Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovVehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.ATramvaie

 

Topic: V2A-2S (1982-2010)

79 posts, 27229 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

V2A-2S (1982-2010) Utilizator anonim

La ora actuala nu mai circula decat ocazional V2A-2S #4042 de la Depoul Giulesti, in rest mai este 4032 in conservare, acesta va fi restaurat anul viitor si va ajunge vagon de festivitate in Depoul Dudesti.
Ultimul V2A care a ajuns in Depoul Dudesti a fost 4031 care a fost singurul V2A ajuns in acest depou la redeschidere, circula in general pe 19 dar a scapat de cateva ori pe 54.

 


Re: V2A/V2A-2S - modele ce devin istorie Gabi23

La ora actuala ultimul V2A-2S care mai circula in Bucuresti este #4042, urmand ca in luna mai-iunie cel tarziu, sa fie si el casat. N-ar fi aratat rau ca si acest V2A sa fie pastrat pentru muzeu sa avem ambele variante de V2A.

 


Re: V2A/V2A-2S - modele ce devin istorie Dominatrix

Legat de 4039 si 4042, chiar daca nu vor disparea fizic, e clar ca din traseu dispar foarte curand, cand vor fi gata vagoanele noi V3A-2S 4039 si 4042, probabil inainte de septembrie, cand lumea vine din concedii si incep scolile. Asta inseamna ca in Giulesti vor ramane 10 vagoane, din care 2-3 vor fi rezerve, deci in traseu vor fi probabil 7, cel mult 8. Vara poate sunt suficiente 8 vagoane, dar cred ca n-ar fi o idee rea sa ia 2 siameze noi si sa le duca pe trailer in Giulesti, ca sa poata suplimenta parcul in septembrie, macar la 9 ture cum era inainte de reducerea din iunie.

 


Re: V2A/V2A-2S - modele ce devin istorie Gabi23

Pai din traseu 4039 nu mai iese de la inceputul lunii iulie, iar 4042 inca circula. In momentul asta, deci sunt 9 ture dimineata si fac fata excelent pe linia 44, avand un interval extrem de bun. Costul de transport al siamezelor nu poate fi suportat. Nu sunt bani pur si simplu, abia se pot face cateva lucruri cu cei existenti. Sa ne multumim ca se fac vagoanele totusi ca altfel ne uitam si acu la 4039 si si 4042 cum le cad usile, cum crapa boghiurile si multe altele. Este nevoie de cele noi in Giulesti si mai ales ca n-as vrea sa le vad pe 4038, 4040 etc pe jegul de linie de pe Mihalache si Bucurestii Noi rupandu-se pe acolo, sau in cel mai rau caz pe Pantelimon unde e la fel de tandari linia. Deci eu le-as tine in conservare in Victoria pana la redeschiderea liniei in zona Plevnei, daca nu pot fi mutate. In Giulesti vagoanele se prezinta in conditii destul de bune si tehnic, dar si ca aspect fata de alte zone din Bucuresti, desi se zice ca e zona "rea". Eu consider ca este cea mai buna solutie ca vagoanele sa ramana la Depoul Giulesti pentru anii urmatori si sa formeze parcul liniei 44 - Cartier 16 Februarie - Gara Basarab.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: V2A/V2A-2S - modele ce devin istorie Tom

Nu cred ca vor pastra siamezele pe linia 44 si nici macar depoul Giulesti nu cred ca va ramane cu tramvaie de calatori.
Mai curand vom vedea iarasi pe acolo pe 004, remorcile EP/V3A, niste pluguri care nu mai incap in alta parte si poate maximum 2-3 ture din linia 44, cu vagoane dela depoul Bonaparte (Victoria).

 


Re: V2A/V2A-2S - modele ce devin istorie Dominatrix

Depoul Giulesti e cam mititel si manevrele se fac destul de greu in el, iar bucla aceea de intoarcere dinauntru este foarte chinuita, fiind de altfel, singurul caz in Bucuresti - din cate stiu - in care ocolirea depoului nu se poate face decat trecand prin hale. Cred ca de aceea foarte mult timp depoul a fost folosit numai pentru gararea vagoanelor utilitare si a celor scoase din uz. Tin minte ca prin 96-97, cand depoul era plin de vagoane utilitare si V5X si Rathgeber asteptand casarea sau modernizarea cu boghiuri EP, bucla aceea nici macar nu mai era utilizata, toate vagoanele intrau cu spatele in depou venind dinspre oras, iar la plecare intorceau in bucla de la capatul lui 44.

De aceea cred ca daca depoul ramane cu parc circulant dupa ce se termina Baas-Arabul, cel mai bine ar fi sa ramana acolo siamezele, fiindca ar fi mai usor de manevrat decat vagoanele unidirectionale. Oricum, daca acum pot scoate 9 ture in linia 44 din 11 tramvaie disponibile cat mai au (10 V3A-2s + 4042), bravo lor, inseamna ca intretin bine vagoanele. Totusi, daca nu se mai duc siameze pe trailer la Giulesti, mai mult ca sigur parcul circulant va SCADEA din septembrie (sau cand sunt gata noile vagoane 4039 si 4042), adica exact atunci cand cererea de transport va creste, fiindca 4042 nu va mai putea circula in varianta V2A-2s.

 


Re: V2A/V2A-2S - modele ce devin istorie Gabi23

V2A-2S-ul 4042, si-a luat "ramas bun" de la calatori zilele trecute. Dupa 27 de ani de circulatie la ITB/RATB a iesit din scena. Astazi deja nu mai avea SAT-ul, unul din putinele lucruri care se mai pot refolosi la ceva.
4039 era inchis intr-una din halele Dep. Giulesti...

Povestea acestor tramvaie se incheie zilele acestea urmand sa ne amintim si sa vorbim la trecut despre fostele 4001>4049.

 


Re: V2A/V2A-2S - modele ce devin istorie Dominatrix

Fiindca in alt topic s-a discutat despre restaurarea vagonului Lohner, as vrea sa intreb aici: pe vremea fostului director, era vorba ca 4032 va fi restaurat si pastrat pentru viitorul muzeu. Ce s-a intamplat pana la urma? A fost in stare RATB'ul sa pastreze vagonul sau au fost probleme "administrative" din cauza prezentei vagonului-dublura CH-PPC cu acelasi numar?

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: V2A/V2A-2S - modele ce devin istorie Dr2005

Din #4032 mai sunt niște bucăți de tablă prin teancul de fiare din zona de casări a URAC-ului. Nici vorbă de așa ceva pentru muzeu. La muzeu merg toate vechiturile date de nemți și austrieci, nicidecum vagoane reprezentative pentru oraș.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: V2A/V2A-2S - modele ce devin istorie Tom

Acesta este norocul nostru cu restaurarea: inca se lucreaza cu tehnologie din 1900, ca la Iasi (avantaj pentru restaurari), iar URAC are inca tehnologia de pe vremea cand V2A se fabricau in serie. Deci, o reconstructie dela "0" nu inseamna decat diferenta intre anii '80 din anii '80 si "anii '80" din 2010. Diferenta o face doar muzica mai proasta si faptul ca vedem in oglinda ca timpul a trecut.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: V2A/V2A-2S - modele ce devin istorie Utilizator anonim

#4042 a intrat in patrimoniul istoric al RATB si nu se va renunta la acesta, va ramane in conservare si va fi restaurat pentru parcul de muzeu al RATB.

 


Re: V2A/V2A-2S - modele ce devin istorie Dominatrix

O veste imbucuratoare...mai ales ca dintre toate siamezele V2A 4042 arata cel mai bine fizic, nu stiu daca si tehnic. A avut ultimul RK in 2001 sau inceputul lui 2002 daca imi aduc bine aminte. Oricum sa speram ca il restaureaza inainte sa se schimbe iar directorul, sau sa apara alte planuri, asa cum a fost cazul lui 4032 care stim cat de bine s-a restaurat...

 


Re: V2A/V2A-2S - modele ce devin istorie costin1300

Despre 4042,stiu de la unii vatmani ca era mult mai bun din punct de vedere tehnic fata de 4039.

 


Re: V2A/V2A-2S - modele ce devin istorie Gabi23

4042 era mai bun decat restul vagoanelor V2A-2S, dar totusi era depasit de vreme si el... A fost folosit la Dep. Giulesti cel mai mult dintre toate care au ajuns acolo, Avea destule probleme facand multe necazuri vatmanilor, cel putin anul acesta. Eu am asistat la 3 intrari in depou defect cu diverse motive de la usi rupte singure la boghiuri blocate  :roll:. Vatmanii nu prea il mai doreau deloc si le asteptau cu nerabdare pe cele noi. Asta e acuma au fost, le-au ajuns 27-28 de ani de circulatie, bine ca ramane totusi sa se faca ceva din 4042, iar 4039 ajunge din ce se pare saptamana aceasta la uzina.

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie  • 
Choose destination

Since our 2420 forum members have written 433250 posts in 5392 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use