De toate pentru toțiComunitatea Metrou Ușor

 

Topic: Diverse (transporturi, infrastructură, urbanism etc)

690 posts, 196771 views
 
Go to page:  1  ... 14 15 16 17 18 19 20  ... 50
 
 

📖 Pagination options
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) TibiV

andrei11 wrote:
A, omul capitalist habar nu are cum se mai face un ou moale, m-am distrat copios cu cineva și am căutat pe net rețete de făcut ouă moi. Am găsit și indicații să fierbem oul 15 ( cinsprezece ) minute. Halal Google, halal indicații. Și era vorba numai de ouă moi.

Sinteza sintezelor.... :lol:
:bere:

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) andrei11

La punctul 5 avem o problemă MARE. Toate clădirile de birouri ( funcționari la particualri ) sunt închiriate, mă îndoiesc că o firmă e proprietară acolo.
Ce te faci dacă la un moment dat 90 % din firme << migrază >> la Pyongyang ? Cade dictatura peste 3 ani din diverse motive, Coreea de Sud n-are chef să se unească cu Nordul înapoiat, poate prin anii 2060 - 2070 ( vezi Basarabia ) și te trezești  că se golește subit în doi ani toată Pipera ?
Sau francezii își mută producția în Maroc ? Pentru că Dacia noastră este a francezilor, nu este a noastră.
Uite, să presupunem că am închriat un apartament pentru o sumă, cu contract care se înoiește din 6 în 6 luni. Dacă găsesc eu o oportunitate de 5 ori mai avantajoasă când expiră contractul îl dau afară pe primul chiriaș. Aici este singurul pericol major al Piperei, Mioveniului sau al altor orașe. Combinatul Siderurgic Galați nu mai e al României de mult...Vine unu'  cumpără combinatul și-l taie bucată cu bucată la fier vechi...Europa se mai trezește cu 200.000 migranți prin țările mai dezvoltate...

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) 1689

Atunci...

Si eu ma dau peste cap ca irosim 6 milioane dincolo, pe "Pasajul Pieptanari"...

Si ca sa nu fiu complet in vizita pe aici, recomand colegilor care se complac atmosferei de birou, unde munca-i usoara si bine remunerata, sa studieze (nu gugaleasca) tema reshoring-ului.

Putem face chiar si o sesiune de referate daca vreti - desi cred ca n-o sa va mai prea arda de asta :D

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) Cristi N

Inclusiv prin vest majoritatea firmelor isi inchiriaza birourile de la un dezvoltator cu exceptia sediului central care este propietatea firmei. Nu este neaparat mai ieftin la prima vedere dar le permite sa se concentreze pe domeniul principal de activitate si au mult mai multa flexibilitate. Da, asta inseamna inclusiv sa se mute in alta parte daca situatia este de asa natura.

Legat de Pipera sunt in mare doua categorii de corporatisti.
*Pe de-o parte sunt cei care asigura suport, astia ar fi cel mai aproape de categoria functionarilor clasici. De obicei se merge pe pretul cel mai mic si nu sunt prea importanti pentru companie. De multe ori sunt firme de outsourcing si se angajeaza proaspat absolventi care dupa ce prind maxim 2-3 ani de experienta pleaca la alta companie.
*Pe de alta parte mai sunt cei care fac R&D. Nu se poate spune ca e cercetare in sensul clasic, mai repede ar fi dezvoltare. Aici deja compania devine mult mai darnica pentru ca si profitul rezultat este mult mai mare.

Relocarea in Asia este si nu este o varianta, diferenta culturala este destul de mare si trebuie luata in calcul. Oamenii sunt mult mai orientati catre munca dar rezultatul nu este neaparat mai bun. De exemplu ei au o problema in a spune NU sau a contrazice pe cineva mai in varsta.
Inca o chestie aparent minora dar care trebuie luata in calcul este diferenta de fus orar. Una e sa ai o diferenta de 1-2 ore, complet neglijabila si altceva sa ai o diferenta de 6+ ore. Asta inseamna ca ori vorbesti cu omul de acolo dimineata la primele ore ori ii trimiti mail si mai astepti inca o zi (a se multiplica pentru fiecare interactiune) ceea ce la final inseamna intarzieri in proiect, bani in plus si toata distractia de rigoare.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) ByOnu

Andrei, nu iti inteleg argumentatia, dai vina pe tehnologie pentru..?

Ca la fel ar putea spune si cei care au construit Titanicul ca: fara aparat de sudat, voi habar n-aveti cum se bate un nit incins. :lol:

Sau la fel de bine ii poate spune si un mecanic de locomotiva cu aburi unuia de pe diesel sau electrica: fara motor habar n-ai cum se face presiunea in cazan. :lol:

Sunt atat de multe lucruri pe care generatia voastra le facea diferit fata de generatiile anterioare incat nu inteleg unde vrei sa ajungi. Lumea, tehnologiile si mentalitatile evolueaza. Si ce? :)

Vrei sa se intoarca proiectantii la a lucra exclusiv cu creionul pe hartie in 2D, cand toate companiile de profil lucreaza cu software 3D? Problema tocmai asta este, ca la FMI (Facultatea Mate-Info din cadrul Universitatii Bucuresti) inca se studia pana acum cativa ani de pe manuale din anii '80-'90, nu stiu daca au mai inlocuit din ele.

Sunt curios cati dintre voi v-ati incuraja copiii sa mearga azi la licee precum Mihai I sau Saligny. Nu, tot la informatica sau meserii de viitor ii veti trimite, pentru ca vreti sa fie in ton cu timpurile.

A nu avea cunostinte despre tehnologiile momentului este un handicap astazi. Si sunt destui copii care ajung la liceu fara sa stie cum se utilizeaza un PC.

Multi uitati ca generatia tinerilor de azi este rodul muncii si educatiei (sau a sistemului educational sustinut) generatiilor trecute. Candva, romanii nu au votat pentru long-term, ci doar pentru beneficii de moment. Iaca, acellong-term a sosit iar generatiile care au votat dupa revolutie culeg roadele, unele mai bune, altele mai rele.

PS. Stiu si cum se fac ouale fierte moi (3' in clocot) si cum se schimba becuri, prize, sigurante, baterii de apa, cum se foloseste bormasina samd, dar nu m-ar ajuta cu nimic mai mult decat sa daca as cunoaste programare. L-am intrebat pe un programator de ce isi cumpara uneori mancare gatita decat sa iti faca el, iesind mult mai ieftin. Nu, zice el, timpul inseamna bani. In timpul in care as sta sa imi fac singur mancarea castig de n ori mai mult lucrand.

Acum, Andrei, daca toti ar cunoaste cum se schimba becul la masina nemteasca, lucratorii manuali din ce ar mai trai? :lol:

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) andrei11

Ai înțeles complet greșit. Problema este mult mai banală, dar am impresia că nu știi la ce mă refer. Diferența este între a știi o poezie pe de rost și a o avea în telefon. Asta e esența. Dacă-ți fură nenea telefonul ai rămas fără poezie. Mai simplu, pentru foarte mulți cetățeni dependența de tehnologie i-a făcut să nu mai gândească. Adică dacă le-a picat netul nu mai știu să-și facă ouălele moi. Dacă  a căzut Waze-ul mulți sunt blocați. Cred că nici nu mai știu că soarele răsare de la Est și apune spre West. Fără Waze care să le dea busola nu mai au nici un punct de reper. Nu sunt contra tehnologiei ( dacă asta ai dedus din postarea mea ), sunt pentru nelenevirea  creierului.
Acum mă simt chiar prost, cum au putut Romanii să conducă un imperiu fără net și fără telefon, fără mașină și fără curent electric ? Cred că nici această ultimă afirmație a mea nu ai înțeles-o.
https://www.facebook.com/florea.dorel/v ... wMTY0ODY4/
Am devenit dependenți de automatisme. Nu mai gândim. Nu, nu e vina tehnologiei, e propria noastră vină, de ce să mai gândim dacă nu e nevoie ? Lasă că gândesc alții pentru noi.
O postare în spațiul virtual este valoroasă nu prin ceea ce comunică postarea respectivă ci prin numărul de like-uri . Care like-uri pot veni de la toți neaveniții din lume.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) misterr

Catedrala Sagrada Familia a primit autorizaţie de construcție, la peste 130 de ani de la începerea lucrărilor

VIDEO: https://vid2.stirileprotv.ro/2018/10/20/61994512-2.mp4

La peste 130 de ani de la începerea lucrărilor, catedrala Sagrada Familia din Barcelona va primi în sfârşit autorizaţie de construire, au informat consiliul oraşului şi blogul oficial al monumentului, potrivit Reuters.

Macarale şi schele înconjoară şi în prezent turlele ornamentate ale celui mai faimos monument proiectate de arhitectul spaniol Antoni Gaudi, care atrage circa 20 de milioane de vizitatori anual. Ferestrele cu vitralii au fost instalate în ultimul moment înainte de vizita papei din 2010.

Potrivit unui acord anunţat joi, catedrala va plăti autorităţilor municipale 36 de milioane de euro pentru finanţarea sistemului de transport public din Barcelona şi pentru modernizarea străzilor din vecinătate, punând astfel capăt unei dispute referitoare la legalitatea construcţiei.

O parte din sumă va fi destinată construirii unei căi de acces direct la monument şi extinderii intrărilor care există în prezent, a precizat consiliul într-un comunicat.

Proiectul lui Gaudi conţine 18 turnuri dedicate celor 12 apostoli, patru evanghelişti, lui Isus şi Fecioarei Maria şi include elemente moderniste, de Art Nouveau precum şi gotice tradiţionale.

Construcţia catedralei Sagrada Familia este prevăzută să fie finalizată în 2026, cu ocazia centenarului morţii lui Gaudi. Artistul a fost lovit de un tramvai în 1926 când doar un sfert din clădire era finalizat, iar construcţia a înaintat greu şi sporadic de atunci, ritmul devenind mai rapid în ultimii ani.

Odată cu acordarea autorizaţiei, o comisie din care vor face parte şi locuitori ai oraşului va fi stabilită pentru a se ocupa de finalizarea proiectului.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) ByOnu

misterr wrote:
...catedrala va plăti autorităţilor municipale 36 de milioane de euro pentru finanţarea sistemului de transport public din Barcelona şi pentru modernizarea străzilor din vecinătate, punând astfel capăt unei dispute referitoare la legalitatea construcţiei...


:lol:

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) 1689

Cristi N wrote:
[...]
1. Da, aproape la orice drum cu masina, chiar si cu motocicleta voi porni waze-ul pentru ca imi este mai comod. Setez destinatia, dau Go si aia e, nu trebuie sa mai planific in minte traseul, sa stau sa ma gandesc daca e vreo strada inchisa, vreo lucrare pe traseu, etc.
[...]


Banuiesc ca stiti ca toate aceste minuni ale tehnicii (Waze, TomTom, Google maps) - pe linga apetitul deosebit pentru datele Dvs. personale (pe unde mergeti, cind, unde va opriti, cit timp, de ce - daca nu mai putieti trai fara e.g. Foursquare-  etc. ), dar asta e decizia Dvs. daca vreti sa va puneti viata pe net, nu va pot influenta - au in spate si algoritmi de optimizare. Ceea ce - iarasi, banuiesc ca stiti - inseamna ca Waze poate decide sa va duca din Berceni in Pipera prin Militari ca sa deflueze traficul prin centru (daca algoritmul a fost astfel definit).
Ceea ce - daca-mi permiteti - inseamna ca Dvs. va parcati gindirea personala si-l lasati pe Waze/Don'Tom/Goagal sa gindeasca in loc.
Gresesc ?
PS: pe vremuri circula o gluma (macabra, daca ma-ntrebati pe mine): A computer will do what you tell him to do, not what you want him to do. Va las sa trageti singur concluziile.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) ByOnu

In Bucuresti nu il folosesc, dar in provincie si in afara ar trebui sa fiu nebun sa mai scot harta din torpedou, sa trag pe dreapta sa ma uit sau sa ma apuc sa intreb.

Plus chiar si in oras te scuteste de "pff, daca stiam ca-i asa aglomerat, nu o luam pe aici!".

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) 1689

Ce ziceti de ideea de a vedea ce se-ntimpla pe drum, cind plecati, dar a decide cu propriul creier (sper, inca in dotare) pe unde s-o luati ?
Information is power. Technology just helps.

Stiu, din punctul Dvs. de vedere troll-esc.

PS: pot sa ca spun ca harta din torpedou si faptul c-am mai fost capabil s-o citesc mi-a salvat - la propriu - viata cel putin o data. O sa fiti dezamagit - probabil - sa va spun ca Waze nu e chiar peste tot si tot timpul (si aici nu vreau sa deschid discutia ce va faceti fara dinsul intr-o situatie de extrema urgenta de exp. un dezastru natural.  Nu stiu de cit ajutor va va fi smartfonu' atunci...)

PPS: Eu, unul, as fi nebun sa plec la drum lung fara o harta tiparita actuala. Chestie de instinct de conservare a speciei, cred...

N-am ajuns - inca - la stadiul in care sa-mi fac brain dump pe iPhone/Samsung/etc.-ul din dotare...

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) Cristi N

Waze si intr-o masura mai mica Google Maps au marele avantaj ca "stiu" de accidente, lucrari neprevazute, ambuteiaje aparute din senin si in principiu gasesc ruta optima. Nu zic ca nu se intampla sa mai dea rateuri dar per total iesi in avantaj. Tom Tom si alte aplicatii de navigatie au doar harti si ruteaza pe baza unui trafic ideal. Inca un avantaj al Waze-ului e ca te ajuta sa "contribui mai putin la bugetele locale anuntandu-te unde sunt baietii cu chipiu alb.  8-)

Intradevar o harta tiparita e aproape imposibil sa se "defecteze", poate doar daca versi cafeaua pe ea, altfel nu prea are ce i se intampla. Pe de alta parte o aplicatie de telefon desi nu e la fel de stabila, in 99% de cazuri e mai utila.

La faza cu datele personale, da stie pe unde te plimbi dar si fara Waze raman urme peste tot pe unde treci: camere de supraveghere, plati cu cardul, date pe care le dai la diferite promotii, pana si faptul ca tii telefonul in buzunar te da de gol. Faptul ca stie Google Inc. ce fac e ultima mea grija.

Gluma nu mi se pare deloc macabra, e perfect reala. Cel putin deocamdata computerul nu are de unde sa stie ce am gandit eu, doar primeste niste comenzi, daca eu nu sunt in stare sa ii cer ce trebuie atunci rezultatul va fi pe masura. Garbage in, garbage out. In viitor pe masura ce se vor dezvolta algoritmii de intelgienta artificiala s-ar putea sa se schimbe problema dar mai e pana atunci.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) andrei11

Problema nu e a Waze-ului în sine, problema e să-ți folosești în continuare creierul. Și să fi capabil să te descurci la o adică și fără harta electronică.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) misterr

Salariu de 4.500 lei, cazare gratuită, dar nu găsesc angajați. Criză în mai multe orașe din țară

VIDEO: https://vid2.stirileprotv.ro/2018/10/25/61995993-2.mp4

Criza forței de muncă afectează sistemul de transport public din marile orașe.

Firmele nu mai găsesc șoferi profesioniști, așa că unele autobuze stau în garaje, pentru că nu are cine să le conducă. Iar pe traseu sunt mai puține mijloace de transport în comun, care vin mai rar și pasagerii sunt nevoiți să urce claie peste grămadă.

Scenele cu oameni înghesuiţi în mijloacele de transport în comun, la orele de vârf, sunt frecvente în Timişoara.

Aglomeraţia apare pentru că societatea de transport nu poate să scoată pe traseu toate autobuzele pe care le are în garaje. Din cele 77 de vehicule, circulă doar 46. Pe restul nu are cine să le conducă.

Călător: “Nu vin la timp. Zice că vine la şi 30, şi la şi 30 arată că vine la şi 54. S-a întâmplat să nu mă duc la şcoală din cauza asta.”

Conducerea societăţii de transport public din Timişoara spune că are nevoie urgent de cel puţin 20 de şoferi. Deşi e pregătită să le ofere salarii mari, până acum nu a venit nimeni să se angajeze.

Nicu Bitea, director societatea de transport public Timișoara: “Un şofer dacă munceşte poate să câştige un venit minim de 4.000 - 4.500 de lei lunar. Le oferim şi cazare.”

Nici compania de transport public din Iaşi nu găseşte şoferi pentru autobuze.

Cristian Stoica, director compania de transport public Iași: “Avem un deficit de 30-40 de şoferi. Ceilalţi conducători fac ore suplimentare.”

Iulian Panțîru, angajat CTP Iași: “Suntem puţini, ore se fac multe, liber puţin. Sâmbătă o să am a doua zi liberă din luna asta, deci 2 libere pe lună. Stăm aici tot timpul, e greu.”

Situaţia este aceeaşi şi în Braşov - unde ar fi nevoie de 30 de şoferi pentru autobuze.

Silviu Ștefan, purtător de cuvânt RATB Brașov: “Aproape toţi conducătorii noştri auto fac ore suplimentare în cadrul limitelor legale, însă ei sunt solicitaţi să facă ore suplimentare şi sunt plătiţi pentru acest lucru. Vor avea venit în jurul 3100- 3200 de lei, net, bani în mână.”

Potrivit Uniunii Transportatorilor Rutieri, ţara noastră se confruntă cu o criză de şoferi cu atestat profesional. Deficitul este de aproape 40 de mii.

România a ajuns în această situaţie după ce mulţi dintre şoferii cu experienţă au plecat în străinătate. Afară, un şofer de camion poate câştiga 2.200 de euro pe lună, iar unul de autobuz primeşte între 1.500 şi 1.800 de euro pentru doar 6 ore de muncă pe zi.

 


Go to page:  1  ... 14 15 16 17 18 19 20  ... 50
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Comunitatea Metrou Ușor  • 
Choose destination

Since our 2420 forum members have written 433281 posts in 5394 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use