Topic: Discuții diverse
4066 posts, 1022023 views
📖 Pagination options
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 18
anndrei
Nu trebuie sa treaca, dar daca termostatul este defect si ramane deschis trece fara probleme! Altfel motorul nu are de ce sa functioneze rece...
Nu trebuie sa treaca, dar daca termostatul este defect si ramane deschis trece fara probleme! Altfel motorul nu are de ce sa functioneze rece...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 18
andrei11
Eu am n-am treabă pe la 50.000 schimb termostatul. Mentalitate de om bătrân. Îi mai zice șimentenanță.
Eu am n-am treabă pe la 50.000 schimb termostatul. Mentalitate de om bătrân. Îi mai zice șimentenanță.
- anndrei
-
Posted:
-
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 18
TibiV
Scuze de off-topic, dar asta este treaba inginereasca de pe domeniul meu...
OK, total de acord...
Dar buna functionare a termostatului nu are absolut nimic de a face cu caldura livrata in habitaclu....
Sistemul de racire are fix rolul din denumire: sa raceasca motorul la temperatura optima.
Asta o face (in mod normal) prin radiator.
Doar EXCESUL de caldura se poate duce catre habitaclu, care este un sistem secundar, inseriat DUPA radiatorul masinii.
Ceva de genul ”caldura ramasa neevacuata prin radiator, o pot descarca in habitaclu”.
Doar ca vara, cand radiatorul transpira din greu, nu ai nevoie de caldura in habitaclu.
Iarna in schimb, cand vrei caldura in habitaclu, esti in aceeasi situatie... Iei caldura care ramane DUPA racirea in radiator.
Iar pe timp de iarna radiatorul este FOARTE eficient, adica raceste instant...
Deci daca vrei sa incalzesti ”cabina” mai repede, trebuie sa cresti temperatura in sistem. Practic, trebuie sa scazi eficienta radiatorului masinii astfel incat plusul de caldura sa ajunga mai rapede (si in cantitate mai mare) in habitaclu...
Cartonul ala pus in fata radiatorului face ca o cantitate mai mica de caldura sa contribuie la incalzirea atmosferei din Bucuresti (brrrr....) iar o cantitate mai mare de caldura sa ajuna la picioarele/mainile soferului.
Cartonul face diferenta intre a incalzi mediul ambiant pe timp de iarna sau de a incalzi spatiul (habitaclul) in care stau soferul si pasagerii sai....
Este ALEGEREA ta.
Termostatului nu ii pasa... El deschide racirea pe radiator fix in functie de cat de bine se simte motorul, NU de cat de bine se simt pasagerii...
(De regula cartonul iti da minim 3-4 minute de incalzire mai devreme in habitaclu, si 4-5 grade in plus ulterior....)
Scuze de off-topic, dar asta este treaba inginereasca de pe domeniul meu...
anndrei wrote:
Eu am Logan benzina si nu este nevoie de niciun carton. Daca termostatul si sonda de temperatura sunt bune motorul functioneaza in parametrii optimi adica nu merge rece.
OK, total de acord...
Dar buna functionare a termostatului nu are absolut nimic de a face cu caldura livrata in habitaclu....
Sistemul de racire are fix rolul din denumire: sa raceasca motorul la temperatura optima.
Asta o face (in mod normal) prin radiator.
Doar EXCESUL de caldura se poate duce catre habitaclu, care este un sistem secundar, inseriat DUPA radiatorul masinii.
Ceva de genul ”caldura ramasa neevacuata prin radiator, o pot descarca in habitaclu”.
Doar ca vara, cand radiatorul transpira din greu, nu ai nevoie de caldura in habitaclu.
Iarna in schimb, cand vrei caldura in habitaclu, esti in aceeasi situatie... Iei caldura care ramane DUPA racirea in radiator.
Iar pe timp de iarna radiatorul este FOARTE eficient, adica raceste instant...
Deci daca vrei sa incalzesti ”cabina” mai repede, trebuie sa cresti temperatura in sistem. Practic, trebuie sa scazi eficienta radiatorului masinii astfel incat plusul de caldura sa ajunga mai rapede (si in cantitate mai mare) in habitaclu...
Cartonul ala pus in fata radiatorului face ca o cantitate mai mica de caldura sa contribuie la incalzirea atmosferei din Bucuresti (brrrr....) iar o cantitate mai mare de caldura sa ajuna la picioarele/mainile soferului.
Cartonul face diferenta intre a incalzi mediul ambiant pe timp de iarna sau de a incalzi spatiul (habitaclul) in care stau soferul si pasagerii sai....
Este ALEGEREA ta.
Termostatului nu ii pasa... El deschide racirea pe radiator fix in functie de cat de bine se simte motorul, NU de cat de bine se simt pasagerii...
(De regula cartonul iti da minim 3-4 minute de incalzire mai devreme in habitaclu, si 4-5 grade in plus ulterior....)
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 18
anndrei
Are legatura cu caloriferul din habitaclu deoarece circula acelasi antigel! Daca motorul functioneaza la temperatura scazuta nici in masina nu o sa ai caldura puternica!
#TibiV, ,,Doar EXCESUL de caldura se poate duce catre habitaclu, care este un sistem secundar, inseriat DUPA radiatorul masinii.
Ceva de genul ”caldura ramasa neevacuata prin radiator, o pot descarca in habitaclu”. Fara suparare de ce ai scris tu este o aberatie!
Are legatura cu caloriferul din habitaclu deoarece circula acelasi antigel! Daca motorul functioneaza la temperatura scazuta nici in masina nu o sa ai caldura puternica!
#TibiV, ,,Doar EXCESUL de caldura se poate duce catre habitaclu, care este un sistem secundar, inseriat DUPA radiatorul masinii.
Ceva de genul ”caldura ramasa neevacuata prin radiator, o pot descarca in habitaclu”. Fara suparare de ce ai scris tu este o aberatie!
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 18
TibiV
Mai citeste inca o data...
Iar daca nu intelegi nici la a doua lectura, facem un curs dedicat de transfer de caldura...
Eventual si unul despre principiile termodinamicii... Am avut multe suprize de-a lungul vietii cu oameni care sunt de acord ca frigiderul consuma curent, dar care nu sunt de acord (?!?!?!) ca si o pompa de caldura consuma ”ceva”.... ”Cum, domle, ca e gratis din pamant?!”
Este adevarat, eu am fost unul dintre ”ciudatii” carora le-a placut termodinamica, dar se pare ca am fost foarte putini...
Mai citeste inca o data...
Iar daca nu intelegi nici la a doua lectura, facem un curs dedicat de transfer de caldura...
Eventual si unul despre principiile termodinamicii... Am avut multe suprize de-a lungul vietii cu oameni care sunt de acord ca frigiderul consuma curent, dar care nu sunt de acord (?!?!?!) ca si o pompa de caldura consuma ”ceva”.... ”Cum, domle, ca e gratis din pamant?!”
Este adevarat, eu am fost unul dintre ”ciudatii” carora le-a placut termodinamica, dar se pare ca am fost foarte putini...
- andrei11
-
Posted:
-
- TibiV
-
Posted:
-
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 18
TibiV
Nu sunt meserias ca tine, Andrei, la planse schematice...
Dar un MAI (Motor cu Ardere Interna) trebuie sa se raceasca.
O face prin sistemul de racire.
Pompa, termostat, radiator EXTERIOR (ala din botul masinii) si radiator interior (habitaclu).
Per total, Qeliminat=Qprodus (unde Q=cantitatea de caldura care trebuie scoasa din motor)
Qeliminat=Qradiator exterior + Qradiator habitaclu
Unde este fractura mea logica?!?!?!......
Nu sunt meserias ca tine, Andrei, la planse schematice...
Dar un MAI (Motor cu Ardere Interna) trebuie sa se raceasca.
O face prin sistemul de racire.
Pompa, termostat, radiator EXTERIOR (ala din botul masinii) si radiator interior (habitaclu).
Per total, Qeliminat=Qprodus (unde Q=cantitatea de caldura care trebuie scoasa din motor)
Qeliminat=Qradiator exterior + Qradiator habitaclu
Unde este fractura mea logica?!?!?!......
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 18
andrei11
1) Cartoane în radiator iarna și capotă deschisă vara este un nonsens total la orice motor ( termic ) în funcțiune. Nu cred că ai învățat așa ceva la facultate, nu știu la ce materie, dar în orice caz nu la motoare termice. ( Eu am avut materie separată de un semestru cu examen. Numai despre motorul termic ) De ce nu încerci chestia asta la motorul de avion ? Motorul termic este calculat să funcționeze în niște parametrii optimi funcție de temperatura exterioară, dar sunt sigur că plaja de temperatură exterioară este undeva de la minus 30 grade la plus 45 grade ( eventual 50 ).
2) Caloriferul din interior.
După ce iese din chiulasă ( eventual din partea superioară a cilindrilor ) apa are două trasee :
a) Spre radiator
b) Spre caloriferul din interiorul mașinii
Deci NU prima dată spre radiator și după aceea spre calorifer.
+ Q din sistemele de legătură, pompă de antigel, vasul de expansiune, pentru că tot ce ți-am înșirat eu aici NU sunt izolate termic perfect... Oricum asta e chestie de amănunt, dar formula ta de calcul luată numai pentru radiatoare o să-ți dea cu o mică eroare...
1) Cartoane în radiator iarna și capotă deschisă vara este un nonsens total la orice motor ( termic ) în funcțiune. Nu cred că ai învățat așa ceva la facultate, nu știu la ce materie, dar în orice caz nu la motoare termice. ( Eu am avut materie separată de un semestru cu examen. Numai despre motorul termic ) De ce nu încerci chestia asta la motorul de avion ? Motorul termic este calculat să funcționeze în niște parametrii optimi funcție de temperatura exterioară, dar sunt sigur că plaja de temperatură exterioară este undeva de la minus 30 grade la plus 45 grade ( eventual 50 ).
2) Caloriferul din interior.
După ce iese din chiulasă ( eventual din partea superioară a cilindrilor ) apa are două trasee :
a) Spre radiator
b) Spre caloriferul din interiorul mașinii
Deci NU prima dată spre radiator și după aceea spre calorifer.
Qeliminat=Qradiator exterior + Qradiator habitaclu
+ Q din sistemele de legătură, pompă de antigel, vasul de expansiune, pentru că tot ce ți-am înșirat eu aici NU sunt izolate termic perfect... Oricum asta e chestie de amănunt, dar formula ta de calcul luată numai pentru radiatoare o să-ți dea cu o mică eroare...
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 18
anndrei
In caloriferul din habitaclu se duce lichid de racire de 15 grade, de 30, 60, 85 si se duce chiar si o temperatura de fierbere daca este ceva stricat la sistemul de racire nu doar un ,,exces" cum ai spus tu. Termostatul opreste doar lichidul de racire ce se duce in radiator si in vasul de expansiune. In caloriferul masinii (interior) circula acelasi lichid de racire permanent, indiferent daca este vara sau iarna si totdeauna are temperatura motorului. Intr-adevar la vechile autoturisme chiar si autobuze vara se putea opri dintr-un robinet sa nu mai circule prin calorifer antigel. la cele de generatie noua acel ,,robinet" nu mai exista indiferent de producator.
In caloriferul din habitaclu se duce lichid de racire de 15 grade, de 30, 60, 85 si se duce chiar si o temperatura de fierbere daca este ceva stricat la sistemul de racire nu doar un ,,exces" cum ai spus tu. Termostatul opreste doar lichidul de racire ce se duce in radiator si in vasul de expansiune. In caloriferul masinii (interior) circula acelasi lichid de racire permanent, indiferent daca este vara sau iarna si totdeauna are temperatura motorului. Intr-adevar la vechile autoturisme chiar si autobuze vara se putea opri dintr-un robinet sa nu mai circule prin calorifer antigel. la cele de generatie noua acel ,,robinet" nu mai exista indiferent de producator.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 18
andrei11
Corect. Iar la vechile autovehicule radiatorul funcționa pemanent...
Corect. Iar la vechile autovehicule radiatorul funcționa pemanent...
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Victor92
Pe linia 682 avem in continuare autobuze Mercedes-Benz Citaro.
Astazi, 15 Decembrie 2018, la schimbul 2: 4270 si 4520.
4270 - Linia 682 - Gara Obor.
Acelasi situatie intalnim si pe linia 336 unde mai circula Mercedes-Benz Citaro.
4354 - Linia 336
Pe linia 682 avem in continuare autobuze Mercedes-Benz Citaro.
Astazi, 15 Decembrie 2018, la schimbul 2: 4270 si 4520.
4270 - Linia 682 - Gara Obor.
Acelasi situatie intalnim si pe linia 336 unde mai circula Mercedes-Benz Citaro.
4354 - Linia 336
- Aron
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Aron
Moș Crăciun anul acesta o să decoreze noile autobuze sau rămâne fidel și îl găsim tot pe Citaro?
Moș Crăciun anul acesta o să decoreze noile autobuze sau rămâne fidel și îl găsim tot pe Citaro?
📖 Pagination options