Topic: ARHIVĂ: Știri din București (2015-2020)
1780 posts, 838382 views
📖 Pagination options
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
Puss in Boots
Pentru pensionari, cu tot respectul, trebuie gasita o solutie incat sa fie si ei multumiti si restul. Ii inteleg dar ii inteleg si pe ceilalti. Din pacate nu putem compara cu altii, sunt alte culturi si nu se aplica lucrurile de la noi.
Pentru pensionari, cu tot respectul, trebuie gasita o solutie incat sa fie si ei multumiti si restul. Ii inteleg dar ii inteleg si pe ceilalti. Din pacate nu putem compara cu altii, sunt alte culturi si nu se aplica lucrurile de la noi.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
shoppy
Nu este vorba de cultura, educatie, nimic, daca cineva iti da ceva permanent si nelimitat, evident il vei folosi permanent si nelimitat. Ca iti trebuie ori nu, sau ca este folosit pe post de solutie corecta ori gresita la alte probleme reale ori imaginare, asta nu conteaza.
La fel indiferent de cultura sau educatie, daca ti se ia ceva, evident te superi.
Nu este vorba de cultura, educatie, nimic, daca cineva iti da ceva permanent si nelimitat, evident il vei folosi permanent si nelimitat. Ca iti trebuie ori nu, sau ca este folosit pe post de solutie corecta ori gresita la alte probleme reale ori imaginare, asta nu conteaza.
La fel indiferent de cultura sau educatie, daca ti se ia ceva, evident te superi.
- V2A
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
V2A
STB SA va derula o campanie de informare despre noul Regulament de transport
Referitor la informațiile apărute în mediul public, conform cărora STB SA ar fi crescut nivelul amenzilor la 500 de lei pentru cei care călătoresc pe mijloacele de transport fără titlu valabil, STB SA face următoarele
PRECIZĂRI
În urma semnării Contractului de delegare a serviciului de transport între Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (ADITPBI) și Societatea de Transport București - STB SA, tarifele de călătorie au rămas neschimbate, iar amenzile contravenționale sunt aliniate conform Legii nr. 92 din 10 aprilie 2007, privind serviciile de transport public local.
Astfel, în cazul în care un călător este surprins de controlori că circulă fără a avea asupra sa un titlu de călătorie valabil și validat, el poate achita pe loc 50 lei. Aceasta este contravaloarea suprataxei, care este un titlu special de transport și îi conferă călătorului dreptul de a continua călătoria respectivă până la stația de destinație.
Dacă nu achită suprataxa, călătorului fraudulos i se va întocmi proces-verbal de contravenție. În acest caz, amenda este de 500 de lei, cuantum stabilit prin Contractul de delegare, conform Legii nr. 92/2007.
Conform reglementărilor privind contravențiile, în termen de 15 zile, cel sancționat poate plăti jumătate din amendă la direcția sau compartimentul de încasare a taxelor și impozitelor locale din cadrul primăriei localității unde contravenientul își are domiciliul.
În ceea ce privește obligativitatea validării cardurilor de către toți deținătorii, inclusiv de către posesorii de abonamente sau beneficiarii de gratuități, STB SA precizează că aplicarea măsurilor de sancționare se va face numai după ce toți beneficiarii acestor tipuri de card vor intra în posesia lor și numai după ce vor fi informați corespunzător și se vor familiariza cu funcționarea sistemului automat de taxare.
STB SA va derula în perioada următoare o campanie de informare și îndrumare a călătorilor, în scopul înțelegerii și acomodării cu noile reglementări, dar și cu facilitățile ce vor fi oferite în mijloacele de transport în comun.
Totodată, STB SA precizează că politica sa nu este aceea de a sancţiona călătorii frauduloşi, ci de conştientizare a publicului asupra faptului că de fiecare dintre noi depinde calitatea transportului în comun în Bucureşti. Vor urma şi alte măsuri care vor crea condiţii civilizate de transport şi vor dovedi ataşamentul STB SA faţă de clienţii săi.
http://stbsa.ro/comunicat1.php?nrcom=977
STB SA va derula o campanie de informare despre noul Regulament de transport
Referitor la informațiile apărute în mediul public, conform cărora STB SA ar fi crescut nivelul amenzilor la 500 de lei pentru cei care călătoresc pe mijloacele de transport fără titlu valabil, STB SA face următoarele
PRECIZĂRI
În urma semnării Contractului de delegare a serviciului de transport între Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (ADITPBI) și Societatea de Transport București - STB SA, tarifele de călătorie au rămas neschimbate, iar amenzile contravenționale sunt aliniate conform Legii nr. 92 din 10 aprilie 2007, privind serviciile de transport public local.
Astfel, în cazul în care un călător este surprins de controlori că circulă fără a avea asupra sa un titlu de călătorie valabil și validat, el poate achita pe loc 50 lei. Aceasta este contravaloarea suprataxei, care este un titlu special de transport și îi conferă călătorului dreptul de a continua călătoria respectivă până la stația de destinație.
Dacă nu achită suprataxa, călătorului fraudulos i se va întocmi proces-verbal de contravenție. În acest caz, amenda este de 500 de lei, cuantum stabilit prin Contractul de delegare, conform Legii nr. 92/2007.
Conform reglementărilor privind contravențiile, în termen de 15 zile, cel sancționat poate plăti jumătate din amendă la direcția sau compartimentul de încasare a taxelor și impozitelor locale din cadrul primăriei localității unde contravenientul își are domiciliul.
În ceea ce privește obligativitatea validării cardurilor de către toți deținătorii, inclusiv de către posesorii de abonamente sau beneficiarii de gratuități, STB SA precizează că aplicarea măsurilor de sancționare se va face numai după ce toți beneficiarii acestor tipuri de card vor intra în posesia lor și numai după ce vor fi informați corespunzător și se vor familiariza cu funcționarea sistemului automat de taxare.
STB SA va derula în perioada următoare o campanie de informare și îndrumare a călătorilor, în scopul înțelegerii și acomodării cu noile reglementări, dar și cu facilitățile ce vor fi oferite în mijloacele de transport în comun.
Totodată, STB SA precizează că politica sa nu este aceea de a sancţiona călătorii frauduloşi, ci de conştientizare a publicului asupra faptului că de fiecare dintre noi depinde calitatea transportului în comun în Bucureşti. Vor urma şi alte măsuri care vor crea condiţii civilizate de transport şi vor dovedi ataşamentul STB SA faţă de clienţii săi.
http://stbsa.ro/comunicat1.php?nrcom=977
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
Puss in Boots
In sensul ca abordarea altora la problema asta nu se aplica la noi. Si poate pensionarii lor nu se plimba toata ziua buna ziua la orele critice. Plus ca exista infrastructura cu adevarat in alte parti si nu se pune atata presiune pe t.p. de suprafata cum e la noi. Vehicule suficiente, de mare capacitate etc etc etc. E o dezbatere fara final, nu o incep eu acum. E si ultima interventie la acest subiect. E foarte bine insa ca trebuie validate titlurile de transport chiar si de catre pensionari, pentru ca se pot scoate statistici si intervenit acolo unde e nevoie. Avem totusi autobuze ce cara aer si altele ce nu sunt suficiente pe liniile grele. Nu stiu daca e o linie grea sau nu, dar cel putin la Sudului 90% dintre cei care urca sunt cei ce merg in piata 60+. Statia aia e plina mereu. Si va fi si dupa ce se reface piata. In plus pe-afara toti valideaza indiferent de varsta si ce tip de abonament au (e drept ca majoritatea in autobuz si urca doar pe usa din fata si soferul e atent la validari). Ma rog, discutia e mare.
shoppy wrote:
Nu este vorba de cultura, educatie, nimic, daca cineva iti da ceva permanent si nelimitat, evident il vei folosi permanent si nelimitat. Ca iti trebuie ori nu, sau ca este folosit pe post de solutie corecta ori gresita la alte probleme reale ori imaginare, asta nu conteaza.
La fel indiferent de cultura sau educatie, daca ti se ia ceva, evident te superi.
In sensul ca abordarea altora la problema asta nu se aplica la noi. Si poate pensionarii lor nu se plimba toata ziua buna ziua la orele critice. Plus ca exista infrastructura cu adevarat in alte parti si nu se pune atata presiune pe t.p. de suprafata cum e la noi. Vehicule suficiente, de mare capacitate etc etc etc. E o dezbatere fara final, nu o incep eu acum. E si ultima interventie la acest subiect. E foarte bine insa ca trebuie validate titlurile de transport chiar si de catre pensionari, pentru ca se pot scoate statistici si intervenit acolo unde e nevoie. Avem totusi autobuze ce cara aer si altele ce nu sunt suficiente pe liniile grele. Nu stiu daca e o linie grea sau nu, dar cel putin la Sudului 90% dintre cei care urca sunt cei ce merg in piata 60+. Statia aia e plina mereu. Si va fi si dupa ce se reface piata. In plus pe-afara toti valideaza indiferent de varsta si ce tip de abonament au (e drept ca majoritatea in autobuz si urca doar pe usa din fata si soferul e atent la validari). Ma rog, discutia e mare.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
shoppy
Asta cu "solutiile altora nu se potrivesc la noi" este fatalist, mereu o sa se gaseasca justificatii, din seria pentru orice solutie gaseste o problema si asa nu o sa rezolvi niciodata.
Este directiva UE ca transportul in comun nu este gratis, ca se da o reducere sau un numar limitat de calatori gratis atunci este altceva, dar gratis nelimitat nu se poate.
Asta cu "solutiile altora nu se potrivesc la noi" este fatalist, mereu o sa se gaseasca justificatii, din seria pentru orice solutie gaseste o problema si asa nu o sa rezolvi niciodata.
Este directiva UE ca transportul in comun nu este gratis, ca se da o reducere sau un numar limitat de calatori gratis atunci este altceva, dar gratis nelimitat nu se poate.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
andrei11
Ete na, de ce să nu fie nelimitat gratis ? UE în multe privințe este cu mintea în pioneze. Și mai au și formularea aia idioată, noi nu obligăm, noi numai recomandăm.
Întrebarea aceea sublimă dintr-un interviu Unde vă vedeți peste 5 ani cine a inventat-o ? Sau mai e o formulare, ceva cuechipa dinamică și abilități de comunicare. Și mai sunt și altele Made in UE.
Ete na, de ce să nu fie nelimitat gratis ? UE în multe privințe este cu mintea în pioneze. Și mai au și formularea aia idioată, noi nu obligăm, noi numai recomandăm.
Întrebarea aceea sublimă dintr-un interviu Unde vă vedeți peste 5 ani cine a inventat-o ? Sau mai e o formulare, ceva cuechipa dinamică și abilități de comunicare. Și mai sunt și altele Made in UE.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
shoppy
Pentru ca pensionarii de plictiseala, de singuratate, de nebunie, de orice in afara de un motiv constructiv si pertinent, se plimba zilnic cu autobuzul la piata, si fac asta degeaba, ca se duc, cu plasa goala si se intorc tot asa, iar asta o fac la 7-8 dimineata cand cred ei ca la piata sunt cele mai bune chestii si cand este aglomeratia maxima.
Pentru ca pensionarii de plictiseala, de singuratate, de nebunie, de orice in afara de un motiv constructiv si pertinent, se plimba zilnic cu autobuzul la piata, si fac asta degeaba, ca se duc, cu plasa goala si se intorc tot asa, iar asta o fac la 7-8 dimineata cand cred ei ca la piata sunt cele mai bune chestii si cand este aglomeratia maxima.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
andrei11
Eu n-aș face afirmații de genul fără vreo acoperire în urma vreunui studiu pentru că se numește speculație...
Eu n-aș face afirmații de genul fără vreo acoperire în urma vreunui studiu pentru că se numește speculație...
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
Puss in Boots
Solutiile altora se potrivesc la noi dar cu riscurile ce decurg. Pensionarii nostri si in general romanii (ca noi toti ajungem acolo) sunt altfel si cat timp vor fi bazin electoral pentru unii si altii nu se va face nimic. Solutii se pot gasi dar nu si administratii care sa le aplice. Pai sa prinzi un pensionar fara bilet si sa ii faci proces verbal, pai nu sare tot autobuzul/tramvaiul/troleul in apararea lui? "da pe colorati de ce nu ii luati?". Poate ar trebui si STB-ul sa umble (cu jandarmeria dupa ei) sa aplice legea pentru toti. Nu selectiv. Poate atunci s-ar mai elibera mijloacele de transport de blatisti. Ar fi si asta un pas, o chestie.
@Andrei, ok, sa se faca studiu. Poate validand toti cardurile sa existe o statistica. Si atunci sa se vada. Dar cat va dura pana toti pensionarii sau macar o parte vor sta sa valideze cardul cand stiu ca oricum e gratuit transportul pt ei. Cu pungi, cu plase, sa mai si valideze? greu. O sa dureze ceva. Dar pe multe linii se vede asta si in lipsa unui studiu. 232 la Sudului spre Aparatori e full de fiecare data cand il vad cu oameni care vin din piata. La 7-8, la 15-16. Acum poate mai putin ca nu mai e piata, dar revin ei. Niciodata nu am vazut lume in statia aia sub 60 de ani (cel putin aparent) intr-un procentaj mai mare de 10-15% estimat. Si cand trec, trec mereu la orele alea. Si doar nu toti vin la ora aia. Sunt mai multi si se intind pe mai multe ore.
Solutiile altora se potrivesc la noi dar cu riscurile ce decurg. Pensionarii nostri si in general romanii (ca noi toti ajungem acolo) sunt altfel si cat timp vor fi bazin electoral pentru unii si altii nu se va face nimic. Solutii se pot gasi dar nu si administratii care sa le aplice. Pai sa prinzi un pensionar fara bilet si sa ii faci proces verbal, pai nu sare tot autobuzul/tramvaiul/troleul in apararea lui? "da pe colorati de ce nu ii luati?". Poate ar trebui si STB-ul sa umble (cu jandarmeria dupa ei) sa aplice legea pentru toti. Nu selectiv. Poate atunci s-ar mai elibera mijloacele de transport de blatisti. Ar fi si asta un pas, o chestie.
@Andrei, ok, sa se faca studiu. Poate validand toti cardurile sa existe o statistica. Si atunci sa se vada. Dar cat va dura pana toti pensionarii sau macar o parte vor sta sa valideze cardul cand stiu ca oricum e gratuit transportul pt ei. Cu pungi, cu plase, sa mai si valideze? greu. O sa dureze ceva. Dar pe multe linii se vede asta si in lipsa unui studiu. 232 la Sudului spre Aparatori e full de fiecare data cand il vad cu oameni care vin din piata. La 7-8, la 15-16. Acum poate mai putin ca nu mai e piata, dar revin ei. Niciodata nu am vazut lume in statia aia sub 60 de ani (cel putin aparent) intr-un procentaj mai mare de 10-15% estimat. Si cand trec, trec mereu la orele alea. Si doar nu toti vin la ora aia. Sunt mai multi si se intind pe mai multe ore.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
shoppy
Studiul este foarte simplu, in jdemii de orase traiesc pensionari care nu au transportul in comun gratuit si nelimitat, accentul pe traiesc, si nu ies in strada sa spuna ca nu mai pot trai din cauza ca nu au transportul in comun gratis nelimitat, deci se poate.
Daca s-ar da 15 calatorii dus-intors gratuite pe luna asta ar insemna o calatorie dus-intors gratis la fiecare 2 zile sau 4 calatorii dus-intors gratis pe saptamana.
Ce activitate esentiala supravietuirii nu se poate satisface cu 4 calatorii dus-intors gratis pe saptamana dar se poate satisface cu un numar nelimitat de calatorii gratis?
Studiul este foarte simplu, in jdemii de orase traiesc pensionari care nu au transportul in comun gratuit si nelimitat, accentul pe traiesc, si nu ies in strada sa spuna ca nu mai pot trai din cauza ca nu au transportul in comun gratis nelimitat, deci se poate.
Daca s-ar da 15 calatorii dus-intors gratuite pe luna asta ar insemna o calatorie dus-intors gratis la fiecare 2 zile sau 4 calatorii dus-intors gratis pe saptamana.
Ce activitate esentiala supravietuirii nu se poate satisface cu 4 calatorii dus-intors gratis pe saptamana dar se poate satisface cu un numar nelimitat de calatorii gratis?
- misterr
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
misterr
Primarul Gabriela Firea, precizări despre prețul biletelor de transport în comun
Biletele pentru transportul în comun nu se scumpesc sub nicio formă, a dat asigurări, marţi, primarul general al Capitalei, Gabriela Firea.
“Biletele nu se scumpesc sub nicio formă. Biletele rămân la această valoare. (...) Sub nicio formă nu se scumpeşte RATB-ul”, a precizat Firea.
Întrebată de ce se vor tripla amenzile aplicate de Societatea de Transport Bucureşti, Gabriela Firea a spus că “a fost o decizie a Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru problema transportului public în comun Bucureşti - Ilfov”.
“Peste tot în lume, în momentul în care foloseşti un serviciu public, care este oricum subvenţionat de Municipalitate, e normal să respecţi aceste reguli”, a afirmat edilul Capitalei, care a participat marţi la recepţia primelor zece ambulanţe achiziţionate de PMB pentru Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov.
Societatea de Transport Bucureşti a anunţat că amenzile contravenţionale aplicate călătorilor frauduloşi în mijloacele de transport în comun sunt aliniate Legii 92/ 2007 privind serviciile de transport public local.
STB a anunţat, de asemenea, că în perioada următoare va derula o campanie de informare şi îndrumare a călătorilor, în scopul înţelegerii şi acomodării cu noul Regulament de transport.
Primarul Gabriela Firea, precizări despre prețul biletelor de transport în comun
Biletele pentru transportul în comun nu se scumpesc sub nicio formă, a dat asigurări, marţi, primarul general al Capitalei, Gabriela Firea.
“Biletele nu se scumpesc sub nicio formă. Biletele rămân la această valoare. (...) Sub nicio formă nu se scumpeşte RATB-ul”, a precizat Firea.
Întrebată de ce se vor tripla amenzile aplicate de Societatea de Transport Bucureşti, Gabriela Firea a spus că “a fost o decizie a Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru problema transportului public în comun Bucureşti - Ilfov”.
“Peste tot în lume, în momentul în care foloseşti un serviciu public, care este oricum subvenţionat de Municipalitate, e normal să respecţi aceste reguli”, a afirmat edilul Capitalei, care a participat marţi la recepţia primelor zece ambulanţe achiziţionate de PMB pentru Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov.
Societatea de Transport Bucureşti a anunţat că amenzile contravenţionale aplicate călătorilor frauduloşi în mijloacele de transport în comun sunt aliniate Legii 92/ 2007 privind serviciile de transport public local.
STB a anunţat, de asemenea, că în perioada următoare va derula o campanie de informare şi îndrumare a călătorilor, în scopul înţelegerii şi acomodării cu noul Regulament de transport.
- GPS
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
GPS
E bine ca nu se scumpește RATB-ul....
Îi spune cineva doamnei că mai nou se numește STB?
E bine ca nu se scumpește RATB-ul....
Îi spune cineva doamnei că mai nou se numește STB?
- Vatmanul constanțean
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
Vatmanul constanțean
Va mai trece ceva timp pana când lumea se va obișnui cu ideea de STB.
Va mai trece ceva timp pana când lumea se va obișnui cu ideea de STB.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
cris_m
Vreo 50 de ani probabil, asa cum mai aud varstnicii ca zic ITB in 2018, asa sunt convins ca se va mai spune RATB in 2068 sa zicem...
Vreo 50 de ani probabil, asa cum mai aud varstnicii ca zic ITB in 2018, asa sunt convins ca se va mai spune RATB in 2068 sa zicem...
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination