Transportul în lumeEuropaMoldovaChişinău

 

Topic: Chișinău - troleibuze

85 posts, 31467 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
Re: Chisinau - generalitati transport public WT_fan06

Nu circulă autobuze electrice, ci troleibuze cu autonomie, din câte îmi dau seama.

 


Re: Chisinau - generalitati transport public Puss in Boots

Asa e, Chisinaul nu are autobuze electrice. Stiam ca se infiintase linia 30 spre Aeroport tot cu trolee cu autonomie dar de 31 nu auzisem.

 


Re: Chisinau - troleibuze fl82

Strazile si bulevardele pe care este amplasata reteaua de troleibuze din Chisinau, conform "Schema rutelor de troleibuz" de pe site-ul oficial al "Regiei de Transport Electric Chisinau":

-Calea Iesilor (de la cap de linie "Restaurant Butoias" pana la intersectia cu Bdul. Stefan cel Mare si Sfant/Strada Ion Creanga/Strada Columna/Piata Dimitrie Cantemir)= 2,9 km

-Strada Alba Iulia (de la cap de linie "Soseaua Balcani" pana la intersectia cu Strada Constitutiei/Strada Ion Creanga/Piata Unirii Principatelor)= 2,9 km

-Strada Ion Creanga (de la intersectia cu Strada Alba-Iulia/Strada Constitutiei/Piata Unirii Principatelor pana la intersectia cu Bdul. Stefan cel Mare si Sfant/Calea Iesilor/Strada Columna/Piata Dimitrie Cantemir)= 1,9 km

-Strada Constitutiei (intre Piata Unirea Principatelor si intersectia cu Strada Vasile Lupu)= 0,4 km

-Strada Vissarion Belinski (intre intersectia cu Strada Ion Creanga si intersectia cu Strada Vasile Lupu)= 1 km
-Strada Tudor Vladimirescu (intre cap de linie "Uzina Aschim" si intersectia cu Strada Ion Pelivan/Strada Ion Creanga)- Strada Vasile Lupu- Strada Constantin Stere (pana la intersectia cu Strada Alexei Sciusev)= 3,8 km

-Strada Alexei Sciusev (de la intersectia cu Strada Constantin Stere pana la intersectia cu Bdul. Stefan cel Mare si Sfant)= 0,9 km

-Strada Mihai Viteazul (de la intersectia cu Bdul. Stefan cel Mare si Sfant pana la intersectia cu Strada Petricani)= 1,6 km

-Strada Columna (intre Piata Dimitrie Cantemir si intersectia cu Strada Mihai Viteazul)= 0,8 km

-Strada Mihail Kogalniceanu (de la intersectia cu strada Constantin Stere pana la intersectia cu Strada Sfatul Tarii)- Strada Sfatul Tarii (de la intersectia cu Strada Mihail Kogalniceanu pana la intersectia cu strada Alexei Mateevici)- Strada Alexei Mateevici (de la intersectia cu strada Sfatul Tarii pana la intersectia cu Strada Vasile Alecsandri)- Strada Vasile Alecsandri (de la intersectia cu Strada Alexei Mateevici pana la Piata Pantelimon Halippa)= 2,4 km

-Strada Bucuresti (de la intersectia cu Strada Alexei Sciusev pana la intersectia cu Strada Alexandr Puskin)= 1,3 km

-Strada 31 August 1989 (intre intersectia cu Strada Alexandr Puskin si intersectia cu Strada Mitropolit Gavril Banulescu Bodoni)= 0,3 km

-Bdul. Stefan cel Mare si Sfant (intre Piata Dimitrie Cantemir si intersectia cu Bdul. Constantin Negruzzi/Bdul. Dacia/Piata Natiunilor Unite)= 3,7 km

-Strada Constantin Tanase= 0,3 km

-Strada Alexandr Puskin (intre intersectia cu strada Constantin Tanase si intersectia cu Strada Alexei Mateevici)= 1,6 km

-Strada Mitropolit Gavril Banulescu Bodoni (intre intersectia cu strada Constantin Tanase si intersectia cu Strada Alexei Mateevici)= 1,6 km

-Bdul. Grigore Vieru- Bdul. Renasterii Nationale (pana la intersectia cu Strada Tudor Vladimirescu)= 1,7 km

-Bdul. Renasterii Nationale (de la intersectia cu Strada Tudor Vladimirescu pana la intersectia cu Calea Orheiului)= 0,8 km

-Strada Tudor Vladimirescu (de la intersectia cu Bdul. Renasterii Nationale pana la intersectia cu Strada Kiev)= 0,3 km
-Strada Kiev= 0,7 km

-Strada Bogdan Voievod= 0,6 km

-Bdul. Moscova (pana la cap de linie "Strada Studentilor")= 1,7 km

-Calea Orheiului (de la intersectia cu Bdul. Renasterii Nationale/Strada Postei pana la intersectia cu Strada Ceucari)- Strada Ceucari (pana la cap de linie "Scoala nr. 4")= 2,4 km

-Calea Orheiului (de la intersectia cu Bdul. Renasterii Nationale/Strada Postei pana la intersectia Calea Mosilor/Strada Petricani)- Strada Petricani- Strada Mircesti (pana la cap de linie "Universitatea Agrara")= 4 km

-Strada Tudor Vladimirescu (de la intersectia cu Strada Kiev)- Strada Uzinelor- Strada Voluntarilor- Strada Mesterul Manole- Bdul. Mircea cel Batran (pana la cap de linie "Profesor Ion Dumeniuk")= 13 km

-Strada Alecu Russo= 2,3 km

-Strada Ismail - Strada Pantelimon Halippa= 3,7 km

-Strada Bucuresti (intre intersectia cu Bdul. Dacia si intersectia cu Strada Ismail)= 0,3 km

-Bdul. Dacia, pana la cap de linie "Gradina Botanica"= 5,4 km

-Bdul. Constantin Negruzzi= 0,6 km

-Bdul. Dimitrie Cantemir= 0,7 km

-Bdul. Iuri Gagarin= 0,6 km

-Soseaua Muncesti (intre intersectia cu Bdul. Iuri Gagarin/Bdul. Decebal/Piata Iulius Cezar si intersectia cu Strada Burebista)- Strada Burebista- Strada Sarmizegetusa (pana la intersectia cu Bdul. Decebal)= 6,1 km

-Bdul. Decebal= 2,6 km

-Strada Nicolae Zelinski= 1,5 km

-Strada Trandafirilor= 1,3 km

-Strada Independentei- Strada Hristo Botev= 3 km

-Bdul. Traian- Strada Grenoble= 3,7 km

-Strada Miorita= 1,2 km

-Strada Gheorghe Asachi= 1,7 km

-Strada Vasile Dokuceaev= 0,4 km

-Soseaua Hancesti (de la Piata Pantelimon Halippa pana la cap de linie "Schinoasa-2")= 4,6 km


 Asadar in total , in prezent in Chisinau (conform "Schemei rutelor" de pe site-ul oficial al RTEC) reteaua de troleibuze masoara o lungime totala de 92,3 km.



 Insa, comparand schita retelei de troleibuze de pe site-ul RTEC cu schita retelei de troleibuze din Chisinau de pe o harta cu municipiul Chisinau, harta pe care am cumparat-o in anul 2008 din Chisinau, pe aceea harta mai apar in plus, fata de site-ul RTEC, retea de troleibuze si pe urmatoarele strazi:

-Reteaua de pe Strada Bucuresti (intre intersectia cu Strada Ismail si Strada Aleksandr Puskin)= 1,2 km

-Reteaua de pe Strada 31 August 1989 (intre intersectia cu Strada Ismail si intersectia cu Strada Tighina)= 0,2 km

-Reteaua de pe strada 31 August 1989 (intre intersectia cu Strada Mitropolit Gavril Banulescu Bodoni si intersectia cu Strada Alexei Sciusev)= 1,2 km

 -Reteaua de pe strada Mihail Kogalniceanu (intre intersectia cu Strada Ismail si intersectia cu Strada Vasile Alecsandri)= 0,8 km

 -Reteaua de pe Strada Mihail Kogalniceanu (intre intersectia cu Strada Sfatul Tarii si intersectia cu Strada Aleksandr Puskin)= 0,8 km

  -Reteaua de pe Strada Vasile Alecsandri (intre intersectia cu Strada Mihail Kogalniceanu si intersectia cu Strada Alexei Mateevici)= 0,3 km

  -Reteaua de pe Strada Tighina (intre intersectia cu Bdul. Stefan cel Mare si Sfant si intersectia cu Strada Mihail Kogalniceanu)= 0,8 km


 Total: 5,3 km


 De asemenea, retea de troleibuze exista sau ar trebui montata si pe urmatoarele strazi (aici daca exista pe acest forum cineva care locuieste in Chisinau ne-ar putea lamuri mai exact in privinta retelei existente de troleibuze din zona centrala a Chisinaului):

-Pe strada 31 August 1989, intre intersectia cu Strada Alexandr Puskin si intersectia cu Strada Tighina= 1 km

-Pe strada Mihail Kogalniceanu, intre intersectia cu Strada Alexandr Puskin si intersectia cu Strada Vasile Alecsandri= 0,5 km

-Pe strada Vasile Alecsandri, intre intersectia cu Strada Mihail Kogalniceanu si Bdul. Stefan cel Mare si Sfant= 0,8 km

-Pe strada Alexei Mateevici, intre intersectia cu Strada Vasile Alecsandri si Strada Pantelimon Halippa= 0,7 km


 In acest fel in zona centrala a Chisinaului s-ar creea retele de troleibuze completa pe 4 strazi (situate la sud de Bdul. Stefan cel Mare si Sfant) cu orientarea nord vest- sud est (Strada 31 August 1989, Strada Bucuresti, Strada Mihail Kogalniceanu si Strada Alexei Mateevici) si pe 5 strazi cu orientarea nord- sud (Strada Ismail, Strada Tighina, Strada Vasile Alecsandri, Strada Aleksandr Puskin, Strada Mitropolit Gavril Banulescu Bodoni), fapt care ar permite descongestionarea traficului de troleibuze pe Bdul. Stefan cel Mare si Sfant, dar si creearea unor sensuri unice si pentru troleibuze in zona centrala, unde configuratia retelei stradale (cu strazi paralele si perpendiculare) favorizeaza acest lucru.



In anul 2015 incepe montarea unei retele pentru troleibuze (cale simpla) pe :

 -Strada Vasile Alecsandri (intre intersectia cu Strada Columna si intersectia cu Bdul. Stefan cel Mare si Sfant)= 0,4 km

 -Si s-a propus montarea unei retele pentru troleibuze (cale simpla) si p e Strada Columna (intre intersectia cu Strada Mitropolit Gavril Banulescu Bodoni si intersectia cu Strada Vasile Alecsandri)= 0,8 km.




De asemenea, in afara zonei centrale, o alta retea de troleibuze ar trebui construita noua si pe:

-In sectorul Botanica, pe: Strada Burebista (intre intersectia cu Bdul. Dacia si intersectia cu Strada Sarmizegetusa= 0,9 km) , Soseaua Muncesti (intre intersectia cu Strada Burebista si intersectia cu Strada Gradina/Strada Lunca Bacului= 1,4 km), Strada Lunca Bacului (1,7 km) si pe Strada Uzinelor (intre intersectia cu Strada Lunca Bacului/Strada Industriala si intersectia cu Strada Voluntarilor= 0,7 km).

 In acest fel s-ar putea infiinta pe un traseu mai scurt o linie de troleibuze intre Bdul. Traian- Profesor Ion Dumeniuk (pe strazile: Bdul. Traian, Strada Independentei, Strada Burebista, Soseaua Muncesti, Strada Lunca Bacului, Strada Uzinelor, Strada Voluntarilor, Strada Mesterul Manole, Bdul. Mircea cel Batran), care ar lega mult mai usor Botanica de Ciocana.


-De asemenea, reteaua de troleibuze ar trebui prelungita de la actualul cap de linie "Gradina Botanica" pana la aeroportul Chisinau (pe Bdul. Dacia= 7 km). Acesta este un proiect care se discuta inca din anii 90.  Actuala solutie- cu "troleibuze fara fir" pana la aeroport nu este una viabila pe termen lung.



In acest fel in Chisinau ar exista o retea de troleibuze in lungime totala de 113, 5 km.


Conform celor mentionate pe site-ul oficial al “RTEC”, liniile de troleibuze din Chisinau sunt:

-1 Durlesti (Uzina Aschim)- Strada Sarmizegetusa

-2 Bdul. Traian- Strada Puskin (linie circulara)

-3 Soseaua Balcani- Strada Miorita

-4 Strada Gradina Botanica- Strada Constitutiei

-5 Parcul de troleibuze nr. 2- Bariera Sculeni

-7 Strada Uzinelor- Strada 31 August 1989

-8 Bdul. Traian- Parcul “La Izvor”

-9 Schinoasa 2- Autogara Nord

-10 Strada Studentilor- Strada Miorita

-11 Strada Studentilor- Parcul “La Izvor”

-13 Strada Ion Dumeniuk- Strada Dokuceaev

-16 Strada Mesterul Manole- Strada 31 August 1989

-17 Schinoasa 2- Gara

-20 Parcul de Troleibuze nr. 2- Autogara Nord

-21 Strada Mesterul Manole- Soseaua Balcani

-22 Soseaua Balcani- Strada Gradina Botanica

-23 Strada Ion Dumeniuk- Parcul “La Izvor”

-24 Strada Ion Dumeniuk- Strada Miorita

-25 Strada Ceucari- Strada 31 August 1989

-26 Strada Ceucari- Strada Ion Dumeniuk

-27 Strada Ceucari- Strada Ion Creanga

-29 Universitatea Agrara- Gradina Publica “Stefan cel Mare’



Trasee de troleibuze pe o parte a carora nu exista retea de contact:

-30 Strada 31 August 1989- Aeroport

-31 Strada 31 August 1989- “Orasul’ Sangera

-32 Strada 31 August 1989- Comuna Stauceni

-33 Universitatea Agrara- Bariera Sculeni

-34 Strada Ciuflea- Comuna Truseni

 


Re: Chisinau - troleibuze fl82

La 12 octombrie 1949 este inaugurata prima linie de troleibuz din Chisinau, in lungime de 8,8 km, intre Gara si Universitatea de Medicina, pe actualul Bdul. Stefan cel Mare si Sfant, pe atunci traseul fiind “strada Gospitalinaia (actuala stradă Toma Ciorbă) – strada Svecinaia (actual bd. Gagarin)”. Primul troleibuz din Chisinau a fost condus de către Ivan Grecu.

Atunci,  “Sovietul orăşenesc” a decis introducerea troleibuzelor cu scop de substituire a reţelei de tramvaie, puternic deteriorată în timpul celui de-al doilea război mondial şi care putea fi reconstruită numai într-o măsură limitată.

La traseu, ce avea lungimea de 6 km, circulau 6 troleibuze de tipul MTB-82-D (fabricate în oraşul Moscova), cu capacitatea de transportare de 60 călători fiecare. Zilnic erau transportaţi circa 24 000 de pasageri.  

 Deja, in 1950, numărul acestor troleibuze s-a dublat, călătorii fiind deserviţi cu 12 troleibuze, pe traseul cu o lungime de 8.8 km.

  În primii ani troleibuzele asigurau legătura dintre Gara  şi Universitatea de Medicină, Valea Morilor şi capătul str. Puşkin; str. Toma Ciorbă – str.Dokuceaev; str. Dokuceaev – podul din preajma Circului; str. Independenţei – str.Miron Costin. Unul dintre acele troleibuzea obţinut viza de reşedinţă permanentă pe teritoriul actualului parc de troleibuze nr.1, unde poate fi admirat de oricine se face interesat.

 
  Printre acei care au condus pe străzile oraşului primele troleibuze se numără: Feofan Trublaevici, Vitalii Horoşcov, Ivan Grecu, Vladimir Clocov, Andrei Vozian, Vera Butuzova, Maria Ciazova, Nicolai Conovalov, Tatiana Conovalova, Grigore Terehov.  

   Pana in anul 1959 numarul de troleibuze din Chisinau ajunge la peste 50 de bucati. Atunci, fostul depou de tramvaie este transformat in garaj de troleibuze (actualul „Parc nr. 1 de troleibuze”), iar, in anul 1961, troleibuzul inlocuieste complet tramvaiul in Chisinau.

  În anul 1959 a fost construit şi dat în exploatare parcul de troleibuze nr.1 (pe locul fostului depou de tramvaie) cu capacitatea 100 de troleibuze, iar în anul 1961 tramvaiele au fost scoase din circulaţie.

  Dupa 1959 sunt aduse si in Chisinau troleibuze tip “ZIU-5” (produse intre 1959- 1972).

  În anul 1966 a fost construit şi dat în exploatare parcul de troleibuze nr.2 cu capacitatea 150 de troleibuze.

  Fostul depou de tramvaie a fost transformat în ateliere de reparaţii mecanice pentru efectuarea lucrărilor de reparaţie capitală a troleibuzelor, reparaţia şi confecţionarea pieselor şi componentelor troleibuzelor.

  La inceputul anilor 80 sunt aduse in Chisinau troleibuze tip “ZIU-9”.

  În anul 1986 a fost construit şi dat în exploatare parcul de troleibuze nr.3 cu capacitatea 150 de troleibuze.

  La momentul destrămării URSS, Regia Transport Electric a municipiului Chişinău dispunea de 400 de troleibuze de modelul ZIU-9. Desi la vremea respectiva numarul de calatori transportati de troleibuzele din Chisinau era foarte mare si existau putine autoturisme personale, din motive necunoscute, nu se utilizau troleibuze articulate!

  De asemenea, ca troleibuze utilitare si de interventie exista doua troleibuze tip “KTG-1” (model construit inainte de 1991 pentru transport de marfa si intretinerea retelei).

    De asemenea, au mai existat si alte 4 trasee de troleibuze, desfiintate in prezent:

  -6 „Oras” Durlesti- Bulevardul Moscova

 -12 Strada Uzinelor- Strada 31 august 1989

 -19 Bdul. Traian- Autogara Nord

 -27 Strada Ceucari- Parcul Alunelul.



Dupa 1991, se reduce din pacate numarul de troleibuze din Chisinau si se ajunge la un parc eterogen de troleibuze, cu mai multe tipuri de troleibuze:

   -39 de troleibuze sunt de tipul „Skoda-14TR” (din care 10 achizitionate in 2004; in 1997 sunt aduse primele in Chisinau);

   -20 sunt de tipul „YUMZ-T-2” (articulate, achizitionate in 2006);

   -4 de tipul „YUMZ-T-1” (au chopper !, achizitionate in 1996);

  -doua de tipul „Trans-Alfa” (cu caroserie „Trans-Alfa”, piese de „ZIU-9” si actionare IGBT, fabricate in atelierele RTEC, in 2007);

 -unul singur „ZIU-9” (cu caroserie noua, in 2007);

 -doua „BKM/ AKSM -213” (articulate, achizitionate in 2005);

 -unul „BKM-321” (singurul troleibuz low-floor din Chisinau, pana in 2010, achizitionat in  2005);

 -7 de tipul „ZIU-10” (articulate, achizitionate in anii 1994-1995, fiind primele troleibuze articulate din Chisinau);

 -164 de tipul „ZIU-9” (achizitionate intre 1983- 1996).

 In total 9 tipuri de troleibuze, insumand 240 bucati.




     La data de 23 martie 2007 se semneaza un acord, intre „RTE-Chisinau” si firma „Skoda”, privind ansamblarea, in atelierele RTEC, a troleibuselor „Skoda”, in cursul anului 2008.

   Insa, acest program nu s-a realizat integral. In anul 2008 s-a reusit doar ansamblarea a trei troleibuze (cu caroseria noua, de la „Trozla” si „VZTM”, dar cu celelalte componente doar restaurate) si mai sunt reparate capital 10-15 troleibuze.



    In mai 2010 apare un proiect de achizitionare a 102  troleibuze noi in Chisinau, printr-un credit de la „Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare” (BERD), in valoare de 13 milioane euro.

    Din pacate, la licitatia organizata in septembrie 2010, s-au prezentat numai 4 firme, toate din afara spatiului UE: “Belkommunmash” din Belarus, “Electrolaz” din Ucraina , “Trolza” din Rusia si “Trans-Alfa” din Rusia.

  Castigatoare a fost desemnata firma “Belkommunmash”, cu modelul de troleibuz “BKM/ AKSM-321”.

  La 1 iunie 2011 sunt aduse in Chisinau primele astfel de troleibuze noi, pe parcursul anilor 2012 si 2013 fiind livrate toate cele 102 troleibuze de acest tip.

 Din 2012 incepe ansamblarea acestor troleibuze si in atelierele RTEC. La data de 17 iulie 2012 este introdus in circulatie primul troleibuz nou de tip BKM-321, ansamblat la Chisinau, in cadrul RTEC, dupa licenta bielorusa.


 In august 2014 este achizitionat si un troleibuz „BKM-420-Vitovt”.

De asemenea, de-a lungul timpului in Chisinau, s-au mai testat si alte tipuri de troleibuze: „DAC-117-E” (Romania, in 1991), „Skoda-21-tr” (Cehia) si „Volvo” (Suedia).

  In cadrul RTEC Chisinau este realizat sistemul electronic de comanda  de tip „SDMC-103”, produs de firma „Informbusiness”, destinat pentru
comanda motoarelor de curent continuu ale troleibuzelor.    

 La 27 iunie 2017 este inaugurata oficial prima ruta de troleibuze din Chisinau „fara fir”, ruta pe care troleibuzele circula cu ajutorul bateriilor de acumulatori (neexistand deocamdata retea de contact pentru troleibuze pe aceasta ruta): ruta 30 Strada 31 August 1989- Aeroport.

 Aceasta este urmata de alte doua trasee pe care circula “troleibuze fara fir” (in fapt troleibuze tip “BKM/ AKSM- 321” modificate,prevazute cu baterii de acumulatori):

-Ruta 31 “Strada 31 August 1989- “Orasul” Sangera”, din 7 mai 2018

-Ruta 34 “Strada Ciuflea- Sat Truseni”, din 19 noiembrie 2018.



Din punct de vedere organizatoric, in Chisinau exista:

-„Regia de transport electric RTE Chisinau”: Strada Mitropolit Dosoftei, nr. 146, telefon 003730-22-204100; 003730-22-204145; 003730-22-204140.  A fost infiintata ,sub aceasta denumire, in anul

-„Parcul de troleibuze nr. 1”: Chisinau, strada Mitropolit Dosoftei, nr. 146, telefon 00373022204150

-„Parcul de troleibuze nr. 2”: Chisinau, Soseaua Muncesti, nr. 350, telefon 00373022384425; 003730-22-384390

-„Parcul de troleibuze nr. 3”: Chisinau, strada Mesterul Manole, nr. 8, telefon 00373022470353



De asemenea, RTE Chisinau mai dispune si de: cantine, un spital si baza de odihna din localitatea Vadu lui Voda.




 Date generale despre reteaua de troleibuze din Chisinau:

-An infiintare: 1949

-Lungime retea troleibuze in prezent:  92,3 km

-Numar de linii de troleibuze existente: 23

-Numar maxim de linii de troleibuze ce pot exista: 30

-Garaje (“parcuri”) de troleibuze: 3

-Numar capete de linii de troleibuze (in prezent): 24 : Durlesti (Uzina Aschim), Strada Sarmizegetusa, Bdul. Traian, Strada Puskin, Soseaua Balcani, Strada Miorita, Strada Gradina Botanica, Strada Constitutiei, Parcul de troleibuze nr. 2, Bariera Sculeni, Strada Uzinelor, Strada 31 August 1989, Parcul “La Izvor”(Restaurantul Butoias), Schinoasa-2, Autogara Nord, Strada Studentilor, Strada Ion Dumeniuk, Strada Strada Dokuceaev, Strada Mesterul Manole, Gara, Strada Ceucari, Strada Ion Creanga, Universitate Agrara, Gradina Publica “Stefan cel Mare’.

+ 5 capete de linii “fara fir” (unde nu exista retea de contact): Aeroport, “Orasul” Sangera, Comuna Stauceni, Strada Ciuflea, Comuna Truseni.

 


Re: Chisinau - troleibuze fl82

Cateva videoclipuri interesante cu troleibuzele din Chisinau:









 


Re: Chisinau - troleibuze PTMZ

La Chișinău urmează să ajungă luna aceasta 5 troleibuze articulate de la Belkommunmash, iar până la finalul anului sunt programate să fie asamblate 30 de troleibuze BKM321:
Primarul general al municipiului Chişinău a publicat imagini cu procesul de asamblare a celor 5 troleibuze articulate, care urmează să ajungă pe străzile capitalei în viitorul apropiat. Procesul de producţie este aproape finalizat, semn că vehiculele vor ajunge să circule prin Chişinău în următoarele săptămâni, potrivit primarului, în luna septembrie.

Potrivit informaţiilor publicate pe pagina de Facebook a primarului, ultima dată autorităţile locale de la Chişinău au achiziţionat unităţi de transport publice articulate în urmă cu 16 ani, în 2004. Conform planului de renovare a transportului electric, însă, până la sfârşitul acestui an în cadrul Regiei Transport Electric urmează să fie asamblate alte 30 troleibuze noi, însă clasice, de ultimă generaţie.

Autorităţile sugerează că noile unităţi de transport vor fi dotate cu echipamente de ultimă generaţie. În special, este vorba despre sisteme de aer condiţionat funcţionale şi eficiente, rampe de acces pentru persoane cu nevoi speciale, podea coborâtă şi prize USB puse la dispoziţia călătorilor pentru a încărca dispozitivele mobile în timpul călătoriei.

Sursa: Piața Auto

Nu am putut descărca fotografiile din articolul curent, așadar iată-le pe cele din alt articol (Unimedia):
5ec6591436a7b993c4a4a6bf80d48fb1ff2f44859cb1e6e9ff71df825b247eb9.jpg (92.26 KB; downloaded 4377 times)
ab98254a491a874838208d630ebb4698e1a18be6c48d8f4696d144582053a6fb.jpg (78.22 KB; downloaded 4378 times)
1e6acf862c24e6d57786963f2e7032ad75af706530a1e59dd9bc3832fb608b69.jpg (99.01 KB; downloaded 4382 times)
5d8e996f9d2235637021f3f8e31609006d2c8cb5f9bc8ce1c3374c565546b644.jpg (96.37 KB; downloaded 4387 times)
5a62137d8167659a7c3c4e9a9fd27f3db9963d002ef335da00ce879e5a11367d.jpg (104.23 KB; downloaded 4383 times)
fad932a7324ad912142f31cce6d01c93ddb4e0d82fe762d77a1161a85960c425.jpg (110.01 KB; downloaded 4379 times)
2f6cafa867f44b68b59263372e07587ab97072e85cd7665a1352714e687f9b67.jpg (92.26 KB; downloaded 4377 times)
c351691ed5637f757f8c5a6cbb2097535fd13020c25fa14b123018c5aa36e16b.jpg (99.01 KB; downloaded 4383 times)

 


Re: Chisinau - troleibuze punmeister

Pe langa astea, umbla vorba ca se vor achizitiona si 18 troleibuze Trollino 18 II cu generator Diesel din Riga, avand in vedere ca acolo in viitorul apropiat urmeaza sa se puna cruce retelei de troleibuz.

 


Re: Chisinau - troleibuze Bubblea

punmeister wrote:
Pe langa astea, umbla vorba ca se vor achizitiona si 18 troleibuze Trollino 18 II cu generator Diesel din Riga, avand in vedere ca acolo in viitorul apropiat urmeaza sa se puna cruce retelei de troleibuz.

Nu numai Trollino, de asemenea Škoda 24Tr... Gamă de citate: http://trollino.mashke.org/deutsch/aktuelles.20200514chisinau.php

 


Re: Chisinau - troleibuze andreir14

Conform primarului Ion Ceban, vor fi achizitionate 20 Skoda 24Tr Irisbus si 5 Ganz-Solaris Trollino 18.

 


Re: Chisinau - troleibuze Puss in Boots

De la Moscova nimic?  :D (in afara de "lumina"... si gaze)

 


Re: Chisinau - troleibuze PTMZ

Conform unui articol datat 11 noiembrie, 5 troleibuze Solaris Trollino 18 de la Riga erau pe drum spre Chișinău:
124668433_3575903409133688_2734285343082914141_o.jpg (84.46 KB; downloaded 3974 times)

Sursa

 


Chișinău - troleibuze Andrei Andraș

Și 5 Škoda 24Tr Irisbus Citelis.
Transphoto
1410446.jpg (489.97 KB; downloaded 3957 times)

 


Chișinau - troleibuze Andrei Andraș

Cu o mică completare: troleibuzele din fotografia anterioară au plecat din Riga pe 21 noiembrie (nu am fost atent la dată) fiind al doilea lot pentru Chișinău. Prima tură de 5 a plecat pe 14 noiembrie.
TransPhoto
1407926.jpg (464.12 KB; downloaded 4847 times)

 


Chișinău - troleibuze Andrei Andraș

A mai plecat astăzi o tură:
TransPhoto
1412129.jpg (492.53 KB; downloaded 4784 times)

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Chişinău  • 
Choose destination

Since our 2406 forum members have written 432394 posts in 5381 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use