Topic: Istorie vehicule - discuții diverse
241 posts, 80172 views
📖 Pagination options
- Tom
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Tom
Înainte să înceapă măcelul troleibuzelor, în 1986 deja dispăruseră troleibuzele Roman cu numere mici (< 5150, cu mici excepții), câteva DAC 117E au ajuns la Sibiu, dar după ce a început construcția metroului probabil că a fost destulă vreme un parc excedentar. Dar totuși în țară, după 1986, s'au livrat troleibuze noi, nu din parcul ITB. Excepții au fost 4 troleibuze Roman de marfă care au ajuns la Iași. Cred că o perioadă pânâ când s'au casat majoritatea troleibuzelor DAC 117E vechi, după 1990 s'a îmbunătățit oarecum frecvența troleibuzelor pe unele trasee. Pe urmă aglomerația și puținele investiții în modernizarea rețelei și-au spus cuvântul, iar troleibuzul a început să decadă, chiar dacă a beneficiat de modele mai moderne ca Ikarus 415T sau Irisbus.
Autobuzele Ikarus aveau numere de la 2001 până la 2485, cu niște excepții în seria 24xx, care erau IK4, câteva IK4 supraviețuind mai multă vreme (2451 încă era prin 2005-2006). În mod sigur, decizia de a retrage Ikarus a avut și o bază politică legată de importuri, care probabil că era diferită fața de "prietenii yugoslavi", care au mai salvat IK4, iar multe autobuze Ikarus au ajuns la orașele din țară. Însă destul de repede a dispărut și mare parte din flota de Roman, cel puțin cele cu numere de la 2501 la 3000, iarăși cu excepții. În 1987 nu mai erau multe autobuze cu numere cu 2xxx, doar rareori mai apărea câte unul scăpat de la casare ca 2451 (pe atunci încă de călători) sau 2696 și probabil ce mai erau pe la periferie. Dar cu siguranță, între 1986 și 1989 nu am mai văzut niciun autobuz Ikarus 260 sau 280. Exista însă un autobuz DAC 117UD cu numărul 970 care avea uși de Ikarus (probabil nu era singurul, dar nu era Ikarus!).
Deși nu este legat de troleibuze, este interesant că în 1989, ITB a dat în țară câteva autobuze DAC 112UDM scunde noi, dintre care cel puțin două sau 3 au ajuns la Iași (1883, 1777?? și încă unul). 1883 a fost înlocuit cu altul nou. Dar e intersant că nu au dat IK4 sau DAC 117 vechi, deși este posibil ca totuși să fi ajuns măcar ceva piese de la ele, pentru că la Iași au fost reactivate mai multe DAC 117UD în acea perioadă.
La tramvaie, în afară de V3A-93 și mai târziu variantele Faur și Electroputere, investițiile nu au fost nici acolo prea mari la începutul anilor '90. Tramvaiele Rathgeber și Düwag care nu au costat RATB decât transportul lor și posibil sume derizorii per vagon, au înlocuit vagoanele V3A și EP/V3A retrase de la începutul anilor '90 și casate în acte în 1995, iar în rest modernizare 1 la 1, deci nu a crescut nici parcul, nici capacitatea, vagoanele Rathgeber fiind echivalentul unui V3A sau EP/V3A cu remorcă. După 2000, au dispărut și EP/V3A și au început încet să dispară și Tatrele. Situația s'a mai îmbunătățit când a început modernizarea căii de rulare, dar evoluția parcului a fost și rămâne descendentă.
Înainte să înceapă măcelul troleibuzelor, în 1986 deja dispăruseră troleibuzele Roman cu numere mici (< 5150, cu mici excepții), câteva DAC 117E au ajuns la Sibiu, dar după ce a început construcția metroului probabil că a fost destulă vreme un parc excedentar. Dar totuși în țară, după 1986, s'au livrat troleibuze noi, nu din parcul ITB. Excepții au fost 4 troleibuze Roman de marfă care au ajuns la Iași. Cred că o perioadă pânâ când s'au casat majoritatea troleibuzelor DAC 117E vechi, după 1990 s'a îmbunătățit oarecum frecvența troleibuzelor pe unele trasee. Pe urmă aglomerația și puținele investiții în modernizarea rețelei și-au spus cuvântul, iar troleibuzul a început să decadă, chiar dacă a beneficiat de modele mai moderne ca Ikarus 415T sau Irisbus.
Autobuzele Ikarus aveau numere de la 2001 până la 2485, cu niște excepții în seria 24xx, care erau IK4, câteva IK4 supraviețuind mai multă vreme (2451 încă era prin 2005-2006). În mod sigur, decizia de a retrage Ikarus a avut și o bază politică legată de importuri, care probabil că era diferită fața de "prietenii yugoslavi", care au mai salvat IK4, iar multe autobuze Ikarus au ajuns la orașele din țară. Însă destul de repede a dispărut și mare parte din flota de Roman, cel puțin cele cu numere de la 2501 la 3000, iarăși cu excepții. În 1987 nu mai erau multe autobuze cu numere cu 2xxx, doar rareori mai apărea câte unul scăpat de la casare ca 2451 (pe atunci încă de călători) sau 2696 și probabil ce mai erau pe la periferie. Dar cu siguranță, între 1986 și 1989 nu am mai văzut niciun autobuz Ikarus 260 sau 280. Exista însă un autobuz DAC 117UD cu numărul 970 care avea uși de Ikarus (probabil nu era singurul, dar nu era Ikarus!).
Deși nu este legat de troleibuze, este interesant că în 1989, ITB a dat în țară câteva autobuze DAC 112UDM scunde noi, dintre care cel puțin două sau 3 au ajuns la Iași (1883, 1777?? și încă unul). 1883 a fost înlocuit cu altul nou. Dar e intersant că nu au dat IK4 sau DAC 117 vechi, deși este posibil ca totuși să fi ajuns măcar ceva piese de la ele, pentru că la Iași au fost reactivate mai multe DAC 117UD în acea perioadă.
La tramvaie, în afară de V3A-93 și mai târziu variantele Faur și Electroputere, investițiile nu au fost nici acolo prea mari la începutul anilor '90. Tramvaiele Rathgeber și Düwag care nu au costat RATB decât transportul lor și posibil sume derizorii per vagon, au înlocuit vagoanele V3A și EP/V3A retrase de la începutul anilor '90 și casate în acte în 1995, iar în rest modernizare 1 la 1, deci nu a crescut nici parcul, nici capacitatea, vagoanele Rathgeber fiind echivalentul unui V3A sau EP/V3A cu remorcă. După 2000, au dispărut și EP/V3A și au început încet să dispară și Tatrele. Situația s'a mai îmbunătățit când a început modernizarea căii de rulare, dar evoluția parcului a fost și rămâne descendentă.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
andrei11
Cu siguranță în 1986 nu mai exista nici un Ikarus în București. S-ar putea chiar de prin anii 1980 - 1981.
Cu siguranță în 1986 nu mai exista nici un Ikarus în București. S-ar putea chiar de prin anii 1980 - 1981.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule
1689
Eu plasez in timp disparitia Ikarus-urilor 280 din Bucuresti odata cu sosirea ultimului lot de IK 4 (1980-1981).
In 1990 erau ceva mai multe IK 4 ramase, dar recunosc ca n-am o lista exacta si starea lor era extrem de precara.
Sint insa destul de sigur ca in 1991 nu mai erau decit 2 (de calatori): 611 si 1625.
PaulIP wrote:
@1689:
Nu stiu de ce stiam ca ultimul Ik280 a prins anul '89.
Mai erau vreo 10-15 (?) IK4 care au supravietuit revolutiei. La alea ma refeream in mesajul anterior.
[...]
Eu plasez in timp disparitia Ikarus-urilor 280 din Bucuresti odata cu sosirea ultimului lot de IK 4 (1980-1981).
In 1990 erau ceva mai multe IK 4 ramase, dar recunosc ca n-am o lista exacta si starea lor era extrem de precara.
Sint insa destul de sigur ca in 1991 nu mai erau decit 2 (de calatori): 611 si 1625.
- drbm
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
drbm
IK4 la momentul "revoluției" erau regula în 182, dotate inclusiv cu stație de emisie -recepție pentru coordonarea parcului acelei linii. Atât cât mai era încă funcțional...
Corecte observații, aș adăuga că începând cu 7378 s-a revenit la caroseriile cu înălțime normală, seria 7378-7404 fiind varianta 117E, 7377 fiind făcut pentru export cu chopper, 217E. Refuzat, cred, din contractul pentru Columbia. Chopperizarea a devenit de serie, dacă îmi amintesc bine, de la 7405 încolo. Încă era perioada de monopol a producției autohtone, ce avea completări cu SH -uri de prin Germania, Ungaria și ceva Austria, pe ici pe colo, dar nu la troleibuze...
Apropos de chopper, primul exemplar reușit, funcțional și în uz cu călători, a fost, se pare, 7290. Dezvoltat în 1987-1988.
IK4 la momentul "revoluției" erau regula în 182, dotate inclusiv cu stație de emisie -recepție pentru coordonarea parcului acelei linii. Atât cât mai era încă funcțional...
PaulIP wrote:
@drbm:
7336-7340 si 7343-7374 sunt din 1989 (scunde, deh...).
7377 poate doar a intrat in parcul ITB in 1990, ca din ce stiu e mai vechi (sa nu fie vreun model de expozitie).
7335 e din '87, 7341 si 7342 sunt din '89.
Ce s-a achizitionat intre 1993-1997 in materie de troleibuze e fix apa de ploaie (7446-7458).
@1689:
Nu stiu de ce stiam ca ultimul Ik280 a prins anul '89.
Mai erau vreo 10-15 (?) IK4 care au supravietuit revolutiei. La alea ma refeream in mesajul anterior.
Acea mare parte de 117E "casate" inainte de '89 includea si cele vandute SH la Sibiu, Iasi, Suceava si Braila.
Corecte observații, aș adăuga că începând cu 7378 s-a revenit la caroseriile cu înălțime normală, seria 7378-7404 fiind varianta 117E, 7377 fiind făcut pentru export cu chopper, 217E. Refuzat, cred, din contractul pentru Columbia. Chopperizarea a devenit de serie, dacă îmi amintesc bine, de la 7405 încolo. Încă era perioada de monopol a producției autohtone, ce avea completări cu SH -uri de prin Germania, Ungaria și ceva Austria, pe ici pe colo, dar nu la troleibuze...
Apropos de chopper, primul exemplar reușit, funcțional și în uz cu călători, a fost, se pare, 7290. Dezvoltat în 1987-1988.
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule
PaulIP
Ultimul 117E a fost 7407 (diferenta intre 117E si 217E nu consta doar in chopper).
Cel putin unul din seria 7336-7340 in primii sai ani mai avea(u) chopper, daca retin bine.
@Trix:
Apropo de Ikarusuri, primele ~300 (pana la 2400) au venit in '74, iar restul in '78?
drbm wrote:
7378-7404 fiind varianta 117E
Ultimul 117E a fost 7407 (diferenta intre 117E si 217E nu consta doar in chopper).
Cel putin unul din seria 7336-7340 in primii sai ani mai avea(u) chopper, daca retin bine.
@Trix:
Apropo de Ikarusuri, primele ~300 (pana la 2400) au venit in '74, iar restul in '78?
- drbm
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule
drbm
Mulțumesc pentru completări și corecții, colegului!
Și eu îmi amintesc de încă un chopperizat din seria 117E, dar nu reușesc să îmi amintesc numărul de parc. Era perioada în care schimbau numerele ca pe ciorapi, la ITB.
Mulțumesc pentru completări și corecții, colegului!
Și eu îmi amintesc de încă un chopperizat din seria 117E, dar nu reușesc să îmi amintesc numărul de parc. Era perioada în care schimbau numerele ca pe ciorapi, la ITB.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule
Tom
Troleibuzul 7290 părea foarte îngrijit și a fost unul dintre primele vopsite în schema RATB lansată de DAF-uri (nu cred că de la UDM-uri au mai avut o schemă de culoare personalizată și nici aceea n'aș garanta că nu e opera fabricantului). Nu cunosc însă detalii tehnice despre chopper.
Judecând după numărul mare de revopsiri (deși de asta a avut parte și 7091, care nu era cu chopper), 7340 ar putea fi un troleibuz mai special, posibil dotat și el cu chopper. Posibil ca anumite vehicule, nu neapărat troleibuze, să fi beneficiat de mai multă atenție și cosmetizări estetice și din cauza unor experimente care s'au făcut pe ele.
Edit: 7403-7407 au fost diferite în sensul că au avut fustă albastră, în loc de roșie ca restul seriei 7376;7378-7402. Puțin probabil să fi avut chopper.
Autobuze 1974-1977 (Ik4, Ikarus, Roman)
1974
Roman 112UD: 2501-2506 (6)
Ik280: 2001-2100 (100)
Ik260: 2101-2201 (101)
1975
Roman 112UD: 2507-2788 (282)
1976
IK4: 2401-2408 (8)
Ikarus 280: 2202-2400 (199)
Roman 112UD: 2789-3088 (300)
1977
IK4: 2409-2444, 2446-2456 (47)
Roman 112UD: 3089-3140 (52) + altele cu numere mici
Ikarus 280: 2457-2485, 2401-2405(??) (33 sau 34)?? - posibil greșeală și să fie doar 2445 care lipsește din listă.
Sursa: A.Brzozowski. Sursa deși este documentată, are destule lacune, începând cu numărul de vehicule de un anumit tip, care în lista lui nu corespunde cu numerele de parc adunate.
Edit 2: Pentru că postările au fost mutate într'un loc mai potrivit și ca să nu fac încă o postare, voi continua ce am scris mai sus despre autobuze.
Autobuzele IK4 cu numere mai mici de 2000 au venit și ele intercalate în sensul că anumite numere au fost date odată cu serii diferite. Motivul poate fi fie o greșeală de tipul 3339 sau 5200 sau poate că ITB mai dădea autobuze și la alte întreprinderi pe baza unor înțelegeri directe. S'a mai întâmplat și cu autobuzele DAC112UD (33xx), de unde lipsesc numere și numerele de înmatriculare corespunzătoare lor din acea serie (erau în ordine), apar pe mașini de intervenție. La fel și IK4 din seria 354x-3569, unde se pare că la un moment dat s'au dat la alte întreprinderi, iar alte autobuze noi au fost înmatriculate cu numerele de înmatriculare, dar cu alte numere de parc din 3 cifre (în acea perioadă numerele de înmatriculare erau în ordine într'o serie, cel puțîn cele cu 35-B și 36-B).
Autobuzele Ikarus au venit odată cu Romanurile, iar după numerele de parc ei cam știau câte vor veni, fiind de import, așa că Romanurile le-au pus direct de la 2501 înainte, iar umătoarele IK4 de la 2401 încolo, dar probabil că au mai venit și alte Ikarusuri peste cât se planificase inițial. De remarcat că în afară de Ikarus și IK4 (de import), în 4 ani (presupunând că livrările s'au făcut pe toată durata anilor între 1973 și 1977), Roman a produs peste 700 de autobuze doar pentru ITB și probabil că tot atâtea sau mai multe pentru restul țării. Dar în maximum 10 ani, majoritatea celor 700 dispăruseră din București, cel puțin cele cu numere 2xxx, cu toate că unele apar în filme de dinainte de 1980.
Troleibuzul 7290 părea foarte îngrijit și a fost unul dintre primele vopsite în schema RATB lansată de DAF-uri (nu cred că de la UDM-uri au mai avut o schemă de culoare personalizată și nici aceea n'aș garanta că nu e opera fabricantului). Nu cunosc însă detalii tehnice despre chopper.
Judecând după numărul mare de revopsiri (deși de asta a avut parte și 7091, care nu era cu chopper), 7340 ar putea fi un troleibuz mai special, posibil dotat și el cu chopper. Posibil ca anumite vehicule, nu neapărat troleibuze, să fi beneficiat de mai multă atenție și cosmetizări estetice și din cauza unor experimente care s'au făcut pe ele.
Edit: 7403-7407 au fost diferite în sensul că au avut fustă albastră, în loc de roșie ca restul seriei 7376;7378-7402. Puțin probabil să fi avut chopper.
Autobuze 1974-1977 (Ik4, Ikarus, Roman)
1974
Roman 112UD: 2501-2506 (6)
Ik280: 2001-2100 (100)
Ik260: 2101-2201 (101)
1975
Roman 112UD: 2507-2788 (282)
1976
IK4: 2401-2408 (8)
Ikarus 280: 2202-2400 (199)
Roman 112UD: 2789-3088 (300)
1977
IK4: 2409-2444, 2446-2456 (47)
Roman 112UD: 3089-3140 (52) + altele cu numere mici
Ikarus 280: 2457-2485, 2401-2405(??) (33 sau 34)?? - posibil greșeală și să fie doar 2445 care lipsește din listă.
Sursa: A.Brzozowski. Sursa deși este documentată, are destule lacune, începând cu numărul de vehicule de un anumit tip, care în lista lui nu corespunde cu numerele de parc adunate.
Edit 2: Pentru că postările au fost mutate într'un loc mai potrivit și ca să nu fac încă o postare, voi continua ce am scris mai sus despre autobuze.
Autobuzele IK4 cu numere mai mici de 2000 au venit și ele intercalate în sensul că anumite numere au fost date odată cu serii diferite. Motivul poate fi fie o greșeală de tipul 3339 sau 5200 sau poate că ITB mai dădea autobuze și la alte întreprinderi pe baza unor înțelegeri directe. S'a mai întâmplat și cu autobuzele DAC112UD (33xx), de unde lipsesc numere și numerele de înmatriculare corespunzătoare lor din acea serie (erau în ordine), apar pe mașini de intervenție. La fel și IK4 din seria 354x-3569, unde se pare că la un moment dat s'au dat la alte întreprinderi, iar alte autobuze noi au fost înmatriculate cu numerele de înmatriculare, dar cu alte numere de parc din 3 cifre (în acea perioadă numerele de înmatriculare erau în ordine într'o serie, cel puțîn cele cu 35-B și 36-B).
Autobuzele Ikarus au venit odată cu Romanurile, iar după numerele de parc ei cam știau câte vor veni, fiind de import, așa că Romanurile le-au pus direct de la 2501 înainte, iar umătoarele IK4 de la 2401 încolo, dar probabil că au mai venit și alte Ikarusuri peste cât se planificase inițial. De remarcat că în afară de Ikarus și IK4 (de import), în 4 ani (presupunând că livrările s'au făcut pe toată durata anilor între 1973 și 1977), Roman a produs peste 700 de autobuze doar pentru ITB și probabil că tot atâtea sau mai multe pentru restul țării. Dar în maximum 10 ani, majoritatea celor 700 dispăruseră din București, cel puțin cele cu numere 2xxx, cu toate că unele apar în filme de dinainte de 1980.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule
1689
Toata seria asta tind sa cred ca a fost trimisa in provincie, pentru ca - in 1980 - nu mai exista decit un singur IK 4 cu numar de parc 2xxx: 2556.
Pe de alta parte, dupa cum spuneam in mesaje anterioare, in garajul Dumitru Petrescu au fost conservate pina tirziu (1985-1986) un numar destul de mare de auzobuze din lotul "vechi" de IK 4 (erau pe toata lungimea gardului spre strada, deci cel putin 10).
Toate IK 4 pe care le-am vazut in circulatie in anii '80 erau produse dupa 1978 (cel mai vechi pe care il stiu era 1598 de la Serban Voda, produs in 1978).
Au existat sigur IK 4 cu numerele 3546, 3547, 3548, 3550 si 3551 pina spre 1989 (nu stiu exact cind au fost casate)
1977
[...]
IK4: 2409-2444, 2446-2456 (47)
Toata seria asta tind sa cred ca a fost trimisa in provincie, pentru ca - in 1980 - nu mai exista decit un singur IK 4 cu numar de parc 2xxx: 2556.
Pe de alta parte, dupa cum spuneam in mesaje anterioare, in garajul Dumitru Petrescu au fost conservate pina tirziu (1985-1986) un numar destul de mare de auzobuze din lotul "vechi" de IK 4 (erau pe toata lungimea gardului spre strada, deci cel putin 10).
Toate IK 4 pe care le-am vazut in circulatie in anii '80 erau produse dupa 1978 (cel mai vechi pe care il stiu era 1598 de la Serban Voda, produs in 1978).
La fel și IK4 din seria 354x-3569
Au existat sigur IK 4 cu numerele 3546, 3547, 3548, 3550 si 3551 pina spre 1989 (nu stiu exact cind au fost casate)
- Tom
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule
Tom
2556 era Roman 112. Poate 2456, dar nu-mi amintesc să-l fi văzut. 2451 încă mai circula la sfârșitul anilor '80 și a rămas ca utilitar până prin 2006. Mai erau cel puțin câteva autobuze IK4 din seria 24xx, dacă nu de călători, atunci trasformate în utilitare. De asta când au continuat cu UDM-urile, au început de la 2453 în sus.
Autobuzele IK4 cu numere între 3546 și 3569 (sau 3571??) au existat și le-am văzut, însă între această serie și cele de dinainte și de după sunt niște discrepanțe privind numerele de înmatriculare.
Din informații care au supraviețuit din acea perioadă și compilate mai mult sau mai puțin exact de Andrzej Brzozowski:
1980:
DAC 117UD: 3434-3545 36-B-2701..2812
IK4: 3564-3569 36-B-2823..2828
DAC 117UD: 3572-3658 36-B-2829..2915
IK4: 595,597,601 36-B-2815..2817
IK4: 611 36-B-2820
3546-3563(IK4) și 3570-3571(IK4 sau DAC117UD) par a fi fost sărite sau au avut alte numere de înmatriculare, deși erau din aceeași perioadă, în care se vede că numerele se dădeau în ordine. Cu toate acestea ele au existat și mult înspre sfârșitul anilor '80, ceea ce înseamnă că e posibil ca să fi venit odată cu celelalte, ITB să fi "măritat" din ele și pe urmă să fi venit altele care au primit numere cu 3 cifre și pe urmă să fi completat și golurile acelea cu autobuze noi, poate dintre ultimele IK4 venite.
În continuare:
DAC 117UD: 3659-3707 36-B-2951..2999
DAC 117UD: 3708-3801 36-B-3620..3713 (anii 1980-1981)
IK4: 19xx (câteva) 36-B-3714..3720(?), au înlocuit o parte din cele venite în 1974
IK4: 1594,1598-1600,1602-1603 36-B-3724..3729
1598 nu putea fi din 1978, dacă cel puțin după numărul de înmatriculare, este după 3801 și după cele care au înlocuit autobuzele IK4 din 1974.
Foarte multe autobuze IK4 din 1978 au numere mici din 2 sau 3 cifre, inclusiv autobuzul 263 care încă mai exista când au venit Saviemurile și de asta au sărit numărul.
2556 era Roman 112. Poate 2456, dar nu-mi amintesc să-l fi văzut. 2451 încă mai circula la sfârșitul anilor '80 și a rămas ca utilitar până prin 2006. Mai erau cel puțin câteva autobuze IK4 din seria 24xx, dacă nu de călători, atunci trasformate în utilitare. De asta când au continuat cu UDM-urile, au început de la 2453 în sus.
Autobuzele IK4 cu numere între 3546 și 3569 (sau 3571??) au existat și le-am văzut, însă între această serie și cele de dinainte și de după sunt niște discrepanțe privind numerele de înmatriculare.
Din informații care au supraviețuit din acea perioadă și compilate mai mult sau mai puțin exact de Andrzej Brzozowski:
1980:
DAC 117UD: 3434-3545 36-B-2701..2812
IK4: 3564-3569 36-B-2823..2828
DAC 117UD: 3572-3658 36-B-2829..2915
IK4: 595,597,601 36-B-2815..2817
IK4: 611 36-B-2820
3546-3563(IK4) și 3570-3571(IK4 sau DAC117UD) par a fi fost sărite sau au avut alte numere de înmatriculare, deși erau din aceeași perioadă, în care se vede că numerele se dădeau în ordine. Cu toate acestea ele au existat și mult înspre sfârșitul anilor '80, ceea ce înseamnă că e posibil ca să fi venit odată cu celelalte, ITB să fi "măritat" din ele și pe urmă să fi venit altele care au primit numere cu 3 cifre și pe urmă să fi completat și golurile acelea cu autobuze noi, poate dintre ultimele IK4 venite.
În continuare:
DAC 117UD: 3659-3707 36-B-2951..2999
DAC 117UD: 3708-3801 36-B-3620..3713 (anii 1980-1981)
IK4: 19xx (câteva) 36-B-3714..3720(?), au înlocuit o parte din cele venite în 1974
IK4: 1594,1598-1600,1602-1603 36-B-3724..3729
1598 nu putea fi din 1978, dacă cel puțin după numărul de înmatriculare, este după 3801 și după cele care au înlocuit autobuzele IK4 din 1974.
Foarte multe autobuze IK4 din 1978 au numere mici din 2 sau 3 cifre, inclusiv autobuzul 263 care încă mai exista când au venit Saviemurile și de asta au sărit numărul.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule
1689
1594 IK 4 nu a existat.
Seria reapectiva a fost 1598-1600, 1602-1603 si 1611-1615. Plus 1604 (IK 105).
Si sint convins ca 1598 era din 1978 (cel putin pe plachetele VIN asta scria).
1594 IK 4 nu a existat.
Seria reapectiva a fost 1598-1600, 1602-1603 si 1611-1615. Plus 1604 (IK 105).
Si sint convins ca 1598 era din 1978 (cel putin pe plachetele VIN asta scria).
- Tom
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule
Tom
A mai fost și:
1605-1609 36-B-3731..3735
1611 36-B-3736
1612(sau 3) 36-B-3737
1614-1615 36-B-3738..3739
1625 36-B-3740
1656,1658-1660 36-B-374x
1688-1694 36-B-3749..3755
1711 36-B-3759
1725 36-B-3767
În mod sigur au mai fost câteva printre acestea. Am văzut un 1594. Poate a fost din altă serie sau ceva, nu știu, dar de număr îmi amintesc.
1598 e posibil să fie renumerotat și cel care i-a luat locul să fi fost un autobuz din 1978. Sau e posibil ca A.Brzozowski să fi greșit în datarea lor, dar după numerele de înmatriculare, sunt venit după DAC-urile cu numere 3xxx. Toate autobuzele din seria 16xx-17xx păreau mai noi și mai îngrijite, iar lista lui A.Brzozowski le plasează în anul 1981, deși acolo o parte din autobuzele din seria 17xx apar în 1986.
A mai fost și:
1605-1609 36-B-3731..3735
1611 36-B-3736
1612(sau 3) 36-B-3737
1614-1615 36-B-3738..3739
1625 36-B-3740
1656,1658-1660 36-B-374x
1688-1694 36-B-3749..3755
1711 36-B-3759
1725 36-B-3767
În mod sigur au mai fost câteva printre acestea. Am văzut un 1594. Poate a fost din altă serie sau ceva, nu știu, dar de număr îmi amintesc.
1598 e posibil să fie renumerotat și cel care i-a luat locul să fi fost un autobuz din 1978. Sau e posibil ca A.Brzozowski să fi greșit în datarea lor, dar după numerele de înmatriculare, sunt venit după DAC-urile cu numere 3xxx. Toate autobuzele din seria 16xx-17xx păreau mai noi și mai îngrijite, iar lista lui A.Brzozowski le plasează în anul 1981, deși acolo o parte din autobuzele din seria 17xx apar în 1986.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ADK
Cel puțin pe IK4 1614 și RD112 2629 a lucrat tatăl meu la autobaza Ferentari în anii '80.
Cel puțin pe IK4 1614 și RD112 2629 a lucrat tatăl meu la autobaza Ferentari în anii '80.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
Tom
Ai cumva poze cu 2629? Nu am văzut decât puține fotografii cu autobuze Roman din seria 2xxx. De fapt cred că am văzut două foto și am mai văzut eu două autobuze.
Ai cumva poze cu 2629? Nu am văzut decât puține fotografii cu autobuze Roman din seria 2xxx. De fapt cred că am văzut două foto și am mai văzut eu două autobuze.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ADK
Din păcate nu, ce pot spune este că a fost casat spre sf. aniilor '80.
Singurele poze mai ”cunoscute” cu RD112 le știu doar cu 664, 2539 (doar una) și de pe Transira.
Din păcate nu, ce pot spune este că a fost casat spre sf. aniilor '80.
Singurele poze mai ”cunoscute” cu RD112 le știu doar cu 664, 2539 (doar una) și de pe Transira.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Vehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.A
•
Choose destination