Topic: ARHIVĂ: Știri din București (2015-2020)
1780 posts, 838428 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
- ANTENA
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
ANTENA
261 si mai buna, fantoma fantomelor.
Intervalele de succedare sunt absolut fabuloase, mai ales in weekend.
dany wrote:Victor92 wrote:
Societatea de Transport Bucureşti (STB) va scoate pe traseu primele autobuze Otokar începând cu data de 1 decembrie, anunţă Primăria Capitalei.
124 si 682, ce gluma buna
261 si mai buna, fantoma fantomelor.
Intervalele de succedare sunt absolut fabuloase, mai ales in weekend.
Capture.JPG (78.88 KB; downloaded 3823 times)
- dany
-
Posted:
-
- misterr
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
misterr
Paradă a tramvaielor de epocă în centrul Capitalei organizată de STB de Ziua Naţională
Societatea de Transport Bucureşti (STB) reînvie vremurile de altădată cu prilejul Zilei Naţionale a României, oferindu-le bucureştenilor o paradă a tramvaielor de epocă.
Potrivit unui comunicat al STB, remis joi AGERPRES, vehiculele vor străbate centrul Capitalei, având printre călători personaje îmbrăcate în costume din vremurile respective.
"Sâmbătă, 1 Decembrie 2018, trei tramvaie de epocă vor circula pe traseul Depoul Victoria, Bulevardul Iancu de Hunedoara, Şoseaua Ştefan cel Mare, Obor, Calea Moşilor, Piaţa Sfântul Gheorghe şi retur, în intervalul orar 11:00 - 13:00. Vehiculele care participă la paradă sunt tramvaie de epocă, modificate în cadrul Uzinei de Reparaţii a STB SA", se spune în documentul citat.
Foto: Tramvai în 1949 (sursă foto: Societatea de Transport București)
Din convoi vor face parte un tramvai tip V056, fabricat în anul 1956, prin modernizarea tramvaiului Doyle-Thompson. Tramvaiul are 13 locuri pe scaune iar capacitatea totală este de 16 călători. A circulat în Bucureşti până în anul 1981.
Un alt tramvai din cadrul paradei, tip EP/V3A, a fost produs în anul 1976, prin modernizarea tot în cadrul Uzinei de Reparaţii a tramvaiului Electroputere Craiova (fabricat în 1955). Tramvaiul are 20 de locuri pe scaune şi o capacitate totală de 156 călători. A circulat în Bucureşti până în anul 2002.
Foto: Tramvai în 1951 (sursă foto: Societatea de Transport București)
Cel de-al treilea tramvai va fi Rathgerber tip 3.16, fabricat în perioada 1966-1969, intrat în inventarul RATB în anul 1999. Tramvaiul are 40 de locuri de scaune şi o capacitate de 151 călători. A circulat în Bucureşti până în anul 2002, după care a fost transformat în vagon tip restaurant, în cadrul Uzinei de Reparaţii a RATB.
Foto: Tramvai în 1977 (sursă foto: Societatea de Transport București)
Paradă a tramvaielor de epocă în centrul Capitalei organizată de STB de Ziua Naţională
Societatea de Transport Bucureşti (STB) reînvie vremurile de altădată cu prilejul Zilei Naţionale a României, oferindu-le bucureştenilor o paradă a tramvaielor de epocă.
Potrivit unui comunicat al STB, remis joi AGERPRES, vehiculele vor străbate centrul Capitalei, având printre călători personaje îmbrăcate în costume din vremurile respective.
"Sâmbătă, 1 Decembrie 2018, trei tramvaie de epocă vor circula pe traseul Depoul Victoria, Bulevardul Iancu de Hunedoara, Şoseaua Ştefan cel Mare, Obor, Calea Moşilor, Piaţa Sfântul Gheorghe şi retur, în intervalul orar 11:00 - 13:00. Vehiculele care participă la paradă sunt tramvaie de epocă, modificate în cadrul Uzinei de Reparaţii a STB SA", se spune în documentul citat.
Foto: Tramvai în 1949 (sursă foto: Societatea de Transport București)
Din convoi vor face parte un tramvai tip V056, fabricat în anul 1956, prin modernizarea tramvaiului Doyle-Thompson. Tramvaiul are 13 locuri pe scaune iar capacitatea totală este de 16 călători. A circulat în Bucureşti până în anul 1981.
Un alt tramvai din cadrul paradei, tip EP/V3A, a fost produs în anul 1976, prin modernizarea tot în cadrul Uzinei de Reparaţii a tramvaiului Electroputere Craiova (fabricat în 1955). Tramvaiul are 20 de locuri pe scaune şi o capacitate totală de 156 călători. A circulat în Bucureşti până în anul 2002.
Foto: Tramvai în 1951 (sursă foto: Societatea de Transport București)
Cel de-al treilea tramvai va fi Rathgerber tip 3.16, fabricat în perioada 1966-1969, intrat în inventarul RATB în anul 1999. Tramvaiul are 40 de locuri de scaune şi o capacitate de 151 călători. A circulat în Bucureşti până în anul 2002, după care a fost transformat în vagon tip restaurant, în cadrul Uzinei de Reparaţii a RATB.
Foto: Tramvai în 1977 (sursă foto: Societatea de Transport București)
- ANTENA
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
ANTENA
Păi bun. S-au rezolvat si problemele semnalate de șoferi? Scaun, oglinzi, butonul de blocare/deblocare mașină în staționare?
Utilizator anonim wrote:
Au mai venit 18m.
Păi bun. S-au rezolvat si problemele semnalate de șoferi? Scaun, oglinzi, butonul de blocare/deblocare mașină în staționare?
- shoppy
-
Posted:
-
- ANTENA
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
ANTENA
6401-6406 la Autobaza Nordului pregatite pentru întrarea în circulație. Cu stegulețe și numere definitive. Se poate remarca faptul ca au fost înmatriculate preferențial : B-401-STB ... la fel cu nr de parc. Sa vedem pe ce linie intra. 261, cum spuneau în știri poate, dar sunt doar 3 mașini acum, nu 6.
6401-6406 la Autobaza Nordului pregatite pentru întrarea în circulație. Cu stegulețe și numere definitive. Se poate remarca faptul ca au fost înmatriculate preferențial : B-401-STB ... la fel cu nr de parc. Sa vedem pe ce linie intra. 261, cum spuneau în știri poate, dar sunt doar 3 mașini acum, nu 6.
IMG_20181130_1620372.jpg (165.47 KB; downloaded 3462 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
- Gabi23
-
Posted:
-
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
Gabi23
Trist, dar adevărat...
Sursa: http://m.ziare.com/social/de-ce-sunt-at ... 0950-font1
Trist, dar adevărat...
Sursa: http://m.ziare.com/social/de-ce-sunt-at ... 0950-font1
De ce sunt atat de murdare autobuzele din Bucuresti? Iata modul incredibil in care se face curatenie. Bataie de joc fata de calatori si angajati
V-ati intrebat vreodata de ce autobuzele si tramvaiele din Bucuresti sunt, in permanenta, atat de murdare? Ei bine, raspunsul e simplu: din cauza ca oamenii care ar trebui sa le curete nu-si fac treaba.
Pe unii pur si simplu nu-i trage inima sa munceasca. Altii, insa, ar vrea sa isi faca meseria asa cum trebuie, dar n-au cu ce. De fapt, in Bucuresti, incredibil de murdare sunt nu numai autobuzele si tramvaiele, ci pana si bazele de lucru in care acestea ar trebui curatate.
Ziare.com va relateaza astazi, pe larg, despre conditiile inumane din depourile si autobazele in care muncesc cei care trebuie sa repare si sa curete mijloacele de transport in comun din Capitala.
Dupa ce tot mai multi bucuresteni au inceput sa se planga ca nu mai suporta mizeria din autobuze si tramvaie, Ziare.com i-a cerut Societatii de Transport Bucuresti
Desi societatea era obligata prin lege sa raspunda la intrebari in termen de 30 de zile, nici pana astazi n-am primit raspuns.
In plus, STB nu ne-a permis nici accesul in autobaze si depouri in care sa vedem cu ochii nostri cum se lucreaza la curatenia mijloacelor de transport in comun.
Totusi, Ziare.com a reusit sa afle in ce conditii se repara si cum se curata autobuzele si tramvaiele cu care circula bucurestenii.
In centrul Capitalei, tramvaiele se spala cu mopul, sub cerul liber
Cu toate ca afara e frig si burniteaza, angajatii STB de la un depou din centrul Capitalei sunt nevoiti sa curete tramvaiele sub cerul liber.
In curtea depoului, la un capat de sina, un barbat si o femeie - ambii imbracati gros, cu haine rufoase si labartate - asteapta sosirea vagoanelor prin care urmeaza sa deretice, in orele urmatoare.
Nestiind cine suntem si nici de ce am venit in curtea depoului, barbatul ne masoara din priviri, in timp ce isi indeasa pe cap un fes negru si scamosat. Apoi, cand vede ca tocmai activitatea lui ne intereseaza, ne spune cateva vorbe despre ce face.
Periile pentru spalat tramvaie nu pot fi folosite pe ger.
"Aici le curatam, dom'le. Uitati, aici, periile cu care se spala vagoanele. Bine, acum nu le putem folosi. Dupa ce da inghetul, periile nu se mai pun in functiune, ca s-ar strica sau ar putea afecta tramvaiul. Iarna ne descurcam cu ce avem pe aici", ne spune omul, aratandu-ne spre cateva maturi deja slinoase si o galeata murdara din plastic, pe jumatate plina.
Kitul de curatare al tramvaiului: Cateva maturi murdare si o galeata cu mop.
Nici bine nu apuca omul sa ne spuna ce parere are despre faptul ca e nevoit sa munceasca in frig, cat e iarna de lunga, ca un vagon trage in capatul liniei, la curatat. Ca la un semn, atat barbatul, cat si femeia isi iau ustensilele murdare, urca in tramvai si se apuca de treaba.
El matura repede si apasat, strangand coada maturii cu amandoua mainile invinetite de frig. Ea vine din urma si spala podeaua cu mopul. Amandoi vorbesc tare si rad. Macar asa sa se mai incalzeasca! Din pacate, in ciuda efortului pe care-l depun - avand la dispozitie doar maturi, carpe si un mop - angajatii nu reusesc decat sa intinda mizeria pe care bucurestenii au lasat-o, de dimineata, in vagon.
Un angajat al STB incearca sa curete podeaua unui vagon cu o matura deja murdara.
Cat ai bate din palme, oamenii grabiti au terminat de maturat si spalat vagonul. De peretii plini de grafitti nu s-au atins inca. In plus, ramele geamurilor si unele dintre scaune sunt in continuare acoperite cu un strat de slin rezistent, depus in ani, care nu poate fi curatat cu o simpla carpa uda.
Chiar sa fi vrut, angajatii STB n-ar fi avut cum sa faca, intr-un timp atat de scurt, o curatenie ca la carte intr-un vagon atat de murdar. Ca sa-i scoata fata, cat de cat, ar avea nevoie de ustensile profesionale de curatat si de o multime de timp. Iar ei nu au, de fapt, de niciunele... Plus ca, tot lucrand in mizerie si frig, probabil ca nici nu-i mai trage inima sa lase totul luna, in urma lor.
Din nefericire, la acest depou, nu numai spalatoria improvizata pentru vagoane e murdara. In unele dintre halele in care se repara tramvaie e chiar mai rau decat afara. Iar mecanicii - imbracati in salopete decolorate si tocite de atata purtat - sunt nevoiti sa lucreze in aceste spatii mizere, in care parca nu s-a mai investit un leu de pe vremea comunismului...
Cu adevarat revoltator este, insa, modul in care arata toaletele depoului. Unele nu au nici macar lumina, iar in altele instalatiile sanitare sunt improvizate. Un singur lucru au in comun toate aceste spatii cu destinatie sanitara: sunt sufocate de un miros intepator de clor, care - pe langa ca iti irita simturile - nici macar nu reuseste sa acopere izurile fetide.
Dupa cateva zeci de minute petrecute aici, ne-am dat seama ca ar fi o minune ca dintr-un astfel de depou sa iasa in trafic un tramvai curat ca lacrima si mereu in stare tehnica optima.
Autobuzele se pot repara la 0 grade, dar se spala numai daca afara e cald
In conditii aproape la fel de grele lucreaza si angajatii STB de la o alta autobaza din centrul Capitalei.
Spre deosebire de primul depou, aceasta autobaza are o spalatorie acoperita. Cu toate astea, nici aici autobuzele nu se pot spala pe ger.
De fapt, spalatoria este ea insasi murdara si carpita de muncitori, astfel incat sa mai poata fi folosita o vreme.
Usile din tabla ale spalatoriei, spre exemplu, se inchid doar daca sunt legate cu sarma si stau deschise numai daca cineva le propteste cu caramizi.
Cat aruncam noi o privire in jur si ne intrebam cum ar putea o masina sa iasa curata dintr-o spalatorie atat de murdara, iata ca a si sosit un autobuz care trebuie igienizat.
Doi angajati - tot un barbat si femeie, ca si la primul depou - urca in masina si incep sa faca o curatenie sumara. Cu niste maturi luate de langa autobuz, din mizerie, cei doi incep sa curete podeaua masinii. Din curtea autobazei, atrasi de resturile maturate direct pe asfalt, se aduna langa masina cativa porumbei. Ba, unele dintre pasari, mai indraznete, chiar urca in masina, in cautare de resturi.
O matura lasata pe jos, in mizerie, e numai buna pentru curatat un autobuz cu care circula bucurestenii. Foto: Gabriel Kolbay
Spre deosebire de angajatii de la primul depou, cei de la aceasta autobaza nu-si vorbesc si nu rad cat matura podeaua autobuzului. Sunt mai in varsta si isi fac treaba cu ochii in pamant, satui parca de mizeria si de frigul in care stau, zi dupa zi.
Dupa ce termina de maturat in autobuz - adica dupa doar vreo 10 minute - angajatii strang resturile si le pun intr-o caldare mizerabila din plastic.
Fara sa curete grafitti-ul, ramele ferestrelor si manerele manjite de care bucurestenii sunt obligati sa se tina, in fiecare zi, in timpul calatoriilor cu autobuzul, salariatii se retrag in cabina paznicului de autobaza, unde se pot incalzi.
Mecanicii de autobuz n-au, insa, unde sa se retraga. In hala in care repara ei masinile, e la fel de frig ca afara. La adapostul anonimatului, oamenii ne spun ca in hala nici macar nu exista calorifere.
In plus - dupa ce ca sunt obligati sa munceasca zi de zi incotosmanati - au ajuns sa isi mai si cumpere scule, doar ca sa isi poata indeplini sarcinile de serviciu.
Iar cand au un moment liber, in loc sa se odihneasca, la caldura, pun si ei umarul la curatarea autobuzelor. Tot cu carpe si maturi, ca toti ceilalti.
Ce-i drept, atmosfera din hala e dezolanta. Peretii sunt coscoviti si infloriti de infiltratii, iar atelierul mecanic este un loc murdar si plin de scule vechi, separat prin niste pereti subtiri de restul halei.
Printre autobuzele uzate, zace nemiscat si unul turcoaz, de curand cumparat de Primaria Capitalei de la societatea Otokar, cu sute de mii de euro. Momentan e nefolosit si curat. In curand, insa, ar putea ajunge la fel de murdar ca toate celelalte masini din garaj.
Un autobuz nou care ar putea ajunge sa fie reparat si maturat in aceleasi conditii mizere. Foto: Gabriel Kolbay
Intrebarea este: ce viitor are transportul in comun din Capitala, in conditiile in care autoritatile nu reusesc, de atatia ani, nici macar sa spele asa cum trebuie autobuzele si tramvaiele cumparate din banii bucurestenilor si care ar trebui sa le asigure transportul in conditii civilizate si sigure din punct de vedere al sanatatii?
Foto articol Gabriel Kolbay - Imagini din Depoul Victoria:
periile-pentru-curatat-tramvaie-nu-pot-fi-folosite-pe-frig.jpg (76.2 KB; downloaded 3096 times)kitul-de-curatare-al-tramvaiului.jpg (113.15 KB; downloaded 3103 times)angajat-al-stb-care-matura-tramvaiele.jpg (85.44 KB; downloaded 3098 times)banc-de-lucru-dintr-un-atelier-de-reparatii-de-la-depoul-victoria.jpg (40.99 KB; downloaded 3097 times)instalatie-sanitara-improvizata-intr-o-toaleta-de-la-depoul-victoria.jpg (56.75 KB; downloaded 3096 times)
Foto articol Gabriel Kolbay - Imagini din Autobaza Floreasca:
asa-arata-la-interior-spalatoria-de-la-autobaza-floreasca.jpg (59.11 KB; downloaded 3095 times)kitul-de-curatare-a-autobuzelor-de-la-autobaza-floreasca.jpg (91.27 KB; downloaded 3095 times)mecanicii-spun-ca-in-hala-nu-exista-calorifere.jpg (65.13 KB; downloaded 3095 times)o-matura-lasata-pe-jos-in-mizerie-e-numai-buna-pentru-curata-un-autobuz-cu-care-calatoresc-bucurestenii (1).jpg (94.83 KB; downloaded 3098 times)usile-spalatoriei-se-inchid-dar-numai-legate-cu-sarma.jpg (40.12 KB; downloaded 3095 times)un-autobuz-nou-de-la-otokar-care-ar-putea-fi-reparat-si-curatat-in-aceleasi-conditii-mizere.jpg (46.69 KB; downloaded 3096 times)
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
Puss in Boots
Ne mai miram de ce arata toate cum arata? De ce niste Mercedes arata ca dupa razboi dupa doar 10 ani de exploatare? Ah stai, ca vin si alte autobuze in viitor, electrice, hibride, cng, nu vor mai fi Otokar, trolee si tramvaie noi daca da Dzeu. O placere sa le repari si cureti in conditiile astea.
Ne mai miram de ce arata toate cum arata? De ce niste Mercedes arata ca dupa razboi dupa doar 10 ani de exploatare? Ah stai, ca vin si alte autobuze in viitor, electrice, hibride, cng, nu vor mai fi Otokar, trolee si tramvaie noi daca da Dzeu. O placere sa le repari si cureti in conditiile astea.
- faraonul
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
faraonul
N-am fost niciodată într-o autobaza in Romania dar dacă așa arată la Floreasca inseamna că avem o conducere de nimic.
Cum poți să bagi autobuze de 280000euro în așa magherniță? Daca ninge sau ploua mai tare și se dizloca o parte din tencuiala pe autobuze?
Alo Duamna Firea se vede?
Asa mult costa o hala și o spălătorie noua?
Mă gândesc și la șoferi. Cum se pot duce să-și facă nevoile în așa jeg de WC?
Deprimant....
N-am fost niciodată într-o autobaza in Romania dar dacă așa arată la Floreasca inseamna că avem o conducere de nimic.
Cum poți să bagi autobuze de 280000euro în așa magherniță? Daca ninge sau ploua mai tare și se dizloca o parte din tencuiala pe autobuze?
Alo Duamna Firea se vede?
Asa mult costa o hala și o spălătorie noua?
Mă gândesc și la șoferi. Cum se pot duce să-și facă nevoile în așa jeg de WC?
Deprimant....
- 1689
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
1689
Articolul asta e minge perfect ridicata la fileu pentru a justifica dezafectarea Autobazei Floreasca si a Depoului Victoria - mine de aur dupa care tinjesc de mult timp "investitorii". Ce chestie... cum au intrat ei incognito jurnalistii de la ziare.com si au facut poze pe peste tot fara sa-i deranjeze nimeni. Ziaristi kamikaze, nu alta.
Imediat va sari primaria ca e mai eftin sa construiasca autobaze / depouri noi decit sa le reabiliteze pe cele existente si - oricum - un garaj in mijlocul orasului nu se justifica bla-bla-bla.
Cum de nu s-au dus la Ferentari sau la Titan - ca si de-acolo ies bombe ecologice pe roti ?
Articolul asta e minge perfect ridicata la fileu pentru a justifica dezafectarea Autobazei Floreasca si a Depoului Victoria - mine de aur dupa care tinjesc de mult timp "investitorii". Ce chestie... cum au intrat ei incognito jurnalistii de la ziare.com si au facut poze pe peste tot fara sa-i deranjeze nimeni. Ziaristi kamikaze, nu alta.
Imediat va sari primaria ca e mai eftin sa construiasca autobaze / depouri noi decit sa le reabiliteze pe cele existente si - oricum - un garaj in mijlocul orasului nu se justifica bla-bla-bla.
Cum de nu s-au dus la Ferentari sau la Titan - ca si de-acolo ies bombe ecologice pe roti ?
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
Victor92
Ca o mica completare, anul trecut, la Autobaza Floreasca, toate wc-urile din garaj au fost modernizate. Separat, s-a pus faianta si gresie noua. Deci un minim de igiena a fost asigurat.
Faptul ca aceasta autobaza cu o incarcatura istorica considerabila are hala intr-o stare de paragina nu este vina celor care se afla si lucreaza acolo. Floreasca are un potential bun de cazare a autobuzelor, iar cu niste investitii asezate, autobaza ar arata mult mai bine.
Ca o mica completare, anul trecut, la Autobaza Floreasca, toate wc-urile din garaj au fost modernizate. Separat, s-a pus faianta si gresie noua. Deci un minim de igiena a fost asigurat.
Faptul ca aceasta autobaza cu o incarcatura istorica considerabila are hala intr-o stare de paragina nu este vina celor care se afla si lucreaza acolo. Floreasca are un potential bun de cazare a autobuzelor, iar cu niste investitii asezate, autobaza ar arata mult mai bine.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination