Topic: Discuții diverse
4068 posts, 1029365 views
📖 Pagination options
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Andrei Andraș
618 de Chișinău, ex. 4462 de București.
De asemenea, 4252 a primit numărul 617 .
Foto: busphoto.ru
618 de Chișinău, ex. 4462 de București.
De asemenea, 4252 a primit numărul 617 .
Foto: busphoto.ru
247274.jpg (343.34 KB; downloaded 1950 times)
247401.jpg (345.8 KB; downloaded 1947 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
andrei11
ADK, ceva în raționamentul tău e fals.
Taxiurile noastre n-au geam de securitate ca în NY.
Eu dacă aș fi tâlhar de Dâmbovița aș avea treabă cu taxiul, nu cu șoferul de autobuz.
Ți-am mai spus odată, troleele / autobuzele TV 20 și echivalent n-aveau geam, aveau numai o ușiță de vreo juma de metru înălțime. La tramvaile Thomson cel puțin accesul pe prima ușă se făcea pe la Vatman !
Dar răspundem cu problema taxiurilor, ele de ce nu au geam de securitate ? De ce nu sunt agresați șoferii de taxi și ar fi șoferii de autobuze / troleibuze ? Mai sunt pe aici useri care au apucat TV - urile sau Skodele, că nici Skodele nu erau << securizate >>.
ADK, ceva în raționamentul tău e fals.
Taxiurile noastre n-au geam de securitate ca în NY.
Eu dacă aș fi tâlhar de Dâmbovița aș avea treabă cu taxiul, nu cu șoferul de autobuz.
Ți-am mai spus odată, troleele / autobuzele TV 20 și echivalent n-aveau geam, aveau numai o ușiță de vreo juma de metru înălțime. La tramvaile Thomson cel puțin accesul pe prima ușă se făcea pe la Vatman !
Dar răspundem cu problema taxiurilor, ele de ce nu au geam de securitate ? De ce nu sunt agresați șoferii de taxi și ar fi șoferii de autobuze / troleibuze ? Mai sunt pe aici useri care au apucat TV - urile sau Skodele, că nici Skodele nu erau << securizate >>.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
Tom
De ce nu sunt agresați taximetriștii? Pentru că odată, în taxi nu pot încăpea mai mult de 4 persoane, iar taximetristul poate refuza indivizi dubioși. Taximetriștii se pot aduna repede și pot să riposteze. În mijloaele de trasnsport există și spiritul de turmă al unor cetățeni și posilbilitatea ca agresorii să fie într'un grup mai mare, iar orice mijloc de transport nu poate dispărea de acolo repede ca taxiul în caz de ceva. În afară de asta, același taxi să mai treacă pe acolo a doua oară prea curând după un incident, poate să nu se întâmple, dar autobuzul trebuie să vină pentru că acolo are traseul. Iar taximetriștii sunt în general mai premianți la școala vieții decât alți șoferi profesioniști de oraș.
Asta dacă ar fi să discutăm de ce taximetriștii nu sunt agresați mai des decât șoferii și vatmanii. Dar totuși să continuăm cu istoria STB.
Apropo de asta, linia 29 se pare că a fost desființată din cauza unor astfel de incidente, plus o posibilă rentabilitate scăzută care combinată cu alte cauze, să-i fi pus cruce la jumătatea anilor '90.
De ce nu sunt agresați taximetriștii? Pentru că odată, în taxi nu pot încăpea mai mult de 4 persoane, iar taximetristul poate refuza indivizi dubioși. Taximetriștii se pot aduna repede și pot să riposteze. În mijloaele de trasnsport există și spiritul de turmă al unor cetățeni și posilbilitatea ca agresorii să fie într'un grup mai mare, iar orice mijloc de transport nu poate dispărea de acolo repede ca taxiul în caz de ceva. În afară de asta, același taxi să mai treacă pe acolo a doua oară prea curând după un incident, poate să nu se întâmple, dar autobuzul trebuie să vină pentru că acolo are traseul. Iar taximetriștii sunt în general mai premianți la școala vieții decât alți șoferi profesioniști de oraș.
Asta dacă ar fi să discutăm de ce taximetriștii nu sunt agresați mai des decât șoferii și vatmanii. Dar totuși să continuăm cu istoria STB.
Apropo de asta, linia 29 se pare că a fost desființată din cauza unor astfel de incidente, plus o posibilă rentabilitate scăzută care combinată cu alte cauze, să-i fi pus cruce la jumătatea anilor '90.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
aztec
Din amintiri se vroiau introducerea si la taximetre despartitoare.
Dar..ar insemna un client in minus la capacitate plus ca la Dacii ar arata hidos....de fapt la masinile europene, cu exceptia taxiurilor UK.. chiar cu riscul de a fi jefuiti..mult mai mare fata de autobuze sau tramvaie. Și întâmplător se și se mai moare.
Apoi...explicatia la mijloacele de transport (altele fata de taxi) este asa au o insula a lor, unde sa asculte muzica, unde sa faca cald si sa mearga, unde sa faca mai racoare, unde sa fie separat fata de muritorii de rand.
Si iarasi intreb..cu ce sunt mai speciali romanii de trebuie separeu?
Din amintiri se vroiau introducerea si la taximetre despartitoare.
Dar..ar insemna un client in minus la capacitate plus ca la Dacii ar arata hidos....de fapt la masinile europene, cu exceptia taxiurilor UK.. chiar cu riscul de a fi jefuiti..mult mai mare fata de autobuze sau tramvaie. Și întâmplător se și se mai moare.
Apoi...explicatia la mijloacele de transport (altele fata de taxi) este asa au o insula a lor, unde sa asculte muzica, unde sa faca cald si sa mearga, unde sa faca mai racoare, unde sa fie separat fata de muritorii de rand.
Si iarasi intreb..cu ce sunt mai speciali romanii de trebuie separeu?
- ADK
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ADK
Credeam că vorbim de vremurile și civilizația actuală, nu de-acuma o juma' de secol. Acele autobuze au fost produse la o capacitate mică, datorită și populației mai mici din acele vremuri. Timpurile s-au agravat cumva la apariția RD-urilor 112, când a fost nevoie de autobuze mai mari datorită și creșterii populației. Taică-miu îmi povestea, că doar era și el unul dintre șoferii de la ITB din anii '70-80. Avea RD-ul 2629, călători peste tot pe lângă el. A fost nevoit să pună o frână mai tare, noroc cumva că s-au ținut unii de alții și n-au venit în parbriz/e dar unul i-a venit pur și simplu să... vomeze, și unde putea mai bine decât pe bord? Apoi, altă problemă era vizibilitatea. În filmulețul ”Probleme de trafic în anii '70” apare un autobuz Ikarus 180 pe linia 102, încărcat până la refuz șoferul n-a deschis prima ușă din cauza călătorilor care se urcau și rămâneau pe scară, furându-i vizibilitatea din oglindă și eventual s-o rupă (de câte ori n-a pățit-o cu IK4'u ) pe 79R.
O parte din răspunsul meu mi l-ai furat Tom , deși au existat și taximetriști jefuiți, tâlhăriți, înjunghiați, duși pe câmp etc Plecai de acasă și nu știi dacă te mai întorceai. Un caz comic a fost cu un șofer de taxi care a fost obligat de o femeie să întrețină relații intime cu ea, acesta a refuzat și vă dați seama ce s-a întâmplat pe urmă.
Deșii sunt șofer, am clienții mei (nu de taxi, nici nu mi-aș dori vreodată din cauza eventualilor clienți doar pe față serioși) care-mi sunt ca niște prieteni. În primul rând cu taxiul nu se circulă decât ocazional (părerea mea), la o nevoie mare sau din criză de timp. Nu știu cât de des ar merge un om obișnuit cu taxiul, față de cât ar merge cu un autobuz din cauza tarifului zic eu (2 lei dai la autobuz, pe când la taxi e vreo 2 lei/km, iar noaptea e mai scump).
În Berceni dacă circulați, poate ați observat cum mereu sunt în troleibuze diverse găști și când se întâmplă ceva, bineînțeles că în nici-un caz șoferul n-are dreptate... doar călătorul ”supărat” cu nici 1,30 lei achitați venit tocmai de la Unirii.
Exact așa pățise taică-miu când i-au rupt unii cetățeni pe 139 ștergătoarele la Ikarus, i-au zis ăia ”las că te-ntorci tu” , bine înafară că erau mulți, nu s-a dat jos de la volan (gândiți-vă ce ar fi însemnat atunci să nu aibă cabină) iar în acei ani n-avea telefon mobil să sune la poliție.
De acord și eu, să revenim la discuțiile pe tema subiectului.
Ți-am mai spus odată, troleele / autobuzele TV 20 și echivalent n-aveau geam, aveau numai o ușiță de vreo juma de metru înălțime.
Credeam că vorbim de vremurile și civilizația actuală, nu de-acuma o juma' de secol. Acele autobuze au fost produse la o capacitate mică, datorită și populației mai mici din acele vremuri. Timpurile s-au agravat cumva la apariția RD-urilor 112, când a fost nevoie de autobuze mai mari datorită și creșterii populației. Taică-miu îmi povestea, că doar era și el unul dintre șoferii de la ITB din anii '70-80. Avea RD-ul 2629, călători peste tot pe lângă el. A fost nevoit să pună o frână mai tare, noroc cumva că s-au ținut unii de alții și n-au venit în parbriz/e dar unul i-a venit pur și simplu să... vomeze, și unde putea mai bine decât pe bord? Apoi, altă problemă era vizibilitatea. În filmulețul ”Probleme de trafic în anii '70” apare un autobuz Ikarus 180 pe linia 102, încărcat până la refuz șoferul n-a deschis prima ușă din cauza călătorilor care se urcau și rămâneau pe scară, furându-i vizibilitatea din oglindă și eventual s-o rupă (de câte ori n-a pățit-o cu IK4'u ) pe 79R.
Dar răspundem cu problema taxiurilor, ele de ce nu au geam de securitate ? De ce nu sunt agresați șoferii de taxi și ar fi șoferii de autobuze / troleibuze ? Mai sunt pe aici useri care au apucat TV - urile sau Skodele, că nici Skodele nu erau << securizate >>.
De ce nu sunt agresați taximetriștii? Pentru că odată, în taxi nu pot încăpea mai mult de 4 persoane, iar taximetristul poate refuza indivizi dubioși. Taximetriștii se pot aduna repede și pot să riposteze.
O parte din răspunsul meu mi l-ai furat Tom , deși au existat și taximetriști jefuiți, tâlhăriți, înjunghiați, duși pe câmp etc Plecai de acasă și nu știi dacă te mai întorceai. Un caz comic a fost cu un șofer de taxi care a fost obligat de o femeie să întrețină relații intime cu ea, acesta a refuzat și vă dați seama ce s-a întâmplat pe urmă.
Deșii sunt șofer, am clienții mei (nu de taxi, nici nu mi-aș dori vreodată din cauza eventualilor clienți doar pe față serioși) care-mi sunt ca niște prieteni. În primul rând cu taxiul nu se circulă decât ocazional (părerea mea), la o nevoie mare sau din criză de timp. Nu știu cât de des ar merge un om obișnuit cu taxiul, față de cât ar merge cu un autobuz din cauza tarifului zic eu (2 lei dai la autobuz, pe când la taxi e vreo 2 lei/km, iar noaptea e mai scump).
În mijloaele de trasnsport există și spiritul de turmă al unor cetățeni și posilbilitatea ca agresorii să fie într'un grup mai mare, iar orice mijloc de transport nu poate dispărea de acolo repede ca taxiul în caz de ceva
În Berceni dacă circulați, poate ați observat cum mereu sunt în troleibuze diverse găști și când se întâmplă ceva, bineînțeles că în nici-un caz șoferul n-are dreptate... doar călătorul ”supărat” cu nici 1,30 lei achitați venit tocmai de la Unirii.
În afară de asta, același taxi să mai treacă pe acolo a doua oară prea curând după un incident, poate să nu se întâmple, dar autobuzul trebuie să vină pentru că acolo are traseul
Exact așa pățise taică-miu când i-au rupt unii cetățeni pe 139 ștergătoarele la Ikarus, i-au zis ăia ”las că te-ntorci tu” , bine înafară că erau mulți, nu s-a dat jos de la volan (gândiți-vă ce ar fi însemnat atunci să nu aibă cabină) iar în acei ani n-avea telefon mobil să sune la poliție.
Asta dacă ar fi să discutăm de ce taximetriștii nu sunt agresați mai des decât șoferii și vatmanii. Dar totuși să continuăm cu istoria STB.
De acord și eu, să revenim la discuțiile pe tema subiectului.
- ByOnu
-
Posted:
-
- GPS
-
Posted:
-
- punmeister
-
Posted:
-
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
ADK
Sau pur şi simplu camera n-a "capturat" (şi) afişul pe față, cu toții am pățit-o doar.
Sau pur şi simplu camera n-a "capturat" (şi) afişul pe față, cu toții am pățit-o doar.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
1689
Relativ off-topic: "cabinalizarea" mijloacelor de transport in comun este un proces inceput la sfirsitul anilor '70 si care a devenit "standard de proiectare" dupa '90.
In afara Tatrelor, venite cu cabina separata prevazuta cu usa culisanta cu clanta, V3A-urile au avut o cabina primitiva (care, de fapt, masca jumatate cufia de contactoare - a nu se uita bancheta pusa peste) si a carei usa nu era mai niciodata inchisa.
La IK 4 exista o bara culisanta in forma de U - tin minte ca a incercat si Autobuzul sa faca ceva similar la primele 117, dar au renuntat destul de repede.
Dupa '90 au aparut primele 112 UDM cu cabina separata din constructie (cred ca lotul 28-37 livrat in '91 (?) la Ferentari).
Dupa asta, ama ajuns sa convingem pina si Mercedes ca in Romania, daca vrei sa cistigi o licitatie, cabina e criteriu eliminator
Relativ off-topic: "cabinalizarea" mijloacelor de transport in comun este un proces inceput la sfirsitul anilor '70 si care a devenit "standard de proiectare" dupa '90.
In afara Tatrelor, venite cu cabina separata prevazuta cu usa culisanta cu clanta, V3A-urile au avut o cabina primitiva (care, de fapt, masca jumatate cufia de contactoare - a nu se uita bancheta pusa peste) si a carei usa nu era mai niciodata inchisa.
La IK 4 exista o bara culisanta in forma de U - tin minte ca a incercat si Autobuzul sa faca ceva similar la primele 117, dar au renuntat destul de repede.
Dupa '90 au aparut primele 112 UDM cu cabina separata din constructie (cred ca lotul 28-37 livrat in '91 (?) la Ferentari).
Dupa asta, ama ajuns sa convingem pina si Mercedes ca in Romania, daca vrei sa cistigi o licitatie, cabina e criteriu eliminator
- Tom
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
Tom
28-37 cred că aveau cabina aceea mai modernă, care avea și o ușă spre salon, care uneori era deschisă. La Iași cel puțin era deschisă de foarte multe ori. Probabil că șoferul o închidea doar dacă părăsea cabina mai multă vreme (la capete de linie). Din câte îmi amintesc, la fel erau și autobuzele Dalli Express. La ele, biletul se lua de la șofer pe la ușa aceea.
Cred că toate (sau aproape toate??) autobuzele și troleibuzele produse după 1987 aveau cabina închisă complet. Nu știu dacă din fabrică sau modificate la URAC, dar aveau cabina închisă și accesul se făcea doar pe prima jumătate a ușii 1.
În 1987 au apărut primele 20 de autobuze scunde DAC 112UDM, dar au intrat în circulație la începutul anului 1988. Înainte să intre în circulație, au avut numerele 4201..4220, dar ulterior le-au renumerotat 2201..2220 și se vedea că au schimbat o cifră. În toamna lui 1987 am văzut unul dintre ele în probe (4206), dar a trecut mai mult timp până le-au scos la traseu. Prima dată când le-am văzut pe traseu a fost când am mers la școală după vacanța de iarnă. Ningea afară (cam ca astăzi ). Ele au circulat prima dată pe linia 131. Primul pe care l-am văzut atunci a fost 2220. Dintre aceste autobuze, 2202 avea o schemă de culoare diferită de restul. Îmi amintesc că aveau cabina închisă complet și nu apucaseră să acopere geamul de la acel perete și se putea vedea înauntru. Fiind noi, încă mai funcționa vitezometrul și am văzut că mergeau destul de tare cu ele.
28-37 cred că aveau cabina aceea mai modernă, care avea și o ușă spre salon, care uneori era deschisă. La Iași cel puțin era deschisă de foarte multe ori. Probabil că șoferul o închidea doar dacă părăsea cabina mai multă vreme (la capete de linie). Din câte îmi amintesc, la fel erau și autobuzele Dalli Express. La ele, biletul se lua de la șofer pe la ușa aceea.
Cred că toate (sau aproape toate??) autobuzele și troleibuzele produse după 1987 aveau cabina închisă complet. Nu știu dacă din fabrică sau modificate la URAC, dar aveau cabina închisă și accesul se făcea doar pe prima jumătate a ușii 1.
În 1987 au apărut primele 20 de autobuze scunde DAC 112UDM, dar au intrat în circulație la începutul anului 1988. Înainte să intre în circulație, au avut numerele 4201..4220, dar ulterior le-au renumerotat 2201..2220 și se vedea că au schimbat o cifră. În toamna lui 1987 am văzut unul dintre ele în probe (4206), dar a trecut mai mult timp până le-au scos la traseu. Prima dată când le-am văzut pe traseu a fost când am mers la școală după vacanța de iarnă. Ningea afară (cam ca astăzi ). Ele au circulat prima dată pe linia 131. Primul pe care l-am văzut atunci a fost 2220. Dintre aceste autobuze, 2202 avea o schemă de culoare diferită de restul. Îmi amintesc că aveau cabina închisă complet și nu apucaseră să acopere geamul de la acel perete și se putea vedea înauntru. Fiind noi, încă mai funcționa vitezometrul și am văzut că mergeau destul de tare cu ele.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ByOnu
As fi de acrod cu o cabina precum cea din Londra si intrare obligatoriu pe la prima usa la autobuze si troleibuze. Cabinele autobuzelor din Londra sunt foarte bine securizate. Deci exista solutii mult mai bune decat cabinele noastre.
As fi de acrod cu o cabina precum cea din Londra si intrare obligatoriu pe la prima usa la autobuze si troleibuze. Cabinele autobuzelor din Londra sunt foarte bine securizate. Deci exista solutii mult mai bune decat cabinele noastre.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ADK
Asta ar însemna fiecare autobuz să piardă foarte mult timp în stații. Atunci care ar fi rostul celor 3 sau 4 uşi?
Asta ar însemna fiecare autobuz să piardă foarte mult timp în stații. Atunci care ar fi rostul celor 3 sau 4 uşi?
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
cris_m
Mai multe masini in traseu, banda separata pentru autobuze si sa vezi ce se recupereaza pierderile astea prin mai preluarea a mai putini calatori (implicit cati se urca). A da stai, nu o sa mai vada multimea cat de "solicitat" este transportul in comun
Mai multe masini in traseu, banda separata pentru autobuze si sa vezi ce se recupereaza pierderile astea prin mai preluarea a mai putini calatori (implicit cati se urca). A da stai, nu o sa mai vada multimea cat de "solicitat" este transportul in comun
📖 Pagination options