De toate pentru toțiComunitatea Metrou Ușor

 

Topic: Diverse (transporturi, infrastructură, urbanism etc)

690 posts, 196799 views
 
Go to page:  1  ... 11 12 13 14 15 16 17  ... 50
 
 

📖 Pagination options

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) punmeister

A zis, de la 58.365 de dolari.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) shoppy

Scuze, chiar nu aveam rabdare sa ascult 7min sa vad daca spune sau nu.
Masina aceea cheala pe benzina este 15.000$, deci doar pila de hidrogen luata individual este peste 45.000$.

 


Re: Modernizarea statiilor de metrou 1689

Relativa apropiere de aeroport face zona atractiva pentru multinationale, asa ca - atita timp cit vor continua sa-si extinda prezenta in Bucuresti - vor ateriza, majoritatea, in Pipera.
Pentru cei care vin pentru day trip la Bucuresti, e mult mai comod sa te opresti in Pipera decit sa ajungi in cine stie ce alt colt de oras. In plus, au la o aruncatura de bat si o groaza de clienti / parteneri etc.
Nu vad zona decazind in viitorul previzibil, dar - bineinteles - lucrurile se pot schimba dramatic si foarte repede (sa nu uitam prabusirea industriei de calcul si electronice din anii '90 care transformase intreaga zona intr-un desert).
Este suficient ca Oracle, HP si inca doua-trei firme mari sa se relocheze si zona se va aerisi masiv :D

 


Re: Modernizarea statiilor de metrou Puss in Boots

Posibil, poate cei din centru or sa scada chiriile in cautare de biznis si or sa relocheze multe companii in zona GdN-Victoriei (benefica si pentru usurinta accesibilitatii cu M1 si M2, tramvaie, trolee, autobuze etc). 99,99% din cei din Pipera nu vin de la aeroport iar mutarea spre Victoriei (de ex) nu e colosala ca si diferenta pentru acei 0,01% in business trips (care au diurna si facilitati, nu merg cu 783-ul). Vom vedea. Nici posibilitatile nu sunt aceleasi in Pipera/Vlaicu (camp sau zone dezafectate) si Victoriei/GdN unde spatiul disponibil e mai mic. Sau na, depinde cat se va darama in viitor....

 


Re: Modernizarea statiilor de metrou Costin

Pipera si Aurel Vlaicu sunt foarte ieftine (surprinzator...). Asta e primul motiv pentru care e aglomeratie. Aia cu aeroportul e asa, secundar, colateral, cum vreti voi.

 


Re: Modernizarea statiilor de metrou shoppy

Intr-o corporatie sunt 10 sefi si 1.000 de indieni, indienii sunt cantitate neglijabila, vin oriunde si daca nu le convine se gasesc altii pe la toate colturile, sefii sunt importanti, si sefii spun unde se construieste si se construieste acolo unde pot sa vina sefii usor cu avionul. Problema nu este de cat costa 783, taxiul, BlackCab-ul, Mercedes-ul, Maybach-ul, whatever, poate sa coste oricat, conteaza timpul, care este 30min de la Baneasa la Victoriei oricat de multi bani ai.
Cate jet-uri personale decoleaza zilnic de pe Baneasa? Cat faci din Baneasa pana in Pipera?
Cat este platit pe ora un VP de multinationala? Credeti ca isi permite sa piarda minim 1 ora in plus aiurea prin traficul din Bucuresti la fiecare vizita?
Asta cu diurna vs chirii sunt copilarii pentru cine nu a lucrat intr-o multinationala ca HP sau Oracle.

Pipera este ieftin? in comparatie cu ce?, cu Theodor Palady?, cu IMGB? Nu pot sa cred.
Daca doar metroul  conteaza atunci de ce nu se fac, cladiri de birouri pe Theodor Palady sau pe IMGB?, ca metrou este, loc liber este, distanta fata de centru este lafel ca la Pipera.
De ce este Siemens la Industriilor si nu la Theodor Palady sau IMGB?

Cate etaje de birouri si de parcare are Oracle la Pipera? Unde sa le bagi la GdN sau Victoriei ca sa poti compara preturile? Poate doar sa vina Oracle sa isi construieasca un sediu ca BRD-ul, atunci da, poate ca ar fi mai ieftin, doar ca astia au politica sa inchirieze si sa nu detina spatii ca de pe chirie se recupereaza TVA si daca se supara ridica oricand cortul si pleaca. Deci de ce nu construieste cineva inca un BRD pe la Victoriei sau GdN si sa caute sa-l inchirieze daca economic ar avea sens?

Ia vedeti la Paris, unde este CdG si unde este La Defance?

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) 1689

shoppy wrote:
[...]
Masina aceea cheala pe benzina este 15.000$, [...]


?!?
citeva MSRP pentru clasa compact.

Nici macar Chevrolet Cruze cu dotari standard nu se incadreaza in pretul pe care il mentionati.

Ca o masina cu Fuel Cell e inca scumpa, e adevarat, dar sa nu uitam ca si cele hybrid erau exorbitant de scumpe acum aproape douazeci ani cind au aparut.

Si daca e sa o comparam cu Prius Prime (care este prezentata in reportaj ca fiind un echivalent), deja discutam de (la) 27.000. Deci Fuel Cell-ul nu mai e decit 32.000. Dolari.

 


Re: Modernizarea statiilor de metrou Goldmund

shoppy,
in mare parte ai dreptate, dar esti cam dur...

Nordul capitalei, istoric vorbind, a fost si este atractia Bucurestiului, si doar noii veniti aici nu stiu exact ce inseamna asta pentru bucuresteni(majoritatea care posteaza aici stiu)
A fost o mana cereasca ca s-a construit M2 "spre nord"(iar daca "nu ar fi fost construit, s-ar fi inventat candva"), practic cu totii stiu in Bucuresti sa ajunga la Parcul Herastrau cu M2...

Daca exista jet-turi private, exista si elicoptere-taxi( http://www.dasson.ro/) si deja exista cladiri cu heliport(https://www.zf.ro/companii/cu-elicopter ... an-5789718)

Cert este ca M2 a primit o aprobare de finantare de la UE pt. modernizarea statiilor de pe traseu(pt. ca este nevoie si nu pentru nr. mare de cladiri birouri de la suprafata.
Dupa care, candva, va veni si randul altor magistrale pt. modernizarea statiilor, pana cand va veni si randul la M5(care e atat de nou incat nu este dat in folosinta, dar dupa 30-40 de ani, cum va arata?  :o

 


Re: Modernizarea statiilor de metrou shoppy

Pai si atunci de ce s-a facut West Gate la Industriilor si nu se face nimic pe Republica, Paladi sau la IMGB ? Ca metrou este, chirii ieftine sunt, distanta fata de Unirii este la fel, DNCB este. Daca Industriilor este in nord atunci si Republica tot in nord este.
Nu, singura diferenta este ca de la Industriilor exista centura la 2 benzi pana la DN1, deci la aeroport, in timp ce la Republica, Paladi si IMGB va exista deabia peste vreo 10 ani.

Daca o luam ca se fac birouri pe traseul M2 ca se va moderniza M2 asta nu cred, daca o luam asa M3 si M4 sunt mai modene decat M2 pentru ca sunt mai noi, si daca ar fi sa o modernizam pe cea mai veche atunci am moderniza M1 ca ea este cea mai veche. Nu, se modernizeaza M2 ca este cea mai aglomerata, pentru ca duce la Pipera.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) misterr

Germania testează primele trenuri cu hidrogen. Cum funcționează

VIDEO: https://vid2.stirileprotv.ro/2018/09/30/61989386-2.mp4

Germania testează de câteva zile primele trenuri care folosesc hidrogenul drept combustibil. Acesta intră în nişte pile speciale care produc energie electrică, iar aceasta alimentează motoarele electrice care pun trenul în mişcare.

Pilele cu hidrogen au ca produs secundar, în loc de gaze de eşapament, banala apă. Trenul va fi experimentat şi în alte regiuni în următorii trei ani.

Două trenuri Coradia iLint fac zilnic câte trei-patru curse între patru oraşe din nordul Germaniei, transportând navetişti. Traseul a fost ales pentru că sunt linii neelectrificate, pe care circulă în mod obişnuit garnituri diesel. Trenurile cu hidrogen sunt o alternativă prietenoasă cu mediul.

Ştefan Schrank, director de proiect: “De fapt e un tren electric, dar care nu-şi ia energia de la o linie electrică, ci de la un motor cu pilă de combustie. Pila e alimentată cu hidrogen care e combinat cu oxigen pentru a crea energia electrică.”

Cu o singură alimentare, trenul poate circula în jur de 1.000 de kilometri, având o viteză maximă de 140 de kilometri pe oră, comparabilă cu a unuia alimentat cu motorină.

Ideea înlocuirii combustibililor fosili cu hidrogen există de câteva decenii, dar nu a prins prin comparaţie cu alte tehnologii. Preţul e unul dintre motive, dar producătorul afirmă că diferenţa se amortizează.

Ştefan Schrank, director de proiect: “Un asemenea tren va fi folosit circa 30 de ani. Dacă luaţi în calcul toate elementele - costul trenului, întreţinerea şi cât timp va fi folosit - veţi vedea că e deja mai rentabil să foloseşti hidrogen decât diesel.”

O altă problemă e cum anume se obţine hidrogenul, pentru că unele metode sunt poluante. Cel mai ieftin hidrogen se obţine tot din hidrocarburi!

Jens Hilgenberg, expert în transporturi: “Un tren cu hidrogen e curat în măsura în care hidrogenul pe care îl foloseşte e curat. Trebuie văzut cum e produs.”

Compania constructoare afirmă că îl va produce prin electroliză sau alte metode nepoluante şi promite să construiască staţii de alimentare de-a lungul rutelor pe care operează trenurile sale.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) misterr

Viitorul transportului de călători începe azi. Capsula care atinge 1.200 km/oră, prezentată în Spania





Hyperloop Transportation Technologies a prezentat miercuri, o capsulă de pasageri care va reprezenta viitorul transportului de călători, scrie Bloomberg.

Capsula, cu o lungime de 32 de metri și o greutate de tone, a fost prezentată în Spania, dar va fi mutată la Toulouse, Franța, pentru ultimele retușuri, înainte de a fi folosită ca vehicul pentru primul transport de călători realizat de compania californiană HyperloopTT.

Denumită Quintero One, capusla este confecționată în totalitate din material compozit.

Tehnologia Hyperloop a devenit populată datorită miliardarului Elon Musk care, în 2013, a provocat mai multe companii să se alăture unui proiect pentru construcția celui mai rapid sistem de transport pentru călători.

Aceste capsule ar urma să atingă o viteză de 1.200 km/oră și să circule prin tuburi speciale care să reducă fricțiunea.





Tehnologia va permite capsulelor să depășească și cea mai inovativă tehnologie din prezent, aceea a trenurilor Maglev, care levitează deasupra șinelor.

Los Angeles a devenit un centru pentru testarea tehnologiei hyperloop, în condițiile în care aici își au sediul giganții din domeniu, Arrivo, Virgin Hyperloop One și Boring Company, a lui Elon Musk.

Elon Musk, cel care a fondat si Tesla și Space Exploration Technologies, a prezentat pentru prima dată ideea sistemului de transport hyperloop – care ar permite parcurgerea distanței dintre Los Algeles și San Francisco într-o jumătate de oră, în 2013, după ce s-a declarat dezamăgit de planurile autorităților locale pentru dezvoltarea sistemului de transport feroviar de mare viteză.





În iulie, HyperloopTT a anunțat că va testa un sistem asemănător în munții din sud-vestul Chinei. Pe de altă parte, Virgin Hyperloop One, compania miliardarului Richard Branson, intenționeaz să testeze o tehnologie asemănătoare în India.

 


Re: Modernizarea statiilor de metrou mcosmin

viewtopic.php?f=198&t=240&p=285679#p284254
shoppy vorbesti pe langa. AI auzit si tu de indieni si vorbesti de ei peste tot. Corporatiile din Pipera cheltuie lunar zeci de mii de euro pentru recurtare. Rata de uzura e de 70-80%. Crezi ca ii pasa CFO-ului ca un agarici sta cateva ore in plus in trafic daca trebuie sa schimbe echipe intregi lunar? Crezi ca actionarilor le pasa? Piata din Romania nu se compara cu aia din India, inceteaza cu prostia asta. Clientul vrea proiectul facut. In Pipera s-a construit pentru ca a fost ieftin terenul. Chiria este foarte mica pentru ca e concurenta imensa si firmele cauta sa plece de acolo. Daca ai lucra in industria asta ai stii... lumea fuge de Pipera. Acolo sunt cativa manageri cu salarii bombastice si in rest doar juniori iesiti din facultate care nu au fost primiti altundeva :popa:

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) shoppy

mcosmin wrote:
https://forum.metrouusor.com/viewtopic.p ... #p284254
shoppy vorbesti pe langa. AI auzit si tu de indieni si vorbesti de ei peste tot. Corporatiile din Pipera cheltuie lunar zeci de mii de euro pentru recurtare. Rata de uzura e de 70-80%. Crezi ca ii pasa CFO-ului ca un agarici sta cateva ore in plus in trafic daca trebuie sa schimbe echipe intregi lunar? Crezi ca actionarilor le pasa? Piata din Romania nu se compara cu aia din India, inceteaza cu prostia asta. Clientul vrea proiectul facut. In Pipera s-a construit pentru ca a fost ieftin terenul. Chiria este foarte mica pentru ca e concurenta imensa si firmele cauta sa plece de acolo. Daca ai lucra in industria asta ai stii... lumea fuge de Pipera. Acolo sunt cativa manageri cu salarii bombastice si in rest doar juniori iesiti din facultate care nu au fost primiti altundeva :popa:


Ii raspund aici lui mcosmin pentru a nu continua offtopicul de dincolo.

Nu sunt rasist, nu vorbesc de indienii din India, ci de indienii din bancul cu prea multi sefi si prea putini indieni(conducatorii triburilor de indieni din America de nord se cheama sefi).

Ce legatura au agaricii locali(termenul tau) cu aeroportul? Vin cumva localii cu avionul? Nu, vin sute de expati + personal de management superior din afara, acestia toti vin pe la aeroport, si au programul incarcat si un salariu incepand de la 4 locali la un loc, nu isi permit sa piarda 5 ore cu drumul de la / pana la aeroport, de aceea nu se tine seama de locali ci de externi cand se construieste aproape de aeroport sau in zone foarte bine conectate cu aeroportul.

Daca "in Pipera s-a construit pentru ca terenul a fost ieftin" de aici rezulta ca in alte zone comparabile terenul a fost mai scump, deci la Republica, Palady si IMGB terenul ar fi fost mai scump, chiar asa?, eu vad ca pe acolo troneaza tot felul de maidane si parasiciuni, deci ideea ca s-a construit la Pipera ca acolo era mai ieftin este gresita.

Daca te uiti pe Google Earth o sa vezi in Pipera vreo 6 santiere cu vreo 15 macarale, nu stau acum sa pun poze, nicaieri in Bucuresti nu se mai construieste in ritmul acesta, deci tu care zici ca se pleaca din Pipera sau ca o sa ajunga parasita, esti contrazis flagrant de ce se intampla in teren.

Daca, "chiria este mica pentru ca este concurenta mare si firmele cauta sa plece de acolo" de aici ar rezulta:
- concurenta mare duce la chirie mica - gresit
- firmele cauta sa plece pentru ca chiria este mica - gresit
Chiar tu zici ca s-a contruit pentru ca terenul era ieftin deci chiria era ieftina deci au venit pentru ca, chiria era ieftina, acuma pleaca tot pentru ca chiria este ieftina, te contrazici singur.

Acuma ca unii ar vocifera ca pleaca din Pipera asta pot sa cred dar nu din cauza motivelor expuse de tine, ci pentru ca blocajul in trafic este prea mare si nu pare sa se diminueze(M2 este la limita iar STB este in declin dupa scoaterea lui 5 si intensificarea traficului care blocheaza autobuzele), iar pentru oamenii aceia care vin de la aeroport timpul petrecut pe Otopeni - Pipera devine acelasi cu Otopeni - Sema Parc sau Otopeni - West Gate(distanta in sine este mai putin importanta decat timpul). Acuma ca si reusesc sa plece, mie mi se pare ca nu prea reusesc, sau nu isi doresc destul de tare.

Mie mi se pare ca, lafel ca in proverbul cu "a se supara ca vacarul pe sat", tu te-ai suparat pe Pipera din motive personale si te-ai apucat sa faci denigrare impotriva Pipera, si ca in orice denigrare treci peste argumente logice sau situatia din teren.

@Costin: generalizez dar concluzia generala tine, se construiesc birouri unde este spatiu, metrou si tranzit scurt pana la aeroport(adica distanta mica sau DNCB la 2 benzi pe sens), de aici rezulta Pipera + Sema Parc + West Gate da, Republica + Saligny + IMGB nu, o teorie simpla care se verifica in teren.

 


Go to page:  1  ... 11 12 13 14 15 16 17  ... 50
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Comunitatea Metrou Ușor  • 
Choose destination

Since our 2420 forum members have written 433293 posts in 5394 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use