Topic: Repartizarea tramvaielor
2138 posts, 549403 views
📖 Pagination options
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
Gabi23
Pai sunt revizii, defecte, la uzina la RK...
3001 (in "moarte clinica" de aproape 4 ani), 3002 (in " coma profunda" dupa circa o luna de la RK), 3003 (inca este in URAC,) 3004>>3011 nu circula toate 8 intr-o zi...
3431~3340 - SCOALA
Pe linia 47 sunt 5 cupluri la ora de varf...
Si cuplurile nu se amesteca intre ele, decat f f rar.
Pai sunt revizii, defecte, la uzina la RK...
3001 (in "moarte clinica" de aproape 4 ani), 3002 (in " coma profunda" dupa circa o luna de la RK), 3003 (inca este in URAC,) 3004>>3011 nu circula toate 8 intr-o zi...
3431~3340 - SCOALA
Pe linia 47 sunt 5 cupluri la ora de varf...
Si cuplurile nu se amesteca intre ele, decat f f rar.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
Dominatrix
In legatura cu problemele vagoanelor Tatra, sunt mai multe: in primul rand, vagoanele au 35 de ani, si desi s-au dovedit niste tramvaie excelente pentru oras si conditiile de exploatare de la RATB, isi arata si ele varsta. Cand am fost in vizita in vara lui 2008, Domnul inginer Tatu de la depoul Militari zicea ca are cateva vagoane (vreo 3-4 la acel moment) trase pe dreapta cu probleme la structura de rezistenta, si zicea ca in opinia dumnealui e putin probabil ca respectivele sa mai iasa vreodata in traseu. Pe langa asta, am numarat atunci in total vreo 25 - 30 de vagoane care erau retrase din circulatie, cu usile sigilate sau legate cu sarma (sau in limbaj RATB'istic "erau multe mortauri in groapa" ). Unele erau apte de traseu, dar nu circulau ca era parc redus de vara, altele erau "picate" cu pantografe rupte, motoare "crapate", tamponari etc... Altele stateau in conservare dupa ce venisera de la RK la URAC, dar nu circulau fiindca era vara si erau tinute in conservare pana toamna ca sa se prelungeasca garantia.Ideea e ca CUP'ul era destul de mic. In traseu, zicea ca din toamna spera sa poata asigura cam 40 - 45 de ture combinat pentru toate liniile depoului (incluzand aici si vagoanele Bucur). Oricum, parerea mea este ca RATB'ul inca face treaba buna cu aceste tramvaie, atat cat isi permite, mai ales ca depoul si atelierul de reparatii mi s-au parut moderne, curate, ingrijite.
In al 2'lea rand, mai e si problema personalului insuficient. Sunt destui vatmani care isi iau "medical" din diverse motive, si daca n-ai personal suficient, ce sa trimiti pe traseu? Nu stiu ce sa zic, dar cred ca problema personalului e posibil sa fie o problema "sistemica" la RATB, fiindca am auzit-o si din alte parti (ex. de la domnul Stefan Ilea, director adjunct la Autobaza Nordului). Si apropo de liniile de la Militari, ceva amuzant (daca se poate spune asa) ce am aflat atunci, in speta despre linia 8: intrucat vatmanii din 23 stateau la capatul de la Zetari si cate 15 - 20 de minute, intarziau vagoanele din 8, care si asa nu erau prea multe, si tramvaiele Militariului erau blocate de cele din 23. Plus alte probleme marunte, tipice pentru Ferentari: exemplu, tigani care pun cauciucuri pe linie sau fac treaba mica pe vagon (asa mi s-a spus ) Cred ca de aceea mai apar cateodata trenulete de tramvaie dupa care 15 - 20 de minute pauza, chiar la ore la care nu merge scuza cu "traficul aglomerat". Ma rog, astea sunt povesti vechi de cativa ani, poate intre timp s-au mai remediat unele probleme.
Si pentru ca tot vorbim de depoul Militari, din amintirile mele, chiar si anii '90, parcul circulant nu cred ca depasea 45 de ture la ora de varf (estimarea mea, nu am date "oficiale"), desi pe vremea aia deservea 5 linii: 8, 35, 42, 47 si 48 (si pana in 1991, si "vechiul" 25). Deci utilizarea parcului de mult timp nu mai e foarte buna. Dar asta e situatia: e vorba de vagoane foarte vechi, si nimic nu tine o vesnicie. Repet, parerea mea e ca efortul depus e admirabil, fiindca se pot inca descurca cu aceste vagoane, care sunt practic in aceeasi forma in care au venit de la cehi in 1975.
GAC wrote:116 vagoane, deci 58 de cupluri, desi nu o sa le vezi niciodata pe toate cuplate simultan la un moment dat.
In legatura cu tramvaiele Tatra, nu inteleg un lucru: conform statisticilor RATB, exista 116 tramvaie Tatra, aici, se refera la 116 vagoane individuale (adica 58 de cupluri), sau se refera la 116 cupluri, fiindca aceste tramvaie, circula impreunate, cand vine un cuplu Tatra, spui ca a venit tramvaiul, (unul), nu ca au venit 2 tramvaie.
GAC wrote:Chiar si pe linia 25 apar "dopuri" la ora de varf, in special dimineata, de exemplu pe portiunea Piata Progresul - Sura Mare, din cauza nesimtitlor care se suie pe linie.
De asemenea, ma mai mira un singur lucru: aceste tramvaie deservesc 2 linii: 8 si 25 (47 nu-l punem la socoteala ca are 2-3 ture), si chiar si in cazul in care exista doar 58 de cupluri, mie mi se pare ca mai exista Tatre somere, intrucat, pe linia 8 mai ruleaza si tramvaiele V2ST si V2AT (tramvaiele albastre), care sunt in numar de 9, iar pe 25 mai sunt si tramvaie V3A. E foarte dubios...dupa calculele mele, pe linia 25, nu au cum sa fie mai mult de 22-27 de cupluri Tatra, avand in vedere ca aceasta linie e separata de trafic (cu mici exceptii), deci chiar daca traseul este lung, poate fi parcurs la fel de repede, indiferent de conditiile din trafic, iar pe linia 8, care vine mai rar ca 25 si are si un traseu mai scurt, si pe care circula si tramvaiele V2ST si V2AT(9 buc), nu cred ca au cum sa fie mai mult de 12, cel mult 15 cupluri Tatra. Deci, daca ar fi sa adunam, am obtine 27+15+3=45 de cupluri, iar pana la 58, ar mai fi 13 cupluri, asta daca nu sunt chiar mai multe (intrucat este posibil sa fi supraestimat parcul lui 8 si 25). Deci, ce se intampla cu cuplurile somere....?
In legatura cu problemele vagoanelor Tatra, sunt mai multe: in primul rand, vagoanele au 35 de ani, si desi s-au dovedit niste tramvaie excelente pentru oras si conditiile de exploatare de la RATB, isi arata si ele varsta. Cand am fost in vizita in vara lui 2008, Domnul inginer Tatu de la depoul Militari zicea ca are cateva vagoane (vreo 3-4 la acel moment) trase pe dreapta cu probleme la structura de rezistenta, si zicea ca in opinia dumnealui e putin probabil ca respectivele sa mai iasa vreodata in traseu. Pe langa asta, am numarat atunci in total vreo 25 - 30 de vagoane care erau retrase din circulatie, cu usile sigilate sau legate cu sarma (sau in limbaj RATB'istic "erau multe mortauri in groapa" ). Unele erau apte de traseu, dar nu circulau ca era parc redus de vara, altele erau "picate" cu pantografe rupte, motoare "crapate", tamponari etc... Altele stateau in conservare dupa ce venisera de la RK la URAC, dar nu circulau fiindca era vara si erau tinute in conservare pana toamna ca sa se prelungeasca garantia.Ideea e ca CUP'ul era destul de mic. In traseu, zicea ca din toamna spera sa poata asigura cam 40 - 45 de ture combinat pentru toate liniile depoului (incluzand aici si vagoanele Bucur). Oricum, parerea mea este ca RATB'ul inca face treaba buna cu aceste tramvaie, atat cat isi permite, mai ales ca depoul si atelierul de reparatii mi s-au parut moderne, curate, ingrijite.
In al 2'lea rand, mai e si problema personalului insuficient. Sunt destui vatmani care isi iau "medical" din diverse motive, si daca n-ai personal suficient, ce sa trimiti pe traseu? Nu stiu ce sa zic, dar cred ca problema personalului e posibil sa fie o problema "sistemica" la RATB, fiindca am auzit-o si din alte parti (ex. de la domnul Stefan Ilea, director adjunct la Autobaza Nordului). Si apropo de liniile de la Militari, ceva amuzant (daca se poate spune asa) ce am aflat atunci, in speta despre linia 8: intrucat vatmanii din 23 stateau la capatul de la Zetari si cate 15 - 20 de minute, intarziau vagoanele din 8, care si asa nu erau prea multe, si tramvaiele Militariului erau blocate de cele din 23. Plus alte probleme marunte, tipice pentru Ferentari: exemplu, tigani care pun cauciucuri pe linie sau fac treaba mica pe vagon (asa mi s-a spus ) Cred ca de aceea mai apar cateodata trenulete de tramvaie dupa care 15 - 20 de minute pauza, chiar la ore la care nu merge scuza cu "traficul aglomerat". Ma rog, astea sunt povesti vechi de cativa ani, poate intre timp s-au mai remediat unele probleme.
Si pentru ca tot vorbim de depoul Militari, din amintirile mele, chiar si anii '90, parcul circulant nu cred ca depasea 45 de ture la ora de varf (estimarea mea, nu am date "oficiale"), desi pe vremea aia deservea 5 linii: 8, 35, 42, 47 si 48 (si pana in 1991, si "vechiul" 25). Deci utilizarea parcului de mult timp nu mai e foarte buna. Dar asta e situatia: e vorba de vagoane foarte vechi, si nimic nu tine o vesnicie. Repet, parerea mea e ca efortul depus e admirabil, fiindca se pot inca descurca cu aceste vagoane, care sunt practic in aceeasi forma in care au venit de la cehi in 1975.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
Dominatrix
Nu ai cum sa ai o diferenta de 20 - 25 cm. In primul rand, diferenta de 30 de cm intre T3 si T4 este in aliniament, deci asta inseamna numai 15 cm in plus pe fiecare parte pentru un T3 fata de un T4. Mai mult, asa cum s-a mai discutat aici, un V3A e mai lat decat T4, (2,39 m vs. 2,2 m) deci diferenta intre V3A si T3 este de numai 11 cm. Un calcul simplu ne arata ca un T3 ar iesi "in afara" spatiului de deasupra liniei cu numai 5,5 cm mai mult decat un V3A, pe fiecare parte. O diferenta de 5 centimetri si jumatate nu mi se pare un "capat de tara", si in nici un caz un mini-hau. Si stii vorba aia: "When there is a will, there is a way". Dar ce ne facem daca lipseste "will"-ul? Parerea mea e ca aici e buba. Sigur, probabil ca vor fi necesare modificari minore la unele refugii, dar problema asta a avut-o si Bucur LF. (apropo, Bucur LF ce latime are?)
GAC wrote:
@ Dominatrix, ideea cu Tatrele din Praga ar fi fost buna, dar ele sunt cu 30 cm mai late ca ale noastre (2,5m, fata de 2,2 m, Tatrele noastre), deci ar fi trebuit reconfigurate toate refugiile, iar daca pe vreo linie s-ar fi facut vreun parc mix, e posibil ca cei ce s-ar fi dat jos din tramvaiele noastre (late de 2,2, mai ales cei de varsta a treia), din neatentie sa calce in mimihaul de 20-25 cm lasat intre bordura refugiului si gabaritul Tatrelor T3, cu consecintele aferente.
Nu ai cum sa ai o diferenta de 20 - 25 cm. In primul rand, diferenta de 30 de cm intre T3 si T4 este in aliniament, deci asta inseamna numai 15 cm in plus pe fiecare parte pentru un T3 fata de un T4. Mai mult, asa cum s-a mai discutat aici, un V3A e mai lat decat T4, (2,39 m vs. 2,2 m) deci diferenta intre V3A si T3 este de numai 11 cm. Un calcul simplu ne arata ca un T3 ar iesi "in afara" spatiului de deasupra liniei cu numai 5,5 cm mai mult decat un V3A, pe fiecare parte. O diferenta de 5 centimetri si jumatate nu mi se pare un "capat de tara", si in nici un caz un mini-hau. Si stii vorba aia: "When there is a will, there is a way". Dar ce ne facem daca lipseste "will"-ul? Parerea mea e ca aici e buba. Sigur, probabil ca vor fi necesare modificari minore la unele refugii, dar problema asta a avut-o si Bucur LF. (apropo, Bucur LF ce latime are?)
- 3mil
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
3mil
Eu am vazut numai vagoane ce au circulat in ultima vreme pe 5, deci este posibil sa aiba atatea ture cat avea 5-ul cand era deservit de Colentina.
Eu am vazut numai vagoane ce au circulat in ultima vreme pe 5, deci este posibil sa aiba atatea ture cat avea 5-ul cand era deservit de Colentina.
- GAC
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
GAC
Bucur LF are 2450mm latime, deci e cu 5 cm mai ingust ca T3, da intradevar cred ca ar incapea in orice refugiu. Ma asteptam sa fie chiar mai lat....se spunea pe forum ca e lat, si ca la primul voiaj pe Colentina a fost acompaniat de baietii cu rangi, in scopuri "borduristice".
http://www.urtp.ro/library/evenimente/18iunie10/prezentari/7Prezentare1dlIordache.pdf.
Bucur LF are 2450mm latime, deci e cu 5 cm mai ingust ca T3, da intradevar cred ca ar incapea in orice refugiu. Ma asteptam sa fie chiar mai lat....se spunea pe forum ca e lat, si ca la primul voiaj pe Colentina a fost acompaniat de baietii cu rangi, in scopuri "borduristice".
http://www.urtp.ro/library/evenimente/18iunie10/prezentari/7Prezentare1dlIordache.pdf.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
Dominatrix
O alta problema e ca Bucur LF are garda mai joasa, spre deosebire de T3. Asa si tramvaiele Rathgeber P 3.16 aveau probleme, nu neparat pentru ca erau prea late, ci mai mult fiindca aveau suspensia prea moale, si nu se puteau deschide usile in statie. Deci parerea mea este ca Tatrele T3 nu ar intampina probleme deosebite in Bucuresti, nici in ceea ce priveste latimea, si nici inscrierea in curbe. Daca gresesc, corectati-ma.
O alta problema e ca Bucur LF are garda mai joasa, spre deosebire de T3. Asa si tramvaiele Rathgeber P 3.16 aveau probleme, nu neparat pentru ca erau prea late, ci mai mult fiindca aveau suspensia prea moale, si nu se puteau deschide usile in statie. Deci parerea mea este ca Tatrele T3 nu ar intampina probleme deosebite in Bucuresti, nici in ceea ce priveste latimea, si nici inscrierea in curbe. Daca gresesc, corectati-ma.
- 3mil
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
3mil
Pe Mosilor vechi se merge cu oglinda de pe stanga pliata, deci de-abia incap 2 V3A-uri unul pe langa altul, d-apai 2 T3...
Pe Mosilor vechi se merge cu oglinda de pe stanga pliata, deci de-abia incap 2 V3A-uri unul pe langa altul, d-apai 2 T3...
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
Dominatrix
Hm...ciudat, uite ce spunea Dr2005 aici apropo de problema gabaritelor si razelor de inscriere in curbe. Teoretic, incap 2 T3'uri unul pe langa altul in linie curenta, deci nu cred ca ai dreptate...
Hm...ciudat, uite ce spunea Dr2005 aici apropo de problema gabaritelor si razelor de inscriere in curbe. Teoretic, incap 2 T3'uri unul pe langa altul in linie curenta, deci nu cred ca ai dreptate...
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
Dr2005
Teoretic încap... practic, nu ştiu dacă MariPila a respectat vreun STAS când a construit...
Apropo de oglinzi: în Graz, tramvaiele nu au retrovizoare pe stânga (şi nici pe dreapta, uşile au senzor), astfel că în Centru, pe străzile înguste, s-a lăsat o distanţă mai mică între linii.
Teoretic încap... practic, nu ştiu dacă MariPila a respectat vreun STAS când a construit...
Apropo de oglinzi: în Graz, tramvaiele nu au retrovizoare pe stânga (şi nici pe dreapta, uşile au senzor), astfel că în Centru, pe străzile înguste, s-a lăsat o distanţă mai mică între linii.
- GAC
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
GAC
Chiar si asa, la cat de fudula e primaria, administratia, etc, nu cred ca vor baga in veci Tatre pe linia lui 21, care e "ultracentrala": Cu Tatre se va merge pe liniile din Drumul Taberei, Ghencea, Trafic Greu, Giurgiului, Giulesti, Basarab, Ferentari. Dar daca s-ar asigura suficiente Tatre pe aceste linii, celelalte tramvaie ar putea merge linistite pe liniile de "prestigiu-protocol": 21, 34 si 41.
Acum am si eu o intrebare, acum vreo 7-10 ani, cand 16 mergea de la Republica la Pipera, circulau in special cupluri, dar nu mai stiu de care, erau cumva Tatre sau Ratgeber?
Chiar si asa, la cat de fudula e primaria, administratia, etc, nu cred ca vor baga in veci Tatre pe linia lui 21, care e "ultracentrala": Cu Tatre se va merge pe liniile din Drumul Taberei, Ghencea, Trafic Greu, Giurgiului, Giulesti, Basarab, Ferentari. Dar daca s-ar asigura suficiente Tatre pe aceste linii, celelalte tramvaie ar putea merge linistite pe liniile de "prestigiu-protocol": 21, 34 si 41.
Acum am si eu o intrebare, acum vreo 7-10 ani, cand 16 mergea de la Republica la Pipera, circulau in special cupluri, dar nu mai stiu de care, erau cumva Tatre sau Ratgeber?
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
Dr2005
Tatre pe 16? Până prin '99 erau Ep-uri, după aia direct V3A-93.
GAC wrote:
Acum am si eu o intrebare, acum vreo 7-10 ani, cand 16 mergea de la Republica la Pipera, circulau in special cupluri, dar nu mai stiu de care, erau cumva Tatre sau Ratgeber?
Tatre pe 16? Până prin '99 erau Ep-uri, după aia direct V3A-93.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
Dominatrix
GAC wrote:Daca aceste vagoane care vor fi scoase la vanzare (in link sunt si poze de interior), sunt dpdv tehnic, sub V3A-93, cu actionare reostatica din 1900 toamna, atunci nu mai zic nimic. Practic, e vorba de vagoane din generatia cu chopper, la fel ca CH-PPC'urile noastre. Dar, intr-adevar, problema este sindromul "capra raioasa cu coada in sus" de care ziceam si mai de mult. Nu cred ca trebuie pus semnul egalitatii intre "Second Hand" si "Rathgeber din anii '60".
Chiar si asa, la cat de fudula e primaria, administratia, etc, nu cred ca vor baga in veci Tatre pe linia lui 21, care e "ultracentrala": Cu Tatre se va merge pe liniile din Drumul Taberei, Ghencea, Trafic Greu, Giurgiului, Giulesti, Basarab, Ferentari. Dar daca s-ar asigura suficiente Tatre pe aceste linii, celelalte tramvaie ar putea merge linistite pe liniile de "prestigiu-protocol": 21, 34 si 41.
GAC wrote:Cum zicea si Dr2005, Tatrele nu au circulat niciodata pe 16. De cand au venit, au stat la Depoul Militari, care este singurul echipat tehnic pentru asa ceva (cu exceptia unei scurte perioade in 1975 - 1976, cand au stat si la Dudesti si Bucurestii Noi). Au circulat si in partea din est, mai ales pe liniile 13 si 33, dar numai pana in 1986 cand s-a taiat legatura centrala prin Piata Unirii. Ca o paranteza, prima linie pe care au aparut tramvaiele Tatra, un mare noutate pe atunci, a fost linia circulara 26, de la Depoul Dudesti!
Acum am si eu o intrebare, acum vreo 7-10 ani, cand 16 mergea de la Republica la Pipera, circulau in special cupluri, dar nu mai stiu de care, erau cumva Tatre sau Ratgeber?
- GAC
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
GAC
Vazand in topicul "mentenanta tramvaielor", ca la depoul Buc Noi, 9 tramvaie sunt temporar nefunctionale, ma gandesc oare, daca nu cumva la fiecare depou exista vreo cateva (sau chiar mai multe) tramvaie care nu ies pe traseu... in acest caz, nu e bine deloc....conform statisticilor, ratb are 500 de tramvaie, din care 116 tatre, care merg cuplate, deci numarul se reduce brusc la 450, iar daca avem la fiecare depou cateva tramvaie somere (care fie sunt la RK, reparatii, etc,), ajungem la concluzia ca de fapt avem pe trasee, efectiv sub 400 de tramvaie (mai ales ca unele reparatii pot tine si luni de zile, suficient timp cat sa apara noi defectiuni la alte vagoane).....
in legatura cu tatrele T3, vazand pozele din articolul la care a facut referire Dominatrix, pot spune ca arata superb pe interior, cu scaune cu pernite, gen fotolii, care le-ar da clasa chiar si lui Bucur LF..nici exteriorul nu arata rau.....cu putina vopsea si cu imaginatie se pot faca multe (chiar si la tatrele noastre)...nu e nevoie de nustiuce design avangardist si scump pentru o caroserie de tramvai (care sa te faca sa crezi ca e o neveta spatiala)...dar atunci cand se vopseste dupa tiparul de acum 30 de ani...rezultatele sunt pe masura.
Totusi am si eu o obiectie la tatre, cel putin la ale noastre, cu care am avut multe ocazii sa merg....au un zgomot de fond infernal, parca ar avea motor diesel nu electric, incat daca mergi din Militari la Eroii Revolutiei, risti sa ajungi la destinatie cu o frumoasa durere de cap, sau in cazul mai fericit, ajungi gata obosit, inainte sa fi inceput ziua de lucru. Ciudat este ca acest zgomot de fond este mai puternic in timp ce tramvaiul sta pe loc.....deci nu cred ca este generat de motor. Motorul are si el un zgomot de fond specific, ca un fluierat lin, dar doar atunci cand tramvaiul accelereaza, sau merge repede.
Sper ca T3-urile nu prezinta aceasta caracteristica.
Vazand in topicul "mentenanta tramvaielor", ca la depoul Buc Noi, 9 tramvaie sunt temporar nefunctionale, ma gandesc oare, daca nu cumva la fiecare depou exista vreo cateva (sau chiar mai multe) tramvaie care nu ies pe traseu... in acest caz, nu e bine deloc....conform statisticilor, ratb are 500 de tramvaie, din care 116 tatre, care merg cuplate, deci numarul se reduce brusc la 450, iar daca avem la fiecare depou cateva tramvaie somere (care fie sunt la RK, reparatii, etc,), ajungem la concluzia ca de fapt avem pe trasee, efectiv sub 400 de tramvaie (mai ales ca unele reparatii pot tine si luni de zile, suficient timp cat sa apara noi defectiuni la alte vagoane).....
in legatura cu tatrele T3, vazand pozele din articolul la care a facut referire Dominatrix, pot spune ca arata superb pe interior, cu scaune cu pernite, gen fotolii, care le-ar da clasa chiar si lui Bucur LF..nici exteriorul nu arata rau.....cu putina vopsea si cu imaginatie se pot faca multe (chiar si la tatrele noastre)...nu e nevoie de nustiuce design avangardist si scump pentru o caroserie de tramvai (care sa te faca sa crezi ca e o neveta spatiala)...dar atunci cand se vopseste dupa tiparul de acum 30 de ani...rezultatele sunt pe masura.
Totusi am si eu o obiectie la tatre, cel putin la ale noastre, cu care am avut multe ocazii sa merg....au un zgomot de fond infernal, parca ar avea motor diesel nu electric, incat daca mergi din Militari la Eroii Revolutiei, risti sa ajungi la destinatie cu o frumoasa durere de cap, sau in cazul mai fericit, ajungi gata obosit, inainte sa fi inceput ziua de lucru. Ciudat este ca acest zgomot de fond este mai puternic in timp ce tramvaiul sta pe loc.....deci nu cred ca este generat de motor. Motorul are si el un zgomot de fond specific, ca un fluierat lin, dar doar atunci cand tramvaiul accelereaza, sau merge repede.
Sper ca T3-urile nu prezinta aceasta caracteristica.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
Dr2005
Zgomotul şi vibraţiile vin de la ventilatoarele care ventilează forţat motoarele electrice de tracţiune. Desigur, ele depind de cât de bine montate sunt (e ştiut modul de lucru al URAC-ului...) şi cât de bine sunt apoi re-montate de cei din depou.
Zgomotul şi vibraţiile vin de la ventilatoarele care ventilează forţat motoarele electrice de tracţiune. Desigur, ele depind de cât de bine montate sunt (e ştiut modul de lucru al URAC-ului...) şi cât de bine sunt apoi re-montate de cei din depou.
📖 Pagination options