Topic: Istorie vehicule - discuții diverse
241 posts, 78840 views
📖 Pagination options
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
anndrei
Aoleu ce este acolo . Becul se lega in serie pe circuitul ventialtorului pentru a-i scadea turatia si a da aerul mai fierbinte.
#ADK, ai fost sofer pe Ikarus?
Aoleu ce este acolo . Becul se lega in serie pe circuitul ventialtorului pentru a-i scadea turatia si a da aerul mai fierbinte.
#ADK, ai fost sofer pe Ikarus?
- ADK
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ADK
Nu, tatăl meu a fost o perioadă destul de bună. Eram mereu cu el.
Nu, tatăl meu a fost o perioadă destul de bună. Eram mereu cu el.
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
anndrei
La Ikarus in cabina se auzea acel ,,galgait" in frana de motor ca la DAC?
La Ikarus in cabina se auzea acel ,,galgait" in frana de motor ca la DAC?
- ADK
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ADK
Da , dar nu-mi mai aduc aminte dacă exact ca la DAC (că ultima dată am auzit prin 2006 sau 7).
Da , dar nu-mi mai aduc aminte dacă exact ca la DAC (că ultima dată am auzit prin 2006 sau 7).
- ADK
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ADK
Ce s-a ales de 664...
Ce s-a ales de 664...
Sursa: DAC Dynasty (YouTube)
2019-01-29_211304.jpg (118.77 KB; downloaded 4075 times)
Sursa: DAC Dynasty (YouTube)
2019-01-29_211401.jpg (133.75 KB; downloaded 4065 times)
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
anndrei
Teoretic era acelasi motor. Doar ca unele DAC-uri nu mai aveau electrovalva care obtura esapamentul si nu se mai auzea nimic. Cand dadea comanda doar ii aducea pompa de injectie la zero fara a-i mai obtura evacuarea.
Teoretic era acelasi motor. Doar ca unele DAC-uri nu mai aveau electrovalva care obtura esapamentul si nu se mai auzea nimic. Cand dadea comanda doar ii aducea pompa de injectie la zero fara a-i mai obtura evacuarea.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ADK
Același D2156 pe scurt, dar cu toții știm că motoarele de Ikarus se aud diferit față de cele de DAC.
Același D2156 pe scurt, dar cu toții știm că motoarele de Ikarus se aud diferit față de cele de DAC.
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
anndrei
Datorita tobei de esapament dar si cutia de viteze suna diferit. Ikarusul are treptele foarte scurte. Dar per total este peste DAC.
Datorita tobei de esapament dar si cutia de viteze suna diferit. Ikarusul are treptele foarte scurte. Dar per total este peste DAC.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ADK
Personal m-am contrazis câteva seri cu niște fani DAC explicându-le că Ikarus era mai bun decât DAC mai din orice punct de vedere, dar nici astăzi n-am ajuns la vreo înțelegere.
În legătură cu sunetul frânei de motor la Ikarus, am găsit 2 videoclipuri (unul e cu un Ikarus 180, dar nu cred că are diferit iar celălalt 280) măcar de nostalgie.
Video 1 și Video 2 (am setat eu minutele).
Personal m-am contrazis câteva seri cu niște fani DAC explicându-le că Ikarus era mai bun decât DAC mai din orice punct de vedere, dar nici astăzi n-am ajuns la vreo înțelegere.
În legătură cu sunetul frânei de motor la Ikarus, am găsit 2 videoclipuri (unul e cu un Ikarus 180, dar nu cred că are diferit iar celălalt 280) măcar de nostalgie.
Video 1 și Video 2 (am setat eu minutele).
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
anndrei
Urmareste de la min. 14:05 pana la 14:28. Frana de motor intra la min 14:18. Sursa youtube: https://www.youtube.com/watch?v=XhHREzr8bm0
Iata si un filmulet cu un DAC 112 UDM din cabina soferului. Se poate observa cum schimba vitezele fara ambreiaj exceptand pornirea de pe loc. De la min. 17:05. Sursa youtube: https://www.youtube.com/watch?v=4Wa6fg6ytEU
La Ikarus era mai proasta vizibilitatea in partea dreapta datorita modelului de usi. Chiar nu se vedea bine prin acele gemulete.
Urmareste de la min. 14:05 pana la 14:28. Frana de motor intra la min 14:18. Sursa youtube: https://www.youtube.com/watch?v=XhHREzr8bm0
Iata si un filmulet cu un DAC 112 UDM din cabina soferului. Se poate observa cum schimba vitezele fara ambreiaj exceptand pornirea de pe loc. De la min. 17:05. Sursa youtube: https://www.youtube.com/watch?v=4Wa6fg6ytEU
La Ikarus era mai proasta vizibilitatea in partea dreapta datorita modelului de usi. Chiar nu se vedea bine prin acele gemulete.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ADK
La acel DAC e interesant și ”schema” de schimbare a treptelor, dacă urmărești cu atenție.
Lasă că era bine prin 2005, când stătea la Obor câte unu' cu stația, închideam ușa și din lateral n-avea cum să vadă.
La acel DAC e interesant și ”schema” de schimbare a treptelor, dacă urmărești cu atenție.
La ikarus era mai proasta vizibilitatea in partea dreapta datorita modelului de usi. Chiar nu se vedea bine prin acele gemulete.
Lasă că era bine prin 2005, când stătea la Obor câte unu' cu stația, închideam ușa și din lateral n-avea cum să vadă.
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
anndrei
Cred ca are cutie cu 6 trepte si le schimba din doua in doua
Majoritatea soferilor din Bucuresti tot asa schimbau, fara ambreiaj.
Cred ca are cutie cu 6 trepte si le schimba din doua in doua
Majoritatea soferilor din Bucuresti tot asa schimbau, fara ambreiaj.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ADK
Fiindcă era și chinuitor, dar nu mergea de fiecare dată. Cei drept la Dacii, DAC'uri (autobuze și camioane) puteai schimba și fără ambreiaj dar cu timpul dăunează cutiei de viteze. Am o Dacie mai mare ca mine, și fără să vreau am schimbat din a 3'a în a 4'a fără ambreiaj.
Fiindcă era și chinuitor, dar nu mergea de fiecare dată. Cei drept la Dacii, DAC'uri (autobuze și camioane) puteai schimba și fără ambreiaj dar cu timpul dăunează cutiei de viteze. Am o Dacie mai mare ca mine, și fără să vreau am schimbat din a 3'a în a 4'a fără ambreiaj.
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
anndrei
Nu mergea oricum, trebuia jucata din turatia motorului. O alta aberatie la Ikarus erau stergatoarele de parbriz. Aveau motorase separate pentru fiecare stergator si niciodata nu isi putea mentine pozitia de pornire. La DAC cand un stergator era la capatul cursei la fel era si celelalalt pe cand la Ikarus unul era la mijlocul parbrizului iar celalalt in lateral. Zici ca jucau rumba
Nu mergea oricum, trebuia jucata din turatia motorului. O alta aberatie la Ikarus erau stergatoarele de parbriz. Aveau motorase separate pentru fiecare stergator si niciodata nu isi putea mentine pozitia de pornire. La DAC cand un stergator era la capatul cursei la fel era si celelalalt pe cand la Ikarus unul era la mijlocul parbrizului iar celalalt in lateral. Zici ca jucau rumba
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Vehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.A
•
Choose destination