Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Achiziții de tramvaie noi de 27-36m în perioada 2017-2022

1658 posts, 445281 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13  ... 119
 
 

📖 Pagination options
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 ByOnu

Utilizator anonim wrote:
Interesant ca depoul Colentina pierde linia 21 in favoarea celor de la Dudesti. Oricum aici nu prea ar fi avut ce sa caute nici CAurile modernizate, ar fi stat mai bine la Dudesti sa facem 1 si 10 numai cu modernizate.


Doar de dragul de a avea o linie de protocol cu tramvaie frumoase? :( 21 este modernizata si merita de multi ani tramvaie modernizate/noi. Ani la rand am distrus CH-PCC si BLF pe linii OR. Problemele de pe 21 s-ar rezolva frumos cu controale zilnice impreuna cu politia locala.

Cand ai un parc redus de PPC si LF este respectuos pentru calatori sa le distrubui relativ egal / proportional pe intreaga retea. Astfel incat, spre exemplu, o persoana cu dizabilitati locomotorii sa stie ca la fiecare 2-3 tramvaie unul ii va fi accesibil si lui. :)

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 punmeister

Deci se pare ca lucurile intra in linie dreapta:
Comunicat PMB wrote:
Gabriela Firea: Am semnat ieri contractul de finantare pentru proiectul privind modernizarea si dotarea liniei de tramvai 55
Alte 4 proiecte au fost selectate pentru finantare si vizeaza achizitia de tramvaie noi pentru liniile 32, 41, 21 si 25


La propunerea Primarului General, Gabriela Firea, in cadrul sedintei CGMB de astazi au fost aprobate patru proiecte de hotarare care prevad achizitia a 56 de tramvaie noi pentru dotarea liniilor de tramvai 32, 41, 21 si 25, ca urmare a selectarii proiectelor pentru finantare in cursul acestei luni.

Mai mult, in data de 29 octombrie, Primaria Municipiului Bucuresti a semnat contractul de finantare pentru primul din cele 8 proiecte depuse in luna mai pentru modernizarea si dotarea liniilor de tramvai.

Primarul General, Gabriela Firea:

“Am semnat ieri contractul de finantare pentru primul din cele 8 proiecte depuse in luna mai in cadrul Programului Operational Regional, Axa 3.2, prin care ne propunem sa achizitionam 100 de tramvaie noi, moderne. Valoarea cumulata a acestor proiecte este de aproximativ 220 milioane euro. Prin acest prim contract, referitor la modernizarea si dotarea liniei de tramvai 55, accesam aproximativ 19 milioane euro, fonduri nerambursabile pentru achizitia primelor 10 tramvaie. Ne asteptam ca, in viitorul apropiat, sa primim de la MDRAP contractele de finantare si pentru celelalte 7 proiecte, care au trecut de etapa de evaluare tehnico-financiara”.

Patru dintre aceste proiecte au fost introduse astazi pe ordinea de zi, celelalte 3 fiind deja aprobate in sedintele anterioare, dupa cum urmeaza:

- 6 septembrie: modernizare linia de tramvai 55 - 10 tramvaie noi

- 26 septembrie: modernizare linia de tramvai 40 - 10 tramvaie noi

- 18 octombrie: modernizare liniile de tramvai 1 si 10: cate 12 tramvaie noi fiecare.


In ceea ce priveste cele patru proiecte aprobate astazi, Primarul Capitalei a aratat ca “aceestea vizeaza modernizarea si dotarea liniilor de tramvai nr. 32, 41, 21 si 25, respectiv achizitionarea unui numar de 56 de tramvaie din gama de 36 m, precum si aprobarea cheltuielilor aferente, avand o valoare totala de 110 milioane de euro. Practic, in sedinta de astazi, consilierii generali aproba contributia proprie a Municipiului Bucuresti, in cuantum de aproximativ 2 milioane de euro, reprezentand achitarea tuturor cheltuielilor neeligibile, precum si contributia de 2% din valoarea eligibila a proiectelor”.

Proiectul privind modernizarea si dotarea liniei de tramvai 32 prevede achizitia a 12 tramvaie, cu o valoare totala a proiectului de 120.829.516, 40 lei, din care cheltuieli totale nerambursabile -89.658.239,92 lei, reprezentand 98% din cheltuielile totale eligibile.

In ceea ce priveste modernizarea si dotarea liniei de tramvai 41, proiectul prevede achizitia a 20 de tramvaie, avand o valoare totala de 201.340.001,52 lei, din care cheltuieli totale nerambursabile -179.316.479,84 lei, reprezentand 98 % din cheltuielile totale eligibile.

Proiectul privind modernizarea si dotarea liniei de tramvai 21 prevede achizitia a 12 tramvaie cu o valoare totala a proiectului de 120.829.516,40 lei, din care cheltuieli totale nerambursabile – 89.658.239,92 lei, reprezentand 98 % din cheltuielile totale eligibile.

Referitor la modernizarea si dotarea liniei de tramvai 25, proiectul prevede achizitia a 12 tramvaie, avand o valoare totala de 120.829.516,40 lei, din care cheltuieli totale nerambursabile – 89.658.239,92 lei, reprezentand 98 % din cheltuielile totale eligibile.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Goldmund

Am citit totul despre noile autobuze si comentariile aferente. Cineva scria ca daca s.ar aduce mai multe autobuze articulate, poate le-ar folosi mai multi calatori; da, e adevarat, dar autobuzele fac doar o mica parte dintre cei care calatoresc cu mijloacele de transport in comun si cei care le-ar folosi si cred ca mai importanta este reteaua de tramvaie(in mod normal, mult mai comode, mai silentioase...daca si aici s-ar insista pe aer conditionat, macaze automate, tramvaie moderne noi) si...metroul. Abia astept sa vedem firma care castiga o licitatie in acest sens si...nici nu am curajul sa intreb daca noile tramvaie vor avea ...aer conditionat(un criteriu determinant pentru o persoana care-si lasa masina acasa si va folosi un mijloc de transport in comun.)

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 punmeister

Vor avea de toate, mai putin scaune tapitate.

 



Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 bercenicity

Nu pare sa mai fie atat de mult cu dedicatie pentru platforma GTx; dar boghiurile trebuie sa fie "liber pivotante, cu osii sau osii false"

Deci nu asa:







Lungime tinta 36m (se permite intre 32 si 37m), minim 5 usi duble
Garantie Full-Warranty 5 ani
1.819 mil EUR/tramvai

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 ticker

Bun... in ultimii ani m-a pasionat din ce in ce mai mult ce se intampla cu infrastructura din Romania si achizitiile publice pentru transportul in comun. Dar nu sunt inca in zona in case sa stiu piata.

Astra a castigat la Oradea, Iasi, Cluj, Galati si probabil va avea si Aradul pe lista de orase - cu sanse se aiba peste 100 de unitati comandate. Ceea ce nu e un lucru rau, dar de vazut cum e in timp. Mai ales ca nu stim care e produsul final, cum arata, ce specificatii tehnice are, cum se customizeaza local, fiabilitate etc.

In fine, clar nu au capacitatea pentru cele 100 de bucati pentru Bucuresti si nu cred ca s-ar califica conform caietului de sarcini.

Asa ca va intreb pe voi care mai stiti... cine se califica? Daca ma apuc sa caut pe net o sa gasesc preturi SF si cum criteriul e 60% pretul final, va trebui sa ne gandim probabil la turcisme si low-cost-uri...

56 de locuri pe scaune e ceva...

Cine poate incepe lista?

Solaris Tramino?
Skoda Forcity?
Pesa Twist (Swing n-ar merge ca are osii fixe)?
E vreun "Otokar" si la tramvaie

Din postarea de mai sus s-ar incarda si Modertrans Moderus Gamma.


La capitolul vise taica ca mami FiiRea nu vrea sa lase ceva frumos mostenire, si sa-si faca afacerile ei cu statui si catedrale:
Siemens Avenio
Alstom Citadis
CAF Urbos

Ajutati-ma sa rafinez/editez lista. Celor de la Pesa li s-a cam luat de Romania dupa Cluj, dar poate 100 buc le face cu ochiul. Twist-ul imi pare Ok.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 punmeister

Fiind vorba de o comanda mare si unica (deci nu un acord-cadru) se pot baga si ei fara probleme.
Ca sa va faceti o idee, Combinourile din Amsterdam au costat 1,45 milioane de euro/buc pentru o comanda de 95 de tramvaie, respectiv 1,41 milioane de euro/buc urmatoarele 60 de tramvaie.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Victor92

@punmeister: Pretul unui tramvai Siemens Combino din Amsterdam era calculat la nivelul aniilor 2000.

Avand in vedere inflatia si trecerea timpului, sigur tariful este mult mai mare in prezent ...

Da' bine. Se poate discuta si negocia in functie de ceea ce se afla in caietul de sarcini, conditii contractuale, etc ...

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 ticker

Nu contest ca nu poate participa Siemens, dar cu criteriul pret 60% si Avenio la 2.1 mil fata de 1.6 un Tramino (sa zicem ca asta e cel mai mic pret) e o penalizare de 15 puncte din 100 (daca mai stiu matematica)

@punmeister - Siemens parca nu mai face Combino-uri. Si Budapesta a trecut pe CAF Urbos dupa epoca Siemens Combino. Probabil Avenio nu s-a incadrat la pret.

Oricum incerc sa fiu realist si ma gandesc doar la partea de sus a listei.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 ticker

P.S. Poate pune careva caietul de sarcini aici sau macar specificatiile cerute (lungime, nr usi etc).

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 bercenicity

Caietul de sarcini.

De Siemns Avenio - ceva similar cu ce vrea Bucurestiul pentru Haga a costat 2.75 mil EUR
Citadis e tot pe boghiuri ne-pivotante
Skoda Forcity Alfa (15T) e prea scump cam 2.3-2.7 mil EUR. Si si prea scurt - 30m
Skoda Forcity Plus are boghiuri ne-pivotante
Skoda Forcity Smart - doar varianta de 26.5m costa 1.89 mil EUR
Skoda Forcity Classic are boghiuri ne-pivotante
Caf Urbos au boghiuri ne-pivotante
Caf Urbos AXL este 2.95 mil EUR pentru 31 de metri
caiet de sarcini tramvaie.pdf
caiet de sarcini tramvaie.pdf (4.94 MB; downloaded 310 times)

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 WT_fan06

Atunci ce producători - tramvaie am putea avea înscrişi/se ?

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 punmeister

bercenicity wrote:
Citadis e tot pe boghiuri ne-pivotante

Mai putin cele pentru Frankfurt.

 


Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13  ... 119
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2436 forum members have written 435105 posts in 5422 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use