Topic: Achiziții de troleibuze de 12m în perioada 2017-2022
1049 posts, 275800 views
📖 Pagination options
- 1689
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
1689
Putem continua dezbaterea pe tema asta daca doriti...
Personal, consider nivelul profesionalismului la toate nivelurile la fel de scazut si atunci (ITB anii ''70-'80) si dupa (RATB anii '90 - 2000).
Da, primeau vehicule proaste de la Autobuzul, dar si cind au avut vehicule mai bune, si-au batut joc de ele. Tatrele aratau deja dupa citiva ani ca dupa razboi, Karosa, Ikarus idem,
Haideti sa nu ne ascundem in spatele lipsei de piese. Sa acoperi chederele ca lumea cind vopsesti o caroserie in loc sa dai cu pensula cu negru, cum o fi, dupa, nu tine de lipsuri, tine de indolenta.
Cred ca mai tineti minte cum arata (aproape) orice iesea pe poarta URAC-ului (cum arata, de altfel, si astazi). Ca nu le mai dadea Partidu' decit vopsea galbena nu scuza cum era vopseaua aia intinsa sau cum era slefuit chitul peste care era data.
Dibaciu' i-a fortat sa taie transportul de suprafata in anii '80.
Ok, cine i-a impiedicat in '90 sa refaca reteaua de troleibuze ? Hai, sa zicem, axa Nord-Sud era mai dificil (desi, atunci, s-ar fi sistematizat mult mai simplu Piata Unirii si intreaga zona), dar cine i-a impiedicat sa refaca axa Est-Vest ?
Ani de zile s-a mers mai departe cu aberatiile gen capat la Pirvan sau la Eroii Sanitari sau la Sfintii Voievozi. De capatul de la Big nu mai vorbesc. Ala mi se pare un fel de sindrom Stockholm pe care ni l-a indus Dibaciu'.
N-au avut parc ?
Dar de cumparat coloane intregi de UDM-uri imediat in '90 cum au putut cumpara ? Vreti sa luam istoria la rasfoit si sa vedem cite sute de UDM-uri s-au cumparat intre '90 si '95 si cite troleibuze ?
Putem continua dezbaterea pe tema asta daca doriti...
Personal, consider nivelul profesionalismului la toate nivelurile la fel de scazut si atunci (ITB anii ''70-'80) si dupa (RATB anii '90 - 2000).
Da, primeau vehicule proaste de la Autobuzul, dar si cind au avut vehicule mai bune, si-au batut joc de ele. Tatrele aratau deja dupa citiva ani ca dupa razboi, Karosa, Ikarus idem,
Haideti sa nu ne ascundem in spatele lipsei de piese. Sa acoperi chederele ca lumea cind vopsesti o caroserie in loc sa dai cu pensula cu negru, cum o fi, dupa, nu tine de lipsuri, tine de indolenta.
Cred ca mai tineti minte cum arata (aproape) orice iesea pe poarta URAC-ului (cum arata, de altfel, si astazi). Ca nu le mai dadea Partidu' decit vopsea galbena nu scuza cum era vopseaua aia intinsa sau cum era slefuit chitul peste care era data.
Dibaciu' i-a fortat sa taie transportul de suprafata in anii '80.
Ok, cine i-a impiedicat in '90 sa refaca reteaua de troleibuze ? Hai, sa zicem, axa Nord-Sud era mai dificil (desi, atunci, s-ar fi sistematizat mult mai simplu Piata Unirii si intreaga zona), dar cine i-a impiedicat sa refaca axa Est-Vest ?
Ani de zile s-a mers mai departe cu aberatiile gen capat la Pirvan sau la Eroii Sanitari sau la Sfintii Voievozi. De capatul de la Big nu mai vorbesc. Ala mi se pare un fel de sindrom Stockholm pe care ni l-a indus Dibaciu'.
N-au avut parc ?
Dar de cumparat coloane intregi de UDM-uri imediat in '90 cum au putut cumpara ? Vreti sa luam istoria la rasfoit si sa vedem cite sute de UDM-uri s-au cumparat intre '90 si '95 si cite troleibuze ?
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
PaulIP
@1689: "Coloanele alea intregi de UDM" inlocuiau alte autobuze (IK4, UD din 80-si-un-pic, ultimele 280), nu erau toate adaos la parcul rulant. Troleibuzele din anii '80 au dus-o cum au dus-o pana au venit 415T.
Dupa '89, toti directorii de institutii (cu foarte putine exceptii) au fost dati jos pentru simplul motiv ca erau "comunisti" (se renuntase si la criteriul competentei in domeniu), pentru ca in locul lor sa vina "oamenii noi", tampiti cu limba scoasa si cu paranoia specifica poporului roman ("eu stiu cel mai bine, vii tu si ma inveti meserie?!").
@andrei11: Si in anii '80 era vorba de politica, ca doar toti directorii de intreprinderi erau numiti de partid. Profesionistii (care/pe unde se aciuasera) erau de la adjunct in jos.
Avea si Gigel de la vopsitorie un aranjament cu socru'su sa-i repare Dacia la sfarsit de saptamana si se descurca si el cum putea. Serios acum, pe la tara existau garduri de curti vopsite in faimosul (pentru cunoscatori) "verde de Pascani", culoare care, cel putin teoretic, nu ar fi trebuit sa se gaseasca in afara atelierelor CFR. Deci, daca la o institutie semi-militarizata precum aceasta existau astfel de scapari (si chiar unele mult mai grave), ce ne impiedica sa credem ca la ITB ar fi stat lucrurile altfel?
@1689: "Coloanele alea intregi de UDM" inlocuiau alte autobuze (IK4, UD din 80-si-un-pic, ultimele 280), nu erau toate adaos la parcul rulant. Troleibuzele din anii '80 au dus-o cum au dus-o pana au venit 415T.
Dupa '89, toti directorii de institutii (cu foarte putine exceptii) au fost dati jos pentru simplul motiv ca erau "comunisti" (se renuntase si la criteriul competentei in domeniu), pentru ca in locul lor sa vina "oamenii noi", tampiti cu limba scoasa si cu paranoia specifica poporului roman ("eu stiu cel mai bine, vii tu si ma inveti meserie?!").
@andrei11: Si in anii '80 era vorba de politica, ca doar toti directorii de intreprinderi erau numiti de partid. Profesionistii (care/pe unde se aciuasera) erau de la adjunct in jos.
Ca nu le mai dadea Partidu' decit vopsea galbena nu scuza cum era vopseaua aia intinsa sau cum era slefuit chitul peste care era data.
Avea si Gigel de la vopsitorie un aranjament cu socru'su sa-i repare Dacia la sfarsit de saptamana si se descurca si el cum putea. Serios acum, pe la tara existau garduri de curti vopsite in faimosul (pentru cunoscatori) "verde de Pascani", culoare care, cel putin teoretic, nu ar fi trebuit sa se gaseasca in afara atelierelor CFR. Deci, daca la o institutie semi-militarizata precum aceasta existau astfel de scapari (si chiar unele mult mai grave), ce ne impiedica sa credem ca la ITB ar fi stat lucrurile altfel?
- Costin
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Costin
Am trimis o propunere catre PMB privind troleibuzele (in general) si am atins si subiectul achizitiei de troleibuze articulate: viewtopic.php?f=11&t=4519#p295179
Am trimis o propunere catre PMB privind troleibuzele (in general) si am atins si subiectul achizitiei de troleibuze articulate: viewtopic.php?f=11&t=4519#p295179
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
cris_m
Colegul @1689 a intuit bine locul discutiilor legate de vehiculele din perioada 1980-1999, discutiile fiind mutate unde le este locul. Continuati acolo aceste discutii. Multumesc!
Colegul @1689 a intuit bine locul discutiilor legate de vehiculele din perioada 1980-1999, discutiile fiind mutate unde le este locul. Continuati acolo aceste discutii. Multumesc!
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Utilizator anonim
A fost lansată licitația, 100 troleibuze 12m, autonomie 20 km/cursa, garantie 4+4 ca la autobuze.
http://mobilitate.eu/pmb-licitatie-troleibuze-noi/
A fost lansată licitația, 100 troleibuze 12m, autonomie 20 km/cursa, garantie 4+4 ca la autobuze.
Primăria Municipiului București a lansat licitația pentru „Achizitionarea a 100 de troleibuze noi, solo, din gama de 12 m, cu podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, conform tuturor cerințelor din caietul de sarcini. Livrarea SDV-urile si echipamentele specifice, soft-urile de aplicație (cu licența nelimitata in timp), piesele de schimb si materialele de prima dotare, agregatele și unitățile electronice de comanda de prima dotare, reperele consumabile si de mare uzura, materialele consumabile si de mare uzura prevăzute in anexele la contract. Asigurarea activităților de service, de remediere a defecțiunilor, sa furnizeze ansamble, subansamble, piese si materiale in perioada de garanție, conform specificațiilor caietului de sarcini.”
Valoarea totală a troleibuzelor este de 214 milioane lei, urmând ca toate troleibuzele să fie livrate în termen de 24 de luni de la semnarea contractului. Ofertele pot fi depuse până la data de 15.04.2019, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 15.09.2019.
Conform caietului de sarcini troleibuzele vor avea podea coborâtă pe toată lungimea vehiculelor, trapă mecanică pentru persoane cu dizabilități, echipamente de tracțiune cu invertor și motor asincron. Troleibuzele vor avea un sistem de stocare a energiei electrice, garantat 480.000 km sau 8 ani de circulație. Autonomia va fi de 20 km pentru fiecare cursă, cu posibilitatea de încărcare rapidă și lentă a bateriilor de stocare. Sistemul de încărcare și stocare a energiei va avea „full waranty” 8 ani de zile. Noile troleibuze vor avea instalație HVAC de climatizare pentru întreg vehiculul și sistem SIGDE de gestionare electronică, diagnoză și monitorizare. La fel ca modernele autobuze sosite în parcul STB începând cu 2018, troleibuzele vor avea două monitoare pentru informarea călătorilor. Captatorii vor avea sistem de retragere automată cu acționare pneumatică și repunere pe fir cu frânghii. Garanția va fi „full waranty”, minim 240.000 km sau 4 ani de funcționare. De asemenea, ulterior primilor 4 ani, se va aplica garanția extinsă pentru încă minim 4 ani sau 240.000 km, fiind asigurate toate piesele ce țin de uzură normală și defecte. Troleibuzele vor avea prize USB în salonul călătorilor. Ca temă de vopsire, ofertantul va prezenta 6 planuri de vopsire monocoloră și alte 7 nuanțe de vopsire.
http://mobilitate.eu/pmb-licitatie-troleibuze-noi/
- punmeister
-
Posted:
-
- Puss in Boots
-
Posted:
-
- ticker
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
ticker
Da, sper si eu la Solaris Trollino.
Mi-e frica insa de:
1) Skoda (cu modelul vechi de Solaris https://www.skoda.cz/en/references/trolleybus-26-tr/?from=prod )
2) De SOR in combinatie cu Skoda... Anadolu sunt lihniti dupa bani https://www.sor.cz/en/pripravujeme-novy-typ-trolejbusu/ varianta Skoda: https://www.skoda.cz/en/references/trolleybus-32-tr/?from=prod
3) turcisme? Nu am gasit trolee Menarini/Karsan/Isuzu/Otokar . Poate stiti voi altceva.
P.S. E foarte slaba piata troleelor in Europa...
Pui te rog si CS-ul decriptat? La munca nu am cum sa imi pun program de verificare semnaturi...
Da, sper si eu la Solaris Trollino.
Mi-e frica insa de:
1) Skoda (cu modelul vechi de Solaris https://www.skoda.cz/en/references/trolleybus-26-tr/?from=prod )
2) De SOR in combinatie cu Skoda... Anadolu sunt lihniti dupa bani https://www.sor.cz/en/pripravujeme-novy-typ-trolejbusu/ varianta Skoda: https://www.skoda.cz/en/references/trolleybus-32-tr/?from=prod
3) turcisme? Nu am gasit trolee Menarini/Karsan/Isuzu/Otokar . Poate stiti voi altceva.
P.S. E foarte slaba piata troleelor in Europa...
Pui te rog si CS-ul decriptat? La munca nu am cum sa imi pun program de verificare semnaturi...
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
bercenicity
http://www.bozankaya.com.tr/en/trambus/ cu echipamente Kiepe, dar nu se aplica la noi (in catalog sunt doar de 18m si 25m)
ticker wrote:
3) turcisme? Nu am gasit trolee Menarini/Karsan/Isuzu/Otokar . Poate stiti voi altceva.
http://www.bozankaya.com.tr/en/trambus/ cu echipamente Kiepe, dar nu se aplica la noi (in catalog sunt doar de 18m si 25m)
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
punmeister
Stai linistit, o sa participe sigur doar Solaris cum a fost si la Cluj, Brasov si (probabil) Baia Mare.
ticker wrote:
Da, sper si eu la Solaris Trollino.
Mi-e frica insa deȘ
1) Skoda (cu modelul vechi de Solaris https://www.skoda.cz/en/references/trolleybus-26-tr/?from=prod )
2) De SOR in combinatie cu Skoda... Anadolu sunt lihniti dupa bani https://www.sor.cz/en/pripravujeme-novy-typ-trolejbusu/ varianta Skoda: https://www.skoda.cz/en/references/trolleybus-32-tr/?from=prod
3) turcisme? Nu am gasit trolee Menarini/Karsan/Isuzu/Otokar . Poate stiti voi altceva.
P.S. E foarte slaba piata troleelor in Europa...
Pui te rog si CS-ul decriptat? La munca nu am cum sa imi pun program de verificare semnaturi...
Stai linistit, o sa participe sigur doar Solaris cum a fost si la Cluj, Brasov si (probabil) Baia Mare.
- alliens
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
alliens
De ce nu se mentine schema de vopsire de la Otokar?Aveau ocazia sa isi construiasca o identitate vizuala cu aceste achizitii. Inplus era util ca repunerea captatorilor pe gir sa fie automata, nu sa coboare soferul in uniforma prin ploaie sa traga de franghii
De ce nu se mentine schema de vopsire de la Otokar?Aveau ocazia sa isi construiasca o identitate vizuala cu aceste achizitii. Inplus era util ca repunerea captatorilor pe gir sa fie automata, nu sa coboare soferul in uniforma prin ploaie sa traga de franghii
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
punmeister
Probabil ca vor merge tot pe turcoaz
Daca da, ar arata cam asa:
(bine, asta-i un Urbino 12 Electric pentru Frankfurt, varianta fara facelift)
Probabil ca vor merge tot pe turcoaz
Daca da, ar arata cam asa:
(bine, asta-i un Urbino 12 Electric pentru Frankfurt, varianta fara facelift)
- micutzu
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
micutzu
Deci tot de 12m se iau pana la urma,era de asteptat....
Deci tot de 12m se iau pana la urma,era de asteptat....
- ADK
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
ADK
M-aş fi aşteptat măcar la vreo 10 articulate. În Berceni şi Bujoreni este destul loc.
M-aş fi aşteptat măcar la vreo 10 articulate. În Berceni şi Bujoreni este destul loc.
📖 Pagination options