Topic: Rocar de Simon (1995-2011)
542 posts, 195210 views
📖 Pagination options
- ikarus13
-
Posted:
-
Re: Rocar de Simon (1995-2011)
ikarus13
1267 era tractat in aceasta seara pe strada Luica. Presupun ca l-au dus la Giurgiului. Autobuzul arata groaznic fiind aproape tot descometat
1267 era tractat in aceasta seara pe strada Luica. Presupun ca l-au dus la Giurgiului. Autobuzul arata groaznic fiind aproape tot descometat
- pantograful
-
Posted:
-
Re: Rocar de Simon (1995-2011)
pantograful
Multumesc !
O linie interesanta a fost 101 care prin 2000-2001 a primit RdS-uri din ultima serie (1251-1285), atunci cand acestea erau la Floreasca ! Apoi in 2003 cand s-a deschis autobaza Obregia acesta serie a plecat acolo, iar 101 s-a intors la UDM-uri (parca era la Ferentari). Nu-mi venea sa cred ca veneam autobuzele astea noi-noute pe 101, dar nici n-a durat mult miracolul
Nu stiu daca si alte linii de la Floreasca au beneficiat de scurta perioada asta, ma gandesc ca nu se duceau toate 35 in 101.
Multumesc !
O linie interesanta a fost 101 care prin 2000-2001 a primit RdS-uri din ultima serie (1251-1285), atunci cand acestea erau la Floreasca ! Apoi in 2003 cand s-a deschis autobaza Obregia acesta serie a plecat acolo, iar 101 s-a intors la UDM-uri (parca era la Ferentari). Nu-mi venea sa cred ca veneam autobuzele astea noi-noute pe 101, dar nici n-a durat mult miracolul
Nu stiu daca si alte linii de la Floreasca au beneficiat de scurta perioada asta, ma gandesc ca nu se duceau toate 35 in 101.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Rocar de Simon (1995-2011)
Tom
Autobuze din ultima serie mai "scăpau" și pe linii centrale. Cel puțin pe linia 368 am văzut din ele, dintre cele cu numere peste 1280.
Apropo de asta, se pare că Rocar a dat "țeapă" RATB cu 5 autobuze care nu au mai ajuns la destinație. 1286 + încă 4 (care de fapt nu au fost probabil niciodată în inventarul RATB cu aceste numere), trebuiau să vină în continuarea celorlalte, dar asta nu s'a mai întâmplat. Au venit însă cele două Rocaruri-DAF, 900 și 901.
Autobuze din ultima serie mai "scăpau" și pe linii centrale. Cel puțin pe linia 368 am văzut din ele, dintre cele cu numere peste 1280.
Apropo de asta, se pare că Rocar a dat "țeapă" RATB cu 5 autobuze care nu au mai ajuns la destinație. 1286 + încă 4 (care de fapt nu au fost probabil niciodată în inventarul RATB cu aceste numere), trebuiau să vină în continuarea celorlalte, dar asta nu s'a mai întâmplat. Au venit însă cele două Rocaruri-DAF, 900 și 901.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Rocar de Simon (1995-2011)
Albert
Pai in perioada aia,Rocar era in incapacitate de a mai produce(numai avea nici bani pentru piese/subansamble,iar angajații umblau pe străzi pentru ca nu aveau salariile plătite).Acelasi lucru s-a întâmplat și cu contractul pe care Rocar l-a avut cu Primăria Constanța,numai ca ei au reziliat contractul.
Pai in perioada aia,Rocar era in incapacitate de a mai produce(numai avea nici bani pentru piese/subansamble,iar angajații umblau pe străzi pentru ca nu aveau salariile plătite).Acelasi lucru s-a întâmplat și cu contractul pe care Rocar l-a avut cu Primăria Constanța,numai ca ei au reziliat contractul.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Rocar de Simon (1995-2011)
ADK
101 era cu 98% Ikarusuri, mai scăpau şi DACuri îngrijite că nu le băgau pe 2102 sau 2104 în centru, personal le-am văzut pe 2107 şi 2156 sau ceva de genul, cu albastru amândouă. În 101 au fost mutate fostele Ikarusuri din 313, da prin 2004 şi linia a stat vreo 3 ani la Ferentari. 101 a mai avut RdS şi prin 2009, când 101 a (re)trecut la Titan (prin 2002 era o poză cu un Ikarus parcă de la Titan) după ce a fost cu DAFuri de la Pipera.
101 era cu 98% Ikarusuri, mai scăpau şi DACuri îngrijite că nu le băgau pe 2102 sau 2104 în centru, personal le-am văzut pe 2107 şi 2156 sau ceva de genul, cu albastru amândouă. În 101 au fost mutate fostele Ikarusuri din 313, da prin 2004 şi linia a stat vreo 3 ani la Ferentari. 101 a mai avut RdS şi prin 2009, când 101 a (re)trecut la Titan (prin 2002 era o poză cu un Ikarus parcă de la Titan) după ce a fost cu DAFuri de la Pipera.
- V2A
-
Posted:
-
Re: Rocar de Simon (1995-2011)
V2A
E posibil ca 1270 să fie ultimul Rocar de Simon rămas în parcul STB. Cele aduse din Pipera la autobaza Giurgiului erau radiate deja de mulți ani, probabil au fost casate recent împreună cu DAF-urile din ultimul lot vândut pentru casare.
E posibil ca 1270 să fie ultimul Rocar de Simon rămas în parcul STB. Cele aduse din Pipera la autobaza Giurgiului erau radiate deja de mulți ani, probabil au fost casate recent împreună cu DAF-urile din ultimul lot vândut pentru casare.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Rocar de Simon (1995-2011)
ADK
Am ajuns și în timpurile în care cele mai faine autobuze ale RATB-ului din anii '90 chiar și 2000, au ajuns efectiv niște rable fiind ”evaporate” pot spune, în totalitate. Personal, retrăiesc acel sentiment dur când au dispărut Ikarusurile și DAC-urile în anul 2008, și la 11 ani diferență Rocar și DAF (oficial au mai circulat doar 3-4 ani). Oricum nu se mai făcea nimic, dar se simte un gol imens dispariția lor din oraș chiar și din garaje...
Am ajuns și în timpurile în care cele mai faine autobuze ale RATB-ului din anii '90 chiar și 2000, au ajuns efectiv niște rable fiind ”evaporate” pot spune, în totalitate. Personal, retrăiesc acel sentiment dur când au dispărut Ikarusurile și DAC-urile în anul 2008, și la 11 ani diferență Rocar și DAF (oficial au mai circulat doar 3-4 ani). Oricum nu se mai făcea nimic, dar se simte un gol imens dispariția lor din oraș chiar și din garaje...
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Rocar de Simon (1995-2011)
PaulIP
Alea erau facute in 2000, inainte sa intre Rocar in incapacitate de productie.
Pe de alta parte, e stiut ca un autobuz (probabil De Simon) a fost tarat cu tractorul prin curtea fabricii, fiind astfel distrus (n-avea roti). Posibil sa fi fost 1286, daca numarul asta intr-adevar era in inventarul RATB.
In alta ordine de idei, are cineva poze cu bordul si interiorul (in speta pasajele rotilor si consola afisajului) autobuzelor U412-220 si 230?
Afisajele cu caractere "subtiri" (de pe masinile 106-119) erau licenta Fok-Gyem (seamana caracterele)?
Tom wrote:
Au venit însă cele două Rocaruri-DAF, 900 și 901.
Alea erau facute in 2000, inainte sa intre Rocar in incapacitate de productie.
Pe de alta parte, e stiut ca un autobuz (probabil De Simon) a fost tarat cu tractorul prin curtea fabricii, fiind astfel distrus (n-avea roti). Posibil sa fi fost 1286, daca numarul asta intr-adevar era in inventarul RATB.
In alta ordine de idei, are cineva poze cu bordul si interiorul (in speta pasajele rotilor si consola afisajului) autobuzelor U412-220 si 230?
Afisajele cu caractere "subtiri" (de pe masinile 106-119) erau licenta Fok-Gyem (seamana caracterele)?
- Tom
-
Posted:
-
Re: Rocar de Simon (1995-2011)
Tom
Nu a existat un 1286 (Rocar de Simon) în inventarul RATB, însă trebuiau livrate încă 5 autobuze care nu au mai venit. Dacă 1285 era ultimul livrat, 1286 ar fi fost următorul. Pe forumuri au apărut "trucaje" cu el, inspirate de discuții care la rândul lor au fost inspirate de cifre inexacte din statisticile de pe situl RATB din acea perioadă. Probabil că la momentul când uzina a fost închisă, autobuzele erau în faze avansate de producție și au fost distruse.
Nu a existat un 1286 (Rocar de Simon) în inventarul RATB, însă trebuiau livrate încă 5 autobuze care nu au mai venit. Dacă 1285 era ultimul livrat, 1286 ar fi fost următorul. Pe forumuri au apărut "trucaje" cu el, inspirate de discuții care la rândul lor au fost inspirate de cifre inexacte din statisticile de pe situl RATB din acea perioadă. Probabil că la momentul când uzina a fost închisă, autobuzele erau în faze avansate de producție și au fost distruse.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Rocar de Simon (1995-2011)
ADK
E reală treaba cu autobuzele fabricate sau spre terminate, și ulterior distruse înainte să se închidă pentru totdeauna fabrica.
E reală treaba cu autobuzele fabricate sau spre terminate, și ulterior distruse înainte să se închidă pentru totdeauna fabrica.
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Rocar de Simon (1995-2011)
PaulIP
(De aici)
Primele 2 poze stiu ce reprezinta si cum functioneaza respectivele butoane.
Ce nu inteleg e la ce serveste panoul din poza a treia. In mai multe clipuri de pe YT cu autobuze din Italia, am vazut ca odata ce apesi pe butonul STOP (ca in poza 2), se aprinde intermitent un bec din panoul asta, dar eu il consider reduntant (ca oricum pe bord exista un martor luminos care ii "spune" soferului ca s-a comandat oprirea (v. aici, dreapta sus). La ce s-or fi gandit italienii cand l-au pus acolo? Doar sa stie calatorul ca altcineva a comandat oprirea?
@Gabi23: aveti cumva poze cu bordul masinilor U412-230?
(De aici)
Primele 2 poze stiu ce reprezinta si cum functioneaza respectivele butoane.
Ce nu inteleg e la ce serveste panoul din poza a treia. In mai multe clipuri de pe YT cu autobuze din Italia, am vazut ca odata ce apesi pe butonul STOP (ca in poza 2), se aprinde intermitent un bec din panoul asta, dar eu il consider reduntant (ca oricum pe bord exista un martor luminos care ii "spune" soferului ca s-a comandat oprirea (v. aici, dreapta sus). La ce s-or fi gandit italienii cand l-au pus acolo? Doar sa stie calatorul ca altcineva a comandat oprirea?
@Gabi23: aveti cumva poze cu bordul masinilor U412-230?
- Costin
-
Posted:
-
Re: Rocar de Simon (1995-2011)
Costin
Nu e redundant, iti confirma ca intentia ta de a cobori a fost "luata la cunostinta". Eu nu tin minte sa fi remarcat ca undeva calatorul care apasa pe buton sa nu fie instiintat ca s-a luat la cunostinta intentia sa, macar printr-un bec aprins deasupra usii / usilor. In Oslo, la apasarea butonului, apare pe displayul pentru informarea calatorilor un mesaj care se traduce literal ca "oprim" .
Nu e redundant, iti confirma ca intentia ta de a cobori a fost "luata la cunostinta". Eu nu tin minte sa fi remarcat ca undeva calatorul care apasa pe buton sa nu fie instiintat ca s-a luat la cunostinta intentia sa, macar printr-un bec aprins deasupra usii / usilor. In Oslo, la apasarea butonului, apare pe displayul pentru informarea calatorilor un mesaj care se traduce literal ca "oprim" .
- George
-
Posted:
-
Re: Rocar de Simon (1995-2011)
George
Corect, este normal să ți se confirme că intenția de oprire a fost, ca să zicem așa, înregistrată.
Cât despre Rocar de Simon, mie mi-au plăcut foarte mult, erau spațioase iar la început foarte moderne și aspectuoase, un mare progres față de DAC-uri și Ikarus-uri (care la finele anilor 90 deja arătau cam nasol).
Corect, este normal să ți se confirme că intenția de oprire a fost, ca să zicem așa, înregistrată.
Cât despre Rocar de Simon, mie mi-au plăcut foarte mult, erau spațioase iar la început foarte moderne și aspectuoase, un mare progres față de DAC-uri și Ikarus-uri (care la finele anilor 90 deja arătau cam nasol).
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Rocar de Simon (1995-2011)
PaulIP
Corect, dar mi se parea redundant in ideea in care exista deja asa ceva (becul rosu, de langa stickerul cu "Validati......"). Practic, asta e motivul pentru care pusesem intrebarea la "Discutii diverse".
Corect, dar mi se parea redundant in ideea in care exista deja asa ceva (becul rosu, de langa stickerul cu "Validati......"). Practic, asta e motivul pentru care pusesem intrebarea la "Discutii diverse".
📖 Pagination options