Topic: Diverse (transporturi, infrastructură, urbanism etc)
690 posts, 197038 views
📖 Pagination options
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
TibiV
"Dincolo" i-am intrebat (aseara) pe "benzinarii" timisoreni daca circulatia chiar s-a imbunatatit atat de mult...
Am primit (astazi) doua raspunsuri.
1/.
2/.
"Dincolo" i-am intrebat (aseara) pe "benzinarii" timisoreni daca circulatia chiar s-a imbunatatit atat de mult...
Am primit (astazi) doua raspunsuri.
1/.
iuli wrote:
Check this:
https://www.facebook.com/588797367826822/videos/338509530056589/
2/.
savagedanyro wrote:
Succint ?
DA, e o imbunatatire categorica a traficului prin acea intersectie
- misterr
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
misterr
Primele trenuri alimentate cu hidrogen au început să circule în Germania
Noile trenuri sunt ecologice și vor ajuta la reducerea poluării produse de locomotivele diesel.
Noua tehnologie, care folosește drept combustibil un rezervor cu hidrogen, este foarte prietenoasă cu mediul. Energia necesară deplasării trenului este produsă prin combinarea hidrogenului cu oxigen, iar emisiile rezultate sunt doar aburi și apă.
Noul sistem de alimentare este foarte eficient. Hidrogenul este păstrat într-un rezervor special, din alumiuniu, iar oxigenul este colectat din aer.
Apoi, cele două gaze sunt combinate și produc energia necesară pentru a alimenta un motor și o baterie cu litiu-ion, care stochează energia. Singurele emisii produse sunt vaporii și apa. Tehnologia poate fi folosită și pentru autobuze sau autoturisme.
Desigur, aceste trenuri sunt mult mai scumpe. De aceea, deocamdată numai două trenuri de acest fel circulă în Germania. Se numesc Coradia iLint și sunt fabricate de compania Alstom, care produce și celebrele TGV.
Trenurile pot parcurge o distanță de 1.000 km cu un singur rezervor de hidrogen. Deocamdată ele circulă în nordul Germaniei, între localitățile Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervoerde și Buxtehude.
În Germania există multe rute de tren care nu sunt electrificate și unde pot circula numai locomotivele diesel. Acestea poluează însă foarte mult, iar autoritățile caută de mult timp o soluție ecologică. Trenurile Coradia nu poluează și în plus sunt mult mai silențioase ca trenurile diesel.
Alstom anunță cu această ocazie că primele trenuri cu hidrogen pot fi deja produse pe scară largă, dacă va exista cerere. Mai multe state sunt deja interesate de noua tehnologie: Marea Britanie, Olanda, Danemarca, Norvegia, Italia, Canada.
În Franța primele trenuri cu hidrogen vor începe să circule în 2022.
Stefan Schrank, manager de proiect la Alstom, precizează că noile trenuri costă într-adevăr mai mult, dar investiția merită, pentru că pe termen lung companiile feroviare vor cheltui foarte puțin cu folosirea lor.
Primele trenuri alimentate cu hidrogen au început să circule în Germania
Noile trenuri sunt ecologice și vor ajuta la reducerea poluării produse de locomotivele diesel.
Noua tehnologie, care folosește drept combustibil un rezervor cu hidrogen, este foarte prietenoasă cu mediul. Energia necesară deplasării trenului este produsă prin combinarea hidrogenului cu oxigen, iar emisiile rezultate sunt doar aburi și apă.
Noul sistem de alimentare este foarte eficient. Hidrogenul este păstrat într-un rezervor special, din alumiuniu, iar oxigenul este colectat din aer.
Apoi, cele două gaze sunt combinate și produc energia necesară pentru a alimenta un motor și o baterie cu litiu-ion, care stochează energia. Singurele emisii produse sunt vaporii și apa. Tehnologia poate fi folosită și pentru autobuze sau autoturisme.
Desigur, aceste trenuri sunt mult mai scumpe. De aceea, deocamdată numai două trenuri de acest fel circulă în Germania. Se numesc Coradia iLint și sunt fabricate de compania Alstom, care produce și celebrele TGV.
Trenurile pot parcurge o distanță de 1.000 km cu un singur rezervor de hidrogen. Deocamdată ele circulă în nordul Germaniei, între localitățile Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervoerde și Buxtehude.
În Germania există multe rute de tren care nu sunt electrificate și unde pot circula numai locomotivele diesel. Acestea poluează însă foarte mult, iar autoritățile caută de mult timp o soluție ecologică. Trenurile Coradia nu poluează și în plus sunt mult mai silențioase ca trenurile diesel.
Alstom anunță cu această ocazie că primele trenuri cu hidrogen pot fi deja produse pe scară largă, dacă va exista cerere. Mai multe state sunt deja interesate de noua tehnologie: Marea Britanie, Olanda, Danemarca, Norvegia, Italia, Canada.
În Franța primele trenuri cu hidrogen vor începe să circule în 2022.
Stefan Schrank, manager de proiect la Alstom, precizează că noile trenuri costă într-adevăr mai mult, dar investiția merită, pentru că pe termen lung companiile feroviare vor cheltui foarte puțin cu folosirea lor.
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
bercenicity
Iar Bombardier face EMU pe baterii:
https://insideevs.com/bombardier-batter ... ted-train/
Ca sa nu mai zic ca in Japonia exista in serviciu (serii mici de) rame EMU pe baterii:
EV-E301 - 2014, folosit in mod autonom pe 20km; 190 kWh; https://www.youtube.com/watch?v=usXvLM6-uw4
EV-E801 - 2016, 360 kWh; https://www.youtube.com/watch?v=p_I48Tk9lZ0
BEC819 - 2016, 383 kWh; incarcare rapida: 10 min = 90km autonomie; https://www.youtube.com/watch?v=U2Tu20O_yv4
Iar Bombardier face EMU pe baterii:
https://insideevs.com/bombardier-batter ... ted-train/
Bombardier Introduces Talent 3 Battery-Operated Train
Bombardier develops battery-electric trains.
Progress in lithium-ion batteries enables some firms to think about making trains battery-electric instead of the typical series-hybrids.
Bombardier recently presented the Talent 3, which according to the press release, is the first of its kind to enter passenger operation in Europe in over 60 years.
The first prototype has a range of 40 km (25 miles), but the second one scheduled for 2019 will go 100 km (62 miles) on a single charge.
The range is not as high as in case of electric cars, although trains can recharge the batteries from an overhead line while driving on many lines. In Germany, for example, around 40% of the rail network is not electrified, which means that a battery-electric train could operate partially off-grid and perhaps part on.
Another advantage is the regenerative braking capability, normally difficult to do when there is no on-board battery and electricity would need to be sent back to the grid.
The Technical University of Dresden says that a battery-operated train clearly has an edge with respect to the total costs across the service life of 30 years.
Ca sa nu mai zic ca in Japonia exista in serviciu (serii mici de) rame EMU pe baterii:
EV-E301 - 2014, folosit in mod autonom pe 20km; 190 kWh; https://www.youtube.com/watch?v=usXvLM6-uw4
EV-E801 - 2016, 360 kWh; https://www.youtube.com/watch?v=p_I48Tk9lZ0
BEC819 - 2016, 383 kWh; incarcare rapida: 10 min = 90km autonomie; https://www.youtube.com/watch?v=U2Tu20O_yv4
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
bercenicity
Si o comparatie a eficientei totale a vehiculelor be baza de hydrogen-fuell-cell vs. baterii
Si o comparatie a eficientei totale a vehiculelor be baza de hydrogen-fuell-cell vs. baterii
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
shoppy
Eu stiam ca o celula de hidrogen pentru o masina costa 100.000euro doar celula, deci cand s-ar da celulele de hidrogen pe gratis, atunci mai vorbim.
Eu stiam ca o celula de hidrogen pentru o masina costa 100.000euro doar celula, deci cand s-ar da celulele de hidrogen pe gratis, atunci mai vorbim.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
1689
In Paris ruleaza deja o flota destul de consistenta (70+) de taxiuri electrice alimentate de celule pe baza de hidrogen.
Majoritatea Toyota, insa se pare ca exista si Hyunday.
Hype Taxi
In Paris ruleaza deja o flota destul de consistenta (70+) de taxiuri electrice alimentate de celule pe baza de hidrogen.
Majoritatea Toyota, insa se pare ca exista si Hyunday.
Hype Taxi
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Modernizarea statiilor de metrou
ByOnu
Mda... se face ca ploua ca reprezentant al PS2 in ceea ce priveste amenajarile pietonale din zona, parcarea si comertul fara cap (gherete, comert ambulant, etc.), dar face cereri, desigur... Un politician si atat, mama in mana cu PSD. E mai vizibil decat primarul S2.
Mda... se face ca ploua ca reprezentant al PS2 in ceea ce priveste amenajarile pietonale din zona, parcarea si comertul fara cap (gherete, comert ambulant, etc.), dar face cereri, desigur... Un politician si atat, mama in mana cu PSD. E mai vizibil decat primarul S2.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Modernizarea statiilor de metrou
TibiV
"Dan Cristian Popescu (n. 31 decembrie 1975) este un om politic român. Fost membru al Partidului Național Liberal, este actualmente în Forța Civică. În 2012, a fost ales deputat în legislatura 2012-2016."
https://ro.wikipedia.org/wiki/Dan_Cristian_Popescu
(WikiPedia a ramas un pic in urma cu un "asemenea personaj"...)
Ia sa vedem "CV-ul asumat" la "data curenta"...
"Sunt Dan Cristian Popescu și am candidat la alegerile locale din 2016 din partea Partidului Național Liberal pentru funcția de primar al Sectorului 2. Din luna august 2016 am renunțat la calitatea de deputat în Parlamentul României și sunt viceprimarul Sectorului 2."
http://dancristianpopescu.ro/
Un simpl traseist politic...
Fetele de pe centura au standarde morale muuult mai ridicate....
ByOnu wrote:
Mda... se face ca ploua ca reprezentant al PS2 in ceea ce priveste amenajarile pietonale din zona, parcarea si comertul fara cap (gherete, comert ambulant, etc.), dar face cereri, desigur... Un politician si atat, mama in mana cu PSD. E mai vizibil decat primarul S2.
"Dan Cristian Popescu (n. 31 decembrie 1975) este un om politic român. Fost membru al Partidului Național Liberal, este actualmente în Forța Civică. În 2012, a fost ales deputat în legislatura 2012-2016."
https://ro.wikipedia.org/wiki/Dan_Cristian_Popescu
(WikiPedia a ramas un pic in urma cu un "asemenea personaj"...)
Ia sa vedem "CV-ul asumat" la "data curenta"...
"Sunt Dan Cristian Popescu și am candidat la alegerile locale din 2016 din partea Partidului Național Liberal pentru funcția de primar al Sectorului 2. Din luna august 2016 am renunțat la calitatea de deputat în Parlamentul României și sunt viceprimarul Sectorului 2."
http://dancristianpopescu.ro/
Un simpl traseist politic...
Fetele de pe centura au standarde morale muuult mai ridicate....
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Modernizarea statiilor de metrou
punmeister
Dar de faptul ca se construiesc cladiri de birouri in mod haotic n-a zis nimic
Dar de faptul ca se construiesc cladiri de birouri in mod haotic n-a zis nimic
- sab
-
Posted:
-
Re: Modernizarea statiilor de metrou
sab
Nu prea se mai construiesc in acea zona. Spiritul de turma s-a cam diminuat, odata ce oferta de birouri a devenit mai variata, cererea pentru aceasta zona a scazut. Firmele au inceput sa se orienteze spre zona mai "normale" din punct de vedere al transportului.
Nu prea se mai construiesc in acea zona. Spiritul de turma s-a cam diminuat, odata ce oferta de birouri a devenit mai variata, cererea pentru aceasta zona a scazut. Firmele au inceput sa se orienteze spre zona mai "normale" din punct de vedere al transportului.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Modernizarea statiilor de metrou
shoppy
Asta a fost anul trecut, anul asta s-a reluat, iar se construieste.
Asta a fost anul trecut, anul asta s-a reluat, iar se construieste.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
andrei11
E în centrul centrului. ( În București ) În spatele blocului << fost ONT >> ( frate geamăn cu << fosta Evă >> )
E în centrul centrului. ( În București ) În spatele blocului << fost ONT >> ( frate geamăn cu << fosta Evă >> )
g.jpg (198.98 KB; downloaded 3044 times)
- TibiV
-
Posted:
-
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
punmeister
Ca tot se vorbea de masini pe hidrogen:
Ca tot se vorbea de masini pe hidrogen:
📖 Pagination options