Topic: Discuții diverse
4066 posts, 1024570 views
📖 Pagination options
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
ADK
Nu-nțeleg de te grăbești să înțelegi altceva, e vorba de cele 8-10 ore petrecute în același loc.
Nu-nțeleg de te grăbești să înțelegi altceva, e vorba de cele 8-10 ore petrecute în același loc.
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Victor92
Autobuzele transferate in ultimele zile ale anului 2018 de la Militari la Alexandria incep sa circule pe noile linii.
L-am surprins in aceasta seara pe 4154 pe linia 168 ... Initial nu stiam de ce Militari a luat ture in 168
4154 - Linia 168 - Strada Doctor Dumitru Bagdasar - 15 Ianuarie 2019
Separat, Autobaza Militari a trimis si astazi autobuze Mercedes-Benz Citaro pe liniile 137 si 336.
In aceasta seara, 4427 era pe linia 137, iar 4394 pe linia 336.
4427 - Linia 137 - Strada Doctor Dumitru Bagdasar - 15 Ianuarie 2019
La final, o poza din aceasta dimineata din zona Piata Romana cu un autobuz Mercedes-Benz Citaro Euro 3 - 4300 - si un Euro 4 in "batalia" cu fulgii de nea
Autobuzele transferate in ultimele zile ale anului 2018 de la Militari la Alexandria incep sa circule pe noile linii.
L-am surprins in aceasta seara pe 4154 pe linia 168 ... Initial nu stiam de ce Militari a luat ture in 168
4154 - Linia 168 - Strada Doctor Dumitru Bagdasar - 15 Ianuarie 2019
Separat, Autobaza Militari a trimis si astazi autobuze Mercedes-Benz Citaro pe liniile 137 si 336.
In aceasta seara, 4427 era pe linia 137, iar 4394 pe linia 336.
4427 - Linia 137 - Strada Doctor Dumitru Bagdasar - 15 Ianuarie 2019
La final, o poza din aceasta dimineata din zona Piata Romana cu un autobuz Mercedes-Benz Citaro Euro 3 - 4300 - si un Euro 4 in "batalia" cu fulgii de nea
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
andrei11
Așa, și ? Dacă nu-ți convine, repet, în spate la Obor, te faci vânzător de mici, bere și muștar. Șoferia nu e un lucru obligatoriu, e o meserie. Trebuie să ai și o mică vocație pentru ea.
Așa, și ? Dacă nu-ți convine, repet, în spate la Obor, te faci vânzător de mici, bere și muștar. Șoferia nu e un lucru obligatoriu, e o meserie. Trebuie să ai și o mică vocație pentru ea.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
WT_fan06
Clarific doar câteva neînțelegeri.
Știu asta și îi înțeleg, dar nu e un lucru normal. Aceasta e problemă de management, mai mult decât orice.
Am zis ce fel de interacțiune e - bună ziua, (cer bilet, mulțumesc), cobor, mulțumesc. Nu am zis de povestiri de vieți. Și da, adesea, oamenii merg până la șofer să îl întrebe pe unde o ia/ unde să coboare dacă nu știu zona. Ba chiar șoferii sunt suficient de amabili încât să le spună oamenilor "vă anunț eu când trebuie să coborâți", asta în Anglia bineînțeles.
Nu am zis asta și nici nu ai înțeles ce vreau să spun. Detaliez mai jos.
Vorbeam de șoferi răuvoitori, nu de vandali. Îți dai seama că nu am o părere prea bună despre cei care vandalizează sau aruncă gunoaie în mijloacele de transport....
Ca să fie clar, știu cât de dificil și de stresant e locul lor de muncă și respect șoferii care sunt verticali, care nu îți închid ușa în nas când te văd în oglindă, care înclină autobuzul pentru persoanele în vârstă care poate nu au pe nimeni care să îi ajute sau pentru cărucioare și persoane în scaun cu rotile, mai ales acest mic gest pentru mine contează mult. Marea majoritate nu folosesc acest buton. Motivul e un mister pentru mine. Și dacă nu ai vrea să ajuți acea persoană, dar te grăbești, tot ai apăsa acel buton, pentru simplul fapt că persoana se urcă mai repede și poți pleca mai repede. Efectiv, e la mintea oricui. Și totuși, nu folosesc acel buton.
În altă ordine de idei, pur și simplu acea frază impunătoare alungă respectul. Nu poți să impui nimănui respect. Dacă îți faci munca decent, nu ai de ce să nu fi respectat.
Clarific doar câteva neînțelegeri.
ADK wrote:
totuși acolo chiar e a doua casă pentru ei
Știu asta și îi înțeleg, dar nu e un lucru normal. Aceasta e problemă de management, mai mult decât orice.
Cât despre interacționarea cu pasagerii e bine să fie evitată, pur și simplu să n-ai treabă cu șoferul (ce tot ai atâta de vorbit cu el? o nelămurire de traseu poate, un ”servici ușor” îi poți spune și când ai coborât, da, dacă are cabină asta nu înseamnă că a și surzit acolo, ca și la magazin saluți vânzătorul). Merg des cu autobuzul, rămân și ultimul călător de multe ori. Ce ar fi fost de făcut? să mă bag aiurea-n seamă cu șoferul, poate avea supărări, necazuri, dacă e cineva cu care mă cunosc e altceva.
Am zis ce fel de interacțiune e - bună ziua, (cer bilet, mulțumesc), cobor, mulțumesc. Nu am zis de povestiri de vieți. Și da, adesea, oamenii merg până la șofer să îl întrebe pe unde o ia/ unde să coboare dacă nu știu zona. Ba chiar șoferii sunt suficient de amabili încât să le spună oamenilor "vă anunț eu când trebuie să coborâți", asta în Anglia bineînțeles.
Poftim??? dar ce tot vrei atâta să-ți facă, nu e destul că vine la servici pentru a se putea întreține și a conduce o mașină de 10 tone print-un oraș? n-ai luat șoferul decât drept slugă în fraza asta...
Nu am zis asta și nici nu ai înțeles ce vreau să spun. Detaliez mai jos.
da' tot venii vorba, de ce tot pe șofer arunci vina, călătorii sunt îngeri? de ce nu sunt pedepsiți când greșesc sau distrug
Vorbeam de șoferi răuvoitori, nu de vandali. Îți dai seama că nu am o părere prea bună despre cei care vandalizează sau aruncă gunoaie în mijloacele de transport....
Mă ierți dar ”VREM RESPECT” mi se pare normal fiindcă toți se întorc acasă fără nici-o bucurie, nu-și plătesc nici 1,30 lei că au văzut un staniol de la o ciocolată aruncată, ori că au așteptat după un autobuz ca 223 și la control se bat cu ei. Asta iar, n-am auzit să spui...
Ca să fie clar, știu cât de dificil și de stresant e locul lor de muncă și respect șoferii care sunt verticali, care nu îți închid ușa în nas când te văd în oglindă, care înclină autobuzul pentru persoanele în vârstă care poate nu au pe nimeni care să îi ajute sau pentru cărucioare și persoane în scaun cu rotile, mai ales acest mic gest pentru mine contează mult. Marea majoritate nu folosesc acest buton. Motivul e un mister pentru mine. Și dacă nu ai vrea să ajuți acea persoană, dar te grăbești, tot ai apăsa acel buton, pentru simplul fapt că persoana se urcă mai repede și poți pleca mai repede. Efectiv, e la mintea oricui. Și totuși, nu folosesc acel buton.
În altă ordine de idei, pur și simplu acea frază impunătoare alungă respectul. Nu poți să impui nimănui respect. Dacă îți faci munca decent, nu ai de ce să nu fi respectat.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
ADK
Tocmai că o fac din instinct și știu ce înseamnă.
Pentru colegul WT_fan06, ai dreptate și mi-a plăcut tot ce ai zis. Un singur lucru doar...
Unii șoferi se miră de apăsarea acelui buton și tot ei întreabă de ce l-au apăsat călătorii.
andrei11 wrote:
Așa, și ? Dacă nu-ți convine, repet, în spate la Obor, te faci vânzător de mici, bere și muștar. Șoferia nu e un lucru obligatoriu, e o meserie. Trebuie să ai și o mică vocație pentru ea.
Tocmai că o fac din instinct și știu ce înseamnă.
Pentru colegul WT_fan06, ai dreptate și mi-a plăcut tot ce ai zis. Un singur lucru doar...
Marea majoritate nu folosesc acest buton. Motivul e un mister pentru mine.
Unii șoferi se miră de apăsarea acelui buton și tot ei întreabă de ce l-au apăsat călătorii.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
aztec
Repet...iarasi si din nou.
Exceptand romania atat de draga noua de o parasim pe capete...
Unde, in ce tara la vest de Urali pana la Atlantic au cabina separata in halul de la noi .
Si care producator de autobuze...la vest de Urali... are din proiect cabina pt sofer... Si nu adaptare ca asa vrem noi...in halul asta de la noi, cu ocuparea totala a fetei autobuzului.
Exceptand cutuma pornita din indiferenta comunista si apoi perpetuata in ani.... Care este justificarea ?
Ca acum a ajuns o obligatorie... O stim. Cum si de ce...banuim...
Dar logica si bunul simt ne spune ca asa ceva ca nu e normal.
Repet...iarasi si din nou.
Exceptand romania atat de draga noua de o parasim pe capete...
Unde, in ce tara la vest de Urali pana la Atlantic au cabina separata in halul de la noi .
Si care producator de autobuze...la vest de Urali... are din proiect cabina pt sofer... Si nu adaptare ca asa vrem noi...in halul asta de la noi, cu ocuparea totala a fetei autobuzului.
Exceptand cutuma pornita din indiferenta comunista si apoi perpetuata in ani.... Care este justificarea ?
Ca acum a ajuns o obligatorie... O stim. Cum si de ce...banuim...
Dar logica si bunul simt ne spune ca asa ceva ca nu e normal.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
punmeister
Singurulele autobuze/troleibuze proiectate cu cabina pentru sofer sunt Van Hool Exquicity, si asta pentru ca ele sunt gandite in principal pentru linii de tip BRT.
Singurulele autobuze/troleibuze proiectate cu cabina pentru sofer sunt Van Hool Exquicity, si asta pentru ca ele sunt gandite in principal pentru linii de tip BRT.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
Tom
"- Tată, mai e mult până'n America?
-Taci și înoată!"
Faptul că șoferii au o cabină închisă este o chestiune aparte în România în privința transportului public "de stat". La privați, necesitatea de a încasa banii și nerentabilitatea angajării unui taxator separat (motivele ei nu le comentez, pentru că sunt obiective și subiective în raport cu operatorul de transport), șoferii nu au cabină nici măcar la autobuzele mari. La microbuze, nici atât. Totuși, acolo s'ar rula bani mai mulți decât la STB, unde nu se vând bilete în mijlocul de transport. Ambele categorii de conducători auto petrec ceva timp în trafic și la serviciu. De ce unii au cabină separată și de ce alții nu au?
Cred că una dintre explicațiile principale este stilul în care s'au practicat "economiile" la societățile de stat privind încălzirea / aerul condiționat al cabinei vs. restul salonului. Al doilea motiv este că privații, apăruți după 1990, aveau interesul să fie rentabili și să-și respecte programul. În cazul RATB/STB, chiar dacă motivele nu țineau întotdeauna de șoferi, programul nu se respecta întotdeauna, parcul circulant nu făcea față cererii, oamenii erau stresați și își vărsau nervii pe șofer. Faptul că înainte de 1989 cabinele nu erau închise de producător, este o dovadă a faptului că oficial problema nu exista, poporul avea tot confortul și era mulțumit și satisfăcut și recunoscător partidului pentru minunatele condiții. Dar încă odată repet, nu știu dacă acele cabine de la UDM-uri au fost realizate de producător sau de URAC, dar păreau a fi un model standard, proiectat și construit după toate regulile, mai mult sau mai puțin, dar fără improvizați. Poate greșesc, au trecut totuși 30 de ani, dar de atunci a început moda izolării cabinei. Dacă până atunci era doar "separată", ulterior era complet închisă și izolată (inclusiv termic) față de salon.
Este o diferență între asigurarea chiar și peste necesar a unui confort pentru șofer/vatman și faptul că unii dintre ei au un anumit comportament față de călători, dublat însă și de comportamentul unora dintre călători (de obicei fraudulenți) față de ei. Nu condamn dorința șoferilor de a nu fi stresați inutil de călători recalcitranți. Nu pot spune cu suficientă competență ce se întâmplă în alte țări, unde dacă am mers, am mers foarte puțin cu autobuzul sau cu alt transport public, dar în România am văzut destule. Un șef de depou spunea că foarte mulți vatmani se îmbolnăvesc de inimă după 50 de ani din cauza stressului. Nu este o plăcere să mergi în fiecare zi pe niște trasee unde umblă indivizi dubioși, drogați si derbedei care fie au o problemă că nu le-ai deschis ușa, fie nu a încăput bemveul lui pe lângă tine, fie nu i-a plăcut fața ta.
Cabina închisă este un "standard" care s'a impus din diverse motive obiective și subiective. Este un lux care numai odată cu creșterea gradului de civilizație, educație și siguranță (în general nu doar în mijlocul de transport) îl vor putea schimba. Dar până la urmă, repet, cabina închisă înseamnă și izolare termică. Până va pune STB aer condiționat la tot poporul, șoferul și vatmanul "eu vara mă coc". În rest, nu o să-l critic pe un șofer sau vatman pentru mileuri, bibelouri sau covorașe. Mi-au plăcut autobuzele și taxiurile "împodobite" cu brizbrizuri sî lumini de prin țările arabe. Nu că asta ar fi un "standard" de urmat. Contează cum își face meseria și atitudinea pe care o are față de călători și cum călătorii răspund la modul în care el își face meseria.
ByOnu wrote:Subscriu. Trebuie. Dar e ca în bancul acela:
Trebuie sa intram in randul tarilor civilizate unde soferul este atat controlor, cat si vanzator de bilet pe loc.
"- Tată, mai e mult până'n America?
-Taci și înoată!"
Faptul că șoferii au o cabină închisă este o chestiune aparte în România în privința transportului public "de stat". La privați, necesitatea de a încasa banii și nerentabilitatea angajării unui taxator separat (motivele ei nu le comentez, pentru că sunt obiective și subiective în raport cu operatorul de transport), șoferii nu au cabină nici măcar la autobuzele mari. La microbuze, nici atât. Totuși, acolo s'ar rula bani mai mulți decât la STB, unde nu se vând bilete în mijlocul de transport. Ambele categorii de conducători auto petrec ceva timp în trafic și la serviciu. De ce unii au cabină separată și de ce alții nu au?
Cred că una dintre explicațiile principale este stilul în care s'au practicat "economiile" la societățile de stat privind încălzirea / aerul condiționat al cabinei vs. restul salonului. Al doilea motiv este că privații, apăruți după 1990, aveau interesul să fie rentabili și să-și respecte programul. În cazul RATB/STB, chiar dacă motivele nu țineau întotdeauna de șoferi, programul nu se respecta întotdeauna, parcul circulant nu făcea față cererii, oamenii erau stresați și își vărsau nervii pe șofer. Faptul că înainte de 1989 cabinele nu erau închise de producător, este o dovadă a faptului că oficial problema nu exista, poporul avea tot confortul și era mulțumit și satisfăcut și recunoscător partidului pentru minunatele condiții. Dar încă odată repet, nu știu dacă acele cabine de la UDM-uri au fost realizate de producător sau de URAC, dar păreau a fi un model standard, proiectat și construit după toate regulile, mai mult sau mai puțin, dar fără improvizați. Poate greșesc, au trecut totuși 30 de ani, dar de atunci a început moda izolării cabinei. Dacă până atunci era doar "separată", ulterior era complet închisă și izolată (inclusiv termic) față de salon.
Este o diferență între asigurarea chiar și peste necesar a unui confort pentru șofer/vatman și faptul că unii dintre ei au un anumit comportament față de călători, dublat însă și de comportamentul unora dintre călători (de obicei fraudulenți) față de ei. Nu condamn dorința șoferilor de a nu fi stresați inutil de călători recalcitranți. Nu pot spune cu suficientă competență ce se întâmplă în alte țări, unde dacă am mers, am mers foarte puțin cu autobuzul sau cu alt transport public, dar în România am văzut destule. Un șef de depou spunea că foarte mulți vatmani se îmbolnăvesc de inimă după 50 de ani din cauza stressului. Nu este o plăcere să mergi în fiecare zi pe niște trasee unde umblă indivizi dubioși, drogați si derbedei care fie au o problemă că nu le-ai deschis ușa, fie nu a încăput bemveul lui pe lângă tine, fie nu i-a plăcut fața ta.
Cabina închisă este un "standard" care s'a impus din diverse motive obiective și subiective. Este un lux care numai odată cu creșterea gradului de civilizație, educație și siguranță (în general nu doar în mijlocul de transport) îl vor putea schimba. Dar până la urmă, repet, cabina închisă înseamnă și izolare termică. Până va pune STB aer condiționat la tot poporul, șoferul și vatmanul "eu vara mă coc". În rest, nu o să-l critic pe un șofer sau vatman pentru mileuri, bibelouri sau covorașe. Mi-au plăcut autobuzele și taxiurile "împodobite" cu brizbrizuri sî lumini de prin țările arabe. Nu că asta ar fi un "standard" de urmat. Contează cum își face meseria și atitudinea pe care o are față de călători și cum călătorii răspund la modul în care el își face meseria.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
shoppy
La afisajul Citaro s-a inlocuit cheia si piulita de la Defect cu sigla STB si textul SOCIETATEA DE TRANSPORT BUCURESTI, am vazut azi dimineata la unul care iesea de la Nordului.
La afisajul Citaro s-a inlocuit cheia si piulita de la Defect cu sigla STB si textul SOCIETATEA DE TRANSPORT BUCURESTI, am vazut azi dimineata la unul care iesea de la Nordului.
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Victor92
Autobuzele Mercedes-Benz Citaro inca au in memorie afisajul cu "Defect" ... in cazul acestora nu s-a umblat la soft.
Autobuzele Mercedes-Benz Citaro inca au in memorie afisajul cu "Defect" ... in cazul acestora nu s-a umblat la soft.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Gabi23
Fix asta e cel mai important, că scrie Defect/STB? Sunt destui șoferi care le folosesc la vrăjeală, circulă cu ele stinse intenționat! Să vedeți cum se retrag agale, fără să se mai obosească să modifice afișajul sau să se logheze la sistemul SAT etc.
Și că tot se lamentau unii ziariști de cancan că domne' s-a scos, senzațional - wow, 6429 a fost filmat cu surle și trâmbițe cu probleme cu afișajul luni pe 137 la Carrefour și avea scris mare DEFECT
Așa că vă rog, haideți să lăsăm discuțiile de balast să le poarte postacii și ”specialiștii”, dar nu aici!
Fix asta e cel mai important, că scrie Defect/STB? Sunt destui șoferi care le folosesc la vrăjeală, circulă cu ele stinse intenționat! Să vedeți cum se retrag agale, fără să se mai obosească să modifice afișajul sau să se logheze la sistemul SAT etc.
Și că tot se lamentau unii ziariști de cancan că domne' s-a scos, senzațional - wow, 6429 a fost filmat cu surle și trâmbițe cu probleme cu afișajul luni pe 137 la Carrefour și avea scris mare DEFECT
Așa că vă rog, haideți să lăsăm discuțiile de balast să le poarte postacii și ”specialiștii”, dar nu aici!
- Daniel2000
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Daniel2000
311 smart bus line
311 smart bus line
FB_IMG_1547634215536.jpg (40.44 KB; downloaded 2686 times)
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Victor92
In urma cu cateva zile va spuneam despre primul autobuz Mercedes-Benz Citaro care a depasit borna celor 900.000 de kilometri.
Revin cu un update privind autobuzul Mercedes-Benz Citaro Euro 4 - 4803 - de la Autobaza Floreasca. Sambata, 12 Ianuarie 2019, avea putin peste 905 xxx de kilometri.
In urma sa vine colegu' de garaj - 4899.
Regasiti autobuzul, in general, pe linia R447 (Piata Presei - Snagov - Gruiu), dar va las pe voi sa descoperiti mai multe detalii si poze cu Regele Mercedes-Benz Citaro din Bucuresti : https://victorsilaghi.ro/2019/01/16/reg ... kilometri/
Atasez cateva imagini recente.
In urma cu cateva zile va spuneam despre primul autobuz Mercedes-Benz Citaro care a depasit borna celor 900.000 de kilometri.
Revin cu un update privind autobuzul Mercedes-Benz Citaro Euro 4 - 4803 - de la Autobaza Floreasca. Sambata, 12 Ianuarie 2019, avea putin peste 905 xxx de kilometri.
In urma sa vine colegu' de garaj - 4899.
Regasiti autobuzul, in general, pe linia R447 (Piata Presei - Snagov - Gruiu), dar va las pe voi sa descoperiti mai multe detalii si poze cu Regele Mercedes-Benz Citaro din Bucuresti : https://victorsilaghi.ro/2019/01/16/reg ... kilometri/
Atasez cateva imagini recente.
4803-R447-12.01.2019-4.jpg (117.7 KB; downloaded 2595 times)
4803-nr.-parc-R447-12.01.2019.jpg (79.04 KB; downloaded 2596 times)
4803-R447-12.01.2019-6.jpg (112.13 KB; downloaded 2596 times)
4803-interior-12.01.2019.jpg (118.58 KB; downloaded 2595 times)
4803-interior-12.01.2019-2.jpg (112.22 KB; downloaded 2597 times)
4803-interior-12.01.2019-3.jpg (103.11 KB; downloaded 2595 times)
4803-interior-R447-12.01.2019.jpg (88.66 KB; downloaded 2595 times)
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
anndrei
Pe liniile regionale nu se stabilise ca vor circula doar MB Citaro euro3? Vad ca marea majoritate sunt euro4...
Pe liniile regionale nu se stabilise ca vor circula doar MB Citaro euro3? Vad ca marea majoritate sunt euro4...
📖 Pagination options