Topic: Diverse (transporturi, infrastructură, urbanism etc)
690 posts, 196422 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
andrei11
Să ni se spună și ce cheltuieli are, nu cred că dă pe unparizer 10 Eurocenți / suta de grame.
misterr wrote:
Afară, un şofer de camion poate câştiga 2.200 de euro pe lună, iar unul de autobuz primeşte între 1.500 şi 1.800 de euro pentru doar 6 ore de muncă pe zi.
Să ni se spună și ce cheltuieli are, nu cred că dă pe unparizer 10 Eurocenți / suta de grame.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
mcosmin
Mancarea e mai ieftina in Germania, spre exemplu, decat in Romania.
In Germania, angajatii isi permit sa aibe vacante decente. In Romania nu.
Deci argumentul ca e mai ieftin in Romania merge doar la aia care nu au fost niciodata "afara".
Cu 30 de euro poti umple frigiderul in Germania. In Romania nu.
Mancarea e mai ieftina in Germania, spre exemplu, decat in Romania.
In Germania, angajatii isi permit sa aibe vacante decente. In Romania nu.
Deci argumentul ca e mai ieftin in Romania merge doar la aia care nu au fost niciodata "afara".
Cu 30 de euro poti umple frigiderul in Germania. In Romania nu.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
shoppy
Mancarea si hainele se poate sa fie lafel insa restul(impozite, chirie, utilitati, asigurare medicala, aigurare si taxe pentru masina personala) sunt de 4 ori mai mari.
Cat despre 30euro, daca te duci la Mega sau la Carefura si iei ce iti place de acord ca nu umplii frigiderul, daca te duci la Kaufland, Lidl sau Penny si iei ce este la reducere atunci il umpli foarte bine.
Mancarea si hainele se poate sa fie lafel insa restul(impozite, chirie, utilitati, asigurare medicala, aigurare si taxe pentru masina personala) sunt de 4 ori mai mari.
Cat despre 30euro, daca te duci la Mega sau la Carefura si iei ce iti place de acord ca nu umplii frigiderul, daca te duci la Kaufland, Lidl sau Penny si iei ce este la reducere atunci il umpli foarte bine.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
andrei11
# mcosmin tu iei din idei fix ce-ți convine. Prin <<mâncare>> evident că am înțeles toate cheltuielile.
# mcosmin tu iei din idei fix ce-ți convine. Prin <<mâncare>> evident că am înțeles toate cheltuielile.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
Puss in Boots
Si in Romania umpli cu 30 euro, depinde cu ce... off-topic, sorry.
Si in Romania umpli cu 30 euro, depinde cu ce... off-topic, sorry.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
mcosmin
Si totusi le raman si bani sa trimita acasa.
Firmele se plang ca nu sunt oameni, dar salariile nu cresc. Voua nu vi se pare nimic suspect in asta? E doar piata libera, nu?
shoppy wrote:
Mancarea si hainele se poate sa fie lafel insa restul(impozite, chirie, utilitati, asigurare medicala, aigurare si taxe pentru masina personala) sunt de 4 ori mai mari.
Cat despre 30euro, daca te duci la Mega sau la Carefura si iei ce iti place de acord ca nu umplii frigiderul, daca te duci la Kaufland, Lidl sau Penny si iei ce este la reducere atunci il umpli foarte bine.
Si totusi le raman si bani sa trimita acasa.
Firmele se plang ca nu sunt oameni, dar salariile nu cresc. Voua nu vi se pare nimic suspect in asta? E doar piata libera, nu?
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
shoppy
Pai depinde cum stau oamenii aceia acolo la munca, daca este un sofer atunci acela doarme in cabina sau daca umplii un apartament de 3 camere cu 10 zugravi-electricieni care lucreaza la negru sau la o firma din republica bananiera si nu platesc nici un fel de taxe acolo si mananca mustar pe paine atunci da, categoric dupa 2 ani au bani sa isi construiasca o casa la ei la tara.
Daca te muti acolo cu permis de munca si toate actele in regula atunci te trezesti ca din aceia 3000euro/luna 1000 ii dai pe taxe si 1000 pe chirie/rata, deci nu mai este asa de cainii cu covrigi in coada ca la prima vedere.
Pai depinde cum stau oamenii aceia acolo la munca, daca este un sofer atunci acela doarme in cabina sau daca umplii un apartament de 3 camere cu 10 zugravi-electricieni care lucreaza la negru sau la o firma din republica bananiera si nu platesc nici un fel de taxe acolo si mananca mustar pe paine atunci da, categoric dupa 2 ani au bani sa isi construiasca o casa la ei la tara.
Daca te muti acolo cu permis de munca si toate actele in regula atunci te trezesti ca din aceia 3000euro/luna 1000 ii dai pe taxe si 1000 pe chirie/rata, deci nu mai este asa de cainii cu covrigi in coada ca la prima vedere.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
andrei11
+ 1.
Știu destui cetățeni care lucrează << afară >> și care nu mai trimit bani << acasă >> decât așa, la ocazii ( Crăciun / Paști ). Și nu foarte mulți !
+ 1.
Știu destui cetățeni care lucrează << afară >> și care nu mai trimit bani << acasă >> decât așa, la ocazii ( Crăciun / Paști ). Și nu foarte mulți !
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
cris_m
Mancarea este intr-adevar o idee mai ieftina in Germania, am constatat de-a lungul anilor petrecand vacante pe acolo. Bine, asta cu coniditia sa cumperi chestii direct de la magazin si la care nu au lucrat foarte multi oameni. De ce? Pentru ca la ei costa foarte mult manopera, indiferent de domeniu. Exemplu concret: carnea direct transata era 6€/caserola, in timp ce carnea netransata 2€/caserola, diferenta revenind celui care transa carnea (carne luata de la Lidl nu din "Metzgerei"). La noi, fata de Occident, serviciile sunt mult mai ieftine.
Mancarea este intr-adevar o idee mai ieftina in Germania, am constatat de-a lungul anilor petrecand vacante pe acolo. Bine, asta cu coniditia sa cumperi chestii direct de la magazin si la care nu au lucrat foarte multi oameni. De ce? Pentru ca la ei costa foarte mult manopera, indiferent de domeniu. Exemplu concret: carnea direct transata era 6€/caserola, in timp ce carnea netransata 2€/caserola, diferenta revenind celui care transa carnea (carne luata de la Lidl nu din "Metzgerei"). La noi, fata de Occident, serviciile sunt mult mai ieftine.
- sss
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
sss
Este doar o falsa perceptie ca mancarea ar fi mai ieftina in Germania! Sunt produse care sunt mai ieftine , dar exclusiv la campionii pretului Aldi si Lidl-carne de porc si curcan, lactate, de exemplu, dar in majoritatea magazinelor si la majoritatea produselor, preturile sunt mai mari. Exista produse de baza care sunt mult mai scumpe, cum este painea si exista contraste simpatice: merele nemtesti sunt de doua ori mai scumpe decat bananele din Ecuador, pentru ca ora de munca a agricultorului german este mai scumpa decat gazul vaporului care trece oceanul!
Este doar o falsa perceptie ca mancarea ar fi mai ieftina in Germania! Sunt produse care sunt mai ieftine , dar exclusiv la campionii pretului Aldi si Lidl-carne de porc si curcan, lactate, de exemplu, dar in majoritatea magazinelor si la majoritatea produselor, preturile sunt mai mari. Exista produse de baza care sunt mult mai scumpe, cum este painea si exista contraste simpatice: merele nemtesti sunt de doua ori mai scumpe decat bananele din Ecuador, pentru ca ora de munca a agricultorului german este mai scumpa decat gazul vaporului care trece oceanul!
- misterr
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
misterr
Reguli noi pentru construcția de locuințe. Ce trebuie să facă românii pentru reducerea radonului
VIDEO: https://vid2.stirileprotv.ro/2018/11/05/61998774-2.mp4
De anul viitor cine vrea să construiască o locuință sau o clădire va fi obligat să ia de la primărie un aviz pentru nivelul de RADON în zona respectivă.
România a fost obligată să implementeze directiva europeană pentru reducerea expunerii la acest gaz radioactiv, care iese din pământ şi materialele de construcții și intră în încăperi.
Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, radonul este a doua cauză de cancer pulmonar, după fumat, în lume. Acolo unde concentraţia este ridicată, constructorii vor avea norme speciale, pentru izolarea și ventilarea clădirilor.
Unitatea de măsură a radonului este bequerelul, iar Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomand[ menţinerea a maximum 100 pe metru cub într-o locuinţă. Directiva europeană pe care noi am adoptat-o anul acesta permite un nivel de 300 de buquereli pe metru cub. Nivel mult depăşit într-o casă în care cercetătorii de la Universitatea Babeş Bolyai din Cluj au măsurat nivelul de radon timp de un an de zile. Măsurătorile pe loc arată şi ele o depăşire mare.
Alexandra Cucoş, cercetător: “Riscul este cu 96% mai mare faţă de o situaţie normală, respectiv dacă facem o analogie cu numărul de radiografii pulmonare, această concentraţie de radon anuală conduce la un număr aproximativ de 200 de radiografii pulmonare.”
Adică de 50 de ori mai multe radiaţii încasate de familia care locuieşte aici faţă de echivalentul a maximum 4 radiografii pe an recomandate de medicii specialişti. Asta creşte riscul de cancer pulmonar.
Alina Dumitrescu, Institutul Naţional de Sănătate Publică: “Conform studiilor epidemiologice, radonul este a doua cauză de cancer pulmonar după fumat. Expunerea la radonul de interior pe o perioadă lungă de timp, peste anume concentraţii, creşte riscul de apariţie a cancerului pulmonar
Reporter: Dar se pune diagnosticul ăsta, în România?
Alina Dumitrescu, Institutul Naţional de Sănătate Publică: Neavând încă harta de radon, pentru că nu avem toate datele, nu putem estima radonul cu numărul de cancere încă.”
Radonul este un gaz radioactiv, nobil, incolor, fără miros şi gust, care emană din sol, apă şi materiale de construcții. Intră în locuinţă prin fisurile din subsol, prin fundaţie sau prin podele şi pereţi.
Soluţia pentru a reduce concentraţia de radon din casă, concentraţie care poate creşte din cauza compoziţiei solului său a materialelor de construcţie, este să aerisim în permanenţă camerele sau să avem un sistem de remediere adecvat.
Englezii au ventilatoare în pardoseală ori în fundaţie, care drenează pe conducte gazul din subsoluri şi fundaţii, de exemplu. De luna aceasta avem şi noi un plan de reducere a expunerii la Radon, iar de anul viitor autorităţile susţin că vom avea nevoie de un aviz pentru radon ca să construim ceva.
Rodin Traicu, preşedintele CNCAN: ”Îmi trebuie autorizaţie de la primărie pentru radon, deci o măsurătoare de radon, ca să-mi fac o casă acum 209 de ani în Statele Unite. În 2019 acest lucru se va întâmpla şi în România. În funcţie de măsurătoarea respectivă, proiectantul care îmi face structura de rezistenţă, împreună cu arhitectul care îmi dimensionează spaţiile locuite şi dimensiunea ferestrelor, îmi vor aplica normele de proiectare”
Şi va exista şi un inspector care va analiza dacă au fost respectate aceste norme, spun autorităţile. Materialele de construcţii vor avea şi ele norme noi. În plus, pentru că oamenii petrec 8 ore pe zi la birou, vor fi măsuri şi pentru companii.
Daniela Maria Dogaru, reprezentant CNCAN: ”Angajaţii îşi vor cere drepturile în momentul în care concentraţia de radon nu este menţinută sub nivelul de referinţă.”
Rodin Traicu, preşedinte CNCAN: ”Dacă aveţi o cabană de lemn la munte, cu uşi şi cercevele de lemn cum aveau bunicii noștri la începutul secolului 20, CNCAN vă garantează din toate punctele de vedere că nu o să aveţi radon în casa peste limită. Dacă aveţi apartament de bloc pe Valea Oltului în sectorul 6 al Bucureştiului, cu ferestre de termopan închise 23,5 ore pe zi, cu uşi de metal cu garnitură de cauciuc, o să aveţi acumulare de RADON.”
Până anul viitor România trebuie să completeze harta expunerii la Radon, care este gata pe doar o treime din suprafaţă.
Reguli noi pentru construcția de locuințe. Ce trebuie să facă românii pentru reducerea radonului
VIDEO: https://vid2.stirileprotv.ro/2018/11/05/61998774-2.mp4
De anul viitor cine vrea să construiască o locuință sau o clădire va fi obligat să ia de la primărie un aviz pentru nivelul de RADON în zona respectivă.
România a fost obligată să implementeze directiva europeană pentru reducerea expunerii la acest gaz radioactiv, care iese din pământ şi materialele de construcții și intră în încăperi.
Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, radonul este a doua cauză de cancer pulmonar, după fumat, în lume. Acolo unde concentraţia este ridicată, constructorii vor avea norme speciale, pentru izolarea și ventilarea clădirilor.
Unitatea de măsură a radonului este bequerelul, iar Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomand[ menţinerea a maximum 100 pe metru cub într-o locuinţă. Directiva europeană pe care noi am adoptat-o anul acesta permite un nivel de 300 de buquereli pe metru cub. Nivel mult depăşit într-o casă în care cercetătorii de la Universitatea Babeş Bolyai din Cluj au măsurat nivelul de radon timp de un an de zile. Măsurătorile pe loc arată şi ele o depăşire mare.
Alexandra Cucoş, cercetător: “Riscul este cu 96% mai mare faţă de o situaţie normală, respectiv dacă facem o analogie cu numărul de radiografii pulmonare, această concentraţie de radon anuală conduce la un număr aproximativ de 200 de radiografii pulmonare.”
Adică de 50 de ori mai multe radiaţii încasate de familia care locuieşte aici faţă de echivalentul a maximum 4 radiografii pe an recomandate de medicii specialişti. Asta creşte riscul de cancer pulmonar.
Alina Dumitrescu, Institutul Naţional de Sănătate Publică: “Conform studiilor epidemiologice, radonul este a doua cauză de cancer pulmonar după fumat. Expunerea la radonul de interior pe o perioadă lungă de timp, peste anume concentraţii, creşte riscul de apariţie a cancerului pulmonar
Reporter: Dar se pune diagnosticul ăsta, în România?
Alina Dumitrescu, Institutul Naţional de Sănătate Publică: Neavând încă harta de radon, pentru că nu avem toate datele, nu putem estima radonul cu numărul de cancere încă.”
Radonul este un gaz radioactiv, nobil, incolor, fără miros şi gust, care emană din sol, apă şi materiale de construcții. Intră în locuinţă prin fisurile din subsol, prin fundaţie sau prin podele şi pereţi.
Soluţia pentru a reduce concentraţia de radon din casă, concentraţie care poate creşte din cauza compoziţiei solului său a materialelor de construcţie, este să aerisim în permanenţă camerele sau să avem un sistem de remediere adecvat.
Englezii au ventilatoare în pardoseală ori în fundaţie, care drenează pe conducte gazul din subsoluri şi fundaţii, de exemplu. De luna aceasta avem şi noi un plan de reducere a expunerii la Radon, iar de anul viitor autorităţile susţin că vom avea nevoie de un aviz pentru radon ca să construim ceva.
Rodin Traicu, preşedintele CNCAN: ”Îmi trebuie autorizaţie de la primărie pentru radon, deci o măsurătoare de radon, ca să-mi fac o casă acum 209 de ani în Statele Unite. În 2019 acest lucru se va întâmpla şi în România. În funcţie de măsurătoarea respectivă, proiectantul care îmi face structura de rezistenţă, împreună cu arhitectul care îmi dimensionează spaţiile locuite şi dimensiunea ferestrelor, îmi vor aplica normele de proiectare”
Şi va exista şi un inspector care va analiza dacă au fost respectate aceste norme, spun autorităţile. Materialele de construcţii vor avea şi ele norme noi. În plus, pentru că oamenii petrec 8 ore pe zi la birou, vor fi măsuri şi pentru companii.
Daniela Maria Dogaru, reprezentant CNCAN: ”Angajaţii îşi vor cere drepturile în momentul în care concentraţia de radon nu este menţinută sub nivelul de referinţă.”
Rodin Traicu, preşedinte CNCAN: ”Dacă aveţi o cabană de lemn la munte, cu uşi şi cercevele de lemn cum aveau bunicii noștri la începutul secolului 20, CNCAN vă garantează din toate punctele de vedere că nu o să aveţi radon în casa peste limită. Dacă aveţi apartament de bloc pe Valea Oltului în sectorul 6 al Bucureştiului, cu ferestre de termopan închise 23,5 ore pe zi, cu uşi de metal cu garnitură de cauciuc, o să aveţi acumulare de RADON.”
Până anul viitor România trebuie să completeze harta expunerii la Radon, care este gata pe doar o treime din suprafaţă.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
shoppy
Peste tot este aceeasi atitudine
( https://brightside.me/creativity-art/an ... fe-637310/ )
Peste tot este aceeasi atitudine
( https://brightside.me/creativity-art/an ... fe-637310/ )
7032860-articles-4586010-fc59d44ba9363bff06de8aaf7ec63305-1539591312-728-d0ea697a3d-1540871617.jpg (206.65 KB; downloaded 3170 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
andrei11
Când te duceai cu lei la Paris și nu se uita nimeni strâmb la tine...
Când te duceai cu lei la Paris și nu se uita nimeni strâmb la tine...
11-19-2018 4-23-32 PM.jpg (85.44 KB; downloaded 3194 times)
- misterr
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
misterr
Luxemburg- prima țară din lume care va face transportul public gratuit
Luxemburgul va deveni prima țară din lume care va face transportul public gratuit. Tarifele pe trenuri, tramvaie și autobuze vor fi eliminate în vara următoare, conform planurilor guvernului de coaliție reales, condus de Xavier Bettel, care a fost depus jurământul pentru preluarea funcției de prim-ministru miercurea trecută, relatează The Guardian.
Bettel, al cărui Partid Democratic va forma o coaliție de guvernare alături de Partidul Muncitorilor Socialiști de stânga și cu Verzii, a promis că va prioritiza mediul în timpul recentei campanii electorale.
Pe lângă angajamentul care vizează transportul public, noul guvern are de asemenea în vedere legalizarea canabisului și introducerea a două noi sărbători legale.
Orașul Luxemburg, capitala micului Marele Ducat, se confruntă cu un trafic foarte congestionat. Luxemburg are 110 000 de locuitori, dar încă 400 000 de persoane se deplasează în oraș pentru a lucra. Un studiu a sugerat că șoferii din capitală au petrecut în medie 33 de ore în blocaje de trafic în 2016.
În timp ce țara numără 600 000 de locuitori, aproape 200 000 de persoane care trăiesc în Franța, Belgia și Germania traversează granița în fiecare zi pentru a lucra în Luxemburg.
Luxemburgul a manifestat din ce în ce mai mult o atitudine progresivă față de transport. În această vară, guvernul a introdus circulația gratuită în transportul public pentru fiecare copil și tânăr sub 20 de ani. Elevii de școală secundară pot utiliza transferurile gratuite între instituția și casa lor.
Navetiștii trebuie să plătească numai 2 € (1,78 €) pentru o perioadă de până la două ore de călătorie, care într-o țară de doar 2 990 km2 acoperă aproape toate rutele disponibile.
De la începutul anului 2020, toate biletele vor fi eliminate, economisind costurile de colectare a tarifelor și costurile presupuse de controlul achiziției de bilete.
Luxemburg- prima țară din lume care va face transportul public gratuit
Luxemburgul va deveni prima țară din lume care va face transportul public gratuit. Tarifele pe trenuri, tramvaie și autobuze vor fi eliminate în vara următoare, conform planurilor guvernului de coaliție reales, condus de Xavier Bettel, care a fost depus jurământul pentru preluarea funcției de prim-ministru miercurea trecută, relatează The Guardian.
Bettel, al cărui Partid Democratic va forma o coaliție de guvernare alături de Partidul Muncitorilor Socialiști de stânga și cu Verzii, a promis că va prioritiza mediul în timpul recentei campanii electorale.
Pe lângă angajamentul care vizează transportul public, noul guvern are de asemenea în vedere legalizarea canabisului și introducerea a două noi sărbători legale.
Orașul Luxemburg, capitala micului Marele Ducat, se confruntă cu un trafic foarte congestionat. Luxemburg are 110 000 de locuitori, dar încă 400 000 de persoane se deplasează în oraș pentru a lucra. Un studiu a sugerat că șoferii din capitală au petrecut în medie 33 de ore în blocaje de trafic în 2016.
În timp ce țara numără 600 000 de locuitori, aproape 200 000 de persoane care trăiesc în Franța, Belgia și Germania traversează granița în fiecare zi pentru a lucra în Luxemburg.
Luxemburgul a manifestat din ce în ce mai mult o atitudine progresivă față de transport. În această vară, guvernul a introdus circulația gratuită în transportul public pentru fiecare copil și tânăr sub 20 de ani. Elevii de școală secundară pot utiliza transferurile gratuite între instituția și casa lor.
Navetiștii trebuie să plătească numai 2 € (1,78 €) pentru o perioadă de până la două ore de călătorie, care într-o țară de doar 2 990 km2 acoperă aproape toate rutele disponibile.
De la începutul anului 2020, toate biletele vor fi eliminate, economisind costurile de colectare a tarifelor și costurile presupuse de controlul achiziției de bilete.
📖 Pagination options