Regiunile RomânieiBanatJudețul Caraș Severin

 

Topic: Achizitii de tramvaie noi prin MDRAP

69 posts, 25973 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
Achizitii de tramvaie noi prin MDRAP punmeister

MDRAP a publicat pe SICAP licitatia pentru 13 tramvaie bidirectionale de 18m pentru noua retea de tramvai din Resita.
Pret pe bucata: ~ 2 milioane de euro fara TVA.
http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/no ... /100041286

 


Re: Achizitii de tramvaie noi prin MDRAP Puss in Boots

Super! asta e o veste excelenta. Ma bucur in mod special de orice veste noua si evident buna despre Resita. Dar ce se mai intampla cu linia de tramvai? Bine, pana vin tramvaiele au timp si de linie dar ar trebui si acolo demarata licitatia in curand (pana se face tot tambalaul de rigoare, daca se apuca in toamna iarna e bine).
Totusi 18m nu e cam putin? Grosso modo e cat un Autentic, o Armonie, sau un GT4 de Iasi. Se puteau lua tramvaie mai lungi putin. Fondurile sunt europene nu dam de la noi (intr-un fel).

 


Re: Achizitii de tramvaie noi prin MDRAP punmeister

Nici eu nu inteleg de cumpara de 18m, in conditiile in care bugetul permite cumpararea unor tramvaie de 27m.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi prin MDRAP WT_fan06

Un Autentic costă între 1.2 și 1.4 milioane de euro. Ei dau 2 milioane pe un tramvai din două module. Ăștia sunt pe bune?? :evil: :evil:

 


Re: Achizitii de tramvaie noi prin MDRAP punmeister

Ala e bugetul maxim pe care il au la dispozitie, tu iti dai seama ca NU o sa dea 2 milioane de euro pe un tramvai bidirectional cu 2 module, poate doar daca e un Siemens Avenio.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi prin MDRAP WT_fan06

Bineînțeles că nu, dar dacă ai un buget, zic eu generos, de ce să nu mai bagi CEL PUȚIN un modul?! La Astra cred că şi cu 4 module se încadrau în buget. Imperio poate avea până la 6 module; nu ştiu şi la Autentic, totuşi...
Oricum, absolut penibil să iei micro-tramvaie din astea.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi prin MDRAP Puss in Boots

Poate totusi Siemens Avenio. Sperante...

 


Re: Achizitii de tramvaie noi prin MDRAP cris_m

Iau tramvaie asa mici pentru ca nici orasul nu e foarte mare sa aiba cerere foarte ridicata. Sa fim seriosi, Resita este in declin demografic de multi ani...

 


Re: Achizitii de tramvaie noi prin MDRAP WT_fan06

Doar că treci cu vederea două aspecte esențiale:
1) Tramvaiul ATRAGE investiții şi creşte nivelul de trai; sunt nenumărate studii pe tema asta aşa că nu intru în detalii aici
2) Aceste tramvaie vor umbla prin urbe pentru MINIM 30 de ani, aşa cum scrie în caietul de sarcini. Sunt destul de sigur că nu putem să preconizăm evoluția demografică a Reşiței sau a celorlaltor oraşe pentru următorii 30 de ani......
Cumpăratul acestor mini-tramvaie în era în care capacitatea şi eficiența determină atractivitatea şi cu sine reduce traficul este o aberație totală şi inpardonabilă. Nu are la bază niciun concept de sustenabilitate sau privire de ansamblu. Nu e eficient din niciun punct de vedere - autoritățile investesc în infrastructură pentru un autobuz pe roți de fier când ar putea trece pe acolo un tramvai de 2-3 ori mai mare. Oamenii se atrag prin surplus de capacitate, că asta te îndeamnă să iei tramvaiul, nu statul ca sardina.
Nu mă mai repet şi în celelalte topice.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi prin MDRAP Puss in Boots

Plus ca nu respecta nici randarea, acolo sunt tramvaie de doua articulatii :D asta asa ca paranteza (cate randari nu respecta realitatea... la imobiliare mai toate).

 


Re: Achizitii de tramvaie noi prin MDRAP 1689

Daca se reface linia pe traseul vechi (si nu se extide spre iesirea spre Berzovia), 13 tramvaie ar putea asigura o frecventa de succedare la 5 min (la ora de virf). La ~85 calatori/vehicul asta inseamna 1000 calatori cap/cap pe ora.
La o populatie de aprox 75.000, 40% activi, 30% din ei folosind transportul in comun, asta ar insemna ~10% acoperire.
Intr-adevar, o valoare nu foarte impresionanta..,

In "vremurile de glorie", se pare ca erau vreo 30 de GT8...

 


Re: Achizitii de tramvaie noi prin MDRAP Puss in Boots

Tocmai, nu atragi calatorii spre transportul public (pe cei vechi si unii noi) daca nu oferi din prima conditii ca lumea. Doamne cate exemple prin strainatate la orasele care isi infiinteaza linie de tramvai (nu mai conteaza ca aici e reinfiintare, e noua deci o luam de la 0). Noi o facem romaneste. Bine ca se face dar tot asa unii au incercat si cu troleul la Vaslui si l-au facut cu picioarele de a iesit un raha. T.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi prin MDRAP 1689

Bine, se poate pune intrebarea de ce s-a desfiintat in 2011, s-a vindut depoul pentru ca dupa (aproape) 5 ani sa se cumpere inapoi cu 40% mai scump...
Pentru inceput, daca se reabiliteaza linia pe Cuza (cel putin - de altfel mi se pare ca fusese complet dezafectata...), cu tramvaie noi, e un pas inainte.
Nu mai tin minte daca intoarcerea se facea pe Bd. Revolutiei...

 


Re: Achizitii de tramvaie noi prin MDRAP BGP2597

Linia trecea pe Bd. Revoluției în ambele sensuri. De pe Google Maps care are și imagini recente din August 2018 se vede că linia este în cea mai mare parte întreagă. Sigur nu mai este circulabilă, dar nici nu s-a scos.

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Caraș Severin  • 
Choose destination

Since our 2419 forum members have written 433163 posts in 5388 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use