedura de parcurs pentru ca asa ceva sa se poata intampla, insa, este complexa. Primaria Municipiului Bucuresti (PMB) trebuie sa solicite emiterea unei hotarari de guvern prin care podul sa treaca din domeniul public al statului si administrarea Ministerului Transporturilor, in domeniul public al Municipiului Bucuresti, iar apoi in administrarea Consiliului Local al Sectorului 1.

Din cate stiu, intre CFR si Primaria Municipiului Bucuresti s-a purtat deja o corespondenta in acest sens, dar fara ca primaria sa ceara emiterea vreunei hotarari de guvern care sa ii permita preluarea podului.

Ce altceva s-ar mai putea face? Analizam acum, la nivelul Primariei Sectorului 1, posibilatatea incheierii unui eventual protocol de colaborare cu cei de la CFR. Oricum ar fi, problema trebuie rezolvata repede, in conditiile in care oamenii din micul cartier au nevoie de un acces mai bun la transportul in comun", a declarat pentru Ziare.com Cristian Bulfon.

Ziare.com a solicitat, in scris, atat PMB, cat si CFR Infrastructura informatii cu privire la planurile pe care le au pentru consolidarea podului. Potrivit legii, atat compania, cat si primaria au obligatia sa ne raspunda, in urmatoarele 30 de zile. Pe masura ce vom primi informatiile, vi le vom comunica.

Din pacate, e putin probabil ca, in urmatoarele luni, CFR Infrastructura sau PMB sa ia masura concrete pentru reabilitarea podului. Si chiar daca ar face-o, tot s-ar pierde luni bune - daca nu chiar ani - cu intocmiri de documentatii si stabilirea unor proceduri de urmat.

Iar asta inseamna ca oamenii din micul cartier care se intinde spre Chitila Triaj n-au de ales decat sa bata, in continuare, zi de zi, lungul drum pana la cea mai apropiata statie de autobuz, aflata dincolo de podul Sabareni.


https://www.facebook.com/Bulfon.Cristian/posts/1908969322535169

 


Re: Stiri, proiecte, perspective abc_XC

Primaria Generala nu stie cum sa arunce pe geam 17 milioane de euro, asa ca s-a gandit sa faca 8 pasarele pietonale. Consider acest proiect o greseala monumentala, pe langa disconfortul estetic, vor fi si profund inutile, oamenii sar gardurile de la linia de tramvai, cine va urca scari si apoi va cobora ca sa ajunga pe cealalta parte a bulevardului? In vest lucrurile stau invers, pietonii castiga spatiu, dar noi suntem originali.  :evil:
Comunicatul oficial: http://www.pmb.ro/pmb/comunicate/presa_com.php?msj=7383
Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat proiectul de hotarare privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru un numar de 8 pasarele pietonale

Primaria Capitalei: 8 noi pasarele pietonale in Bucuresti
La propunerea Primarului General, Gabriela Firea, consilierii generali au aprobat astazi proiectul de hotarare privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru un numar de 8 pasarele pietonale.
Proiectul a fost aprobat cu 30 de voturi pentru si 13 voturi impotriva. Au votat pentru 23 de consilieri PSD, 4 consilieri ALDE, 2 consilieri PNL si 1 consilier PMP. Impotriva proiectului au votat 13 consilieri USR.
Primarul General, Gabriela Firea:

"Cele opt investitii vor aduce beneficii atat pietonilor cat si soferilor, iar suma totala estimata se ridica la 17,21 milioane euro. Proeictul va avea drept consecinte directe fluidizarea traficului pe arterele peste care vor fi construite pasarelele si cresterea sigurantei pietonilor".

Masurile fac parte din categoria celor de crestere, la nivelul Capitalei, a mobilitatii urbane.
Sumele estimate, pentru fiecare investitie in parte, sunt urmatoarele:
- Sos. Mihai Bravu nr. 30 (2,1 milioane euro)
- Sos. Alexandriei nr. 2 - iesire Bucuresti-Bragadiru (2,06 milioane euro)
- Calea Grivitei - RATB Carpati (2,9 milioane euro)
- Bd. Doamna Ghica - RATB Dimitrie Grozdea (2,1 milioane euro)
- Sos. Pipera - sediu Prefectura Pasapoarte (2 milioane euro)
- Sos. Pipera nr. 63-65 (2 milioane euro)
- Str. Liviu Rebreanu - la Park Lake Mall (2 milioane euro)
- Bd. Iuliu Maniu - la Cora (2,05 milioane euro).

 


Re: Stiri, proiecte, perspective misterr

Firea promite 8 pasarele de sticlă, cu lifturi în Capitală. Cum vor arăta

Click pe imagine pentru video:





În cel mult 3 ani Bucureştiul ar trebui să aibă câteva pasaje pietonale, noi, de sticlă şi cu lifturi, unul rutier, dar şi cea mai mare Sală Polivalenta din România.

Sunt noile promisiuni ale Primăriei Capitalei, care ar trebui să înceapă construcţiile până la sfârşitul acestui an. Realizarea unei Sălii Polivalente este la a doua încercare, după ce prima a eşuat în instanţă.

Primul proiect al Primăriei Capitalei pentru o sală polivalentă s-a blocat în instanţă acum câţiva ani, după ce a trecut de faza de licitaţie.

Acum primăria face o nouă încercare de a ridica o Sală Polivalentă lângă Arenă Naţională, până în 2023. Aceasta ar trebui să aibă 60.000 de metri pătraţi, 380 de locuri de parcare, 5 terenuri de suprafaţă.

Ar urma să fie folosită la concerte, dar şi pentru toate sporturile, spun reprezentanţii primăriei. Mai puţin cele de iarnă, iar costul este pe măsură.

Gabriela Firea, primarul capitalei: “Aceasta are o capacitate până acum nemaîntâlnită în România de 20.000 de locuri. Costul estimat este de 138 de milioane de euro. Timp de execuţie, 3 ani, maximum 3 ani.”

Şi pentru şoferi şi pietoni, primăria vine cu veşti. După zeci de accidente provocate de cei care nu mai aveau răbdare să stea la bariera de cale ferată din zona Andronache, Consiliul Gerenal a adoptat un proiect prin care anunţă construirea unui pasaj.

Deocamdată proiectul este doar pe hârtie. Dacă va fi gata, va avea o lungime de un kilometru şi 2 benzi pe sens. Podul care supratraversează Calea Ferată la Andronache va fi primul din Bucureşti cu trotuare, dar şi piste pentru biciclete.

Marius Coaja, consilierul primarului general: “Dacă lucrurile merg aşa cum ne propunem şi nu avem contestaţii sau anumite probleme din punct de vedere al legislaţiei, înseamnă că la sfârşitul anului să începem execuţia acestui pasaj. 2022 să fie gata.”

Pentru pietoni, primăria promite pasarele.

Pasarelele vor fi de sticlă şi vor avea inclusiv lifturi pentru persoane cu dizabilităţi şi vor costa 18 milioane de euro. Dacă lucrările vor începe anul viitor, ar trebui să fie gata în cel mult 12 luni.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective shoppy

Asta este critinatate maxima.
Pe Pipera chiar nu este problema din cauza trecerilor, coloana incepe mai incolo si oricum sta politia saptamanal cu radarul ca sunt 3 benzi si sa nu alerge cu bolizii toti copiii de bani gata din Pipera.
La Carpati este mereu blocaj din cauza semafoarelor, deci nu ajuta cu nimic pasarela, mai ales ca o sa se construiasca metroul, deci numai aia mai lipseste acolo.
La Iuliu Maniu din nou este semafor si blocaj, nu incurca nimic trecerea de pietoni.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective TibiV

Probabil ca cei de la PMB asculta cu sfintenie de invataturile Bibliei, ca doar sotul duamnei este ctitor de catedrale...

Ferice cei saraci cu duhul...

 


Re: Stiri, proiecte, perspective Andrei98

Eu nu vad pasarelele de sticla decat niste noi "foi de desen" pentru dereglatii psihic cu spray-uri sau noi locuri de adunat boschetari si mizerie, cum s-a intamplat cu orice constructie publica din orasul asta.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective survola

Nici pasajele subterane pietonale nu sunt o plăcere :(
Și despre pasajele rutiere subterane nici nu aș vrea să începem o discuție, știm prea bine că durează construcția de la 3 ani în sus.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective URANUS

http://www.b365.ro/mobi/pasajul-unirii- ... 60380.html

Pasajul Unirii intră în reparaţii. Va fi reabilitat cu aproape 100 de milioane de lei

Pasajul Unirii va fi reabilitat cu peste 97 de milioane de lei, după ce un proiect de hotărâre pe această temă a fost adoptat în şedinţa CGMB de luni.


"Se aprobă indicatorii tehnico-economici aferenţi lucrărilor de intervenţii pentru obiectivul de investiţii 'Reabilitare/consolidare Pasaj Unirii' (...) Finanţarea investiţiei se va realiza din bugetul propriu al municipiului Bucureşti", se arată în proiectul de hotărâre adoptat.

Valoarea totală a proiectului, inclusiv TVA, este de 97.143.400,80 de lei, iar durata de realizare a investiţiei este de 2 ani.

În raportul de specialitate al proiectului se arată că în 2017 au fost expertizate podurile şi pasajele din administrarea Administraţiei Străzilor, printre care şi Pasajul Unirii. Urmare a expertizării tehnice s-a ajuns la concluzia că se încadrează în starea tehnică IV, deci una nesatisfăcătoare.

"Pentru a asigura condiţiile minime de siguranţă a circulaţiei rutiere sunt necesare lucrări de reabilitare/consolidare a infrastructurii şi suprastructurii pasajului (...) Lucrările de intervenţie sunt necesare pentru remedierea deficienţelor constructive constatate şi a degradărilor apărute din infiltraţiile din apa freatică, îmbătrânirii hidroizolaţiei, de asemenea infiltraţii prin rosturile degradate şi prin fisurile apărute", mai relevă sursa citată.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective misterr

Hidroizolație -> decopertare? În Piața Unirii???

 


Re: Stiri, proiecte, perspective zapacitu

Ce, nu ai prins "data trecuta"?  :lol: Las ca prinzi acu!  :roll:

 


Re: Stiri, proiecte, perspective TibiV

Data trecuta a durat sub 3 luni.
Acum va dura sub 3(0?)ani ... :(

 


Re: Stiri, proiecte, perspective andrei11

Treziți-vă la realitatea secolului XXI !!!!!!!!!


 


Re: Stiri, proiecte, perspective zapacitu

Proiect de 6 luni. Executat "ca la carte".

 


Re: Stiri, proiecte, perspective shoppy

Daca au putut la Lujerului or face si la Unirii.

 


Go to page:  1  ... 119 120 121 122 123 124 125  ... 135
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433541 posts in 5398 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use