Topic: Achiziții de autobuze Euro 6 în perioada 2017-2020
1272 posts, 333217 views
📖 Pagination options
- ADK
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020
ADK
Trist, mai bine luau MB-uri Citaro SH, calitatea era mai bună decât a actualelor şi durată de viață pe cinste, să nu mai zic ce economie serioasă de bani se făcea.
Trist, mai bine luau MB-uri Citaro SH, calitatea era mai bună decât a actualelor şi durată de viață pe cinste, să nu mai zic ce economie serioasă de bani se făcea.
- Mihaitza07
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020
Mihaitza07
Vorbe-n vant...De parca s-ar putea face ceva, suspendarea contractului sau sa aduca Otokar alt model caci acesta este la nivelul lui 2010. Degeaba comenteaza acum, de venit, tot vin pana la 400 si o sa defileze cel putin 8 ani de acum inainte.
Vorbe-n vant...De parca s-ar putea face ceva, suspendarea contractului sau sa aduca Otokar alt model caci acesta este la nivelul lui 2010. Degeaba comenteaza acum, de venit, tot vin pana la 400 si o sa defileze cel putin 8 ani de acum inainte.
- micutzu
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020
micutzu
Se va trage de ele cel putin 14-15 ani de aici incolo.Noi nu ne permitem luxul sa schimbam autobuzele la fiecare 8 ani,cum se intampla in tarile dezvoltate.
Se va trage de ele cel putin 14-15 ani de aici incolo.Noi nu ne permitem luxul sa schimbam autobuzele la fiecare 8 ani,cum se intampla in tarile dezvoltate.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020
Utilizator anonim
Vor merge bine-merci si peste 10 ani. Povestea cu 8 ani e cu dus si intors, nici pe afara nu se schimba la 8 ani. Mai ales autobuzele moderne si bine intretinute duc lejer 15 ani. Asta insemna ca cele 1000 de Citaro sa fie fier vechi deja )
Vor merge bine-merci si peste 10 ani. Povestea cu 8 ani e cu dus si intors, nici pe afara nu se schimba la 8 ani. Mai ales autobuzele moderne si bine intretinute duc lejer 15 ani. Asta insemna ca cele 1000 de Citaro sa fie fier vechi deja )
- ikarus13
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020
ikarus13
Multi soferi vorbesc din auzite. Tata lucreaza de ceva timp si pe MB si pe Kent in functie de turatie. Pana acum e extrem de multumit de Otokar si din punctul lui de vedere(dupa 27 de ani de lucrat aici) e ca sunt niste autobuze foarte bune
Multi soferi vorbesc din auzite. Tata lucreaza de ceva timp si pe MB si pe Kent in functie de turatie. Pana acum e extrem de multumit de Otokar si din punctul lui de vedere(dupa 27 de ani de lucrat aici) e ca sunt niste autobuze foarte bune
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020
Goldmund
Ideea cu 8 ani, sau cu 15 ani viata a unui autobuz nou nu mai este valabila, nu in UE.(sau nu vor mai fi bani de la Bruxelles pentru autobuze noi, altfel decat "electrice")
Legile europene din UE, stricta urmarire a calitatii aerului in marile orase, nu vor mai lasa inca 8-10 ani autobuze diesel sa circule prin aceste urbe. Daca municipalitatile nu vor schimba radical flota de autobuze si restul parcului auto in electric, sau cel putin in full hybrid, nu o sa poata transmite mai departe mesaje categorice impotriva celor care conduc privat un diesel(mai ales impotriva celor vechi). Autobuzele de pretutindeni vechi de ceva ani, sunt acum schimbate cu full hybrid, sau cu autobuze electrice(cu toate neajunsurile lor!) E o isterie generala. Poate maine europenii iar isi vor schimba din nou politicile pro-mediu si aer curat(ca la munte!), dar eu nu prea vad....
Ideea cu 8 ani, sau cu 15 ani viata a unui autobuz nou nu mai este valabila, nu in UE.(sau nu vor mai fi bani de la Bruxelles pentru autobuze noi, altfel decat "electrice")
Legile europene din UE, stricta urmarire a calitatii aerului in marile orase, nu vor mai lasa inca 8-10 ani autobuze diesel sa circule prin aceste urbe. Daca municipalitatile nu vor schimba radical flota de autobuze si restul parcului auto in electric, sau cel putin in full hybrid, nu o sa poata transmite mai departe mesaje categorice impotriva celor care conduc privat un diesel(mai ales impotriva celor vechi). Autobuzele de pretutindeni vechi de ceva ani, sunt acum schimbate cu full hybrid, sau cu autobuze electrice(cu toate neajunsurile lor!) E o isterie generala. Poate maine europenii iar isi vor schimba din nou politicile pro-mediu si aer curat(ca la munte!), dar eu nu prea vad....
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020
WT_fan06
Păi multe orașe deja interzic achizițiile de diesel-uri din 2020, iar din 2030 obligă toate diesel-urile să fie retrase.
Păi multe orașe deja interzic achizițiile de diesel-uri din 2020, iar din 2030 obligă toate diesel-urile să fie retrase.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020
punmeister
O chestie interesanta ar fi acest retrofit care ar putea fi aplicat la o scara mai mare:
https://www.in-tech.com/en/products/e-trofit-concept/
O chestie interesanta ar fi acest retrofit care ar putea fi aplicat la o scara mai mare:
https://www.in-tech.com/en/products/e-trofit-concept/
- ADK
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020
ADK
Asta ar însemna că din 2030 nu vor mai exista nici mecanici (sau prea mulți), iar de prin 2040 poate nici șoferi. Sunt curios care sunt acele orașe, poate prin Europa că în România nu cred.
WT_fan06 wrote:
Păi multe orașe deja interzic achizițiile de diesel-uri din 2020, iar din 2030 obligă toate diesel-urile să fie retrase.
Asta ar însemna că din 2030 nu vor mai exista nici mecanici (sau prea mulți), iar de prin 2040 poate nici șoferi. Sunt curios care sunt acele orașe, poate prin Europa că în România nu cred.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020
WT_fan06
@ADK, exemplele sunt din vest, bineînțeles. Exemplu cel mai la îndemână Germania - viewtopic.php?f=266&t=1572&start=42#p288014 . Că cei din vest sunt disperați să reducă poluarea care ucide zeci de mii de oameni pe an și care distruge planeta. Noi încă suntem în perioada de incubație a acestui concept / cumpărăm autobuze electrice mai mult sau mai puțin împinși de la spate de UE, sau pentru capital politic. Aș vrea să văd o politică la nivel european de interzicere a autobuzelor diesel până în 2030. Ok, să nu fie neapărat 100% electrice, că tehnologia încă e în faze incipiente (și mulți și susțin că bateriile NU sunt viitorul - și personal le dau dreptate), dar hibrid cu siguranță ar putea fi.
Nu am înțeles care e legătura dintre autobuzele electrice și mecanicii/șoferii.
@punmeister, o asemenea idee este foarte tentantă pentru nemți, cred, că ei sunt plini de Citaro și Lion's City bine întreținute și trase pe dreapta din considerente pur legate de noxe. La noi la flota țării de MAZ-uri cu o stare tehnică nu tocmai potrivită ce facem? Ok, la București, Cluj etc., dar avem troleibuze - eu vreau să văd conversia Citaro în troleibuze cu sau fără autonomie, nu în autobuze electrice. Cu un "refresh" temeinic le poți da încă pe puțin 10 ani de viață ca transport electric. Nu ne mai luptăm cu alte probleme de mobilitate, că sunt toate LF, plus că există deja Citaro troleibuz în circulație de ani de zile...
@ADK, exemplele sunt din vest, bineînțeles. Exemplu cel mai la îndemână Germania - viewtopic.php?f=266&t=1572&start=42#p288014 . Că cei din vest sunt disperați să reducă poluarea care ucide zeci de mii de oameni pe an și care distruge planeta. Noi încă suntem în perioada de incubație a acestui concept / cumpărăm autobuze electrice mai mult sau mai puțin împinși de la spate de UE, sau pentru capital politic. Aș vrea să văd o politică la nivel european de interzicere a autobuzelor diesel până în 2030. Ok, să nu fie neapărat 100% electrice, că tehnologia încă e în faze incipiente (și mulți și susțin că bateriile NU sunt viitorul - și personal le dau dreptate), dar hibrid cu siguranță ar putea fi.
Nu am înțeles care e legătura dintre autobuzele electrice și mecanicii/șoferii.
@punmeister, o asemenea idee este foarte tentantă pentru nemți, cred, că ei sunt plini de Citaro și Lion's City bine întreținute și trase pe dreapta din considerente pur legate de noxe. La noi la flota țării de MAZ-uri cu o stare tehnică nu tocmai potrivită ce facem? Ok, la București, Cluj etc., dar avem troleibuze - eu vreau să văd conversia Citaro în troleibuze cu sau fără autonomie, nu în autobuze electrice. Cu un "refresh" temeinic le poți da încă pe puțin 10 ani de viață ca transport electric. Nu ne mai luptăm cu alte probleme de mobilitate, că sunt toate LF, plus că există deja Citaro troleibuz în circulație de ani de zile...
- ADK
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020
ADK
Păi dacă autobuzele vor fi electrice nu văd ce ai mai repara, cât despre şoferi... Future Bus nu spune nimic?
Păi dacă autobuzele vor fi electrice nu văd ce ai mai repara, cât despre şoferi... Future Bus nu spune nimic?
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020
Utilizator anonim
Oricat de „future bus” e tot are mecanica, in el, serviciile auxiliare tot alea sunt, tamponarile tot alea sunt. Iar mecanicii murdari de motorina si ulei vor intra in noua era cu laptopul, diagnoza si reparatii la instalatii electrice. Ca sa nu credeti ca autobuzul electric ii dai drumul pe sosea si merge 10 ani fara sa deschizi trapa in spate
Oricat de „future bus” e tot are mecanica, in el, serviciile auxiliare tot alea sunt, tamponarile tot alea sunt. Iar mecanicii murdari de motorina si ulei vor intra in noua era cu laptopul, diagnoza si reparatii la instalatii electrice. Ca sa nu credeti ca autobuzul electric ii dai drumul pe sosea si merge 10 ani fara sa deschizi trapa in spate
- ADK
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020
ADK
E vorba de viitor, la un Mercedes nu repari ca la un DAC. De reparat, schimbat ulei, schimbat o bujie ai la orice maşină...
E vorba de viitor, la un Mercedes nu repari ca la un DAC. De reparat, schimbat ulei, schimbat o bujie ai la orice maşină...
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020
Goldmund
punmeister,
chiar nu am stiut de aceasta alternativa precum la un Citaro vechi...sa-i pui un motor electric. Bravo lor!
Eu locuiesc in Stuttgart "de sute de ani" si stiu ce a facut Germania, regiunea Stuttgart atat de bogata: industria auto, fabricile de componente, specialistii in motoare cu ardere interna(Diesel, Ottomotoren), mii de componente...
Un calcul sumar din studii, arata ca trecerea la masini electrice ar produce doar in Germania pierderea a milioane de locuri de munca, locuri de munca calificate, bine platite. Ma gandesc si la industria componentelor auto, care in mare parte se afla in tarile din estul Europei, in special in ...Romania. Pierderile ar fi colosale, atat pentru Romania cat si pentru Germania. Eu nu sunt si nu pot fi doar pentru masini electrice, dar "verzii" si ONU au "oamenii lor" care "lupta" pentru un mediu inconjurator curat in detrimentul ....industrializarii. Culmea: UE este una dintre cele mai curate regiuni ale lumii cand vine vorba de poluare, in timp ce RPChina, India si restul tarilor in curs de dezvoltare au ca procent din lume peste...80% din poluarea lumii - aceia nu-si fac prea mari probleme, noi europenii, da!
Normal ca un omnibuz electric (cum ii spune germanul in film) are o mie de componente mai putine, are nevoie de mai putini mecanici, de mai putine piese de schimb, in timp ce bateriile reprezinta peste 50% din valoarea autobuzului. Daca Akkus (bateriile)sunt depasite, schimbi practic o jumatate de masina cu putini oameni!
Concluzia: Euro 6 nu are si nu poate avea perspective prea lungi...Nici Euro 7 daca ar apare!
PS
Cu 300mii euro se poate trasforma un Citaro Diesel intr-unul electric. OK, aici este pus si refacerea unor structuri din acel Citaro care au ruginit...Daca am avea Citaro care inca nu sunt ruginite, cu 250mii euro l-am face electric! Un autobuz electric costa nou in jur de...6-700mii euro, spun germanii in acel reportaj(stiu ca la noi ar fi mai "scumpe", nu stiu de ce
punmeister,
chiar nu am stiut de aceasta alternativa precum la un Citaro vechi...sa-i pui un motor electric. Bravo lor!
Eu locuiesc in Stuttgart "de sute de ani" si stiu ce a facut Germania, regiunea Stuttgart atat de bogata: industria auto, fabricile de componente, specialistii in motoare cu ardere interna(Diesel, Ottomotoren), mii de componente...
Un calcul sumar din studii, arata ca trecerea la masini electrice ar produce doar in Germania pierderea a milioane de locuri de munca, locuri de munca calificate, bine platite. Ma gandesc si la industria componentelor auto, care in mare parte se afla in tarile din estul Europei, in special in ...Romania. Pierderile ar fi colosale, atat pentru Romania cat si pentru Germania. Eu nu sunt si nu pot fi doar pentru masini electrice, dar "verzii" si ONU au "oamenii lor" care "lupta" pentru un mediu inconjurator curat in detrimentul ....industrializarii. Culmea: UE este una dintre cele mai curate regiuni ale lumii cand vine vorba de poluare, in timp ce RPChina, India si restul tarilor in curs de dezvoltare au ca procent din lume peste...80% din poluarea lumii - aceia nu-si fac prea mari probleme, noi europenii, da!
Normal ca un omnibuz electric (cum ii spune germanul in film) are o mie de componente mai putine, are nevoie de mai putini mecanici, de mai putine piese de schimb, in timp ce bateriile reprezinta peste 50% din valoarea autobuzului. Daca Akkus (bateriile)sunt depasite, schimbi practic o jumatate de masina cu putini oameni!
Concluzia: Euro 6 nu are si nu poate avea perspective prea lungi...Nici Euro 7 daca ar apare!
PS
Cu 300mii euro se poate trasforma un Citaro Diesel intr-unul electric. OK, aici este pus si refacerea unor structuri din acel Citaro care au ruginit...Daca am avea Citaro care inca nu sunt ruginite, cu 250mii euro l-am face electric! Un autobuz electric costa nou in jur de...6-700mii euro, spun germanii in acel reportaj(stiu ca la noi ar fi mai "scumpe", nu stiu de ce
📖 Pagination options