Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiLucrări finalizate începând cu anul 2006Pasajul Suprateran Basarab (INAUGURAT 18.06.2011)

 

Topic: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab

468 posts, 132966 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 34
 
 

📖 Pagination options
Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab andrei11

Am lansat o intrebare asemanatoare si la alt topic, o fac si aici desi este off topic dar profit pentru ca s-a ridicat problema. Pana la urma, penetratia "Uranus" beneficiaza sau nu de tramvai ? Bine, stiu ca in prima faza nu, tramvaiul o sa se limiteze undeva numai pe Buzesti in zona garii, dar macar in viitor este prevazuta linie de tramvai ?

 


Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab Dominatrix

@andrei11: Da, este prevazuta linie de tramvai daca e sa ne luam dupa documentele de pe site'ul PMB. De ce nu se face din start, odata cu strada, nu stiu. Asa s-ar putea desfiinta si capatul ala ca nuca-n perete de la Parvan.
lucianho wrote:
Sunt bune propunerile tale...dar eu a-si adauga infiintarea lui 12....eu sunt mai mult ca sigur ca 12-le va fi reiinfintat si odata cu aceasta miscare 25-ul dispare...
Inainte de a analiza problema "12 vs. 25", trebuie sa se raspunda la urmatoarea intrebare: Sefii de la depourile Giurgiului si Militari se impaca bine sau nu? Daca raspunsul e negativ, atunci 25 dispare, indiferent daca e mai folositor decat 12, stim toti de ce...

 


Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab Lohengrin

Concedierea a doi sefi de depou care se cred intr-o telenovela gen Capulet vs. Montague varianta 2010 nu poate fi decat benefica. Este limpede ca buna ziua ca in Bucuresti avem si vom avea nevoie de linia 25 CFR Progresul - Militari. NU este nevoie de nicio bucla de intoarcere la Basarab, in lipsa continuarii Parvan - Hasdeu - Uranus linia de pe Dinicu Golescu, amortizata sau nu, este la fel de superflua ca si cea de pe Calea Vitan. In fata Garii Basarab cel mai bine este sa se faca un terminal de intoarcere pentru liniile 133 si 282 si - de ce nu - 139 prelungit de la Apaca si/sau 232 prelungit de la Chirigiu via Vladimirescu - Panduri.

 De acord cu Dominatrix pentru liniile 8 si 20. Pentru 27 la Ghencea trebuie rezolvat tronsonul de pe Bd. Marasesti. 46 raus, un 55 mai bine deservit este suficient pentru fluxul Morarilor-Foisorul de Foc. Iar daca va fi sa fie 35 in Pipera, musai pana la Platforma Industriala. Pentru Ghencea trebuie o linie 33 sau 2 sau cum s-o mai numi pana la Piata Unirii. De urgenta, s-ar putea rezolva luna asta cu turele in plus de pe 41 si 32.

 


Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab Dominatrix

Lohengrin wrote:
Pentru Ghencea trebuie o linie 33 sau 2 sau cum s-o mai numi pana la Piata Unirii. De urgenta, s-ar putea rezolva luna asta cu turele in plus de pe 41 si 32.
Motivatia "oficiala" pentru ne-infiintarea unui traseu de tramvai intre Ghencea si Unirii, pe langa lipsa de vagoane/personal, este si aceea ca se aglomereaza prea mult bucla de la Piata Unirii. De aia, am propus mutarea lui 27 de acolo in Ghencea, deoarece "carligul" pe care il face acum intre Parcul Carol si Piata Unirii oricum este cam aiurea. Transbordarea 27 - 32 s-ar face in acest caz la Stan Tabără, in loc de 11 Iunie cum se face acum.

 


Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab Dominatrix

Indiferent ce mutari de parc vor avea loc, vagoanele Tatra garantat vor ramane la Militari, fiindca e singurul depou echipat corespunzator pentru intretinerea lor...

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab Utilizator anonim

Dominatrix wrote:
Indiferent ce mutari de parc vor avea loc, vagoanele Tatra garantat vor ramane la Militari, fiindca e singurul depou echipat corespunzator pentru intretinerea lor...


La un moment dat (nu mai stiu in ce context) se vorbea de impartirea Tatrelor si la Colentina si la Dudesti, dar asta era prin 2008.

 


Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab Costin

In diverse perioade, mai lungi sau mai scurte, si Colentina si Dudesti au gazduit Tatre. Dar acum, chiar de s'ar face aceasta miscare, nu cred ca vor primi Tatre pentru deservirea Basarabului, cel putin nu pe jos. Iar pe sus RATB-ul oricum vrea vagoane mai de doamne-ajuta, in propria conceptie :roll: Intrebarea ar fi, de fapt, in ce masura este Militariul capabil sa gazduiasca altceva decat Tatre? Bucur LF nu poate gazdui fara modificari la instalatii... V3A poate?

Eu unul astept o decizie in privinta Giulestiului, pentru ca e cel mai apropiat depou de viitorul terminal de la Basarab (ca sa nu zic de terminalul din 16 februarie).

 


Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab ionescu63

Tatre cred ca vor fi pe jos (Militari - Giulesti sau Militari-Basarab).

 


Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab Gabi23

Tatrele daca sunt despartite si pleaca de la Militari, le putem considera CASATE la oricare alt depou al RATB. Si Militari poate gazdui foarte bine vagoane BucurLF, ca daca e vorba nici la Dudesti nu incape in spalatorie de exemplu si e spalat cu mopul in curte (la Militari ar incaparea).
Eu sustin ca cea mai plauzibila si fiabila varianta este cu mutarea unor vagoane care apartin Dep. Giurgiu in Giulesti. Mai exista si varianta intrarii in modernizare a Dep. Bucurestii Noi si impartirea vagoanelor de metrou usor intre Victoria si Giulesti. Asemenea si cu Dep. Titan si impartirea vagoanelor si redistribuirea turelor pe liniile din est in acest caz...

 


Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab Dominatrix

cos wrote:
In diverse perioade, mai lungi sau mai scurte, si Colentina si Dudesti au gazduit Tatre. Dar acum, chiar de s'ar face aceasta miscare, nu cred ca vor primi Tatre pentru deservirea Basarabului, cel putin nu pe jos. Iar pe sus RATB-ul oricum vrea vagoane mai de doamne-ajuta, in propria conceptie :roll: Intrebarea ar fi, de fapt, in ce masura este Militariul capabil sa gazduiasca altceva decat Tatre? Bucur LF nu poate gazdui fara modificari la instalatii... V3A poate?

Eu unul astept o decizie in privinta Giulestiului, pentru ca e cel mai apropiat depou de viitorul terminal de la Basarab (ca sa nu zic de terminalul din 16 februarie).
Dupa stiinta mea, la Colentina nu au fost niciodata Tatre pentru serviciul comercial. La Colentina stiu ca aveau obiceiul sa mai aduca vagoane scoase din uz care asteptau RK'ul sau casarea, fiind cel mai aproape depou de URAC. Poate asa sa fi ajuns si Tatre acolo. Stiu ca si in anii '90, adusesera la Colentina destul de multe EP'uri vechi de la Victoria, care nu mai aveau loc acolo dupa ce incepuse reinnoirea parcului cu V3A-93. Mutarea in Dudesti a vagoanelor Tatra a fost temporara, din cauza inchiderii depoului "de domiciliu". Domnul Toma, seful depoului Dudesti, zicea cam prin 2002-2003 ca acolo vor fi aduse temporar Tatrele pe perioada modernizarii Depoului Militari, lucru care s-a si intamplat. Chiar isi punea probleme cum va face loc in depou pentru ele, fiindca pe vremea aia la Dudesti erau destul de multe vagoane Rathgeber si cateva Duwag'uri.

La Militari, din cate stiu eu, halele de reparatii ar trebui modificate pentru vagoane mai lungi decat Bucur 1. Giulestiul nu vad de ce ar trebui sa aiba parc circulant, avand in vedere ca ani de zile s-au descurcat fara el, si e spatiu berechet in alte depouri, cel putin deocamdata. Depoul Giulesti e cam mititel si greu de manevrat in el, de aceea ani de zile acolo au stat numai vagoanele utilitare si cele scoase din uz.

Revenind la traseele din zona pasajului Basarab, eu nu inteleg reticenta de a trimite Tatre pe pasaj, eventual pe o noua linie 34: Romprim - Basarab - Depoul Militari, care ar fi cea mai logica varianta. Nu vad care ar fi marea "problema de imagine" daca printre CH-PPC'uri (care am inteles ca oricum au deja patina de aluminiu, cel putin cele de la Dudesti)ar circula si Tatre. Si oricum sunt destule V3A-93'uri care arata la fel de bine (sau prost) ca Tatrele, deci care e problema? Scopul principal ar trebui sa fie deservirea buna a calatorilor, nu imaginea regiei...

 


Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab ANTENA

Arunc si eu o propunere:
13 - Granitul - Pasaj Basarab - Dep.Militari (46 desfiintat)
34- Romprim - Obor - Banu Manta

Mi se pare mult prea lung traseul lui 34 pana in Militari, chiar daca toata lumea il daca ca sigur.
Daca as locui la Pta Sudului de ex, pot sa iau metroul de la Mihai Bravu si ajung in Militari in 30 de min.

 


Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab Dominatrix

N-am vazut pe nimeni sa dea traseul 34:Romprim - Basarab - Depoul Militari ca "sigur". Ba din contra, s-a spus de nenumarate ori ca inca nu s-a luat nici o decizie. Totusi, in situatia actuala in care nu sunt tramvaie suficiente, ar trebui eliminate pe cat posibil suprapunerile si dublarile de linii, si de aceea propunerea cu traseul de mai sus mi se pare buna, mai ales ca 34 si 35 au/aveau intervale de succedare asemanatoare.

Ideea acestui traseu nu este pentru calatoriile "de la cap la cap", care asa cum ziceai pot fi facute mai rapid cu metroul, ci pentru asigurarea unei legaturi directe intree Militari/Drumul Taberei si zonele Victoriei/Stefan cel Mare/Obor/Iancului de pe inelul central. E limpede ca nimeni nu se va plimba cu tramvaiul de la Romprim la Depoul Militari, dar asta nu inseamna ca traseul acesta nu ar fi util per ansamblu. Si oricum ar fi mai bun si mai simplu de organizat decat o linie circulara, de exemplu, pentru care nici nu prea exista un cap de linie bine-amplasat.

Dar avand in vedere ca in curand incep lucrarile la Pasajul Muncii, e destul de limpede ca un asemenea traseu nu va fi posibil. Deci poate se va alege tot o varianta in genul traseului 13 propus de tine, probabil cu limitarea lui 34 pe tronsonul sudic intre Dristor si Romprim.

 


Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab 3mil

Dominatrix wrote:
Revenind la traseele din zona pasajului Basarab, eu nu inteleg reticenta de a trimite Tatre pe pasaj, eventual pe o noua linie 34: Romprim - Basarab - Depoul Militari, care ar fi cea mai logica varianta. Nu vad care ar fi marea "problema de imagine" daca printre CH-PPC'uri (care am inteles ca oricum au deja patina de aluminiu, cel putin cele de la Dudesti)ar circula si Tatre. Si oricum sunt destule V3A-93'uri care arata la fel de bine (sau prost) ca Tatrele, deci care e problema? Scopul principal ar trebui sa fie deservirea buna a calatorilor, nu imaginea regiei...

Subscriu. Daca s-ar pune problema imaginii, de ce Tatra strica imaginea pasajului si a altor zone nu? Aceste vagoane fac parte din istoria orasului, au fost si sunt niste tramvaie foarte bune (mie imi fac impresia ca sunt si mai rapide decat V3A-urile); linia de pe pasaj nu este o linie ca oricare alta? De ce se pune problema ca pe-acolo sa circule si pe dincolo nu? Alte orase din Europa ce au tramvaie vechi de 30-40 de ani vad ca nu-si mai pun problema ca circulatia lor le ,,strica imaginea".


Dominatrix wrote:
Dar avand in vedere ca in curand incep lucrarile la Pasajul Muncii, e destul de limpede ca un asemenea traseu nu va fi posibil. Deci poate se va alege tot o varianta in genul traseului 13 propus de tine, probabil cu limitarea lui 34 pe tronsonul sudic intre Dristor si Romprim.

Am mai spus si eu si altii: de ce trebuie deviat 34 pe toata durarea lucrarilor cand acestea se desfasoara pe mijloc, iar tramvaiul la ora actuala circula pe marginea pasajului? Mai mult de 2 saptamani nu ar trebui deviat, si asta atunci cand va fi gata linia pe noul pasaj si vor trebui decat unite cu cele de la sol.

 


Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab Dominatrix

@3mil: Nu e vorba de "imaginea" pasajului, e vorba de "imaginea" centrului, adica inelul central: Stefan cel Mare - Obor - Mihai Bravu...Un simptom tipic al bolii numita popular "capra raioasa cu coada in sus", dar asta e alta discutie.
Cat despre pasajul Muncii, nu stiu cat de complexe vor fi lucrarile acolo, deci nu pot comenta cat de mult sau cat de putin ar trebui sa dureze devierea tramvaielor pe acolo. Cert este ca nu sunt vagoane suficiente, si lucrarile la Pasajul Muncii au venit "la fix" ca sa se mai gaseasca un pretext pentru o noua deviere si implicit o "sursa" de vagoane de rezerva cand se va deschide linia pe la Basarab...

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 34
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Pasajul Suprateran Basarab (INAUGURAT 18.06.2011)  • 
Choose destination

Since our 2420 forum members have written 433299 posts in 5394 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use