Topic: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
1638 posts, 498220 views
📖 Pagination options
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
Goldmund
Am pus aici o discutie inceputa la "stiri" si care nu avea legatura cu "articole din presa"
E buna finantarea din fonduri UE, sau nu?! Dupa cum scrii, o finantare UE ar fi o pacoste pentru o tara saraca precum Romania(mai ales cand aflam ca moldovenii sunt in proportie uriasa nemultumiti de UE....si uite cum altii sunt f. multumiti de mana cereasca din UE:
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... m4mM8dx-4w
informatia:
https://www.startupcafe.ro/bani-europeni.htm
O tara saraca si corupta din Europa nu ar avea niciodata sansa de se moderniza fara ajutorul UE - esti de acord?
Despre ce a spus doamna Dancila:
nu conteaza, conteaza cand vedem ceva semnat si inceput lucrari...
Am pus aici o discutie inceputa la "stiri" si care nu avea legatura cu "articole din presa"
Sorin62 wrote:
Finanțarea este 75% din prețul fără TVA și fără expropieri. Există și „cheltuieli neeligibile”. În final valoarea finanțată este mult sub 50% din prețul total plătit. Plus că sumele se decontează după ce au fost plătite. Adică statul român trebuie să plătească facturile, și apoi va primi banii respectivi înapoi. Dacă nu cumva se descoperă ceva „neregularități” care împiedică decontarea.
Cum a fost cu UMB care are în final a fost penalizat pentru o lucrare terminată în avans pentru că nu a predat toate documentele necesare decontării fondurilor europene.
E buna finantarea din fonduri UE, sau nu?! Dupa cum scrii, o finantare UE ar fi o pacoste pentru o tara saraca precum Romania(mai ales cand aflam ca moldovenii sunt in proportie uriasa nemultumiti de UE....si uite cum altii sunt f. multumiti de mana cereasca din UE:
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... m4mM8dx-4w
informatia:
https://www.startupcafe.ro/bani-europeni.htm
O tara saraca si corupta din Europa nu ar avea niciodata sansa de se moderniza fara ajutorul UE - esti de acord?
Despre ce a spus doamna Dancila:
nu conteaza, conteaza cand vedem ceva semnat si inceput lucrari...
- Sorin62
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
Sorin62
^^
Discuția respectivă se referea la autostrada Comarnic-Brașov!
Pentru DNCB nu s-a pus niciodată problema de PPP!
Cu tot respectul, nu se compară reabilitarea unei linii de tramvai deja construită sau realizarea unei piațete pietonale pe un spațiu aflat pe domeniul public, lucrări care nu necesită expropieri, acord de mediu, descărcare arheologică, protecția liliecilor și cărăbușilor de dud, (nimic din toate acestea nu este finanțabil din fonduri europene).
Pe vremea PDL-ului și a lui Udrea s-au umplut toate satele de „piațete”, locuri de joacă pentru copii, parcuri și alte asemenea. S-a dezvoltat România major de pe urma acestor „investiții pe bani europeni”?
Banca Mondială „a dat bir cu fugiții” când a fost vorba de consultanța pentru Co-Bra. Au oferit doar un împrumut de 35 milioane de dolari pentru un nou studiu de fezabilitate. Împrumut care ar fi intrat în deficitul bugetar.
(Studiu care ar fi fost realizat de EGIS?).
Finanțarea de 75% este teoretică, niciodată se acordă toți banii, iar CO-BRA nu este pe rețeaua TEN-T centrală, ci pe rețeaua extinsă.
În plus, dacă constructorul întârzie din varii motive lucrarea (cum a fost și la Pasajul Piața Sudului) - se pierde finanțarea.
Da, la PPP se plătește mai mult, dar, este vorba de un împrumut al cărui risc este asumat de bancă și constructor.
Concesionarul preia și întreținerea, riscurile ascunse ale construcției (vezi surparea autostrăzii Lugoj-Deva), inclusiv eventualele despăgubiri pentru accidente petrecute pe autostradă.
Plățile anuale (de amortizare și disponibilitate) se fac după terminarea autostrăzii și darea ei în funcțiune. Statul român a plătit companiei Bechtel 1,5 milioane dolari (la care se adaugă plățile pentru expropieri) pentru o autostradă nefinalizată! Și nu e singurul exemplu (vezi și A3 Buc-Moara Vlăsiei).
Cât despre taxa de autostradă și utilizarea ei... puteți fi siguri că foarte mulți transportatori care se înghesuie azi pe DN1A vor plăti taxa pentru a scurta drumul cu 3-4 ore (chiar și mai mult iarna), și vor fi foarte mulți „mitici” care vor plăti cei 5-7-10 eur pentru a circula civilizat și a pierde doar 60-90 minute pe drum din București până pe Valea Prahovei!
^^
Discuția respectivă se referea la autostrada Comarnic-Brașov!
Pentru DNCB nu s-a pus niciodată problema de PPP!
Cu tot respectul, nu se compară reabilitarea unei linii de tramvai deja construită sau realizarea unei piațete pietonale pe un spațiu aflat pe domeniul public, lucrări care nu necesită expropieri, acord de mediu, descărcare arheologică, protecția liliecilor și cărăbușilor de dud, (nimic din toate acestea nu este finanțabil din fonduri europene).
Pe vremea PDL-ului și a lui Udrea s-au umplut toate satele de „piațete”, locuri de joacă pentru copii, parcuri și alte asemenea. S-a dezvoltat România major de pe urma acestor „investiții pe bani europeni”?
Banca Mondială „a dat bir cu fugiții” când a fost vorba de consultanța pentru Co-Bra. Au oferit doar un împrumut de 35 milioane de dolari pentru un nou studiu de fezabilitate. Împrumut care ar fi intrat în deficitul bugetar.
(Studiu care ar fi fost realizat de EGIS?).
Finanțarea de 75% este teoretică, niciodată se acordă toți banii, iar CO-BRA nu este pe rețeaua TEN-T centrală, ci pe rețeaua extinsă.
În plus, dacă constructorul întârzie din varii motive lucrarea (cum a fost și la Pasajul Piața Sudului) - se pierde finanțarea.
Da, la PPP se plătește mai mult, dar, este vorba de un împrumut al cărui risc este asumat de bancă și constructor.
Concesionarul preia și întreținerea, riscurile ascunse ale construcției (vezi surparea autostrăzii Lugoj-Deva), inclusiv eventualele despăgubiri pentru accidente petrecute pe autostradă.
Plățile anuale (de amortizare și disponibilitate) se fac după terminarea autostrăzii și darea ei în funcțiune. Statul român a plătit companiei Bechtel 1,5 milioane dolari (la care se adaugă plățile pentru expropieri) pentru o autostradă nefinalizată! Și nu e singurul exemplu (vezi și A3 Buc-Moara Vlăsiei).
Cât despre taxa de autostradă și utilizarea ei... puteți fi siguri că foarte mulți transportatori care se înghesuie azi pe DN1A vor plăti taxa pentru a scurta drumul cu 3-4 ore (chiar și mai mult iarna), și vor fi foarte mulți „mitici” care vor plăti cei 5-7-10 eur pentru a circula civilizat și a pierde doar 60-90 minute pe drum din București până pe Valea Prahovei!
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
shoppy
@Goldmund,
Pentru guvernanti nu e prea buna, ca nu se poate fura si trebuie sa termini la timp.
Si acum mai e ceva, cand se absorb fonduri apar oameni cu atitudinea "da ce domne, noi suntem prosti?!?!!?, nu stim noi ce trebuie sa facem?!!?, vin altii si ne spun ce sa fecm noi in tara noastra?!??".
Asa e la noi, cand nu se face ca de ce nu se face, cand se face ca de ce asa si nu altminterea.
@Goldmund,
Pentru guvernanti nu e prea buna, ca nu se poate fura si trebuie sa termini la timp.
Si acum mai e ceva, cand se absorb fonduri apar oameni cu atitudinea "da ce domne, noi suntem prosti?!?!!?, nu stim noi ce trebuie sa facem?!!?, vin altii si ne spun ce sa fecm noi in tara noastra?!??".
Asa e la noi, cand nu se face ca de ce nu se face, cand se face ca de ce asa si nu altminterea.
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
Goldmund
Vad ca ai o parere "buna" despre regateni("mitici")...
1- riscul imprumutului poate fi al bancii si al constructorului precum scrii, dar Statul va fi cel care e pagubit direct, definitiv, pe o lunga durata de timp, pentru ca statul va plati pana la urma imprumutul(Statul=adica toti care platesc impozite in Romania)
Pretul unui proiect construit prin PPP(de ex. VP, A3) poate ajunge la pana la 5 ori mai mare decat pretul platit prin stat direct, din buget(A2), si de zeci de ori(exact) mai mult decat cele 15% cat ar trebui sa plateasca statul prin finantare UE
2- pretul real de taxare a unui proiect de autostrada (prin munti si de doua-trei sute km - intre Constanta-Brasov prin Bucuresti)ar trebui sa fie exact cat este de ex. o data sa traversezi Elvetia de la sud la nord cu un camion: peste 8 mii (opt mii) de euro....Azi va fi cativa euro pe VP, maine dublu, iar in cativa ani cateva sute de euro...De aceea eu nu as fi pentru taxarea pe sectoare a unui drum national si international, pe "felii", ci sunt categoric pentru o plata pe tara(daca avem un tunel rutier de zeci km de autostrada, sau un pod rutier de cativa km, atunci e ok o plata extra!). Diferentele intre finantare UE(aproape pe gratis, dar cu un control efectiv al finantarii) si un PPP sunt atat de uriase, incat si orbii le-ar vedea si ar spune "nu" la PPP. Daca Bulgaria sau Polonia si-ar face toate proiectele lor in PPP as spune ca acolo sunt doar bande de criminali la putere, dar e treaba lor.
Numai ca Polonia are deja 1700km de autostrada finalizata finantata de UE....multi km de sosele expres(DX), sute km in constructie, sau proiectare, toate prin UE...
shoppy,
perfect de acord.
Sorin62 wrote:
....
Da, la PPP se plătește mai mult, dar, este vorba de un împrumut al cărui risc este asumat de bancă și constructor.
Concesionarul preia și întreținerea, riscurile ascunse ale construcției (vezi surparea autostrăzii Lugoj-Deva), inclusiv eventualele despăgubiri pentru accidente petrecute pe autostradă.
Plățile anuale (de amortizare și disponibilitate) se fac după terminarea autostrăzii și darea ei în funcțiune. Statul român a plătit companiei Bechtel 1,5 milioane dolari (la care se adaugă plățile pentru expropieri) pentru o autostradă nefinalizată! Și nu e singurul exemplu (vezi și A3 Buc-Moara Vlăsiei).
Cât despre taxa de autostradă și utilizarea ei... puteți fi siguri că foarte mulți transportatori care se înghesuie azi pe DN1A vor plăti taxa pentru a scurta drumul cu 3-4 ore (chiar și mai mult iarna), și vor fi foarte mulți „mitici” care vor plăti cei 5-7-10 eur pentru a circula civilizat și a pierde doar 60-90 minute pe drum din București până pe Valea Prahovei!
Vad ca ai o parere "buna" despre regateni("mitici")...
1- riscul imprumutului poate fi al bancii si al constructorului precum scrii, dar Statul va fi cel care e pagubit direct, definitiv, pe o lunga durata de timp, pentru ca statul va plati pana la urma imprumutul(Statul=adica toti care platesc impozite in Romania)
Pretul unui proiect construit prin PPP(de ex. VP, A3) poate ajunge la pana la 5 ori mai mare decat pretul platit prin stat direct, din buget(A2), si de zeci de ori(exact) mai mult decat cele 15% cat ar trebui sa plateasca statul prin finantare UE
2- pretul real de taxare a unui proiect de autostrada (prin munti si de doua-trei sute km - intre Constanta-Brasov prin Bucuresti)ar trebui sa fie exact cat este de ex. o data sa traversezi Elvetia de la sud la nord cu un camion: peste 8 mii (opt mii) de euro....Azi va fi cativa euro pe VP, maine dublu, iar in cativa ani cateva sute de euro...De aceea eu nu as fi pentru taxarea pe sectoare a unui drum national si international, pe "felii", ci sunt categoric pentru o plata pe tara(daca avem un tunel rutier de zeci km de autostrada, sau un pod rutier de cativa km, atunci e ok o plata extra!). Diferentele intre finantare UE(aproape pe gratis, dar cu un control efectiv al finantarii) si un PPP sunt atat de uriase, incat si orbii le-ar vedea si ar spune "nu" la PPP. Daca Bulgaria sau Polonia si-ar face toate proiectele lor in PPP as spune ca acolo sunt doar bande de criminali la putere, dar e treaba lor.
Numai ca Polonia are deja 1700km de autostrada finalizata finantata de UE....multi km de sosele expres(DX), sute km in constructie, sau proiectare, toate prin UE...
shoppy,
perfect de acord.
- Sorin62
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
Sorin62
^^
Comarnic - Brașov nu va primi niciodată finanțare de la UE! Interesul UE este doar pentru Valea Oltului. Și așa s-a obținut cu greu Sibiu - Pitești, ei vroiau Sibiu - Rm. Vâlcea - Turnu Măgurele pentru conectarea Greciei prin Bulgaria. (acum vreo 15 ani, când la bulgarii se construiau de zor drumuri și autostrăzi pe bani europeni, erau peste tot afișe mari cu "Proiect european - drumuri spre Grecia".
Iar faimoasa finanțare de 85% este din costurile eligibile. Adică fără TVA, fără expropieri, fără diverse alte povești, în final nu ajunge nici la 50%. Dar cum am spus, nici vorbă pentru Comarnic - Brașov.
^^
Comarnic - Brașov nu va primi niciodată finanțare de la UE! Interesul UE este doar pentru Valea Oltului. Și așa s-a obținut cu greu Sibiu - Pitești, ei vroiau Sibiu - Rm. Vâlcea - Turnu Măgurele pentru conectarea Greciei prin Bulgaria. (acum vreo 15 ani, când la bulgarii se construiau de zor drumuri și autostrăzi pe bani europeni, erau peste tot afișe mari cu "Proiect european - drumuri spre Grecia".
Iar faimoasa finanțare de 85% este din costurile eligibile. Adică fără TVA, fără expropieri, fără diverse alte povești, în final nu ajunge nici la 50%. Dar cum am spus, nici vorbă pentru Comarnic - Brașov.
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
Goldmund
Acum ca se implinesc 10 ani de cand exista acest forum , am citit enorm in ultimul timp, am citit multe mesaje scrise la aceasta rubrica si la altele(si din postarile mele cu care v-am aburit prea mult cu ce fac altii si-mi pare rau pentru unele dintre postari/comparatii)...Imi cer scuze ca am promis ceva(copilaresc) si nu m-am tinut de cuvant, stiind din totdeauna cat de draga imi este tara noastra...
As reveni la prima postare din aceasta rubrica(in curand se implinesc si aici 10 ani!) scrisa de colegul nostru:
Dupa aproape 10 ani putem vedea realizarile modice si modeste, greselile(cu sensurile giratorii pe DNCB) si ceea ce a reusit. Totusi nu pot sa nu protestez impotriva felului cum s-a gasit solutia de ex. la intrarile/iesirile pt. supratraversarea de la Stefanesti peste DNCB(cel putin pe partea Stefanestilor puteau face o jumatate din intersectie "trifoi", iar spre Bucuresti/DJ200 o intrare din DNCB spre capitala un sens giratoriu mare si o iesire din 200 pentru DNCB sens DN2)
Acum ca se implinesc 10 ani de cand exista acest forum , am citit enorm in ultimul timp, am citit multe mesaje scrise la aceasta rubrica si la altele(si din postarile mele cu care v-am aburit prea mult cu ce fac altii si-mi pare rau pentru unele dintre postari/comparatii)...Imi cer scuze ca am promis ceva(copilaresc) si nu m-am tinut de cuvant, stiind din totdeauna cat de draga imi este tara noastra...
As reveni la prima postare din aceasta rubrica(in curand se implinesc si aici 10 ani!) scrisa de colegul nostru:
catalinm wrote:
Salutare,
Vitala pentru eliberarea Capitalei de traficul de tranzit, modernizarea Centurii merge greu de tot; dintre proiectele in curs: largirea la 4 benzi pe traseul dintre DN2 si DN7, completarea centurii in zona Chitila - Mogosoaia, constructia supratraversarii caii ferate in zona Otopeni, constructia jonctiunii cu A3 s.a.m.d.
Sunt curios in ce faza sunt alte supratraversari, vitale deasemenea:in zona Ghencea Domnesti, in zona DN 4 Popesti Leordeni, in Stefanesti si in Pipera, adica locurile in care vor fi blocaje permanente in lipsa acestor supratraversari.
Dupa aproape 10 ani putem vedea realizarile modice si modeste, greselile(cu sensurile giratorii pe DNCB) si ceea ce a reusit. Totusi nu pot sa nu protestez impotriva felului cum s-a gasit solutia de ex. la intrarile/iesirile pt. supratraversarea de la Stefanesti peste DNCB(cel putin pe partea Stefanestilor puteau face o jumatate din intersectie "trifoi", iar spre Bucuresti/DJ200 o intrare din DNCB spre capitala un sens giratoriu mare si o iesire din 200 pentru DNCB sens DN2)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
andrei11
Se puteau rezolva mult mai corect intersecțiile de pe DNCB dar s-a mers pe varianta << prețul cel mai mic >>. Prețul cel mai mic de multe ori se dovedește a fi mai scump decât varianta corectă !
Se puteau rezolva mult mai corect intersecțiile de pe DNCB dar s-a mers pe varianta << prețul cel mai mic >>. Prețul cel mai mic de multe ori se dovedește a fi mai scump decât varianta corectă !
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
Goldmund
Desigur, ca sa spuna duamna "eu am vrut sa fac atat de mult bine capitalei, dar nu m-a lasat opozitia si Statul Paralel". Iea vrea si metroul....
Adevarul este ca CB este o mana cereasca pt. toti care au mici firme de partid, ca pe A0 se baga doar firmele mari, chiar daca deocamdata sunt castigatoare mai mult firme din RPChina si Turkey.
Adrian Rosca wrote:
Nimic, e un nou exercitiu de imagine al duamnei.
Desigur, ca sa spuna duamna "eu am vrut sa fac atat de mult bine capitalei, dar nu m-a lasat opozitia si Statul Paralel". Iea vrea si metroul....
Adevarul este ca CB este o mana cereasca pt. toti care au mici firme de partid, ca pe A0 se baga doar firmele mari, chiar daca deocamdata sunt castigatoare mai mult firme din RPChina si Turkey.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
shoppy
N-o sa-i dea nimic, nici metroul, nici centura, sa-si ia mintea.
Asa mana cereasca, pana la urma ce s-a mai intamplat cu pasajul Mogosoaia?, ca parca de paste trebuia sa fie gata...
N-o sa-i dea nimic, nici metroul, nici centura, sa-si ia mintea.
Asa mana cereasca, pana la urma ce s-a mai intamplat cu pasajul Mogosoaia?, ca parca de paste trebuia sa fie gata...
- SniperGuy
-
Posted:
-
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
Adrian Rosca
MT i-a raspuns in noiembrie unui deputat ca s-a obtinut CU pentru pasajul de la Mogosoaia si acum sunt la faza de obtinere a avizelor: http://cdep.ro/interpel/2019/r2523B.pdf
MT i-a raspuns in noiembrie unui deputat ca s-a obtinut CU pentru pasajul de la Mogosoaia si acum sunt la faza de obtinere a avizelor: http://cdep.ro/interpel/2019/r2523B.pdf
- catalinm
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
catalinm
Sunt mandru ca am deschis acest topic acum 10 ani , sunt deprimat sa vad ca dupa toti acesti ani realizarile sunt modeste, ritmul de lucru lent, subfinantare an de an, iar solutiile alese sunt cel putin discutabile si incoerente. Apreciez totusi implicarea tuturor celor care participa la acest forum si care, alaturi de altele, reusesc sa miste cat de cat administratia centrala, bravo tuturor!
Sunt mandru ca am deschis acest topic acum 10 ani , sunt deprimat sa vad ca dupa toti acesti ani realizarile sunt modeste, ritmul de lucru lent, subfinantare an de an, iar solutiile alese sunt cel putin discutabile si incoerente. Apreciez totusi implicarea tuturor celor care participa la acest forum si care, alaturi de altele, reusesc sa miste cat de cat administratia centrala, bravo tuturor!
- danutzu_2910
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
danutzu_2910
Pasaroiul cuc habar nu are pe ce lume traia...
In raspunsul ala la interpelare face pomenire de un pasaj SUBTERAN la Mogosoaia (interpelarea a fost asa, dar putea sa reactioneze daca avea habar) , pe cand, saracul de el este pasaj SUPRATERAN....
Defapt, e o adevatata nebuloasa raspunsul ala.... Face referire la o sedinta din 2018 care defapt este din 2019...
Pasaroiul cuc habar nu are pe ce lume traia...
In raspunsul ala la interpelare face pomenire de un pasaj SUBTERAN la Mogosoaia (interpelarea a fost asa, dar putea sa reactioneze daca avea habar) , pe cand, saracul de el este pasaj SUPRATERAN....
Defapt, e o adevatata nebuloasa raspunsul ala.... Face referire la o sedinta din 2018 care defapt este din 2019...
- subway guru
-
Posted:
-
Tronson NORD: Pasaj rutier peste DN1A (Mogosoaia)
subway guru
Au inceput timid cu un sant, probabil pentru eliberare de amplasament.
TibiV wrote:
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/cnair-pred%C4%83-antreprenorului-amplasamentul-%C3%AEn-vederea
CNAIR predă antreprenorului amplasamentul în vederea începerii construcției Pasajului de la Mogoșoaia
08 Apr 2020
Joi, 9 aprilie 2020, începând cu ora 10:00, la intersecția DN Centura București cu DN 1A, CNAIR va preda amplasamentul către Antreprenorul STRABAG SRL pentru demararea lucrărilor de construcție a pasajului peste DN 1A de la Mogoșoaia.
La eveniment vor participa domnul Secretar de Stat, Ionel Scrioșteanu și Directorul General Adjunct al CNAIR, Ovidiu Barbier.
Până la începerea efectivă a lucrărilor, Antreprenorul va face organizarea de șantier și se va aproviziona cu materialele necesare execuției acestora.
Contractul pentru proiectarea și construcția Pasajului de la Mogoșoaia este în valoare de 32.259.665,70 lei fără TVA.
Obiectivul de investiții "Pasaj Mogoșoaia pe Centura București peste DN 1A" este situat pe Centura București, între km 66+540 - km 67+340 include rampa de urcare (km 66+580 – km 66+810) și rampa de coborâre km (66+920 - km 67+150), pasajul superior peste DN 1A, precum și breteaua de acces 7 (km 66+870 - km 67+340) și breteaua de acces 8 (km 66+870 km 67+280).
În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de 30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare și 24 luni pentru execuția lucrărilor (de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor și de la predarea amplasamentului către antreprenor).
Menționăm că Antreprenorul a ofertat o perioadă de garanție a lucrărilor de 10 ani.
Au inceput timid cu un sant, probabil pentru eliberare de amplasament.
📖 Pagination options