Topic: Discuții diverse despre transportul în comun
2176 posts, 590682 views
📖 Pagination options
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
anndrei
Bucurestiul trebuia sa aiba CNG dar asta este, au ramas turcii cu motoare Diesel pe stoc...
Pe timp de noapte, ecranul LCD din bord si celelalte din dreapta volanului nu au lumina prea puternica, deranjanta? Se poate regla intensitatea la ele?
Bucurestiul trebuia sa aiba CNG dar asta este, au ramas turcii cu motoare Diesel pe stoc...
Pe timp de noapte, ecranul LCD din bord si celelalte din dreapta volanului nu au lumina prea puternica, deranjanta? Se poate regla intensitatea la ele?
- IK4
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
IK4
Sa fim seriosi cu electricele, Bucurestiul are nevoie de mobilitate si nu-si putea asuma in conditiile actuale riscul de a cumpara 400 de autobuze electrice in locul celor Diesel. Unde sa le incarci? Exista vreo infrastructura? Depourile stau sa cada pe ele iar la capetele de linie abia daca exista o ghereta cu un bec de 40W. La CNG, la fel, exista o singura statie Engie in tot Bucurestiul care incarca un singur autobuz in 2 ore. De bine de rau, in Otokar doar au bagat rapid motorina si uite-le pe strada. Cate orase din Europa au mai mult de 100 de autobuze electrice?
Pana la urma, Bucurestiul sta bine la transportul public electric, cu in jur de 450 de tramvaie si troleibuze scoase zilnic la traseu, ceea ce multe orase din vest nici nu viseaza. Poluarea provenita de la teava STB este minora fata de traficul general, mai ales ca noile autobuze sunt EURO 6.
Trebuie sa intelegeti ca un sistem de transport public poate reduce poluarea in primul rand prin incurajarea utilizarii pe scara larga a vehiculelor sale si renuntarea la transportul individual. Deci da, chiar cu autobuze diesel, utilizate cu cap, se poate reduce poluarea semnificativ.
In incheiere, sunt convins ca si peste 10 ani, cand se vor casa Otokarele, vor mai fi achizitionate noi autobuze Diesel.
Sa fim seriosi cu electricele, Bucurestiul are nevoie de mobilitate si nu-si putea asuma in conditiile actuale riscul de a cumpara 400 de autobuze electrice in locul celor Diesel. Unde sa le incarci? Exista vreo infrastructura? Depourile stau sa cada pe ele iar la capetele de linie abia daca exista o ghereta cu un bec de 40W. La CNG, la fel, exista o singura statie Engie in tot Bucurestiul care incarca un singur autobuz in 2 ore. De bine de rau, in Otokar doar au bagat rapid motorina si uite-le pe strada. Cate orase din Europa au mai mult de 100 de autobuze electrice?
Pana la urma, Bucurestiul sta bine la transportul public electric, cu in jur de 450 de tramvaie si troleibuze scoase zilnic la traseu, ceea ce multe orase din vest nici nu viseaza. Poluarea provenita de la teava STB este minora fata de traficul general, mai ales ca noile autobuze sunt EURO 6.
Trebuie sa intelegeti ca un sistem de transport public poate reduce poluarea in primul rand prin incurajarea utilizarii pe scara larga a vehiculelor sale si renuntarea la transportul individual. Deci da, chiar cu autobuze diesel, utilizate cu cap, se poate reduce poluarea semnificativ.
In incheiere, sunt convins ca si peste 10 ani, cand se vor casa Otokarele, vor mai fi achizitionate noi autobuze Diesel.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
punmeister
Singurul oras care-mi vine in cap este Amsterdam cu 100 de autobuze electrice articulate ale Connexxion Schiphol Busnet.
Cand se vor cumpara autobuze electrice/hibrid/GNC se va asigura si infrastructura de incarcare a lor, iti dai seama ca daca cumpara autobuze GNC nu o sa le incarce la singura statie Engie din tot Bucurestiul.
Turcii au si ei destule GNC-uri
IK4 wrote:
Cate orase din Europa au mai mult de 100 de autobuze electrice?
Singurul oras care-mi vine in cap este Amsterdam cu 100 de autobuze electrice articulate ale Connexxion Schiphol Busnet.
IK4 wrote:
Unde sa le incarci? Exista vreo infrastructura? Depourile stau sa cada pe ele iar la capetele de linie abia daca exista o ghereta cu un bec de 40W. La CNG, la fel, exista o singura statie Engie in tot Bucurestiul care incarca un singur autobuz in 2 ore.
Cand se vor cumpara autobuze electrice/hibrid/GNC se va asigura si infrastructura de incarcare a lor, iti dai seama ca daca cumpara autobuze GNC nu o sa le incarce la singura statie Engie din tot Bucurestiul.
anndrei wrote:
CNG trebuiau dar asta este, au ramas turcii cu motoare Diesel pe stoc...
Turcii au si ei destule GNC-uri
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
anndrei
Asa mult dura la acel MB NGT o incarcare? Ajungea pentru o zi de lucru, doua schimburi un singur plin de gaz?
Asa mult dura la acel MB NGT o incarcare? Ajungea pentru o zi de lucru, doua schimburi un singur plin de gaz?
- Albert
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
Albert
Pai Otokar au si ei CNG,dar nu cred ca au cum sa câștige atat timp cand finanțarea e de la UE...
Pai Otokar au si ei CNG,dar nu cred ca au cum sa câștige atat timp cand finanțarea e de la UE...
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
punmeister
Da, un singur plin de gaz pentru doua schimburi.
anndrei wrote:
Asa mult dura la acel MB NGT o incarcare? Ajungea pentru o zi de lucru, doua schimburi un singur plin de gaz?
Da, un singur plin de gaz pentru doua schimburi.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
andrei11
Mai bine spune pentru câți kilometri. Unitatea de măsură <<schimb>> nu se aplică aici.
Mai bine spune pentru câți kilometri. Unitatea de măsură <<schimb>> nu se aplică aici.
- IK4
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
IK4
Da o incarcare dura foarte mult pentru ca acea statie CNG e destinata turismelor si vehiculelor comerciale usoare.
Pentru autobuze CNG ar fi trebuit construita o noua autobaza, sau modernizata una complet, deoarece la CNG sunt conditii de lucru foarte stricte, totul trebuie sa fie ANTIEX.
Da o incarcare dura foarte mult pentru ca acea statie CNG e destinata turismelor si vehiculelor comerciale usoare.
Pentru autobuze CNG ar fi trebuit construita o noua autobaza, sau modernizata una complet, deoarece la CNG sunt conditii de lucru foarte stricte, totul trebuie sa fie ANTIEX.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
punmeister
Iveco Urbanway 12 CNG care fost in probe avea o autonomie maxima de 600km.
@IK4
PMB cand a marit capitalul social al STB au promis ca pe langa reactivarea autobazei Giurgiului mai vor construirea a minim 3 autobaze noi.
andrei11 wrote:
Mai bine spune pentru câți kilometri. Unitatea de măsură <<schimb>> nu se aplică aici.
Iveco Urbanway 12 CNG care fost in probe avea o autonomie maxima de 600km.
@IK4
PMB cand a marit capitalul social al STB au promis ca pe langa reactivarea autobazei Giurgiului mai vor construirea a minim 3 autobaze noi.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
WT_fan06
Habar nu avem cât de repede evoluează piața autobuzelor electrice. Volvo a oprit de ani de zile producția de autobuze diesel. Ce vedem acum sunt ultimele comenzi de diesel-uri din Europa, după părerea mea. Până în 2020, 20% din Europa va fi full-electric (acum suntem undeva la 10%).Țări din UE interzic cumpărarea de diesel-uri în 2025 și obligă operatorii să dețină flote 100% electric până în 2030.
Mai luați și voi un studiu și citiți... și mai uitați-vă și prin topicurile internaționale de pe forum, că nu sunt puse acolo degeaba...
https://www.sustainable-bus.com/electri ... und-world/
https://www.mckinseyenergyinsights.com/ ... t-develop/
IK4 wrote:
In incheiere, sunt convins ca si peste 10 ani, cand se vor casa Otokarele, vor mai fi achizitionate noi autobuze Diesel.
Habar nu avem cât de repede evoluează piața autobuzelor electrice. Volvo a oprit de ani de zile producția de autobuze diesel. Ce vedem acum sunt ultimele comenzi de diesel-uri din Europa, după părerea mea. Până în 2020, 20% din Europa va fi full-electric (acum suntem undeva la 10%).Țări din UE interzic cumpărarea de diesel-uri în 2025 și obligă operatorii să dețină flote 100% electric până în 2030.
Mai luați și voi un studiu și citiți... și mai uitați-vă și prin topicurile internaționale de pe forum, că nu sunt puse acolo degeaba...
https://www.sustainable-bus.com/electri ... und-world/
https://www.mckinseyenergyinsights.com/ ... t-develop/
- IK4
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
IK4
Interzicerea Diesel pentru transportul public? Vom avea Diesel si peste 50 de ani pentru ca e singurul care poate asigura mobilitate in situatii de urgenta. Daca din anumite "motive" reteaua electrica va fi la pamant iar tevile de gaz in aer, cateva cisterne cu motorina pot asigura mobilitatea / evacuarea populatiei.
Acum vreun an de zile, in Germania se discuta despre interzicerea Diesel la transportul public si obligarea operatorilor sa achizitioneze doar vehicule electrice. Dupa o amenintare cu greva generala s-a "uitat" problema, iar Berlinul tocmai a receptionat primele Citaro Diesel din comanda-bomba de 950 de autobuze Euro 6.
Dar suntem noi mai ai ca am luat doar 400.
Interzicerea Diesel pentru transportul public? Vom avea Diesel si peste 50 de ani pentru ca e singurul care poate asigura mobilitate in situatii de urgenta. Daca din anumite "motive" reteaua electrica va fi la pamant iar tevile de gaz in aer, cateva cisterne cu motorina pot asigura mobilitatea / evacuarea populatiei.
Acum vreun an de zile, in Germania se discuta despre interzicerea Diesel la transportul public si obligarea operatorilor sa achizitioneze doar vehicule electrice. Dupa o amenintare cu greva generala s-a "uitat" problema, iar Berlinul tocmai a receptionat primele Citaro Diesel din comanda-bomba de 950 de autobuze Euro 6.
Dar suntem noi mai ai ca am luat doar 400.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
punmeister
Comanda bomba a BVG e un acord-cadru, deci nu sunt obligati sa le cumpere pe toate 950.
Comanda bomba a BVG e un acord-cadru, deci nu sunt obligati sa le cumpere pe toate 950.
- adila
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
adila
@punmeister
Deci UE e de vine ca nu avem electrice, nu noi?
@IK4
sigur ca avem nevoie de mobilitate, dar daca asta insemana mai multe masini pe motorina sau benzina si sosele mai largi atunci nu avem nevoie, iti spun eu dinainte ca stiu. Si da, stam bine la transportul electric, doar ca e daramat fizic si psihic, in rest totul este frumos pe hartie: avem 450 de tramvaie si troleibuze. De infrastructura pentru electrice ce sa mai zic, si aici stam bine, tot pe hartie. Avem cel mai jalnic parc de tramvaie si cea mai jalnica infrastructura pentru tramvaie din toata Europa. Suntem pe primul loc deci.
Concluzia este ca nu se investeste intr-un oras mai curat, ci doar intr-unul mai colorat care sa dea bine in poze. Citaro alea mai mergeau 100 de ani daca aveai grija de ele. Ca sa nu mai zic ca arata mult mai bine ca Otokar. Eu bagam banii in repararea si extinderea infrastructurii de tramvai de exemplu. De URAC a si uitat ce zicea Firea. De ce sa investesti in oameni, ca poate se desteapta?
@punmeister
Deci UE e de vine ca nu avem electrice, nu noi?
@IK4
sigur ca avem nevoie de mobilitate, dar daca asta insemana mai multe masini pe motorina sau benzina si sosele mai largi atunci nu avem nevoie, iti spun eu dinainte ca stiu. Si da, stam bine la transportul electric, doar ca e daramat fizic si psihic, in rest totul este frumos pe hartie: avem 450 de tramvaie si troleibuze. De infrastructura pentru electrice ce sa mai zic, si aici stam bine, tot pe hartie. Avem cel mai jalnic parc de tramvaie si cea mai jalnica infrastructura pentru tramvaie din toata Europa. Suntem pe primul loc deci.
Concluzia este ca nu se investeste intr-un oras mai curat, ci doar intr-unul mai colorat care sa dea bine in poze. Citaro alea mai mergeau 100 de ani daca aveai grija de ele. Ca sa nu mai zic ca arata mult mai bine ca Otokar. Eu bagam banii in repararea si extinderea infrastructurii de tramvai de exemplu. De URAC a si uitat ce zicea Firea. De ce sa investesti in oameni, ca poate se desteapta?
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
punmeister
Evident ca NU. Eu am punctat faptul ca procedura dureaza mult mai mult.
adila wrote:
Deci UE e de vine ca nu avem electrice, nu noi?
Evident ca NU. Eu am punctat faptul ca procedura dureaza mult mai mult.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination