Topic: Culoare unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze
1253 posts, 355709 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
andrei11
Eu sunt înainte de toate șofer ( 50 - 100 km / zi în București ) apoi STB - ist ( am << generalul >> de prin anii ' 970 ) și la urmă pieton ( 3 - 4 km / zi când e posibil ) datorită unor probleme de sănătate.
Vezi că pe Ștefan cel Mare s-a refăcut marcajul, banda de lângă tramvai acum e lată cât trebuie. Într-adevăr, la început a fost f. îngustă, acum s-a rezolvat.
decebalus wrote:
Inainte de toate sunt pieton, apoi biciclist, apoi utilizator de transport in comun si in final conducator auto. Nu pot sa nu remarc insa modul complet neprofesionist in care s-a facut montarea gardurilor pe Sos. Stefan cel Mare, de la Lizeanu si pana la Perla, ingustand simtitor benzile auto
Eu sunt înainte de toate șofer ( 50 - 100 km / zi în București ) apoi STB - ist ( am << generalul >> de prin anii ' 970 ) și la urmă pieton ( 3 - 4 km / zi când e posibil ) datorită unor probleme de sănătate.
Vezi că pe Ștefan cel Mare s-a refăcut marcajul, banda de lângă tramvai acum e lată cât trebuie. Într-adevăr, la început a fost f. îngustă, acum s-a rezolvat.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
ByOnu
Am depus sesizare la Brigada Rutiera, Politia Locala a Sectorului 1, Politia Locala a Municipiului Bucuresti, PMB si STB S.A. pentru banda de autobuz de pe Dorobanti (unicul tronson existent, Perla - ASE - Lahovari) care este o mare parcare.
Rog colegii care vad ceva actiune acolo sa lase de stire.
Am depus sesizare la Brigada Rutiera, Politia Locala a Sectorului 1, Politia Locala a Municipiului Bucuresti, PMB si STB S.A. pentru banda de autobuz de pe Dorobanti (unicul tronson existent, Perla - ASE - Lahovari) care este o mare parcare.
Rog colegii care vad ceva actiune acolo sa lase de stire.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
misterr
Metodele găsite de marile orașe pentru fluidizarea traficului. Capitala rămâne un dezastru
Click pe imagine pentru video:
Fluidizarea traficului în marile orașe rămâne o ecuație pe care prea puțini primari din România reușesc să o rezolve.
Deocamdată, în Cluj oamenii preferă să meargă cu autobuzul, pentru că au fost create benzi speciale.
Și autoritățile din Brașov sau Constanța au în plan astfel de linii verzi, care reduc timpul petrecut în trafic, dar și poluarea.
În Capitală în schimb, a fost și rămâne un dezastru. Există o singură bandă de acest gen pe care din păcate, circulă toți șoferii.
Traficul din Cluj-Napoca
Traficul din Cluj-Napoca s-a schimbat radical în ultimii 10 ani. Pentru început primăria le-a declarat război șoferilor care parcau pe prima bandă și o blocau. Așa arătau de pildă câteva artere în trecut când autobuzele abia înaintau. Acum au bandă lor de mers pe care au voie și bicicliștii.
Pe vremuri, puțin peste 150 de oameni urcau pe zi într-un autobuz. Acum sunt în jur de 500.
Așa-numita linie verde are 6 kilometri și reduce timpul unei călătorii până la jumătate.
„Am desființat unele locuri de parcare care erau ilegale, dar am încercat de fiecare dată să oferim alternative”, a declarat Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca.
Traficul din Brașov
Și primăria Brașov promite că din 2020 mijloacele de transport în comun vor avea 16 km de bandă specială. Proiectul în valoare de 16 milioane de lei, depus pentru finanțare europeană, permite amenajarea unor trasee care traversează orașul și asigura legătură cu gara.
„Stimulăm în acest fel transportul public, reducem traficul cu mașinile personale, reducem poluarea”, declară George Scripcaru, pimarul orașului Brașov.
Traficul din Constanța
La rândul lor autoritățile din Constanța au făcut un studiu și au realizat că în 90% dintre autoturismele monitorizate se află un singur pasager.
Tocmai de aceea odată cu schimbarea întregii flote de autobuze au fost proiectate și benzi speciale pentru mijloacele de trasport în comun.
În Capitală o astfel de bandă există pe bulevardul Kogălniceanu, însă pe ea circulă pe lângă autobuze și autoturisme.
Metodele găsite de marile orașe pentru fluidizarea traficului. Capitala rămâne un dezastru
Click pe imagine pentru video:
Fluidizarea traficului în marile orașe rămâne o ecuație pe care prea puțini primari din România reușesc să o rezolve.
Deocamdată, în Cluj oamenii preferă să meargă cu autobuzul, pentru că au fost create benzi speciale.
Și autoritățile din Brașov sau Constanța au în plan astfel de linii verzi, care reduc timpul petrecut în trafic, dar și poluarea.
În Capitală în schimb, a fost și rămâne un dezastru. Există o singură bandă de acest gen pe care din păcate, circulă toți șoferii.
Traficul din Cluj-Napoca
Traficul din Cluj-Napoca s-a schimbat radical în ultimii 10 ani. Pentru început primăria le-a declarat război șoferilor care parcau pe prima bandă și o blocau. Așa arătau de pildă câteva artere în trecut când autobuzele abia înaintau. Acum au bandă lor de mers pe care au voie și bicicliștii.
Pe vremuri, puțin peste 150 de oameni urcau pe zi într-un autobuz. Acum sunt în jur de 500.
Așa-numita linie verde are 6 kilometri și reduce timpul unei călătorii până la jumătate.
„Am desființat unele locuri de parcare care erau ilegale, dar am încercat de fiecare dată să oferim alternative”, a declarat Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca.
Traficul din Brașov
Și primăria Brașov promite că din 2020 mijloacele de transport în comun vor avea 16 km de bandă specială. Proiectul în valoare de 16 milioane de lei, depus pentru finanțare europeană, permite amenajarea unor trasee care traversează orașul și asigura legătură cu gara.
„Stimulăm în acest fel transportul public, reducem traficul cu mașinile personale, reducem poluarea”, declară George Scripcaru, pimarul orașului Brașov.
Traficul din Constanța
La rândul lor autoritățile din Constanța au făcut un studiu și au realizat că în 90% dintre autoturismele monitorizate se află un singur pasager.
Tocmai de aceea odată cu schimbarea întregii flote de autobuze au fost proiectate și benzi speciale pentru mijloacele de trasport în comun.
În Capitală o astfel de bandă există pe bulevardul Kogălniceanu, însă pe ea circulă pe lângă autobuze și autoturisme.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
ByOnu
Sigur sigur n-ar trebui sa instaleze garduri in loc de stalpisori pe Iancului si Giurgiului? Again, nu vad de ce existenta bordurii schimba circumstantele. Gardurile se pot instala LANGA bordura, pe carosabil. Stalpisorii din cauciuc nu opresc pietonii sa traverseze ilegal si sunt foarte vulnerabili plugurilor. Facem impreuna inventarul peste 1 an de la instalarea lor.
Sigur sigur n-ar trebui sa instaleze garduri in loc de stalpisori pe Iancului si Giurgiului? Again, nu vad de ce existenta bordurii schimba circumstantele. Gardurile se pot instala LANGA bordura, pe carosabil. Stalpisorii din cauciuc nu opresc pietonii sa traverseze ilegal si sunt foarte vulnerabili plugurilor. Facem impreuna inventarul peste 1 an de la instalarea lor.
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
Andrei98
Pe Giurgiului problema poate fi rezolvata mult mai ușor, ridica dalele de beton și gata ca doar este linie CF.
Pe Giurgiului problema poate fi rezolvata mult mai ușor, ridica dalele de beton și gata ca doar este linie CF.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
punmeister
Daca ai gipan poti merge si pe CF cat de cat
Daca ai gipan poti merge si pe CF cat de cat
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
Utilizator anonim
Pe unde sunt stalpisori e ok acum. Gen Viilor si Timisoara. Pentru pietoni e gard pe mijloc in zona pietei Progresu.
Pe unde sunt stalpisori e ok acum. Gen Viilor si Timisoara. Pentru pietoni e gard pe mijloc in zona pietei Progresu.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
TibiV
PMB are chef de vorba sambata dimineata....
Sursa: Biroul de presa PMB <birouldepresapmb@gmail.com>
PMB are chef de vorba sambata dimineata....
PRECIZARI
Contrar afirmatiilor false emise in spatiul public de persoane sau organizatii care cauta pretexte asa-zis documentate pentru a-si justifica actiunile de protest prin care se promoveaza, Primaria Capitalei a facut toate demersurile catre autoritatile centrale astfel incat autobuzele STB sa poata beneficia de masura delimitarii cailor de rulare a tramvaielor (proiect cu beneficii imediate pentru transportul public). Cu toate acestea, propunerile Primariei Capitalei au ramas fara raspuns.
Concret, pentru corecta informare a opiniei publice precum si a celor care, fie din rea-credinta, fie din necunostinta de cauza, reproseaza Primariei Capitalei ca nu a modificat traseele autobuzelor astfel incat acestea sa beneficieze de culoarul unic destinat tramvaielor, Primaria Capitalei informeaza ca:
Pentru a extinde beneficiile delimitarii caii de rulare a tramvaielor și la nivelul autobuzelor STB, (pe arterele unde acest lucru este posibil din punct de vedre tehnic) Primăria Capitalei a comunicat autoritatilor centrale, inca din luna iulie a anului trecut, propuneri de modificare a legislației rutiere, care în prezent nu permite circulația acestora pe calea de rulare a tramvaielor.
Solicitarea PMB a fost adresată Comisiei pentru Transporturi si Infrastructura si Comisiei pentru Industrii si Servicii, din cadrul Camerei Deputaților la nivelul cărora se afla în lucru proiectul de lege privind Codul rutier (Plx nr.428/2016), dar si Guvernului Romaniei.
Printre avantajele acestui mod de reglementare a circulației autovehiculelor destinate transportului public de persoane prin servicii regulate, se numara facilitarea schimbului de călători între cele două moduri de transport (tramvai – autobuz); reducerea timpilor de așteptare pentru călători, prin sporirea frecvenței mijloacelor de transport public de persoane precum si scăderea gradului de poluare prin încurajarea conducătorilor de vehicule personale să utilizeze transportul public.
(Mai mult decat atat, o simulare realizată în anul 2017 pe una dintre liniile de tramvai delimitate de traficul auto general a arătat că autobuzul care a circulat pe banda I a parcurs traseul cu o întârziere de 22 minute față de cel care a rulat pe linia de tramvai - pe distanța supusă probelor efectuate).
Cu toate acestea, Primăria Capitalei nu a primit un răspuns până la această dată privind propunerile transmise.
Reamintim ca în anul 2017, Primăria Capitalei a inițiat primele proiecte de separare a liniei de tramvai de calea rutieră, (ex: liniile de tramvai 1, 10, 21) fiind vorba despre un mijloc de transport public de mare capacitate, nepoluant. Circulația tramvaielor era adesea îngreunată de pătrunderea frecventă a autovehiculelor pe ampriza liniei de tramvai, ceea ce afecta constant frecvența de circulație a tramvaielor.
Măsura a a adus beneficii imediate pentru transportul public: creșterea vitezei de circulație, o mai bună frecvență, capacitate de transport crescută și o reducere a parcului circulant.
Direcția de presa
Sursa: Biroul de presa PMB <birouldepresapmb@gmail.com>
- punmeister
-
Posted:
-
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
TibiV
Probabil ca legea va prevede ca un obiect de 3 metri sa incapa printr-un spatiu liber de 2,95 metri...
(Sau 2,99 metri, orice numar X<3...)
Probabil ca legea va prevede ca un obiect de 3 metri sa incapa printr-un spatiu liber de 2,95 metri...
(Sau 2,99 metri, orice numar X<3...)
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
cris_m
Bun da uite eu acum ma gandesc la o treaba, pe Iancu de Hunedoara chiar nu au loc 2 autobuze unul pe langa altul? Statiile sunt decalate cat decat, ar putea 330 si 335 sa mearga pe mijloc...
Bun da uite eu acum ma gandesc la o treaba, pe Iancu de Hunedoara chiar nu au loc 2 autobuze unul pe langa altul? Statiile sunt decalate cat decat, ar putea 330 si 335 sa mearga pe mijloc...
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
Utilizator anonim
Nu au cum sa mearga autobuzele pe linia de tramvai. Uitati ideea. Eliberata banda 1 peste tot unde ai mai mult de o banda pe sens si trasi stalpisori, banda continua si gata. Intre Dorobanti si Baba Novac maine se poate face asta.
Nu au cum sa mearga autobuzele pe linia de tramvai. Uitati ideea. Eliberata banda 1 peste tot unde ai mai mult de o banda pe sens si trasi stalpisori, banda continua si gata. Intre Dorobanti si Baba Novac maine se poate face asta.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
punmeister
Tocmai ce am zis. Statiile au fost facute pentru a acomoda doua tramvaie cu o latime maxima de 2,45m, nu de 2,55m cum e la autobuze.
Tocmai ce am zis. Statiile au fost facute pentru a acomoda doua tramvaie cu o latime maxima de 2,45m, nu de 2,55m cum e la autobuze.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
andrei11
# Utilizator anonim, ăsta-i banc !
Au vrut să facă ceva Între Vatra Luminoasă și Obor, deocamdată s-a soldat cu un eșec total.
Apropos, au ( re )început parcările pe Iancului / între Dudești / Baba Novac. Cel puțin în ultimul caz se găsesc unul / doi ( nu mai mulți ) avariați, destul să încurce traficul...Am impresia că se duc la Șaormăria din colț...( Dristor )
Nici pe Victoria Socialismului [sâc] nu se respectă banda unică. Nici eu n-o respect, ce sunt mai fraier ca ceilalți ? De ce n-o respect ? Aș fi unicul și nu vreau să trec drept fraier.
# Utilizator anonim, ăsta-i banc !
Au vrut să facă ceva Între Vatra Luminoasă și Obor, deocamdată s-a soldat cu un eșec total.
Apropos, au ( re )început parcările pe Iancului / între Dudești / Baba Novac. Cel puțin în ultimul caz se găsesc unul / doi ( nu mai mulți ) avariați, destul să încurce traficul...Am impresia că se duc la Șaormăria din colț...( Dristor )
Nici pe Victoria Socialismului [sâc] nu se respectă banda unică. Nici eu n-o respect, ce sunt mai fraier ca ceilalți ? De ce n-o respect ? Aș fi unicul și nu vreau să trec drept fraier.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov
•
Choose destination