Topic: SAT - Sistemul Automat de Taxare
299 posts, 123541 views
📖 Pagination options
- punmeister
-
Posted:
-
Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare
punmeister
In 2006 a aparut SAT-ul la pachet cu primul lot de autobuze Citaro.
In 2006 a aparut SAT-ul la pachet cu primul lot de autobuze Citaro.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare
Utilizator anonim
Prin septembrie 2006 au inceput sa monteze validatoarele si prin noiembrie le-au dat drumul, iar sistemul a fost pus in functiune in prima faza pe liniile 312, 313 si 381.
Prin septembrie 2006 au inceput sa monteze validatoarele si prin noiembrie le-au dat drumul, iar sistemul a fost pus in functiune in prima faza pe liniile 312, 313 si 381.
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare
Cristi N
De la anul urmeaza sa se implementeze plata direct cu cardul contactless la validatoare. Probabil se vor adauga niste extensii asemanatoare cu cele care erau la metrou.
Decizie revoluționară - Fosta RATB va introduce plata cu cardul bancar în vehicul. Dar cu un cost
Societatea de Transport București (STB) se pregătește să introducă, de anul viitor, plata călătoriilor cu orice card bancar direct la aparatele de taxare electronică (validatoare) din mijloacele de transport, au declarat surse avizate pentru Profit.ro.
Costul călătoriei va fi însă mai mare dacă este achitat cu cardul bancar, contactless, la un preț care urmează să fie stabilit. “Actuala conducere a STB discută introducerea acestei facilități de plată. Discuțiile sunt avansate și, cel mai probabil, plata cu orice card bancar va fi introdusă în primele luni ale anului viitor. Prețul unei călătorii achitate cu cardul bancar va fi mai mare, ca și în cazul achitării călătoriei prin SMS”, au spus sursele. Acest sistem va deveni funcțional după finalizarea probelor tehnice la sistemul automat de taxare. Plata călătoriilor cu orice card bancar este parte a unui pachet de măsuri pe care conducerea STB vrea să-l introducă în ideea de a crește calitatea serviciilor furnizate clienților transportatorului.
Sursa: Profit.ro
De la anul urmeaza sa se implementeze plata direct cu cardul contactless la validatoare. Probabil se vor adauga niste extensii asemanatoare cu cele care erau la metrou.
Decizie revoluționară - Fosta RATB va introduce plata cu cardul bancar în vehicul. Dar cu un cost
Societatea de Transport București (STB) se pregătește să introducă, de anul viitor, plata călătoriilor cu orice card bancar direct la aparatele de taxare electronică (validatoare) din mijloacele de transport, au declarat surse avizate pentru Profit.ro.
Costul călătoriei va fi însă mai mare dacă este achitat cu cardul bancar, contactless, la un preț care urmează să fie stabilit. “Actuala conducere a STB discută introducerea acestei facilități de plată. Discuțiile sunt avansate și, cel mai probabil, plata cu orice card bancar va fi introdusă în primele luni ale anului viitor. Prețul unei călătorii achitate cu cardul bancar va fi mai mare, ca și în cazul achitării călătoriei prin SMS”, au spus sursele. Acest sistem va deveni funcțional după finalizarea probelor tehnice la sistemul automat de taxare. Plata călătoriilor cu orice card bancar este parte a unui pachet de măsuri pe care conducerea STB vrea să-l introducă în ideea de a crește calitatea serviciilor furnizate clienților transportatorului.
Sursa: Profit.ro
- punmeister
-
Posted:
-
Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare
punmeister
Eu unul abia astept o licitatie masiva pentru AVM-uri, avand in vedere ca acum le pot trece prin POIM.
Eu unul abia astept o licitatie masiva pentru AVM-uri, avand in vedere ca acum le pot trece prin POIM.
- Victor92
-
Posted:
-
Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare
Victor92
Instructiunile de pe noile validatoare.
Instructiunile de pe noile validatoare.
IMG_2104.jpeg (714.16 KB; downloaded 4831 times)
- punmeister
-
Posted:
-
Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare
punmeister
Bine ca au scris instructiunile si in engleza, si ca n-au mai scris totul in Comic Sans.
Bine ca au scris instructiunile si in engleza, si ca n-au mai scris totul in Comic Sans.
- Vatmanul constanțean
-
Posted:
-
Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare
Vatmanul constanțean
“Transportul public nu este gratuit!” . Puteau scrie mai mare treaba asta, dar oricum este un pas înainte.
“Transportul public nu este gratuit!” . Puteau scrie mai mare treaba asta, dar oricum este un pas înainte.
- alliens
-
Posted:
-
Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare
alliens
Totusi care e logica obligativitatii de a valida abonamentul? Vor sa se asigure ca isi dimensioneaza oferta de transport astfel incat toate vehiculele sa mearga incarcate la capacitate maxima? Asta in conditiile in care acelasi autobuz are la noi capacitate de 100 calatori in timp ce mai la vest e de 70 ? În mod sigur va aduce doar deservicii calatorilor aceasta masura.
Totusi care e logica obligativitatii de a valida abonamentul? Vor sa se asigure ca isi dimensioneaza oferta de transport astfel incat toate vehiculele sa mearga incarcate la capacitate maxima? Asta in conditiile in care acelasi autobuz are la noi capacitate de 100 calatori in timp ce mai la vest e de 70 ? În mod sigur va aduce doar deservicii calatorilor aceasta masura.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare
ByOnu
Cel mai mare avantaj este cunoasterea cererii si gradului de utilizare a unui traseu. Insa, fara urcarea pe la sofer (ceva imposibil avand in vedere ca tot ce se cumpara vine cu cabina pentru sofer), este o forma fara fond.
O voi zice pe sleau, in timpul in care eu (sa zicem) ma duc sa validez abonamentul, altul care nu o face imi fura locul. Mie, de obicei, prea putin imi pasa, cand e aglomerat nu stau jos, dar pentru multi asta va fi o problema.
In liceu imi validam mereu abonamentul, in ultimii ani insa nu cred ca l-am mai atins de muuuult de un aparat. Cunosc ziua de expirare si il reincarc doar, in rest nu iese din portofel.
Cel mai mare avantaj este cunoasterea cererii si gradului de utilizare a unui traseu. Insa, fara urcarea pe la sofer (ceva imposibil avand in vedere ca tot ce se cumpara vine cu cabina pentru sofer), este o forma fara fond.
O voi zice pe sleau, in timpul in care eu (sa zicem) ma duc sa validez abonamentul, altul care nu o face imi fura locul. Mie, de obicei, prea putin imi pasa, cand e aglomerat nu stau jos, dar pentru multi asta va fi o problema.
In liceu imi validam mereu abonamentul, in ultimii ani insa nu cred ca l-am mai atins de muuuult de un aparat. Cunosc ziua de expirare si il reincarc doar, in rest nu iese din portofel.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare
andrei11
Eu îl incarc cu aprox 26 - 27 zile înainte de expirare ( ). L-am încărcat cam pe 4 Decembrie până în 31 Ianuarie 2019. Așa procedez în fiecare lună.
Se vehicula pe aici că există un sistem de numărare al persoanelor care se montează undeva pe la uși. Am înțeles eu greșit ?
Da,așa e, când mă dor picioarele ( vârsta, blabla, am avut meserii în care cam stăteam în picioare cam tot timpul ) nici eu nu mai validez, eventual la coborâre.
Eu îl incarc cu aprox 26 - 27 zile înainte de expirare ( ). L-am încărcat cam pe 4 Decembrie până în 31 Ianuarie 2019. Așa procedez în fiecare lună.
Se vehicula pe aici că există un sistem de numărare al persoanelor care se montează undeva pe la uși. Am înțeles eu greșit ?
ByOnu wrote:
O voi zice pe sleau, in timpul in care eu (sa zicem) ma duc sa validez abonamentul, altul care nu o face imi fura locul.
Da,așa e, când mă dor picioarele ( vârsta, blabla, am avut meserii în care cam stăteam în picioare cam tot timpul ) nici eu nu mai validez, eventual la coborâre.
- Tom
-
Posted:
-
Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare
Tom
Validarea abonamentelor mi se pare o prostie, singura variantă în care ar avea o logică ar fi aceea în care ai cumpăra abonamentul și ar fi valabil o lună/o zi/o săptămână de la data primei validări. Altfel, așa cum cu satisfacție constat că sunt și alții de părere, când te duci la muncă și vrei să stai liniștit și confortabil măcar 20-30 de minute sau cât face mijlocul de transport până unde cobori, te trezești că până ce validezi eventual și după 1-2 încercări nereușite, trebuie să dai din coate să prinzi un loc unde să rezemi un perete sau un geam între două sacoșe și smartfoana călătorului de alături. De asta chiar dacă nu am alt abonament și știu că merg doar de două ori cu SeTeBeul în acea zi, îmi iau abonament de o zi. Oricum e mai ieftin decât jumătate dintr'o singură călătorie cu un taxi pe aceeași distanță.
Fără condiționarea fizică de validare a accesului în vehicul și asta înseamnă turnicheți ca la ruși sau acces pe la șofer, obligativitatea validării la abonamente valide per sé odată cu achiziția lor, e dubioasă și orice amendă ar putea fi contestată și câștigată în instanță. Un sistem de numărare al călătorilor, chiar dacă ar da și multe "false pozitive" și ar număra de mai multe ori călătorii care se dau jos ca să lase pe alții să coboare și pe urmă urcă la loc, e o metodă preferabilă și nederanjantă pentru călători pentru o analizare a gradului de utilizare. Oricum, acel sistem ar număra și pensionarii și posesorii de alte titluri de călătorie gratuite non-STB, care nu vor valida vreodată ceva.
Validarea abonamentelor mi se pare o prostie, singura variantă în care ar avea o logică ar fi aceea în care ai cumpăra abonamentul și ar fi valabil o lună/o zi/o săptămână de la data primei validări. Altfel, așa cum cu satisfacție constat că sunt și alții de părere, când te duci la muncă și vrei să stai liniștit și confortabil măcar 20-30 de minute sau cât face mijlocul de transport până unde cobori, te trezești că până ce validezi eventual și după 1-2 încercări nereușite, trebuie să dai din coate să prinzi un loc unde să rezemi un perete sau un geam între două sacoșe și smartfoana călătorului de alături. De asta chiar dacă nu am alt abonament și știu că merg doar de două ori cu SeTeBeul în acea zi, îmi iau abonament de o zi. Oricum e mai ieftin decât jumătate dintr'o singură călătorie cu un taxi pe aceeași distanță.
Fără condiționarea fizică de validare a accesului în vehicul și asta înseamnă turnicheți ca la ruși sau acces pe la șofer, obligativitatea validării la abonamente valide per sé odată cu achiziția lor, e dubioasă și orice amendă ar putea fi contestată și câștigată în instanță. Un sistem de numărare al călătorilor, chiar dacă ar da și multe "false pozitive" și ar număra de mai multe ori călătorii care se dau jos ca să lase pe alții să coboare și pe urmă urcă la loc, e o metodă preferabilă și nederanjantă pentru călători pentru o analizare a gradului de utilizare. Oricum, acel sistem ar număra și pensionarii și posesorii de alte titluri de călătorie gratuite non-STB, care nu vor valida vreodată ceva.
- 3mil
-
Posted:
-
Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare
3mil
Într-adevăr există sistem de numărare al călătorilor, avem pe 100 (sper că rețin bine cifra) dintre Citaro Euro 4 acest sistem, a montat URAC-ul și pe "Obama" așa ceva și nu sunt sigur dacă nu cumva îl avem și pe troleibuzele Citelis.
Când există această tehnologie de ani buni și mie mi se pare o absurditate aceasta obligativitate a validării pentru persoanele care au abonament. Nici măcar pentru statistica pensionarilor nu ar fi necesar. S-ar putea obține aceste cifre prin crearea unui card pentru ei (oricum se dorește să se facă asta) cu valabilitate o lună. Cine are nevoie să circule cu STB-ul își va lua cardul și va avea grijă să îi prelungească valabilitatea (gratuit) în fiecare lună.
andrei11 wrote:
Se vehicula pe aici că există un sistem de numărare al persoanelor care se montează undeva pe la uși. Am înțeles eu greșit ?
Într-adevăr există sistem de numărare al călătorilor, avem pe 100 (sper că rețin bine cifra) dintre Citaro Euro 4 acest sistem, a montat URAC-ul și pe "Obama" așa ceva și nu sunt sigur dacă nu cumva îl avem și pe troleibuzele Citelis.
Când există această tehnologie de ani buni și mie mi se pare o absurditate aceasta obligativitate a validării pentru persoanele care au abonament. Nici măcar pentru statistica pensionarilor nu ar fi necesar. S-ar putea obține aceste cifre prin crearea unui card pentru ei (oricum se dorește să se facă asta) cu valabilitate o lună. Cine are nevoie să circule cu STB-ul își va lua cardul și va avea grijă să îi prelungească valabilitatea (gratuit) în fiecare lună.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare
punmeister
SNC Thoreb mai avem pe LF-ul 403, pe Citelis si pe Otokar, plus pe ce o sa se mai cumpere in viitor.
SNC Thoreb mai avem pe LF-ul 403, pe Citelis si pe Otokar, plus pe ce o sa se mai cumpere in viitor.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare
Puss in Boots
Tot ne dorim sa fim ca in Vest, acolo toti valideaza indiferent de categoria de abonament. Important e sa stii nr de calatori care folosesc liniile in mod real in fiecare cursa si valideaza si nu strica sa ai si structura lor (daca pe unele linii sunt 70% pensionari si elevi inseamna ca e o linie care nu se sustine prin titlurile de calatorie cumparate). Pe logica ta pensionarul x care are card apare pe statistica ca da, are dar nu se stie pe unde circula si daca circula. Poate nu circula deloc sau face una doua calatorii sau incinge autobuzele. La 8 dimineata, la 9... eu mi-as dori sa stiu astfel de lucruri daca as fi sef la o companie de genul asta. In plus, in Vest de ce valideaza toti? Ca sa se asigure ca merg cu t.p. doar aceia care si-l permit sau au liberul necesar. Adica si pensionarii. Plus ca la ei serviciile sunt integrate deci au acces gratuit si la metrou. In acelasi timp isi obtin si statisticile necesare.
Tot ne dorim sa fim ca in Vest, acolo toti valideaza indiferent de categoria de abonament. Important e sa stii nr de calatori care folosesc liniile in mod real in fiecare cursa si valideaza si nu strica sa ai si structura lor (daca pe unele linii sunt 70% pensionari si elevi inseamna ca e o linie care nu se sustine prin titlurile de calatorie cumparate). Pe logica ta pensionarul x care are card apare pe statistica ca da, are dar nu se stie pe unde circula si daca circula. Poate nu circula deloc sau face una doua calatorii sau incinge autobuzele. La 8 dimineata, la 9... eu mi-as dori sa stiu astfel de lucruri daca as fi sef la o companie de genul asta. In plus, in Vest de ce valideaza toti? Ca sa se asigure ca merg cu t.p. doar aceia care si-l permit sau au liberul necesar. Adica si pensionarii. Plus ca la ei serviciile sunt integrate deci au acces gratuit si la metrou. In acelasi timp isi obtin si statisticile necesare.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination