Transportul feroviar în RomâniaIstoria transportului feroviar din România

 

Topic: Locomotive cu abur din România

71 posts, 43433 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Re: Locomotive cu abur stefan_br

764.050

Este expusa in fata garii din Salonta.

Ca o scurta istorioara, in anul 1949 sunt comandate din Polonia, de la uzinele din Chrzanow, un numar de 10 locomotive cu tender separat, cu seria C.F.R. 764.050-764.059, ce au fost destinate liniilor inguste din complexul Satu Mare.

IMG_9443.jpg (355.07 KB; downloaded 8574 times)

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Locomotive cu abur GPS

Într-o scurtă vizită la Muzeul CFR am surprins cele doua aburoase prezente în curtea muzeului.

764.015



Locomotiva 764.015 (față-stânga) - Muzeul CFR București by mihaipăcurețu, on Flickr

Plăcuțele de pe partea stângă.


Locomotiva 764.015 (plăcuțe-stânga) - Muzeul CFR București by mihaipăcurețu, on Flickr


763.215



Locomotiva 763.215 (față-dreapta) - Muzeul CFR București by mihaipăcurețu, on Flickr

 


Re: Locomotive cu abur stefan_br

150.1019 lasata sa rugineasca in zona depoului Iasi.

IMG_2089.jpg (553.89 KB; downloaded 8301 times)

 


Re: Locomotive cu abur stefan_br

In zona Cetatii Alba Carolina, mai exact pe Str. Nicolae Balcescu, este expusa incepand cu anul 2012 o locomotiva de cale ferata ingusta ex-CFR, cu numarul 764.156. Micuta locomotiva a fost fabricata in anul 1949 la Uzina 23 August.



 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Locomotive cu abur din România Utilizator anonim

142.044 si 230.142 din Oradea. Personal nu sunt de acord cu acest tip de expunere in gari in bataia tuturor factorilor ce tin de vreme si nu numai, desi vopsite la cativa ani, locomotivele se degradeaza, locul lor ar fi intr-un muzeu acoperit, nu neaparat intr-o singura locatie. Se putea face in garile mari un spatiu acoperit, eventual chiar incadrat in sali de asteptare, unde sa fie expuse 1-2 locomotive, ceva imagini si alte propuneri educative.

DSC_4862.JPG (178.5 KB; downloaded 7907 times)


DSC_4864.JPG (160.23 KB; downloaded 7892 times)

 


Re: Locomotive cu abur din România stefan_br

O initiativa frumoasa de la Galati:

https://www.viata-libera.ro/eveniment/1 ... galatiului
Trenul de epoca al Galatiului

Autor: Cristinel Luca

Un tren-unicat în România, compus dintr-o locomotivă cu aburi şi patru vagoane, care au circulat efectiv în timpul Primului Război Mondial, poate fi admirat, începând de miercuri, 28 noiembrie 2018, la Gara CFR Galaţi.

Conform reprezentanţilor CFR Marfă şi CFR Infrastructură care au făcut posibilă recondiţionarea acestui tren şi aducerea lui la Galaţi, locomotiva, construită în 1931 la Uzinele Malaxa din Bucureşti, a fost descoperită la Iaşi, "uitată de Dumnezeu într-o magazie". Locomotiva este aproape completă şi "am pregătit-o cu un om care a rămas cam singurul specialist din ţară în locomotive cu aburi, Florin Lupescu".

Primul dintre cele patru vagoane a fost construit în 1891, în Franţa, iar celelalte sunt fabricate în Germania, în timpul Primului Război Mondial. "Ele au transportat produse petroliere şi au deservit linia frontului pe toată zona, la Mărăşeşti, Mărăşti şi Oituz", a spus Ştefan Mihai, managerul CFR Marfă Galaţi.

Deşi poate fi, trenul nu mai este funcţional, pentru că a depăşit perioada de revizie, ca să spunem aşa, a staţionat o perioadă îndelungată, cam 50 de ani. Această garnitură mergea cu "iuţeala maximă" de 60 km pe oră.

Deşi nu are o legătură "de rudenie" directă cu Galaţiul, trenul a fost adus la noi dintr-un motiv surprinzător: "Aici nu se fură! Uitaţi-vă la locomotiva din faţa gării, nu a dispărut de la ea nici măcar un bec", a spus Radu Bellu, expert de patrimoniu la CFR Braşov.

Trenul, de o importanţă istorică extraordinară, va fi amplasat, când vremea o va permite, pe o şină special construită în partea sudică a clădirii Gării CFR Galaţi.



Foto: Viata Libera Galati
d3e24e1145c1320f0fa940c32d62c006_XL.jpg (851.38 KB; downloaded 7806 times)

 


Re: Locomotive cu abur din România PaulIP

Astea au ramas singurele vagoane de marfa de epoca din tara?

 


Re: Locomotive cu abur din România stefan_br

Garnitura a fost mutata pe o linie improvizata pe parcarea de langa peronul garii. Un loc foarte putin vizibil pentru calatori si curiosi. Pacat ca la noi asemenea garnituri ruginesc sub cerul liber in loc sa fie puse in functiune...

Las cateva poze facute zilele acestea.

IMG_5317.jpg (215.24 KB; downloaded 7622 times)


IMG_5313.jpg (195.75 KB; downloaded 7620 times)


IMG_5314.jpg (203.17 KB; downloaded 7610 times)

 


Re: Locomotive cu abur din România Gaby

230.142
01.06.2019, Oradea


 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Locomotive cu abur din România GPS

764.484 - Vișeu de Sus

329AC253-05A2-4A37-8533-1048465D37F8.jpeg (1.13 MB; downloaded 7075 times)

4F7300DD-5D27-4BE4-9675-D2B220D60198.jpeg (907.96 KB; downloaded 7052 times)

22C3A265-2DB6-4CC6-ACFC-DC36CE897D77.jpeg (467.89 KB; downloaded 7074 times)

5CDC71A1-32A0-4476-90DB-CAB3A7DEEC93.jpeg (1.07 MB; downloaded 7059 times)

7112520E-9BF9-4FC0-B43F-3A15CDF13036.jpeg (330.18 KB; downloaded 7051 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Locomotive cu abur din România ADK

O locomotivă cu aburi (inv. 50 659) văzută într-o remiză din Buzău:


 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Locomotive cu abur din România Utilizator anonim

Curtea Facultății de Mecanică a devenit un mic muzeu. Aici a fost expusă o locomotivă veche de peste 60 de ani, scoasă din uz și reabilitată.



 


Re: Locomotive cu abur din România ByOnu

Deci nu-i asta de aici, nu?

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Locomotive cu abur din România Utilizator anonim

150.1114 din Gara Brasov a fost reconditionata recent...

20200304_085239.jpg (510.14 KB; downloaded 6320 times)

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului feroviar din România  • 
Choose destination

Since our 2415 forum members have written 433071 posts in 5389 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use