Topic: Istorie vehicule - discuții diverse
241 posts, 79045 views
📖 Pagination options
- 1689
-
Posted:
-
Re: Parada tramvaielor de epoca 28.10.2018
1689
EP-uri in forma originala nu mai exista de peste 35 de ani (chiar, mai tine minte cineva cind s-a produs migrarea la EP/V3A ? Eu doar tin minte ca EP-urile au disparut subit si au aparut cele "modernizate"...), iar pentru asta nu cred ca mai putem da vina pe cineva. Asa cum nu mai exista TV-uri si nici DAC Romania112E.
ITB nu s-a preocupat niciodata sa-si conserve istoria iar RATB a facut doar citiva pasi mici (dar, oricum, mai mult decit in trecut).
Din pacate nu cred ca petitiile vor rezolva ceva. Intuiesc raspunsul (daca va veni vreunul...) - si cred ca si voi.
EP-uri in forma originala nu mai exista de peste 35 de ani (chiar, mai tine minte cineva cind s-a produs migrarea la EP/V3A ? Eu doar tin minte ca EP-urile au disparut subit si au aparut cele "modernizate"...), iar pentru asta nu cred ca mai putem da vina pe cineva. Asa cum nu mai exista TV-uri si nici DAC Romania112E.
ITB nu s-a preocupat niciodata sa-si conserve istoria iar RATB a facut doar citiva pasi mici (dar, oricum, mai mult decit in trecut).
Din pacate nu cred ca petitiile vor rezolva ceva. Intuiesc raspunsul (daca va veni vreunul...) - si cred ca si voi.
- rosetti61
-
Posted:
-
- GPS
-
Posted:
-
Re: Parada tramvaielor de epoca 28.10.2018
GPS
Adevărul este undeva la mijloc. Este și vina lor pentru că nu au meditat un pic asupra deciziilor pe care le-au luat sau le vor lua, dar și a noastră, poate nu ca pasionați, cât, ca membrii a acestui forum, pentru că nu am susținut prin intermediul Asociației, o entitate care s-ar face auzită, salvarea acestor vagoane ce au făcut sau mai fac parte din parcul societății.
WT_fan06 wrote:
Oare numai "ei" sunt de vină? Nu cumva noi toți am asistat la asta, ÎNCĂ cu mâinile încrucişate?:oops:
Adevărul este undeva la mijloc. Este și vina lor pentru că nu au meditat un pic asupra deciziilor pe care le-au luat sau le vor lua, dar și a noastră, poate nu ca pasionați, cât, ca membrii a acestui forum, pentru că nu am susținut prin intermediul Asociației, o entitate care s-ar face auzită, salvarea acestor vagoane ce au făcut sau mai fac parte din parcul societății.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Parada tramvaielor de epoca 28.10.2018
ByOnu
Prieteni, lasati Asociatia, aceasta are ca principal scop imbunatatirea transportului si infrastructurii pentru prezent si viitor. In afara, pasionatii realizeaza strangeri de fonduri pentru achizitia si restaurarea vehiculelor. In Romania nu avem aceasta cultura...
Prieteni, lasati Asociatia, aceasta are ca principal scop imbunatatirea transportului si infrastructurii pentru prezent si viitor. In afara, pasionatii realizeaza strangeri de fonduri pentru achizitia si restaurarea vehiculelor. In Romania nu avem aceasta cultura...
- aztec
-
Posted:
-
Re: Parada tramvaielor de epoca 28.10.2018
aztec
Eu intrevad o posibilitate de a profita de actuala conjuctura politica ai economica de la primarie...
Adica, indiferent de optiunile noastre politice, sa profitam de schimbarea RATB in STB, si sa speculam si dorinta primarului de a dovedi ceva si cere mai puternic sa infiinteze sau transforme un muzeu al transportului municipal...sau macar sa se inceapa salvarea a ce se mai poate salva.
Repet..nu conteaza optiunea politica a fiecaruia, ci de a profita de o ocazie ...
Pt ca odata cu venirea a noilor mijloace de transport, trebuie facut loc pentru ele si asta inseamna.....autogen si fier vechi.
Eu intrevad o posibilitate de a profita de actuala conjuctura politica ai economica de la primarie...
Adica, indiferent de optiunile noastre politice, sa profitam de schimbarea RATB in STB, si sa speculam si dorinta primarului de a dovedi ceva si cere mai puternic sa infiinteze sau transforme un muzeu al transportului municipal...sau macar sa se inceapa salvarea a ce se mai poate salva.
Repet..nu conteaza optiunea politica a fiecaruia, ci de a profita de o ocazie ...
Pt ca odata cu venirea a noilor mijloace de transport, trebuie facut loc pentru ele si asta inseamna.....autogen si fier vechi.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Parada tramvaielor de epoca 28.10.2018
1689
La modul in care au fost structurate loturile de vehicule propuse pentru casare era imposibil sa se poata finanta privat macar achizitia unui parc reprezentativ (lotul cu 3713, 664 si 611 era undeva in jur de 100.000).
Iar asta e nimic in comparatie cu costurile de restaurare.
Mie mi se pare destul de evident ca (RA)STB nu are interes (atit cit exista) in restaurarea altor vehicule decit tramvaie .
La modul in care au fost structurate loturile de vehicule propuse pentru casare era imposibil sa se poata finanta privat macar achizitia unui parc reprezentativ (lotul cu 3713, 664 si 611 era undeva in jur de 100.000).
Iar asta e nimic in comparatie cu costurile de restaurare.
Mie mi se pare destul de evident ca (RA)STB nu are interes (atit cit exista) in restaurarea altor vehicule decit tramvaie .
- aztec
-
Posted:
-
Re: Parada tramvaielor de epoca 28.10.2018
aztec
Pai...de ce privat?
Public. Eventual fonduri euro ..dar primaria sa o faca. Dar trebuie cerut .
Pai...de ce privat?
Public. Eventual fonduri euro ..dar primaria sa o faca. Dar trebuie cerut .
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Parada tramvaielor de epoca 28.10.2018
ByOnu
Bine zis, 1689! Si eu m-am uitat in compunerea loturilor. O tocana fara sens! Sa zici ca s-ar fi bagat un Tiriac pasionat de vehicule, si tot trebuia sa ia vreo 20 de DAF sau RDS.
Bine zis, 1689! Si eu m-am uitat in compunerea loturilor. O tocana fara sens! Sa zici ca s-ar fi bagat un Tiriac pasionat de vehicule, si tot trebuia sa ia vreo 20 de DAF sau RDS.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Parada tramvaielor de epoca 28.10.2018
shoppy
Acele vehicule oricum ar fi fost chelite de orice metal pretios inainte de a fi predate la casat, deci ce s-ar fi cumparat ar fi fost practic devastat, daca se pune problema ca vreun bogatas sa salveze ceva, atunci trebuie sa cumpere un Ikarus functional, acum.
Acele vehicule oricum ar fi fost chelite de orice metal pretios inainte de a fi predate la casat, deci ce s-ar fi cumparat ar fi fost practic devastat, daca se pune problema ca vreun bogatas sa salveze ceva, atunci trebuie sa cumpere un Ikarus functional, acum.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
PaulIP
Alea din Ploiesti sunt din alt subtip (260.02) decat cele din Bucuresti (260.50). Se observa la detalii. Poate doar scaune sa se ia de pe ele.
Cele mai bune "candidate" la un ipotetic loc in si mai ipoteticul muzeu sunt cele 2 de la Fetesti (care inca circula).
46 si 55 nu mai exista?
@WT:
Vechiul 4032 a fost casat pe neasteptate (dupa ce se stia sigur ca intra la restaurat) din cauza ca directorul RATB de atunci, Aron, a fost schimbat peste noapte, iar inlocuitorul lui nu stia (sau s-a facut ca nu stie) de intentiile privind vagonul.
Soferii de pe UDM-urile 454, 554 si 2107 (printre altele) si IK4 611 au vrut sa le cumpere dupa ce au fost retrase din circulatie. Li s-a dat cu flit, iar toate masinile acelea au ajuns oale si ulcele (mai e cazul sa-l exclud pe 611?).
Troleibuzul 7444 a fost subiectul unei dileme, mai-marii regiei nestiind daca sa-l repare capital "ca pentru traseu" sau "ca pentru muzeu". Pana la urma au ales prima varianta, iar dupa un an a fost casat.
Prostie pura? Rea-vointa? Amandoua? Oricum, nu "toti" am stat cu mainile incrucisate. Iar cei care chiar "au stat", ce puteau sa faca? Sa bombardeze RATB cu mailuri pana se saturau aia si le stergeau din reflex? Nu exista la momentul respectiv o entitate (sa-i zicem asociatie) la nivel municipal care sa "coaguleze" eforturile mai multor pasionati spre a obtine ceva concret (sau macar sa se incerce, a se vedea Transira acum 12 ani cu troleibuzul 330, sau initiativa din prezent a unor baieti sufletisti din Cluj de a pune bazele unui muzeu).
Dar chiar daca ar fi existat acea asociatie, conteaza sa fie in compania aia de transport si niste oameni cu care sa poti vorbi pe tema respectiva (la Cluj si Medias exista, la Sibiu si Bucuresti nu...)
Pacatul nostru capital nu e doar ca ne batem joc de istorie (stia Iorga ce stia...), dar suntem si dezbinati. Daca ma apuc sa numar pe degete forumurile de transport public din Romania, tare mi-e ca nu-mi ajunge o mana. Fiecare din ele cu orgoliile si animozitatile aferente. Cum sa construiesti ceva concret (orice) in conditiile astea?
Alea din Ploiesti sunt din alt subtip (260.02) decat cele din Bucuresti (260.50). Se observa la detalii. Poate doar scaune sa se ia de pe ele.
Cele mai bune "candidate" la un ipotetic loc in si mai ipoteticul muzeu sunt cele 2 de la Fetesti (care inca circula).
46 si 55 nu mai exista?
@WT:
Oare numai "ei" sunt de vină? Nu cumva noi toți am asistat la asta, ÎNCĂ cu mâinile încrucişate?
Vechiul 4032 a fost casat pe neasteptate (dupa ce se stia sigur ca intra la restaurat) din cauza ca directorul RATB de atunci, Aron, a fost schimbat peste noapte, iar inlocuitorul lui nu stia (sau s-a facut ca nu stie) de intentiile privind vagonul.
Soferii de pe UDM-urile 454, 554 si 2107 (printre altele) si IK4 611 au vrut sa le cumpere dupa ce au fost retrase din circulatie. Li s-a dat cu flit, iar toate masinile acelea au ajuns oale si ulcele (mai e cazul sa-l exclud pe 611?).
Troleibuzul 7444 a fost subiectul unei dileme, mai-marii regiei nestiind daca sa-l repare capital "ca pentru traseu" sau "ca pentru muzeu". Pana la urma au ales prima varianta, iar dupa un an a fost casat.
Prostie pura? Rea-vointa? Amandoua? Oricum, nu "toti" am stat cu mainile incrucisate. Iar cei care chiar "au stat", ce puteau sa faca? Sa bombardeze RATB cu mailuri pana se saturau aia si le stergeau din reflex? Nu exista la momentul respectiv o entitate (sa-i zicem asociatie) la nivel municipal care sa "coaguleze" eforturile mai multor pasionati spre a obtine ceva concret (sau macar sa se incerce, a se vedea Transira acum 12 ani cu troleibuzul 330, sau initiativa din prezent a unor baieti sufletisti din Cluj de a pune bazele unui muzeu).
Dar chiar daca ar fi existat acea asociatie, conteaza sa fie in compania aia de transport si niste oameni cu care sa poti vorbi pe tema respectiva (la Cluj si Medias exista, la Sibiu si Bucuresti nu...)
Pacatul nostru capital nu e doar ca ne batem joc de istorie (stia Iorga ce stia...), dar suntem si dezbinati. Daca ma apuc sa numar pe degete forumurile de transport public din Romania, tare mi-e ca nu-mi ajunge o mana. Fiecare din ele cu orgoliile si animozitatile aferente. Cum sa construiesti ceva concret (orice) in conditiile astea?
- 1689
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
1689
Informatia este incorecta in multe puncte incorecta:
- 280 nu mai existau in parcul ITB de la inceputul anilor '80
- majoritatea IK 4 fusesera deja casate in perioada '87 - '88 odata cu desfiintarea autobazei Serban Voda si a sosirii primului lot de DAC 112 UDM scunde la autobaza Nordului (acestea fiind si cele doua autobaze echipate integral cu IK 4 la vremea respectiva).
- un mare numar de 117E au fost casate inainte de '89
- parcul ITB (ulterior RATB) s-a marit semnificativ in intervalul 1989 - 1992 si asta exclusiv prin achizitia de autobuze.
- capacitatea de transport cu troleibuze nu a crescut nici prin achizitia Ikarus-urilor, deoarece anterior incepuse procesul de scurtare a 117E-urilor.
Comparativ, investitiile in reteaua si parcul de vehicule au fost - pe segmentul troleibuz - semnificativ mai mici decit pentru tramvaie si autobuze. Statisticile anuale arata o constanta scadere a numarului de troleibuze in Bucuresti, iar (deocamdata doar teoretica) achizitie de 100 + 100 troleibuze nu va face decit sa acopere cele (ex 200) de Ikarus 415 care vor fi casate odata cu (sau chiar inainte de) sosirea celor noi.
Putem, daca vreti, sa comparam numar de vehicule, kilometri cale noua/reabilitata, etc.
Iar tendinta se pastreaza.
PaulIP wrote:
@1689: "Coloanele alea intregi de UDM" inlocuiau alte autobuze (IK4, UD din 80-si-un-pic, ultimele 280), nu erau toate adaos la parcul rulant. Troleibuzele din anii '80 au dus-o cum au dus-o pana au venit 415T.
[....]
Informatia este incorecta in multe puncte incorecta:
- 280 nu mai existau in parcul ITB de la inceputul anilor '80
- majoritatea IK 4 fusesera deja casate in perioada '87 - '88 odata cu desfiintarea autobazei Serban Voda si a sosirii primului lot de DAC 112 UDM scunde la autobaza Nordului (acestea fiind si cele doua autobaze echipate integral cu IK 4 la vremea respectiva).
- un mare numar de 117E au fost casate inainte de '89
- parcul ITB (ulterior RATB) s-a marit semnificativ in intervalul 1989 - 1992 si asta exclusiv prin achizitia de autobuze.
- capacitatea de transport cu troleibuze nu a crescut nici prin achizitia Ikarus-urilor, deoarece anterior incepuse procesul de scurtare a 117E-urilor.
Comparativ, investitiile in reteaua si parcul de vehicule au fost - pe segmentul troleibuz - semnificativ mai mici decit pentru tramvaie si autobuze. Statisticile anuale arata o constanta scadere a numarului de troleibuze in Bucuresti, iar (deocamdata doar teoretica) achizitie de 100 + 100 troleibuze nu va face decit sa acopere cele (ex 200) de Ikarus 415 care vor fi casate odata cu (sau chiar inainte de) sosirea celor noi.
Putem, daca vreti, sa comparam numar de vehicule, kilometri cale noua/reabilitata, etc.
Iar tendinta se pastreaza.
- drbm
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
drbm
Greșit!
Imediat după revoluție au apărut seriile 7337-7340 plus 7343-7377, respectiv 7378-7444 de DAC 117/217. Și 7341,7342, 7336 de tip 1121/212. După 1995 achizițiile au scăzut, fiind și eterogene din producția Rocar.
1689 wrote:
- parcul ITB (ulterior RATB) s-a marit semnificativ in intervalul 1989 - 1992 si asta exclusiv prin achizitia de autobuze.
- capacitatea de transport cu troleibuze nu a crescut nici prin achizitia Ikarus-urilor, deoarece anterior incepuse procesul de scurtare a 117E-urilor.
Greșit!
Imediat după revoluție au apărut seriile 7337-7340 plus 7343-7377, respectiv 7378-7444 de DAC 117/217. Și 7341,7342, 7336 de tip 1121/212. După 1995 achizițiile au scăzut, fiind și eterogene din producția Rocar.
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
PaulIP
@drbm:
7336-7340 si 7343-7374 sunt din 1989 (scunde, deh...).
7377 poate doar a intrat in parcul ITB in 1990, ca din ce stiu e mai vechi (sa nu fie vreun model de expozitie).
7335 e din '87, 7341 si 7342 sunt din '89.
Ce s-a achizitionat intre 1993-1997 in materie de troleibuze e fix apa de ploaie (7446-7458).
@1689:
Nu stiu de ce stiam ca ultimul Ik280 a prins anul '89.
Mai erau vreo 10-15 (?) IK4 care au supravietuit revolutiei. La alea ma refeream in mesajul anterior.
Acea mare parte de 117E "casate" inainte de '89 includea si cele vandute SH la Sibiu, Iasi, Suceava si Braila.
@drbm:
7336-7340 si 7343-7374 sunt din 1989 (scunde, deh...).
7377 poate doar a intrat in parcul ITB in 1990, ca din ce stiu e mai vechi (sa nu fie vreun model de expozitie).
7335 e din '87, 7341 si 7342 sunt din '89.
Ce s-a achizitionat intre 1993-1997 in materie de troleibuze e fix apa de ploaie (7446-7458).
@1689:
Nu stiu de ce stiam ca ultimul Ik280 a prins anul '89.
Mai erau vreo 10-15 (?) IK4 care au supravietuit revolutiei. La alea ma refeream in mesajul anterior.
Acea mare parte de 117E "casate" inainte de '89 includea si cele vandute SH la Sibiu, Iasi, Suceava si Braila.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Vehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.A
•
Choose destination