De toate pentru toțiComunitatea Metrou Ușor

 

Topic: Diverse (transporturi, infrastructură, urbanism etc)

690 posts, 196743 views
 
Go to page:  1  ... 13 14 15 16 17 18 19  ... 50
 
 

📖 Pagination options
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) punmeister

Vin europarlamentarele la anu.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) shoppy

Pana acuma ne plangeam ca nu se absorb fondurile europene, acuma ca se absorb iar nu este bine ca se absorb aiurea, asa si Grecia tot absoarbe aiurea de face sute de km de autostrada / CF si zeci de km de tunele si viaducte, ce conteaza ca stau nefolosite, vax, le au, sunt ale lor, nu vine nimeni sa le mai ia ianpoi.
Daca este cineva care nu stie cum sa foloseaca un autobus nou-nout lasa ca ii spun eu, se conserve cele mai vechi diesel-uri si sa se baga in loc electricele, nimic mai simplu, daca se strica in garantie atunci sa se repare in garantie, daca se strica dupa garantie, vax, mai vedem, sa ajungem noi acolo.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) 1689

Si vor sfirsi exact ca satul olimpic din Atena (precomand vizita. E o experienta... semi post-apocaliptica).
Daca nu-s banii mei (desi sint, dar in marmita aia mare nici nu-mi mai dau seama ca sint), mi se rupe ca-i ard aiurea pe lucruri fara rost.
Ce conteaza ca-n Ungaria tot cu bani d-astia s-au facut autostrazi spre (aparent) niciunde, iar la niciunde-le ala s-a facut infrastructura unde sa vina d-alde Bosch si sa-i angajeze pe cei care in Romania ingroasa rindurile asistatilor sociali.
Nu. Noi acum trebuie sa luam autobuze electrice (ca la astea nu trebuie sa co-finantam aproape nimic), le rulam prin gropi, fara mentenanta si fara o strategie si peste 2-3-4 ani cind s-o termina garantia le punem pe butuci si ne-ntoarcem la MAZ-urile, BMC-urile sau second hand-urile noastre si mergem mai departe, cu privirea senina si datoria "bifarii" absorbtiei de nerambursabile implinita.
S-a dat ordin de la CC sa se execute program de fonduri ? Se executa, nu se comenteaza.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) shoppy

Acum vreo 10 ani UE avea fix aceeasi viziune despre panourile solare, nu se interesa de ele pentru ca tehnologia era matura si dezavantajele erau clare, nu functioneaza decat cand este soarele pe cer si nu sunt nori,  au randament mic, care randament nu se atinge decat la temperaturi mici ale panoului(circa 20 de grade celsius deci zilele lungi de vara nu produc cat se spera), ocupa spatiu mult iar ecologistii care le tot sustineau in trecut acum nu le mai plac pentru ca strica peisaju si sunt uratel(lafel ca generatoarele eoliene, ecologisti dusi cu pluta).
In acelasi timp in China s-au concentrat pe avantaje si si-au ajutat producatorii, rezultatul a fost ca toti producatorii europeni au fost decimati de cei chinezi, astfel au disparut si China a obtinut monopolul si acum poate impune pretul. (Si asa a inceput razboiul economic, UE a pus taxe suplimentare pe panourile solare produse in China iar China a pus taxe suplimentare pe produsele de lux europene(bauturi alcolice, branzeturi, etc).)

Oare cine a gresit la chestia asta?, China sau Europa?

Acum se intampla acelasi lucru, China arunca cu bani in vehicule electrice, deci in baterii si electronica de forta, in timp ce UE ar trebui sa se concentreze pe neajunsuri(ca bateriile sunt grele, ca sunt scumpe, ca se degradeaza, ca merg prost cand e frig) si povestea sa se repete, doar ca UE se pare ca s-a prins de greseala si arunca si ei cu bani.
Si daca le strica unii prin gropi ce mare lucru, cand s-o prinde UE ca niste aiuriti strica autobuze nou noute prin gropi mai vedem atunci, in cel mai bun caz ne dau altele sau bani sa astupam gropile, in cel mai rau se invata minte sa dea intai bani pentru reparat drumurile si deabia dupaia pentru autobuze.

(Era un banc pe vremea lui nea Nicu, ca in Germania la uzinele Mercedes s-au cheltuit 1 milion de marci pentru construirea unui drum de 1km cu gropi pentru teste, pe cand la noi toate drumurile sunt cu gropi, gratis. )

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) 1689

Magia panourilor solare a durat fix cit timp au existat subventii (grase) pentru curentul produs. Atita timp cit producatorii de curent "eco" primeau suficient de multi bani, isi permiteau panouri solare premium, de unde abundenta de furnizori vest europeni.
In momentul in care subventiile s-au subtiat, banii de investitii s-au redus si piata a fost inundata de furnizorii budget din China. Ieftine dar ineficiente si cu durata de viata relativ scazuta, cu costuri de mentenanta mari etc.
In momentul in care producatorii chinezi vor impinge pretul peste nivelul de acum 7-8-10 ani, sint convins ca apetitul pentru a produce panouri solare va reaparea si Europa.

Cind vine vorba de autobuze "eco" (hybrid / electrice / cu pedale / zgirci), acum e un mare hype provocat de dieselgate si de interesul brusc aratat de Comisia Europeana pentru incalcarea valorilor admise pentru poluare in (prea) multe orase mari. Acolo exista un obiectiv clar de atins si anume reducerea nivelului de noxe. Motiv pentru care se restrictioneaza traficul vehiculelor poluante, se impun norme mult mai stricte de poluare in zonele urbane si - da - se modernizeaza flotele de transport in comun (atit din punct de vedere al structurii, cit si al tehnologiilor).

Revenind insa la 'strategia' eco a administratiilor locale din Romania - ca de aici plecasem - eu ramin la parerea ca e o simpla comanda politica: "Tovarasi, acum concentrare pe nerambursabile. E-bike-uri, tramvaie, tisnitori solare, troleibuze cu elastic - nu conteaza ce, dar sa se raporteze 100% planul la achizitii pe europene. Executarea.".

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) andrei11

1) De ce a renunțat Ceaușescu la mașinile pe gaz ? Țin minte că le-am văzut prin 1985 prin Galați dar în 1989 dispăruseră sigur din București.
2) Deabia aștept momentul când vor trebui înlocuiți acumulatorii...Apropo, acumulatoriioriginali sunt tot Made in China ? Mă rog,Taiwan ?

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) Puss in Boots

Optimistii zic ca pretul acumulatorilor va scadea in viitor incat inlocuirea pt parcul de autobuze electrice nu va fi o cheltuiala asa mare ca acum. Oricum ar fi, cu niste trolee cu autonomie de x km se scapa pana si de cheltuiala asta, mica sau mare.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) shoppy

Producatorii din China erau budget pentru ca erau subventionati de guvernul chinez, asta nu a inteles UE, si cand a inteles a fost prea tarziu; si mai este un aspect, neamtul zice ca decat sa faca chinezarii mai bine sta acasa iar chinezul zice ca decat sa stea acasa mai bine face chinezarii, asa ca am ajuns ca neamtul sa stea acasa si sa cumpere chinezarii de la chinezul care acuma are monopol, oare cine a fost mai destept, neamtul sau chinezul?
Putem face o paralele cu becurile cu incandescenta si becurile economice, toata lumea credea ca ori o sa scada pretul la economice ori nu o sa dispara cele cu incandescenta, deci logic ar fi sa asteptam sa scada pretul la economice si deabia dupaia sa investim in ele, si uite ca pretul nu a scazut dar cele cu incandescenta au disparut, pentru ca UE a spus ca asa este mai bine, deci cine ar fi folosit logica de mai devreme ar fi gresit.
Nu poti sa cuantifici in costuri efectele poluarii asupra generatiei viitoare ca sa tragi linie si sa demonstrezi cu numere ca este sau nu economic viabil, decizia este una de tipul ne pasa sau nu ne pasa, deci da, politica.
Deci logica aceasta "asteptam sa fie tehnologia matura si cu avantaje clare si deabia dupaia investim in ea" s-a dovedit gresita, lucrurile trebuiesc facute altfel, si anume sa aruncam cu bani in orice tehnologie pare sa aiba avantaje si ne convingem pe parcurs ce merita dezvoltat si ce merita abandonat.
Si eu astept cu interes momentul schimbarii bateriilor, probabil ca o sa fie lafel ca la becurile economice, tot o decizie politica, ca ne pasa de generatia viitoare, deci asa trebuie si gata.
Vad ca deja apar idei de folosire a acumulatorilor consumati, prevad ca o sa apara ferme de acumulatori, adica firme care cumpara acumulatori consumati si ii pun in bancuri foarte mari ca sa cumpere putere noaptea si sa o vanda ziua.

Am amintiri cu autobuzele pe gaz care intorceau la Chibrit, deci prin 88 - 89 inca erau.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) andrei11

Prin toamna lui '989 au apărut DAC-urile scurte ( în locul celor articulate ), astea noi scurte sigur nu mai aveau butelii pe acoperiș. Liniile de autobuz care au circulat prin Piața Iancului ( 311 / 335 - parcă ajungea la Balotești / etc  ) sigur n-aveau butelii.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) Puss in Boots

shoppy wrote:
Vad ca deja apar idei de folosire a acumulatorilor consumati, prevad ca o sa apara ferme de acumulatori, adica firme care cumpara acumulatori consumati si ii pun in bancuri foarte mari ca sa cumpere putere noaptea si sa o vanda ziua.


Imi imaginez urmatorul scenariu https://www.youtube.com/watch?v=0k1tbf8muMc

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) ByOnu

Imi pute a euroscepticism pe aceasta pagina. Lasati-ne si pe noi sa traim in tara asta, va rugam, imi pare rau sa o pun atat de urat pe tava, dar v-ati trait viata sub Ceausescu, inteleg, doar lapte si miere. Gata, lasati-ne si pe noi sa traim aici cum vrem, cu UE, ca deja incepem sa ne luam zborul masiv si apoi va veti plange (pe bune) de ce aveti o pensie de 2 bani dupa o viata intreaga de munca grea si onesta.

Lasati-ne sa ne facem si noi Romania in care vrem sa ne crestem copiii. Da, cu troleibuze cu elastic si tramvaie, cu biciclete si trotinete, treaba noastra!


:bere:

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) 1689

Stimate Coleg,

As putea scrie pagini intregi, dar primul comentariu care imi vine in minte este urmatorul:

:o

(si va rog sa nu-l considerati luat peste picior sau ignorarea problemelor care va framinta)

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) andrei11

By Onu, ai uitat că au trecut 29 de ani de la căderea Socialismului Multilateral Dezovoltat. Așadar un om la 60 de ani ce << a prins >> ? Școala socialistă, dacă a făcut și facultatea deja s-au dus 25 de ani din viață și 5 ani << de producție >> în era Muncitorilor Proletari. După aceea au venit 30 de ani unde nu  a mai fost poporul proprietarul mijloacelor de producție.
Așadar și noi,  ăștia mai bătrâni putem  spune că mai multă plusvaloare am adus în capitalism și nu în socialism. La cei mai tineri << anii capitaliști >> rămân la fel ( 29 de ani ) și trebuie să mai scazi din anii <<socialiști>>.
Asta a fost introducerea, acum urmează argumentele.
Ce constat eu la cetățenii capitaliști ?
  Fără calculator ( telefon inteligent ) NU SE MAI DESCURCĂ. Rămân pur și simplu blocați. Așadar dacă odată se va opri netul pentru juma de zi habar nu aveți unde e WC -ul în casa voastră ( pentru că a picat waze-ul ), dacă se schimbă unele semne de circulație rămâneți descoperiți pentru că voi vă uitați la Waze și nu la semnele de circulație, nu mai vorbesc că nu mai știți să faceți o împărțire. Și dacă împărțirea e cu rest și mai bine, distracția e totală. Dacă nu aveți desene 3 D nu mai știți să citiți un desen tehnic clasic ( oamenii de specialitate, nu poporul muncitor ).
Am devenit o țară de funcționari. Marii producători de bunuri materiale și-au externalizat anumite operații ce țin de calculator pentru că mâna de lucru aici e mult mai ieftină ca la ei. Problema e când o să-și dea seama că  în China / Maroc / India mâna de lucru e și mai ieftină ca în Estul European.
Omul capitalist nu mai gândește și ce e și mai periculos și-a însușit limbajul de lemn capitalist care este peste cel socialist.
Omul capitalist își ia informația de pe Google dar nu mai filtrează acea informație prin raționamentul propriu pentru că omul capitlaist evident nu mai are creier de raționat. Dacă acolo citește că la mașina lui nemțească are pinioane în cutia de viteză de 30 m diametru ia informația ca atare. Pe net orice dobitoc poate scrie orice schizofrenie, sunt destui care cad în capcană că  informația ar fi și adevărată.
Omul capitalist să știi că este ca și gândire sub cel socialist, habar nu are cum se mai schimbă un bec la mașina lui nemțească.
...............
Am pus puncte puncte pentru că pot continua cu multe exemple. A, omul capitalist habar nu are cum se mai face un ou moale, m-am distrat copios cu cineva și am căutat pe net rețete de făcut ouă moi. Am găsit și indicații să fierbem oul 15 ( cinsprezece ) minute. Halal Google, halal indicații. Și era vorba numai de ouă moi.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) Cristi N

Ca unul din primele produse ale regimului capitalist sunt si nu sunt de acord cu tine Andrei.
1. Da, aproape la orice drum cu masina, chiar si cu motocicleta voi porni waze-ul pentru ca imi este mai comod. Setez destinatia, dau Go si aia e, nu trebuie sa mai planific in minte traseul, sa stau sa ma gandesc daca e vreo strada inchisa, vreo lucrare pe traseu, etc.
2. La faza cu indicatoarele, recunosc, am o placere sadica sa le demonstrez altora ca nu le vad, dar asta e valabila la majoritatea posesorilor de permis de conducere. In 90% din tip se merge pe amintiri, nu se uita nimeni la tablele alea agatate pe stalpi.
3. Folosesc smartphone-ul oricand am nevoie si nu imi propun sa tin minte detalii. De exemplu, am terminat electronica si lucrez in domeniu dar habar nu am care este codul culorilor la un rezistor. Stiu ca la orice ora din zi si din noapte cu un simplu search pe google pot sa fac decodarea, asta daca nu pun mana pe un multimetru.
4 Desen tehnic? Am facut un singur semestru de grafica inginereasca si a fost mai mult o gluma. S-ar putea sa reusesc sa descifrez un desen gata facut, dar sa fac un desen de mana nu am nici o sansa. Nu pot sa spun ca mi-a lipsit skill-ul asta.
5 La povestea cu tara de functionari nu vad care e problema. Arata-mi omul care prefera sa lucreze pe o line de productie in loc sa lucreze intr-un birou. Cu cat munca e mai usoara si mai bine platita cu atat mai bine, de ce sa ma chinui inutil?

 


Go to page:  1  ... 13 14 15 16 17 18 19  ... 50
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Comunitatea Metrou Ușor  • 
Choose destination

Since our 2420 forum members have written 433266 posts in 5394 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use