Topic: Achiziții de autobuze Euro 6 în perioada 2017-2020
1272 posts, 336452 views
📖 Pagination options
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020
anndrei
Hai sa fim seriosi cu autobuzele romanesti...in primul rand nu pot fabrica o cantitate atat de mare intr-un timp scurt si in al doilea rand cu siguranta sunt mai proaste decat autobuzele Otokar. Aia nu se poate numi fabrica de autobuze...iar motorul MB probabil ca este facut in Turcia sub licenta.
Hai sa fim seriosi cu autobuzele romanesti...in primul rand nu pot fabrica o cantitate atat de mare intr-un timp scurt si in al doilea rand cu siguranta sunt mai proaste decat autobuzele Otokar. Aia nu se poate numi fabrica de autobuze...iar motorul MB probabil ca este facut in Turcia sub licenta.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020
aztec
Iti recomand o lectura..buna.
Nu costa mult, mai demonteaza din unele mituri, mai aflii cateva istorioare....
Iti recomand o lectura..buna.
Nu costa mult, mai demonteaza din unele mituri, mai aflii cateva istorioare....
IMG_20181213_141815-585x1040.jpg (149.63 KB; downloaded 2982 times)
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020
anndrei
Ok, dar toate vehiculele din poza nu au avut nicio treaba cu originalul ci au fost de cateva ori mai proaste. Bune au fost doar primele modele ex. Dacia 1300 facuta cu francezi in fabrica de la Pitesti. Dupa ce au plecat ei si au inceput romanii sa fabrice piese acea masina nu mai avea nicio treaba cu cea originala, totul cadea foarte repede la ea, de tabla, planetare nici sa nu mai vorbim...
Ok, dar toate vehiculele din poza nu au avut nicio treaba cu originalul ci au fost de cateva ori mai proaste. Bune au fost doar primele modele ex. Dacia 1300 facuta cu francezi in fabrica de la Pitesti. Dupa ce au plecat ei si au inceput romanii sa fabrice piese acea masina nu mai avea nicio treaba cu cea originala, totul cadea foarte repede la ea, de tabla, planetare nici sa nu mai vorbim...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020
andrei11
Mă simt nevoit să intervin într-un domeniu pe care l-am mâncat pe pâine cum se spune. Agricultura.
1) Tractoarele pentru cultura mare ( U 650M )
Tehnologia la nivelul anilor 1960, neschimbată.
Consum mare de motorină.
Motoarele reparate capital la 2 - 4 ani.
Puterea la cârlig teoretic 65 CP, practic vreo 50 și ceva.
Putea tracta utilaje medii.
Raportul consum / rentabilitate negativ, deci să fiu clar când intra tractorul în brazdă producea pierderi economice.
_______________
2) Combina de recoltat porumb - eșec total, au fost fabricate vreo 1500 bucăți, n-au funcționat. Proiect ratat, dar Semănătoarea a raportat producție, pentru că a fabricat combina respectivă. Livrate SMA - urilor, direct în parcul de casare.
________________
3) Tractorul U 1010 DT ( Craiova ) - proiect ratat. Nu a funcționat. Piatra Neamț a fabricat utilajele pentru el ( pluguri, semănători, etc ), au ajuns la SMA - uri și tractoarele și utilajele, le-am parcat direct în țarcul pentru casări.
______________________
4) Tractorul U 1800 ( Craiova ) - ( 180 CP ) - proiect ratat. Idem direct la casare și tractorul și utilajele.
____________________
5) Combina pentru recoltat grâu ( păioase ), floarea soarelui.
LicențăLaverda ( Italia ) Italienele funcționau bine fără reparații capitate ( numai consumabilele ) și după vreo 27 de ani.
Ale noastre originale le reparam capital în fiecare an. Să fie clar, demontat absolut tot, rămânea numai șasiul și înlocuit absolut tot. După 3 - 4 ani trebuia casată combina. Lucra total în pierdere, deci cu fiecare hectar recoltat consuma mult mai multe resurse financiare decât ce grâu recolta. Să nu uit, motoarele fabricate la Brașov trebuiau segmentate cam la 2 maxim 3 ani.
Așa că mai ușor cu producția autohtonă de automobile / autocamioane, să nu fie exact situația din agricultură.
Mă simt nevoit să intervin într-un domeniu pe care l-am mâncat pe pâine cum se spune. Agricultura.
1) Tractoarele pentru cultura mare ( U 650M )
Tehnologia la nivelul anilor 1960, neschimbată.
Consum mare de motorină.
Motoarele reparate capital la 2 - 4 ani.
Puterea la cârlig teoretic 65 CP, practic vreo 50 și ceva.
Putea tracta utilaje medii.
Raportul consum / rentabilitate negativ, deci să fiu clar când intra tractorul în brazdă producea pierderi economice.
_______________
2) Combina de recoltat porumb - eșec total, au fost fabricate vreo 1500 bucăți, n-au funcționat. Proiect ratat, dar Semănătoarea a raportat producție, pentru că a fabricat combina respectivă. Livrate SMA - urilor, direct în parcul de casare.
________________
3) Tractorul U 1010 DT ( Craiova ) - proiect ratat. Nu a funcționat. Piatra Neamț a fabricat utilajele pentru el ( pluguri, semănători, etc ), au ajuns la SMA - uri și tractoarele și utilajele, le-am parcat direct în țarcul pentru casări.
______________________
4) Tractorul U 1800 ( Craiova ) - ( 180 CP ) - proiect ratat. Idem direct la casare și tractorul și utilajele.
____________________
5) Combina pentru recoltat grâu ( păioase ), floarea soarelui.
LicențăLaverda ( Italia ) Italienele funcționau bine fără reparații capitate ( numai consumabilele ) și după vreo 27 de ani.
Ale noastre originale le reparam capital în fiecare an. Să fie clar, demontat absolut tot, rămânea numai șasiul și înlocuit absolut tot. După 3 - 4 ani trebuia casată combina. Lucra total în pierdere, deci cu fiecare hectar recoltat consuma mult mai multe resurse financiare decât ce grâu recolta. Să nu uit, motoarele fabricate la Brașov trebuiau segmentate cam la 2 maxim 3 ani.
Așa că mai ușor cu producția autohtonă de automobile / autocamioane, să nu fie exact situația din agricultură.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020
aztec
Exact asta gasesti si in carte...nici macar la vecinii comunisti , chinezi sau arabi nu reuseam sa vindem tractoare sau masini pt ca erau depasite sau proaste...si ajungeau pe piata interna. Si ce vindeam era la schimb pe alte produse...troc de fapt.
Exact asta gasesti si in carte...nici macar la vecinii comunisti , chinezi sau arabi nu reuseam sa vindem tractoare sau masini pt ca erau depasite sau proaste...si ajungeau pe piata interna. Si ce vindeam era la schimb pe alte produse...troc de fapt.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020
shoppy
La troc(parca ii zicea CAER) s-au dat peste 100 de locomotive LDE130 facute de Faur, aia le-au denumit "Razbunarea lui Ceausescu" si le-au casat direct.
La troc(parca ii zicea CAER) s-au dat peste 100 de locomotive LDE130 facute de Faur, aia le-au denumit "Razbunarea lui Ceausescu" si le-au casat direct.
- adila
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020
adila
Eu nu plang dupa industria romaneasca proasta, ci doar deplang faptul ca nu am stiut sa facem ceva bun din ea, odata cu caderea comunismului pe care l-am blamat atat. Din pacate s-au pierdut niste oportunitati dupa Revolutie, despre asta este vorba. Acum nu mai ai nici forta de munca slab calificata ce sa mai vorbim de cei calificati.
Eu nu plang dupa industria romaneasca proasta, ci doar deplang faptul ca nu am stiut sa facem ceva bun din ea, odata cu caderea comunismului pe care l-am blamat atat. Din pacate s-au pierdut niste oportunitati dupa Revolutie, despre asta este vorba. Acum nu mai ai nici forta de munca slab calificata ce sa mai vorbim de cei calificati.
- Cristian P.
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020
Cristian P.
Sa nu uitam ca Otokarele au avut probleme inca din prima lor zi de functionare...pe cand aici nici macar unul nu a fost defect sau tractat...deci comparatia ta e total nefondata...ma rog acum fiecare cu parerea lui...vom vedea in timp care achizitie a fost mai buna...insa eu personal ma bucur ca Ploiestiul a ales asa ceva ,decat daca s-ar fi pricopsit cu otokare.
anndrei wrote:
Hai sa fim seriosi cu autobuzele romanesti...in primul rand nu pot fabrica o cantitate atat de mare intr-un timp scurt si in al doilea rand cu siguranta sunt mai proaste decat autobuzele Otokar.
Sa nu uitam ca Otokarele au avut probleme inca din prima lor zi de functionare...pe cand aici nici macar unul nu a fost defect sau tractat...deci comparatia ta e total nefondata...ma rog acum fiecare cu parerea lui...vom vedea in timp care achizitie a fost mai buna...insa eu personal ma bucur ca Ploiestiul a ales asa ceva ,decat daca s-ar fi pricopsit cu otokare.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020
andrei11
Ce probleme au avut ? Vreau ceva oficial, nu toată maculatura de pe net. Merci.
Ce probleme au avut ? Vreau ceva oficial, nu toată maculatura de pe net. Merci.
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020
anndrei
O siguranta arsa nu se poate numi problema majora. Nu tin cu autobuzele Otokar sunt fan MB Citaro sau MAN dar acel Diamond nu ofera nicio siguranta, de firma am auzit doar noi, romanii...In Bucuresti trebuie autobuze solide pentru ca transporta de multe ori peste capacitatea lor iar sasiul se poate deforma sau rupe cum pateau DAC/Rocar/DAF. Aceste autobuze nu prea rezistau avand mereu probleme. Sa vedem Otokar-ele cat vor rezista mergand supraincarcate si aici ma refer la structura. Motorul si cutia tin fara probleme.
EURO BUS Diamond nu putea castiga in Bucuresti deoarece nu fabrica autobuze de 10m si nici de 18m. Vazand in poze motorul MB care il echipeaza, pot spune mai mult ca sigur ca acel propulsor nu este fabricat in Germania. Iar la fabricarea structurii autobuzului nici macar nu au un telemetru cu laser folosesc ruleta...Hai sa incercam sa nu ne mai mintim singuri cu acea ,,fabrica" de autobuze tehnologizata inaintea comunismului si cu produsul finit. Din pacate aceeasi tehnologie o foloseste si URAC-ul iar produsul finit se poate vedea la minunatele tramvaie BUCUR LF care au stat mai mult defecte si la revizii decat au circulat cu calatori. Din ce observ au revizii mai des decat combinele si tractoarele mentionate de colegul nostru Andre11.
O siguranta arsa nu se poate numi problema majora. Nu tin cu autobuzele Otokar sunt fan MB Citaro sau MAN dar acel Diamond nu ofera nicio siguranta, de firma am auzit doar noi, romanii...In Bucuresti trebuie autobuze solide pentru ca transporta de multe ori peste capacitatea lor iar sasiul se poate deforma sau rupe cum pateau DAC/Rocar/DAF. Aceste autobuze nu prea rezistau avand mereu probleme. Sa vedem Otokar-ele cat vor rezista mergand supraincarcate si aici ma refer la structura. Motorul si cutia tin fara probleme.
EURO BUS Diamond nu putea castiga in Bucuresti deoarece nu fabrica autobuze de 10m si nici de 18m. Vazand in poze motorul MB care il echipeaza, pot spune mai mult ca sigur ca acel propulsor nu este fabricat in Germania. Iar la fabricarea structurii autobuzului nici macar nu au un telemetru cu laser folosesc ruleta...Hai sa incercam sa nu ne mai mintim singuri cu acea ,,fabrica" de autobuze tehnologizata inaintea comunismului si cu produsul finit. Din pacate aceeasi tehnologie o foloseste si URAC-ul iar produsul finit se poate vedea la minunatele tramvaie BUCUR LF care au stat mai mult defecte si la revizii decat au circulat cu calatori. Din ce observ au revizii mai des decat combinele si tractoarele mentionate de colegul nostru Andre11.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020
Costin
Puteti sa aveti opinii, puteti sa preferati o marca in fata alteia si puteti sa exprimati asta pe forum fara probleme. DAR: Opriti-va din "alea sunt proaste si astea sunt bune", fara argumente solide aceste afirmatii sunt descurajate chiar prin regulamentul forumului (cap I. 6). De asemenea opriti-va din a poci numele producatorului. Fara "Merțane" si "Hoțocare" si "Euro...bla", aceste mesaje vor fi editate instant sau chiar vor disparea. O dati in copilarii, chiar credeti ca daca voi insistati ca "Otokar sunt proaste" sau "EuroBus sunt proaste" sau "Mercedes sunt cele mai bune" instant tot forumul o sa va cada la picioare si o sa va creada? Veniti cu argumente, altfel mesajele astea vor fi sterse! Si prin argumente nu ma refer la barfe de garaj.
Puteti sa aveti opinii, puteti sa preferati o marca in fata alteia si puteti sa exprimati asta pe forum fara probleme. DAR: Opriti-va din "alea sunt proaste si astea sunt bune", fara argumente solide aceste afirmatii sunt descurajate chiar prin regulamentul forumului (cap I. 6). De asemenea opriti-va din a poci numele producatorului. Fara "Merțane" si "Hoțocare" si "Euro...bla", aceste mesaje vor fi editate instant sau chiar vor disparea. O dati in copilarii, chiar credeti ca daca voi insistati ca "Otokar sunt proaste" sau "EuroBus sunt proaste" sau "Mercedes sunt cele mai bune" instant tot forumul o sa va cada la picioare si o sa va creada? Veniti cu argumente, altfel mesajele astea vor fi sterse! Si prin argumente nu ma refer la barfe de garaj.
- adila
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020
adila
Vrei ceva oficial de la Firea? Sa inteleg ca ai inceput sa ai incredere in PMB? Mai erau unii care pe hartie raportau ceva si realitatea era alta. Iti spun eu, nu am nevoie de nimic oficial, o sa vedem cat de bune sunt in trafic.
andrei11 wrote:
Ce probleme au avut ? Vreau ceva oficial, nu toată maculatura de pe net. Merci.
Vrei ceva oficial de la Firea? Sa inteleg ca ai inceput sa ai incredere in PMB? Mai erau unii care pe hartie raportau ceva si realitatea era alta. Iti spun eu, nu am nevoie de nimic oficial, o sa vedem cat de bune sunt in trafic.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020
andrei11
Nu, ceva oficial din alte două surse care urmăresc interese diametral opuse.
1) STB - ul, eventual Sindicatul STB - ului.
2) Reprezentanța Otokar.
_________________
Te-ai prins, sau e prea subtil pentru tine ?
______________
Hai să-ți spun altcumva, poate se mai prind și alții.
Aștept să apară un comunicat Mercedes Benz cum că Volvo sunt cele mai bune camioane și vicecersa.
_____________
Sper că acum e limpede.
_________________
Dacă fiecare corporație susține că produsul lor e cel mai bun e blabla la greu, eu nu mai pot fi păcălit.
Să iasă la declarații ( să spunem pentru camioane ) următorii : Mercedes- Benz / Iveco / Renault / Man / Volvo / Ford / și să dea clasamentul. Dacă diferă e ceva care nu e în regulă.
_________________
Eu cel puțin nu mă las păcălit ca majoritatea de pe aici sau nu. Prefer o reclamă de la Airbus de genul :
Boeing face cele mai bune avioane dar și ale noastre sunt foarte bune. Asta e o reclamă perfect credibilă, nu cea făcută de Boeing unde Boeing e pe primul loc și cea făcută de Airbus unde Airbus e pe primul loc.
Nu, ceva oficial din alte două surse care urmăresc interese diametral opuse.
1) STB - ul, eventual Sindicatul STB - ului.
2) Reprezentanța Otokar.
_________________
Te-ai prins, sau e prea subtil pentru tine ?
______________
Hai să-ți spun altcumva, poate se mai prind și alții.
Aștept să apară un comunicat Mercedes Benz cum că Volvo sunt cele mai bune camioane și vicecersa.
_____________
Sper că acum e limpede.
_________________
Dacă fiecare corporație susține că produsul lor e cel mai bun e blabla la greu, eu nu mai pot fi păcălit.
Să iasă la declarații ( să spunem pentru camioane ) următorii : Mercedes- Benz / Iveco / Renault / Man / Volvo / Ford / și să dea clasamentul. Dacă diferă e ceva care nu e în regulă.
_________________
Eu cel puțin nu mă las păcălit ca majoritatea de pe aici sau nu. Prefer o reclamă de la Airbus de genul :
Boeing face cele mai bune avioane dar și ale noastre sunt foarte bune. Asta e o reclamă perfect credibilă, nu cea făcută de Boeing unde Boeing e pe primul loc și cea făcută de Airbus unde Airbus e pe primul loc.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020
Puss in Boots
Foarte corect. Sinceritatea ar trebui sa conteze mai mult decat batutul cu pumnul in piept. Bine, pentru cine stie sa vada, sa auda, sa citeasca...
Am mai vazut exemple de genul si in alte domenii si le-am apreciat.
Foarte corect. Sinceritatea ar trebui sa conteze mai mult decat batutul cu pumnul in piept. Bine, pentru cine stie sa vada, sa auda, sa citeasca...
Am mai vazut exemple de genul si in alte domenii si le-am apreciat.
📖 Pagination options