Topic: Despre poluarea vehiculelor (norme, preventie etc)
22 posts, 10922 views
📖 Pagination options
- mcosmin
-
Posted:
-
Despre poluarea vehiculelor (norme, preventie etc)
mcosmin
In 10-20 de ani masinile cu motorina vor disparea, probabil trenurile vor ramane singurele vehicule cu asa ceva...
andrei11 wrote:
Lasă, până atunci apar motoarele euro paișpe.
Nu înțeleg de ce pe de o parte sunteți foarte înțelepți când vorbiți depre motoarele euro 6 pe de altă parte le vedeți foarte poluante. Pe ce drum o luați, să știu și eu.
In 10-20 de ani masinile cu motorina vor disparea, probabil trenurile vor ramane singurele vehicule cu asa ceva...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni
andrei11
Și camioanele ? Și vapoarele ? Și locomotivele Diesel ? Și automotoarele ? Și tractoarele agricole / combinele ? Și utilajele din construcții gen excavatoare, buldozerele, etc, etc.
Eu sunt pățit cu societatea capitalistă de consum exagerat...
Să scoatem gările din oraș.
După 30 de ani : Să aducem gările în mijlocul orașului.
______________
Parcă văd că se va întâmpla fix la fel și cu motoarele Diesel.
________________
Apropo, rezervele mondiale de petrol ( și gaze ) la cât se mai estimează ? Adică cam pentru câți ani mai ajung ?
Și camioanele ? Și vapoarele ? Și locomotivele Diesel ? Și automotoarele ? Și tractoarele agricole / combinele ? Și utilajele din construcții gen excavatoare, buldozerele, etc, etc.
Eu sunt pățit cu societatea capitalistă de consum exagerat...
Să scoatem gările din oraș.
După 30 de ani : Să aducem gările în mijlocul orașului.
______________
Parcă văd că se va întâmpla fix la fel și cu motoarele Diesel.
________________
Apropo, rezervele mondiale de petrol ( și gaze ) la cât se mai estimează ? Adică cam pentru câți ani mai ajung ?
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni
shoppy
Asta cu interzicerea diesel, una este sa fim realisti si alta sa facem propaganda, daca esti plin de bani si stai in Dubai si toate masinile sunt 250cai V8 benzina cutie automata care consuma 20% in oras, da, iti permiti sa vorbesti multe prostii, cat CO2 scot masinile acelea si cat polueaza rafinariile ca sa transforme acea motorina in benzina nu se uita, compara doar particulele de la esapament. Celelalte orase din Europa, sa le vad cu un transport in comun 100% electric si dupaia sa vorbeasca de interzicerea diesel in oras.
Rezerva este una si pretul este alta, daca acceptam motorina la 2euro/litru atunci devine viabila exploatarea nisipurilor petroliere pe scara larga si se mai pun cateva zeci de ani la rezerve.
Asta cu interzicerea diesel, una este sa fim realisti si alta sa facem propaganda, daca esti plin de bani si stai in Dubai si toate masinile sunt 250cai V8 benzina cutie automata care consuma 20% in oras, da, iti permiti sa vorbesti multe prostii, cat CO2 scot masinile acelea si cat polueaza rafinariile ca sa transforme acea motorina in benzina nu se uita, compara doar particulele de la esapament. Celelalte orase din Europa, sa le vad cu un transport in comun 100% electric si dupaia sa vorbeasca de interzicerea diesel in oras.
Rezerva este una si pretul este alta, daca acceptam motorina la 2euro/litru atunci devine viabila exploatarea nisipurilor petroliere pe scara larga si se mai pun cateva zeci de ani la rezerve.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni
mcosmin
Intr-un final, da, vor disparea toate, sau cel putin vor ramane la strictul necesar. Nu e o problema de consum si capitalism, sau de rezerve de petrol (oricum ala se regenereaza), e o problema de protectia mediului, problema de care lumea civilizata (de la omul de rand la producatorii auto) devine din ce in ce mai preocupata, si in mod inevitabil vom deveni si noi la fel. Degeaba ai economia stas daca mori cand iesi afara. Ia exemplul Chinei si Indiei ca sa vezi ce inseamna poluarea mediului...
Sa duci Diesel in inima Romaniei la aeroport, pe linie nou construita, intr-o capitala pretins europeana, e o prostie monumentala din toate punctele de vedere. Daca se intampla asta, noi, ca natie/civilizatie/cultura am esuat complet si meritam sa fim asimilati de tigani.
Asta e din seria "masina electrica polueaza mai tare decat una termica, indirect prin sursa de energie", facand abstractie de faptul rafinariile au instalatii de filtrare si captare a emisiilor mult mai eficiente decat ce poti pune vreodata pe o masina si in final duce la plouare mai mica si sustenabila pentru atmosfera. S-au facut studii pe problema asta, s-a ajuns la concluzia ca eliminarea Dieselului va avea un impact benefic asupra mediului. Punct. Restul e propaganda. Nimeni nu spune ca se face maine, 20-30 de ani este un orizont acceptabil si predictibil, dovada a faptului ca oamenii care au gandit asta stiu despre ce vorbesc si cu ce se mananca problema asta.
Stai linistit, si benzina o sa dispara 30 de ani dupa motorina. Deocamdata nu avem o alternativa viabila, lucru care nu se poate spune si despre motorina.
andrei11 wrote:
Și camioanele ? Și vapoarele ? Și locomotivele Diesel ? Și automotoarele ? Și tractoarele agricole / combinele ? Și utilajele din construcții gen excavatoare, buldozerele, etc, etc...
Intr-un final, da, vor disparea toate, sau cel putin vor ramane la strictul necesar. Nu e o problema de consum si capitalism, sau de rezerve de petrol (oricum ala se regenereaza), e o problema de protectia mediului, problema de care lumea civilizata (de la omul de rand la producatorii auto) devine din ce in ce mai preocupata, si in mod inevitabil vom deveni si noi la fel. Degeaba ai economia stas daca mori cand iesi afara. Ia exemplul Chinei si Indiei ca sa vezi ce inseamna poluarea mediului...
Sa duci Diesel in inima Romaniei la aeroport, pe linie nou construita, intr-o capitala pretins europeana, e o prostie monumentala din toate punctele de vedere. Daca se intampla asta, noi, ca natie/civilizatie/cultura am esuat complet si meritam sa fim asimilati de tigani.
shoppy wrote:
Asta cu interzicerea diesel, una este sa fim realisti si alta sa facem propaganda, daca esti plin de bani si stai in Dubai si toate masinile sunt 250cai V8 benzina cutie automata care consuma 20% in oras, da, iti permiti sa vorbesti multe prostii, cat CO2 scot masinile acelea si cat polueaza rafinariile ca sa transforme acea motorina in benzina nu se uita, compara doar particulele de la esapament. Celelalte orase din Europa, sa le vad cu un transport in comun 100% electric si dupaia sa vorbeasca de interzicerea diesel in oras.
Rezerva este una si pretul este alta, daca acceptam motorina la 2euro/litru atunci devine viabila exploatarea nisipurilor petroliere pe scara larga si se mai pun cateva zeci de ani la rezerve.
Asta e din seria "masina electrica polueaza mai tare decat una termica, indirect prin sursa de energie", facand abstractie de faptul rafinariile au instalatii de filtrare si captare a emisiilor mult mai eficiente decat ce poti pune vreodata pe o masina si in final duce la plouare mai mica si sustenabila pentru atmosfera. S-au facut studii pe problema asta, s-a ajuns la concluzia ca eliminarea Dieselului va avea un impact benefic asupra mediului. Punct. Restul e propaganda. Nimeni nu spune ca se face maine, 20-30 de ani este un orizont acceptabil si predictibil, dovada a faptului ca oamenii care au gandit asta stiu despre ce vorbesc si cu ce se mananca problema asta.
Stai linistit, si benzina o sa dispara 30 de ani dupa motorina. Deocamdata nu avem o alternativa viabila, lucru care nu se poate spune si despre motorina.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni
andrei11
Vezi că nu e cu punct, e cu virgulă.
Treaba este pur CAPITALISTĂ, adică se merge pe câștig și influențe. A, că în particular scade emisia de CO2 cu 0,0000000000000000001 mg asta e mai puțin important.
Vezi cât costă un autobuz EURO 6 ( ? parcă la nivelul ăsta s-a ajuns ) și cât costa un DAC nonEURO. Păi dacă motoarele Diesel sunt așa o catastrofă trebuiau să le elimine de acum 50 de ani, nu să mărească prețul de n șpemii de ori, să le facă EURO 100 ca să dai bani pe ceva poluant.
V-am mai spus, acum 30 de ani s-au eliminat gările din oraș, liniile de tramvai, acum se readuc gările în centru și se reconstruiesc liniile de tramvai. Trebuie să le dăm de muncă tovarășilor capitalisti.
Bucureștiul a devenit o mare de birouri. În birouri nu se produc nici mașini, nici avioane, nici bunuri de larg consum, nici bunuri industriale. Cine le fabrică ? Anglia, Franța, Germania, nu mai spun de USA. La ei nu e poluare ? Ok, am mai spus-o, aștept să se mute birourile în China, că e mâna de lucru mai ieftină, să vedem atunci dacă mai avem bani să cumpărăm aragaze.
Petrolul se regenerează ? Ok, ne crezi pe toți puști de grădiniță. Da, se regenerează, dar anii au foarte mulți de zero după cifra 1. Mai vorbim în altă eră ( geologică ). Mai întâi să reapară dinozaurii și atunci resetăm cronometrele.
Vezi că nu e cu punct, e cu virgulă.
Treaba este pur CAPITALISTĂ, adică se merge pe câștig și influențe. A, că în particular scade emisia de CO2 cu 0,0000000000000000001 mg asta e mai puțin important.
Vezi cât costă un autobuz EURO 6 ( ? parcă la nivelul ăsta s-a ajuns ) și cât costa un DAC nonEURO. Păi dacă motoarele Diesel sunt așa o catastrofă trebuiau să le elimine de acum 50 de ani, nu să mărească prețul de n șpemii de ori, să le facă EURO 100 ca să dai bani pe ceva poluant.
V-am mai spus, acum 30 de ani s-au eliminat gările din oraș, liniile de tramvai, acum se readuc gările în centru și se reconstruiesc liniile de tramvai. Trebuie să le dăm de muncă tovarășilor capitalisti.
Bucureștiul a devenit o mare de birouri. În birouri nu se produc nici mașini, nici avioane, nici bunuri de larg consum, nici bunuri industriale. Cine le fabrică ? Anglia, Franța, Germania, nu mai spun de USA. La ei nu e poluare ? Ok, am mai spus-o, aștept să se mute birourile în China, că e mâna de lucru mai ieftină, să vedem atunci dacă mai avem bani să cumpărăm aragaze.
Petrolul se regenerează ? Ok, ne crezi pe toți puști de grădiniță. Da, se regenerează, dar anii au foarte mulți de zero după cifra 1. Mai vorbim în altă eră ( geologică ). Mai întâi să reapară dinozaurii și atunci resetăm cronometrele.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni
TibiV
Pe buneeeeeee ?!?!....
Probabil se regenereeaza si minele de carbuni (ziua scoti carbunele, noaptea se umple la loc galeria minei) si zacamintele de gaze naturale....
Anunta-i si pe aia de la Discovery & National Geografic de aceasta descoperire...
Nu trebuie decat un pic de "promovare" si ai Nobelul in buzunare !
(Vezi ca ai dreptate... Insa doar in conditiile aminite de andrei11... Sunt strict legate de dinozauri si de resetarea cronometrelor...)
Am "emigrat" (am parasit) "Politica, istorie..." din cauza ca tu aveai mereu "adevarul absolut" pe care il varai pe gatul tuturor...
Tu stiai totul...
Acum m-am linistit...
Valoare afirmatiilor tale a devenit... hmmm.. evidenta.
mcosmin wrote:
Nu e o problema de consum si capitalism, sau de rezerve de petrol (oricum ala se regenereaza)
Pe buneeeeeee ?!?!....
Probabil se regenereeaza si minele de carbuni (ziua scoti carbunele, noaptea se umple la loc galeria minei) si zacamintele de gaze naturale....
Anunta-i si pe aia de la Discovery & National Geografic de aceasta descoperire...
Nu trebuie decat un pic de "promovare" si ai Nobelul in buzunare !
(Vezi ca ai dreptate... Insa doar in conditiile aminite de andrei11... Sunt strict legate de dinozauri si de resetarea cronometrelor...)
Am "emigrat" (am parasit) "Politica, istorie..." din cauza ca tu aveai mereu "adevarul absolut" pe care il varai pe gatul tuturor...
Tu stiai totul...
Acum m-am linistit...
Valoare afirmatiilor tale a devenit... hmmm.. evidenta.
...rezerve de petrol (oricum ala se regenereaza)...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni
shoppy
Sunt de acord, zacamintele de petrol si carbuni chiar se regenereaza, doar ca dureaza cateva ere geologice.
Nu, nu este un fel de masina electrica poluanta, este un fel de nu te baga sa bagi puncte si concluzii simpliste intr-o discutie foarte complicata, ca se vede ca nu te pricepi.
Un motor pe benzina va genera mereu mai mult CO2 decat unul pe motorina deoarece cifra octanica a combustibilului este mai mare si cantitatea de combustibil ars este mai mare, combinat asta cu faptul ca singura metoda comerciala de obtinere a benzinei este fierberea motorinei si condensarea vaporilor(chestie care iar genereaza CO2, si nu, nu exista o solutie comerciala pentru filtre de CO2, ca le-am folosii peste tot) si ca un motor pe benzina nu isi atinge intreaga putere(deci eficienta maxima) decat pe ultimul sfert al plajei de turatii ceea ce in practica ori se atinge foarte rar ori distruge prematur motorul, problema devine foarte complicata.
Evident ca daca se pleaca de la un V8 benzina de 450cp detarat la 350cp si cutie automata folosita dar pe modul automat, fara nici o modificare in ECU, cu revizii / intretinere la zi la reprezentanta si fara nici o grija pentru consum atunci unele calcule cad de partea benzinei, dar daca te uiti in lume o sa vezi ca 99% din masini sunt cu totul altceva si nu pot fi inlocuite cu asta.
Da, stiu ca in Dubai s-au interzis dieselurile, doar ca acolo aia arunca benzina si banii la canal, iar toate masinile lor sunt ca mai sus, acolo expeditiv poate sa para ca are sens, doar ca nu suntem acolo, si nici nu privim expeditiv.
Sunt de acord, zacamintele de petrol si carbuni chiar se regenereaza, doar ca dureaza cateva ere geologice.
Nu, nu este un fel de masina electrica poluanta, este un fel de nu te baga sa bagi puncte si concluzii simpliste intr-o discutie foarte complicata, ca se vede ca nu te pricepi.
Un motor pe benzina va genera mereu mai mult CO2 decat unul pe motorina deoarece cifra octanica a combustibilului este mai mare si cantitatea de combustibil ars este mai mare, combinat asta cu faptul ca singura metoda comerciala de obtinere a benzinei este fierberea motorinei si condensarea vaporilor(chestie care iar genereaza CO2, si nu, nu exista o solutie comerciala pentru filtre de CO2, ca le-am folosii peste tot) si ca un motor pe benzina nu isi atinge intreaga putere(deci eficienta maxima) decat pe ultimul sfert al plajei de turatii ceea ce in practica ori se atinge foarte rar ori distruge prematur motorul, problema devine foarte complicata.
Evident ca daca se pleaca de la un V8 benzina de 450cp detarat la 350cp si cutie automata folosita dar pe modul automat, fara nici o modificare in ECU, cu revizii / intretinere la zi la reprezentanta si fara nici o grija pentru consum atunci unele calcule cad de partea benzinei, dar daca te uiti in lume o sa vezi ca 99% din masini sunt cu totul altceva si nu pot fi inlocuite cu asta.
Da, stiu ca in Dubai s-au interzis dieselurile, doar ca acolo aia arunca benzina si banii la canal, iar toate masinile lor sunt ca mai sus, acolo expeditiv poate sa para ca are sens, doar ca nu suntem acolo, si nici nu privim expeditiv.
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni
Valentin
Eu personal as fi de acord doar cu interzicerea celor sub euro 4 (e vorba doar de vehicule).. Un aspect important este faptul ca numarul de automobile diesel este mult mai mare ca trenurile pe aceeasi sursa de alimentare, deci s-ar putea interzice diesel (eu cel putin as da voie doar la maxim 2 nivele sub cel mai nou euro, adica acum avem euro 6 si maxim admis euro 4) pentru automobile intr-o prima etapa pentru ca ele sunt majoritare (mult peste trenuri/ autocamioane diesel) cu conditia spusa de mine, mai apoi se poate face acelasi lucru si la autocamioane (maxim 2 nivele sub ultimul euro)...
Cat despre benzina, la fel, as interzice sub euro 3 , adica maxim 3 nivele sub cel actual..
PS: tabel pentru europa
Cum? Se interzice in primul rand inmatricularea lor, iar cele existente sa fie taxate mai mult ..
Cat despre masinile electrice, este adevarat ca pentru a le construii se emite o cantitate de CO2, dar acestea dupa ce au iesit din fabrica nu produc niciun CO2 (full electrice) in timp ce diesel/benzina emit in timp (si daca nu se realizeaza o mentenanta buna se agraveaza).. Parerea mea este ca masinile non electrice o sa dispara cu siguranta intr-un viitor apropiat , concomitent cu reducerea rezervelor de petrol, in primul rand pentru ca statele vor dori sa pastreze petrolul pentru vehiculele militare (adica vor face o rezerva sa zicem) asa ca este mult mai aproape acest pas decat se crede..
De asemenea, deja se lucreaza la dezvoltarea bateriilor pentru a putea face fata mersului zilnic prin orase si o incarcare rapida.. Evident, in timp, preturile o sa scada odata cu optimizarea constructiei vehiculului electric, modernizarea fabricilor, etc.. (asemanator cu momentul in care s-a inventat prima masina acum cateva secole )
Eu asa vad lucrurile..
Eu personal as fi de acord doar cu interzicerea celor sub euro 4 (e vorba doar de vehicule).. Un aspect important este faptul ca numarul de automobile diesel este mult mai mare ca trenurile pe aceeasi sursa de alimentare, deci s-ar putea interzice diesel (eu cel putin as da voie doar la maxim 2 nivele sub cel mai nou euro, adica acum avem euro 6 si maxim admis euro 4) pentru automobile intr-o prima etapa pentru ca ele sunt majoritare (mult peste trenuri/ autocamioane diesel) cu conditia spusa de mine, mai apoi se poate face acelasi lucru si la autocamioane (maxim 2 nivele sub ultimul euro)...
Cat despre benzina, la fel, as interzice sub euro 3 , adica maxim 3 nivele sub cel actual..
PS: tabel pentru europa
Cum? Se interzice in primul rand inmatricularea lor, iar cele existente sa fie taxate mai mult ..
Cat despre masinile electrice, este adevarat ca pentru a le construii se emite o cantitate de CO2, dar acestea dupa ce au iesit din fabrica nu produc niciun CO2 (full electrice) in timp ce diesel/benzina emit in timp (si daca nu se realizeaza o mentenanta buna se agraveaza).. Parerea mea este ca masinile non electrice o sa dispara cu siguranta intr-un viitor apropiat , concomitent cu reducerea rezervelor de petrol, in primul rand pentru ca statele vor dori sa pastreze petrolul pentru vehiculele militare (adica vor face o rezerva sa zicem) asa ca este mult mai aproape acest pas decat se crede..
De asemenea, deja se lucreaza la dezvoltarea bateriilor pentru a putea face fata mersului zilnic prin orase si o incarcare rapida.. Evident, in timp, preturile o sa scada odata cu optimizarea constructiei vehiculului electric, modernizarea fabricilor, etc.. (asemanator cu momentul in care s-a inventat prima masina acum cateva secole )
Eu asa vad lucrurile..
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Despre poluarea vehiculelor (norme, preventie etc)
andrei11
Propunerile tale includ unele capcane și anume :
1) Interzicerea îmnatriculării lor.
De ce ? Dacă eu mi-am cumpărat mașina nouă cu un anumit EURO n-ai cum să-mi interzici vânzarea mașinii peste 15-20 de ani. Tu ca fabrică o comercializezi și nu scrie nicăieri că peste 20 de ani trebuie casată mașina. Dacă scrie, e ok, știi de la început la ce să te aștepți.Dar nu schimbi regula jocului după începerea lui. În altă ordine de idei, ce te faci cu mașinile << istorice >> ? Unde le încadrezi ?
2) Taxarea în plus e o balivernă, dacă se taxează în plus o mașină cu un EURO mai mic asta NU înseamnă că NU poluează. Pe noi ne interesează să nu poluăm atmosfera sau să taxăm suplimentar această poluare ?
3) Am un răspuns de dat userului WT_fan06 atenție mare la mașinile astea noi, gen EURO 6. Normele acelea de poluare sunt valabile vreo 100.000 km așa, numai cu întreținere curentă ( schimbat filtre / ulei / distribuție / mărunțișuri ). După prima sută de mii trebuie să bagi bani serioși pentru o mentenanță corespunzătoare. Nu cred că mașinile astea populare la prețuri accesibile pentru o pătură largă de populație mai sunt accesibile ca și înteținere după prima sută de mii de km.
4) ITP - ul făcut PE BUNE. Acum foarte multe Service-uri îl fac la mișto. Acest punct se leagă de punctul 3) nu știu câți cetățeni care-și cumpără mașini accesibile pot susține și mentenanța lor după suta de mii de km parcurși.
5) Mașinile electrice. Deocamdată sunt indicate strict pentru mersul în oraș, și nu ca și taximetre. Ci să te duci de acasă la servici, eventual un Mall, ceva ieșit la iarbă verde lângă casă. Pentru un drum București - Suceava îți mai trebuie vreo juma de zi ( 12 - 14 ore ) pentru reîncărcările succesive.
Încă nu mi-e clar cât costă mentenanța lor, adică cât te costă bateriile noi și la câte cicluri de încărcare / descărcare rezistă.
Propunerile tale includ unele capcane și anume :
1) Interzicerea îmnatriculării lor.
De ce ? Dacă eu mi-am cumpărat mașina nouă cu un anumit EURO n-ai cum să-mi interzici vânzarea mașinii peste 15-20 de ani. Tu ca fabrică o comercializezi și nu scrie nicăieri că peste 20 de ani trebuie casată mașina. Dacă scrie, e ok, știi de la început la ce să te aștepți.Dar nu schimbi regula jocului după începerea lui. În altă ordine de idei, ce te faci cu mașinile << istorice >> ? Unde le încadrezi ?
2) Taxarea în plus e o balivernă, dacă se taxează în plus o mașină cu un EURO mai mic asta NU înseamnă că NU poluează. Pe noi ne interesează să nu poluăm atmosfera sau să taxăm suplimentar această poluare ?
3) Am un răspuns de dat userului WT_fan06 atenție mare la mașinile astea noi, gen EURO 6. Normele acelea de poluare sunt valabile vreo 100.000 km așa, numai cu întreținere curentă ( schimbat filtre / ulei / distribuție / mărunțișuri ). După prima sută de mii trebuie să bagi bani serioși pentru o mentenanță corespunzătoare. Nu cred că mașinile astea populare la prețuri accesibile pentru o pătură largă de populație mai sunt accesibile ca și înteținere după prima sută de mii de km.
4) ITP - ul făcut PE BUNE. Acum foarte multe Service-uri îl fac la mișto. Acest punct se leagă de punctul 3) nu știu câți cetățeni care-și cumpără mașini accesibile pot susține și mentenanța lor după suta de mii de km parcurși.
5) Mașinile electrice. Deocamdată sunt indicate strict pentru mersul în oraș, și nu ca și taximetre. Ci să te duci de acasă la servici, eventual un Mall, ceva ieșit la iarbă verde lângă casă. Pentru un drum București - Suceava îți mai trebuie vreo juma de zi ( 12 - 14 ore ) pentru reîncărcările succesive.
Încă nu mi-e clar cât costă mentenanța lor, adică cât te costă bateriile noi și la câte cicluri de încărcare / descărcare rezistă.
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Despre poluarea vehiculelor (norme, preventie etc)
Valentin
Masinile istorice raman asa cum sunt, in primul rand pentru ca nu sunt multe ca numar (trebuie ca toate piesele sa fie originale ceea ce nu multe masini, chiar daca vechi, au) . In general masinile istorice nu se plimba pe strazi in fiecare zi si se duc doar la intalniri ale vehiculelor istorice , eventual la o plimbare (iarna mai ales nu cred ca se folosesc).
Ai dreptate la 1, nu eu trebuie sa schimb regula jocului, ci industria .. Dar ca o alta idee ar fi ca toate masinile sa aiba sub un prag de noxe ( acest prag ar fi stabilit incat sa excluda cu siguranta masinile fabricate inainte de 2004, intrucat masinile care vor aparea in continuare vor avea din ce in ce mai putine noxe , deci se exclude ideea de a cumpara o masina noua si sa trebuiasca sa o casezi dupa 20 de ani) concomitent cu un control al autoritatilor asupra service-urilor (trebuie actiuni PR + RAR cum am vazut la un moment dat de opriri in trafic si control al vehiculelor banuite ca nu au luat ITP-ul pe bune, se verifica ce SERVICE l-a facut si acesta se va suspenda/inchide, orice numai amenda nu pentru ca asta nu-i ustura prea tare si ei nu inteleg ca se joaca cu sanatatea oamenilor).
Si as face si campanii de constientizare a faptului ca masina NU se cumpara, fara a se avea in vedere mentenanta corespunzatoare ei. NU inteleg si NU suport oamenii care isi iau masini second-hand si care NU le asigura mentenanta pe principiul "pleaca de pe loc? ce mai conteaza" . Iti cumperi masina DOAR daca chiar e o necesitate (job care implica mers constant dintr-un loc in altul, esti izolat de transport in comun) si daca ai capacitatea financiara sa o intretii.. Eu cel putin as fi mult mai drastic pe partea de noxe si nu pentru ca sunt eu vreun mare "ecologist" ci pentru ca merg destul de mult pe jos in Bucuresti si inspir un aer poluat
Masinile istorice raman asa cum sunt, in primul rand pentru ca nu sunt multe ca numar (trebuie ca toate piesele sa fie originale ceea ce nu multe masini, chiar daca vechi, au) . In general masinile istorice nu se plimba pe strazi in fiecare zi si se duc doar la intalniri ale vehiculelor istorice , eventual la o plimbare (iarna mai ales nu cred ca se folosesc).
Ai dreptate la 1, nu eu trebuie sa schimb regula jocului, ci industria .. Dar ca o alta idee ar fi ca toate masinile sa aiba sub un prag de noxe ( acest prag ar fi stabilit incat sa excluda cu siguranta masinile fabricate inainte de 2004, intrucat masinile care vor aparea in continuare vor avea din ce in ce mai putine noxe , deci se exclude ideea de a cumpara o masina noua si sa trebuiasca sa o casezi dupa 20 de ani) concomitent cu un control al autoritatilor asupra service-urilor (trebuie actiuni PR + RAR cum am vazut la un moment dat de opriri in trafic si control al vehiculelor banuite ca nu au luat ITP-ul pe bune, se verifica ce SERVICE l-a facut si acesta se va suspenda/inchide, orice numai amenda nu pentru ca asta nu-i ustura prea tare si ei nu inteleg ca se joaca cu sanatatea oamenilor).
Si as face si campanii de constientizare a faptului ca masina NU se cumpara, fara a se avea in vedere mentenanta corespunzatoare ei. NU inteleg si NU suport oamenii care isi iau masini second-hand si care NU le asigura mentenanta pe principiul "pleaca de pe loc? ce mai conteaza" . Iti cumperi masina DOAR daca chiar e o necesitate (job care implica mers constant dintr-un loc in altul, esti izolat de transport in comun) si daca ai capacitatea financiara sa o intretii.. Eu cel putin as fi mult mai drastic pe partea de noxe si nu pentru ca sunt eu vreun mare "ecologist" ci pentru ca merg destul de mult pe jos in Bucuresti si inspir un aer poluat
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Despre poluarea vehiculelor (norme, preventie etc)
TibiV
Valentin, imi place cum gandesti...
[off topic]
Imi cer scuze daca ti-am "taiat" anumite parti...
Dar postarea ta ar merge minunat (daca inlocuiesti cuvantul "masini" cu cuvantul "case") si la topicurile cu "Cutremure" si "Reabilitari cladiri vechi", si "Centrul vechi" si "Calea Calarasi" si, si, si....
andrei11 stie sigur la ce ma refer....
[/off topic]
Valentin, imi place cum gandesti...
[off topic]
Valentin wrote:
NU inteleg si NU suport oamenii care isi iau masini second-hand si care NU le asigura mentenanta (...). Iti cumperi masina DOAR daca chiar e o necesitate (...) si daca ai capacitatea financiara sa o intretii...
Imi cer scuze daca ti-am "taiat" anumite parti...
Dar postarea ta ar merge minunat (daca inlocuiesti cuvantul "masini" cu cuvantul "case") si la topicurile cu "Cutremure" si "Reabilitari cladiri vechi", si "Centrul vechi" si "Calea Calarasi" si, si, si....
andrei11 stie sigur la ce ma refer....
[/off topic]
- aztec
-
Posted:
-
Re: Despre poluarea vehiculelor (norme, preventie etc)
aztec
Daca pana la euro 3-4 mai avea un sens , de acolo in sus este doar "consumerism", sa mearga afacerea....
Din toate partile...adica fabricile sa prodica, oamenii sa aiba de munca sa plateasca taxe la stat, bancile sa castige si mumcitorul sa aiba rate de platit ca e mai docil din toate punctele de vedere cand are rate.
Diferentele sunt atat de mici si incepe sa fie foarte greu de atins noile norme. Si daca e euro 10 si faci 2-3 km, nu apuca sa ajunga la temperatura de regim a catalizatorului si polueaza cat un euro 1....
Ca doar nu a aparut de ieri de azi produsele cu durata de viata limitata doar pentru a schimba produsul....
Binenteles ca trebuie limitata poluarea...dar nu vad preocupare pentru un kit de exemplu pentru masinile deja in circulatie sa devina mai putin poluante...
Pana la urma tot ce arde, polueaza. Indiferent daca e benzina, motorina sau lemn, gaz. Unele mai mult, altele mai putin, unele mai "curat" altele mai nocive.
Se sice ca GPL-ul e mai curat, de ce nu se incurajeaza trecerea pe gpl? Adica in loc sa dai 6500 unei singure persoane, sa dai 1000 la 6 persoane pentru conversia pe GPL? Sau in loc sa casezi orice masina mai veche de 8 ani(sau zece cat e) sa casezi doar non-euro sau euro 1...?
Daca pana la euro 3-4 mai avea un sens , de acolo in sus este doar "consumerism", sa mearga afacerea....
Din toate partile...adica fabricile sa prodica, oamenii sa aiba de munca sa plateasca taxe la stat, bancile sa castige si mumcitorul sa aiba rate de platit ca e mai docil din toate punctele de vedere cand are rate.
Diferentele sunt atat de mici si incepe sa fie foarte greu de atins noile norme. Si daca e euro 10 si faci 2-3 km, nu apuca sa ajunga la temperatura de regim a catalizatorului si polueaza cat un euro 1....
Ca doar nu a aparut de ieri de azi produsele cu durata de viata limitata doar pentru a schimba produsul....
Binenteles ca trebuie limitata poluarea...dar nu vad preocupare pentru un kit de exemplu pentru masinile deja in circulatie sa devina mai putin poluante...
Pana la urma tot ce arde, polueaza. Indiferent daca e benzina, motorina sau lemn, gaz. Unele mai mult, altele mai putin, unele mai "curat" altele mai nocive.
Se sice ca GPL-ul e mai curat, de ce nu se incurajeaza trecerea pe gpl? Adica in loc sa dai 6500 unei singure persoane, sa dai 1000 la 6 persoane pentru conversia pe GPL? Sau in loc sa casezi orice masina mai veche de 8 ani(sau zece cat e) sa casezi doar non-euro sau euro 1...?
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Despre poluarea vehiculelor (norme, preventie etc)
PaulIP
2.) Suprataxarea e o aberatie, dar nu din motivele enuntate, ci ca oamenii prefera sa schimbe masina veche cu una noua decat sa plateasca taxe suplimentare ca fraierii. Se cheama Total Cost of Ownership (TCO, sau, ca sa nu fim capitalisti, Cost Total de Proprietate).
3.) Fix asta e clenciul: dupa prima suta de mii de km sa fii "fortat" de CTP tot mai ridicat sa iti schimbi masina cu alta care sa "te duca" inca 100.000 de km. Exact pentru durata asta de "viata" sunt proiectate normele Euro 6, 7 s.a.m.d. In plus, oamenii sunt, in general, prosti/superficiali sau foarte prosti (persoanele de fata se exclud). Asta ii face vulnerabili (si nu doar pe ei) la efectul placebo, deci o sa cumpere o masina cu pretinse emisii de 0.000001 % CO2 chiar si daca fie cifra aia e fictiva, fie e adevarata dar dupa 30.000 km devine nerentabila financiar.
andrei11 wrote:
[...]
2) Taxarea în plus e o balivernă, dacă se taxează în plus o mașină cu un EURO mai mic asta NU înseamnă că NU poluează. Pe noi ne interesează să nu poluăm atmosfera sau să taxăm suplimentar această poluare ?
3) [...] Normele acelea de poluare sunt valabile vreo 100.000 km așa, numai cu întreținere curentă ( schimbat filtre / ulei / distribuție / mărunțișuri ). După prima sută de mii trebuie să bagi bani serioși pentru o mentenanță corespunzătoare. Nu cred că mașinile astea populare la prețuri accesibile pentru o pătură largă de populație mai sunt accesibile ca și înteținere după prima sută de mii de km.
2.) Suprataxarea e o aberatie, dar nu din motivele enuntate, ci ca oamenii prefera sa schimbe masina veche cu una noua decat sa plateasca taxe suplimentare ca fraierii. Se cheama Total Cost of Ownership (TCO, sau, ca sa nu fim capitalisti, Cost Total de Proprietate).
3.) Fix asta e clenciul: dupa prima suta de mii de km sa fii "fortat" de CTP tot mai ridicat sa iti schimbi masina cu alta care sa "te duca" inca 100.000 de km. Exact pentru durata asta de "viata" sunt proiectate normele Euro 6, 7 s.a.m.d. In plus, oamenii sunt, in general, prosti/superficiali sau foarte prosti (persoanele de fata se exclud). Asta ii face vulnerabili (si nu doar pe ei) la efectul placebo, deci o sa cumpere o masina cu pretinse emisii de 0.000001 % CO2 chiar si daca fie cifra aia e fictiva, fie e adevarata dar dupa 30.000 km devine nerentabila financiar.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Despre poluarea vehiculelor (norme, preventie etc)
misterr
De ce mașina electrică e o necesitate
Planeta nu ne mai suportă. Studiile făcute de către cele mai prestigioase instituții și însușite de Națiunile Unite arată că omenirea se află în pragul unei catastrofe de proporții cauzate de folosirea fără discernământ a resurselor naturale și a poluării pe care a cauzat-o. Totul s-a întâmplat în ultima sută de ani și coincide cu fabricarea și folosirea în masă a automobilului. Chiar dacă transporturile, incluzând industria auto, sunt responsabile doar pentru 14% din încălzirea globală, măsurile ce trebuie luate nu mai suportă niciun fel de amânare. Automobilul electric este soluția care ar putea rezolva o parte din marile probleme ale omenirii. Chiar dacă există unele impedimente, ele pot fi depășite, mai ales că multe nu sunt de natură tehnică, ci țin mai degrabă de obicei și psihologia șoferului. VW, cel mai mare producător auto, a adoptat un program ambițios prin care va spăla și păcatele Dieselgate-ului: 70 de modele electrice până în 2030.
Studiile climatologice arată că, dacă până în anul 2100, omenirea nu va împiedica încălzirea Pământului cu cel mult 2 grade Celsius peste media actuală, schimbările ce vor urma ar fi nu doar catastrofale, ci și ireversibile. În prezent, în baza cifrelor măsurate de la nivelul anului 1990 cu proiecție până în anul 2100, dacă vom continua stilul de viață actual, vom consuma ca până acum și vom folosi mașini puternice și poluante, modelele matematice spun că atmosfera se va încălzi cu 4,5 grade Celsius, iar procesul nu va putea fi inversat, indiferent ce ar mai face omul. Limita de la care arcul ceasului planetar se dă peste cap este de 2 grade Celsius de încălzire. Pentru a ne face o imagine clară asupra consecințelor, vom trece în revistă câteva dintre efecte. La o încălzire de 1,5 grade, o situație inevitabilă, producția agricolă scade cu 10%, fenomenele meteo extreme cresc cu 7% în apariție, nivelul mării se ridică cu 0,85 metri. La 2 grade, nivelul mării crește cu 1 metru, Amsterdamul ajunge sub apă, producția de hrană scade cu 20%, fenomenele meteo extreme se întețesc în proporție de 10%, fiecare vară europeană va fi caniculară, iar riscul de extincție a unor specii crește cu 30%. La o depășire cu 3-4 grade, New York-ul este inundat pentru că nivelul mării crește cu 1,24 metri; Spania, Grecia și Italia devin deșert; producția agricolă scade cu până la 40%, riscul de extincție crește cu 40%. După 4,5 grade situația devine catastrofală. În toată această ecuație, transporturile joacă un rol de 14%, pentru că agricultura, industria și emisia de căldură depășesc fiecare 20%. Totuși, la nivelul industriei auto, se poate acționa cât mai controlat și mai repede, iar răspunsul este automobilul electric.
Ținta "zero emisii"
Industria auto estimează că pentru a atinge țina de 1,5 grade de încălzire în 2100, cu o probabilitate de 66%, trebuie ca anul 2029 să fie ultimul în care se va vinde o mașină nouă pe combustie internă. În calendarul agreat de autoritățile statelor care au semnat pactul de reducere a emisiilor, se preconizează ca la nivelul anului 2025 să înceteze fabricarea de motoare pe benzină, motorină sau hibride bazate pe benzină. Din 2027 ar urma să nu mai fie fabricate mașini hibride pe motorină și cele care folosesc GPL. Teoretic, cine cumpără o mașină nouă peste 11 ani, nu va avea de ales decât dintre variante electrice. Pentru a grăbi tranziția, la nivelul UE a fost adoptat un plan radical care prevede reducerea emisiilor poluante de la 95 grame CO2/km în 2020, la 80 grame CO2/km în 2025 și 59 grame CO2/km în 2030. Ca să ne dăm seama cât de draconice sunt măsurile, trebuie să precizăm că în acest moment ținta de 95 de grame este atinsă doar de Smart, mașini de oraș cu motoare mici, și Tesla, care vinde exclusiv modele electrice. Pe aproape, la 99 grame CO2/km, se situează Toyota, un pionier al mașinilor hibride. Multe țări europene au anunțat deja obiectivul “zero emisii”: Norvegia din 2025, Belgia, Olanda, Suedia din 2030, Marea Britanie, Franța sau Spania din 2040.
Cota actuală, 1,08%
În ciuda acestor obiective , în mod paradoxal, emisiile au crescut în ultimii ani după scandalul Dieselgate care a dus la repudierea propulsoarelor pe motorină, mai puțin poluante din punctul de vedere al emisiilor de CO2, față de cele pe benzină. Tot în contradicție cu declarațiile de intenția cu încărcătură ecologică, cota de piață a mașinilor electrice la nivelul UE a fost de doar 0,8% și a crescut în 2018 la 1,08 %, aproape inexistentă din punctul de vedere al impactului sau vânzărilor. Cu toate acestea, vorbim de automobile care au, la o simplă analiză, mult mai multe avantaje față de cele pe combustie internă. Randamentul unui automobil electric este de 98%, doar două procente se pierd prin emisie de căldură, față de eficiența unui automobil cu combustie la care eficiența este de doar 33%. Dar pentru producerea unei energii de 18,7 kwH, cum este cea folosită de VW e-Up!, e nevoie de 230 kg de acumulator, în vreme ce prin arderea benzinei ar fi nevoie doar de 2 litri de combustibil. Aici apar și marile provocări ale producătorilor auto, dar și ale celor care vor să utilizeze mașini electrice.
10 mituri demontate
Dieter Graf și Herbert Starmuhler, doi austrieci utilizatori de automobil electric, au demontat miturile legate de handicapurile acestui tip de automobil într-o broșură sugestiv intitulată "10 argumente împotriva automobilului electric pe care le puteți uita imediat". Autonomia este un prag psihologic, pentru că în realitate sunt prea puțini cei care au nevoie de 1.000 de km, un plin de 200-300 de km fiind arhisuficient pentru nevoi zilnice. Încărcarea durează prea mult dacă nu faci pauze de cafea. Pentru că un șofer care merge 800 de km fără oprire nu prea are ce căuta în trafic. Mașina trebuie reconsiderată după principiul telefonului mobil, o încarci pe unde poți - mai ales pe timpul nopții -, când poți și uiți de această problemă. În termeni de costuri, este mai mult ca sigur că prețul mașinilor electrice va scădea semnificativ, iar cheltuielile cu service-ul sunt mult sub cele ale unui automobil clasic. În ceea ce privește infrastructura, chiar dacă în România aceasta este deficitară la momentul actual, la nivel mondial, în 48 de țări, există peste 82.840 de stații de încărcare.
Revoluția electrică
VW are un plan ambițios, prin care își propune lansarea a 70 de noi modele electrice, cu o investiție de 30 de miliarde de euro. "Până în 2029-2030, vom produce și vinde peste 22 de milioane de automobile electrice. Platforma electrică va fi deschisă pentru terți, pentru alți producători. Se vor face investiții globale în peste 18 locații, fabrici ale Grupului Volkswagen, în care vor fi produse, exclusiv, numai automobile electrice. Aceste 18 fabrici sunt plasate pe trei continente, în America, în Europa și în China", a declarat Brent Valmar, directorul general Porsche România, cu ocazia prezentării "Revoluției Electrice" a VW. Una dintre cele mai mari probleme este cea a stațiilor de încărcare. "Noi am luat decizia, în primul rând, să creăm o rețea proprie de puncte de încărcare și beneficiind de aproape 90 de locații ale partenerilor noștri distribuitori. Instalăm, în primă fază, la toți dealerii, la toate locațiile de marcă Volkswagen, încă de anul acesta, cel puțin o stație de 75 kW. Tot anul acesta, vom reuși să facem același lucru cu locațiile mărcii Audi și, spre finalul anului, vom începe cu Skoda. Anul următor, urmează SEAT. La sfârșitul acestei campanii, care va dura doi ani, contăm pe o rețea proprie de puncte de încărcare rapidă în aproape 100 de locuri", a mai declarat directorul Porsche România. VW estimează că la nivelul anului 2020 va vinde în România circa 1.200 de automobile electrice, față de 257 în 2018. Viitoarele modele vor respecta cinci principii: o autonomie suficientă, își vor păstra valoarea în timp, vor fi ușor de condus, vor avea implementate sisteme în vederea condusului autonom și vor avea un design atrăgător. Volkswagen ID.3 este primul din această specie auto și va putea fi achiziționat pe bază de rezervare contra a 1.000 euro. Startul s-a dat pe 8 mai, iar în prima zi au exista deja 10.000 de comenzi, chiar dacă va fi disponibil din 2020. Prețul este estimat undeva la 40.000 de euro, iar 30 de români au făcut rezervări încă din primele ore de la lansarea precomenzilor la nivel mondial.
450 de români vor putea precomanda ID.3, automobilul electric VW cu o autonomie de până la 550 de km și tehnologie Self Driving Level 3
cifre
- 98% eficiența unui motor electric, față de 33% la un motor classic.
- 2030, anul din care nu vor mai fi dezvoltate mașini cu propulsoare pe benzină.
- 2 grade Celsius, limita maximă acceptată de încălzire globală.
Avantaje
- mașinile electrice sunt mai ușor de întreținut
- poluare zero
- silențioase și confortabile
Dezavantaje
- reîncărcarea necesită timp mai mare decât un plin la pompă
- autonomia trebuie eficientizată prin planificare
- mai scumpe, într-o primă fază
De ce mașina electrică e o necesitate
Planeta nu ne mai suportă. Studiile făcute de către cele mai prestigioase instituții și însușite de Națiunile Unite arată că omenirea se află în pragul unei catastrofe de proporții cauzate de folosirea fără discernământ a resurselor naturale și a poluării pe care a cauzat-o. Totul s-a întâmplat în ultima sută de ani și coincide cu fabricarea și folosirea în masă a automobilului. Chiar dacă transporturile, incluzând industria auto, sunt responsabile doar pentru 14% din încălzirea globală, măsurile ce trebuie luate nu mai suportă niciun fel de amânare. Automobilul electric este soluția care ar putea rezolva o parte din marile probleme ale omenirii. Chiar dacă există unele impedimente, ele pot fi depășite, mai ales că multe nu sunt de natură tehnică, ci țin mai degrabă de obicei și psihologia șoferului. VW, cel mai mare producător auto, a adoptat un program ambițios prin care va spăla și păcatele Dieselgate-ului: 70 de modele electrice până în 2030.
Studiile climatologice arată că, dacă până în anul 2100, omenirea nu va împiedica încălzirea Pământului cu cel mult 2 grade Celsius peste media actuală, schimbările ce vor urma ar fi nu doar catastrofale, ci și ireversibile. În prezent, în baza cifrelor măsurate de la nivelul anului 1990 cu proiecție până în anul 2100, dacă vom continua stilul de viață actual, vom consuma ca până acum și vom folosi mașini puternice și poluante, modelele matematice spun că atmosfera se va încălzi cu 4,5 grade Celsius, iar procesul nu va putea fi inversat, indiferent ce ar mai face omul. Limita de la care arcul ceasului planetar se dă peste cap este de 2 grade Celsius de încălzire. Pentru a ne face o imagine clară asupra consecințelor, vom trece în revistă câteva dintre efecte. La o încălzire de 1,5 grade, o situație inevitabilă, producția agricolă scade cu 10%, fenomenele meteo extreme cresc cu 7% în apariție, nivelul mării se ridică cu 0,85 metri. La 2 grade, nivelul mării crește cu 1 metru, Amsterdamul ajunge sub apă, producția de hrană scade cu 20%, fenomenele meteo extreme se întețesc în proporție de 10%, fiecare vară europeană va fi caniculară, iar riscul de extincție a unor specii crește cu 30%. La o depășire cu 3-4 grade, New York-ul este inundat pentru că nivelul mării crește cu 1,24 metri; Spania, Grecia și Italia devin deșert; producția agricolă scade cu până la 40%, riscul de extincție crește cu 40%. După 4,5 grade situația devine catastrofală. În toată această ecuație, transporturile joacă un rol de 14%, pentru că agricultura, industria și emisia de căldură depășesc fiecare 20%. Totuși, la nivelul industriei auto, se poate acționa cât mai controlat și mai repede, iar răspunsul este automobilul electric.
Ținta "zero emisii"
Industria auto estimează că pentru a atinge țina de 1,5 grade de încălzire în 2100, cu o probabilitate de 66%, trebuie ca anul 2029 să fie ultimul în care se va vinde o mașină nouă pe combustie internă. În calendarul agreat de autoritățile statelor care au semnat pactul de reducere a emisiilor, se preconizează ca la nivelul anului 2025 să înceteze fabricarea de motoare pe benzină, motorină sau hibride bazate pe benzină. Din 2027 ar urma să nu mai fie fabricate mașini hibride pe motorină și cele care folosesc GPL. Teoretic, cine cumpără o mașină nouă peste 11 ani, nu va avea de ales decât dintre variante electrice. Pentru a grăbi tranziția, la nivelul UE a fost adoptat un plan radical care prevede reducerea emisiilor poluante de la 95 grame CO2/km în 2020, la 80 grame CO2/km în 2025 și 59 grame CO2/km în 2030. Ca să ne dăm seama cât de draconice sunt măsurile, trebuie să precizăm că în acest moment ținta de 95 de grame este atinsă doar de Smart, mașini de oraș cu motoare mici, și Tesla, care vinde exclusiv modele electrice. Pe aproape, la 99 grame CO2/km, se situează Toyota, un pionier al mașinilor hibride. Multe țări europene au anunțat deja obiectivul “zero emisii”: Norvegia din 2025, Belgia, Olanda, Suedia din 2030, Marea Britanie, Franța sau Spania din 2040.
Cota actuală, 1,08%
În ciuda acestor obiective , în mod paradoxal, emisiile au crescut în ultimii ani după scandalul Dieselgate care a dus la repudierea propulsoarelor pe motorină, mai puțin poluante din punctul de vedere al emisiilor de CO2, față de cele pe benzină. Tot în contradicție cu declarațiile de intenția cu încărcătură ecologică, cota de piață a mașinilor electrice la nivelul UE a fost de doar 0,8% și a crescut în 2018 la 1,08 %, aproape inexistentă din punctul de vedere al impactului sau vânzărilor. Cu toate acestea, vorbim de automobile care au, la o simplă analiză, mult mai multe avantaje față de cele pe combustie internă. Randamentul unui automobil electric este de 98%, doar două procente se pierd prin emisie de căldură, față de eficiența unui automobil cu combustie la care eficiența este de doar 33%. Dar pentru producerea unei energii de 18,7 kwH, cum este cea folosită de VW e-Up!, e nevoie de 230 kg de acumulator, în vreme ce prin arderea benzinei ar fi nevoie doar de 2 litri de combustibil. Aici apar și marile provocări ale producătorilor auto, dar și ale celor care vor să utilizeze mașini electrice.
10 mituri demontate
Dieter Graf și Herbert Starmuhler, doi austrieci utilizatori de automobil electric, au demontat miturile legate de handicapurile acestui tip de automobil într-o broșură sugestiv intitulată "10 argumente împotriva automobilului electric pe care le puteți uita imediat". Autonomia este un prag psihologic, pentru că în realitate sunt prea puțini cei care au nevoie de 1.000 de km, un plin de 200-300 de km fiind arhisuficient pentru nevoi zilnice. Încărcarea durează prea mult dacă nu faci pauze de cafea. Pentru că un șofer care merge 800 de km fără oprire nu prea are ce căuta în trafic. Mașina trebuie reconsiderată după principiul telefonului mobil, o încarci pe unde poți - mai ales pe timpul nopții -, când poți și uiți de această problemă. În termeni de costuri, este mai mult ca sigur că prețul mașinilor electrice va scădea semnificativ, iar cheltuielile cu service-ul sunt mult sub cele ale unui automobil clasic. În ceea ce privește infrastructura, chiar dacă în România aceasta este deficitară la momentul actual, la nivel mondial, în 48 de țări, există peste 82.840 de stații de încărcare.
Revoluția electrică
VW are un plan ambițios, prin care își propune lansarea a 70 de noi modele electrice, cu o investiție de 30 de miliarde de euro. "Până în 2029-2030, vom produce și vinde peste 22 de milioane de automobile electrice. Platforma electrică va fi deschisă pentru terți, pentru alți producători. Se vor face investiții globale în peste 18 locații, fabrici ale Grupului Volkswagen, în care vor fi produse, exclusiv, numai automobile electrice. Aceste 18 fabrici sunt plasate pe trei continente, în America, în Europa și în China", a declarat Brent Valmar, directorul general Porsche România, cu ocazia prezentării "Revoluției Electrice" a VW. Una dintre cele mai mari probleme este cea a stațiilor de încărcare. "Noi am luat decizia, în primul rând, să creăm o rețea proprie de puncte de încărcare și beneficiind de aproape 90 de locații ale partenerilor noștri distribuitori. Instalăm, în primă fază, la toți dealerii, la toate locațiile de marcă Volkswagen, încă de anul acesta, cel puțin o stație de 75 kW. Tot anul acesta, vom reuși să facem același lucru cu locațiile mărcii Audi și, spre finalul anului, vom începe cu Skoda. Anul următor, urmează SEAT. La sfârșitul acestei campanii, care va dura doi ani, contăm pe o rețea proprie de puncte de încărcare rapidă în aproape 100 de locuri", a mai declarat directorul Porsche România. VW estimează că la nivelul anului 2020 va vinde în România circa 1.200 de automobile electrice, față de 257 în 2018. Viitoarele modele vor respecta cinci principii: o autonomie suficientă, își vor păstra valoarea în timp, vor fi ușor de condus, vor avea implementate sisteme în vederea condusului autonom și vor avea un design atrăgător. Volkswagen ID.3 este primul din această specie auto și va putea fi achiziționat pe bază de rezervare contra a 1.000 euro. Startul s-a dat pe 8 mai, iar în prima zi au exista deja 10.000 de comenzi, chiar dacă va fi disponibil din 2020. Prețul este estimat undeva la 40.000 de euro, iar 30 de români au făcut rezervări încă din primele ore de la lansarea precomenzilor la nivel mondial.
450 de români vor putea precomanda ID.3, automobilul electric VW cu o autonomie de până la 550 de km și tehnologie Self Driving Level 3
cifre
- 98% eficiența unui motor electric, față de 33% la un motor classic.
- 2030, anul din care nu vor mai fi dezvoltate mașini cu propulsoare pe benzină.
- 2 grade Celsius, limita maximă acceptată de încălzire globală.
Avantaje
- mașinile electrice sunt mai ușor de întreținut
- poluare zero
- silențioase și confortabile
Dezavantaje
- reîncărcarea necesită timp mai mare decât un plin la pompă
- autonomia trebuie eficientizată prin planificare
- mai scumpe, într-o primă fază
📖 Pagination options