Topic: Locomotive Softronic Phoenix ale operatorilor privati
27 posts, 12414 views
📖 Pagination options
- flobir
-
Posted:
-
Locomotive Softronic Phoenix ale operatorilor privati
flobir
BLA asigura circulatia intre statii, in statii sunt alte instalatii (care se numesc ... "instalatii de centralizare in statii" )
Doar semnalele de circulatie au Indusi, cele de manevra nu. Ungurii au trecut pe rosu (de fapt pe violet) si au intrat in gabaritul Phoenixului. Raportul preliminar este aici.
Oricum, poza este sublima, razboiul generatiilor nu altceva
Apropo de rapoartele Afer, va recomand sa cititi raportul despre locomotiva scapata la Odorhei. Daca nu ar fi sfirsit tragic, scenariul ar fi demn de film. Citeva secvente "memorabile":
- mecanicul locomotivei scapate alergind prin gara si strigind "a scapat locomotiva, sa o opreasca cineva!"
- mecanicul de pe automotor care, precum in filmele cu 007, se apropie cu automotorul de locomotiva, il lasa pe nas "la volan" si sare - IN MERS !!!! - pe locomotiva scapata
Dominatrix wrote:
Din cate imi dau seama, macazul a fost atacat pe la calcai. Totusi, nu inteleg cum s-a ajuns la asemenea situatie, fiindca sistemul BLA nu permite punerea a doua semnale pe liber ce ar face ca 2 trenuri sa se loveasca si nici schimbarea unui macaz daca un tren se afla pe el, indiferent de situatie. Pupitrul de comanda ramane blocat daca se incearca selectarea unei noi rute in asemenea conditii. Deci e clar ca unul dintre mecanici a trecut pe rosu.
Dar atunci, se pune alta intrebare: exista instalatia INDUSI, care franeaza trenul daca semnalul e rosu (inductorul e plasat cu suficient spatiu inainte de semnal pentru a putea frana trenul). Deci instalatia INDUSI era defecta si mecanicul a efectuat depasire ordonata? Daca e asa, de ce nu s-a asigurat inainte de pozitia macazului, ca doar nu esti nebun sa talonezi macazul cu ditamai locomotiva electrica, chiar la viteze mici?
Deci cum s-a ajuns la asemenea situatie?
BLA asigura circulatia intre statii, in statii sunt alte instalatii (care se numesc ... "instalatii de centralizare in statii" )
Doar semnalele de circulatie au Indusi, cele de manevra nu. Ungurii au trecut pe rosu (de fapt pe violet) si au intrat in gabaritul Phoenixului. Raportul preliminar este aici.
Oricum, poza este sublima, razboiul generatiilor nu altceva
Apropo de rapoartele Afer, va recomand sa cititi raportul despre locomotiva scapata la Odorhei. Daca nu ar fi sfirsit tragic, scenariul ar fi demn de film. Citeva secvente "memorabile":
- mecanicul locomotivei scapate alergind prin gara si strigind "a scapat locomotiva, sa o opreasca cineva!"
- mecanicul de pe automotor care, precum in filmele cu 007, se apropie cu automotorul de locomotiva, il lasa pe nas "la volan" si sare - IN MERS !!!! - pe locomotiva scapata
- flobir
-
Posted:
-
Despre semnalizare, control si limitari de viteza
flobir
De fapt cred că vor să spună ETCS Nivel 2, ETCS fiind o componentă a ERTMS
Gândul:
CFR va implementa un sistem pilot european de trafic de 200 de milioane de lei
CFR SA va implementa un sistem european de management al traficului feroviar, într-un program pilot, pe ruta Buftea-Periş-Crivina-Brazi, valoarea estimativă a investiţiei fiind de 205,93 milioane de lei, fără TVA.
Sistemul se numeşte ERTMS (European Rail Traffic Management System), programul pilot referindu-se la nivelul doi al aplicaţiei.
Astfel, şase locomotive aparţinând CFR Marfă şi CFR Călători vor circula cu echipamente specifice concomitent cu cele care nu sunt incluse în program, fără a periclita siguranţa circulaţiei.
Contractul vizează, printre altele, achiziţia de echipamente pentru locomotive şi pentru linia respectivă, care să asigure un management modern al traficului, cu ajutorul datelor transmise de aparatura respectivă unui centru de comandă. Informaţiile transmise se referă la viteza trenurilor, starea infrastructurii şi deciziile care trebui luate pentru ca traficul să se desfăşoare în condiţii de siguranţă.
Investiţia va include şi o aplicaţie de transmitere a datelor similară soluţiei de telefonie GSM, adaptată însă căii ferate. Aceasta necesită o reţea care să furnizeze acoperire radio staţiilor de cale ferată şi interstaţiilor. Contractul include şi proiectarea şi realizarea acestei reţele.
Contractul pentru implementarea proiectului are o durată de 54 de luni şi este finanţat în proporţie de 85% din fonduri europene neramburasabile şi 15% de la bugetul de stat.
Tronsonul Buftea-Periş-Crivina-Brazi, parte a Coridorului IV Pan-European şi a liniei Bucureşti-Câmpina, a fost modernizat pentru a permite viteze de până la 160 kilometri pe oră.
Ca parte a acestor lucrări, tot echipamentul din cale, inclusiv semnalele de circulaţie şi manevră, electromecanismele de macaz, circuitele, cablurile, tronsoanele de cabluri, instalaţiile de trecere la nivel au fost înlocuite.
La încheierea proiectului se vor efectua teste operaţionale pe infrastructură pentru a se demonstra calitatea modului de operare a sistemului cu trenuri echipate şi neechipate cu ERTMS.
"Va fi prima dată când CFR va implementa ERTMS Nivelul 2 pe reţeaua sa. Proiectul pilot va implementa un sistem ERTMS Nivelul 2 complet pe o parte operaţională a reţelei CFR aprobat pentru operare comercială. Linia pilot va forma baza pentru testarea operaţională, permiţând României să câstige experienţă cu ERTMS Nivelul 2 şi să pregătească regulile operaţionale pentru ERTMS Nivelul 2", se arată în caietul de sarcini al licitaţiei.
Criteriul de atribuire va ţine cont de propunerea tehnică (65%) şi de preţ (35%), iar ofertele vor fi deschise la 19 ianuarie 2011.
De fapt cred că vor să spună ETCS Nivel 2, ETCS fiind o componentă a ERTMS
- Celestin Draganescu
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Celestin Draganescu
Buna treaba..pacat ca nu au facut-o de cand au modernizat linia. Sa zicem ca e mai bine mai tarziu decat niciodata.
Problema ramane totusi cu statia Chitila care inca se bazeaza pe BLA. Nu inteleg ce au in cap acesti oameni cand puteau foarte frumos sa aiba ca linie de test Chitila - Brazi....
Buna treaba..pacat ca nu au facut-o de cand au modernizat linia. Sa zicem ca e mai bine mai tarziu decat niciodata.
Problema ramane totusi cu statia Chitila care inca se bazeaza pe BLA. Nu inteleg ce au in cap acesti oameni cand puteau foarte frumos sa aiba ca linie de test Chitila - Brazi....
- flobir
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
flobir
Mă gîndesc că vrei să spui că staţia Chitila este centralizată electrodinamic (CED), iar instalaţia de bloc automat (BLA) dintre Chitila şi Buciumeni este realizată deasemeni cu relee.
Asta nu va fi o problemă întrucît contractul presupune centralizarea electronică a staţiilor Chitila, Periş şi Buftea (probabil Buciumeni va fi inclus în CE-ul din Chitila sau Periş) precum şi BLA "încorporat" (probabil înseamnă că şi BLA va fi inclus în instalaţia de centralizare electronică). BLA "încorporat" mi se pare o cerinţă un pic suspectă, deoarece exclude posibilitatea unui BLA electronic independent. Deasemeni suspect mi se pare şi argumentul că CED-urile nu pot fi interfaţate cu ETCS ... hmmm, poate ştiu ei mai multe.
Iată citeva extrase din caietul de sarcini (disponibil pe http://www.e-licitatie.ro, anunţuri de participare, numărul 112098/26.11.2010)
Celestin Draganescu wrote:
Problema ramane totusi cu statia Chitila care inca se bazeaza pe BLA. Nu inteleg ce au in cap acesti oameni cand puteau foarte frumos sa aiba ca linie de test Chitila - Brazi...
Mă gîndesc că vrei să spui că staţia Chitila este centralizată electrodinamic (CED), iar instalaţia de bloc automat (BLA) dintre Chitila şi Buciumeni este realizată deasemeni cu relee.
Asta nu va fi o problemă întrucît contractul presupune centralizarea electronică a staţiilor Chitila, Periş şi Buftea (probabil Buciumeni va fi inclus în CE-ul din Chitila sau Periş) precum şi BLA "încorporat" (probabil înseamnă că şi BLA va fi inclus în instalaţia de centralizare electronică). BLA "încorporat" mi se pare o cerinţă un pic suspectă, deoarece exclude posibilitatea unui BLA electronic independent. Deasemeni suspect mi se pare şi argumentul că CED-urile nu pot fi interfaţate cu ETCS ... hmmm, poate ştiu ei mai multe.
Iată citeva extrase din caietul de sarcini (disponibil pe http://www.e-licitatie.ro, anunţuri de participare, numărul 112098/26.11.2010)
4.1.1 Obiectivele permanente trebuie să cuprindă proiectarea, producerea, aprovizionarea, instalarea, testarea si punerea în funcţiune, aprobările si garanţia, inclusiv furnizarea documentelor si serviciilor asociate, pentru proiectul pilot, asa cum este descris în cerinţele utilizator.
Sistemul pilot trebuie să fie compus din ETCS nivel 2 si GSM-R echipamente din cale (ce trebuie să acopere minim zona din contract) si echipamente îmbarcate, instalaţii CE în staţiile Chitila, peris si Buftea (pentru înlocuirea celor de tip vechi, incapabile de interfaţare cu ERTMS nivel 2) si încorporarea blocului integrat pentru înlocuirea blocului de linie automat (BLA) existent, de la Buciumeni la Brazi pe secţiunea pilot Chitila - Crivina.
Obiectivele trebuie să includă de asemenea, fără limitare, proiectarea, construcţia si încheierea oricăror obiective temporare necesare.
Orice problemă va fi mediată de către Integrator (Antreprenor General).
Scopul aprovizionării trebuie să includă toate modulele hardware si software si componentele necesare pentru realizarea func0ionalită0ilor si performan0elor cerute. Proiectarea si cantitatea diferitelor componente ale echipamentelor trebuie să fie adecvate presupuselor lor utilizări.
...
- George
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
George
Asta inseamna ca se va circula cu 140 km/h?
La ultimele calatorii cu trenul pe Valea Prahovei am avut surpriza placuta sa constat ca s-a lucrat la linie intre Bucuresti si Ploiesti si s-au eliminat o parte din restrictiile care devenisera cam drastice, trenurile au mers din nou repede cum nu mai vazusem de mult.
In alta ordine de idei, ca veste buna de ziua nationala, pe site-ul autoritatii de management al programelor operationale sectoriale din fonduri europene scrie ca s-au depus proiectele de finantare pentru tronsoanele Coslariu - Simeria si km 614 - Curtici. Sa fie intr-un ceas bun. Din cate stiu, licitatiile sunt in curs, anul viitor vor depune proiectul si pentru Sighisoara - Coslariu, iar prin vara lui 2011 pe toate aceste tronsoane ar trebui sa se lucreze deja.
http://post.mt.ro/proiecte.html
pe aceasta pagina e un link care permite descarcarea unui tabel cu proiectele depuse pana la sfarsitul lui noiembrie.
Asta inseamna ca se va circula cu 140 km/h?
La ultimele calatorii cu trenul pe Valea Prahovei am avut surpriza placuta sa constat ca s-a lucrat la linie intre Bucuresti si Ploiesti si s-au eliminat o parte din restrictiile care devenisera cam drastice, trenurile au mers din nou repede cum nu mai vazusem de mult.
In alta ordine de idei, ca veste buna de ziua nationala, pe site-ul autoritatii de management al programelor operationale sectoriale din fonduri europene scrie ca s-au depus proiectele de finantare pentru tronsoanele Coslariu - Simeria si km 614 - Curtici. Sa fie intr-un ceas bun. Din cate stiu, licitatiile sunt in curs, anul viitor vor depune proiectul si pentru Sighisoara - Coslariu, iar prin vara lui 2011 pe toate aceste tronsoane ar trebui sa se lucreze deja.
http://post.mt.ro/proiecte.html
pe aceasta pagina e un link care permite descarcarea unui tabel cu proiectele depuse pana la sfarsitul lui noiembrie.
- mindmasster
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
mindmasster
Daca nu te superi , poti sa ne zici si cu ce tren ai calatorit ? La rang ma refer ( A,R,IC)
George wrote:
Asta inseamna ca se va circula cu 140 km/h?
La ultimele calatorii cu trenul pe Valea Prahovei am avut surpriza placuta sa constat ca s-a lucrat la linie intre Bucuresti si Ploiesti si s-au eliminat o parte din restrictiile care devenisera cam drastice, trenurile au mers din nou repede cum nu mai vazusem de mult.
Daca nu te superi , poti sa ne zici si cu ce tren ai calatorit ? La rang ma refer ( A,R,IC)
- flobir
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
flobir
Nu, din ce am văzut în caietul de sarcini, nu se va face nimic legat de cale (este însă posibil ca din cauză instalaţiilor electronice să se schimbe macazurile).
BLA-ul clasic rezistă pînă la 160km/h deci nu asta era problema. De fapt, nu e neapărat o problemă de instalaţii, ci de semnalizare; semnalele clasice nu sunt suficient de vizibile pentru viteze mai mari de 160km/h. De aceea e nevoie de ETCS sau alte sisteme similare. Însă doar cu ETCS nu creşte automat şi viteza. Mai trebuie lucrat şi la linii.
Aşadar se va circula la fel de rapid/încet ca şi acum, dar se va circula mai "inteligent".
A mai fost un proiect pilot cu ETCS, de nivel 1 însă. Parcă pe la Ploieşti. A fost instalat, testat, recepţionat, demontat şi încuiat în magazie...
George wrote:
Asta inseamna ca se va circula cu 140 km/h?
Nu, din ce am văzut în caietul de sarcini, nu se va face nimic legat de cale (este însă posibil ca din cauză instalaţiilor electronice să se schimbe macazurile).
BLA-ul clasic rezistă pînă la 160km/h deci nu asta era problema. De fapt, nu e neapărat o problemă de instalaţii, ci de semnalizare; semnalele clasice nu sunt suficient de vizibile pentru viteze mai mari de 160km/h. De aceea e nevoie de ETCS sau alte sisteme similare. Însă doar cu ETCS nu creşte automat şi viteza. Mai trebuie lucrat şi la linii.
Aşadar se va circula la fel de rapid/încet ca şi acum, dar se va circula mai "inteligent".
A mai fost un proiect pilot cu ETCS, de nivel 1 însă. Parcă pe la Ploieşti. A fost instalat, testat, recepţionat, demontat şi încuiat în magazie...
- George
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
George
Cu rapidul, Brasov - Bucuresti (R 832), care intr-adevar e unul dintre putinele trenuri care mergeau bine oricum. Dar am avut impresia ca in zona Crivina si Peris au fost eliminate niste restrictii de viteza, intre Bucuresti si Ploiesti erau vreo 4 - 5 locuri unde trenul incetinea, acum au ramas 1 sau 2. Am vazut pe la Ploiesti si niste utilaje de reparat calea si m-am gandit ca cel putin au facut un fel de mentenanta. O saptamana mai tarziu (la inceputul lui noiembrie) am mers din nou in ambele sensuri si mi s-a parut iarasi ca trenul merge mai repede intre Bucuresti si Ploiesti, si in acest caz a fost vorba de un rapid.
mindmasster wrote:George wrote:
Asta inseamna ca se va circula cu 140 km/h?
La ultimele calatorii cu trenul pe Valea Prahovei am avut surpriza placuta sa constat ca s-a lucrat la linie intre Bucuresti si Ploiesti si s-au eliminat o parte din restrictiile care devenisera cam drastice, trenurile au mers din nou repede cum nu mai vazusem de mult.
Daca nu te superi , poti sa ne zici si cu ce tren ai calatorit ? La rang ma refer ( A,R,IC)
Cu rapidul, Brasov - Bucuresti (R 832), care intr-adevar e unul dintre putinele trenuri care mergeau bine oricum. Dar am avut impresia ca in zona Crivina si Peris au fost eliminate niste restrictii de viteza, intre Bucuresti si Ploiesti erau vreo 4 - 5 locuri unde trenul incetinea, acum au ramas 1 sau 2. Am vazut pe la Ploiesti si niste utilaje de reparat calea si m-am gandit ca cel putin au facut un fel de mentenanta. O saptamana mai tarziu (la inceputul lui noiembrie) am mers din nou in ambele sensuri si mi s-a parut iarasi ca trenul merge mai repede intre Bucuresti si Ploiesti, si in acest caz a fost vorba de un rapid.
- Celestin Draganescu
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Celestin Draganescu
Buun, deci se schimba si Chitila ceea ce e perfect.
BLA clasic rezista pana la 140 km/h din ce stiam eu.
Odata schimbate semnalele si macazele se vor putea pune macaze cu viteza mai mare in abatere (deoarece BLA clasic nu permite decat viteza stabilita si viteza redusa in abatere - 30km/h).
In ceea ce priveste restrictiile am fost placut surprins sa aflu ca nu mai exista nicio restrictie intre Chitila si Bucuresti N (din 3 ce erau acum 2 luni).
Sunt curios ce s-a intamplat cu restrictia de la Ploiesti Triaj.
Buun, deci se schimba si Chitila ceea ce e perfect.
BLA clasic rezista pana la 140 km/h din ce stiam eu.
Odata schimbate semnalele si macazele se vor putea pune macaze cu viteza mai mare in abatere (deoarece BLA clasic nu permite decat viteza stabilita si viteza redusa in abatere - 30km/h).
In ceea ce priveste restrictiile am fost placut surprins sa aflu ca nu mai exista nicio restrictie intre Chitila si Bucuresti N (din 3 ce erau acum 2 luni).
Sunt curios ce s-a intamplat cu restrictia de la Ploiesti Triaj.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dr2005
Ce restricţie? Pe livret e viteza de 90 km/h în Ploieşti Triaj.
Ce restricţie? Pe livret e viteza de 90 km/h în Ploieşti Triaj.
- Celestin Draganescu
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Celestin Draganescu
Era o restrictie de 30 pe un fir acum ceva timp.
Dr2005 wrote:
Ce restricţie? Pe livret e viteza de 90 km/h în Ploieşti Triaj.
Era o restrictie de 30 pe un fir acum ceva timp.
- flobir
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
flobir
Pragul pînă la care se poate folosi semnalizarea clasică depinde mai puţin de tehnica folosită pentru instalaţii cît de considerente de siguranţă şi de gestiune a traficului:
- semnalizarea luminoasă devine ineficientă odată cu creşterea vitezei. Fiecare ţară stabileşte unde se află acest prag. De obicei cifrele sunt 140, 160 sau 200 km/h (de ex. în SUA se poate circula cu 200km/h pe semnalizare luminoasă, însă se folosesc 3 semnale în aceeaşi locaţie)
- lungimea sectorului de bloc este calculată astfel încît un tren care circulă cu viteza maximă să poată frîna în interiorul unui sector de bloc. Dacă creşte viteza, trebuiesc lungite şi sectoarele de bloc, dar va scădea capacitatea liniei (încap mai puţine trenuri pe bloc). Şi în acest caz fiecare ţară decide pentru ce viteză maximă să îşi proiecteze blocul de linie.
BLA controlează doar linia curentă dintre staţii, deci nu are treabă cu macazurile.
Macazurile vor fi schimbate mai degrabă din motive de interfaţare cu instalaţiile electronice, decît de creştere a vitezei. Cel mai probabil vor fi puse macazuri cu aceeaşi tangentă, deci cu aceeaşi limitare de viteză în abatere. Oricum, orice tren care are în livret cel puţin 140km/h ar trebui să circule pe directă, doar erori de gestiune a traficului în pot duce pe o linie abătută.
Celestin Draganescu wrote:
BLA clasic rezista pana la 140 km/h din ce stiam eu.
Pragul pînă la care se poate folosi semnalizarea clasică depinde mai puţin de tehnica folosită pentru instalaţii cît de considerente de siguranţă şi de gestiune a traficului:
- semnalizarea luminoasă devine ineficientă odată cu creşterea vitezei. Fiecare ţară stabileşte unde se află acest prag. De obicei cifrele sunt 140, 160 sau 200 km/h (de ex. în SUA se poate circula cu 200km/h pe semnalizare luminoasă, însă se folosesc 3 semnale în aceeaşi locaţie)
- lungimea sectorului de bloc este calculată astfel încît un tren care circulă cu viteza maximă să poată frîna în interiorul unui sector de bloc. Dacă creşte viteza, trebuiesc lungite şi sectoarele de bloc, dar va scădea capacitatea liniei (încap mai puţine trenuri pe bloc). Şi în acest caz fiecare ţară decide pentru ce viteză maximă să îşi proiecteze blocul de linie.
Celestin Draganescu wrote:
Odata schimbate semnalele si macazele se vor putea pune macaze cu viteza mai mare in abatere (deoarece BLA clasic nu permite decat viteza stabilita si viteza redusa in abatere - 30km/h).
BLA controlează doar linia curentă dintre staţii, deci nu are treabă cu macazurile.
Macazurile vor fi schimbate mai degrabă din motive de interfaţare cu instalaţiile electronice, decît de creştere a vitezei. Cel mai probabil vor fi puse macazuri cu aceeaşi tangentă, deci cu aceeaşi limitare de viteză în abatere. Oricum, orice tren care are în livret cel puţin 140km/h ar trebui să circule pe directă, doar erori de gestiune a traficului în pot duce pe o linie abătută.
- Grigore
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Grigore
Wow mama....
1. Pe Bucuresti - Campina nu mai exista control electrodinamic din 2004. Toata linia este trecuta in digital, cu semnalizare TMV.
2. BLA-ul (Bloc de Linie Automat) este o instalatie de semnalizare, care permite circulatia uni-directionala pe un fir, cu asigurarea separarii intre trenuri de 1 bloc de siguranta. BLA nu controleaza nimic, BLA este doar instalatie de semnalizare. Controlul este asigurat de instalatiile de siguranta. La CFR siguranta este asigurata de INDUSI.
3. Viteza maxima in abatere este data de instructie si de livret. Macazele de pe directe pe Bucuresti - Ploiesti sunt de 90 km/h in abatere. A fost una din modificarile majore.
4. ECTS este o componenta ERTMS. Nu exista ECTS level 1, ci ERTMS level 1, care include ECTS. ERTMS este un concept integrat de semnalizare si siguranta, cu mai multe instalatii componente si care la Level 1 se integreaza cu semnalizarea optica existenta in cale. Nu o inlocuiteste. Inlocuirea se face la Level 2. Avantajul ERTMS este nu cresterea vitezei, ci cresterea capacitatii liniei, prin reducerea separatiei intre trenuri.
5. Limita de functionare a semnalelor optice nu este stabilita de fiecare tara, ci de UIC si este 200 km/h. Peste 200km/h exista riscul major ca mecanicul sa rateze indicatiile optice ale semnalizarii.
6. Lungimea de bloc nu trebuie crescuta la viteze mari. De asta s-a implementat TMV (Trepte Multiple de Viteza), pentru a permite oprirea de la viteze mai mari de 120 km/h in trepte pe lungimea a minim doua blocuri succesive.
Wow mama....
1. Pe Bucuresti - Campina nu mai exista control electrodinamic din 2004. Toata linia este trecuta in digital, cu semnalizare TMV.
2. BLA-ul (Bloc de Linie Automat) este o instalatie de semnalizare, care permite circulatia uni-directionala pe un fir, cu asigurarea separarii intre trenuri de 1 bloc de siguranta. BLA nu controleaza nimic, BLA este doar instalatie de semnalizare. Controlul este asigurat de instalatiile de siguranta. La CFR siguranta este asigurata de INDUSI.
3. Viteza maxima in abatere este data de instructie si de livret. Macazele de pe directe pe Bucuresti - Ploiesti sunt de 90 km/h in abatere. A fost una din modificarile majore.
4. ECTS este o componenta ERTMS. Nu exista ECTS level 1, ci ERTMS level 1, care include ECTS. ERTMS este un concept integrat de semnalizare si siguranta, cu mai multe instalatii componente si care la Level 1 se integreaza cu semnalizarea optica existenta in cale. Nu o inlocuiteste. Inlocuirea se face la Level 2. Avantajul ERTMS este nu cresterea vitezei, ci cresterea capacitatii liniei, prin reducerea separatiei intre trenuri.
5. Limita de functionare a semnalelor optice nu este stabilita de fiecare tara, ci de UIC si este 200 km/h. Peste 200km/h exista riscul major ca mecanicul sa rateze indicatiile optice ale semnalizarii.
6. Lungimea de bloc nu trebuie crescuta la viteze mari. De asta s-a implementat TMV (Trepte Multiple de Viteza), pentru a permite oprirea de la viteze mai mari de 120 km/h in trepte pe lungimea a minim doua blocuri succesive.
- flobir
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
flobir
În ianuarie 2010 Chitila, Ram. Buciumeni, Buftea, Periş, Crivina, Brazi, Ram. Ploieşti Triaj, Buda, Floreşti şi Cîmpina erau încă centralizate electrodinamic. Dacă între timp s-a mai făcut ceva, nu ştiu. Sigur Chitila şi Ram. Buciumeni sunt încă pe relee, urmînd a trece pe electronic anul viitor, probabil. Mai întîi va fi însă Chiajna, acum în decembrie, dacă lucrurile merg bine.
Legat de celelalte puncte, văd că există multă confuzie în legatură cu instalaţiile feroviare, poate începem un nou topic, căci aici o să cam încurcăm lumea.
Grigore wrote:
1. Pe Bucuresti - Campina nu mai exista control electrodinamic din 2004. Toata linia este trecuta in digital, cu semnalizare TMV.
În ianuarie 2010 Chitila, Ram. Buciumeni, Buftea, Periş, Crivina, Brazi, Ram. Ploieşti Triaj, Buda, Floreşti şi Cîmpina erau încă centralizate electrodinamic. Dacă între timp s-a mai făcut ceva, nu ştiu. Sigur Chitila şi Ram. Buciumeni sunt încă pe relee, urmînd a trece pe electronic anul viitor, probabil. Mai întîi va fi însă Chiajna, acum în decembrie, dacă lucrurile merg bine.
Legat de celelalte puncte, văd că există multă confuzie în legatură cu instalaţiile feroviare, poate începem un nou topic, căci aici o să cam încurcăm lumea.
📖 Pagination options