Topic: Diverse (transporturi, infrastructură, urbanism etc)
690 posts, 196736 views
📖 Pagination options
- 1689
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
1689
Vai, dar ar trebui sa caute un model mai scump, ceva cu monitor OLED care sa afiseze in interior reclame, clipuri cu Smiley si extrase din Codul Rutier - ca sa nu se plictiseasca soferul pina ii vine codul de deblocare...
Din nou, cautam solutii cit mai complicate la probleme simple.
E parcat ilegal fara sa incomodeze traficul - amenda (si, apropo, aberatia aia cu "nu pot sa dau amenda daca nu e soferu' " e ceva unic in Europa... Lasa-ti masina parcata nu in zona interzisa, ci si in zona permisa dar fara sa platesti in orice oras din EU, ia sa vezi cum iti apare in maxim o ora pliculetul (roz, bleu - depinde) sub stergator...).
E parcat ilegal si incomodeaza traficul - poza, ridicata masina, amenda, taxa transport etc.
Si nu trebuie ca primariile sa mai infiinteze inc-o Companie Mun'cipala de Ridicat Masini, una Munc'ipala de Parcat Masini Ridicate si mai stiu eu ce le trece prin minte..
Politia rutiera, vine, sesizeaza, documenteaza, posteaza locatia pe un portal dedicat, cel mai apropiat subcontractor/partner agreat preia comanda, ridica, incaseaza, transfera si gata.
Pentru situatiile "' 'ai, Boss, c-am fost doar pin' aci sa-i iau Pampersi lu' ala mic de m-am intilnit cu fratele meu la o cafea si nu mai era loc decit pe banda trei, da' uite, am lasat numaru' in bord si pe avarie, hai, sintem si noi oameni, da, ? te pup, hai sa fie bine la toti etc.", solutia e poza, (/video) amenda (dubla) si sa vezi cum se linistesc.
Repet de oricite ori va fi nevoie: civilizatia se face (uneori) doar cu biciul legii. Si nu trebuie sa jupoi. 100-150 de RON e sufiicient ca - de la a patra-cincea amenda intr-o luna - sa inceapa sa usture...
Vai, dar ar trebui sa caute un model mai scump, ceva cu monitor OLED care sa afiseze in interior reclame, clipuri cu Smiley si extrase din Codul Rutier - ca sa nu se plictiseasca soferul pina ii vine codul de deblocare...
Din nou, cautam solutii cit mai complicate la probleme simple.
E parcat ilegal fara sa incomodeze traficul - amenda (si, apropo, aberatia aia cu "nu pot sa dau amenda daca nu e soferu' " e ceva unic in Europa... Lasa-ti masina parcata nu in zona interzisa, ci si in zona permisa dar fara sa platesti in orice oras din EU, ia sa vezi cum iti apare in maxim o ora pliculetul (roz, bleu - depinde) sub stergator...).
E parcat ilegal si incomodeaza traficul - poza, ridicata masina, amenda, taxa transport etc.
Si nu trebuie ca primariile sa mai infiinteze inc-o Companie Mun'cipala de Ridicat Masini, una Munc'ipala de Parcat Masini Ridicate si mai stiu eu ce le trece prin minte..
Politia rutiera, vine, sesizeaza, documenteaza, posteaza locatia pe un portal dedicat, cel mai apropiat subcontractor/partner agreat preia comanda, ridica, incaseaza, transfera si gata.
Pentru situatiile "' 'ai, Boss, c-am fost doar pin' aci sa-i iau Pampersi lu' ala mic de m-am intilnit cu fratele meu la o cafea si nu mai era loc decit pe banda trei, da' uite, am lasat numaru' in bord si pe avarie, hai, sintem si noi oameni, da, ? te pup, hai sa fie bine la toti etc.", solutia e poza, (/video) amenda (dubla) si sa vezi cum se linistesc.
Repet de oricite ori va fi nevoie: civilizatia se face (uneori) doar cu biciul legii. Si nu trebuie sa jupoi. 100-150 de RON e sufiicient ca - de la a patra-cincea amenda intr-o luna - sa inceapa sa usture...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
andrei11
Made inCeaina *
______________
Ceaina --> cuvânt inexistent, dar cred că se subînțelege aluzia...
Made inCeaina *
______________
Ceaina --> cuvânt inexistent, dar cred că se subînțelege aluzia...
1-27-2019 8-14-07 AM.jpg (171.02 KB; downloaded 3245 times)
- misterr
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
misterr
Șinele de tren din Chicago, în flăcări. Explicația neașteptată pentru acest fenomen.
Click pe imagine pentru video:
O serie de fotografii și filmulețe făcute la Chicago au stârnit curiozitate, după ce șinele de tren din oraș au fost surprinse arzând.
Un purtător de cuvânt al companiei care administrează trenurile urbane a declarat, pentru CNN, că măsura urmărește ca macazurile să nu înghețe. Este vorba despre un sistem de arzătoare cu gaz instalat în punctele cheie de pe traseu, măsură luată în condițiile în care la Chicago s-au înregistrat miercuri minus 30 de grade.
Click pe imagine pentru Instagram:
„De fiecare dată când se înregistrează temperaturi scăzute, folosim acest sistem”, a declarat Michael Gillis pentru CNN.
Din cauza frigului extrem, șinele se îndepărtează una de cealată, astfel că temperaturile ridicate ajută la expandarea metalului, până când acestea pot fi readuse la normal, au mai explicat reprezentanții Metra.
Astfel, angajații feroviari lucrează în ture de 12 ore, pentru a se asigura că sistemul funcționează adecvat. În trecut, echipele foloseau kerosean, pe care erau nevoiți să îl aprindă manual.
„Obișnuiam să cărăm kerosenul. Îl puneam în canistre, îl turnam peste șine și îi dădeam foc. Asta se întâmpla la jumătatea anilor ’70. Astăzi am intra în bucluc dacă am face asta”, a spus John Meyer, reprezentant al companiei Metra.
Potrivit acestuia, trenurile nu sunt în pericol dacă trec peste șinele în flăcări.
Șinele de tren din Chicago, în flăcări. Explicația neașteptată pentru acest fenomen.
Click pe imagine pentru video:
O serie de fotografii și filmulețe făcute la Chicago au stârnit curiozitate, după ce șinele de tren din oraș au fost surprinse arzând.
Un purtător de cuvânt al companiei care administrează trenurile urbane a declarat, pentru CNN, că măsura urmărește ca macazurile să nu înghețe. Este vorba despre un sistem de arzătoare cu gaz instalat în punctele cheie de pe traseu, măsură luată în condițiile în care la Chicago s-au înregistrat miercuri minus 30 de grade.
Click pe imagine pentru Instagram:
„De fiecare dată când se înregistrează temperaturi scăzute, folosim acest sistem”, a declarat Michael Gillis pentru CNN.
Din cauza frigului extrem, șinele se îndepărtează una de cealată, astfel că temperaturile ridicate ajută la expandarea metalului, până când acestea pot fi readuse la normal, au mai explicat reprezentanții Metra.
Astfel, angajații feroviari lucrează în ture de 12 ore, pentru a se asigura că sistemul funcționează adecvat. În trecut, echipele foloseau kerosean, pe care erau nevoiți să îl aprindă manual.
„Obișnuiam să cărăm kerosenul. Îl puneam în canistre, îl turnam peste șine și îi dădeam foc. Asta se întâmpla la jumătatea anilor ’70. Astăzi am intra în bucluc dacă am face asta”, a spus John Meyer, reprezentant al companiei Metra.
Potrivit acestuia, trenurile nu sunt în pericol dacă trec peste șinele în flăcări.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
misterr
Europenii care se microcipează în masă. Tehnologia SF folosită tot mai des într-o țară UE
Mai mult de 4.000 de suedezi și-au implantat sub piele un microcip care conține date personale și cu ajutorul căruia pot merge cu transportul în comun, au acces la locul de muncă sau pot efectua plăți online.
BioHax International este liderul pieței din această industrie inovativă și a captat atenția încă de la inființarea companiei în urmă cu cinci ani de către Jowan Osterlund, un fost tatuator și piercer profesionist, scrie Daily Mail.
Microciparea este o metodă controversată încă, iar cei care o critică susțin că dezantajele și riscul ca datele personale de pe cipuri să fie furate sunt mai mari decât avantajele.
În Suedia, însă, sunt tot mai multe companii care folosesc această metodă pentru a ușura accesul clienților sau al angajaților la locul de muncă.
În iunie 2017, de exemplu, operatorul feroviar suedez SJ Rail a anunțat un proiect pilot în cadrul căruia 100 de persoane folosesc un microcip pentru a-și plăti călătoriile. Astfel, cu ajutorul smartphone-ului, controlorii din trenuri pot taxa călătoria doar prin atingerea cu mâna de către călător a dispozitivului.
Proiectul futurist nu a fost infailibil însă și a generat o serie de îngrijorări legate de confidențialitatea datelor pasagerilor. Când a fost lansat, de exemplu, s-a întâmplat ca în locul informațiilor despre călătorie, dispozitivul să afișeze pagina de LinkedIn a călătorului.
Microcipurile sunt de mărimea unui bob de orez și se implantează cu ajutorul unei seringi speciale sub pielea de pe mână, cel mai adesea deasupra degetului mare.
Câteva companii din Suedia oferă deja angajaților acest serviciu, cel mai adesea gratuit, pentru a-i ajuta să intre mai ușor în clădire sau să plătească mâncarea la cantină. Primele implanturi au fost făcute în 2015 și, deși există îngrijorări legate de siguranța datelor personale, mulți suedezi le preferă.
Ulrika Celsing, de 28 de ani, și-a implantat un microcip care îi permite să intre mai ușor în clădirea unde lucrează, fără a mai folosi un card magnetic de acces, și spune că nu o îngrijorează un posibil atac cibernetic.
“Nu cred că tehnologia disponibilă în prezent permite furtul de date de pe cipuri, dar poate fi un pericol pentru viitor. Trebuie să avem în vedere acest lucru”, a spus ea pentru AFP.
Pentru a intra în birou la o agenție media din Stockholm, Ulrika ridică doar mâna în fața unui dispozitiv din perete, fără să-l atingă, iar acesta citește codul și ușa se deschide.
Microciparea nu mai este demult o noutate în Suedia, aceasta fiind cel mai frecvent folosită pentru accesul la locul de muncă și plata mâncării la birou.
Cum sunt folosite microcipurile:
-Înlocuiesc toate portofelele electrinice, cardurile bancare, de travel și tot felul de carduri de acces. Pot fi folosite pentru efectuarea de plăți numai prin atingerea terminalului cu mâna.
-Procedura, cu tot cu microcip, costă în jur de 180 de dolari. Unele companii oferă gratuit acest serviciu angajaților lor.
-Nu conțin GPS, așadar persoana care poartă un microcip nu poate fi urmărită.
-Funcționează doar la o distanță de câțiva milimetri de dispozitivul de citire, deci informațiile de pe el sunt greu de furat.
-Sunt pasive, adică doar conțin informații, dar nu pot accesa la rândul lor informațiile de pe alte dispozitive.
Europenii care se microcipează în masă. Tehnologia SF folosită tot mai des într-o țară UE
Mai mult de 4.000 de suedezi și-au implantat sub piele un microcip care conține date personale și cu ajutorul căruia pot merge cu transportul în comun, au acces la locul de muncă sau pot efectua plăți online.
BioHax International este liderul pieței din această industrie inovativă și a captat atenția încă de la inființarea companiei în urmă cu cinci ani de către Jowan Osterlund, un fost tatuator și piercer profesionist, scrie Daily Mail.
Microciparea este o metodă controversată încă, iar cei care o critică susțin că dezantajele și riscul ca datele personale de pe cipuri să fie furate sunt mai mari decât avantajele.
În Suedia, însă, sunt tot mai multe companii care folosesc această metodă pentru a ușura accesul clienților sau al angajaților la locul de muncă.
În iunie 2017, de exemplu, operatorul feroviar suedez SJ Rail a anunțat un proiect pilot în cadrul căruia 100 de persoane folosesc un microcip pentru a-și plăti călătoriile. Astfel, cu ajutorul smartphone-ului, controlorii din trenuri pot taxa călătoria doar prin atingerea cu mâna de către călător a dispozitivului.
Proiectul futurist nu a fost infailibil însă și a generat o serie de îngrijorări legate de confidențialitatea datelor pasagerilor. Când a fost lansat, de exemplu, s-a întâmplat ca în locul informațiilor despre călătorie, dispozitivul să afișeze pagina de LinkedIn a călătorului.
Microcipurile sunt de mărimea unui bob de orez și se implantează cu ajutorul unei seringi speciale sub pielea de pe mână, cel mai adesea deasupra degetului mare.
Câteva companii din Suedia oferă deja angajaților acest serviciu, cel mai adesea gratuit, pentru a-i ajuta să intre mai ușor în clădire sau să plătească mâncarea la cantină. Primele implanturi au fost făcute în 2015 și, deși există îngrijorări legate de siguranța datelor personale, mulți suedezi le preferă.
Ulrika Celsing, de 28 de ani, și-a implantat un microcip care îi permite să intre mai ușor în clădirea unde lucrează, fără a mai folosi un card magnetic de acces, și spune că nu o îngrijorează un posibil atac cibernetic.
“Nu cred că tehnologia disponibilă în prezent permite furtul de date de pe cipuri, dar poate fi un pericol pentru viitor. Trebuie să avem în vedere acest lucru”, a spus ea pentru AFP.
Pentru a intra în birou la o agenție media din Stockholm, Ulrika ridică doar mâna în fața unui dispozitiv din perete, fără să-l atingă, iar acesta citește codul și ușa se deschide.
Microciparea nu mai este demult o noutate în Suedia, aceasta fiind cel mai frecvent folosită pentru accesul la locul de muncă și plata mâncării la birou.
Cum sunt folosite microcipurile:
-Înlocuiesc toate portofelele electrinice, cardurile bancare, de travel și tot felul de carduri de acces. Pot fi folosite pentru efectuarea de plăți numai prin atingerea terminalului cu mâna.
-Procedura, cu tot cu microcip, costă în jur de 180 de dolari. Unele companii oferă gratuit acest serviciu angajaților lor.
-Nu conțin GPS, așadar persoana care poartă un microcip nu poate fi urmărită.
-Funcționează doar la o distanță de câțiva milimetri de dispozitivul de citire, deci informațiile de pe el sunt greu de furat.
-Sunt pasive, adică doar conțin informații, dar nu pot accesa la rândul lor informațiile de pe alte dispozitive.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
subway guru
Stiri alarmante!
Zvonuri persistente si acuzatii de diplome false la UTCB. Nu una-doua ci zeci...cat de departe poate merge impostura in minunata noastra tara???...ca astea ar fi un pericol public mai ceva ca un seism major.
Stiri alarmante!
Zvonuri persistente si acuzatii de diplome false la UTCB. Nu una-doua ci zeci...cat de departe poate merge impostura in minunata noastra tara???...ca astea ar fi un pericol public mai ceva ca un seism major.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
misterr
Exact, dacă le puneau și cipul cînd le-au dat diploma, nu mai era problema...
Exact, dacă le puneau și cipul cînd le-au dat diploma, nu mai era problema...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
andrei11
....
....
2-22-2019 11-12-24 AM.jpg (117.85 KB; downloaded 3018 times)
- misterr
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
misterr
Visul lui Elon Musk devine realitate. Orașul în care se va circula cu 250 km/oră, pe sub pământ, până la sfârșitul anului
Autorităţile din Las Vegas au decis să încredinţeze construirea unui tunel subteran pentru vehicule de mare viteză unei companii deţinute de miliardarul sud-african Elon Musk.
Excentricul miliardar, fondatorul Tesla, doreşte ca acest proiect să devină operaţional "până la sfârşitul anului", informează AFP.
The Boring Company a fost selecţionată pentru a concepe, a construi şi a administra o reţea circulară de tuneluri capabile să transporte pasageri în vehicule electrice autonome cu viteză ridicată.
Proiectul este realizat odată cu extinderea unui mare centru expoziţional din oraşul american, a explicat organismul ce administrează centrul (Las Vegas Convention and Visitors Authority - LVCVA).
Elon Musk, care produce deja automobile electrice (Tesla) şi vehicule spaţiale (SpaceX), s-a declarat încântat de acest anunţ.
"Aşteptăm cu nerăbdare să construim un tunel Boring Company în Vegas. Ar trebui să fie operaţional până la sfârşitul anului!", a scris miliardarul sud-african într-un mesaj pe Twitter.
Un contract urmează să fie negociat înainte de o aprobare finală în luna iunie.
Construcţia tunelului ar trebui să coste între 35 de milioane şi 55 de milioane de dolari, în funcţie de traseul ce va fi ales şi de numărul cerut de staţii.
Odată ce lucrările de extindere vor fi realizate, centrul expoziţional se va întinde pe o suprafaţă de 81 de hectare, iar o distanţă de 3,2 kilometri va separa extremităţile sale. Această distanţă necesită "o soluţie de transport pentru invitaţi, dedicată sitului", afirmă administratorul centrului.
Sistemul de transport ar putea fi extins pentru ca în final să lege centrul oraşului şi faimosul său bulevard mărginit de hoteluri şi cazinouri de aeroport şi de alte zone ale metropolei americane.
Elon Musk, care a înfiinţat The Boring Company pentru a dezvolta tehnologii ad-hoc, a prezentat în luna decembrie în apropiere de Los Angeles "un tunel test" pentru acest proiect, conceput pentru a revoluţiona transporturile urbane, evitând ambuteiajele rutiere.
Ideea i-a venit antreprenorului sud-african atunci când a rămas blocat în trafic la volanul maşinii sale în ambuteiajele uriaşe produse între reşedinţa lui din cartierul Bel Air şi sediul general al companiei SpaceX, situat în Hawthorne, la sud de Los Angeles.
Pe termen lung, proiectul "Hyperloop" va permite mai multor mii de vehicule electrice şi autonome să străbată în lung şi în lat subteranele oraşelor din lumea întreagă cu viteze care se apropie de 250 de kilometri pe oră.
Visul lui Elon Musk devine realitate. Orașul în care se va circula cu 250 km/oră, pe sub pământ, până la sfârșitul anului
Autorităţile din Las Vegas au decis să încredinţeze construirea unui tunel subteran pentru vehicule de mare viteză unei companii deţinute de miliardarul sud-african Elon Musk.
Excentricul miliardar, fondatorul Tesla, doreşte ca acest proiect să devină operaţional "până la sfârşitul anului", informează AFP.
The Boring Company a fost selecţionată pentru a concepe, a construi şi a administra o reţea circulară de tuneluri capabile să transporte pasageri în vehicule electrice autonome cu viteză ridicată.
Proiectul este realizat odată cu extinderea unui mare centru expoziţional din oraşul american, a explicat organismul ce administrează centrul (Las Vegas Convention and Visitors Authority - LVCVA).
Elon Musk, care produce deja automobile electrice (Tesla) şi vehicule spaţiale (SpaceX), s-a declarat încântat de acest anunţ.
"Aşteptăm cu nerăbdare să construim un tunel Boring Company în Vegas. Ar trebui să fie operaţional până la sfârşitul anului!", a scris miliardarul sud-african într-un mesaj pe Twitter.
Un contract urmează să fie negociat înainte de o aprobare finală în luna iunie.
Construcţia tunelului ar trebui să coste între 35 de milioane şi 55 de milioane de dolari, în funcţie de traseul ce va fi ales şi de numărul cerut de staţii.
Odată ce lucrările de extindere vor fi realizate, centrul expoziţional se va întinde pe o suprafaţă de 81 de hectare, iar o distanţă de 3,2 kilometri va separa extremităţile sale. Această distanţă necesită "o soluţie de transport pentru invitaţi, dedicată sitului", afirmă administratorul centrului.
Sistemul de transport ar putea fi extins pentru ca în final să lege centrul oraşului şi faimosul său bulevard mărginit de hoteluri şi cazinouri de aeroport şi de alte zone ale metropolei americane.
Elon Musk, care a înfiinţat The Boring Company pentru a dezvolta tehnologii ad-hoc, a prezentat în luna decembrie în apropiere de Los Angeles "un tunel test" pentru acest proiect, conceput pentru a revoluţiona transporturile urbane, evitând ambuteiajele rutiere.
Ideea i-a venit antreprenorului sud-african atunci când a rămas blocat în trafic la volanul maşinii sale în ambuteiajele uriaşe produse între reşedinţa lui din cartierul Bel Air şi sediul general al companiei SpaceX, situat în Hawthorne, la sud de Los Angeles.
Pe termen lung, proiectul "Hyperloop" va permite mai multor mii de vehicule electrice şi autonome să străbată în lung şi în lat subteranele oraşelor din lumea întreagă cu viteze care se apropie de 250 de kilometri pe oră.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
misterr
RAR a lansat aplicația prin care poți afla totul despre mașina pe care vrei să o cumperi
Registrul Auto Român (RAR) a lansat aplicaţia ISTORIC VEHICUL, prin care orice persoană care deţine sau intenţionează să achiziţioneze un vehicul poate verifica istoricul acestuia.
Aplicația dezvoltată de RAR se accesează gratuit, potrivit unui comunicat transmis de instituție.
”Începând de astăzi, orice persoană care deține sau intenționează să achiziționeze un vehicul poate verifica istoricul acestuia (condiția fiind ca mașina să fi trecut cel puțin o dată pe la RAR), prin accesarea site-ului oficial al Registrului Auto Român http://www.rarom.ro”, se precizează în comunicat.
Datele se obțin dacă solicitantul introduce în aplicație adresa de email și numărul de identificare al vehiculului în cauză. Aplicația va genera un cod de acces, îl va expedia pe adresa de email introdusă și, după validarea lui, va furniza către aceeași adresă de email informațiile pe care le-am considerat utile pentru deținătorul sau viitorul deținător al unui vehicul.
”Datele generate sunt: activitățile derulate la RAR și numărul de kilometri înregistrați în bordul mașinii (kilometri regăsiți în baza de date a RAR sau a stațiilor ITP autorizate), existența/valabilitatea cărții de identitate a vehiculului, câteva date tehnice și de identificare, gradul de poluare, valabilitatea ITP.
Atenție! Datele oferite reflectă configurația vehiculului și statutul acestuia și sunt valabile la data interogării acestora în sistemul nostru informatic. Aceste date nu sunt destinate comercializării, iar folosirea aplicației se supune unor termene și condiții, care sunt detaliate în momentul accesării aplicației ISTORIC VEHICUL”, precizează RAR.
Dacă aplicația se accesează în mod abuziv, solicitantului îi va fi restricționat accesul. Aplicația poate fi accesată și de pe smartphone.
”Aplicația reprezintă politica RAR de a sprijini cumpărătorul unui vehicul și de a-l informa, pentru ca acesta să facă o achiziție în cunoștință de cauză. Principalele beneficii pe care le-am identificat se referă la posibilitatea verificării în timp real a corectitudinii datelor cuprinse în documentele însoțitoare ale vehiculului, a valabilității ITP și a succesiunii înregistrărilor valorilor odometrului, care ar trebui să fie sub forma unei creșteri continue. Orice punct de inflexiune ridică un semn de întrebare cu privire la posibila fraudare a kilometrajului real al unui autovehicul.
În viitor, avem în vedere extinderea domeniului informațiilor pe care le oferim, prin includerea și a unor date referitoare la eventuale daune și/sau reparații care interesează structura de rezistență a unui vehicul. Întrucât acestea sunt informații care nu ne aparțin, este posibil ca furnizarea lor să comporte anumite costuri”, a declarat Roxana Dima, purtător de cuvânt al RAR.
RAR a lansat aplicația prin care poți afla totul despre mașina pe care vrei să o cumperi
Registrul Auto Român (RAR) a lansat aplicaţia ISTORIC VEHICUL, prin care orice persoană care deţine sau intenţionează să achiziţioneze un vehicul poate verifica istoricul acestuia.
Aplicația dezvoltată de RAR se accesează gratuit, potrivit unui comunicat transmis de instituție.
”Începând de astăzi, orice persoană care deține sau intenționează să achiziționeze un vehicul poate verifica istoricul acestuia (condiția fiind ca mașina să fi trecut cel puțin o dată pe la RAR), prin accesarea site-ului oficial al Registrului Auto Român http://www.rarom.ro”, se precizează în comunicat.
Datele se obțin dacă solicitantul introduce în aplicație adresa de email și numărul de identificare al vehiculului în cauză. Aplicația va genera un cod de acces, îl va expedia pe adresa de email introdusă și, după validarea lui, va furniza către aceeași adresă de email informațiile pe care le-am considerat utile pentru deținătorul sau viitorul deținător al unui vehicul.
”Datele generate sunt: activitățile derulate la RAR și numărul de kilometri înregistrați în bordul mașinii (kilometri regăsiți în baza de date a RAR sau a stațiilor ITP autorizate), existența/valabilitatea cărții de identitate a vehiculului, câteva date tehnice și de identificare, gradul de poluare, valabilitatea ITP.
Atenție! Datele oferite reflectă configurația vehiculului și statutul acestuia și sunt valabile la data interogării acestora în sistemul nostru informatic. Aceste date nu sunt destinate comercializării, iar folosirea aplicației se supune unor termene și condiții, care sunt detaliate în momentul accesării aplicației ISTORIC VEHICUL”, precizează RAR.
Dacă aplicația se accesează în mod abuziv, solicitantului îi va fi restricționat accesul. Aplicația poate fi accesată și de pe smartphone.
”Aplicația reprezintă politica RAR de a sprijini cumpărătorul unui vehicul și de a-l informa, pentru ca acesta să facă o achiziție în cunoștință de cauză. Principalele beneficii pe care le-am identificat se referă la posibilitatea verificării în timp real a corectitudinii datelor cuprinse în documentele însoțitoare ale vehiculului, a valabilității ITP și a succesiunii înregistrărilor valorilor odometrului, care ar trebui să fie sub forma unei creșteri continue. Orice punct de inflexiune ridică un semn de întrebare cu privire la posibila fraudare a kilometrajului real al unui autovehicul.
În viitor, avem în vedere extinderea domeniului informațiilor pe care le oferim, prin includerea și a unor date referitoare la eventuale daune și/sau reparații care interesează structura de rezistență a unui vehicul. Întrucât acestea sunt informații care nu ne aparțin, este posibil ca furnizarea lor să comporte anumite costuri”, a declarat Roxana Dima, purtător de cuvânt al RAR.
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
Cristi N
Am testat si eu functia, mi se pare chiar utila. In cazul meu in care masina a fost cumparata din tara am putut vedea cati km avea la fiecare operatiune facuta itp si certificarea autenticitatii indiferent ca a fost la o reprezentanta RAR sau la o statie ITP oarecare.
Multa lume o sa isi aprecieze masina mai tare acum cand o sa vada cati km are in realitate.
Am testat si eu functia, mi se pare chiar utila. In cazul meu in care masina a fost cumparata din tara am putut vedea cati km avea la fiecare operatiune facuta itp si certificarea autenticitatii indiferent ca a fost la o reprezentanta RAR sau la o statie ITP oarecare.
Multa lume o sa isi aprecieze masina mai tare acum cand o sa vada cati km are in realitate.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
misterr
RAR a lansat aplicația prin care poți afla totul despre o mașină la mâna a doua. Cum funcționează
Click pe imagine pentru video:
Registrul Auto Român a lansat joi o aplicație gratuită, utilă pentru cei care vor să cumpere o mașină la mâna a două, înmatriculată în România.
Folosind doar seria de șasiu, pot află numărul real de kilometri parcusi, dar și alte date tehnice. Mulți dintre cei care au încercat joi să folosească aplicația nu au reușit, pentru că se blocase din cauza numărului mare de accesări.
Aplicația “Istoric vehicul” poate fi accesată de pe site-ul registrului Auto Român - http://www.rarom.ro - atât de pe calculator, cât și de pe un telefon inteligent. Aplicația arată date tehnice și de indentificare doar pentru mașinile înmatriculate în România.
„Din cauza accesărilor numeroase, în primele 3 ore am avut peste 6.400 de accesări. Este posibil ca sistemul să fie puțin îngreunat. Această aplicație este gratuită pentru că toate datele care sunt la dispoziția clienților sunt date culese de RAR. Este dezvoltată de RAR în house, cum se spune, nu a costat nimic”, a declarat George Adrian Dincă, director general RAR.
Conducerea RAR lucrează la o versiune îmbunătățită care să conțină și istoricul accidentelor și pentru mașinile înmatriculate în România, și pentru cele aduse din străinătate. Aceasta va fi însă contra cost.
Oricum, specialiștii vă recomandă și o verificare suplimentară în service înainte să cumpărați o mașină la mâna a două, verificare ce vă poate scuti de cheltuieli suplimentare și văpoate salva viață.
„Oricine poate avea vreun eveniment și își poate repara mașină oriunde în altă parte în afară unui service autorizat. Am avut, de exemplu, acum câteva săptămâni, lonjeron sudat, ceea ce înseamnă efectiv un pericol iminent. Mai nou, se înlocuiesc airbag-uri cu rezistențe, nici nu poți să le detectezi cu un testeri, trebuie doar să demonstrezi fizic să vezi dacă mai e acolo sau nu. La o inspecție periodică niciodată nu se verifică genul ăsta de aspect”, spune Ionuț Ragalie, proprietarul unui service auto.
O astfel de verificare într-un service auto costă aproximativ 200 de lei.
RAR a lansat aplicația prin care poți afla totul despre o mașină la mâna a doua. Cum funcționează
Click pe imagine pentru video:
Registrul Auto Român a lansat joi o aplicație gratuită, utilă pentru cei care vor să cumpere o mașină la mâna a două, înmatriculată în România.
Folosind doar seria de șasiu, pot află numărul real de kilometri parcusi, dar și alte date tehnice. Mulți dintre cei care au încercat joi să folosească aplicația nu au reușit, pentru că se blocase din cauza numărului mare de accesări.
Aplicația “Istoric vehicul” poate fi accesată de pe site-ul registrului Auto Român - http://www.rarom.ro - atât de pe calculator, cât și de pe un telefon inteligent. Aplicația arată date tehnice și de indentificare doar pentru mașinile înmatriculate în România.
„Din cauza accesărilor numeroase, în primele 3 ore am avut peste 6.400 de accesări. Este posibil ca sistemul să fie puțin îngreunat. Această aplicație este gratuită pentru că toate datele care sunt la dispoziția clienților sunt date culese de RAR. Este dezvoltată de RAR în house, cum se spune, nu a costat nimic”, a declarat George Adrian Dincă, director general RAR.
Conducerea RAR lucrează la o versiune îmbunătățită care să conțină și istoricul accidentelor și pentru mașinile înmatriculate în România, și pentru cele aduse din străinătate. Aceasta va fi însă contra cost.
Oricum, specialiștii vă recomandă și o verificare suplimentară în service înainte să cumpărați o mașină la mâna a două, verificare ce vă poate scuti de cheltuieli suplimentare și văpoate salva viață.
„Oricine poate avea vreun eveniment și își poate repara mașină oriunde în altă parte în afară unui service autorizat. Am avut, de exemplu, acum câteva săptămâni, lonjeron sudat, ceea ce înseamnă efectiv un pericol iminent. Mai nou, se înlocuiesc airbag-uri cu rezistențe, nici nu poți să le detectezi cu un testeri, trebuie doar să demonstrezi fizic să vezi dacă mai e acolo sau nu. La o inspecție periodică niciodată nu se verifică genul ăsta de aspect”, spune Ionuț Ragalie, proprietarul unui service auto.
O astfel de verificare într-un service auto costă aproximativ 200 de lei.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
andrei11
Ăsta-i bluff, în veci n-ai cum să afli numărul real de kilometri sau dacă o planetară a fost înlocuită cu una originală sau cu una contrafăcută.
Sau multe altele. Aplicația nu este folositoare.
De exemplu eu am avut o intervenție la un Service fără să fiu notat undeva într-o bază de date, am doar o chitanță precum că am plătit xxx lei, să se deconteze ei financiar.
Ăsta-i bluff, în veci n-ai cum să afli numărul real de kilometri sau dacă o planetară a fost înlocuită cu una originală sau cu una contrafăcută.
Sau multe altele. Aplicația nu este folositoare.
De exemplu eu am avut o intervenție la un Service fără să fiu notat undeva într-o bază de date, am doar o chitanță precum că am plătit xxx lei, să se deconteze ei financiar.
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
Cristi N
Uite ce vad eu pentru masina mea, mie mi se par niste informatii relevante daca as fi cumparator.
Uite ce vad eu pentru masina mea, mie mi se par niste informatii relevante daca as fi cumparator.
54729970_560856351087979_8981683755978588160_n.png (45.59 KB; downloaded 2982 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
andrei11
Da, asta-i ok, probabil și la mine e la fel, dar de unde rezultă ce piese au fost înlocuite ?
Da, asta-i ok, probabil și la mine e la fel, dar de unde rezultă ce piese au fost înlocuite ?
📖 Pagination options