Topic: Achiziții de tramvaie noi de 27-36m în perioada 2017-2022
1658 posts, 434237 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Utilizator anonim
Odata cu reluarea procedurii la sfarsitul lui ianuarie a fost schimbat si termenul limita pentru depunerea ofertelor - 15.03.2019 15:00.
Odata cu reluarea procedurii la sfarsitul lui ianuarie a fost schimbat si termenul limita pentru depunerea ofertelor - 15.03.2019 15:00.
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Cristi N
Tramvaie noi în Bucureşti: termenul pentru depunerea ofertelor, prelungit cu o lună. Astra Vagoane Călători intră în cursă
Primăria Bucureşti a lansat în decembrie licitaţia pentru achiziţia a 100 de tramvaie, valoarea contractului fiind estimată la 845,68 milioane de lei (180 milioane euro), fără TVA. Astfel, preţul pe bucată este de circa 1,8 milioane de euro, fără TVA.
Ofertele pentru această licitaţie urmau să fie transmise până pe 14 februarie, însă municipalitatea a prelungit termenul până pe 15 martie.
La cea mai mare licitaţie de tramvaie din ţară nu putea participa şi producătorul Astra Vagoane Călători de unul singur, având în vedere condiţiile privind cifra de afaceri.
"Am găsit o soluţie să participăm", a declarat pentru ECONOMICA.NET Gheorghe Sârbu, directorul general al Astra Vagoane Călători, adăugând că livrarea de tramvaie în capitala unei ţări este un punct forte în promovarea ulterioară a portofoliului oricărui producător.
Directorul firmei din Arad nu a precizat şi ce soluţie a identificat. Cel mai probabil, acesta a găsit parteneri pentru a se încadra în cerinţele Primăriei Bucureşti şi a depune împreună ofertă.
În vara anului 2017, Valer Blidar, proprietarul fabricii din Arad, vorbea de o asociere cu Electroputere VFU Paşcani şi Atelierele CFR Griviţa pentru participarea la licitaţia de tramvaie ce urma să fie organizată de Primăria Capitalei.
Rămâne de văzut la deschiderea ofertelor dacă uzinele reparatoare de material rulant din Paşcani şi Bucureşti sunt partenerii misterioşi ai Astra Vagoane Călători la cea mai mare licitaţie de tramvaie din ţară.
De licitaţia pentru tramvaie noi în Bucureşti pare interesat şi producătorul francez Alstom, care a contestat procedura la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), însă fără succes.
Până acum, producătorul Astra Vagoane Călători a depus oferte de unul singur la licitaţiile pentru tramvaie din Cluj, Oradea, Galaţi şi Oradea.
Producătorul din Arad este interesat să depună ofertă şi în cadrul licitaţiei de la Timişoara şi analizează posibilitatea fabricării de tramvaie cu autonomie de minim 10 kilometri pentru a se încadra în cerinţele municipalităţii de pe Bega.
Alte achiziţii de tramvaie pentru mari oraşe din ţară au loc prin intermediul Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP).
În cadrul licitaţiei MDRAP pentru tramvaie noi în Ploieşti, Brăila şi Galaţi şi-a făcut apariţia un jucător - surpriză. Compania Electroputere VFU Paşcani a contestat termenul de livrare a tramvaielor și aspecte tehnice din caietul de sarcini, obţinând câştig de cauză la CNSC. Militanţii pentru îmbunătăţirea condiţiilor de transport public de la Metrou Uşor apreciază că, cel mai probabil, firma din Paşcani s-a asociat cu un producător pentru a participa la licitaţia de tramvaie a MDRAP.
Sursa: link
Tramvaie noi în Bucureşti: termenul pentru depunerea ofertelor, prelungit cu o lună. Astra Vagoane Călători intră în cursă
Primăria Bucureşti a lansat în decembrie licitaţia pentru achiziţia a 100 de tramvaie, valoarea contractului fiind estimată la 845,68 milioane de lei (180 milioane euro), fără TVA. Astfel, preţul pe bucată este de circa 1,8 milioane de euro, fără TVA.
Ofertele pentru această licitaţie urmau să fie transmise până pe 14 februarie, însă municipalitatea a prelungit termenul până pe 15 martie.
La cea mai mare licitaţie de tramvaie din ţară nu putea participa şi producătorul Astra Vagoane Călători de unul singur, având în vedere condiţiile privind cifra de afaceri.
"Am găsit o soluţie să participăm", a declarat pentru ECONOMICA.NET Gheorghe Sârbu, directorul general al Astra Vagoane Călători, adăugând că livrarea de tramvaie în capitala unei ţări este un punct forte în promovarea ulterioară a portofoliului oricărui producător.
Directorul firmei din Arad nu a precizat şi ce soluţie a identificat. Cel mai probabil, acesta a găsit parteneri pentru a se încadra în cerinţele Primăriei Bucureşti şi a depune împreună ofertă.
În vara anului 2017, Valer Blidar, proprietarul fabricii din Arad, vorbea de o asociere cu Electroputere VFU Paşcani şi Atelierele CFR Griviţa pentru participarea la licitaţia de tramvaie ce urma să fie organizată de Primăria Capitalei.
Rămâne de văzut la deschiderea ofertelor dacă uzinele reparatoare de material rulant din Paşcani şi Bucureşti sunt partenerii misterioşi ai Astra Vagoane Călători la cea mai mare licitaţie de tramvaie din ţară.
De licitaţia pentru tramvaie noi în Bucureşti pare interesat şi producătorul francez Alstom, care a contestat procedura la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), însă fără succes.
Până acum, producătorul Astra Vagoane Călători a depus oferte de unul singur la licitaţiile pentru tramvaie din Cluj, Oradea, Galaţi şi Oradea.
Producătorul din Arad este interesat să depună ofertă şi în cadrul licitaţiei de la Timişoara şi analizează posibilitatea fabricării de tramvaie cu autonomie de minim 10 kilometri pentru a se încadra în cerinţele municipalităţii de pe Bega.
Alte achiziţii de tramvaie pentru mari oraşe din ţară au loc prin intermediul Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP).
În cadrul licitaţiei MDRAP pentru tramvaie noi în Ploieşti, Brăila şi Galaţi şi-a făcut apariţia un jucător - surpriză. Compania Electroputere VFU Paşcani a contestat termenul de livrare a tramvaielor și aspecte tehnice din caietul de sarcini, obţinând câştig de cauză la CNSC. Militanţii pentru îmbunătăţirea condiţiilor de transport public de la Metrou Uşor apreciază că, cel mai probabil, firma din Paşcani s-a asociat cu un producător pentru a participa la licitaţia de tramvaie a MDRAP.
Sursa: link
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
punmeister
Vaaaai, ma simt flatat
Militanţii pentru îmbunătăţirea condiţiilor de transport public de la Metrou Uşor apreciază că, cel mai probabil, firma din Paşcani s-a asociat cu un producător pentru a participa la licitaţia de tramvaie a MDRAP.
Vaaaai, ma simt flatat
- ticker
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
ticker
WTF? Astra nu are ce face? O sa aiba intarzieri peste intarzieri, rezilieri etc. De ce nu se baga doar la ce pot face?
WTF? Astra nu are ce face? O sa aiba intarzieri peste intarzieri, rezilieri etc. De ce nu se baga doar la ce pot face?
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Cristi N
^^punmeister: Mie mi se pare un mare pas inainte ca jurnalistii au inceput sa ne citeasca. Inainte ii injuram ca scriau aberatii, macar acum au capatat incredere in cele 2 comunitati (MetrouUsor si PeUndeMerg) si au inceput sa ne citeasca. Pe Ionut mai nou il suna mai toti jurnalistii pentru a-i cere parerea.
^ticker: Depinde foarte mult ce partener au. Daca gasesc un furnizor care sa le livreze tramvaiele in stil Ikea cred ca ar putea face fata.
^^punmeister: Mie mi se pare un mare pas inainte ca jurnalistii au inceput sa ne citeasca. Inainte ii injuram ca scriau aberatii, macar acum au capatat incredere in cele 2 comunitati (MetrouUsor si PeUndeMerg) si au inceput sa ne citeasca. Pe Ionut mai nou il suna mai toti jurnalistii pentru a-i cere parerea.
^ticker: Depinde foarte mult ce partener au. Daca gasesc un furnizor care sa le livreze tramvaiele in stil Ikea cred ca ar putea face fata.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
punmeister
Adica Siemens, ca ei s-au miscat foarte repede cu ULF-urile pentru Oradea
Adica Siemens, ca ei s-au miscat foarte repede cu ULF-urile pentru Oradea
- ticker
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
ticker
Daca e Siemens imi retrag afirmatia precedenta ^^^
Daca e Siemens imi retrag afirmatia precedenta ^^^
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Puss in Boots
Sa se bage Siemens si cu VFU? De ce? ei au/aveau deja parteneriatul cu Astra. Daca se baga cineva pe fir cu VFU (ca uzina de asamblare) as zice ca e altcineva si nu Siemens. Poate Alstom. Sau altii. Altfel sincer nu vad VFU in toata treaba asta, dupa cum mai ziceam ei nu fabrica niciun tramvai si nu au niciun model propriu. Dar intreb: VFU indeplineste criteriul cu cifra de afaceri? Nu de alta dar VFU a depus contestatia singur si a si castigat-o in conditiile in care pe persoana juridica nici n-are dreptul sa participe la licitatie. Mie unul mi se pare stranie toata chestia asta. Daca era in parteneriat cu X firma de afara atunci da, era logica contestatia si sustinuta.
Sa se bage Siemens si cu VFU? De ce? ei au/aveau deja parteneriatul cu Astra. Daca se baga cineva pe fir cu VFU (ca uzina de asamblare) as zice ca e altcineva si nu Siemens. Poate Alstom. Sau altii. Altfel sincer nu vad VFU in toata treaba asta, dupa cum mai ziceam ei nu fabrica niciun tramvai si nu au niciun model propriu. Dar intreb: VFU indeplineste criteriul cu cifra de afaceri? Nu de alta dar VFU a depus contestatia singur si a si castigat-o in conditiile in care pe persoana juridica nici n-are dreptul sa participe la licitatie. Mie unul mi se pare stranie toata chestia asta. Daca era in parteneriat cu X firma de afara atunci da, era logica contestatia si sustinuta.
- ticker
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
ticker
Ipoteza mea era Astra cu Siemens si VFU.
VFU are istoric cu Astra - vezi mai jos:
De ce Siemens? Pentru ca au avut parteneriat cu Astra si la numarul asta de unitati 100 in Buc + 40(PL, BR, GL) + 40 in TM + 28 in AR + Iasi... deja poate atrage apetitul jucatorilor mari care au preturi mari si cauta variante de cost saving ca sa poata castiga.
Si pentru ca Astra singura nu are cum sa livreze atat fara intarzieri mari si rabat la calitate. Are deja castigat la Galati si Oradea si va mai castiga.
Iar VFU nu are un produs, nu se califica de sine statatoare, nu are linii de montare etc.
Ipoteza mea era Astra cu Siemens si VFU.
VFU are istoric cu Astra - vezi mai jos:
punmeister wrote:
Prototipul Autentic a avut motoarele furnizate de Electroputere VFU (si invertoarele de SAERP).
De ce Siemens? Pentru ca au avut parteneriat cu Astra si la numarul asta de unitati 100 in Buc + 40(PL, BR, GL) + 40 in TM + 28 in AR + Iasi... deja poate atrage apetitul jucatorilor mari care au preturi mari si cauta variante de cost saving ca sa poata castiga.
Si pentru ca Astra singura nu are cum sa livreze atat fara intarzieri mari si rabat la calitate. Are deja castigat la Galati si Oradea si va mai castiga.
Iar VFU nu are un produs, nu se califica de sine statatoare, nu are linii de montare etc.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Utilizator anonim
Pana acum asocieri cunoscute sunt Astra-Siemens, asociere veche inca de prin 2002 când au venit Siemens Desiro in Romania, si Bombardier-Pascani, asociere care cel putin acum cativa ani când fusese lansata s-a blocat brusc dupa ce...cei 3 reprezentanti Bombardier responsabili cu afacerea au murit intr-un accident rutier, ulterior nu am mai auzit nimic de actiunea asta, dar nu inseamna ca nu se poate intampla.
Pana acum asocieri cunoscute sunt Astra-Siemens, asociere veche inca de prin 2002 când au venit Siemens Desiro in Romania, si Bombardier-Pascani, asociere care cel putin acum cativa ani când fusese lansata s-a blocat brusc dupa ce...cei 3 reprezentanti Bombardier responsabili cu afacerea au murit intr-un accident rutier, ulterior nu am mai auzit nimic de actiunea asta, dar nu inseamna ca nu se poate intampla.
- ticker
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
ticker
OK, Marian, Deci VFU e (probabil) cu Bombardier.
Cum ziceam, oferta pare interesanta pentru cei mari...
OK, Marian, Deci VFU e (probabil) cu Bombardier.
Cum ziceam, oferta pare interesanta pentru cei mari...
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
WT_fan06
Speculativ acum, cred că asocierea Astra-VFU-Grivița mi se pare mai plauzibilă, dat fiind faptul că Blidar a declarat intenția de a coopera cu ei.
Speculativ acum, cred că asocierea Astra-VFU-Grivița mi se pare mai plauzibilă, dat fiind faptul că Blidar a declarat intenția de a coopera cu ei.
- Razvan021
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Razvan021
Asocierea Astra-VFU-Atelierele CFR Grivita nu indeplineste criteriul cifrei de afaceri de 280 de milioane anual.Asocierea va fi cel mai probabil Siemens-Astra-VFU, dat fiind ca VFU vrea sa participe si la Ploiesti, evident tot in asociere, unde e greu de crezut ca la 80% pret se va mai baga altcineva decat Astra.Deci asocierea ii cuprinde si pe ei.
Si pentru ca am vazut ca multa lume de pe forum plange (ipocrit) Astra ca nu ar putea sa isi onoreze comenzile in cazul in care ar castiga toate licitatiile la care au sanse (deci exclusiv Timisoara), trebuie spus ca sunt in total 246 de tramvaie conform contractelor (ce au castigat-Cluj, Oradea, Galati) si unde au sanse realiste (Braila, Galati, Ploiesti, Resita, Craiova, Iasi, Bucuresti).Capacitatea de productie a Astra e de 6 tramvaie pe luna.x12 luni=72.Hai sa zicem ca nu fac atatea intr-un an (decembrie, august cu productii mai mici etc).Punem 60 pe an.Simplist, consideram ca tramvaiele vor trebui toate sa fie livrate in 4 ani (asa sunt contractele cadru de pana acum si asa va fi si la Bucuresti, la licitatiile MDRAP vor fi livrate in 2 ani probabil), Q2 2019-Q2 2023.60x4=240 de tramvaie ce pot fi produse.Sunt cu doar 6 tramvaie sub cifra de 246 asta in conditiile in care:
1.Nu stim daca vor castiga unele din licitatiile astea (la Iasi si Bucuresti sigur va exista concurenta).
2.Pe contractele cadru (Oradea, Galati 18 si Arad, nu mai stiu daca si Cluj) numarul de tramvaie ce vor fi livrate nu e obligatoriu sa fie cel maxim din contract.
3.La Bucuresti clar va fi asociere cu o firma mare, deci e putin probabil ca Astra sa aiba mai mult de jumatate din contract.
4.Probabil periaoda de livrare va fi mai lunga, conform contractului de la Bucuresti cele 100 vor trebui livrate in 4 ani de la momentul semnarii, care nu cred sa fie mai devreme de noiembrie, cu toate contestatiile, deci intervalul va fi impins pana spre inceputul anului 2024 probabil.
Acum ce spuneti, poate Astra sa se bage in toate licitatiile?II dam voie?
Asocierea Astra-VFU-Atelierele CFR Grivita nu indeplineste criteriul cifrei de afaceri de 280 de milioane anual.Asocierea va fi cel mai probabil Siemens-Astra-VFU, dat fiind ca VFU vrea sa participe si la Ploiesti, evident tot in asociere, unde e greu de crezut ca la 80% pret se va mai baga altcineva decat Astra.Deci asocierea ii cuprinde si pe ei.
Si pentru ca am vazut ca multa lume de pe forum plange (ipocrit) Astra ca nu ar putea sa isi onoreze comenzile in cazul in care ar castiga toate licitatiile la care au sanse (deci exclusiv Timisoara), trebuie spus ca sunt in total 246 de tramvaie conform contractelor (ce au castigat-Cluj, Oradea, Galati) si unde au sanse realiste (Braila, Galati, Ploiesti, Resita, Craiova, Iasi, Bucuresti).Capacitatea de productie a Astra e de 6 tramvaie pe luna.x12 luni=72.Hai sa zicem ca nu fac atatea intr-un an (decembrie, august cu productii mai mici etc).Punem 60 pe an.Simplist, consideram ca tramvaiele vor trebui toate sa fie livrate in 4 ani (asa sunt contractele cadru de pana acum si asa va fi si la Bucuresti, la licitatiile MDRAP vor fi livrate in 2 ani probabil), Q2 2019-Q2 2023.60x4=240 de tramvaie ce pot fi produse.Sunt cu doar 6 tramvaie sub cifra de 246 asta in conditiile in care:
1.Nu stim daca vor castiga unele din licitatiile astea (la Iasi si Bucuresti sigur va exista concurenta).
2.Pe contractele cadru (Oradea, Galati 18 si Arad, nu mai stiu daca si Cluj) numarul de tramvaie ce vor fi livrate nu e obligatoriu sa fie cel maxim din contract.
3.La Bucuresti clar va fi asociere cu o firma mare, deci e putin probabil ca Astra sa aiba mai mult de jumatate din contract.
4.Probabil periaoda de livrare va fi mai lunga, conform contractului de la Bucuresti cele 100 vor trebui livrate in 4 ani de la momentul semnarii, care nu cred sa fie mai devreme de noiembrie, cu toate contestatiile, deci intervalul va fi impins pana spre inceputul anului 2024 probabil.
Acum ce spuneti, poate Astra sa se bage in toate licitatiile?II dam voie?
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
punmeister
La Iasi n-au cum deoarece ei vor de 30-32,5 metri, deci nu se pot baga cu Imperio GT6.
La Iasi n-au cum deoarece ei vor de 30-32,5 metri, deci nu se pot baga cu Imperio GT6.
📖 Pagination options