Topic: Variante traseu GdN - Progresu
321 posts, 79919 views
📖 Pagination options
- aztec
-
Posted:
-
Re: Variante traseu GdN - Progresu
aztec
Daca e sa dam exemple... linia 4 metrou Viena..
Se poate pe sub cladiri si pe sub un pod, dar peste apa....
Cautati pe google cuvantul " Zollamtssteg "
Link
https://www.google.ro/maps/@48.2095644, ... !1e3?hl=en
Daca e sa dam exemple... linia 4 metrou Viena..
Se poate pe sub cladiri si pe sub un pod, dar peste apa....
Cautati pe google cuvantul " Zollamtssteg "
Link
https://www.google.ro/maps/@48.2095644, ... !1e3?hl=en
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Variante traseu GdN - Progresu
andrei11
De ce peste apă ? În București metroul subtraversează Dâmbovița la ora actuală în 4 locuri...
De ce peste apă ? În București metroul subtraversează Dâmbovița la ora actuală în 4 locuri...
- aztec
-
Posted:
-
Re: Variante traseu GdN - Progresu
aztec
Nu avem diferenta de nivel necesara..
Doar dadeam ca exemplu , ca se poate aproape orice, totul e sa vrem....si sa si platim ce vrem....
Noi ne ferim de apeducte, de Dambovita, de canalizari, de cladiri...
Nu avem diferenta de nivel necesara..
Doar dadeam ca exemplu , ca se poate aproape orice, totul e sa vrem....si sa si platim ce vrem....
Noi ne ferim de apeducte, de Dambovita, de canalizari, de cladiri...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Variante traseu GdN - Progresu
subway guru
Bre, ai acolo intre Tinerimea Romana si Bulandra 20m??? N-ai!
Ai idee cam ce latime minima de peron ai nevoie la o statie de corespondenta intre trei magistrale? N-ai!
Si inca muuulte alte de <n-ai>! Si nici intre Bucuresti si Paris n-ai metrouri cu turnicheti, ai orase cu cetateni civilizati...
Compari Dunarea cu Dambovita???
Iar la pod ai si acolo <belele> ca podul nu sta agatat in bidinea, are fundatii pe coloane Benotto la 30m adancime...si nu, nu se poate chiar orice, e lucruri care se poate si lucruri care nu se poate...e lucruri <care se merita> si lucruri <care nu se merita>...
BogdanPetrini wrote:
Discuțiile din ultimele mesaje m-au dus cu gândul la strada Friedrichstraße din Berlin, pe sub care trece magistrala U6. Strada are o bandă pe sens, lățimea carosabilului undeva la 13m, iar lățimea din peretele clădirii de pe stânga până la cel de pe dreapta undeva la 20m, măsurat cu "Gugăl". Intrările la metrou sunt pe mijlocul străzii, câte una la fiecare capăt al stației, fără nivel intermediar. De pe scările din stradă se coboară direct pe peronul stației. Dar ei sunt nemți, nu au porți și de cabine de acces, magazine sau alte chestii din astea hi-tech de la noi.
Bre, ai acolo intre Tinerimea Romana si Bulandra 20m??? N-ai!
Ai idee cam ce latime minima de peron ai nevoie la o statie de corespondenta intre trei magistrale? N-ai!
Si inca muuulte alte de <n-ai>! Si nici intre Bucuresti si Paris n-ai metrouri cu turnicheti, ai orase cu cetateni civilizati...
aztec wrote:
Daca e sa dam exemple... linia 4 metrou Viena..
Se poate pe sub cladiri si pe sub un pod, dar peste apa....
Cautati pe google cuvantul " Zollamtssteg "
Link
https://www.google.ro/maps/@48.2095644, ... !1e3?hl=en
Compari Dunarea cu Dambovita???
Iar la pod ai si acolo <belele> ca podul nu sta agatat in bidinea, are fundatii pe coloane Benotto la 30m adancime...si nu, nu se poate chiar orice, e lucruri care se poate si lucruri care nu se poate...e lucruri <care se merita> si lucruri <care nu se merita>...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Variante traseu GdN - Progresu
andrei11
Eu spun să-l ascultăm pe guru că știe el ce știe...
Deci:
Să demolăm unde e Teatrul Bulandra acum exclus.
Trebuie să sugerăm cumva construcția celor 2 corespondențe, de la Hașdeu cu M 5 ( asta se face 100 % ) și corespondența de la Izvor cu M 1/3. După aceea traseul spre Sud poate continua fix pe unde vreți voi.
Eu spun să-l ascultăm pe guru că știe el ce știe...
Deci:
Să demolăm unde e Teatrul Bulandra acum exclus.
Trebuie să sugerăm cumva construcția celor 2 corespondențe, de la Hașdeu cu M 5 ( asta se face 100 % ) și corespondența de la Izvor cu M 1/3. După aceea traseul spre Sud poate continua fix pe unde vreți voi.
2-26-2019 10-18-50 PM.jpg (249.22 KB; downloaded 2981 times)
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Variante traseu GdN - Progresu
subway guru
Inca un lucru ce trebuie <bagat la cap>:
Oricat ai fi de <expert> in metrou nu te va crede nimeni <pe cuvant> ca roman daca nu <pui pe hartie> toate <ineptiile>, oricat de evidente si la <mintea cocosului>!
@andrei11
Chiar si pozitionarea statiei Izvor2 sugerata de tine are <oarece> probleme...
Daca vrei parerea mea personala e suficienta statia Hasdeu2, iei M5 o statie pana la Eroilor2 si te transferi prin E1 unde vrei ca in fond asta inseamna <retea de metrou> ca la Paris cum isi doresc colegii!
Inca un lucru ce trebuie <bagat la cap>:
Oricat ai fi de <expert> in metrou nu te va crede nimeni <pe cuvant> ca roman daca nu <pui pe hartie> toate <ineptiile>, oricat de evidente si la <mintea cocosului>!
@andrei11
Chiar si pozitionarea statiei Izvor2 sugerata de tine are <oarece> probleme...
Daca vrei parerea mea personala e suficienta statia Hasdeu2, iei M5 o statie pana la Eroilor2 si te transferi prin E1 unde vrei ca in fond asta inseamna <retea de metrou> ca la Paris cum isi doresc colegii!
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Variante traseu GdN - Progresu
andrei11
Trebuie spus că inepțiile ( cariocile ) practic nu costă nimic, decât salariul cetățeanului care a gândit <<inepția>>. Nici de costul cariocilor nu se pune problema, acum totul e pe calculator...
Pe de altă parte, cu cât mai multe inepții cu atât mai multe șanse să iasă o idee viabilă...
Pentru că fiecare traseu a fost însoțit probabil de o justificare << de ce pe acolo a fost gândit traseul respectiv>>
PS : N-am nicio înțelegere cu guru ( poate să confirme ), mai mult de atât, pe unde ne întâlnim ne luăm la harță. ( precum ați observat în destule rânduri ).
Trebuie spus că inepțiile ( cariocile ) practic nu costă nimic, decât salariul cetățeanului care a gândit <<inepția>>. Nici de costul cariocilor nu se pune problema, acum totul e pe calculator...
Pe de altă parte, cu cât mai multe inepții cu atât mai multe șanse să iasă o idee viabilă...
Pentru că fiecare traseu a fost însoțit probabil de o justificare << de ce pe acolo a fost gândit traseul respectiv>>
PS : N-am nicio înțelegere cu guru ( poate să confirme ), mai mult de atât, pe unde ne întâlnim ne luăm la harță. ( precum ați observat în destule rânduri ).
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Variante traseu GdN - Progresu
subway guru
Daca ai sti cat <costa> sa combati <parerea prostului>...ai uitat zicala aia cu piatra aruncata in balta???
Daca ai sti cat <costa> sa combati <parerea prostului>...ai uitat zicala aia cu piatra aruncata in balta???
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Variante traseu GdN - Progresu
andrei11
Până la urmă e logică și varianta asta...
Sau M 4 / transfer cu M 5 la Hașdeu / Iancului M5 / transfer Inacului M 1 / D2 / D1, etc, etc. Să nu uităm totuși că M 5 va avea stație la Universitate, mai în buricul târgului decât la Unirii la o adică....
Când vor fi toate M - urile funcționale ( inclusiv M 8 Inelul Sud ) vor fi multiple combinații, funcție unde vrei să ajungi.
subway guru wrote:
Daca vrei parerea mea personala e suficienta statia Hasdeu2, iei M5 o statie pana la Eroilor2 si te transferi prin E1 unde vrei ca in fond asta inseamna <retea de metrou> ca la Paris cum isi doresc colegii!
Până la urmă e logică și varianta asta...
Sau M 4 / transfer cu M 5 la Hașdeu / Iancului M5 / transfer Inacului M 1 / D2 / D1, etc, etc. Să nu uităm totuși că M 5 va avea stație la Universitate, mai în buricul târgului decât la Unirii la o adică....
Când vor fi toate M - urile funcționale ( inclusiv M 8 Inelul Sud ) vor fi multiple combinații, funcție unde vrei să ajungi.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Variante traseu GdN - Progresu
WT_fan06
Poate sunt eu habarnist, dar o singură corespondență la Hașdeu M5 NU mi se pare ok, nu mi se pare suficient, nu mi se pare o soluție. Eroilor e deja supra-aglomerată, o să fie și mai și cu M5, nu mai are nevoie și de flux din partea M4. Dimpotrivă, Eroilor are nevoie de legăturile de la Izvor pentru a regla fluxurile de pasageri! Nu așa se încurajează oamenii să renunțe la mașini, să facă ocoluri din cauza conexiunilor lipsă. Avantajul magistralelor stă tocmai în conexiuni facile, cât mai directe. Nu mă luați cu ce va fi peste 40-50 de ani că nu e ok - "lasă că o să avem peste 100 de ani o conexiune din capătul celălalt al rețelei".
Câteva exemple de trasee pentru care această soluție este un fail din toate punctele de vedere:
1) Orice traseu dintre Eroii Revoluției și Hașdeu către Politehnica/Preciziei. M4 -> M5 -> Eroilor -> M3
De fapt legătura la Izvor ar ajuta și M2, că unii vor renunța la legătura prin Unirii și implicit se reduce și aglomerația din tren și cea din pasaj, făcând loc pentru cei care chiar au nevoie de acea legătură.
2) Orice traseu la sud de gară și nord de Hașdeu către Unirii. M4 -> M5 -> Eroilor -> M1/3. Sau, că tot avem alternative: M4 -> M1 la Gară -> M2 la VICTORIEI. Asta e alternativă? Sau mai avem M4 -> M5 -> UNIVERSITATE -> M2.
Vă dau doar două exemple de traseele afectate direct, că această soluție ar avea un impact indirect asupra tuturor magistralelor. Vouă vă place cum sună?
Poate sunt eu habarnist, dar o singură corespondență la Hașdeu M5 NU mi se pare ok, nu mi se pare suficient, nu mi se pare o soluție. Eroilor e deja supra-aglomerată, o să fie și mai și cu M5, nu mai are nevoie și de flux din partea M4. Dimpotrivă, Eroilor are nevoie de legăturile de la Izvor pentru a regla fluxurile de pasageri! Nu așa se încurajează oamenii să renunțe la mașini, să facă ocoluri din cauza conexiunilor lipsă. Avantajul magistralelor stă tocmai în conexiuni facile, cât mai directe. Nu mă luați cu ce va fi peste 40-50 de ani că nu e ok - "lasă că o să avem peste 100 de ani o conexiune din capătul celălalt al rețelei".
Câteva exemple de trasee pentru care această soluție este un fail din toate punctele de vedere:
1) Orice traseu dintre Eroii Revoluției și Hașdeu către Politehnica/Preciziei. M4 -> M5 -> Eroilor -> M3
De fapt legătura la Izvor ar ajuta și M2, că unii vor renunța la legătura prin Unirii și implicit se reduce și aglomerația din tren și cea din pasaj, făcând loc pentru cei care chiar au nevoie de acea legătură.
2) Orice traseu la sud de gară și nord de Hașdeu către Unirii. M4 -> M5 -> Eroilor -> M1/3. Sau, că tot avem alternative: M4 -> M1 la Gară -> M2 la VICTORIEI. Asta e alternativă? Sau mai avem M4 -> M5 -> UNIVERSITATE -> M2.
Vă dau doar două exemple de traseele afectate direct, că această soluție ar avea un impact indirect asupra tuturor magistralelor. Vouă vă place cum sună?
- sab
-
Posted:
-
Re: Variante traseu GdN - Progresu
sab
Sa fim seriosi, Eroilor nu este nici pe departe o statie supra-aglomerata. Dar asta nu justifica opinia de mai jos :
Absolut gresit, dupa cum vezi, esti singur impotriva tuturor cu aceasta parere. Este lipsit de sens sa schimbi metroul pentru doar o statie...Dar traim in Romania si la noi este normal sa mearga metroul pe ambele linii in ambele sensuri, ce mai vorbesc eu de a schimba magistrala pentru o singura statie...
P.S. Care ar fi dezavantajul statiei Izvor 2, asa cum a prezentat-o andrei11 mai sus ?
Sa fim seriosi, Eroilor nu este nici pe departe o statie supra-aglomerata. Dar asta nu justifica opinia de mai jos :
subway guru wrote:
e suficienta statia Hasdeu2, iei M5 o statie pana la Eroilor2 si te transferi prin E1 unde vrei
Absolut gresit, dupa cum vezi, esti singur impotriva tuturor cu aceasta parere. Este lipsit de sens sa schimbi metroul pentru doar o statie...Dar traim in Romania si la noi este normal sa mearga metroul pe ambele linii in ambele sensuri, ce mai vorbesc eu de a schimba magistrala pentru o singura statie...
P.S. Care ar fi dezavantajul statiei Izvor 2, asa cum a prezentat-o andrei11 mai sus ?
- Bogdan MD
-
Posted:
-
Re: Variante traseu GdN - Progresu
Bogdan MD
Guru, ne poti prezenta motivele pentru care corespondenta la Izvor, venind dinspre Hasdeu, este atat de dificila? Inteles ca e nevoie de niste curbe relativ stransa, mai ales la iesirea din Izvor2 spre sud pentru a se incadra pe bdul Libertatii. Poate daca statia desenata de andrei11 ar fi mai oblica fata de directia M1/M3, rezultand un pasaj de corespondenta mai lung, ar fi posibil.
Eu unul,ca amator, identific urmatoarele probleme tehnice, pe langa ce am mentionat mai sus:
- necesitatea relocarii pe o distanta mare a unei magistrale de canalizare ce tocmai a fost modernizata pe bani europeni
- subtraversarea casetei M1 in unghi ascutit, ce va necesita niste incaperi lungi(nu mai stiu cum se numeste ce au facut la Eroilor 2) de ambele parti ale M1 pentru a permite slabirea peretilor mulati si avansul TBM-urilor. Nu stiu daca valoarea unghiul respectiv afecteaza in mod negativ infrastructura de metrou existenta.
- ar fi mentionat si nevoie de a strecura M4 printre cladirile existente si podul Hasdeu pentru a lua curba, dar acest lucru era oricum necesar si pentru traseul "ieftin", direct spre Marriott, ca metroul nu poate trece direct pe sub pod, dupa cum ne-a explicat Guru
Alte idei nu am, nu sunt in domeniu. Un singur lucru stiu sigur: o magistrala nord-sud nu poate "sari"unica corespondenta cu o alta magistrala est-vest, fortand un transfer de o statie via o alta magistrala. Ar insemna nenorocirea tuturor fluxurilor de trafic din zona pe decenii intregi de acum incolo. Odata ca M5 ca fi supraaglomerat artificial pe o statie, blocand statiile de corespondenta (Eroilor oricum va fi la limita, peronul nordic tot mic ramane, iar Hasdeu presupun ca va avea corespondenta intre capetele statiilor, fix ce ne-a adus probleme in restul retelei). M4 nu va putea sa degreveze M2, pentru ca multe relatiilor vor fi facile doar via M2. Normal e sa proiectam o solutie care sa ne necesite improvizatii si alta lucrari pentru repararea lor pentru urmatoarea suta de ani. Nu de aia asteptam de atatia ani pregatirea acestui proiect?
Guru, ne poti prezenta motivele pentru care corespondenta la Izvor, venind dinspre Hasdeu, este atat de dificila? Inteles ca e nevoie de niste curbe relativ stransa, mai ales la iesirea din Izvor2 spre sud pentru a se incadra pe bdul Libertatii. Poate daca statia desenata de andrei11 ar fi mai oblica fata de directia M1/M3, rezultand un pasaj de corespondenta mai lung, ar fi posibil.
Eu unul,ca amator, identific urmatoarele probleme tehnice, pe langa ce am mentionat mai sus:
- necesitatea relocarii pe o distanta mare a unei magistrale de canalizare ce tocmai a fost modernizata pe bani europeni
- subtraversarea casetei M1 in unghi ascutit, ce va necesita niste incaperi lungi(nu mai stiu cum se numeste ce au facut la Eroilor 2) de ambele parti ale M1 pentru a permite slabirea peretilor mulati si avansul TBM-urilor. Nu stiu daca valoarea unghiul respectiv afecteaza in mod negativ infrastructura de metrou existenta.
- ar fi mentionat si nevoie de a strecura M4 printre cladirile existente si podul Hasdeu pentru a lua curba, dar acest lucru era oricum necesar si pentru traseul "ieftin", direct spre Marriott, ca metroul nu poate trece direct pe sub pod, dupa cum ne-a explicat Guru
Alte idei nu am, nu sunt in domeniu. Un singur lucru stiu sigur: o magistrala nord-sud nu poate "sari"unica corespondenta cu o alta magistrala est-vest, fortand un transfer de o statie via o alta magistrala. Ar insemna nenorocirea tuturor fluxurilor de trafic din zona pe decenii intregi de acum incolo. Odata ca M5 ca fi supraaglomerat artificial pe o statie, blocand statiile de corespondenta (Eroilor oricum va fi la limita, peronul nordic tot mic ramane, iar Hasdeu presupun ca va avea corespondenta intre capetele statiilor, fix ce ne-a adus probleme in restul retelei). M4 nu va putea sa degreveze M2, pentru ca multe relatiilor vor fi facile doar via M2. Normal e sa proiectam o solutie care sa ne necesite improvizatii si alta lucrari pentru repararea lor pentru urmatoarea suta de ani. Nu de aia asteptam de atatia ani pregatirea acestui proiect?
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Variante traseu GdN - Progresu
subway guru
Pai o parte dintre ele le-ai identificat foarte bine!!!
In ceea ce priveste <aglomeratia> de la E1-E2 ea trebuie analizata in trei pasi:
1. Pe durata de la PIF M5DT la PIF M5E-I
2. Dupa PIF M5DT-I si in momentul aparitiei M6
3. Pe schema <finala> cu M5 si M4 complet.
La o analiza sumara mie-mi da ca va fi mai intai <rau> pentru ca apoi sa fie <mult mai bine>.
Dupa definitivarea traseului M4 si a etapizarii executiei vom putea analiza si alte scenarii <de viitor> cu luarea in consideratie a unui eventual M7 sau a altor magistrale/linii de tramvai rapid/metrou usor.
Pai o parte dintre ele le-ai identificat foarte bine!!!
In ceea ce priveste <aglomeratia> de la E1-E2 ea trebuie analizata in trei pasi:
1. Pe durata de la PIF M5DT la PIF M5E-I
2. Dupa PIF M5DT-I si in momentul aparitiei M6
3. Pe schema <finala> cu M5 si M4 complet.
La o analiza sumara mie-mi da ca va fi mai intai <rau> pentru ca apoi sa fie <mult mai bine>.
Dupa definitivarea traseului M4 si a etapizarii executiei vom putea analiza si alte scenarii <de viitor> cu luarea in consideratie a unui eventual M7 sau a altor magistrale/linii de tramvai rapid/metrou usor.
- sab
-
Posted:
-
Re: Variante traseu GdN - Progresu
sab
Daca nu faci statie la Izvor si tot analizezi fluxuri ani buni ca sa-ti dai seama ca ai dat-o in bara, atunci aleluia... Facem ca la Romana...
Ai perfecta dreptate cu ce spui, dar unii considera ca magistrala E-V adevarata este M5, nu M3...Deci cei de pe M3 si chiar M1 pot sa se trambaleze pe la Hasdeu...
Despre statia de la Izvor 2, ea nu trebuie sa fie perfect paralela cu Izvor1, poate sa fie in unghi, asfel incat sa faciliteze orice curba. Si traseul poate sa fie prin parc o portiune, ba chiar si prin curtea Parlamentului, la nevoie. Nu trebuie sa fie sub bulevard incepand de la coltul parcului.
Lungimea corespondentei nu este asa importanta, in cazul in care corespondenta exista... Daca nu exista este mai rau decat cativa metri in plus...
Si DAAAAA, este o ABEARTIE sa obligi calatorul sa faca transfer pentru o statie. Se vede ca cei care vin cu astfel de NON-solutii nu folosesc metroul decat, poate ocazional. Dar sa faci zilnic schimb de magistrala pentru o statie este complet aiurea. Pentru orice dificultate tehnica se poate gasi o solutie, nu poti veni cu as fel de gaselnite.
Daca nu faci statie la Izvor si tot analizezi fluxuri ani buni ca sa-ti dai seama ca ai dat-o in bara, atunci aleluia... Facem ca la Romana...
Bogdan MD wrote:
Guru, ne poti prezenta motivele pentru care corespondenta la Izvor, venind dinspre Hasdeu, este atat de dificila? Inteles ca e nevoie de niste curbe relativ stransa, mai ales la iesirea din Izvor2 spre sud pentru a se incadra pe bdul Libertatii. Poate daca statia desenata de andrei11 ar fi mai oblica fata de directia M1/M3, rezultand un pasaj de corespondenta mai lung....
....Un singur lucru stiu sigur: o magistrala nord-sud nu poate "sari"unica corespondenta cu o alta magistrala est-vest, fortand un transfer de o statie via o alta magistrala.
Ai perfecta dreptate cu ce spui, dar unii considera ca magistrala E-V adevarata este M5, nu M3...Deci cei de pe M3 si chiar M1 pot sa se trambaleze pe la Hasdeu...
Despre statia de la Izvor 2, ea nu trebuie sa fie perfect paralela cu Izvor1, poate sa fie in unghi, asfel incat sa faciliteze orice curba. Si traseul poate sa fie prin parc o portiune, ba chiar si prin curtea Parlamentului, la nevoie. Nu trebuie sa fie sub bulevard incepand de la coltul parcului.
Lungimea corespondentei nu este asa importanta, in cazul in care corespondenta exista... Daca nu exista este mai rau decat cativa metri in plus...
Si DAAAAA, este o ABEARTIE sa obligi calatorul sa faca transfer pentru o statie. Se vede ca cei care vin cu astfel de NON-solutii nu folosesc metroul decat, poate ocazional. Dar sa faci zilnic schimb de magistrala pentru o statie este complet aiurea. Pentru orice dificultate tehnica se poate gasi o solutie, nu poti veni cu as fel de gaselnite.
📖 Pagination options