Topic: ARHIVĂ: Știri din București (2015-2020)
1780 posts, 838377 views
📖 Pagination options
- orex
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
orex
Tampenia aia cu 500 lei amenda e bomboana... de pe coliva. N-am vazut amenzi de peste 100 E echivalent pe unde am fost in vest. Erau relativ la 50E (Barcelona, Paris). Cu toate acestea, se compara infrastuctura de transport cu a celor din vest sa percepi acest "spert" in Bucuresti? Pe langa confortul sau mai bine zis disconforul mijloacelor de transport, respectiv ritmicitatea si succedarea dezolanta a curselor pe itinerarul(traseul) desemnat, pentru ce s-ar percepe aceasta suprataxa prohibitiva? Daca au ajuns la concluzia ca fondurile sunt insuficiente pentru mentinerea si/sau dezvoltarea transportului metropolitan de ce nu se revine la plata abonamentului pensionarilor la 50 %, cum era inainte de 1989? Sau sa se ofere un numar limtat de calatorii (ex. 60) dupa care sa fie, oricine, nevoit sa achite plimbarea cu mijloacele STB?
Tampenia aia cu 500 lei amenda e bomboana... de pe coliva. N-am vazut amenzi de peste 100 E echivalent pe unde am fost in vest. Erau relativ la 50E (Barcelona, Paris). Cu toate acestea, se compara infrastuctura de transport cu a celor din vest sa percepi acest "spert" in Bucuresti? Pe langa confortul sau mai bine zis disconforul mijloacelor de transport, respectiv ritmicitatea si succedarea dezolanta a curselor pe itinerarul(traseul) desemnat, pentru ce s-ar percepe aceasta suprataxa prohibitiva? Daca au ajuns la concluzia ca fondurile sunt insuficiente pentru mentinerea si/sau dezvoltarea transportului metropolitan de ce nu se revine la plata abonamentului pensionarilor la 50 %, cum era inainte de 1989? Sau sa se ofere un numar limtat de calatorii (ex. 60) dupa care sa fie, oricine, nevoit sa achite plimbarea cu mijloacele STB?
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
WT_fan06
Indiferent de cât de bun sau nu e transportul, asta nu e justificabil ca să nu plătești. Poate să fie amenda și 1000 de lei, de ce ar trebui să te intereseze, că doar tu ai bilet, nu?
...
Nu?
Oamenii ar trebui să învețe importanța plătirii serviciului, nu să se revolte împotriva amenzilor (fapt ce spune multe despre călător)! Serviciul e slab, dar 1 leu 30 e o pomană. Mergi în Manchester și dă 5 lire pe un bilet dus întors de Metrolink. Ai calitate, ai viteză, ai serviciu predictibil, un procentaj din călători tot face blatul. Așa că nu mai veniți cu scuze că de ce să dau bani că oricum e subvenționat, de ce să dau bani că uite ce prost e, că prețul reflectă fidel calitatea și viceversa. Iar Metrolink primește 0 subvenții, țin să precizez.
Indiferent de cât de bun sau nu e transportul, asta nu e justificabil ca să nu plătești. Poate să fie amenda și 1000 de lei, de ce ar trebui să te intereseze, că doar tu ai bilet, nu?
...
Nu?
Oamenii ar trebui să învețe importanța plătirii serviciului, nu să se revolte împotriva amenzilor (fapt ce spune multe despre călător)! Serviciul e slab, dar 1 leu 30 e o pomană. Mergi în Manchester și dă 5 lire pe un bilet dus întors de Metrolink. Ai calitate, ai viteză, ai serviciu predictibil, un procentaj din călători tot face blatul. Așa că nu mai veniți cu scuze că de ce să dau bani că oricum e subvenționat, de ce să dau bani că uite ce prost e, că prețul reflectă fidel calitatea și viceversa. Iar Metrolink primește 0 subvenții, țin să precizez.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
andrei11
Parcă am mai întrebat eu pe aici, mi s-a și răspuns dar nu mai rețin, cât la sută din buget reprezintă vânzarea biletelor ? ( nu a abonamentelor ).
Ideea e să fie subvenționat 100 % transportul, deci aparent să fie moka pentru populație.
Totodată aș permite înființarea și a unui ( a mai multor ) RATB - uri ( sîc ! ) particulare, cui nu-i convine moka să folosească transportul particular. Cum e la sănătate, moka și cu mălai.
Parcă am mai întrebat eu pe aici, mi s-a și răspuns dar nu mai rețin, cât la sută din buget reprezintă vânzarea biletelor ? ( nu a abonamentelor ).
Ideea e să fie subvenționat 100 % transportul, deci aparent să fie moka pentru populație.
Totodată aș permite înființarea și a unui ( a mai multor ) RATB - uri ( sîc ! ) particulare, cui nu-i convine moka să folosească transportul particular. Cum e la sănătate, moka și cu mălai.
- orex
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
orex
WT_fan06 wrote:Nu! Ca, din pacate, sunt nevoit sa ma dau cu masina personala fara sa pot face carsharing. By the way! In acest context, un plin pe luna nu face cat amenda deci nu se incurajeaza nicidecum transportul urban in comun.
...că doar tu ai bilet, nu?
...
Nu?
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
WT_fan06
Și mai am și eu o întrebare în completarea întrebării lui Andrei - amenzile încasate unde merg, conform noului regulament? La STB? La primărie? La asociația intercomunitară?
@orex, în loc să calculezi cât te costă să mergi fără bilet și să plătești o amendă de 500 versus cât costă combustibilul, mai bine calculează cât costă un abonament!
Și mai am și eu o întrebare în completarea întrebării lui Andrei - amenzile încasate unde merg, conform noului regulament? La STB? La primărie? La asociația intercomunitară?
@orex, în loc să calculezi cât te costă să mergi fără bilet și să plătești o amendă de 500 versus cât costă combustibilul, mai bine calculează cât costă un abonament!
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
andrei11
Culmea e că în țară unde traseele din orașe sunt mai scurte sensibil ca în București biletul e mai scump...
WT_fan06 wrote:
... dar 1 leu 30 e o pomană.
Culmea e că în țară unde traseele din orașe sunt mai scurte sensibil ca în București biletul e mai scump...
- orex
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
orex
@andrei11
Au fost inainte de 1989 maxi-taxi. Daca-ti aduci bine aminte erau IranNational(16 locuri). 5 lei biletul. Eu, in Dr. Taberei aveam linile 501 si 516. Si mergeau struna. La fel autobuzelele liniilor incepand cu cifra 3. Erau curse rapide. Nu opreau in orice statie. Vezi 368 care dupa 1989 a ajuns "carutza". Inainte de 89, in 15 min, eram la liceu (Nicolae Balcescu). Nu contest traficul de astazi dar...e infernal si n-ar razbate in trafic nici fostele maxi-taxiuri.
_____________
@wt_fan06
1. Daca e pomana sa-l plateasca TOTI!
2.Fii convins ca am calculat! Am o masina de buget (Renault) dar pe care n-as trage-o pe dreapta in detrimenul transportului in comun bucurestean cotidian.
@andrei11
Au fost inainte de 1989 maxi-taxi. Daca-ti aduci bine aminte erau IranNational(16 locuri). 5 lei biletul. Eu, in Dr. Taberei aveam linile 501 si 516. Si mergeau struna. La fel autobuzelele liniilor incepand cu cifra 3. Erau curse rapide. Nu opreau in orice statie. Vezi 368 care dupa 1989 a ajuns "carutza". Inainte de 89, in 15 min, eram la liceu (Nicolae Balcescu). Nu contest traficul de astazi dar...e infernal si n-ar razbate in trafic nici fostele maxi-taxiuri.
_____________
@wt_fan06
1. Daca e pomana sa-l plateasca TOTI!
2.Fii convins ca am calculat! Am o masina de buget (Renault) dar pe care n-as trage-o pe dreapta in detrimenul transportului in comun bucurestean cotidian.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
andrei11
Mie-mi spui ? Era 504. ( Nu mai știu de unde venea ). Din centru ( Universitate ) până-n Iancului era de preferat lui 311. Care 311 avea și el stații din două în două, era cursă rapidă... Eu țin minte de cursele de maxi taxi cu TV - uri modificate...
Mie-mi spui ? Era 504. ( Nu mai știu de unde venea ). Din centru ( Universitate ) până-n Iancului era de preferat lui 311. Care 311 avea și el stații din două în două, era cursă rapidă... Eu țin minte de cursele de maxi taxi cu TV - uri modificate...
- orex
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
orex
Ai prins si curse inainte de 80 daca mi le amintesc EU . Intre (1982-1990, sper sa nu gresesc flagrant)...erau TV-urile alea suprainaltate de nu priveai nimic afara daca stateai la loc de cinste adica in picioare Te tineai de bara, numarai statiile sau te cocosai sa vezi pe unde esti si gata! Numai ca acum acel transport expres nu mai este posibil ca n-are pe unde...sa se desfasoare!
Ai prins si curse inainte de 80 daca mi le amintesc EU . Intre (1982-1990, sper sa nu gresesc flagrant)...erau TV-urile alea suprainaltate de nu priveai nimic afara daca stateai la loc de cinste adica in picioare Te tineai de bara, numarai statiile sau te cocosai sa vezi pe unde esti si gata! Numai ca acum acel transport expres nu mai este posibil ca n-are pe unde...sa se desfasoare!
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
Florinds
Auziti, dar nu zicea 'duamna' ca transportul public devine gratis?? Va mai amintiti? Iata o intoarcere cu 180 grade a creierului dansei.
Cum ar zice ardeleanul... Ioi...
Auziti, dar nu zicea 'duamna' ca transportul public devine gratis?? Va mai amintiti? Iata o intoarcere cu 180 grade a creierului dansei.
Cum ar zice ardeleanul... Ioi...
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
TibiV
Când a vrut să facă transportul gratis se baza pe exporturile de tramvaie de la URAC.
Dar se pare că URAC nu reușește să facă faţă comenzilor de export...
Când a vrut să facă transportul gratis se baza pe exporturile de tramvaie de la URAC.
Dar se pare că URAC nu reușește să facă faţă comenzilor de export...
- misterr
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
misterr
De ce STB ii ameninta cu amenzi pana si pe cei care calatoresc cu abonament? "Daca valideaza, vom oferi calitate, vom avea timp sa spalam vehiculele!"
In curand, toate persoanele care circula cu mijloacele de transport in comun din Bucuresti trebuie sa valideze cardul de calatorie, inclusiv cele care au abonament. In caz contrar, risca o amenda de 150 de lei.
Tinand cont de faptul ca, in momentul in care achizitionezi abonamentul, practic platesti pentru calatoria cu transportul in comun, ne-am intrebat care este logica validarii acestuia de fiecare data cand folosim autobuzul, tramvaiul sau troleibuzul. Mai ales ca, la aproape orice ora, mijloacele de transport in comun sunt arhipline si ajungerea la validator reprezinta o adevarata aventura.
Surse din cadrul Societatii de Transport Bucuresti (fosta RATB) ne-au declarat ca masura a fost luata pentru a imbunatati calitatea transportului in comun.
Mai exact, afirma sursele citate, in momentul in care toate persoanele care circula cu mijloacele de transport in comun valideaza cardul, se va putea sti cu exactitate ce rute sunt mai aglomerate si in ce interval orar.
Si, in acest fel, pe aceste trasee se va suplimenta numarul de vehicule.
"Toti calatorii, indiferent ca au gratuitate sau nu, trebuie sa detina un card de transport pe care sa il valideze. Logica validarii este urmatoarea. Noi suntem companie acum si mergem pe principiul eficientei. Trebuie sa stim exact care este cererea si oferta, pe intervale orare, pe linii.
Si ca sa stim exact care este cererea, trebuie sa valideze toti calatorii, sa stim unde e cererea mai mare, sa realocam in timp real si util vehiculele in functie de necesitati, astfel incat sa nu mai mearga oamenii supraaglomerati si sa nu valideze, ci sa poata sa valideze. Noi nu putem sa facem un serviciu eficient si un serviciu care sa ofere niste standarde de calitate fara sa stim exact care este la orice ora cererea de transport, ca sa o si acoperim", au precizat sursele din STB.
Mai mult, ni se promite ca dupa ce vom valida si abonamentele, nu vom mai circula cu mijloace de transport murdare, pentru ca "vom avea timp sa le spalam".
"Trebuie respectate niste reguli. Si automat va creste si nivelul de calitate a serviciului. In timp se va vedea, nu vor mai fi tramvaie murdare, autobuze murdare, o sa avem timp sa le spalam, e altceva cand le poti gestiona in functie de cerere si oferta.
Nu vor mai merge autobuze goale in zone unde nu exista cerere si altele suprasolicitate care sa fie rupte si distruse", au subliniat sursele STB.
Reguli noi si pentru pensionari
Totodata, in baza noului regulament, si pensionarii vor fi obligati sa detina abonament. In momentul de fata, ei circula pe baza talonului de pensie si a cartii de identitate.
"Pe vechea lege, pensionarul trebuia sa mearga pe baza talonului de pensie si pe baza cardului de identitate. Acum va trebui ca noi sa eliberam carduri.
Sunt 500 de mii de pensionari, vom incepe anul viitor sa eliberam si probabil va dura tot anul, pentru ca sunt multi si, daca aglomeram casele de bilete, nu isi vor mai putea cumpara sau incarca abonamentele ceilalti cetateni. Se vor face cozi enorme si se blocheaza activitatea de vanzare.
Se cauta o solutie pentru a elibera aceste abonamente pentru pensionari. Mai sunt revolutionarii, mai sunt urmasii celor decedati in Revolutie, veterani, persoane cu dizabilitati", ne-au mai spus sursele citate.
Noul regulament va intra in vigoare anul viitor si doar dupa o ampla campanie de informare, sustin reprezentantii Societatii de Transport Bucuresti intr-un comunicat.
"In ceea ce priveste obligativitatea validarii cardurilor de catre toti detinatorii, inclusiv de catre posesorii de abonamente sau beneficiarii de gratuitati, STB SA precizeaza ca aplicarea masurilor de sanctionare se va face numai dupa ce toti beneficiarii acestor tipuri de card vor intra in posesia lor si numai dupa ce vor fi informati corespunzator si se vor familiariza cu functionarea sistemului automat de taxare.
Totodata, STB SA precizeaza ca politica sa nu este aceea de a sanctiona calatorii fraudulosi, ci de constientizare a publicului asupra faptului ca de fiecare dintre noi depinde calitatea transportului in comun in Bucuresti. Vor urma si alte masuri care vor crea conditii civilizate de transport si vor dovedi atasamentul STB SA fata de clientii sai", se arata in comunicat.
Potrivit noului regulament al serviciului de transport public din Bucuresti si Ilfov, amenda pentru calatoria fara validarea cardului la STB va creste la 500 de lei.
De asemenea, vor primi amenda de 100 de lei si cei care ocupa un scaun cu bagajele lor si nu platesc bilet pentru locul respectiv.
Cine primeste amenda poate scapa platind doar jumatate din suma in maximum 48 de ore sau poate achita pe loc supra-taxa de 50 de lei.
De ce STB ii ameninta cu amenzi pana si pe cei care calatoresc cu abonament? "Daca valideaza, vom oferi calitate, vom avea timp sa spalam vehiculele!"
In curand, toate persoanele care circula cu mijloacele de transport in comun din Bucuresti trebuie sa valideze cardul de calatorie, inclusiv cele care au abonament. In caz contrar, risca o amenda de 150 de lei.
Tinand cont de faptul ca, in momentul in care achizitionezi abonamentul, practic platesti pentru calatoria cu transportul in comun, ne-am intrebat care este logica validarii acestuia de fiecare data cand folosim autobuzul, tramvaiul sau troleibuzul. Mai ales ca, la aproape orice ora, mijloacele de transport in comun sunt arhipline si ajungerea la validator reprezinta o adevarata aventura.
Surse din cadrul Societatii de Transport Bucuresti (fosta RATB) ne-au declarat ca masura a fost luata pentru a imbunatati calitatea transportului in comun.
Mai exact, afirma sursele citate, in momentul in care toate persoanele care circula cu mijloacele de transport in comun valideaza cardul, se va putea sti cu exactitate ce rute sunt mai aglomerate si in ce interval orar.
Si, in acest fel, pe aceste trasee se va suplimenta numarul de vehicule.
"Toti calatorii, indiferent ca au gratuitate sau nu, trebuie sa detina un card de transport pe care sa il valideze. Logica validarii este urmatoarea. Noi suntem companie acum si mergem pe principiul eficientei. Trebuie sa stim exact care este cererea si oferta, pe intervale orare, pe linii.
Si ca sa stim exact care este cererea, trebuie sa valideze toti calatorii, sa stim unde e cererea mai mare, sa realocam in timp real si util vehiculele in functie de necesitati, astfel incat sa nu mai mearga oamenii supraaglomerati si sa nu valideze, ci sa poata sa valideze. Noi nu putem sa facem un serviciu eficient si un serviciu care sa ofere niste standarde de calitate fara sa stim exact care este la orice ora cererea de transport, ca sa o si acoperim", au precizat sursele din STB.
Mai mult, ni se promite ca dupa ce vom valida si abonamentele, nu vom mai circula cu mijloace de transport murdare, pentru ca "vom avea timp sa le spalam".
"Trebuie respectate niste reguli. Si automat va creste si nivelul de calitate a serviciului. In timp se va vedea, nu vor mai fi tramvaie murdare, autobuze murdare, o sa avem timp sa le spalam, e altceva cand le poti gestiona in functie de cerere si oferta.
Nu vor mai merge autobuze goale in zone unde nu exista cerere si altele suprasolicitate care sa fie rupte si distruse", au subliniat sursele STB.
Reguli noi si pentru pensionari
Totodata, in baza noului regulament, si pensionarii vor fi obligati sa detina abonament. In momentul de fata, ei circula pe baza talonului de pensie si a cartii de identitate.
"Pe vechea lege, pensionarul trebuia sa mearga pe baza talonului de pensie si pe baza cardului de identitate. Acum va trebui ca noi sa eliberam carduri.
Sunt 500 de mii de pensionari, vom incepe anul viitor sa eliberam si probabil va dura tot anul, pentru ca sunt multi si, daca aglomeram casele de bilete, nu isi vor mai putea cumpara sau incarca abonamentele ceilalti cetateni. Se vor face cozi enorme si se blocheaza activitatea de vanzare.
Se cauta o solutie pentru a elibera aceste abonamente pentru pensionari. Mai sunt revolutionarii, mai sunt urmasii celor decedati in Revolutie, veterani, persoane cu dizabilitati", ne-au mai spus sursele citate.
Noul regulament va intra in vigoare anul viitor si doar dupa o ampla campanie de informare, sustin reprezentantii Societatii de Transport Bucuresti intr-un comunicat.
"In ceea ce priveste obligativitatea validarii cardurilor de catre toti detinatorii, inclusiv de catre posesorii de abonamente sau beneficiarii de gratuitati, STB SA precizeaza ca aplicarea masurilor de sanctionare se va face numai dupa ce toti beneficiarii acestor tipuri de card vor intra in posesia lor si numai dupa ce vor fi informati corespunzator si se vor familiariza cu functionarea sistemului automat de taxare.
Totodata, STB SA precizeaza ca politica sa nu este aceea de a sanctiona calatorii fraudulosi, ci de constientizare a publicului asupra faptului ca de fiecare dintre noi depinde calitatea transportului in comun in Bucuresti. Vor urma si alte masuri care vor crea conditii civilizate de transport si vor dovedi atasamentul STB SA fata de clientii sai", se arata in comunicat.
Potrivit noului regulament al serviciului de transport public din Bucuresti si Ilfov, amenda pentru calatoria fara validarea cardului la STB va creste la 500 de lei.
De asemenea, vor primi amenda de 100 de lei si cei care ocupa un scaun cu bagajele lor si nu platesc bilet pentru locul respectiv.
Cine primeste amenda poate scapa platind doar jumatate din suma in maximum 48 de ore sau poate achita pe loc supra-taxa de 50 de lei.
- Daddy
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
Daddy
Cand se vor urca 50 de oameni intr-o statie din care jumatate pensionari, cine poate sa spuna in cat timp vor valida toti cei 50 in conditii de aglomeratie, cand validatorul da eroare dupa eroare, unele validatoare sunt defecte? Daca vor sa valideze toata lumea atunci sa mareasca numarul de validatoare, spre exemplu de la 3 la 5 intr-un autobuz.
O idee mai tampita a mai fost doar cea cu validare la urcare la prima usa, la sofer, auzita chiar din gura directorilor. Ca la expres. Desi se preta doar pentru liniile cu cerere mai mica, ei ar fi dorit-o aplicata pentru toate liniile urbane gen 336,381, etc. Astia sunt specialistii nostri.
Cand se vor urca 50 de oameni intr-o statie din care jumatate pensionari, cine poate sa spuna in cat timp vor valida toti cei 50 in conditii de aglomeratie, cand validatorul da eroare dupa eroare, unele validatoare sunt defecte? Daca vor sa valideze toata lumea atunci sa mareasca numarul de validatoare, spre exemplu de la 3 la 5 intr-un autobuz.
O idee mai tampita a mai fost doar cea cu validare la urcare la prima usa, la sofer, auzita chiar din gura directorilor. Ca la expres. Desi se preta doar pentru liniile cu cerere mai mica, ei ar fi dorit-o aplicata pentru toate liniile urbane gen 336,381, etc. Astia sunt specialistii nostri.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
aztec
Fractura de logica.
De unde apare timpul pentru curatenie..suplimentar, daca validez eu abonamentul?
Adica vrei ca autobuzul sa mearga cat mai plin(eficienta crescuta) si nu interval decent si neaglomerat.
Studiul se face altfel nu prin validari.
Ci pe zone, numar de populatie si zone de interes.
Pentru ce mai au mijloacele de transport cu numararea calatorilor daca vor sa o faca prin numararea validarilor.
Pune senzor de greutate si vezi exact cererea.
Intreaba soferii printrun simplu chestionar.
Fractura de logica.
De unde apare timpul pentru curatenie..suplimentar, daca validez eu abonamentul?
Adica vrei ca autobuzul sa mearga cat mai plin(eficienta crescuta) si nu interval decent si neaglomerat.
Studiul se face altfel nu prin validari.
Ci pe zone, numar de populatie si zone de interes.
Pentru ce mai au mijloacele de transport cu numararea calatorilor daca vor sa o faca prin numararea validarilor.
Pune senzor de greutate si vezi exact cererea.
Intreaba soferii printrun simplu chestionar.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination