Topic: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
3301 posts, 518818 views
📖 Pagination options
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
subway guru
Daca esti pasionat de istorie si vrei sa intzelegi istoria, trebuie sa procedezi ca un istoric 'adevarat'.
Mai intai sa 'reconstitui' cronologia adevarata a lucrurilor, dupa care sa incerci sa reconstitui 'logica faptelor', altfel iese un 'borsh' fara cap si fara coada...
Daca esti pasionat de istorie si vrei sa intzelegi istoria, trebuie sa procedezi ca un istoric 'adevarat'.
Mai intai sa 'reconstitui' cronologia adevarata a lucrurilor, dupa care sa incerci sa reconstitui 'logica faptelor', altfel iese un 'borsh' fara cap si fara coada...
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
sab
Asta si incerc. Sa iau faptele in ordine cronologica si incercand sa inteleg logica care a stat la baza anumitor decizii. Din pacate cateodata lipsesc piese din acest "puzzle" si fara ajutorul persoanelor care au fost implicate si/sau a celor care detin informatii lucrurile nu se pot clarifica. Poate odata o sa ai dispozitia necesara pentru astfel de clarificari. Eventual intr-un topic separat de "Istorie a metroului . Lucruri stiute si mai putin stiute"
Asta si incerc. Sa iau faptele in ordine cronologica si incercand sa inteleg logica care a stat la baza anumitor decizii. Din pacate cateodata lipsesc piese din acest "puzzle" si fara ajutorul persoanelor care au fost implicate si/sau a celor care detin informatii lucrurile nu se pot clarifica. Poate odata o sa ai dispozitia necesara pentru astfel de clarificari. Eventual intr-un topic separat de "Istorie a metroului . Lucruri stiute si mai putin stiute"
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
sab
Subway guru, poti ,te rog, sa ma lamuresti asupra unui aspect legat de inceputurile M4 ? In suplimentul Scanteia editat de Jurnalul National a aparut aceasta harta datata martie 1989 si atribuita cancelariei CC al PCR. Aici M4R2 figureaza cu o lungime de doar 4.5 km si cu statie terminus Pajura, fara sa ajunga la Laromet. Si nici la GdN nu pare sa ajunga, nici grafic si nici din text ("racord Pajura-Magistrala1").
A existat vreodata aceasta varianta "de lucru" sau este o aberatie jurnalistica ? Varianta cu care s-a plecat la drum pentru M4R2 a fost exact ce vedem acum pe harti, adica GdN2-Laromet ?
Subway guru, poti ,te rog, sa ma lamuresti asupra unui aspect legat de inceputurile M4 ? In suplimentul Scanteia editat de Jurnalul National a aparut aceasta harta datata martie 1989 si atribuita cancelariei CC al PCR. Aici M4R2 figureaza cu o lungime de doar 4.5 km si cu statie terminus Pajura, fara sa ajunga la Laromet. Si nici la GdN nu pare sa ajunga, nici grafic si nici din text ("racord Pajura-Magistrala1").
A existat vreodata aceasta varianta "de lucru" sau este o aberatie jurnalistica ? Varianta cu care s-a plecat la drum pentru M4R2 a fost exact ce vedem acum pe harti, adica GdN2-Laromet ?
Harta 1989 martie.jpg (432.82 KB; downloaded 4497 times)
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
subway guru
Cred ca ti-am mai raspuns o data la intrebarea asta, dar nu ma 'deranjeaza' sa mai repet raspunsul:
schita respectiva era anexa la 'Nota de fundamentare' pentru noua investitie M4-R1/R2=racorduri la reteaua de metrou, martie 1989.
Nu e o 'varianta de lucru' e varianta initiala aprobata de CC al PCR si de Ceausescu in persoana...
Ce vedem astazi in teren sunt 'variantele' pre si post-revolutionare, amendate si modificate 'din mers'...
Cum s-a ajuns la 'racorduri' e alta poveste intortocheata...
Cred ca ti-am mai raspuns o data la intrebarea asta, dar nu ma 'deranjeaza' sa mai repet raspunsul:
schita respectiva era anexa la 'Nota de fundamentare' pentru noua investitie M4-R1/R2=racorduri la reteaua de metrou, martie 1989.
Nu e o 'varianta de lucru' e varianta initiala aprobata de CC al PCR si de Ceausescu in persoana...
Ce vedem astazi in teren sunt 'variantele' pre si post-revolutionare, amendate si modificate 'din mers'...
Cum s-a ajuns la 'racorduri' e alta poveste intortocheata...
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
sab
Adica aprobarea initiala a fost doar pana la Pajura ? Si GdN2 este o creatie pre sau post revolutionara ?
Adica aprobarea initiala a fost doar pana la Pajura ? Si GdN2 este o creatie pre sau post revolutionara ?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
andrei11
Constructia statiei GdN 2 a inceput in 1989 toamna ( nu e o figura de stil, e chiar data, subway guru poate sa-ti spuna precis data). Oricum eu de congresul partidului din 1989 faceam naveta cu statia Greci de pe ruta Bucuresti - Urziceni (cu trenul) si incepusem sa ma incurc de santier.
Constructia statiei GdN 2 a inceput in 1989 toamna ( nu e o figura de stil, e chiar data, subway guru poate sa-ti spuna precis data). Oricum eu de congresul partidului din 1989 faceam naveta cu statia Greci de pe ruta Bucuresti - Urziceni (cu trenul) si incepusem sa ma incurc de santier.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
sab
Ok, dar a inceput odata cu restul proiectului ? GdN2 a fost de la inceput in proiect sau initial M4R2 se oprea la Basarab ?
Eu vreau sa inteleg daca in arhiva CC al PCR din martie 1989 era vorba de Gdn2-Pajura sau Basarab-Pajura...Cu alte cuvinte la ce se refera subway guru cand spune " variante pre-revolutionare" si la ce se refera cand spune "variante post-revolutionare".
Ok, dar a inceput odata cu restul proiectului ? GdN2 a fost de la inceput in proiect sau initial M4R2 se oprea la Basarab ?
Eu vreau sa inteleg daca in arhiva CC al PCR din martie 1989 era vorba de Gdn2-Pajura sau Basarab-Pajura...Cu alte cuvinte la ce se refera subway guru cand spune " variante pre-revolutionare" si la ce se refera cand spune "variante post-revolutionare".
- andy
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
andy
O rugaminte: explicati ce este acela PLS? As in...PLS Podul Constanta. Recomand dezvoltarea acronimului si in titlul acelui post "locked", ca sa inteleaga toata lumea...
O rugaminte: explicati ce este acela PLS? As in...PLS Podul Constanta. Recomand dezvoltarea acronimului si in titlul acelui post "locked", ca sa inteleaga toata lumea...
- andrei11
-
Posted:
-
Despre frecventa de pe M 4 GdN 2 - Parc Bazilescu
andrei11
Cand se va deschide noua sectiune 1 Mai - Parc Bazilescu, numarul maxim de metrouri care vor putea circula este de 5. ( cinci ). Mie asa imi dă. Vouă nu ? La o adica se poate si cu 3 ( trei ) metrouri, intervalul dintre ele cam tot atat ar fi dar se elimina pauza de "efect de tunel " de la cap de linie. Se poate circula si cu 2 metrouri cu mecanici in ambele capete, nu ar fi o frecventa colosal de mica - un metrou la un sfert de ora, multumitor in week - end sau la ore nepotrivite - la 5 dimineata sau dupa ora 21,00. Cu aceasta ocazie - a inaugurarii celor 2 statii sper ca linia de tramvai 20 va fi suspendata, fiind total inutila.
Cand se va deschide noua sectiune 1 Mai - Parc Bazilescu, numarul maxim de metrouri care vor putea circula este de 5. ( cinci ). Mie asa imi dă. Vouă nu ? La o adica se poate si cu 3 ( trei ) metrouri, intervalul dintre ele cam tot atat ar fi dar se elimina pauza de "efect de tunel " de la cap de linie. Se poate circula si cu 2 metrouri cu mecanici in ambele capete, nu ar fi o frecventa colosal de mica - un metrou la un sfert de ora, multumitor in week - end sau la ore nepotrivite - la 5 dimineata sau dupa ora 21,00. Cu aceasta ocazie - a inaugurarii celor 2 statii sper ca linia de tramvai 20 va fi suspendata, fiind total inutila.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
subway guru
@andy:
PLS= Put Lansare Scut
PSS= Put Scoatere Scut
@andy:
PLS= Put Lansare Scut
PSS= Put Scoatere Scut
- andrei11
-
Posted:
-
Despre Parc Bazilescu si nu numai
andrei11
Circulatia pe o singura linie intre 1 Mai si Parc Bazilescu implica ca in sectiunea respectiva nu putem avea decat un metrou la 12 minute. Ceea ce inseamna ca pe mareata magistrala M 4 GdN 2 - 1 Mai si pe 1/2 M 4 - 1 Mai - Parc nu vom avea decat 2 ( doua ) metrouri mari si late.( intreaga distanta GdN 2 - Parc parcurgandu-se in aproximativ 12 minute ). Mai multe nu incap, te incurci in ele. Si la ora actuala sunt mai multe metrouri, 3 sau 4 - functie de frecventa.
In schimb daca se "penduleaza" pe ambele sine intre 1 Mai si Parc putem avea 5 metrouri pe M 4 circulandu-se, ca si acum, la un interval de 7 - 8 minute.
Oricum , pe viitoarea M 4 pana la Parc nu incap fizic mai mult de 5 metrouri. Plus 1 "tampon" = 6 metrouri.
sab wrote:
Faptul ca nu exista macaz nu implica, dupa parerea mea, obligativitatea de a se circula pe ambele linii. Se poate circula bine-merci pe o singura linie, cum s-a circulat cca 8 luni intre NG si macazul dintre Policolor si 1 Decembrie. Si sa asteptam optimisti vreo 10-15 ani prelungirea spre Laminorului-Sarulesti sa avem o linie cu adevarat functionala si un macaz acolo.
Circulatia pe o singura linie intre 1 Mai si Parc Bazilescu implica ca in sectiunea respectiva nu putem avea decat un metrou la 12 minute. Ceea ce inseamna ca pe mareata magistrala M 4 GdN 2 - 1 Mai si pe 1/2 M 4 - 1 Mai - Parc nu vom avea decat 2 ( doua ) metrouri mari si late.( intreaga distanta GdN 2 - Parc parcurgandu-se in aproximativ 12 minute ). Mai multe nu incap, te incurci in ele. Si la ora actuala sunt mai multe metrouri, 3 sau 4 - functie de frecventa.
In schimb daca se "penduleaza" pe ambele sine intre 1 Mai si Parc putem avea 5 metrouri pe M 4 circulandu-se, ca si acum, la un interval de 7 - 8 minute.
Oricum , pe viitoarea M 4 pana la Parc nu incap fizic mai mult de 5 metrouri. Plus 1 "tampon" = 6 metrouri.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
sab
La ora actuala sunt mai multe metrori (si pot fi si mai multe daca fluxul de calatori ar cere-o) pentru ca pana la 1Mai lucrurile sunt executate oarecum cu cap. S-a dat in folosinta un tronson cu macaz la ambele capete, asa cum se face oriunde in lume.
Problema apare cand incepi sa improvizezi. Vrei sa dai mai in folosinta mareata distanta de 2km (sapata inca de acum 20 ani) cu doua statii, dar fara macaz. In aceste conditii ma intreb daca era cu mult mai scump sa se execute prelungirea pana la Laminorului cf proiectului (adica fara statia Bazilescu , dar cu macaz la Laminorului) decat sa se improvizeze atat de grosolan si sa se compromita M4 pentru multi ani de acum incolo. Poate ca era mai scump, dar in mod cert era solutia mai buna si corecta.
Revenind la frecventa, 12 min mi se pare enorm pentru 2 statii si cca 2km pe sens. Insa poate se adopta solutia cu perechea de mecanici "de rezerva" care sa preia trenul imediat ce soseste la Bazilescu, ceea ce scurteaza ceva din timp. Nu imi mai aduc aminte exact care era frecventa pe M1 ramura Militari cand s-a construit statia Gorjului si se circula pe o singura linie Industriilor-Armata Poporului si Republica/Eroilor-Armata Poporului, poate cine are amintirile mai proaspete ne poate ajuta.
Solutia cu utilizarea ambelor linii mi se pare foarte proasta pentru calatorii de la 1Mai si Pajura, care in mod sigur se vor trezi in directia opusa celei dorite si pentru circulatie in general. Daca macazul era dupa statia 1Mai poate ca mai era cum mai era, insa fiind inainte, nu cred ca se va putea evita nici situatia stationarea in tunel atunci cand vii de la GdN2.
P.S. Sunt foarte curios cum va arata afisajul la 1 Mai si Pajura in conditiile circulatiei pe ambele linii dus-intors .Noroc ca nu avem nicio statie cu peron dreapta, atunci sa fi vazut distractie maxima...
La ora actuala sunt mai multe metrori (si pot fi si mai multe daca fluxul de calatori ar cere-o) pentru ca pana la 1Mai lucrurile sunt executate oarecum cu cap. S-a dat in folosinta un tronson cu macaz la ambele capete, asa cum se face oriunde in lume.
Problema apare cand incepi sa improvizezi. Vrei sa dai mai in folosinta mareata distanta de 2km (sapata inca de acum 20 ani) cu doua statii, dar fara macaz. In aceste conditii ma intreb daca era cu mult mai scump sa se execute prelungirea pana la Laminorului cf proiectului (adica fara statia Bazilescu , dar cu macaz la Laminorului) decat sa se improvizeze atat de grosolan si sa se compromita M4 pentru multi ani de acum incolo. Poate ca era mai scump, dar in mod cert era solutia mai buna si corecta.
Revenind la frecventa, 12 min mi se pare enorm pentru 2 statii si cca 2km pe sens. Insa poate se adopta solutia cu perechea de mecanici "de rezerva" care sa preia trenul imediat ce soseste la Bazilescu, ceea ce scurteaza ceva din timp. Nu imi mai aduc aminte exact care era frecventa pe M1 ramura Militari cand s-a construit statia Gorjului si se circula pe o singura linie Industriilor-Armata Poporului si Republica/Eroilor-Armata Poporului, poate cine are amintirile mai proaspete ne poate ajuta.
Solutia cu utilizarea ambelor linii mi se pare foarte proasta pentru calatorii de la 1Mai si Pajura, care in mod sigur se vor trezi in directia opusa celei dorite si pentru circulatie in general. Daca macazul era dupa statia 1Mai poate ca mai era cum mai era, insa fiind inainte, nu cred ca se va putea evita nici situatia stationarea in tunel atunci cand vii de la GdN2.
P.S. Sunt foarte curios cum va arata afisajul la 1 Mai si Pajura in conditiile circulatiei pe ambele linii dus-intors .Noroc ca nu avem nicio statie cu peron dreapta, atunci sa fi vazut distractie maxima...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
andrei11
12 min daca se circula pe un fir, nu pe doua. 2 minute pana la Pajura, inca 2 pana la Parc fac deja 8 minute.( dus / intors ). Plus vreo 3 sau 4 pentru schimbarea postului la Parc, ne duc undeva la 11 - 12 minute, cum am spus. Daca se circula pe ambele fire, se imparte 12 la 2 si rezulta 6 minute, ceea ce este perfect acceptabil.
La 1 Mai si Pajura nu va fi nici o incurcatura, s-a invatat lumea cu circulatia "pe invers" la 1 Decembrie si Nicolae Teclu.
Aici va fi o circulatie "pe invers" la patrat
Asa cum a spus si subway nu stiu pe unde, calatorul bucurestean este destul de inteligent pentru a nu gresi sensul. Oricum la 1 Mai i s-a lasa ceva timp sa se invete cu statia, o stie pe de rost, mai trebuie sa se invete cu Pajura. Dar o "Pajura" avem deja in circuit, este vorba de statia Grivita. Asa cum se cunoaste cele 2 statii beneficiaza de acelasi proiect, deci cu alte cuvinte sunt identice
Apropo, mai stie cineva daca mai sunt "miscari" in zona ? Poate de Ziua Nationala ( 1 Decembrie ) apucam si noi metroul la Parc.
12 min daca se circula pe un fir, nu pe doua. 2 minute pana la Pajura, inca 2 pana la Parc fac deja 8 minute.( dus / intors ). Plus vreo 3 sau 4 pentru schimbarea postului la Parc, ne duc undeva la 11 - 12 minute, cum am spus. Daca se circula pe ambele fire, se imparte 12 la 2 si rezulta 6 minute, ceea ce este perfect acceptabil.
La 1 Mai si Pajura nu va fi nici o incurcatura, s-a invatat lumea cu circulatia "pe invers" la 1 Decembrie si Nicolae Teclu.
Aici va fi o circulatie "pe invers" la patrat
Asa cum a spus si subway nu stiu pe unde, calatorul bucurestean este destul de inteligent pentru a nu gresi sensul. Oricum la 1 Mai i s-a lasa ceva timp sa se invete cu statia, o stie pe de rost, mai trebuie sa se invete cu Pajura. Dar o "Pajura" avem deja in circuit, este vorba de statia Grivita. Asa cum se cunoaste cele 2 statii beneficiaza de acelasi proiect, deci cu alte cuvinte sunt identice
Apropo, mai stie cineva daca mai sunt "miscari" in zona ? Poate de Ziua Nationala ( 1 Decembrie ) apucam si noi metroul la Parc.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
ByOnu
Ce carpeala, cum se face ca le-a luat mai bine de 10 ani (din 2000) sa finalizeze doua statii amarate. Si voi vreti sa-mi spuneti ca o sa avem primul tronson din M5 conform planurilor? Pai daca doua statii de nici 2Km incepute deja = 2 ani, pai un amarat de tronson dintr-o magistrala noua ar dura 50 de ani cel putin.
Cum de putem accepta asa ceva?!? Da ce s-a facut oameni buni de cand s-a deshis M4 (chiar mai devreme) pana in prezent? Pai in perioada Ceausista in fix 10 ani (1979-1989) a fost facut +70% din ce inseamna metroul bucurestean azi.
Imi si imaginez ce o sa se mai laude, si ce mai oficialitati o sa vina, si fiecare ce o sa se mai bata cu pumnul in piept de ce realizare gradioasa a facut... nu le-ar mai fi rusine!!
Si cu IVEle o sa fie o problema ca si-n 2008 cand s-a deschis tronsonul pe M3, unde se plangeau calatorii ca sunt IVE, in limbajul stimatilor "jafuri". Si presa sigur o sa comenteze despre asta.
Ce carpeala, cum se face ca le-a luat mai bine de 10 ani (din 2000) sa finalizeze doua statii amarate. Si voi vreti sa-mi spuneti ca o sa avem primul tronson din M5 conform planurilor? Pai daca doua statii de nici 2Km incepute deja = 2 ani, pai un amarat de tronson dintr-o magistrala noua ar dura 50 de ani cel putin.
Cum de putem accepta asa ceva?!? Da ce s-a facut oameni buni de cand s-a deshis M4 (chiar mai devreme) pana in prezent? Pai in perioada Ceausista in fix 10 ani (1979-1989) a fost facut +70% din ce inseamna metroul bucurestean azi.
Imi si imaginez ce o sa se mai laude, si ce mai oficialitati o sa vina, si fiecare ce o sa se mai bata cu pumnul in piept de ce realizare gradioasa a facut... nu le-ar mai fi rusine!!
Si cu IVEle o sa fie o problema ca si-n 2008 cand s-a deschis tronsonul pe M3, unde se plangeau calatorii ca sunt IVE, in limbajul stimatilor "jafuri". Si presa sigur o sa comenteze despre asta.
📖 Pagination options