Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Siguranța rutieră

680 posts, 225008 views
 
Go to page:  1  ... 29 30 31 32 33 34 35  ... 49
 
 

📖 Pagination options
Re: Accidente / incidente Mihaitza07

misterr wrote:
Imagini surprinse în traficul din București. Reacția unui șofer care a blocat o ambulanță

VIDEO: https://vid2.stirileprotv.ro/2018/09/26/61988440-2.mp4

Un șofer de ambulanță din București a filmat momentul în care un șofer a intrat pe linia de tramvai, pe Bulevardul Ștefan cel Mare, blocând accesul ambulanței.

Șoferul circula de linia de tramvai și și a blocat ieșirea Ambulanței de la Spitalul Grigore Alexandrescu, înjurând ambulanțierul, după cum ne-a relatat șoferul de pe Ambulanță.

Când a fost avertizat că va fi chemată Poliția, șoferul a dat cu spatele o porțiune de drum, rămânând însă pe linia de tramvai.



Nu pare deloc blocata ambulanta.. Daca venea tramvaiul ce facea, il punea sa dea inapoi ca vroia ambulantierul sa conduca pe ambele linii de tramvai ? Tramvaiele au loc unul pe langa celalalt, asta cu ambulanta nu avea loc de cel cu Dokker, nu ?

In imagini se observa un tarampete de ambulantier care se plimba ( nu se deplaseaza la interventie ) pe mijlocul liniilor de tramvai ( desi nu era absolut deloc aglomerat pe benzile masinilor ) si care se crede politist rutier si vrea sa faca el legea in trafic.. Sper sa-l ia la rost brigada rutiera de ce se plimba pe acolo si de ce filma cu telefonul mobil in timp ce era la volan.

 


Re: Accidente / incidente ByOnu

Si, ia spune, cum ti se pare Docker-ul tau? :lol:

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Accidente / incidente Tom

Este un film din care nu rezultă nimic, nici că ambulanța iese de undeva, nici că nu ar fi avut loc să iasă, nici că pe șoferul ambulanței l-a înjurat cineva.
Reiese însă că ambulanța nu respecta prevederile legale privind deplasarea în misiune, inclusiv aceea că în cazul în care nu se află în misiune (din moment ce nu avea sirena pornită, nu era), trebuie să respecte regulile de circulație ca și ceilalți participanți la trafic.
De câte ori nu ați observat ambulanțe care pornesc sirena de fiecare dată când trec printr'o intersecție aglomerată, apoi o opresc? Dacă i-ar trage pe dreapta sau i-ar obliga să confirme în ce misiune s'au deplasat, ar rămâne mulți dintre ei pietoni.
Restul cu ce căuta mașina pe acolo, e treaba Poliției Rutiere, nu a unui șofer de ambulanță care se crede Judge Dredd pe șosea.

 


Re: Accidente / incidente andrei11

Se vede că nu cunoști codul rutier și nici parcursul ambulanțelor :
1) Semnale luminoase  și acustice în funcțiune înseamnă urgență maximă.
2) Numai semnale luminoase în funcțiune înseamnă că are pacient stabilizat în salvare, nu mai este urgență maximă.
3) Deplasarea fără semnale luminoase și acustice poate  să însemne mai multe lucruri :
a)  Pacient decedat, se întoarce la bază.
b) Deplasare între diverse spitale / baze. De exemplu se solicită o ambulanță să transporte un pacient la externare.
c) Transport de diverse  materiale între depozite și spital.
______________
Faptul că folosește semnalele acustice numai în intersecție înseamnă :
a) Nu  e într-o deplasare urgentă
b) Limitează la maxim poluarea fonică.
_____________________
Ca și în  cazul mașinilor de poliție / pompieri mașina salvării este tot timpul în misiune, nu se plimbă lelea prin oraș. Și cînd alimentează este în misiune și nu-și permite să stea 2 ore în trafic să alimenteze cu motorină.

 


Re: Accidente / incidente Valentin

Asta cu ambulanta daca nu e in misiune n- are dreptul la regim prioritar e o prostie si am sa explic de ce.
In primul rând, ambulanța salveaza oameni, nu e ca masina de ANAF sau Jandarmerie (se mai pot salva vieti si aici, dar mai rar)
In al doilea rand e vorba de a avea ambulanțe disponibile multe si repede. Si la benzinarie mi se pare prostesc sa n aiba regim prioritar pentru ca acea ambulanță face plinul pentru interventii(urgente) si cu cat face plinul mai repede, cu atat ajunge mai repede la baza si cu atar mai repede ajunge la interventie.
A fost un caz acum ceva timp cu un politist care a amendat un ambulanțier pentru ca incalca legea (au considerat ca nu avea dreptul la regim prioritar) desi  transporta sânge , iar masina nu avea climatizare corespunzatoare. O sa ziceti ca e vina statului ca nu cumpara ambulanțe, dar problema e defapt altundeva, mai exact la transportul de sânge. In caz ca nu se stie, in sistemul medical este o lipsa grava de sange donat(care atentie! Salveaza vieți) de aia sunt prezente reclame si se incurajeaza donatul chiar si cu oferirea de bonuri de masa.

De aici si faptul ca exista posibilitatea ca in cazul ambulanțierului amendat  sa se fi trimis o ambulanță depasita pentru ca nu erau altele disponibile. Concluzia mea se poate aplica si in cazul pompierilor si este opinia mea.

PS: nu sunt de acord cu regim prioritar pentru a merge la shaormerie . Daca se parcheaza regulamentar atunci e ok.

 


Re: Accidente / incidente Mihaitza07

andrei11 wrote:
Se vede că nu cunoști codul rutier și nici parcursul ambulanțelor...

  Sper ca nu imi este adresata aceasta postare. Chiar nu ai cum sa-ti explici " codul rutier " si " parcursul ambulantelor "...
Esti in mare eroare cu ce ai putut debita acolo, vrei sa dai impresia ca ai habar despre ce vorbesti, dar in realitate esti paralel rau si nimic din ce ai spus acolo NU este conform cu realitatea.
Daca vrei si esti interesat, iti explic si detaliez punct cu punct postarea in intregime eronata.
Nu o lua in nume de rau, nu am nimic cu tine, doar ca ce afirmi acolo ESTE IN TOTALITATE ERONAT.

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

Evident că i-am răspuns lui Tom, nu ție.
Ia să vedem de ce sunt în eroare și ce tâmpenii am debitat...Chiar te rog să detaliezi punct cu punct.

 


Re: Siguranta rutiera Mihaitza07

In primul rand, nu inteleg si nu stiu ce inseamna sau cum ai detalia tu " parcursul ambulantelor " in contextul precizat de tine, insa pot intui ce ai vrut sa spui defapt. Si de aici am sa incep sa iti explic punct cu punct :

1) Termenul urgenta maxima nu exista . O urgenta nu poate fi comparata ca fiind maxima sau minima. Apelurile  sunt triate de dispecerii serviciul de ambulanta in functie de gravitatea cazului ( Cod verde - galben - rosu ). Deplasarea la un caz de urgenta ( interventie ) se face NUMAI cu semnale acustice si luminoase in functiune. Nu se diferentiaza cazurile in functie de cum spui tu " minima sau maxima " si  astfel sa se mearga doar cu semnale luminoase , fara acustice. Un sofer de autospeciala ce se deplaseaza la o interventie doar cu semnale luminoase, merge PE BARBA LUI. In legislatie nu exista deplasare la interventie doar cu semnale luminoase !

2) Aberatie totala. Nici nu exista asa ceva ce spui tu acolo.
Si ca sa-ti dau un exemplu sa te convingi : Un pacient " stabilizat " cum spui tu, pacient scos din stop cardio-respirator se va transporta la spital doar cu semnale luminoase, pentru ca " chipurile " este stabilizat si nu mai reprezinta o urgenta maxima ajungerea sa la o camera de grada ?
De ce SMURD se deplaseaza la interventie sau de la interventie catre spital numai cu senmale acustice si luminoase in functiune ? Dupa spusele tale, ei transporta numai pacienti instabili ?

* Un pacient daca nu este stabilizat, nu se incepe transportul catre spital.

3) Deplasarea fara semnale luminoase si acustice poate insemna mai multe lucruri, printre altele :

a) Depinde la ce te referi.
Daca te referi la faptul ca au fost la un caz unde pacientul a fost declarat decedat, intr-adevar ambulanta se intoarce la baza pentru decontaminare si completarea bazei materiale daca este nevoie. Si da, o face fara semnale acustice si luminoase.

b) Corect. Sau se solicita transport de acasa catre un anumit spital. Sunt ambulante Tip A special pentru acest lucru.

c) Transportul materialelor se face de catre alte masini, nu ambulante.

________________________________

Cum am spus mai sus. In mod NORMAL si LEGAL nu exista deplasare la interventie fara semnale acustice si luminoase in functiune. ( Vezi ambulantele SMURD )
a) -
b) Nu exista asa ceva. Sirena are mod de noapte si mod de zi. Iar cand te deplasezi la interventie trebuie sa te asiguri ca esti vazut si auzit de toata lumea. Nu ti cont de " poluare fonica ".

Spre exemplu ambulantele smurd / autospeciale de stingere pompieri se deplaseaza la interventie de la subunitate la caz NUMAI cu semnale acustice si luminoase in functiune. Si de la caz la spital, la fel. Daca nu este cu transport la spital, se intorc in cea mai mare liniste la subunitate. Indiferent de ora / zi / anotimp.
______________________________

Aberatie totala. Misiunile sunt actiuni specifice. Nu are nimeni misiune sau se deplaseaza in misiune sa alimenteze masina. Si nici o sa vezi vreodata sa mearga o autospeciala cu semnale acustice si luminoase in functiune si sa intre in benzinarie sa alimenteze. Cand merg la alimentat sunt scoase din interventie. Pompierii nu-si alimenteaza autospecialele la pompa, ci in subunitate. Si nici nu se duc din Berceni in Militari sa alimenteze o masina " ca sa piarda 2 ore in trafic " .

Daca mai ai intrebari / nelamuriri, iti raspund cu cea mai mare placere.

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

Da,  recunosc, poate am folosit eu incorect cuvântul << urgență >> prin Urgență maximă am subînțeles codul roșu.
Te rog frumos dă-mi textul de lege unde gravitatea cazului are numai 3 culori, să nu fie cumva mai multe.
si astfel sa se mearga doar cu semnale luminoase , fara acustice

Aici faci o confuzie gravă, se  merge NUMAI cu semnalele luminoase în funcțiune de la  cazul respective spre  spital și nu viceversa, de la bază spre cazul respectiv. E  chestie de logică.
…In legislatie nu exista deplasare la interventie doar cu semnale luminoase !...

Aici faci o confuzie GRAVĂ. E clar că NU AI CITIT toată legislația. Legea circulației ai citit-o toată ? Dar vezi că pe lângă legea asta mai sunt și altele.  De astea SIGUR N-AI HABAR.
2) Aberatie totala. Nici nu exista asa ceva ce spui tu acolo...Un pacient daca nu este stabilizat, nu se incepe transportul catre spital.  

 Așa cum ți-am spus puțin mai spus TU habar n-ai de TOATE legile care concură la o circulație SIGURĂ  pe drumurile publice și NU EU. Din păcate pentru tine eu am avut de dat examene din această legislație și – deși m-a prins capitalismul din urmă – am învățat-o. Pentru că în munca pe care am prestat-o am avut nevoie de ea.
Uite un exemplu. Accident, motociclist cu glezna luxată. Este un bun exemplu de pacient stabilizat dar care nu se încadrează în urgențe.  Se poate ajunge la spital folosind numai semnalele luminoase. Repet – pentru a treia oară – pune mâna și citește TOATĂ legislația și după aceea dă-ți cu părerea despre cineva dacă cunoaște sau nu legislație.
c) Transportul materialelor se face de catre alte masini, nu ambulante.

Se face și cu ambulanțe. Vezi că și astea sunt de mai multe tipuri, nu numai de tip SMURD. Citește legislația te rog.
Și ca să nu spui că te iau la mișto ( cum ai încercat să mă iei tu ) îți dau mai jos textul de lege unde se precizează ceea ce am susținut eu. În care lege și ce articol e ? Te las pe  tine să descoperi, e cazul – chiar serios vorbind – să pui mâna pe carte dacă vrei să susții cu argumente o conversație cu cineva care – spre ghinionul tău – a lucrat și în acest domeniu. Nu sanitar, ci al siguranței circulației.


Semnalele mijloacelor de avertizare luminoasa pot fi folosite si fara a fi insotite de cele sonore, in functie de natura misiunii ori de conditiile de trafic, situatie in care autovehiculul respectiv nu are regim de circulatie prioritara

Aștept cu intreres să continuăm discuția. Dar  te rog frumos să pui și articolele de lege la care faci referire.
PS : Citatul pe care l-am dat fix așa e formulat, nu e inventat de mine, nu-mi permit - din foarte multe motive - să fac farse cuiva, adică să-l fi scris eu din burtă.
Să-ți dau un indiciu totuși, articolul respectiv de lege NU este în legea circulației - aceea pe care tot șoferul ar trebui s-o cunoască.
Nu are nimeni misiune sau se deplaseaza in misiune sa alimenteze masina.

Deplasarea se face în interes de serviciu ca să spun așa. Este o acțiune care se consemnează în fișa de activitate a autovehicului. Deci nu e același lucru cum te-ai duce  tu la benzinărie. Tu o faci în timpul liber, nu în timpul serviciului.
Spune-mi și mie spitale cu pompă de alimentare în curte. Nu știu cum e la baza ambulanțelor. Pe vremea mea baza era undeva pe Eminescu. Nu știu dacă aveau pompă în curte. Iar în acest dialog vorbim de ambulanțe, nu de pompieri, nu schimba subiectul   că nu e cazul.
Daca te referi la faptul ca au fost la un caz unde pacientul a fost declarat decedat, intr-adevar ambulanta se intoarce la baza pentru decontaminare si completarea bazei materiale daca este nevoie.

Iar raționezi unisens. Ambulanța poate să ajungă când pacientul e deja decedat. Îl lasă acolo, ambulanțele NU transportă cadavre. N-are ce să decontamineze.

 


Re: Siguranta rutiera Mihaitza07

Se pare ca nu ne intelegem deloc, bine nici nu am avea cum, pentru ca in primul rand habar nu ai despre ce vorbesti si in al doilea rand, citezi si raspunzi printre randuri fara sa intelegi contextul, tocmai pentru ca nici tu nu intelegi ce scrii.
" Ambulante tip SMURD " ?! Acestea sunt tipurile de ambulante ?  :lol:  :lol:  :lol:

Sa-mi spui si de ce ar trebui sa foloseasca in deplasare o ambulanta DOAR semnalele luminoase. DOAR LUMINOASE. DE CE si CE OBLIGATII SAU INDATORIRI au ceilalti participanti la trafic cand o intalnesc, cat si ambulanta respectiva.

" Spune-mi și mie spitale cu pompă de alimentare în curte " - De unde pana unde aceasta intrebare ?  :lol:  :lol:

" Iar în acest dialog vorbim de ambulanțe, nu de pompieri, nu schimba subiectul că nu e cazul. " Asta dupa ce ai scris in postul anterior : " Ca și în cazul mașinilor de poliție / pompieri mașina salvării este tot timpul în misiune, nu se plimbă lelea prin oraș. Și cînd alimentează este în misiune și nu-și permite să stea 2 ore în trafic să alimenteze cu motorină. "
Deci despre ce vorbim ? Ne contrazicem singuri ?

" Iar raționezi unisens. Ambulanța poate să ajungă când pacientul e deja decedat. Îl lasă acolo, ambulanțele NU transportă cadavre. N-are ce să decontamineze. " - Citeste si INTELEGE in ce context ti-am raspuns. Eu am dat un exemplu. Tu nu rationezi in niciun sens...

" Din păcate pentru tine eu am avut de dat examene din această legislație și – deși m-a prins capitalismul din urmă – am învățat-o. Pentru că în munca pe care am prestat-o am avut nevoie de ea. " Nu e absolut nici-un pacat pentru mine. Tot ce e clar pentru mine, este ca NU AI ABSOLUT NICI-O TREABA cu ce vorbesti aici SI NICI HABAR DESPRE CE VORBESTI...

Dialogul nostru se apropie cu foarte mari si multi pasi de sfarsit, pentru ca pentru mine este clar ca NU AI ABSLOUT UN GRAM DE HABAR despre ce vorbesti, esti total pe dinafara, NU STII SI NU POTI INTELEGE niste raspunsuri date. Cel putin fata de mine, nu te mai da cunoscator sau ca ai lucrat in domeniu, pentru ca este clar ca nu ai nici-o treaba..
Nu ar trebui sa mai continuam pentru ca se vede o anumita ura / dispret datorate faptului ca te contrazice cineva care chiar are habar despre ce vorbeste si nu inghite aberatiile tale care esti total pe dinafara si incerci sa pari ca esti sau ai fost oarecum in tema.
Este si dificil sa te faca cineva sa intelegi pentru ca nu esti capabil sa analizezi si citesti in intregime un text, pentru a pricepe despre ce este vorba, poate doar verbal ai putea pricepe si intelege. Insa nu sunt eu persoana potrivita sa faca acest lucru.

 


Re: Siguranta rutiera Costin

Dialogul se apropie de sfarsit pe motiv de atacuri personale. Avertisment, conform regulamentului,  pentru Mihaitza07.

 


Re: Siguranta rutiera misterr

Separatoare cu role pe cele mai periculoase drumuri. Vom fi primii din Europa cu sistemul

VIDEO: https://vid2.stirileprotv.ro/2018/10/08/61991492-2.mp4

Cele mai periculoase drumuri naţionale vor avea, de anul viitor, separatoare cu role. Este vorba despre DN7, de pe Valea Oltului, dar şi de E85, spre Moldova.

Sistemul nu este prezent în Europa, iar cei de la Compania Naţională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere spun că l-au descoperit pe internet. Spre deosebire de separatoarele de beton, maşinile care intră în cele cu role se redresează mai uşor, spun inventatorii.

Clipul de prezentare vorbeşte despre avantajele noilor separatoare. O maşină ar scăpa astfel mai uşor dintr-o coliziune. Potrivit producătorului, după ce absorb şocul, rolele transformă energia de impact într-o energie de rotaţie.

Până acum, CNAIR a decis că vom avea separatoare cu role pe două drumuri naţionale. Pe DN7, pe Valea Oltului, dar şi pe drumul spre Moldova.

Pe E85, noul parapete va fi instalat pe mijloc, dar şi pe marginea şoselei, în curbă sau în pantă. Cu această ocazie, circulaţia va fi reconfigurată. Adică, în zonele unde va fi mai aglomerat se va circula pe două benzi, iar pe sensurile unde va fi mai lejer, pe o singură bandă.

Acelaşi lucru se va întâmpla şi pe Valea Oltului. Aici, sensurile cu două benzi prevăzute cu separatoare cu role vor fi instalate în zonele foarte aglomerate.

Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR: “Primele astfel de parapete vor fi montate undeva în primăvara anului viitor, pentru că până la sfârşitul acestui an ne aşteptam să finalizăm ce înseamnă analiza cost beneficiu acestui tip de parapete.”

Potrivit CNAIR, parapete de acest tip au fost montate în Coreea, unde au fost inventate, dar şi în Australia. România ar fi prima ţară din Europa care le-ar folosi.

Reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu ştiu deocamdată la cât se ridică investiţia, dar speră să convingă producătorii să monteze câteva, de probă, gratuit.

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

Adică, în zonele unde va fi mai aglomerat se va circula pe două benzi, iar pe sensurile unde va fi mai lejer, pe o singură bandă.

Formularea asta face parte din Ciclul :<< Din puțul gândirii >>.

 


Re: Siguranta rutiera misterr

Primul oraș din România care are semafoare cu leduri pe arcade.





În Piatra Neamț au fost montate semafoare cu leduri roșii și verzi pe arcade, o premieră în România.

Măsura suplimentară a fost aplicată pe drumul cu cele mai multe accidente mortale din oraș, strada General Dăscălescu.

„Pentru a avea o imagine clară asupra deciziei de a monta aceste semafoare, vă prezint statistica accidentelor cu victimă din 2008 până în prezent, pe acest sector de drum: 59 persoane rănite uşor, 36 rănite grav şi 9 persoane decedate.

Era mai mult decât necesar să intervenim cu această măsură care să ducă la reducerea vitezei şi mărirea siguranţei în trafic. Semafoarele sunt montate în două locaţii în care pietonii întâmpinau probleme în traversare, în dreptul Şcolii Dimitrie Leonida”, a precizat consilierul local Romel Bîrjoveanu.

VIDEO: https://www.facebook.com/birjoveanu.romelalexandru/videos/1976684122370163/

 


Go to page:  1  ... 29 30 31 32 33 34 35  ... 49
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2427 forum members have written 434207 posts in 5406 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use